Ursus traktor

A fejlődő országok részére gyártja a cég az 1988-ban bevezetett régi licenc traktorát, amely bázisa az egykori könnyű univerzális Massey Ferguson 275 traktorsorozat. A traktor erőforrásául egyszerű felépítésű, közvetlen befecskendezésű, vízhűtéses, 4 hengeres, 65 lóerős diesel motor szolgál, mely a gyártó saját terméke. Az erőátvitelről egy 8/2 sebességfokozatot biztosító, mechanikus rendszerű sebességváltó gondoskodik, amely 30 km/h sebesség elérését biztosítja. A nyomaték a motortól a váltóhoz, egy dupla tárcsás tengelykapcsolón keresztül jut el. A traktor nyitott változatban volt kiállítva, de létezik napfényvédő tetővel szerelt verziója is.

A 180 lóerős 18014A modell egy három tagú család legnagyobb tagja. Az erőforrása mindhárom típusnak egy Deutz motor, melyek közül a legkisebbet egy 4 hengeres, míg a két nagyobb típust egy 6 hengeres, 7,14 liter hengerűrtartalmú diesel motor hajt meg. Az erőátvitelért egy 16/16 fokozatú szinkronizált sebességváltó a felelős, mellyel a traktor a 40km/h sebességi normákat éri el. A teljesítményleadó tengelye a megszokott, kétféle fordulatszámot biztosítja, hátsó hárompont felfüggesztése a két nagyobb modellnek KATIII. A hátsó hidraulikus függesztő-szerkezet, a legnagyobb modellnél több mint 6,5 teher emelését is megoldja. A traktor hat oszlopos vezetőfülkéjét külön rendelésre klímaberendezéssel is felszerelik. Ursus traktorA legnagyobb feltűnést kétség kívül a futurisztikus, robusztus külső megjelenésű Ursus 25014 modell okozta. A 250 lóerős Deutz BF6M1013FC típusú motorral szerelt erőgépnél a hajtásátvitelét egy automata kapcsolású Allison 3000 hajtómű adja, a nyomaték első és hátsó hajtott futóművekre történő egyenlő elosztásáról pedig egy GHM MTC 60/420 típusú osztómű gondoskodik. A mellső hajtott hidat a Carraro, míg a hátsót a ZF szállítja az erőgéphez. A gyártó ezt az erőgépet a nagy teljesítményű szállítási feladatokra és erdészeti munkákra ajánlja leginkább, többek között ehhez igazították az erőátviteli rendszerét is.

Ursus traktor