Fórum

Kasza?! 

Létrehozta: ro-bika, 2008-04-24 06:55:46

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #890 atisgyulai | 2019-05-17 12:16:07

    Válasz ..MZ/X.. #889. hozzászólására

    A 4-es olyan, mint kártyában a piros VII-es. Mindent visz! smile lol

  • Válasz » #889 ..MZ/X.. | 2019-05-16 23:18:10

    Válasz atisgyulai #888. hozzászólására

    4-est nem ismerem. Nekünk egy 165-ös, szársértős van, disznótúrta bombatölcséreket, nádat köszörülni. Meg ha a disco feltalpal a lucernában akkor kerül elő. Ez ami átfér a dobok között azt legyalulja.

  • Válasz » #888 atisgyulai | 2019-05-16 09:32:37

    Válasz ..MZ/X.. #887. hozzászólására

    A 4 korongoson nincs ilyen.
    Ha az elkap valamit, ott az ék szakad el.

  • Válasz » #887 ..MZ/X.. | 2019-05-16 08:09:44

    Válasz endypapa #876. hozzászólására

    EHUNEsmile biggrin
    Ha túlterhelődik a hajtás akkor ez elnyíródik. Mindegyik dobon van 1-1, biztosan találkoztál már te is vele. Az öregebb gépeknél szokott az időtől megfeküdni a műanyag. De szerelésnél is félre lehet rakni a dobtengelyt.

  • Válasz » #886 Tisler | 2019-05-15 19:25:56

    Válasz atisgyulai #885. hozzászólására

    Azt az 1000-sel hajtottat ha jól emlékszem a Jófogás hirdetései közt találtam, azt írta kis hajtóműházas de a képen a régi fajta rk 4-es van.Az újat láttam márt hát azt el tudnám képzelni a portán de az árasmile sweatdrop

  • Válasz » #885 atisgyulai | 2019-05-15 19:01:35

    Válasz Tisler #884. hozzászólására

    Az az újabb fajta lesz, amit t.miklóson gyártanak.(Rk4 AC néven fut)
    Rendszerváltás környékén megvették a mezőgépes licenc jogokat. Továbbfejlesztették, és ha jól tudom valamilyen claas hajtóművekkel szerelik őket. Azt 1000-el kell pördíteni.
    De azok már kinézetre sem nagyon hasonlítanak ezekhez.
    Esetleg elképzehető hogy a régiekből az utolsó kiadásokat modernizálás címszó alatt, valami más áttételű hajtóművel dobták piacra, de ezt konkrétan nem tudom. Lehet hogy csak valami sufni-tuning. Mint írtam, az a hajtómű elég drága. Ez késztethet embereket mókolásra. Élőben kellene látni, akkor kiderülne, van-e turpisság a dologban.

  • Válasz » #884 Tisler | 2019-05-15 18:32:06

    Válasz atisgyulai #883. hozzászólására

    Hát most aztán feladtad a leckét! Dehát ezért van a fórum meg hogy örökké tanuljon az ember.
    Mégegyet kérdeznék tőled ha márt bent vagyunk a témában, nézegettem a hirdetések közt ezeket a kaszákat (főképp áruk végett) és hirdetnek olyat amit 1000-sel kell hajtatni ez gyári vagy már mokolt vagy mindkettővel gyártották? (540-1000-es)

  • Válasz » #883 atisgyulai | 2019-05-15 17:46:11

    Válasz Tisler #882. hozzászólására

    Az attól függ, milyen állapotban van.
    Emeljétek ki traktorral a dobokat,és sorba nézd át a következőket:
    1: kaszatalpak, ha régen áll, és a földre volt lerakva, akkor több mint valószínű hogy elrohadtak. ügyes lakatos pár ezerért megpatkolja, ha nem tudsz ilyet a környékeden, akkor min. 30rugó/ db, de lehet keveset is mondtam.
    Megforgatva, billegtetve a talpat, meglátod/ hallod a talpcsapágyak állapotát.
    2: dobokat megforgatod/megmozgatod. Ha mozdul oldal irányban, maga a forgó dobrész, akkor az már régen rossz.smile hammer
    3: tagokat felfogó fülek, ahol a kis kardánok rámennek,mennyire vannak ki, illetve ha már ezeket feszgeted, akkor figyeld a segédvázak felfogatását a fő vázhoz, hogy azok mennyire kotyognak oldalirányban.
    4. kezd forgatni lassan a szélső dobot, és figyeld, hol van hézag a forgás átadásában. tehát mennyit kottyan a dobtól a 6 bordás tengelyig, onnan tovább mennyit mozdulnak a kardán alkatrészei, majd a második dob hajtásháza mennyit mozdul és mikor indul el az a dob.
    Oda-vissza mozgatva, nem szabad a késtartóknak 10-12cm-nél jobban megközelíteniük egymást.
    A három kiskardánt 2 éve cseréltük, mert az volt nagyon gatya, akkor 100ezer volt a 3db t.miklóson.
    5.Vázakat nézd végig. segédvázak szeretnek a tetejükön, illetve alul a végüknél elrohadni, ha nincsenek takarítva. Főváznál ahol a munkahenger kiemeli, ott szokott törni a nagy feszítéstől, ha észnélkül közlekednek vele, meg ha valamikor 6 korongosként használták.
    6.Főhajtómű kib@szott drága, de nem szokott vele baj lenni. Azért nézd meg, ne kottyanjon az sem.
    7. kardánok, hidraulikacsövek, gondolom ezeket nem kell részletezni.
    8.Munkahengernek szoktak betenni mtz-t is, de jobb az eredeti IH. Ezeket se kell gondolom bemutatni.
    Hajtásházakban nézd meg az olajakat, ha csont száraz, és úgy mehetett, akkor 20-as körül van a fogaskerékpár.
    Meg ugye a sok apróság: simmeringek, ékek, esetleg csavarok, olajak, stb.
    "Röviden-tömören" ennyi.
    Nézd át, érdeklődj a lehetséges alkatrészek után, és kalkulálj, megéri-e neked.

  • Válasz » #882 Tisler | 2019-05-15 16:59:27

    Válasz atisgyulai #878. hozzászólására

    Nagyon jókat írtál amit tényleg érdemes átnéznem a kiszemelt kaszán.Fel is írom magamnak hogy ez mind meg is legyen nézve mielőtt ajánlanék érte valamit is bár a gazda már említett egy 350 körüli elképzelést.Szerintetek???

  • Válasz » #881 atisgyulai | 2019-05-15 14:57:02

    Válasz csoppika #880. hozzászólására

    Sajnos sokan csak rá-akasztanak a munkaeszközökre, és mikor kinn a határban széthull, akkor javítanak.
    Nem ismerik a "szezonra való felkészítés" fogalmát. smile nonono

  • Válasz » #880 csoppika | 2019-05-15 13:05:39

    Válasz atisgyulai #878. hozzászólására

    Ez lerugott tcs gép voltsmile laugh
    Asszem mikor lemaradt a talp, akkor vitte vissza a komasmile lol

  • Válasz » #879 endypapa | 2019-05-15 12:30:58

  • Válasz » #878 atisgyulai | 2019-05-15 10:41:11

    Válasz endypapa #874. hozzászólására

    Össze tud az verni, nem is kicsit.
    De aki hagyja odáig eljutni, az meg is érdemli.
    Egykis kottyanás a dobtenely ékein, egy kicsi a fogaskerekeknél, egy kicsi a kardántengelyek bordáinál, és már kopog is.
    Láttam már pár széthajtottat, talpat elhagyót, meg 2 penge/dobbal kaszálót. Sőt olyat is, amelyiket átalakították 3 pengésre, hogy ne verjen össze.
    Pedig szerintem jó kaszák. Tudom nem versenyezhet a nyugatiakkal, de kis gazdaságban, (pláne 2 korongos helyett) nincs jobb.
    93 óta van rk4 a portán, azóta hajtom.
    Egyenetlen szénaföldön tud szőrös munkát végezni a független dobok mozgása miatt, de a csúszótalpasok meg nagy torzsot hagynak olyan helyeken.
    Lucernában, nagy területen meg lehet kenni neki.
    Alkatrészt újat és bontottat is kapni hozzá bárhol, tűrhető áron.
    Aki ki-ismeri, boldogul vele. Akinek meg minden-mindegy, az vehet bármit.
    smile wink

  • Válasz » #877 csoppika | 2019-05-15 10:33:16

    Válasz endypapa #874. hozzászólására

    Én csak a bérlô szénakupec öreg után mondomsmile laugh
    Jó disznótúrásost kaszalt vele...

  • Válasz » #876 endypapa | 2019-05-15 10:17:49

    Válasz ..MZ/X.. #875. hozzászólására

    Menesztő tárcsa, az mi?
    Gondolom ilyen alapon minden kasza összeverhet. Elég ha annyira kopott a fogaskerékpár, hogy átugrik. smile devil

  • Válasz » #875 ..MZ/X.. | 2019-05-15 09:03:02

    Válasz endypapa #874. hozzászólására

    Ha a menesztő tárcsa kikopott, átugrik akkor össze tud verni.

  • Válasz » #874 endypapa | 2019-05-15 05:52:27

    Válasz csoppika #872. hozzászólására

    Véletlenül nem az rm-re gondoltál? Rk nem igazán tud összeverni, ha normálisan van összerakva.

  • Válasz » #873 csoppika | 2019-05-14 21:50:27

  • Válasz » #872 csoppika | 2019-05-14 21:46:57

    Válasz Tisler #871. hozzászólására

    Errefelé mar kiszórták ezeket... Utoljara ismerős kibérelte a tszből, azt mondták neki, addig hajtsa, míg szét nem esik... Aztán fél nap után összevertek a kések, le is tette...

  • Válasz » #871 Tisler | 2019-05-14 19:26:16

    Válasz Tisler #867. hozzászólására

    Még várnám a véleményeket az előzőleg írt kérdésemre.smile helpsmilie

  • Válasz » #870 Kiss_19456 | 2019-05-09 11:47:50

    Kedves Fórumozók,

    Vogel Noot BCS 405 kaszához keresek gépkönyvet. Ha valakinek esetleg van, legyen szíves jelezni, nagyon nagy segítség lenne.

    Köszönöm előre is!

  • Válasz » #869 Tisler | 2019-04-29 17:33:55

    Válasz rollinswocott #868. hozzászólására

    Ennyire unatkozol hogy teleírtad az összes topikot ezzel fa..sággal!!smile cursingsmile hammer

  • Válasz » #868 rollinswocott | 2019-04-29 13:26:40

    Megszerzés (Whatsapp: +447459294174) Vezetői engedély, útlevél, személyi igazolvány, tanúsítvány.


    kínálunk olyan szolgáltatást, amely segít Önnek a célok elérésében, segíthetünk:
    • Valódi kormányzati kibocsátási azonosító megszerzése egy másik azonosítóval (új nevek),
    • Hivatalos német vezetői engedély (Fahrerlaubnis),
    • Érvényes és ellenőrizhető licenc, új identitással,
    • Id kártyák, vezetői engedélyek, útlevelek, tanúsítványok.
    • áthelyezés,
    • Útlevél, diplomata útlevél, új útlevél,
    • Új azonosító okmányok előállítása és beszerzése,
    • Munkaengedélyt is végezünk.

    Skype == (rollins.wocott)

    WhatsApp: == (+ 447459294174)

    Mobiltelefon #: == (+ 441618506062)

    E-mail: furykrecon@gmail.com


    Hiteles Fehéroroszországi vezetői engedély
    Hiteles Belgium vezetői engedély
    Hiteles Bulgária vezetői engedély
    Hiteles Albánia vezetői engedély
    Hiteles Andorra vezetői engedély megszerzése
    Hiteles Örményország vezetői engedély megszerzése
    Hiteles Ausztria vezetői engedély
    Autentikus Magyarország vezetői engedély megszerzése
    Hiteles Izlandi vezetői engedély
    Hiteles Írország vezetői engedély megszerzése
    Hiteles Olaszország vezetői engedély (patente di guida)
    Hiteles Lengyelország vezetői engedély (prawo jazdy)
    Hiteles Portugália vezetői engedély (carteira de motorista)
    Hiteles Románia vezetői engedély
    Hiteles Oroszország vezetői engedély
    Hiteles horvát vezetői engedély
    Hiteles Ciprus vezetői engedély
    Hiteles Csehországi vezetői engedély
    Hiteles Lettország vezetői engedély megszerzése (autovaditaja aplieciba)
    Hiteles Liechtensteini vezetői engedély
    Hiteles Litvánia vezetői engedély
    Hiteles luxemburgi vezetői engedély
    Hiteles San Marino vezetői engedély
    Hiteles Szerbia vezetői engedély
    Hiteles Szlovákia vezetői engedély
    Hiteles Szlovénia vezetői engedély
    Hiteles Spanyolország vezetői engedély (licencia de conducir)
    Hiteles Svédországi vezetői engedély
    Hiteles Svájc vezetői engedély
    Hiteles Ukrajna vezetői engedély
    Authentic United Kingdom (UK) vezetői engedély (DVLA)
    Hiteles Máltai vezetői engedély
    Hiteles Moldovai vezetői engedély
    Hiteles Monaco vezetői engedély
    Hiteles Montenegró vezetői engedély
    Hiteles Dánia vezetői engedély (kørekort)
    Hiteles Észtországi vezetői engedély
    Autentikus Finnországi vezetői engedély megszerzése
    Autentikus francia vezetői engedély (permis de conduire)
    Szerezz Autentikus Georgia vezetői engedélyt
    Hiteles Németország vezetői engedély (Fahrerlaubnis)
    Hiteles Görögország vezetői engedély megszerzése
    Hiteles Hollandia vezetői engedély (Rijbewijs)
    Hiteles Norvégia vezetői engedély (Førerkort)

  • Válasz » #867 Tisler | 2019-04-28 18:55:08

    Sziasztok!

    Még mielőtt jobban belemerülnék a fantáziálásba azért megkérdezném tőletek hogy érdemes-e egy régebbi RK-4-es vontatott kaszával foglalkozni.Alkatrészileg felújítható-e és mennyit lenne érdemes adni egy ilyenért? Volna egy gazdánál,évek óta csak van a porta végében talán nem is használta "ócsón" vette még annó.Nekem meg haladósabb lenne 100lóval mint a 185-ös

  • Válasz » #866 Sötét Paraszt | 2019-04-27 21:00:14

    Válasz csoppika #865. hozzászólására

    Goofpálya zőődnek minden reggel sztem.

  • Válasz » #865 csoppika | 2019-04-25 17:34:45

    Srácok.

    Az ilyen pengékkel felszerelt fűnyíróval milyen magas fűnek lehet nekiállni? A talajegyenetlenségeket mennyire tolerálhatja?

  • Válasz » #864 Slax | 2019-03-25 19:31:46

    Válasz Nskype #863. hozzászólására

    Esetleg a zúzós topikban kérdezd. smile huh Ez a kaszás topik. smile surrender

  • Válasz » #863 Nskype | 2019-03-25 18:18:00

    Sziasztok!

    Segítséget szeretnék kérni, ki használja valamelyik kaszát melyik a jobb, melyiket érdemes választani? Minőségre, megbízhatóságra, szervizigénye, használhatósága stb. ?!


    FERRI TD42 kar 4,2m külpontos hidraulikus zúzó.


    Tecnoagri Falcon 200/45 T100


    Mind a két gép olasz gyártmány hasonló teljesítmény (a gyári adatok szerint) valamint hasonló áruk is van....

    Ki melyiket ajánlaná megvételre?
    Előre is köszönöm az infókat!

  • Válasz » #862 Nskype | 2019-03-19 13:01:36

    Válasz Nskype #859. hozzászólására

    Senki nem használ ilyen gépeket?

  • Válasz » #861 csaszart79 | 2019-03-19 11:25:41

    Válasz Sütöri Márton #860. hozzászólására

    Kössz, vettem egy wm 210 claas kaszát Tégláson. Remélem jó lesz. Valakinek valami tapasztalata, mire figyeljek?

  • Válasz » #860 Sütöri Márton | 2019-03-18 21:00:50

    Válasz csaszart79 #855. hozzászólására

    Nekem van egy eladó de még nem hirdettem meg,ha érdekel hívj 06308703632

  • Válasz » #859 Nskype | 2019-03-18 18:04:03


    Sziasztok!

    Segítséget szeretnék kérni, ki használja valamelyik kaszát melyik a jobb, melyiket érdemes választani? Minőségre, megbízhatóságra, szervizigénye, használhatósága stb. ?!


    FERRI TD42 kar 4,2m külpontos hidraulikus zúzó.


    Tecnoagri Falcon 200/45 T100


    Mind a két gép olasz gyártmány hasonló teljesítmény (a gyári adatok szerint) valamint hasonló áruk is van....

    Ki melyiket ajánlaná megvételre?
    Előre is köszönöm az infókat!

  • Válasz » #858 Tomi81 | 2019-03-11 20:39:24

    Hozzáértőktől kérdezném, hogy az rk meg rm kasza homlokcsapágyháza egyforma?
    Van egy pár itthon, nem tudom hogy hirdessem.

  • Válasz » #857 bandigh | 2019-02-28 12:49:47

  • Válasz » #856 Dave | 2019-02-28 12:48:45

    Válasz csaszart79 #853. hozzászólására

    Ha találsz jót, akkor a nagyobbat.

  • Válasz » #855 csaszart79 | 2019-02-28 12:01:34

    Claas corto 185- valakinek van tapasztalata?

  • Válasz » #854 ..MZ/X.. | 2019-02-27 11:00:15

    Válasz csaszart79 #853. hozzászólására

    Minél nagyobb annál jobb. Traktor elbírja akkor nincs gond.
    Talpak ne legyenek lecsúszva, csapágyak ne morogjanak, könnyen fusson a kasza.

  • Válasz » #853 csaszart79 | 2019-02-27 10:30:14

    Sziasztok, korulbelul 25 ha kaszalok egy evben. 90 lovas traktor utan vasarolnek kaszat, egy claas wm 185- 210-re gondoltam. Esetleg valakinek jo otlete, tanacsa, melyiket valasszam, mire figyeljek?
    Kossz

  • Válasz » #852 csaszart79 | 2019-02-20 12:54:09

    Sziasztok, mi a velemenyetek a claas wm 210-es kaszarol? Egy 90 lovas new holland utan szeretnek venni.

  • Válasz » #851 csontii | 2019-01-31 23:26:46

    Válasz Dave #850. hozzászólására
    Alkatrész csak a sógoroktól vagy a olaszoktól van hozzá.

  • Válasz » #850 Dave | 2019-01-31 21:39:53

    Ezekről a kaszákról mi a vélemény?

    Vogel Noot BCS 4006

  • Válasz » #849 endypapa | 2018-08-31 11:31:43

    Válasz dutrancs #848. hozzászólására

    Levesz egyet, majd elindul a boltba. Tuti talál, vagy hasonlót, amit minimális köszörüléssel méretre lehet igazítani.

  • Válasz » #848 dutrancs | 2018-08-30 22:39:34

    Szervusztok!! Fiúk,egy ismerősöm régi alternáló Szovjet KC 2,1 tip. kaszához álló pengét keres a kasza újba!! Lehet még ezekhez valamit kapni?? Köszi a válaszokat!!

  • Válasz » #847 Királyfi | 2018-08-05 03:12:19

    Válasz VMisi #843. hozzászólására

    Ilyen lett, jol mukodott. Nem repkedett fell semmi :)

  • Válasz » #846 Királyfi | 2018-07-24 17:08:02

    Válasz VMisi #843. hozzászólására

    Reggel megrendeltem egy ponyvakeszitotol a ponyvat, allitolag ma este kesz. Holnap meghaljitom a vazat, en is csore gondoltam elsore. Ugyhogy talan holnap mar kesz is lesz.

  • Válasz » #845 subikiss | 2018-07-24 06:58:08

  • Válasz » #844 MFM | 2018-07-24 06:35:50

    Válasz subikiss #839. hozzászólására

    Nem átellenesen kell hogy legyen, a normál furat kell hogy együtt álljon meg a menetesek is egymással szemben.

    A normál furatba megy maga a nyírócsavar, nem végig menetes, normál kontraanyával a végén. A menetes furatba egy-egy rövid kis csavar megy mindkét oldalról ami nem ér át a tárcsán, ezeknek az a szerepe, hogy van kétoldalt két nagy acélos gyűrű, amiket ezekkel a kicsi csavarokkal odafogatsz mindkét tárcsa külső feléhez, a tárcsa túloldalán pedig a nyírócsavart szorítja a tárcsához, hogy amikor eltörik a csavar, akkor ne tudjon a két csavar darab kiesni a tárcsából nehogy rendet tegyen a fogaskerekek közt. Nem biztos hogy így elég érthető, de most rohannom kell, hívj föl ha nem világos.

  • Válasz » #843 VMisi | 2018-07-23 22:14:01

    Válasz Királyfi #836. hozzászólására

    Csőből hajlíts egy vázat és tegyél rá ponyvát.

  • Válasz » #842 Királyfi | 2018-07-23 22:07:14

    Válasz subikiss #841. hozzászólására

    Anno ez igy kerult hozzam sajnos mar, burkolat nelkul. Nem rossz otlet a burkolat keszitese, csak sajnos ido hianyaban vagyok mint altalaban mindenki. De a ponyvara raguglizok gyorsan. Koszi a tippet :)

  • Válasz » #841 subikiss | 2018-07-23 22:02:14

    Válasz Királyfi #840. hozzászólására

    Sose értettem hova tűnik egy kaszáról a burkolat, amúgy ponyvát azt lehet venni méterre, a felső része meg szerintem két három vastag laposvas és rá lemez.

[bezárás x]