Interjút adott a Forbes-nak Pálinkás Zsolt, a Tesco magyarországi vezérigazgatója és többek között az árstopok hatásairól is beszélt.

Tisztázza, hogy

"az első ársapkáknál mindenki hat termékről beszélt, holott a valóságban az 48 terméket jelentett. Többfajta százszázalékos napraforgóolajat forgalmazunk, csirkemellből is van csomagolt, nem csomagolt, nagyobb, kisebb adagok. Ehhez képest a tojás és a burgonya viszonylag egyszerűek, most könnyebb dolgunk volt, bár sok időt így sem kaptunk az átállásra."

Hozzátette, hogy az elmúlt időszak tapasztalata azt mutatja, hogy folyamatos ellátás mellett is megnövekszik az érintett termék iránti kereslet.

"Az árstop tehát egyfelől torzítja a piaci viszonyokat, másfelől más termékek árkorrekciója miatt árfelhajtó hatása is van, és így még gerjesztheti is az inflációt" – mondta Pálinkás Zsolt.


A Tesco-vezér attól tart, hogy az inflációs görbe nem enyhül még egy ideig. Azt tapasztalják már most, hogy a vásárlások gravitálnak az olcsóbb árkategóriák felé, egyre többen saját márkás vagy olcsóbb termékeket vesznek. Van egy árpont, ahol a kereslet volumene esni kezd, ez pedig nemcsak a kereskedőnek, de a beszállítónak is kedvezőtlen.

Pálinkás Zsolt elmondta, hogy a forgalmazott 28 ezer termékből 21 ezernek magyar a beszállítója. Beszélt arról, hogy a csirkemell ársapkája hogyan drágítja a többi csirkehús árát, illetve a kereskedők milyen beszerzési nehézségekkel szembesülnek.

Jó példa erre a tej, ahol az ársapkával is összefüggésben kiszámíthatatlanabb a kínálat, és még a gyenge valuta is arra ösztökélte a magyar szállítókat, hogy sokkal jobban kereshetnek, ha eladják a terméküket külföldre – mondta.

Indexkép: Pixabay