Fórum

Kistraktor építése házilag 

Létrehozta: , 2013-02-03 16:04:16

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #206 wernerj | 2019-01-19 18:06:16

    Válasz kantorlevenete #202. hozzászólására

    Hűha!
    smile w00tEzen aztán túlóráztak!
    Gondoltam mindenre, csak erre nem, hogy ez így néz ki. Biztos hogy ezzel akarsz kínlódni?

  • Válasz » #205 .Richard. | 2019-01-19 16:16:43

    Válasz kantorlevenete #202. hozzászólására

    Ifa framo. Ird be a keresőbe. De azt màr nem talàlsz. Az uj likakbol lehet passzol valamwlyik a zuk'vagy uazhoz. Niva Moszkva az màs.

  • Válasz » #204 kantorlevenete | 2019-01-19 13:42:14

    Válasz kantorlevenete #202. hozzászólására
    Ja és van mindkettőn egy fölösleges lyuk is közel a széléhez ilyen kicsit téglalap alakú.

  • Válasz » #203 kantorlevenete | 2019-01-19 13:40:06

    Válasz kantorlevenete #202. hozzászólására
    Bocsánat, hogy három képet küldtem, véletlenül kicsit elcsesztemsmile cryingsmile oops

  • Válasz » #202 kantorlevenete | 2019-01-19 13:38:21

    Válasz wernerj #200. hozzászólására
    Üdv!
    Bocsánat, már megint nem néztem egy ideig ezt az oldalt. küldök képet is csak itt leirom amit tudni kell róla. Az amelyiket pontosan felülről fotóztam, azon vannak szerintem a gyári furatok: legkívül az az öt és a körüknek az átmérője (sajnos eddig rosszul írtam)egy kicsitt kevesebb mint 200mm, a másikon azok be vannak hegesztve. Aztán ott van az a hat menetesszár is, hátulról látszik, hogy az házi megoldás tehát nem gyári és azoknak a köre 180mm átmérőjű. És ott van az az öt lyuk is amiknek a legkisebb a körének az átmérője: (ezt is elírtam) 140mm, ezeket is házilag fúrták ki. Szóval gyárilag szerintem a 5 x 200nál egy icipicit kevesebb a hivatalos lyukosztás.

  • Válasz » #201 Maszek Zs | 2019-01-14 20:16:06

    Válasz Claastra. #199. hozzászólására

    Ezt most roszkor mondtad. Volt egy lovaskocsim annak Niza agy volt. Csak elromlott a felni és megkellett mókolnismile thumbup.

  • Válasz » #200 wernerj | 2019-01-14 06:30:34

    Válasz Claastra. #199. hozzászólására

    Így van, ezért gyanús nekem ez az 5x210. Ha lenne fotó, könnyebb lenne segíteni neki.

  • Válasz » #199 Claastra. | 2019-01-13 22:30:24

    Válasz Maszek Zs #197. hozzászólására

    NIza zsuk,uaz gaz ,volga moszkvics níva egyforma osztókör talán 5x 139,7 de már rég volt

  • Válasz » #198 .Richard. | 2019-01-13 22:21:37

  • Válasz » #197 Maszek Zs | 2019-01-13 21:44:16

    Válasz wernerj #196. hozzászólására

    A Nizának milyen volt.smile laugh Ha jól írtam smile lol

  • Válasz » #196 wernerj | 2019-01-13 16:09:48

    Válasz kantorlevenete #195. hozzászólására

    Ez nekem nem világos. A 6 lyukú felnit hogy rakod fel az 5 lyukú keréktárcsára? Vagy a kisebb lyukosztásút? Fényképezd már le légyszíves úgy, hogy 2 kerékcsavar ( vagy furat) mellé teszel egy mérőszalagot. Egyébként a VW Bogár felnije 5x205.

  • Válasz » #195 kantorlevenete | 2019-01-13 11:52:09

    Válasz kantorlevenete #191. hozzászólására
    Üdv!
    Sokat keresgéltem 5x210- es lyukosztású kerekek között, de az sincs nagyon. Kiderült, hogy a 6x180-as is jó, de legvégső esetben az 5x130-as lyukosztású is megfelelhet. Persze keresgélek én is csak gondolom itt vannak sokkal profibbak. Szóval, ha valaki tudja a megfelő márkát, annak örülnék ha leírná!
    Köszönöm a figyelmet!!!


  • Válasz » #194 .Richard. | 2019-01-10 19:30:33

  • Válasz » #193 kantorlevenete | 2019-01-10 17:12:33

    Válasz ND #192. hozzászólására
    Lehet, hogy ez így hülyén hangzik, de éppen itt van a gond, hogy nem tudom miből lett kiszedve. Nagyon hasonlít a ladáéra de ennek a difije más egy kicsit és persze a lyukosztása is nagyon más. Már keresgéltem mi lehet de már kissé kifogytam az ötletekből.


  • Válasz » #192 ND | 2019-01-09 18:19:00

    Válasz kantorlevenete #191. hozzászólására

    Lehet gyorsabban találsz ha negírod mire való (miből van mentve a híd/kerékagy)

  • Válasz » #191 kantorlevenete | 2019-01-09 16:20:12

    Üdvözletem!!
    Abban lenne kérdésem, hogy valaki tud-e ajánlani valami helyet vagy valakit, ahol/akinél lehet vásárolni 5 x 210-es lyukelosztású kerekt. tudom, elég ritka méret, de azért hátha. Meg még a közeli bontóknak is írok azért...smile thumbup

  • Válasz » #190 wernerj | 2018-12-17 11:36:38

    Válasz kantorlevenete #176. hozzászólására

    Szia!
    Nézd meg ezt, 15-ért kapsz egy Lada difit, egy kormányművet, meg egy alvázat. https://auto.jofogas.hu/pest/Kerti_traktor_csettego_86165944.htm

  • Válasz » #189 Maszek Zs | 2018-12-13 19:12:14

    Válasz kantorlevenete #188. hozzászólására

    Majd,ha kész lesz te is egyszerűnek látod.smile thumbup
    Mi a szakmád, vagy mit tanulsz??
    Mindig a matek részével kezd.
    Váltót difivel úgy mint a videón is látszik egy sima kardánnal!smile biggrin
    Suszkából jó lehet több dolog:
    -kormány
    -motor
    -váltó
    -stb........
    Csak motor fordulata csökkentve mennyen a váltóba.
    Csak hajrá!!

  • Válasz » #188 kantorlevenete | 2018-12-13 17:52:06

    Válasz Maszek Zs #187. hozzászólására
    Köszönöm a bíztató szavakat. Az biztos, hogy elég egyszerű másoknak de nekem még ez is nehéz lesz valószínűleg de az is igaz, hogy majd biztos fejlesztem, meghát nem vagyok egy szakmabeli sem dehát ebből is tanul az ember. Mint írtam a váz kialakításán fogok dolgozni, valamint a váltó és a difi összekapcsolásán. Bocsánat, ha sokáig nem nézem az üzeneteket előre is csak néha így kimennek a fejemből a dolgok. Ja most selejteződik le (valószínűleg) lerohadt karosszéria miatt egy suzuki swift2-esünk abbol valami hasznos alkatrészt lehet szerezni?

  • Válasz » #187 Maszek Zs | 2018-12-13 17:23:39

    Válasz Maszek Zs #186. hozzászólására

    NEM fognak csalódni a (nem)szó kimaradt!!!!!!!smile hammer

  • Válasz » #186 Maszek Zs | 2018-12-13 17:21:59

    Válasz kantorlevenete #185. hozzászólására

    Ne hidd,hogy csalódni fognak!! Ez egy egyszerű mint a faék.smile thumbup De ha kész lesz úgyis tovább fogod fejleszteni!! De,ha gondolod nem vagy túl messze Gyere nézd meg ezt. Még lehet meg tetszik azt vevő leszel rá smile smile

  • Válasz » #185 kantorlevenete | 2018-12-13 16:16:54

    Válasz kantorlevenete #184. hozzászólására

    Jajj bocsánat elírtam, 5000Ft-ba került a váltó. A MÉH telepes ötlet jó csak számomra az anyagok és alkatrészek beszerzése is lassított mivel se jogosítványom se autóm, így apámnak kell mindent hurcolni a szegénynek a rengeteg munkája mellett. Az alap koncepció az egészre egyébként kb ilyen lenne(most valószínűleg sokan fognak csalódnismile sad):https://www.youtube.com/watch?v=qMhrB0RaRxs

  • Válasz » #184 kantorlevenete | 2018-12-12 22:40:56

    Válasz Maszek Zs #183. hozzászólására
    Huhh bocsánat, hogy ilyen későn néztem, azt hittem majd küld vmi levelet az agroinform. Valaki kérdezte, a Lada váltót 500-ért vettem. Újabb fejlemény, hogy szereztem egy hátsó hidat ami sajna ismeretlen eredetű.....Jellen pillanatban a vázon gondolkodok. Valaki kérdezte: nem törzscsuklós lenne csak simán hátsó kerék meghajtású. és elől két kormányozható kerék. Mostantól gyakrabban nézem!
    Köszi a válaszokat ezerszer is!!!
    U.I. a hátsó híd eladója is mondta hogy a robi nem elég, majd lesz valami, köszii!!!

  • Válasz » #183 Maszek Zs | 2018-12-01 09:28:46

    Úgylátszik gyorsan jött ötlet,gyorsabban tünt el!smile sweatdrop

  • Válasz » #182 Maszek Zs | 2018-11-23 21:54:35

    Válasz Földönfuto #180. hozzászólására

    Abban igazad van végre valaki!!
    És tényleg sok sikert hozzá!

  • Válasz » #181 Sk Laci | 2018-11-23 19:58:30

    Válasz kantorlevenete #176. hozzászólására
    Szia! Ha minden áron te akarnád megépiteni a traktort akkor egy kijelentet üzemképes személykocsit ajánlanák megveni. Töbnyire motor, váltó, futómüvek üzemképesek szoktak leni, a karoszéria meg "lerohadva". Ilyen jármü traktorépítéshez megfelelne, mivel ki tudod próbálni azon részeit, amire szükséged van.
    Milyen traktort akarsz épiteni: 4x2 vagy 4x4?
    Utána törzscsuklósat, vagy nem? Alvázat legyártod a méhtelepen megvásárolható U profilból.
    Ha keskenynyomtávu traktort szeretnél szőllőbe 100-110 cm széleset esztergályosal megoldod, csak legyen ideje. Nekem volt ilyen saját épitésü 4x4 törzscsuklós kistraktor. Felcszerelésel együt tavaly eladtam. Szőllővel már nem foglalkozom, máshová meg volt nagy traktor. Ha szükséged van tanácsra kistraktor legyártásánál nyugodtan írj, szivesen segítek.

  • Válasz » #180 Földönfuto | 2018-11-23 19:32:20

    Válasz kantorlevenete #176. hozzászólására
    Hello.Végre egy fiatal aki mem csak számitógépen akar traktorozni.Nem lesz egyszerű dolog,de sokat fogsz belőle tanulni.Ha lenne ismeretséged vagy kapcsolatod egy MÉH telepen,ott mindent össze tudnál szedni és a legolcsóbban.A Robi 50-es kicsinek tűnik,ha már Lada váltó stb.akkor nyomjál bele egy Lada vagy Szamara motort.Szerintem először próbáld meg felmérni,hogy a fődarabokat be tudod-e szerezni,kerekek motor stb. azután érdemes belevágni.Sok szerencsét hozzá.

  • Válasz » #179 .Richard. | 2018-11-23 19:31:44

    Válasz Maszek Zs #178. hozzászólására

    persze, mindenképpen esélytelen, mert a lada lendkerék meg kuplung 16 lóerővel direktbe hajtva is esélytelen,nem egy robival. csak a pl lada váltó jöhet szóba még egy lada váltóval, hogy lassítva legyen a fordulat, de csak egy beépitett motor saját kuplungjával. Vagy simson blokk, lassítva hajt egy lada váltót aztán a difi. autó utánfutót elhuzná, pár mázsával. de már ez az ötlet is 100felett lenne árban.

  • Válasz » #178 Maszek Zs | 2018-11-23 17:40:49

    Válasz kantorlevenete #176. hozzászólására

    Hát az elöttem szólóhoz csatlakozva nem biztos, jó ötlet építeni? De nem ezért írok. Robi motorhoz kellhet egy szöghajtás is. Szerintem ez így egy kicsit túl bonyolítod.
    Miért pont benzines motort?
    Ha komolyan érdekel tudok egyet eladót.
    Mennyiért vetted a váltót?
    Egyenlőre ennyi. Kéred csinálok képet róla!

  • Válasz » #177 .Richard. | 2018-11-22 21:17:57

    Válasz kantorlevenete #176. hozzászólására

    kitartás, az a lényeg! Ha építeni akarsz, az oké. De, manapság egy használt eladó javításra szorulón bőven lehet manőverezni, hogy működjön, ezért ajánlanám kiszámítani a belefektetett lóvét. . Mire összeáll, lesz vagy 150 ezer, mert minden pénzért van. mire a tengelyeket meg az áttételt esztergályossal összehozod, bőven meggyűlik a bajod az egésszel.Nem beszélve a kormányzás kivitelezéséről. Az más, ha otthon van aki esztergál,hegeszt, áttételt számol, stb. Tehát olcsóbb venni, mint építeni! Nem lebeszélni akarlak, de manapság egy javításra szoruló szükített hidas trabimotoros , vagy pannóniamotoros egyszerű utánfutó kampóval a végén 50 ezer ft.plusz fuvar. örülnek, ha elviszik tőlük. A lényeg, ők már megfizették a tanulópént, mire összerakták! Dönts belátásod szerint!

  • Válasz » #176 kantorlevenete | 2018-11-22 18:06:05

    Szép napot mindenkinek!
    Habár 15 éves vagyok remélem sokan el fogják majd ezt olvasni. Az a helyzet, hogy én is egy ilyen minitraktort szeretnék építeni és végre megtaláltam az ehhez megfelelő felületet (ez)+ itt ahogy észrevettem, az átlagnál jóval értelmesebbek az emberek. Nade mindegy. Már vettem egy Lada váltót meg kuplung tartozékokat (lendkerék, kuplungszerkezet, tárcsa, kinyomóvilla, kinyomócsapágy) szóval a kuplunghoz is minden megvan, de ennek ellenére még nemtudom felszerelni mert nincs blokkom hozzá és valószínűleg nem is lesz.... De a fő kérdéem az lenne, hogy hol ajánlott keresnem hátsó hidat?Bontóban, vmi internetes felületen? Az az igazság, hogy a hátsó hidra kb 15ezret szántam dehát se pénz se posztó... Eredetileg Ladára gondoltam diffinél meg hátsó hídnál is de itt elég sok helyen felbukkant a robur és a zuk is, ja meg az uaz is. Mivel én nem használnám olyan kemény munkára ezért leginkább a legolcsóbb lenne a jó. Remélem valaki tud válaszolni kérdéseimre előre is köszönöm!!smile thumbup
    Ui: lehet naggyon hülyén hangzik de motornak egy robi 50-est gondoltam hiszen az egészet igen kicsire és könnyűre szeretném csinálni, talán az is megteszi.

  • Válasz » #175 medikus | 2018-11-10 20:23:28

    Válasz Tibor 81 #174. hozzászólására
    Ha mérnök csinál róla rajzot,meg gondolom valami minősített hegesztő ad papírt hogy ő hegesztette össze a vázat!

  • Válasz » #174 Tibor 81 | 2018-11-10 19:24:37

    Sziasztok! Kérdésem a következő lenne! Ha veszek vagy építek egy maszek traktort akkor van rá mód hogy forgalomba helyezzem? Legális munkára kellene! Ha igen hogyan?? Köszi

  • Válasz » #173 ND | 2017-11-08 20:41:28

    sziasztok,
    egy rázógép önjárósításához keresnék lehetőleg hosszmotoros elsőkerekes régi dízel autót, üzemképes motorral.
    Motor-kuplung-váltó-elsőhajtás-kormánymű érdekelne elsősorban jóárasítva.
    Nem baj ha szervós :-)

    BAZ, Szabolcs, Heves előnyben (Miskolctól elérhető távolban)

  • Válasz » #172 Királykertész | 2017-04-18 13:02:30

    Válasz Claaastra #171. hozzászólására
    Szia elméletileg van azt még nem tudtam megnézni , hogy fogas kerék az hogy smint van benne de a héten lakapjuk róla a deknit!

  • Válasz » #171 Claaastra | 2017-04-18 06:43:25

    Válasz Claaastra #170. hozzászólására

    azt nézd meg ,hogy ennek van-e helye a váltód hasa alatt és van-e benne hajtókerék

  • Válasz » #170 Claaastra | 2017-04-18 06:42:14

  • Válasz » #169 Királykertész | 2017-04-18 06:23:03

    Sziasztok a segítségeteket szeretném kérni!
    A következő a szitu van egy Deutz 6006 traktorom 1978 ból nagyon patinás kis gép szeretem is csak , hogy ezen a sivatagi homokon első kerék nélkül tehetetlen mint bálna a parton! Szóval az érdekelne , hogy szerintetek lehetséges e útólag belerakni össz kereket ! Készült belőle annak idején összekerekes változat is! Előre is köszi a válaszokat!

  • Válasz » #168 Maszek Zs | 2017-01-11 18:28:12

  • Válasz » #167 Maszek Zs | 2017-01-07 09:11:33

  • Válasz » #166 Maszek Zs | 2017-01-07 09:07:50

    Válasz ramszesz880903 #165. hozzászólására

    Na meg van!smile thumbup
    Multikar 25 Ló erős
    Lada feszabályzó teljesen üzemképes
    Rendes multikár váltó és kuplung Zsúk váltóval nővelve az áttétel
    Képet mindjárt valamiért nem engedi.

  • Válasz » #165 ramszesz880903 | 2017-01-03 19:00:06

    Válasz ramszesz880903 #164. hozzászólására

    Kapok leirást a kisgépröl?

  • Válasz » #164 ramszesz880903 | 2016-12-31 12:08:56

    Válasz Maszek Zs #163. hozzászólására

    Rendben!elöre is köszönöm!neked is BUÉK!

  • Válasz » #163 Maszek Zs | 2016-12-31 11:25:12

    Válasz ramszesz880903 #162. hozzászólására

    Ma már nem szeretnék ilyennel foglalkoznismile biggrin De Legkésőbb hétfőn lesz. Meg csináltátok képet is. Addig is B.Ú.É.K !!!!!

  • Válasz » #162 ramszesz880903 | 2016-12-31 07:26:25

    Válasz Maszek Zs #158. hozzászólására

    Elöször egy bövebb leirást kérnék!elöre is köszönöm!

  • Válasz » #161 ramszesz880903 | 2016-12-31 07:24:50

    Nagyon szepen köszönöm a segitségeket!

  • Válasz » #160 Richard. | 2016-12-31 00:18:48

    Válasz ramszesz880903 #147. hozzászólására

    hidraulika hajtás elöl a szíjtárcsárol,vagy direktben körmös kapcsolóval a főtengely végéről. első hidat kapcsolni,talán,egy mtz fajta szabadonfutós kardánnal is lehetne,az úgysem hajt mindig. de!!!! összeszámolod az egész életrekeltése árát,talán egy használt ilyen elképzelésű dutra olcsóbban kijönne,mint a varázslat. meggondolandó... rengeteget hirdetnek ilyent eladót..

  • Válasz » #159 Maszek Zs | 2016-12-31 00:07:23

  • Válasz » #158 Maszek Zs | 2016-12-31 00:04:31

    Válasz ramszesz880903 #154. hozzászólására

    Ha gondolod a havernak van egy bevált trakija egyenlőre azt tudom,hogy 2hengeres multicár motor hajtja. Ha érdekel küldök képet,meg bővebb leírást. Ez már bitos működik.

  • Válasz » #157 Józsika | 2016-12-30 23:04:32

    Válasz ramszesz880903 #132. hozzászólására
    Nekem évek óta bírja a Niva terepváltó a kistrakiban ,bátran ajánlom. (Nissan 1.7d=>saját váltó difije lehegesztve=>Nysa váltó=>Niva terepváltó=>Elöl Uaz,Hátul Zuk híd szűkítve)
    smile thumbupcoolsmile thumbup

[bezárás x]