A rendszerváltást követően idehaza is sok, régi katonai teherautó került ki civil használatba, főleg erdészeti, mezőgazdasági és méhészeti célokra. Aztán az addig elfekvő, gyakran az enyészet elől mentett készletek kifogytak, a történet feledésbe merült.

Nem így az Egyesült Államokban, ahol a leselejtezett US Army járműveket az arra szakosodott cégek műszakilag rendbe teszik, vevőigény alapján – gyakran 15-25 éves teherautók, nem egészen 30-50 ezer km futással – és új életet kezdenek a békés, dolgos hétköznapokban.

A kedvező vételár mellett, a masszív konstrukció, a kiváló terepjáró-képesség és nagy vonóerő, valamint az erőtávitelből adódóan, a tartós lassúmenet szól az argártehergépkocsivá átépített járművek mellett.

Ezek a tehergépkocsik jellemzően a betakarításban, a farmig vagy terménytárlókig történő, rövid távú terményszállításban vesznek részt.

Fontos megemlíteni, hogy az átépítést és újbóli forgalomba helyezést követően már csak fizikailag teherautók, hivatalosan mezőgazdasági munkagépek és innentől a KRESZ-nek ezen pontjai vonat-koznak rájuk. Például 40 mérföld/órától (64 km/h) nem mehetnek gyorsabban, autópályán és más gyorsforgalmi utakon nem közlekedhetnek, sőt az USA-ban még rendszám sem kell rájuk, ellentétben a piros szegélyes, nagy sárga háromszögletű jelzésen kívül.

Minden fényszórónak, irányjelzőnek, féklámpának természetesen működni kell, a munkalámpák csak a földeken vagy nem közúton használhatók.

A járművek további előnyei, hogy nem vonatkozik rájuk a közúti fuvarozókra érvényes, vezetési- és pihenőidők és a biztosítási tarifák is kedvezőbbek.

Természetesen felmerül a kérdés, miért nem vásárolnak új, terepes tehergépkocsikat a gazdálkodók, saját igényeikre, még ha meg is tehetnék. Az egyik legfőbb indok, hogy ezen agrotruck-ok valójában csak heteket dolgoznak éves szinten, tehát a megtérülés és kihasználtság többnyire nem lenne rentábilis, hosszú távon. Ettől függetlenül minden farmon van egy-két kisebb vagy közepes tehergépkocsi, vagy „full-size pickup“ általános feladatokra. A termények értékesítése vagy feldolgozó üzembe történő, nagy tételű közúti szállításhoz, inkább alkalmi fuvarozókkal szerződnek a gazdák.