Fórum

Detk 15 Szippantó vélemények 

Létrehozta: Roland Polgár, 2011-01-11 21:26:38

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #62 csoppika | 2019-05-13 22:05:13

    Válasz Sk Laci #61. hozzászólására

    Jamo kérdezte hogy a v3st hogyan huzod....

  • Válasz » #61 Sk Laci | 2019-05-13 19:09:52

    Válasz csoppika #60. hozzászólására
    Szippantó pótkocsikat húzák az alsó kampón, pitonfixen, vagy vontatóhorgon, ha felső kardánymeghajtása van a szippantónak.
    Teherkocsit esetleg akor, ha nem indul a motorsmile wink

  • Válasz » #60 csoppika | 2019-05-13 18:52:27

    Válasz Sk Laci #59. hozzászólására

    Akkor nem értem...milyen alsó kampón meg egyebeken húzod????

  • Válasz » #59 Sk Laci | 2019-05-13 18:41:34

    Válasz csoppika #58. hozzászólására
    Nem, eredeti állapotában van, csak nem használom.

  • Válasz » #58 csoppika | 2019-05-12 23:34:34

    Válasz Sk Laci #56. hozzászólására

    Mármint abból csináltál vontatható szippantót?

  • Válasz » #57 _NB_ | 2019-05-12 21:47:45

    Nem ismerem csak kíváncsi voltam mivel kenik ki a tartályokat, mert az biztos, hogy nem nitro zománccal:)

    Poliurea?






    https://www.youtube.com/results?search_query=poliurea+tank

    https://www.youtube.com/results?search_query=poliurea

    Nem semmi cuccsmile w00t, lehet a kocsit is ezzel kéne leápolnom alulról, legalább egy kicsit összetartaná valami smile lol

  • Válasz » #56 Sk Laci | 2019-05-12 21:29:21

    Válasz csoppika #53. hozzászólására
    De az. Láthattad nálam az udvaron, mikor itt voltálsmile wink

  • Válasz » #55 atisgyulai | 2019-05-12 18:46:12

    Válasz atisgyulai #54. hozzászólására

    ***alvázvédőt***, vagy van ahol rücsinek hívják smile wink

  • Válasz » #54 atisgyulai | 2019-05-12 18:44:12

    Válasz jamo #48. hozzászólására

    Ahhoz hogy bármi is megálljon rajta, a rozsdát el kell távolítani, mégpedig alaposan. Többszörösen rozsdamaró+mechanikus úton.
    Ha 100%-osan rozsdamentes, utána én alvávédőt kennék rá, jó vastagon.

  • Válasz » #53 csoppika | 2019-05-12 14:45:06

    Válasz Sk Laci #51. hozzászólására

    A v3s szippantó az nem egy Praga?

  • Válasz » #52 RkTomi | 2019-05-12 14:43:12

    Válasz jamo #49. hozzászólására

    Piton fix húzon visszük. Hammerite festék, vagy a supralux Anti rozsdáját használjuk. De csak szigorúan egy vastag rétegben ecsettel.

  • Válasz » #51 Sk Laci | 2019-05-12 13:49:42

    Válasz jamo #49. hozzászólására

    Alsó hasi húzón. Volt mikor a kampón, van mikor a vontatóhorogban. Tudom, hogy rossz fordulni, de ez van. Karokban meg sem próbálom vontatni, nem hiányzik, hogy felboruljak.

  • Válasz » #50 Sk Laci | 2019-05-12 13:47:10

    Válasz jamo #48. hozzászólására
    Letisztítani a felületet amennyire csak lehet. Alapfesték, majd 2x felületi. Mi otthon így csináltuk a V3S szippantó tartályát belülről.

  • Válasz » #49 jamo | 2019-05-12 12:04:51

    Válasz Sk Laci #47. hozzászólására

    Eredetileg nalatok min húzzak ezeket a v3s-eket. Hitch kampón? A fergan nagyon balfaxul all es fordulni is alig lehet vele, egyből beleer a rudja a kerekbe. At kellett raknunk vonolapra. Igy turhető.

  • Válasz » #48 jamo | 2019-05-12 12:01:44

    Válasz Sk Laci #47. hozzászólására

    Milyen festek all meg a rozsdan, vagy mivel lehet kitakaritani femtisztara? Valamikir ki volt festve, nem tudom gyarilag e? De mikor tavasszal takaritottam fel m2es darabikbanvalt le rila a festej, illetve nyomta le a reve a festeket. Ahol nem vilt festek rajta ott sokkalkevesbe tunik kirtodaltnak. Ilketve biztisan vilt ott is festek calamikir csak előbb lemallott mar rola.

  • Válasz » #47 Sk Laci | 2019-05-12 11:57:50

  • Válasz » #46 jamo | 2019-05-12 11:56:33

    Szippanto tartalyt, tiszta viz szallitasara van hasznalva, hogy erdemes idoszakos hasznalaton kivul tárolni? Bevonat nincs belül (rozsdas). Hogy korrodalodik jobban, ha tele vizzel rakom le vagy ha üresen? smile confused

  • Válasz » #45 T.f. | 2018-08-24 19:12:29

    Sziasztok !
    Segítséget kérnék . A fenti típusú szippantónak az alvázszáma a címkén kívül hol található még ?

  • Válasz » #44 ND | 2018-06-04 11:28:13

    Válasz jamo #43. hozzászólására

    Igen, ezek rémlettek nekem is.

    De olyan is rémlik, h kútból (mélyről) is tudnak hatékonyan szivattyúzni a felszínen állva.
    Lehet, h. a turbósat engedik le a kútba?
    Ha a szivattyú ezzel vízszintre (alá/fölé) kerül, akkor nincs felszívási veszteség, viszont az emelőmagasság/szállításból van több veszteséged...
    De legalább feljön a víz.

  • Válasz » #43 jamo | 2018-06-04 08:35:22

    Válasz ND #41. hozzászólására

    De ott 0m a szívómagasság. És gyenge hatásfok. Ha jól rémlik 200liter beletolnak és 400liter jön ki percenként. Annyi hogy koszra nem érzékeny és nincs benne se áram se benzinmotor ezért nem ráz és nem füstöl zárt helyen esetleg "jó" lehet.

    Van ennek "turbo" változata aminél 3db tömlő van, lényegébe egy hidraulikus meghajtású centrifugálszivattyú. Olyat élőben még nem láttam nem tom mennyi a teljesítménye. De a telepítésénél kell pár vastag tömlő biztosan.

  • Válasz » #42 Drisa | 2018-06-04 07:21:04

    Mi a tapasztalat új Detk mennyi idő alatt szívja fel magát 2 méter melyről?

  • Válasz » #41 ND | 2018-06-04 06:51:24

    Válasz jamo #40. hozzászólására

    Tűzoltók spéci kütyüvel ha jól tudom tudnak mélyebbről is. Sugárszivattyú v hogy hívják. Rátáplál a tartálykocsiról egy sugárral és 2x annyi jön ki (+1 egységnyit húz magával).

  • Válasz » #40 jamo | 2018-06-03 22:29:07

    Válasz Girantus #33. hozzászólására

    Elméletileg számított 9,81m. Gyakorlatban 7,5 -8méterről ami felveszi az qrva jó de ott már a névleges teljesítmény jelentősen lecsökken. https://www.tankonyvtar.hu/en/tartalom/tamop412A/2010-0019_Vizgepek/ch04.html

  • Válasz » #39 csoppika | 2018-06-03 21:45:43

    Válasz R Sándor #38. hozzászólására

    Nekem a 8-as szám rémlett...

  • Válasz » #38 R Sándor | 2018-06-03 21:44:09

    Válasz csoppika #37. hozzászólására A vízműveknél dolgozom.smile wink ment fejből.

  • Válasz » #37 csoppika | 2018-06-03 21:42:39

    Válasz R Sándor #35. hozzászólására

    9m utánanéztem én is...

  • Válasz » #36 csoppika | 2018-06-03 21:42:17

    Válasz Girantus #33. hozzászólására

    https://www.gyakorikerdesek.hu/otthon__kert__5614444-mit-jelent-szivattyunal-a-szivasmelyseg-es-az-emelomagassag

  • Válasz » #35 R Sándor | 2018-06-03 21:41:51

  • Válasz » #34 csoppika | 2018-06-03 21:40:31

    Válasz Girantus #33. hozzászólására

    Nem vagyok mérnök... De elvileg talán a gravitáció miatt 8 méter... Ez lapátos szivattyúkra igaz... De szerintem itt is megszakad a vízoszlop...

  • Válasz » #33 Girantus | 2018-06-03 21:34:56

    Kérdésem lenne !! Hányméter mélyről lehet max szippantani ??? 16 méterről ??? Szerintetek ??
    smile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmilieKÖSZI !!!

  • Válasz » #32 traktoristaarpi1 | 2018-04-02 13:55:49

    Szép jó napot. Kérdésem az lenne, hogy 4 köbös galvanizált tartály belseje elkezdett rozsdázni nem lyukas nem is mart bele csak most kezdett a galvanizálás itt ott föl pattogni. Mit lehet csinálni neki? Létezik e ,érdemese valami üreg kezelést neki csinálni?

  • Válasz » #31 *** HM *** | 2018-03-06 11:14:39

    16 m3 teherkocsis szippantókon mekkora szivattyú van kb?

  • Válasz » #30 JDFERI | 2016-03-30 18:32:54

    Sziasztok fórum társak .
    Szippantó nyomáspróba végeztetéséről tud valaki infót ,fejér , tolna , somogy térségben ?

  • Válasz » #29 Kisvuk | 2014-11-24 21:10:56

    Válasz #28. hozzászólásra
    Szépen ki van pofozva de azért ennyit szerintem nem ér.

  • Válasz » #28 farinelli | 2014-11-24 18:29:56

    üdv.

    Ezt volt e már valaki esetleg megnézni, vélemény róla?

    Detk115

  • Válasz » #27 domi 106 | 2014-06-17 21:43:52

    Tud valaki detk lapos tolozárhoz hidralikát?

  • Válasz » #26 jamo | 2014-01-02 16:33:39

    Valami lepukkant 6-8köbös tartálykocsit nem tud valaki esetleg ócsóé? smile rolleyes

  • Válasz » #25 bajerncsaba | 2013-11-16 18:28:17

    Sziasztok! Eladó DETK-15-ös szippantó papírjai. Érdeklődni a bajerncsaba@vipmail.hu e-mail címen lehet.

  • Válasz » #24 Boros | 2013-03-05 13:57:39

    Válasz #8. hozzászólásra
    Hol tudtad a palástot csináltatni? DETK 115-öshez? Én Somogyi vagyok ezért is érdekel a távolság. Kösz.

  • Válasz » #23 e.W.o | 2012-02-04 09:29:53

    Bocsi, most látom, hogy alvázas. Akkor talán éri a pénzt.

  • Válasz » #22 e.W.o | 2012-02-04 09:29:09

    Válasz #11. hozzászólásra

    Jó kérdés, hogy megéri-e? Ha a tartály szita, gyakorlatilag semmit sem ér, mivel alváza nincsen, a tartályból áll az egész szerkezet.Gumik rosszak. Ezt írtad. Ha a szivattyú is kuka, akkor csak az ócskavas árat éri. Sajnos.

  • Válasz » #21 Adnox | 2012-02-04 00:36:07

  • Válasz » #20 Adnox | 2012-02-04 00:27:30

  • Válasz » #19 Adnox | 2012-02-04 00:25:59

  • Válasz » #18 Adnox | 2012-02-04 00:23:54

  • Válasz » #17 Adnox | 2012-02-04 00:22:54

  • Válasz » #16 Adnox | 2012-02-04 00:21:59

  • Válasz » #15 Adnox | 2012-02-04 00:20:22

  • Válasz » #14 Adnox | 2012-02-04 00:09:36

    Amit a Major szippantókról ill. hígtrágya tankerekről feltétlenül tudni kell (egy kis humorral)! (:-)


    A Major szippantók legkisebb tagja az 1150 (5228liter), ami valamivel kisebb, mint öt DIN 30 700 EN 840-3 nak megfelelő B1132 szemeteskonténer és a jelenleg legnagyobb méretű hígtrágya injektáló változata a CH 3500 (ck15,9m3) pedig valamivel nagyobb, mint egy fejlett elefánt. Alakjára jellemző az úgynevezett "hengerforma", mert így talán kissé hasonlít a korszerű, kedvező légellenállású repülőgépekre, csak folyadékot szállít és nem repül.

    E hátrány kiküszöbölésére a gyár ellátta a modelleket különféle extrákkal.

    Az egyik legfontosabb extrából mindjárt két darab is van (a legnagyobb modelleknél 4db). Ez a kerék (mivel a kerék általában kerek és ettől a Major tankerek kerekei sem térnek el lényegesen, ezért a kerék részletesebb ismertetésétől most eltekintünk). A másik fontos extra a tartály, melyet a gyár egyszerre két színben is készít. Jellemző párosítások: zöld-rozsda; horganyzott kialakítás-rozsda nélkül. A harmadik fontos extra a szivattyú, amely a gép mellső részén foglalja el helyét a rugóztatott vonószerkezeten.

    Most ismerkedjünk meg közelebbről is a géppel! Miután felismertük, hogy Major szippantóval van dolgunk, térjünk rá az üzemeltetés kényes műveletére. Ha nincs nálunk traktor, jobb híján a nézegethetjük, de az egyetlen baj a semmittevéssel, hogy sohasem tudjuk, mikor végzünk vele, így inkább csináljunk valamit. Ha nálunk van a traktor kulcs, csatlakoztassunk mindent úgy és oda, ahogy az adja magát. Miután megfelelően összeakasztottuk berendezésünket a traktorral keressünk egy alkalmas környezetet a működtetéshez, és hajrá!

    De talán térjünk vissza a szippantóhoz: A gép egy megfelelő, értelmiségi traktorosra lett méretezve, ezért ha a berendezést a tervezési célnak megfelelően szeretnénk üzemeltetni, feltétlenül keressünk egy alkalmas szakembert! Ha sikeresen megtaláltuk és ő ül a traktor ülésében, a következőkre kell figyelni:
    - amibe a felszívandó anyag kerül, az a tartály (Sajnos meghatározott térfogattal rendelkezik. A tankert a gyár teljes hosszúságú szintjelzővel is el tudja látni, így traktorosunk űrtechnika alkalmazása nélkül is hihetetlen pontosan meg tudja mondani, a gép telítettségét. Ez a készség nyílván fejleszthető, de legalább egy jól látó szem szükséges az alapok elsajátításához).
    - amit fel kívánunk szívni majd szállítani és kijutatni, az legyen folyékony halmazállapotú (hínár, hal, kő, jég, föld stb. jellemzően nem az)
    - a tartály véges térfogatáról már szóltunk.

    Próbáljuk csatlakoztatni a tömlőket! Ha nem megy, akkor inkább alkalmazzunk akár géphez passzoló átmérőjűt, ezzel a trükkel nagyban hozzá tudunk járulni a sikerhez. A tömlők közül pár a géppel együtt is érkezet. Emeljük le azokat az oldalsó tartókról! A gépen három csatlakozóport található, úgymint fej, tor és potroh, azaz bal oldali jobb oldali és hátoldali. Használjuk mi is ezeket!

    Most a nem a géphez csatlakoztatott tömlő végét dugjuk a felszívandó folyadékba –ez az amit el akarunk szállítani, illetve az amiért szükségünk van a gépre - célszerű megfelelő közelségbe állni a szippantóval elkerülendő az egyéb járművek áthajtását a tömlőnkön. Itt említeném meg, ha azt tapasztaljuk, hogy a tömlő a gép hasa alatt megy át használjuk a másik oldali csatlakozópontot, amely feltűnően hasonlít ahhoz, amibe jelenleg be van csatlakoztatva a tömlő.

    Talán indítsuk el a töltési folyamatot! Gyengébb idegzetű traktorosoknál bevett szokás, hogy a folyamat kezdetén megijednek és messzire szaladnak, aztán különböző gyógyítónak nevezett folyadékokkal percekig vagy akár krónikus trauma esetén hónapokig is kúráltatják magukat. Óvatoskodni felesleges, a gyár ezt a berendezés ellátta a megfelelő vákuum szivattyúval, melyet a köznyelv nemes egyszerűséggel csak szivattyúnak nevez. Készüljünk fel hát egy megrázó élményre! A 9000l es szivattyú 145kg.
    A szippantó átlagos körülmények között megdöbbentően hatékony!


    Jobb esetben tele szívjuk a tartályt. Rosszabb esetben nem. Tegyük fel, hogy tele van! Az az enyhe gumi süllyedés, még nem ad aggodalomra okot.
    Pár méter megtétele után tartsunk fékpróbát! Attól nem kell félnünk, hogy kirepülünk a szélvédőn keresztül, de azért tapasztalni fogjuk a légfék hatását. Ha ilyenkor kiabálást hallunk, azonnal álljunk meg, és cibáljuk ki a felszívó tömlőt és helyezzük vissza a tartály oldalára!

    Néhány szó a Major tankerek menettulajdonságairól: Mindenek előtt azt kell megállapítanunk, hogy kiváló. A tartálykocsi gyengén alulkormányzottá válhat, ami annyit jelent, hogy ha túl gyorsan megyünk be egy kanyarba, felborulunk, a kormány fölöttünk lesz, így alulról kell kormányoznunk.

    Ha sikerült - ezek után végre - elindulnunk, megtettük az első lépést afelé, hogy szilaj paripánkat a magunk uralma alá hajtsuk.

    A Major tankerek végsebességét egyszerű képlet alapján határozhatjuk meg. Egyenesen arányos a traktor sebességével, pontosabban annyival megy, vagy áll, mint az előtte lévő traktor. Ezért tehát hitelesek az állítások, miszerint megy, mint a gép, avagy olyan lassú, mint a szabadnapos traktoros csiga!

    Álljunk meg most mi is. A fékezés művelete: eltérően a korszerűtlen rendszerektől, a Major tanker kétkörös fékrendszerrel rendelkezik, ami itt különösen nem azt jelenti, hogy kétszer kell rálépni a fékre, hogy egyszer fogjon…

    Külön figyelmet érdemel az opcióként rendelhető akár belülről is állítható szivattyú vezérlő. Ezen úgy állíthatunk, hogy a traktor pótvezértömbjébe becsatlakoztatunk csatlakozókat, majd kinyújtott jobb kezünkkel kényelmesen elérve a megfelelő kör hidraulika vezérlő karját tetszés szerint mozgatjuk a kívánt irányba, az pedig átváltja a szivattyút nyomattyúba.

    A Major tankerek gyermekbetegségei:
    1. Gyakran csúfolják. Pl: a kis szaros, fostalicska stb.
    2. Bukkanónál különféle problémákat okozhat:
    a; Nem bukkan! Ezt kiválthatja a túlzott laposságú bukkanó, esetleg a bukkanó teljes hiánya.
    b; Nem bukkan! Ezt kiválthatja a vonószerkezet rugózás és a nagy felfekvő felületű gumiabroncs.
    c; Bukkan!


    Az ön által érdekelt - esetleg mások által javasolt - gép az ír ipar egyik csúcsterméke, de ezért kérjük ne keseredjen el! Még mielőtt a konnektorba nyúlna, elárulunk néhány közhasznú információt a termékről.


    A Major szippantók legkisebb tagja az 1150 (5228liter), ami valamivel kisebb, mint öt DIN 30 700 EN 840-3 nak megfelelő B1132 szemeteskonténer és a jelenleg legnagyobb méretű hígtrágya injektáló változata a CH 3500 (ck15,9m3) pedig valamivel nagyobb, mint egy fejlett elefánt. Alakjára jellemző az úgynevezett "hengerforma", mert így talán kissé hasonlít a korszerű, kedvező légellenállású repülőgépekre, csak folyadékot szállít és nem repül.

    E hátrány kiküszöbölésére a gyár ellátta a modelleket különféle extrákkal.

    Az egyik legfontosabb extrából mindjárt két darab is van (a legnagyobb modelleknél 4db). Ez a kerék (mivel a kerék általában kerek és ettől a Major tankerek kerekei sem térnek el lényegesen, ezért a kerék részletesebb ismertetésétől most eltekintünk). A másik fontos extra a tartály, melyet a gyár egyszerre két színben is készít. Jellemző párosítások: zöld-rozsda; horganyzott kialakítás-rozsda nélkül. A harmadik fontos extra a szivattyú, amely a gép mellső részén foglalja el helyét a rugóztatott vonószerkezeten.

    Most ismerkedjünk meg közelebbről is a géppel! Miután felismertük, hogy Major szippantóval van dolgunk, térjünk rá az üzemeltetés kényes műveletére. Ha nincs nálunk traktor, jobb híján a nézegethetjük, de az egyetlen baj a semmittevéssel, hogy sohasem tudjuk, mikor végzünk vele, így inkább csináljunk valamit. Ha nálunk van a traktor kulcs, csatlakoztassunk mindent úgy és oda, ahogy az adja magát. Miután megfelelően összeakasztottuk berendezésünket a traktorral keressünk egy alkalmas környezetet a működtetéshez, és hajrá!

    De talán térjünk vissza a szippantóhoz: A gép egy megfelelő, értelmiségi traktorosra lett méretezve, ezért ha a berendezést a tervezési célnak megfelelően szeretnénk üzemeltetni, feltétlenül keressünk egy alkalmas szakembert! Ha sikeresen megtaláltuk és ő ül a traktor ülésében, a következőkre kell figyelni:
    - amibe a felszívandó anyag kerül, az a tartály (Sajnos meghatározott térfogattal rendelkezik. A tankert a gyár teljes hosszúságú szintjelzővel is el tudja látni, így traktorosunk űrtechnika alkalmazása nélkül is hihetetlen pontosan meg tudja mondani, a gép telítettségét. Ez a készség nyílván fejleszthető, de legalább egy jól látó szem szükséges az alapok elsajátításához).
    - amit fel kívánunk szívni majd szállítani és kijutatni, az legyen folyékony halmazállapotú (hínár, hal, kő, jég, föld stb. jellemzően nem az)
    - a tartály véges térfogatáról már szóltunk.

    Próbáljuk csatlakoztatni a tömlőket! Ha nem megy, akkor inkább alkalmazzunk akár géphez passzoló átmérőjűt, ezzel a trükkel nagyban hozzá tudunk járulni a sikerhez. A tömlők közül pár a géppel együtt is érkezet. Emeljük le azokat az oldalsó tartókról! A gépen három csatlakozóport található, úgymint fej, tor és potroh, azaz bal oldali jobb oldali és hátoldali. Használjuk mi is ezeket!

    Most a nem a géphez csatlakoztatott tömlő végét dugjuk a felszívandó folyadékba –ez az amit el akarunk szállítani, illetve az amiért szükségünk van a gépre - célszerű megfelelő közelségbe állni a szippantóval elkerülendő az egyéb járművek áthajtását a tömlőnkön. Itt említeném meg, ha azt tapasztaljuk, hogy a tömlő a gép hasa alatt megy át használjuk a másik oldali csatlakozópontot, amely feltűnően hasonlít ahhoz, amibe jelenleg be van csatlakoztatva a tömlő.

    Talán indítsuk el a töltési folyamatot! Gyengébb idegzetű traktorosoknál bevett szokás, hogy a folyamat kezdetén megijednek és messzire szaladnak, aztán különböző gyógyítónak nevezett folyadékokkal percekig vagy akár krónikus trauma esetén hónapokig is kúráltatják magukat. Óvatoskodni felesleges, a gyár ezt a berendezés ellátta a megfelelő vákuum szivattyúval, melyet a köznyelv nemes egyszerűséggel csak szivattyúnak nevez. Készüljünk fel hát egy megrázó élményre! A 9000l es szivattyú 145kg.
    A szippantó átlagos körülmények között megdöbbentően hatékony!


    Jobb esetben tele szívjuk a tartályt. Rosszabb esetben nem. Tegyük fel, hogy tele van! Az az enyhe gumi süllyedés, még nem ad aggodalomra okot.
    Pár méter megtétele után tartsunk fékpróbát! Attól nem kell félnünk, hogy kirepülünk a szélvédőn keresztül, de azért tapasztalni fogjuk a légfék hatását. Ha ilyenkor kiabálást hallunk, azonnal álljunk meg, és cibáljuk ki a felszívó tömlőt és helyezzük vissza a tartály oldalára!

    Néhány szó a Major tankerek menettulajdonságairól: Mindenek előtt azt kell megállapítanunk, hogy kiváló. A tartálykocsi gyengén alulkormányzottá válhat, ami annyit jelent, hogy ha túl gyorsan megyünk be egy kanyarba, felborulunk, a kormány fölöttünk lesz, így alulról kell kormányoznunk.

    Ha sikerült - ezek után végre - elindulnunk, megtettük az első lépést afelé, hogy szilaj paripánkat a magunk uralma alá hajtsuk.

    A Major tankerek végsebességét egyszerű képlet alapján határozhatjuk meg. Egyenesen arányos a traktor sebességével, pontosabban annyival megy, vagy áll, mint az előtte lévő traktor. Ezért tehát hitelesek az állítások, miszerint megy, mint a gép, avagy olyan lassú, mint a szabadnapos traktoros csiga!

    Álljunk meg most mi is. A fékezés művelete: eltérően a korszerűtlen rendszerektől, a Major tanker kétkörös fékrendszerrel rendelkezik, ami itt különösen nem azt jelenti, hogy kétszer kell rálépni a fékre, hogy egyszer fogjon…

    Külön figyelmet érdemel az opcióként rendelhető akár belülről is állítható szivattyú vezérlő. Ezen úgy állíthatunk, hogy a traktor pótvezértömbjébe becsatlakoztatunk csatlakozókat, majd kinyújtott jobb kezünkkel kényelmesen elérve a megfelelő kör hidraulika vezérlő karját tetszés szerint mozgatjuk a kívánt irányba, az pedig átváltja a szivattyút nyomattyúba.

    A Major tankerek gyermekbetegségei:
    1. Gyakran csúfolják. Pl: a kis szaros, fostalicska stb.
    2. Bukkanónál különféle problémákat okozhat:
    a; Nem bukkan! Ezt kiválthatja a túlzott laposságú bukkanó, esetleg a bukkanó teljes hiánya.
    b; Nem bukkan! Ezt kiválthatja a vonószerkezet rugózás és a nagy felfekvő felületű gumiabroncs.
    c; Bukkan!


    Összegzés: A Major tankerek univerzális vidéki járművek, mert egyaránt kiválóan alkalmazhatóak belterületen és külterületen is.

    ( :-)
    111

  • Válasz » #13 tisztavizetigyanakaz | 2011-07-23 18:18:58

    Üdv

    Tud valaki valamit a Major szippantókró?
    Állítólag rugóztatva van a vonószerkezet és dupla akkora szivattyúkkal van ellátva mint amiket Mo lehet kapni. A prospektus alapján 6 os acéllemezből van. A CH-ADNOX Kft kereskedője azt mondja, hogy mivel Ír az eszköz ott JCB Fastrac az amire méretezik, és hogy ott tudják mi az a csapadékos időjárás, mivel 5 percenkén szakad az eső, nem is beszélve a tengervíz közelségéről, ami közismerten nem tesz jót a fémeknek meg a festéknek.
    Árban elvileg jó...
    smile confusedsmile confused

[bezárás x]