Fórum

Fendt 936 traktor 

Létrehozta: zetor 16145, 2008-10-31 19:04:58

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #342 GREVEN | 2020-02-20 17:17:54

    Válasz t.peti #340. hozzászólására

    Ha annyira jó gépek lennének ezek az új fergák mint ahogy a tesztből kiderült már biztos kinézett volna egyet magának. Ehelyett hol ilyen-hol olyan gépet demozik meg most teljesen más használt gép után érdeklődik.
    Ha valami a helyszínen bizonyított mint ahogy mondta,akkor nem értem mire fel ez a varia?

  • Válasz » #341 Róbert86 | 2020-02-20 15:39:49

    Van itt egy gazdának 3 936osa amit látok hogy nem erőltetik őket.3m horsch gruber,6 fejes eke...
    Emellett 5 styer, 4 new holland, 2 case, 1 claas.
    Garanciális időszakban 0-24eznek velük megmutatkoznak a hibák,kijavitják és aztán csak óvatosan smile cowboysmile cowboy

  • Válasz » #340 t.peti | 2020-02-20 14:53:13

    Itt a paripa ami jó lehet.
    MF

  • Válasz » #339 bandigh | 2020-02-20 14:23:45

    Válasz szanberg #338. hozzászólására

    Nem nagy pénzért már árulnak 936 osokat, próbáld meg, nálad a domborzat miatt biztos ügyesebb lenne mint egy ugyanannyi lovas jd. Két mtz árát meg félreteszel, egyet váltóra egyet meg motorra, aztán lehet nyomatni neki. A kultuszt ha most is elhúzod, attól ez jobban el fogja vinni biztos

  • Válasz » #338 szanberg | 2020-02-20 14:03:43

    Válasz Dinnyés Laci #336. hozzászólására

    Á á

    Esetleg ha lelnék egy jóképű 9420-ast vagy ilyesmit

  • Válasz » #337 Szabi. | 2020-02-20 11:31:41

    Válasz Bárány #335. hozzászólására

    Abból is kifog.........
    Azt kell nézni manapság, hogy melyik a legolcsóbb, melyiknek rugalmas a szervize, kapcsolatok.
    Ahogy írták itt már többen is, egy szar mind, illetve minél újabb annál szarabb !!!!smile hammer

  • Válasz » #336 Dinnyés Laci | 2020-02-20 11:03:08

    Válasz Sk Laci #334. hozzászólására

    Jó a JD majd Szanberg is belátja előbb utóbb...

  • Válasz » #335 Bárány | 2020-02-20 11:01:01

    Válasz szanberg #331. hozzászólására

    A Fendtek sem jobbak. Ahogy egy szervizes ismerősöm fogalmazott: egy sz.r ez mind.
    Tudok egy komát, aki nagyobb fendtes volt, mint amekkora MF-es, meg kubotás vagy te együttvéve, aztán szépen kiszeretett belőle. Most JD-ral próbálkozik.

  • Válasz » #334 Sk Laci | 2020-02-20 09:22:30

    Válasz szanberg #331. hozzászólására

    Robusztus kinézete az egy hatalmas plussz, számomra. Szlovákiában nagyon elterjedt a JD, kinyomja fokozatosan a többi traktormárkát. Lévai járásban meg totálisan a dobogó tetején áll. Hihetetlen, hogy ki tudta nyomni a Zetorokat. De ez a Zetor saját hibája. Nem kellene minden évben csak az árakat emelniek, hanem kínálniuk is kellene ellenértékbe. Ezzel az állandó áremelgetéssel saját magukat rúgták segbe......

  • Válasz » #333 bandigh | 2020-02-19 23:51:06

    Válasz envagyok2 #329. hozzászólására

    Nagyobb motorban nagyobb dugó van, és sajnos a dugattyú felülete az egyetlen dolog ami hasznos munkát végez az egész robbanásból. A feltöltött kisebb motorok is tudják ugyanazt a teljesítményt, csak nagyobb nyomás kell ugye a kisebb felületen, hogy ugyanolyan erővel forgassa a főtengőt. A kisebb köbcentinek részterhelésen jobb a fogyasztása, a motor kisebb belső surlódása miatt, viszont nagy terhelésen a nagynak jobb lesz a fajlagos fogyasztása, és kisebb lesz az elhasználódása ugye, mert nincs annyira kispanolva. Más téma, de a legtakarékosabb hibrid benzinesek sem feltöltött kismotort kapnak hanem “nagy” szívót

  • Válasz » #332 szanberg | 2020-02-19 23:19:29

    Válasz envagyok2 #329. hozzászólására

    Nem csak levegő, hanem levegő üzemanyag keverék van benne, nyílván a nagyobba több fér, többet lehet kihozni belőle. Egyébként igazad van, egy 3000-es BMW motor kidűlne egy fél szezon alatt egy olyan kistraktor van amibe ugyanúgy 3.x literes motorokat raknak és csak 3hengeres...a traki meg 10000ig tuti jó lesz.
    Igazából a henger szám sem számít, ha tudja a lovat, mindegy miből jön ki, és ha ipari az anyag a keresztmetszet a falvastagság, akkor bírni is fogja azt sokáig, igazad van.

  • Válasz » #331 szanberg | 2020-02-19 23:13:46

    Válasz Sk Laci #328. hozzászólására

    Én próbáltam.
    És csalódtam.
    Felejtsd elsmile wacko

    Van itt nagy cég:
    8300 30+ezrekkel is mennek, egy-egy felújítással
    8330 12ezer körül motor váltó generál(tizenmilla)
    8345 R vagy 4000 van benne, még megy, még....

    De többet szögelték mint amazokat összesen!!!!!

    Sajnos ezt kell megélnünk manapság...smile hammer

  • Válasz » #330 szanberg | 2020-02-19 23:07:36

    Válasz Sz.Gyula #327. hozzászólására

    Jaja!
    Vagy szintén 50...
    (939)

  • Válasz » #329 envagyok2 | 2020-02-19 21:39:57

    Válasz Sz.Gyula #327. hozzászólására

    ezen mindig sokat gondolkozok, hogy miért az a legfontosabb, hogy hány liter levegő fér bele egy motorba?
    mér nem az a fontos, hogy hány kiló? vagy milyen ötvözet? vagy mennyi víz, olaj, tököm tudja.
    miért az a jó motor, amibe sok levegő van?
    tudjatököm...

  • Válasz » #328 Sk Laci | 2020-02-19 17:57:12

    Válasz szanberg #319. hozzászólására

    Te jó szériás MF-et vettél, azok beváltak. 8xxxR JD-ok nekem nagyon tetszenek, ha lenne 200 ha földem gondolkodás nélkül vennék egy 300+ lovasat újonan.

  • Válasz » #327 Sz.Gyula | 2020-02-19 17:12:18

    Válasz szanberg #302. hozzászólására

    az a 50,7 le/liter az 2013.tól 46,2

  • Válasz » #326 szanberg | 2020-02-18 22:41:59

  • Válasz » #325 Diesel Tibor | 2020-02-18 22:13:11

    Válasz Bárány #323. hozzászólására

    Keresztbe hosszában amerre mozdul.smile cowboy

  • Válasz » #324 Diesel Tibor | 2020-02-18 22:10:57

    Válasz szanberg #322. hozzászólására

    Gázpedált csak addig nyomok amíg kiérek a földekre ,aztán már csak lóbálom a lábam csak hogy ne zsibbadjon el.smile cowboy

  • Válasz » #323 Bárány | 2020-02-18 21:55:08

  • Válasz » #322 szanberg | 2020-02-18 21:39:09

  • Válasz » #321 Diesel Tibor | 2020-02-18 20:23:27

    Válasz szanberg #320. hozzászólására

    A xerionnal nem pótozok,legfeljebb kamiont húzok pótostólsmile thumbup

  • Válasz » #320 szanberg | 2020-02-18 00:02:28

    Válasz Diesel Tibor #316. hozzászólására

    Pont hogy a papucs a hóhérja egy variós gépnek Tibibátyó!
    Aki mezítnájk traktorozik a nagy pótkocsival az nem fogja a pedált taposni, csak a varió kart huzigálni vissza, aztán meg dűl ki belőle a váltó mert az nem fékrendszer...

  • Válasz » #319 szanberg | 2020-02-17 23:59:31

    Válasz t.peti #318. hozzászólására

    Kb15 szerelő tel.száma van meg aki pikkpakk szétrántja és javítja a dyna váltót.
    Mondjuk érdekes mert itt mi aztán gyilkoltuk sokáig őket de nem ellett meg egyik sem, ahol a 345r-t próbáltuk először azt 5 kondor fejjel szántotta a 6497 évekig, meg lazította, grúberezte...
    Csaxóloksmile wink

  • Válasz » #318 t.peti | 2020-02-17 22:19:02

    Válasz szanberg #311. hozzászólására

    A gyakorlat nem ezt mutatja, és ember nincs aki vállalná a váltószéthúzást.

    Nem kell horgot dobálni, mert az lesz belöle mint a jómultkorábansmile whistling

  • Válasz » #317 Rabó001 | 2020-02-17 21:34:05

    Válasz szanberg #310. hozzászólására

    De nálatok meg nem futna le 2-3 év alatt a heveder egy újról, mert nem használnatok annyit. Mondjuk a vadiujnak meg az ára a húzós. Nem biztos hogy hevderes kell, itt is valaki behozott egy challengert németből, jó lepukkantat, kopott hevederrel. Használták kicsit, el akarták adni, nem jött rá vevő, aztán kénytelenek voltak új hevedert venni rá, nem kevés pénzért.

  • Válasz » #316 Diesel Tibor | 2020-02-17 21:17:05

    Válasz envagyok2 #314. hozzászólására

    Nem számít a papucs ezekben a gépekben ,már nem a gépész nyomja a gázpedált ,beállítod a sebességet fordulatot oszt csókolom megy minden magától.smile cowboy

  • Válasz » #315 Bobo77 | 2020-02-17 21:12:20

    Válasz szanberg #311. hozzászólására

    John Deere fóbiában szenvedsz mestör!smile innocent

  • Válasz » #314 envagyok2 | 2020-02-17 21:10:20

    Válasz Diesel Tibor #313. hozzászólására

    csak azt, amelyiket papucsos gépész hajtotta.

  • Válasz » #313 Diesel Tibor | 2020-02-17 20:49:40

    Válasz t.peti #309. hozzászólására

    6000üó-nál az efendiben nem szét tolják a váltót ,hanem kompletten cserélik.smile cowboy

  • Válasz » #312 Hús Futár | 2020-02-17 20:08:00

    Válasz szanberg #311. hozzászólására

    Nézz át a traktor vevős topikba ott a géped

  • Válasz » #311 szanberg | 2020-02-17 20:05:30

    Válasz t.peti #309. hozzászólására
    Tudtam, hogy bekapja valaki a horgot hehe
    smile lol

    De amúgy ide házhoz hozzák másnapra az alkatrészeket ha kell valami, legrosszabb esetben 2-3 napra ha nagyon valami nem szokványos történet kellene, de a 9520RT-be hetekig nem volt alkatrész, még amerikából semsmile oops

  • Válasz » #310 szanberg | 2020-02-17 20:01:48

    Válasz ermike #307. hozzászólására

    Quadtrackban elfogadnám, de azt mi nem bírnánk el, hogy 2-3 éves gépet hevederezni kelljen, meg rendbevágni a futóművét, mert most ez történt, járatásképpen elszaladt ide a volt kollégához a gépész

  • Válasz » #309 t.peti | 2020-02-17 19:40:42

    Válasz szanberg #306. hozzászólására

    Még jó hogy nem hülye mindenki aki nem pirosat vesz, aztán arra nincs ember hogy egy váltót széttoljon, mert 6ezer óra talajmunkázás után azt kívánja egy 160 lovas MF smile thumbup
    A szokásos MF betegségekröl meg már ne is beszéljünk.

    Lehet vele számolni...
    0 a háttértámogatása...
    Valamelyik évben egy felni nem volt hozzá, szlovákiába kellett menni érte...

  • Válasz » #308 Szabi. | 2020-02-17 19:38:02

    Válasz szanberg #306. hozzászólására

    Kell is, hogy karácsonyfát csináljanak belőle, mert azzal tudják inkább eladni......smile sweatdrop
    Viszont szerintem is jó gépek azok a pirosak(inkább a sárga).smile wink

  • Válasz » #307 ermike | 2020-02-17 19:32:08

    Ma délben azt hittem hogy megoldottad a problémát a telephely előtt ott virított a nagy JD9620 , gépeszeid körülötte azt hittem te vetted! Azzal nem lenne gondod!

  • Válasz » #306 szanberg | 2020-02-17 19:14:36

    Válasz Drisa #305. hozzászólására

    Nem is én asszociáltam erre.

    Egyébként meg persze, más nemzetekben van olyan is, hogy erősebb a ferguson értékesítés mint a Jd,
    mondjuk ez véleményem szerint itthon is így lenne ha anno nem csak a jd meg claas jött volna át a vasfüggönyön, mert tudásban, felszereltségben minőségben és árban is a jd elé sorolandó gépek.

  • Válasz » #305 Drisa | 2020-02-17 15:32:11

    Válasz szanberg #304. hozzászólására

    Tractorpoolon 156 MF traktor van 200 jd, 239 NH társaságában ez azért nem is kevés.
    205 lóerő feletti kategóriában is akad választék, bár ott kicsit árnyaltabb a helyzet.
    MInden márka a piacon köt ki előbb utóbb, ebből következtetés levonni a megbízhatóságra nem lehet.

  • Válasz » #304 szanberg | 2020-02-17 07:43:04

    Válasz Rabó001 #303. hozzászólására

    Nyílván sokkal kisebb az eladott darabszám de ebben az értelemben ennek most pont nincs jelentősége, igaz franciában pl nagyon megy a ferga de ott sincsen túl sok eladó belőlük.

  • Válasz » #303 Rabó001 | 2020-02-16 23:19:05

    Válasz szanberg #302. hozzászólására

    Nem lehet hogy Fergusonbol azért alig találni eladót ebben a kategóriában, mert töredéke darabszámot adtak el, mint Fendtet vagy John Deeret?

  • Válasz » #302 szanberg | 2020-02-16 22:40:00

    Na a napokban kicsit ráfeküdtem a témára és a sok pletykás dolgokat próbálva kiszűrni, hasonló objektív tapasztalatokat teszteket szereztem gépet használó és üzemeltető gazdáktól és gépészektől, mint amiket én magam is tapasztaltam korábban pl a jd-ferga összehasonlításban.

    Egyik illetőnek volt ilyen 936-345R összehasonlítása. Azt mondta, hogy a Jd-t erősebbnek érezték de aztán minden bizonnyal a váltó miatt igazából nem volt érdemi különbség a két gép között. Hozzáteszem más cégnél is volt ilyen teszt, ez nem is olyan messze, kereskedő és a gazda mondókája nagyon nem ugyan arról szólt hehe...
    mindegy.

    Szóval a lényeg, hogy ha kb azonos súllyal vannak ezek, márpedig súlyozva 14-15t mindegyik (NH T8 volt 16) akkor igazából az, hogy a jd motorja előrrébb van de a fendten meg 2500 van elől, szóval pont semmit nem számít... ugyanúgy fognak.
    Viszont amit én is tapasztaltam, hogy főleg ha parton bele kellett váltanom, márpedig ott mindig bele kell, akkor e23 ide vagy oda, megtörik a lendület és a haladásból slipp, vagy rugdoskodás, pattogás lesz, míg a variónál folyamatos az erőátvitel áttétel változtatás közben is ugye. Ennek persze meglesz az ára, mert tény és való, hogy hamarabb lesz cserés mint egy jó power váltó, igaz szerelők szerint is az e23 hírből sem lesz az a tartósság mint a régiféle fullpower16 a jd-nél.

    Motornál azt cseppet gondnak érzem, hogy kevés a liter. 50,7 le jut 1 literére a deutz motornak, míg egy 345R-nél ez 42. Ez azért ~20% difi ami nem kevés. Csak példaként írom, de az M135 GX kubunál meg 23,4 le/liter ez az index, de hogy kategóriánál maradjunk a 8737 MF-nél is 44, vagy T8 NH/IH-nál is 40-40pár körül vannak ezek.
    (közben elgondolkodtam, hogy vagy kétéve megjelent egy cikk amiben írta a kubota, hogy a jövőbeni megszorítások miatt már most megvan neki az 5 literes 200lovas motorblokkja amit mikor majd nem lesz más megoldás, rögtön tudnak gépekbe szerelni kész megoldásként. No ezen megrökönyödtem, de végülis 40 le/liter a fajlagos hegyezése a motornak szóval...)

    Az egész summája, hogy mivel az új nagygép vásárlásával akadnak gondjaink, (kevés területre/munkára luxus a 200 ezer euró, évi 300 órára...) szóval valami jóképű, nem szétpergés határán levő szekeret kell beszerezni használt piacról. Nem egyszerű. Nincs egy olyan gép amire mindenki áldását adná, van, a 8300JD de az kicsit/gyenge/könnyű ide a vakaró elé, meg abból is már csak a sokatfutottak mennek piacra, mert nincs is más, szóval el is engedjük a témát.

    936-ból meg lenne egy nem ismeretlen előéletű meg persze van némi választék a szabad piacon is, igazából ami meglepett, hogy pl hasonló kategóriás Fergusonból nem is nagyon adnak el trakit, mert ha lenne nem is agyalnék én másban.

    Nem sürgős, nem sos, de esztendő másfelére lépnem kellene valamerre, addig szemem a pályánsmile wink

  • Válasz » #301 VMisi | 2020-02-16 17:41:15

    Válasz szanberg #299. hozzászólására

    Ne gondolkozz rajta. Ha nem igazán tetszik már most sem, akkor csak magad fogod szidni a legkisebb hibánál is.

  • Válasz » #300 Vinkó 75 | 2020-02-16 16:00:45

    Válasz szanberg #299. hozzászólására

    Nem kell félni tőle...évente a szerviz eljön,kiolvas..ha kell kalibrál.(Kétévente)...kb. Attól függ mennyit mész vele. Vagy csak szeretnél nyugodtan aludni. Szerintem az a revízió évente...kb egy kiszállás+1 óra.

  • Válasz » #299 szanberg | 2020-02-16 15:46:27

    Nyílván való, hogy ezeknél a kezelő a meghatározó ami a tartósságát illeti...
    Nem szívem csücske, de lenne egy eladó ismerős helyről, váltót 2000 órával ezelőtt cserélt az axi alatta, 6600 van a gépben, korrekt állapotú. Elgondolkodtam rajta.
    Egyébként szerintem a nagy fergák jobb gépek, váltó-fara ugyanaz, csak a motor ami sokkal jobb bennük, eleve már a hengerűrtartalom miatt is, meg egyébként is...plussz elől hidas, nem lengőkaros, ami megint csak strapásabb, vasabb megoldás egy traktornál hosszabb távon, csak abból nem láttam hasonló eladót .

  • Válasz » #298 Vinkó 75 | 2020-02-16 11:33:25

    Válasz Vinkó 75 #297. hozzászólására

    Jahhh az 500 órás motor olajcseréket hanyagolni,max 300 óra

  • Válasz » #297 Vinkó 75 | 2020-02-16 11:26:01

    Válasz mtz1221 #295. hozzászólására

    15 ezer óra és bontatlan állapotba számoltatták be. Ki a régi 40-es szériás őzikékhez szokott az ne is kezdjen bele. Ha nem hajlandó tanulni. Lentebb is írta a kolléga nyugis gépész kell oda. Amúgy egy gyors matekon átesett a szomszéd cég. új őzike és új ugyan olyan kategóriás efendi...ált munkába. 1 év után az jött ki ha váltót is kell cserélni az efendiben 10 ezer óráig..akkor is az efendi jön ki pluszosan. Ezt mind fogyasztásból. Belje Horvátország...köpködték a Fendt-et. Mára kitanulták...másról hallani sem akarnak. Meg vannak az apró trükkök mivel ezek a gépek sokáig elmennek. Deutz motornál minden télen szelephézag ellenőrzés. Olajakra figyelni...nem a sakri fűszeresnél vásárolni. Váltót-hidraulikát-motor összehangolni. Tehát ne úgy dolgozzon a gép hogy a tempomatban a felsőhatár el van engedve 40km/h-ig...az a szerencsétlen folyamatosan azt akarná elérni a kombinátorral..pl. Erre a kezelő babrál a váltóérzékenységgel. Közben meg a motor felső határát blokkolja....stb. Amúgy az MAN motoros szerintem jobb. A legfinomabb gépek a piacon. Ezért megfelelő foglakozást igényelnek. Itt a régi traktorosok..le lettek cserélve,fiatalokra. Azóta nincs gond.

  • Válasz » #296 t.peti | 2020-02-16 09:45:39

    Válasz szanberg #290. hozzászólására

    A sok talajmunka meg tudja enni már 3-4 ezer óra környékén.
    És a cultus előtt kifekszik ugyanúgy.

  • Válasz » #295 mtz1221 | 2020-02-16 09:39:36

    Válasz szanberg #292. hozzászólására
    926-os van 3 a szomszéd falú birtokán deutz motorral.Motor váltó felváltva van cserélgetve bennük,de hidaknak még soha gondjuk.Érdekes módon amelyik arra van állítva hogy legjobb legyen a fogyasztása(ismerem a tulajt,naftát árul)annak 2 X annyi gondja van a motorral meg a váltóval is.

  • Válasz » #294 szanberg | 2020-02-16 08:01:45

    Válasz BMWs paraszt,JD fanatikus #293. hozzászólására

    Hát vagy 13-14 évig Deutz motorral szerelték őket, idei évtől van újra Man, meg a régiek voltak azzal, talán 916-926 széria.

  • Válasz » #293 BMWs paraszt,JD fanatikus | 2020-02-15 23:15:45

    Válasz szanberg #290. hozzászólására

    Volt egy szeria belole ami deutz motoros volt elegge kihegyezve, kis kobcenti sok le. Utana raktak bele asszem man motort arrol nem lattam ugy panaszt sehol, valtot konnyen kilehet fektetni ezt sokan mondjak.
    Azert sincs nagy hir ezekrol mert nem olyan elterjedt mint jd, nh csoport.
    Es lasd nem csak jdben volt hibas motorszeria.smile lol

Fórum szabályzat

Elolvasom »

[bezárás x]