Hirdetés
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Kukorica vetési idők ki mit, mikor? új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- GPS működése új
- SPC-6 vetőgépek új
- Szója termesztése új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Epertermelés új
Cikkajánló
Sajtóközlemény
Új agrártámogatási honlapot indított az Agrárminisztérium
Ezentúl a KAP Stratégiai Terv kapcsán minden releváns információ egy helyen...
Sajtóközlemény
1112 hozzászólás
Válasz máris szomszéd #1061. hozzászólására
nem néztem meg a traktort, de ennek nyitott vagy zárt a hudraulika rendszere?
szerintem ha betáp oldalon elengedsz olajat, akkro a nyomásnak is lőttek, azzal együtt a hidromotor nyomatékának, azzal együtt a meghajtásnak is. nem lasabban fog menni, hanem nem fog menni. nyomás mindenképp kell, nyomásból lesz a nyomaték, a mennyiségből meg a fordulatszám. a menyniséget kell csökkenteni úgy, hogy közbe a nyomás megmaradjon. mtznél ezt a fordulatszám csökkentéssel lehet, valamennyire szabélyozni, de a zárt rendszerű gépeknél tudod állítani a monitoron, hogy mennyi litert adjon ki üzemi nyomáson. vagyis ott a mennyiséget tudod csökkenteni úgy, hogy közben a nyomás megmarad. pont ez a lényege ennek a redszernek.
mtz-s rendszert folytani azt mondják nagyon nem okés, abból előbb-utóbb pukk lesz valahol.
Van egy egyedi sorszóróm amit hidromotor hajt,eddig az összes olaj ment a hidromotorba. Viszont variállni akarok. A traktor fix fordulaton-sebességgel menne és menet közben kellene állítani a hidromotor fordulatát annak arányában éppen milyen minőségű a föld.A gyengébb részekre így több jutna.
Az a terv,hogy a szóró tengelyére teszek egy fordulatszám mérőt és a hidromotor fordulatát egy csappal szabályzom,közben a fordulatszám mérő kijelzőjén látom a fordulatot
A csapot miként a legcélszerűbb beépíteni?A betáp oldalba egy T és elengedni valamennyi olajat egy finoman állítható csappal? Amit elengedek olajat azt a hidromotor elmenő ágába be lehet kötni? Ez volna a legegyszerűbb nekem.
Eddig mtz-én volt,viszont ezután pedig egy ilyenen lesz.
http://www.kubota-traktorok.hu/sites/default/files/docs/M5001%20HUN%20spec%2032old_0.pdf#overlay-context=M5091
Válasz kevesa #1058. hozzászólására
a 3/4 BSP a csatlakozó méret az meg egyfprma mindkettön
Válasz kevesa #1058. hozzászólására
Mobilon sem?
sziasztok!
Egy kérdéssel fordulnék hozzátok hidraulika szűrő ügyben.
Adott egy szűrőház az alábbi linken látható.
Eredetileg az alábbi filter van rajta. És ezt én ki szeretném cserélni egy kevésbe finom szűrőre.
Találtam is egy megfelelőt.
Véleményetek szerint ez kompatibilis a házzal?
Telefonon nem bírtam elérni őket, sem pedig üzenetben.
Sziasztok!
Adott egy 90liter kapacitású dugattyús szivattyú,ami egy univerzális hyab vagy kcr darut hajt egy mindenes teherautón.Régi vezértömb újra cserélése esetén univerzális joystik rendszerű tömböt 40 vagy 80literest érdemes rátenni?
Gondolom a 80literes,működtetési sebességben lenne előrébb,de egyszerre ugy sem lenne pl. 3funkció müködtetve.
linde kombájn hidromotort lehet-e átmosni gázolajal vagy benzinel mikor levan véve.
Szép jó napot kívánok!
Esetleges tömítésigénnyel, vagy tanácsadás esetén jelentkezzetek nálam bizalommal:
robert.fabian88@gmail.com
+36 20 444 0836
Srácok.
Hogyan lehet egy térfogat kiszorítással működő munkahenger szuszogós???
Tudom hogy sehogy. De a múltkori fotón szereplő mh szetszedve a tényallas: A nyakánál kb karmantyú a krómon. A biztositó drótrugó alatt 1db O gyűrű tömít. Aztán a krómszár végén van 1 cső távtartó, ez lötyögős.Az alatt meg a dugattyú. Amit a végén 2 félgyűrű biztosít, zégerrel rögzítve. A dugattyúnál gondolom a krómnál O gyűrű van. De a dugó meg a palást között 2 horony. Az egyikben a ferdén elvágott bőrszerű távtartó(központosító,pozícionáló, kb 8-10mm széles, 2mm vastag) hogy a 2 vas ne érjen össze. A másik horonyban tapintasra mint az mtz hengerfejhez adott fehér teflon karika. Ilyen kemény fehér műanyag féle. Ez lehet a karmantyú??? 3 talan 4mm széles csak.
Válasz Nyomasek Bobo #1048. hozzászólására
Drótot ki piszkálod kitekered és kihuzod a kupakot menet nincs
Válasz _NB_ #1051. hozzászólására
A teflon a távtartó, a 2 vasat eltartja egymastól
A kicsi O ring az a dugyattyú alá.
A nagy a kupakhoz.
A kicsi karmantyú a krómhoz a nyakba, meg kb a másik olyasmi is oda porlehuzónak.
A nagy karmantyú a dugattyura.
Válasz Nyomasek Bobo #1050. hozzászólására
Ja Oké, félre értettem.
Valaki aki szedett ilyet szét az lehet mondja a tutit.
Elvileg ez a tömítés készlete ?
https://kempermtz.hu/hu/termek/kemper-kasza-alkatreszei/tomitokeszlet-rm-2-hidraulikus-munkahengerhez
A két kisebb az egyik a külső porlehúzó a másik a belső olajlehúzó a kicsi O gyűrű nem tudom hova kell, de a nagy dugattyú tömítés amin az a fehér teflon vagy mifene karika van az, olyan mint ha csak egyik irányba volna pereme ?
Ezt kéne megnézni, ha tényleg csak egy irányba van pereme, akkor lehet, így nem működne két irányba rendesen.
De átlehet alakítani szerintem.
Válasz _NB_ #1049. hozzászólására
Az tudom... Ilyen szűrőt hasznalunk mi is ritkán...
A krómnál a körmös dugó érdekelne.
Ha a drótos biztosítason túl menet is van, akkor van esély rá, hogy karmantyú is van a dugóban, nem csak porlehúzó (mert ugye akkor tuti hogy nem mocorog az a dugesz)
Válasz Nyomasek Bobo #1048. hozzászólására
Csak tippelek, de a zégergyűrű alatt csak egy fém szita vagy egy préselt réz szűrő van, hogy a port megfogja mikor szív, ha a két oldalán lapolt csavart kikapod oda mehetne a másik tömlő.
Azt, hogy a dugattyúján milyen tömítés van egy vagy kétirányú, azt nem tudom.
A lapolt csavar bene a szitával az maga a szűrő, egy egység, az egybe kilehet csavarni.
https://www.google.com/search?q=hydraulic+cylinder+breather&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiu0_uK6pTwAhXEs4sKHVzkBw8Q_AUoAXoECAEQAw&biw=1697&bih=777
Válasz ...:::Pisti:::... #1047. hozzászólására
Az a drótos biztosítás hogy műkszik? Elfordítom, kipiszkalom a végét, kitekerem, aztán? Lehet még menet is? A régi Kemper RM2 kaszáé ilyen, de azt nem szedtem szét.
Válasz Nyomasek Bobo #1046. hozzászólására
Szerintem ez eleve kétirányú, csak egyirányú ként van használva egy az szuszogóval. Ha ott jön az olaj, akkor a dugattyú már átenged
Srácok.
Van esély rá, hogy ebből a drótos biztosítós dugójú munkahengerből lehet 2 utasat csinálni tömítés cserével?
Ilyeneknek, amik a felső likon köpik a levegőt, milyen szokott lenni a belsejük? A nyaknál a krómnál lehet karmantyú? Vagy csak porlehúzó?
Kösz mindkettőtöknek. Cserés volt a szár mert megette a műtrágya, a tömítéseket is a komám rakta a helyükre, csak ő sem tudta eldönteni, hogy az anya a vékony vagy a vastag alátét felől rögzít. Végül ebben az állásban hagytuk, működik.
Válasz medikus #1042. hozzászólására
Míg a monosem pdf-ekkel bajlódtam beelőztél, és igazad van azok nem alátétek ahogy rosszul feltételeztem, hanem a dugattyú fémteste.
Hogy melyik fele néz merre, azt nem tudom, de szerintem is a munkahenger szárán lévő vállra lehet fel kellene csusszannia, de passz.
Válasz Papa951 #1041. hozzászólására
Nem értek hozzá, csak kíváncsi voltam.
A monosem pdf-től nem lettem okosabb, de ilyet találtam a neten.
A kép alapján elvileg jól szerelted a dugattyú tömítéseket, a fémalátéteket nem tudom hogyan voltak.
Itt a lap alján a K780
https://www.hennlich.hu/termekek/toemitestechnika-hidraulika-toemitesek-dugattyutoemites-242.html
Ez a német doksija
https://www.hennlich.hu//fileadmin/_migrated/K780_01.pdf
Válasz Papa951 #1041. hozzászólására
A dugattyú fém része rá megy a munkahenger szárra is egy kicsit!Itt ez nem látható!Ha a tömítésre gondolsz,az jól áll,mindegy merről nézed!
Üdv gazdatársak. Mikor levettük a dugattyút, nem néztük meg hogy volt. Jól raktuk vissza, vagy fordítva kell? (Monosem munkahenger)
Válasz tri #1038. hozzászólására
A tömítések mennyit bírnak?
Hanyas számú loctite ragasztóval kéne bekenni ujra?
Válasz tri #1035. hozzászólására
Az a fasza: Ha melegítem, akkor a nyaknál is kell új karmantyú, a cseréhez le kell venni a dugattyút, tehat ott is minimum az o gyűrű csere. De akkor már karmantyúk is. Meg ugye ott is ragasztott az anya. Tehat ott is melegítés. A ragasztó se tiszta milyen kell.
Válasz Nyomasek Bobo #1036. hozzászólására
hőlégfúvó, 150C-on már könnyen oldható. A kalapálás nem segít :)
Válasz Nyomasek Bobo #1036. hozzászólására
Eszembe juthatott volna.
. A céges rajzokon is írják: klebstoff...
Válasz tri #1035. hozzászólására
Köszi a tippet.
Mennyire kell melegíteni? Gázforrasztó elég, ugye?
Kalapálgatva már meglett, de semmi.
200 fok elég lehet, ugye?
Válasz Nyomasek Bobo #1033. hozzászólására
Be van ragasztva menetrögzítő/tömítővel. Kicsit meg kell melegíteni és könnyedén tudod majd kihajtani.
Válasz Nyomasek Bobo #1033. hozzászólására
Kalapáld körbe!
Válasz Nyomasek Bobo #1032. hozzászólására
A körmös anya meg se mozdul. Csőfogóval, fél méteres csővel se...
Marad a hidraulikás, hátha az le tudja szedni.
A rosszabb forgatókönyv, ha a köcsög sváb a kész hengerre hegesztett, és a varrat beolvadt/puposodott a menetbe...na az akkor kuka
Srácok.
Adott ez a munkahenger:
Vagyis ennek a teszkós változata: Ennek a nyakára csak rá van pöketve a 2 csap, nem egy erősített gyűrűn van.
Naszóval, ha ez feszül, görbül etc... A nyakánál a zárógyűrű alól akkor se jöhetne olaj, ugye?
Mert 3 óra használat utan most csepeg(igaz 4 évet állt) De úgy nézem nem a pöcsénél jön, hanem a körmös anya alól...
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, keresek egy DANFOSS OSPC 80 LS (150-1226) típusú kormányorbithoz DANFOSS OLS 80 típusú prioritás vezérlőt! Ha valaki tud kérem jelezze! Köszi
sziasztok csak szeretnèk tànácsot kèrni hàtha valaki jàrt màr igy kinai minikotro a menetelö hidromotorom javitva let de most levan gyengülve a menetelès egyszere mind a kèt oldal valakinek esetleg valami tanàcsa?vagy esetleg gèpkönyve orbit menetelö hidro motorol
sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni nálam járatosabb kollégáktól.
Adott egy homlokrakodós tömb.
https://www.kramp.com/shop-hu/hu/vp/k%C3%A9zi-vez%C3%A9rl%C3%A9s%C5%B1-szelepek-walvoil-dlm-142-terhel%C3%A9s%C3%A9rz%C3%A9kel%C3%A9ssel--ticItemGroup-47634915?categoryId=web6-4107966
És a leírásban azt írja Minden munkaszakasz visszacsapó szeleppel van ellátva, de ezen felül van benne úszó állás.
Nekem ilyen van.
https://www.granit-parts.hu/e/product/Hidraulika-es-pneumatika/Vezerl%C5%91szelepek/Kezi-vezerl%C5%91szelepek/GRANIT-kezi-vezerl%C5%91szelepek/Monoblokkszelepek-80-l-perc/2-Kar/87000945?locale=hu
A kérdésem az lenne nem lehetne ide is venni valami visszacsapó szelepet berakni, de az úszó fokozat megmaradjon?
A Bosch Rexroth által reklámozott hidromotor, hidraulika szelep, stb, felújítással kapcsolatban valakinek van infoja?
Érdekes lehet, vagy nem jobb, olcsóbb mint az új?
Sziasztok!
A kitérős munkagépek hidraulika működése elvéről szeretnék érdeklődni.
Adott egy kitérős munkagép.
A munkagépen a kitérést végző szelep/tömb alapjába véve átengedi folyamatosan az olajat, vagy csak amennyiben a pálca ütközik és mozdul, úgy nyit és csak akkor enged olajat? Mikor melegedik jobban az olaj?
Sikerült szerezni egy késes kitérős soralj művelőt, és ezt szeretném használni, olaj hűtő (nincs rajta) nélkül simán a traktor hidraulika rendszeréről nem fog nagyon melegedni az olaj? Kb. 40 liter olaj van benne, váltó+hidraulika olaj egybe. A visszatérő ágat belehet a tömbbe is kötni, vagy inkább csak a direktbe kötés (beöntőnyílás, más) javasolt?
Gyümölcsösbe lenne használva, szőlőbe ~1 méteres tőke táv, bodza 3 méteres tőke táv.
Amennyiben valakinek van tapasztalata és ideje megírni azt megköszönném :)
Válasz lakat19899 #1025. hozzászólására
így állítva nem sokat látni belőle, de különben is csak az elhivatottak fogják silabizálni, hogy hogy műödik, márha ebből ki lehet. leírhatnád pár mondatban, hogy hogy működik, mi lesz a munkahenegr feladata, milyen erőt kell kifejtenie. mert ugye a nyomásból és a felületből jön az erő, visszafelé ha tudjuk az erőt, tudjuk a nyomást, akkor megvan a felület, tervből tudjuk, hogy milyen lökethossz kell, megvan a térfogat, tudjuk, hogy mennyi idő alatt kell kitolni, megvan aszivattyú teljesítménye, és abból meg lehet tudni, hogy mi bírja hajtani.
Kép
Sziasztok.
Hidraulikus fenyőkötözőt szeretnék csinálni. Az lenne a kérdésem, hogy mekkora szivattyú/hidromotor/munkahenger kéne hozzá szerintetek. 7 vagy 13 LE Benzinmotor hajtaná a szivattyút. Válaszokat előre is köszönöm.
(laikus vagyok hozzá )
Skicceltem egy rajzot nagyjából
Válasz d-032a #1021. hozzászólására
Köszi, ment a válasz. Egyébként az árajánlat 700 euró volt.
Válasz peter.st #1019. hozzászólására
Amit a "Homlokrakodók"-ba írtam, azzal mi a helyzet?
Válasz peter.st #1019. hozzászólására
Az ipse neked is segitett!!! Olvass vissza 6évet' meglepődsz amiért nem értesz egyet vele! egy kanál miatt!
Válasz d-032a #1018. hozzászólására
Igen, mert a hülye is észre veszi, hogy igazából nem akart segiteni. Ja, és mielőtt ide tévedtem felkerestem egy céget ez ügyben, tippelj mennyit kellene fizetnem, hogy megmondják mit vegyek és hova "kössem" be (tehát ők nem nyulnak semmihez sem csak "szaktanácsadást kapok")?
Mondjuk nem véletlenül érződik időnként néhány "segítségkérés" kamu gyanúsnak.
Ha például kap valaki egy 5-6 mondatos hozzászólást a hidraulika kérdésére, akkor elég furcsa, hogy a lapát vs. kanál kérdésben észrevételt tesz, de az érdemi/hidraulika témát, tehát a lényeget meg hanyagolja.
A romániai magyarok meg kupának mondják, a lényeg ugyanaz
Apropó.
Dunaföldvár környékén hol foglalkoznak unhz vezérműtömb, esetleg munkahenger felújítással, ahol korrektül el is végzik a munkát?
Válasz d-032a #1015. hozzászólására
Laziton meg kés van.
Válasz peter.st #1014. hozzászólására
A gép nem lapátolja a földet, (sódert, terményt). A rakodókanál merítési/ürítési mozdulatai inkább ahhoz hasonlítható, mint amit a levesmerőkanállal is végzünk. Valószínű, ezért nevezték el kanálnak.
Válasz ..MZ/X.. #1013. hozzászólására
Nálunk a földet lapátolják a levest meg kanállal eszik.
Válasz peter.stitik #1012. hozzászólására
Az olaj mennyiségének semmi köze ehhez. Egy útváltó van a rendszerben, ezzel spóroltak meg egy vezértömböt a rakodóhoz.
A plusz kör kiépítéséhez vagy raksz be még egy útváltó szerepet, vagy vezérlő tömböt cserélsz.
Plusz olajmennyiség akkor kell ha a mostani túlzottan melegszik, vagy nem képes működtetni a rendszert.
Részletkérdés, de a homlokrakodónak nincs lapátja, azt kanálnak hívják.
Ha nem értesz hozzá jobban jársz ha bemész egy hidraulikával foglalkozó céghez ahol segíteni fognak.