T8 Genesis Raven Autonomy™ üzemmóddal

Kísért autonóm üzemmód betakarításhoz

A bemutatott traktor ránézésre semmiben sem különbözött a megszokott T8-as kínálattól, és ugyanúgy vezethető, mint bármely más típus. Ellenben a beépített Raven Autonomy™ technológiával felszerelt T8 traktor további alkalmazási területeket nyit meg a vezető nélküli alkalmazások előtt a mezőgazdaságban.

Az egyik legfontosabb újítás, hogy akár utólag is integrálható a meglévő T8-as traktorokba, hogy például gabonabetakarítás során speciális autonóm munkát végezzen a szántóföldön. Az új T8 a Raven Autonomy™ rendszerrel a következő lépés a precíziós és autonóm technológiai kínálat fejlődésében.

Integrálja az OMNiDRIVE-ot, a Raven által 2019-ben utólagos megoldásként kifejlesztett első vezető nélküli technológiát a gabona betakarításához, amely lényege, hogy a kombájn fülkéjéből felügyeljék, szinkronizálják és kezeljék a traktort, úgynevezett kísérő üzemmódban. Ez kétségtelenül nagy előnyökkel jár a munkaerőhiányos piacon.

A vezető nélküli betakarítás ma már valóság, és a Raven-technológiának köszönhetően teljes mértékben integrálható a New Holland-termékekbe. Az autonómia témájára vonatkozó szabályozás helyzete világszerte nagyon eltérő, és ma még nem lehet megjósolni, hogyan fog alakulni. Ezért a New Holland különböző forgatókönyveket készít, hogy rugalmas megoldást kínáljanak a piac számára, a jogi szabályozás függvényében.

A CNH Industrial 2021 novemberében megvásárolta a Ravent, ami egy régóta fennálló partnerségre épül és a fenti stratégia része volt, mert erős innovációs képességeket hozott az autonóm és precíziós gazdálkodási technológiák terén. A Raven áttörést jelentő fejlesztései ezen a területen, széles körű terméktapasztalata, ügyfélközpontú szoftveres szakértelme és műszaki érzéke máris jelentős teljesítménynövekedést eredményez a New Holland gépein, amit a Raven Autonomy™-rendszerrel ellátott T8-as is bizonyít.

Teljes összhangban

A gazdálkodó a felhőalapú rendszerben létrehozhat egy szántóföldi tervet, kijelölheti a helyszíneket, beállíthatja a traktor sebességét, és nyomon követheti a szántóföldi tevékenységeket. A kombájn és a pótkocsi automatikus szinkronizálása megakadályozza a termény kiömlését a betakarítás, illetve ürítés során. Amikor a pótkocsi megtelik, a vontató autonóm módon egy előre meghatározott kirakodási területre halad. Az egész folyamat traktorvezető nélkül végezhető.

Az intuitív rendszer segít a gazdálkodóknak flottájuk hatékony kezelésében azáltal, hogy valós időben kalkulálja a kombájnok még lehetséges üzemidejét, elemzi a traktorok és kombájnok betakarítási teljesítményét, jelentést készít az üzemanyag-felhasználásról és az üzemidőről, valamint valós időben nyomon követi az összes gép pozícióját. Minden adatról biztonsági mentés készül egy felhőalapú platformon.

New Holland traktor

New Holland traktor

Az utólag is beépíthető Raven Autonomy™ kísért önvezető üzemmódhoz és precíziós gazdálkodáshoz egyaránt alkalmas – fotók: www.agriculture.newholland.com

A New Holland új zászlóshajója a T7 LWB-sorozat PLM-intelligenciával

Főbb jellemzők

Az új T7.300 LWB a PLM Intelligence™-rendszerrel (New Holland Precision Land Management webportál) és 300 lóerős motorjával a T7 széria új zászlóshajója. Kedvezőbb teljesítmény-tömeg arányt kínál, miközben megtartja ugyanazokat a méreteket és manőverezőképességet, míg az LWB a leghosszabb, 2884 milliméteres tengelytávra utal. Ez körülbelül 10 centiméterrel több, mint a rövid tengelytávú T7 sorozat kisebb modelljei, és körülbelül 11 centiméterrel kevesebb, mint a T7 HD sorozat. Közbenső megoldás, érdekes kompromisszumot kínálva a mozgékonyság és tapadás, vonóerő szempontjából.

A traktor elrendezése nem változott, sem a hajtáslánc mérete és szerkezete, de az első tengely áttétele i=4,0-ről 4,5-re változott, és az új felfüggesztésvezérlő rendszer, valamint a hátsó tengely megerősítése a 2,05 méter átmérőjű gumiabroncsok használatához mintegy 1000 kg-mal növelte a gép önsúlyát, így a megengedett össztömeg 14.500 kilóra emelkedett.

A T7.300 lelke egy közismert hathengeres, négyszelepes FPT NEF 67-es, 6,7 literes motor, Stage V Hi-eSCR2-technológiával. A kipufogógáz-utánkezelő egység nem tartalmaz DPF-egységeket, és nincs regenerációs folyamat.

Az olajcsere 750 óránként, a karbantartás 1500 üzemóránként esedékes. A nagyobb teljesítmény miatt megnövelték a hűtőrendszer kapacitását, változtatható fordulatszámú ventilátorral, de újratervezték az olajteknőt is.

Továbbá számos új funkció, valamint a munkaeszközök vezérlésének automatizálása növeli a traktor termelékenységét, hatékonyságát és üzemidejét.

A T7.300 névleges teljesítménye 260 LE és legfeljebb 280 LE; de az energiagazdálkodással akár 300 lóerő is lehet. Ez a programozás nem okoz gondot, lásd a T7.315 HD 313 lóerős teljesítményét.

Ami a nyomatékot illeti, az adatlap 1249 Nm maximális értéket jelöl, 1400 fordulat/percnél, és szinte állandó érték, 1200-1600 fordulat/perc tartományban, illetve 32 százalékos a növekedés.

Az erőátvitelt a továbbfejlesztett, folyamatosan változó áttételű, Auto Command sebességváltó biztosítja. A standard hidraulikus rendszer egy változtatható áramlású szivattyúból áll, amely kapacitása 150 liter/perc, míg opcióban 170 liter/perc maximális kapacitás is kérhető.

A többféle konfigurációs lehetőség akár 5 elektronikusan vezérelt hátsó elosztószelepet és három alsó elosztót is magában foglal. A vezetőülésből személyes preferenciák szerint állíthatók be a kezelőszervek, és kihasználhatók a kis dedikált joystick előnyei. A hátsó függesztőszerkezet maximális kapacitása 10.463 kg, míg az első függesztőszerkezeté 5925 kilogramm.

Az üzemanyagtartály 390-ről 465 literre, míg az AdBlue-é 54-re nőtt, hogy nagyobb autonómiát biztosítson teljes terhelés mellett.

PLM-intelligencia és proaktív támogatás a maximális hatékonyság és üzemidő érdekében

A PLM Intelligence az összes támogatórendszert nyújtja, mint például az IntelliSteer™ kormányrendszert 1,5 cm-es pontossággal, az IntelliTurn™-t a HTS-előkormányzással, valamint az ISOBUS-t, a Section Controlt és a Rate Controlt a nagyobb termelékenység és kényelem érdekében, alacsonyabb költségek mellett.

Az új T7 az első olyan New Holland termékcsalád, amely elnyerte a TIM (Tractor Implement Management), az iparág legújabb kommunikációs protokolljának ISO-tanúsítását. A TIM lehetővé teszi a kétirányú kommunikációt a traktor és a munkagép között, valamint a traktornak a munkagép általi vezérlését.

A PLM Intelligence-termékek a MYPLM Connecten keresztül a gazdálkodóhoz és a kereskedőhöz is kapcsolódnak, valós idejű információkat nyújtanak a munkakörülményekről. A távdiagnosztika lehetővé teszi a kereskedő számára, hogy proaktív támogatást nyújtson, és a távoli kijelzőhöz való hozzáférésen keresztül a traktorvezető a fülkében lévő monitoron keresztül tanácsot kérjen.

Az összekapcsolt mezőgazdasági csomagok segítenek egyszerűsíteni a gazdaságok irányítását. A gazdálkodók az irodából készíthetik elő a terepi munkákat és küldhetik el az adatokat a flottának. Az új IntelliField™ funkcióval akár 6 gép is dolgozhat ugyanazon a területen, és megoszthatja egymással a valós idejű információkat, így a traktor IntelliView™ kijelzőjén a kezelő teljes áttekintést kap a folyamatban lévő munkáról.

traktor

New Holland T7 hosszú tengelytávval és átfogó intelligens megoldásokkal – fotó: www.agriculture.newholland.com

Továbbfejlesztett T4 F/N/V, TK4 és T4F S típusok

Átfogó fejlesztések, a munka első eredménye a legnagyobb szakmai elismerés

A New Holland Agriculture tovább építi meghatározó szerepét a speciális traktorok ágazatában, ennek kapcsán a bolognai EIMA 2022 kiállításon debütált az új T4F S széria, amely ideális a vegyes gazdaságok, a részmunkaidős gazdálkodók számára, valamint gyümölcsösök és szőlők műveléséhez, amit gyakran ültetvénytraktorként is említenek. Ezt a pozíciót megerősíti a "Best of Specialized" díj a Tractor of the Year 2023 versenyen.

A forradalmi VisionView™ fülke a keskeny T4 F/N/V traktorszériánál egy nagy traktor fülkéjének kényelmét kínálja, síkpadlós kialakítással. Az egy darabból álló oldalablak és a 4 oszlopos kialakítás javítja a kilátást, ami előnyös szűk helyeken végzett munkáknál. A nagyobb tér iránti vágyat is teljesíti egy szűk helyen.

A Blue Cab™4 2-es és 4-es kategóriájú kettős szűrőrendszerrel van felszerelve, utóbbi növényvédelmi munkákhoz. Az infotainment rendszert és a felhasználói felületet a T7 és a T8 mintájára modernizálták, és a digitális InfoViewTM műszerfallal látták el, amely a gép összes funkcióját és beállítását vezérli.

traktor

traktor

Kis méret, a nagy traktorokból átvett műszaki megoldások, főleg fülkekomfort és fedélzeti elektronika terén – fotók: www.agriculture.newholland.com

Gépészet

Az FPT F5C motor 518 Nm-es legnagyobb nyomatékát már 1300-as fordulatszámon leadja, és akár 40%-os nyomatékrugalmassággal rendelkezik. A keskeny modellek 75 lóerős, Stage V-ös motorjai kipufogógáz-visszavezetéssel, DOC-ral és DPF-fel szereltek, AdBlue-ra nincs szükség.

Ügyféligények alapján a hidraulikus köröket úgy tervezték át, hogy akár 80 l/perc kapacitást is nyújthatnak egyetlen szivattyúval a függesztőszerkezetnek vagy a kapcsolt hidraulikus eszközöknek.

Gumihevedres kínálat

Az új specifikációk a gumihevederes típusok használati értékét is növelik. 2009 óta készülnek gyári kivitelű fülkével is, a SmartTrax™ gumihevederek jól csillapítják a rezgéseket, és nemcsak nagyobb munkakomfortot biztosítanak, de kevesebb mint egy óra alatt acéllánctalpakra cserélhetők.

A Steering-O-Matic™ Plus kormány- és kuplungrendszer lehetővé teszi a kormányzást, fékezést, megállást és újraindítást egyetlen kezelőszervvel, kuplungpedál nélkül. Feltétlenül meg kell említeni a díjnyertes Lift-O-Matic™ Plus rendszert is, amely lehetővé teszi a hátsó függesztőszerkezet emelését és süllyesztését a sorvégi forduláskor az eszköz beállításainak megtartása mellett.

traktor

TK4, viszonylag szűk szegmens, de bizonyos alkalmazásoknál nélkülözhetetlen, szintén a legfrissebb műszaki fejlesztésekkel – fotó: www.agriculture.newholland.com

T4F S, a sokoldalú traktor

A T4F S követi az új T4 Special szériát, és már az alapváltozat is számos olyan funkciókat kínál, amelyek a gyümölcsösökben, szőlőültetvényekben és üvegházakban történő munkákhoz nélkülözhetetlenek. Természetesen különféle opciókkal továbbfejleszhetők az egyéni igényekhez.
Akár 110 lóerővel, az új 12/12 fokozatú mechanikus vagy Powershuttle sebességváltóval vannak felszerelve, a kipufogógáz-utánkezelő rendszer is "befért" a motorháztető alá.

Az új T4F S különböző típusú első tengelyekkel lesz kapható, köztük a SuperSteer™-rel, amely a New Holland DNS-ének része. Továbbá újragondolták a kezelőszervek elrendezését, a hidraulikarendszer pedig akár 70 l/perc kapacitásra képes az új első és hátsó függesztőszerkezetek működtetéséhez.

traktor

A nemzetközi zsűrit is meggyőzte – fotó: www.tractoroftheyear.org

Forrás: www.agriculture.newholland.com