Füstölt halfilé, halpástétom, grillezett halfasírt és halchips is szerepelt azon a menüsoron, amelyet a Sziget Fesztivál közönségének kínáltak a rendezvény ideje alatt a „Kapj rá!” kampány standján. A kiváló hazai édesvízi halakat – pontyot, afrikai harcsát és pisztrángot – felvonultató kóstoltatás nagy népszerűségnek örvendett, a faház körül a rendezvény minden napján folyamatos volt az érdeklődés.

A „Kapj rá!” kóstoltató roadshow egyik legfontosabb nyári állomása a Sziget Fesztivál – mondta el a MAHOP Irányító hatóság megbízásából a kampány koordinálásával megbízott Agrármarketing Centrum újdonsült ügyvezető igazgatója a fesztivál utolsó napján szervezett sajtótájékoztatón.

Ondré Péter hangsúlyozta: az ilyen és ehhez hasonló rendezvények azért fontos állomásai a kampánynak, mert a fogyasztók nemcsak megismerhetik, de meg is ízlelhetik a finom és egészséges édesvízi halakat. A kóstolófalatok mellett ismeretterjesztő kiadványokból is tájékozódhatnak, amelyekből egyrészt praktikus tanácsokat kaphatnak a hal elkészítésével kapcsolatban, másrészt egészséges és változatos receptekkel örvendeztethetik meg családjukat.

Az ügyvezető igazgató hozzátette: a kampány egyik legfőbb üzenete, hogy a halat nemcsak rántva és olajban sütve lehet elkészíteni, hanem számos változatos, egészséges és egyszerű módja létezik a halételek elkészítésének.

Magyarország számára a halgazdálkodás fejlesztésére valamivel több mint 16 milliárd forint áll rendelkezésre, amelynek keretében kiemelt cél a Halászati Operatív Program (HOP 2007-2013) által megteremtett termelői bázisok, a halgazdálkodási kis- és középvállalkozások fejlesztése, a hagyományos tógazdasági haltermelés versenyképességének növelése, valamint a halételek fogyasztásának népszerűsítése.

hal

A „Kapj rá!” halfogyasztást ösztönző kampány faházánál a Sziget Fesztiválon hét napon keresztül napi 1000 adag halas kóstolófalat várta a látogatókat

Kis Miklós, az Agrárminisztérium vidékfejlesztésért felelős államtitkára beszédében kitért arra, hogy a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program keretében 2018 augusztusáig – a standard felhívások esetében – csaknem 1,5 milliárd forint összegben születtek támogatói döntések, amelyhez kapcsolódóan a nyertes pályázók már megkapták a támogatói okiratokat. További jó hír, hogy előreláthatóan nyár végéig további 1,5 milliárd forint sorsáról születhet döntés, ami hozzájárul a fejlesztési elképzelések megvalósításához.

Lévai Ferenc, a MAHAL szóvivője a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy

a nemzetközi trendek alapján is jól érzékelhető, hogy a halfogyasztás világszerte egyre népszerűbb.

A Magyarországon tenyésztett minőségi halakból rendkívül sokféle étel készíthető, a boltokban pedig már számtalan feldolgozott termék is kapható.

A hal ráadásul nem csupán egészséges, a fogyasztása is biztonságos, hiszen hazánkban az élelmiszer-ellenőrzések e téren még az EU-átlagnál is szigorúbbak.

A magyar hal tehát nemcsak finom, de egészséges és biztonságos élelmiszer is!

„Halra Magyar!” – húzta alá felszólalásában a szakmai szervezetet képviselő szóvivő.

A nyár folyamán még számos rendezvényen kereshetik fel a „Kapj rá!” faházát az érdeklődők. Augusztus végéig többek között a Fonyódi Harcsafesztiválon és a Szegedi Nemzetközi Tiszai Halfesztiválon is rákaphatnak a halra.