Németországban jelenleg 60-80 ezerrel több szakképzett sofőrre lenne szükség az áruszállítás gördülékeny működtetéséhez – olvashatjuk a freshplaza.de hírportálon.
Több szakképzett sofőrre lenne szükség az áruszállítás gördülékeny működtetéséhez – fotó: pixabay.com
A fiatalok számára nem vonzó a szakma
A kemény idegmunkát igénylő szakma, a balesetveszéllyel terhelt hosszú utak és az autópályák pihenőhelyeinek hiányosságai azonban nem vonzzák a fiatalokat erre a pályára.
A hivatásos német teherautó-vezetők egyharmada 55 év feletti, és közülük évente mintegy harmincezren mennek nyugdíjba, A 25 évnél fiatalabbak aránya mindössze 3%. Ezért Carsten Taucke, a német árufuvarozók bizottságának (BGA) elnöke szerint – a politika, a szövetségi és tartományi kormányok, valamint a település önkormányzatok támogatásával – sürgős intézkedésekre van szükség a munkakörülmények és a bérezés javítása érdekében.
Egyelőre azonban ilyen intézkedésekre irányuló konkrét tervek nem ismertek.
Nemzetközi összefogás kellene
A sofőrhiány ugyanakkor nemcsak Németországban, hanem többé-kevésbé Európa szinte minden országában tapasztalható, ezért a helyzet kezeléséhez nemzetközi összefogásra van szükség.