Mezőgazdaságban dolgozóként számos előnnyel járhat egy webes megjelenés kialakítása. Új lehetőséget nyújthat, növelheti a gazdaság ismertségét, piaci előnyre segít szert tenni és nem utolsó sorban a fiatalabb generációk megszólítását is megkönnyíti. Hatékony kialakítása azonban egy komplex, többlépcsős feladat, melyben megannyi részletre oda kell figyelni. Cikkünkkel a folyamatot szeretnénk megkönnyíteni az olvasók számára, végigvezetve a lépéseken, röviden kifejtve mindegyik szerepét és jelentőségét.
Weboldalad céljai
Mielőtt belevágnál a komolyabb lépésekbe, érdemes átgondolni céljaidat. Másképp kell felépíteni egy oldalt, ha a termék értékesítésére készíted, és másképp, ha szolgáltatásod szeretnéd bemutatni vele. Végig kell tehát venni mindenekelőtt, hogy mit is szeretnénk elérni weboldalunkkal, és aszerint továbblépni. Ilyen cél lehet többek között cégünk bemutatása, kapcsolatok építése, szakmai jelenlét kialakítása vagy az online értékesítés.
Gazdaság bemutatása
Ha a célod az, hogy a látogatóknak betekintést nyújts céged működésébe, akkor az oldalad legfontosabb feladata a hitelesség megteremtése lesz. Agráriumban dolgozóként különösen fontos szempont ez, mert az emberek szívesebben veszik igénybe a számukra ismerős gazdák szolgáltatását. Érdemes egy „Rólunk” aloldalt kialakítani, ahol rövid történetedet, céljaidat ismertetheted, képekkel és kapcsolati lehetőségekkel kiegészítve. Mindezzel bizalmat ébreszthetsz a látogatóban és hitelesítheted magad.
Fejlesztés menete
Honlapodhoz érdemes illő nevet és címet (domain-t) választani. Fontos, hogy könnyen megjegyezhető és beazonosítható legyen.
A fejlesztésbe magába kétféleképpen vághatsz bele, csinálhatod magad vagy megkérhetsz valakit, hogy rakja össze weboldalad. Léteznek már olyan weboldal-készítő oldalak, melyek felhasználóbarát kialakításuknak köszönhetően a laikusabbakat is végig vezetik a weblap-fejlesztés fortélyain, ilyen a Wix, a Webnode vagy a Squarespace. Természetesen sokan szakemberre bízzák mindezt, így időt spórolnak és biztosítják professzionális megjelenésüket.
Érdemes láthatóvá tenni ezután honlapunkat fogyasztóink számára. Készítsünk Facebook-oldalt, vagy a már meglévőn hirdessük újonnan elkészült weboldalunkat. Emellett optimalizáljuk úgy szöveg, cím megjelenésekkel és beállításokkal, hogy megtalálható legyen a keresőmotorokban.
Töltsd meg élettel
Egy weboldal nem attól lesz hatékony, hogy szép, hanem attól, hogy emberi, valódi és informatív. Alapvető elemei közé tartozik a már említett „Rólunk” aloldal, termékek/szolgáltatások leírása, képek a cégünk működéséről és az aktuális hírek is. Írjunk természetesen és őszintén, mert valódi gazdákhoz így szólhatunk igazán.
Viseld gondját
Ahogy földedet, úgy weboldaladat is ápolni kell. Célszerű a honlapon megjelenő képeket és eseményeket rendszeresen frissíteni. Frissítsd kapcsolati adataidat, ha változás történt, illetve ellenőrizd linkjeidet is gondosan. Megfigyelheted mindemellett azt is, hogy látogatóid hova kattintanak legtöbbet. Segít eldönteni, hogy mit érdemes frissíteni rajta és hogy mit bővítsünk részletekkel. Mindez úgy zajlik, mintha a piacon figyelnéd vevőid viselkedését: mit néznek meg először, mire kérdeznek rá? Honlapodat így igényeikhez igazíthatod.
Forrás: azevhonlapja.hu
Zárógondolatnak
Egy weboldal kialakítása hosszú és komplex feladat, de előnyei számtalanok. Segítségével kapcsolatot építhetsz, hitelesítheted magad és növelheted bevételed és gazdaságod méretét. Mindezek után pedig kezeld olyan gondosan, ahogy azt földeddel is tennéd, mert a kellő erőfeszítés bőséges termést hoz: bizalmat, vevőket és persze lehetőségeket.
Az idén is induló ’Az Év Honlapja’ pályázatában az olyan honlapok nevezését várjuk, melyek korszerű felülettel, felhasználóbarát kialakítással és hiteles tartalommal szólítják meg fogyasztóikat.
Amennyiben rendelkezel már ilyen digitális megjelenéssel, akkor várjuk jelentkezésed december 15-ig a www.azevhonlapja.hu oldalon, ahol részletesebb információk, korábbi nyertesek és pályázati útmutatók is elérhetők.
Az idei évben összesen 31 kategóriában nyújthatók be pályázatok, köztük az „Agrár” kategóriában is, hiszen az agráriumban is egyre markánsabban jelenik meg a digitális fejlődés. Ez a kategória különleges, hiszen az ide kapcsolódó weboldalak sajátos jellemzőkkel bírnak, így a zsűri kiemelt figyelmet fordít majd a megvalósítás minőségére. Várjuk minden olyan honlap nevezését, amely valamilyen formában kapcsolódik az agrárszektorhoz. Az értékelés során az ötletes kivitelezés mellett hangsúlyt kap a tartalmi megfelelőség, valamint a reszponzív, mobilbarát megjelenés is.
Élj a lehetőséggel és képviseld vállalatodat versenyünkben, hogy mi is díjazhassuk munkádat!
Az Év Honlapja Team
Ez a megjelenés a Manta Digitál Marketing Kft.-vel történt együttműködés keretében jött létre.
Indexkép: azevhonlapja.hu
