A várhatóan augusztus elején induló alrendszerek célja a bejelentések megkönnyítése. A fejlesztés az alábbi területeket érinti:

  • erdei faválasztékok készletének bejelentése,
  • nyomdai úton előállított, szigorú számadású műveleti lap és műveleti lap pótlap használatának bejelentése,
  • nyomdai úton előállított, szigorú számadású szállítójegy használatának bejelentése.

A gördülékeny átállás érdekében célszerű mielőbb, még az új alrendszerek élesítése előtt elkészíteni a meghatalmazásokat – fotó: pixabay

Fontos, hogy mindhárom új alrendszer – hasonlóan az EUTR regisztrációs rendszerhez – kizárólag a Nébih Ügyfélprofil Rendszerén (ÜPR) keresztül, KAÜ-s (ügyfélkapus) bejelentkezés követően lesz elérhető.

Azok, akik saját nevükben járnak el, illetve önálló képviseletre jogosult cégvezetők, közvetlenül használhatják majd az alrendszereket, azonban minden más esetben meghatalmazásra lesz szükség. A meghatalmazás az ÜPR útmutató „Meghatalmazás” fejezetében leírtak szerint készíthető el, és már elérhető az érintettek számára. Fontos újítás, hogy a cégek az egyes rendszerekhez eltérő meghatalmazási szinteket is megadhatnak.

A gördülékeny átállás érdekében célszerű mielőbb, még az új alrendszerek élesítése előtt elkészíteni a meghatalmazásokat, azok bevezetésével ugyanis a régi műveleti lap és szállítójegy bejelentő rendszereket már nem lehet majd használni.

További részletek ide kattintva érhetőek el.