A harmadik generációs Sorento ráncfelvarrása azonban olyan műszaki és biztonsági újításokkal fokozza a márkavédjegynek számító tulajdonságokat, melyekkel már nemcsak egy racionális gondolkodású embert köt gúzsba a hétüléses, városi terepjáró.

A 2002-ben indult modell fotói láttán szinte lehetetlen szó nélkül hagyni a márka fejlődését, hiszen egységnyi idő alatt mindenkinél nagyobb utat tett meg a frankfurti központtal működő szöuli autógyár. A 17 éve útjára bocsátott Sorento még csak-csak, de a Kia akkori modelljei egyáltalán nem csavarták el a járókelők fejét úgy, mint manapság.

Dizájndíjakról és megbízhatósági listák dobogós helyeiről meg csak annyit, hogy az utóbbi 20 évben annyi elismerést zsebelt be a márka, mint soha korábban. Ráadásul fejlődésben nemcsak önmagukat szárnyalták túl, hiszen 1944-ben acélcsövek és kerékpáralkatrészek gyártásával kezdték, hanem az autóipar nagyjait is. Példának okáért, 2018-ban harmincegy díjat nyert a márka az ízlésben és kritikában is kifinomult érzékkel megáldott szigetországban, Nagy-Britanniában.

autó

A jól bevált részletek nem változtak, a külső paraméterek és a motor érintetlen, utóbbinál a 6 fokozatú automata váltót egy saját fejlesztésű, 8 fokozatúval nyugdíjazták

A márkatörténelmet talán a Kia név jelentésével tudjuk röviden összefoglalni, mivel a betűszó szabad fordítása a kiemelkedésre utal. Szemmel láthatóan nagyon tudják, mivel lehet ezt elérni, a Sorento újításaival egyértelműen demonstrálják, hogy az érzelmeken keresztül kívánnak hatni az értelmünkre. A 2014-ben megjelent

harmadik generáció ráncfelvarrása tehát erős dizájnfrissítést és számos műszaki újítást is hordoz,

éppen ezért mellőzték a külső paraméterek, az oldalnézet és a jól bevált 2,2 literes gázolajos aggregát módosítását. Elöl-hátul viszont új fénytesteket kapott a modell, továbbá új lökhárítókkal és a márkavédjegynek számító tigrisorral jelzik immár a 2018-as modellévet.

autó

A külső-belső megújulás új színeket is hozott, oldalnézetből csak a piros féknyergek jelzik, hogy csúcsfelszereltséggel van dolgunk

Igazi csemegének számít, hogy mostantól a GT Line sportcsomag is megjelent a Sorento opciós listáján, ezáltal piros féknyergekkel, látványos küszöbökkel, négyrészes ködlámpaszettel és dupla kipufogóvégekkel tehetjük morcosabbá az egyébként is tekintélyparancsoló megjelenést.

A beltérben puhább, minőségibb anyaghasználatot, új üléseket és kormányt hozott a frissítés,

valamint a multimédiás rendszer most már képes az okostelefonok integrációjára Android és Apple CarPlay operációs rendszerein keresztül, ezzel együtt az indukciós telefontöltés lehetősége is adott a középkonzolon.

KIa

Elöl-hátul új fénytesteket kapott a modell, továbbá új lökhárítókkal és a márkavédjegynek számító tigrisorral jelzik immár a 2018-as modellévet

A nagy durranást azonban a biztonsági és vezetéstámogató rendszerek bővítése jelenti. A Sorento kapta meg elsőként a márka saját fejlesztésű Drive Wise nevű rendszerét, mely a legkorszerűbb biztonsági egységeket foglalja magában, és 2-es szintű önvezető képességekkel ruházza fel a zászlóshajót. A már meglévő holttérfigyelő, 360 fokos kamerarendszer és adaptív tempomat ezentúl fáradtságérzékelővel, sávtartóval, fényszóróasszisztenssel és kanyarvilágítással egészül ki.

Kia

A GT Line Premium-csomag többek között autonóm vészfékezési rendszert, holttérfigyelőt, memóriás, szellőztethető-fűthető üléseket, head-up display-t, hátsó keresztirányú forgalmat figyelő asszisztenst, parkolássegítőt és adaptív tempomatot tartalmaz

A Sorento stílusához és méreteihez legjobban illő részletében, a 200 lóerőt és 450 Nm-es nyomatékot produkáló dízelmotorban nincs változás. A 2,2 literes motor hosszabb élettartamát, az utazás komfortérzetét és az elvárt emisszió csökkenését a Kia egy saját fejlesztésű, 8 fokozatú automata váltóval gondolta kipipálni, és de jó, hogy így döntöttek!

A kézi beavatkozást egyáltalán nem igénylő bolygóműves egység a négy menetprogrammal (Eco, Comfort, Sport, Smart), az 1750-es fordulattól rendelkezésre álló csúcsnyomatékkal, valamint a Dynamax elnevezésű összkerékhajtási rendszerrel semmi kívánnivalót nem hagyott maga után. Természetesen ez az állítás átlagos használatra vonatkozik, a Sorento 185 mm-es hasmagassága és AWD-rendszere nem barátja a hardcore dagonyázásnak.

autó

Három felszereltségi szint (EX, LX és GT Line) létezik a Sorentóhoz. A napfénytető (400 000 Ft), az összkerékhajtás (500 000 Ft) és a metálfény (170 000 Ft), valamint a 7 üléses kialakítás (300 000 Ft) feláras tétel

Bármennyire is azt gondolnánk, hogy egy 2 tonnás bálnával nem könnyű az élet a hétköznapi forgalomban, szűk mélygarázsokban, a márka zászlóshajója belülről igazi kezesbárányként viselkedik. Teszthetünk vegyes átlagfogyasztása 10 liter alatt zárult.

Kia

A teszthét vegyes átlagfogyasztása 10 liter alatt zárult

Fentiek tükrében már csak a rendeltetésszerű használatot kell szem előtt tartani, és valóban egy racionális, de érzelmekre is ható partnerünk lehet az új Sorento.

Helykínálata még a harmadik üléssorban is átlag feletti, vezethetősége könnyű, menürendszere pedig átlátható és intuitív, így nagycsaládosok utazóautójaként is tökéletesen megállja a helyét.

Tesztautónk felszereltségi listáján a Kia jelenlegi kínálatának minden földi java megtalálható volt. A második üléssorban is fűthető, elöl hűthető ülések, kormányfűtés, adaptív tempomat, 360 fokos kamerarendszer, rengeteg tárolórekesz és egy 640 wattos, 10 hangszórós Harman/Kardon hifi gondoskodik a bent ülők kényelméről.

autó

Kia

Az autó helykínálata még a harmadik üléssorban is átlag feletti

A tulajdonlás megnyugtató érzését pedig a szériában kínált 12 éves átrozsdásodás elleni, valamint 7 év vagy 150 ezer kilométeres futásteljesítményig érvényes általános garancia biztosítja.

A hazai kínálatban az említett dízelmotor az egyetlen opció, a 2,4 literes benzines egység idehaza nem elérhető.

Tesztautónk belépő ára 10,1 millió forint, a GT Line-felszereltség 12,6 millióról indul.

MŰSZAKI ADATOK:

H/Sz/M (mm): 4800/1890/1690
Tengelytáv: 2780 mm
Csomagtér: 660/1732 liter
Motor: 2199 ccm, soros, 4 hengeres turbódízel, 200 LE/3800 ford./perc, 450 Nm/1750-2750 ford./perc
Hasmagasság: 185 mm
Vegyes átlagfogyasztás: 9-10 liter/100 km
Listaár: 12 650 000 Ft, tesztautó extrákkal növelt vételára: cca. 15 millió forint

Fotók: Buday Dénes