A 2002 óta forgalmazott offenburgi székhelyű Oehler cég termékeiből több mint 1000 db szolgálja a különböző méretű mezőgazdasági vállalkozásokat. A kínálatban először a 12 és a 18 tonnás forgózsámolyos, kéttengelyes és tandem pótkocsik szerepeltek. A mai napig is a legjobban a 18 tonnás forgózsámolyos kocsikat keresik, annak ellenére is, hogy egyre jobban kezdenek teret nyerni a nagy teherbírású teknős pótkocsik.

Az elmúlt években piaci szereplők jelentős piaci részesedést értek el az olcsóbb árkategóriájú járművek promotálásával. Érzékelhető, hogy jelentős piaca van Magyarországon az olcsóbb árkategóriát képviselő szállító járműveknek.

Éppen ezért döntött úgy az AXIÁL Kft. is, hogy ismét szorosabb együttműködést épít ki az AJG Kft.-vel. Többszöri tárgyalást követően megegyeztek a szippantók értékesítésében, valamint az eddig legkedveltebb 18 tonnás pótkocsik egyedi gyártásában.

Oehler pótkocsi

Mezőgazdasági pótkocsi – fotó: Axiál Kft.

Két modellt értékesítenek 2021-ben

Az egyik 5.2 méter hosszú platóval és oldalfalosztó rakoncával fog készülni. A másik 5 méteres oldalakkal rakonca nélkül. Mindkét kocsi rakfelülete 2.42 méter széles. Sokaknál követelmény az úgynevezett „raklap méretű” rakfelület.

Az oldalfalak 800 mm-es alappal és a hazai piacon szinte alapvető igényű 800 mm-es magasítással fognak készülni. Egyre többen jelezték, hogy közlekedés alkalmával a hatóság felteszi a kérdést: „Miért nincs a szállítmány letakarva?” Ezt figyelembe véve, valamint a hirtelen érkező záporok által okozott károk kiküszöbölésére a kocsik tekerhető takaróponyvával és kezelő pódiummal lesznek ellátva.

Sokan szeretnék kihasználni a magyar előírásokban maximált 40 tonna össz gördülő tömeget, valamint a nagyobb teljesítmény kategóriát képviselő traktorokat. Ezért mindkét modell fel lesz szerelve automata vonófejjel, hidraulika- és légfék, valamint elektromos hátsó kivezetéssel. Ezáltal egy kisebb össztömegű pótkocsival kapcsolva meg tudunk felelni a közlekedésbiztonsági előírásoknak, nem lépjük túl a megengedett 40 tonnát.

Az alvázak tűzihorganyzott illetve festett kivitelben készülnek. A futóműveket az ADR szállítja. A hátfalon természetesen lesz gabonakieresztő ablak, ahova felszerelhető a vetőgép feltöltő csiga vagy a szállító szalagra való ürítés is egyszerűen megoldható.

Abroncsozás tekintetében is jelenős fejlesztések mentek végbe az elmúlt években – a biztonságos és üzembiztos szállítás érdekében 385-ös új gumikkal szállítják ki a pótkocsikat. Természetesen műszaki vizsgával adják át a tulajdonosnak a gépeket, igény szerint „piros” vagy „fekete” rendszámmal, a vevőnek csak a biztosítást kell megkötni.