Fórum

Massey Ferguson kombájnok 

Létrehozta: , 2009-02-20 20:25:50

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #2386 lakatos gabesz | 2019-06-18 09:22:13

    Válasz szanberg #2382. hozzászólására

    Teljes fordulaton betonon álva minimálisat rezeg a tükör hátra látok benne

  • Válasz » #2385 lakatos gabesz | 2019-06-18 09:20:40

    Válasz szanberg #2382. hozzászólására
    Ha jol látom a dokumentumban az átmenő tengelynek felül kell lenni vagyis az éknek felül kell akkor megálni.

  • Válasz » #2384 lakatos gabesz | 2019-06-18 09:14:08

    Válasz szanberg #2382. hozzászólására

    Igen az alsó rostaszekrény ne ferdén áljon nekem pont az alsó picit keresztbe is ált most hogy be lett modlázva 66fokra vissza jött egyenesbe 1cmt jött a kar hátra felé mint a képen is látni.viszont a lökdöső karoknál mindkét oldalt ha a szilenteknél felengedem hozzá ér mind két oldalt a szilentházhoz nincs hézag közte.

  • Válasz » #2383 lakatos gabesz | 2019-06-18 09:06:56

    Válasz szanberg #2377. hozzászólására
    Az excenter igy áll meg mindig ha középállásba akarom állítani akkor még forditani kell rajta mert gondolom nem középállásba áll ő meg pontosan.
    Mikor állitotam a bal oldali z kart ami a könyvbe van 66 foknak kell lenni amit az állitó csavarral lehet állítani akkor a tengelyt középre forgattam.

  • Válasz » #2382 szanberg | 2019-06-18 08:49:21

    Válasz lakatos gabesz #2378. hozzászólására

    de mi 66 fok? Okés a Z-kar. Melyik állásában?
    Most hirtelen nincsen már a szemem előtt a történet mert 10év elmúlt, hogy rendberaktam annó a 38-asunkat ilyen téren, de azzal nem azt lehet állítani, hogy a rostaszekrény ne ferdén álljon a vázon belül????
    Fontos az is, hogy az excenterekről hátra felé futó lökdöső karok egyszerre érjenek a rázóasztal szilentjeinek!!!
    Itt mindig van a két oldal között hézag béli különbség, azt ki kell bajlágolni lemezzel!!!
    Ha nem teszed és félre húzatod össze akkor fog baj történni mert nem egyenletes a két oldal rángatása, félre feszeng az egész történet.

    Egyébként valamennyi mozgásnak lennie kell ha jár a gép üresen a betonon állva, menet közben kifog símulni ha minden jó, de bántóan nem mozoghat.
    Tükörben hátra látsz ilyenkor? Ha nem mert annyira vergődik akkor baj van!

  • Válasz » #2381 medikus | 2019-06-18 08:36:32

    Válasz lakatos gabesz #2378. hozzászólására
    Az autó motor is mozog! azért van gumibakon!Az nem is rángat 50-100kg tömeget!Mit szeretnél?smile sweatdrop

  • Válasz » #2380 lakatos gabesz | 2019-06-18 08:13:28

    Válasz shazi #2379. hozzászólására

    Szilentek rendbe alapjáraton és teljes gázon se csörömpöl semmi csatogó hamgot nem hallani .a belsejébe a segédrázó kis csuklos karjai is ki vannak cserélve és beállitva azok se cincognak már..

  • Válasz » #2379 shazi | 2019-06-18 08:10:38

    Válasz lakatos gabesz #2378. hozzászólására

    Fogj meg egy vödröt vagy bármit, kezd el rázni fel le vagy hasonló irányba mint a rostaszekrény mozog és gyorsan is. megtudsz maradni mozdulatlanul? Picit túl reagálod a gép mozdulását, de amint írták mások is legyenek rendbe szilentek meg minden és jónak kell lennie. smile biggrin 0-a mozgást nemtudsz kihozni. Komoly rezgés csörömpölés ne legyen.ringatózás az mindig lesz.

  • Válasz » #2378 lakatos gabesz | 2019-06-18 07:48:37

    Válasz szanberg #2377. hozzászólására

    A bal oldali zkarnál van egy allitó csavar amivel lehet allitani a szögét a könyv szerint 66fokban kell lennie be modláztuk és nem volt jó most be állitottuk annyira de az oldal irányú pattogása nem szünt meg most viszont alapjáraton is érzem picit mintha oldalirányba is mozgatná ha a ferde felhordot nézem a kabinbol akkor látni hogy picit ringatozik ha teljes gázt adok akkor ringatja magát rendesen.mindegyik ilyen massey igy rángatozik alló hejben?

  • Válasz » #2377 szanberg | 2019-06-17 21:37:08

    Válasz lakatos gabesz #2376. hozzászólására

    Az mindegy!
    A lényeg, hogy az alternáló mozgást végeztet a karjainak a végénél, ott legyen minden középen, az excenterben csapágy van az körbe forog.

  • Válasz » #2376 lakatos gabesz | 2019-06-17 19:48:52

    Válasz szanberg #2361. hozzászólására

    A excenteres karnak egyébként hogy kell álni mármint középállásban a tengelynek lent vagy fent kell megálni vagyis az ék az felfele néz vagy lefele?

  • Válasz » #2375 lakatos gabesz | 2019-06-14 18:32:30

    A gumi szilenteket ki hogy szokta felrakni?kapalapácsal vagy valamivel fel préselitek?

  • Válasz » #2374 lakatos gabesz | 2019-06-14 11:14:00

    Válasz szanberg #2373. hozzászólására

    Gyári szilenteket vettem meg.a csomagolásán agco volt rá irva

  • Válasz » #2373 szanberg | 2019-06-14 10:14:12

  • Válasz » #2372 lakatos gabesz | 2019-06-14 08:50:42

    Válasz csferri #2371. hozzászólására

    Csavarokat 10.9-est raktam mindenhova.
    Ez a mostani szilentek szerintem elég szar minőségűek.

  • Válasz » #2371 csferri | 2019-06-13 23:06:56

    Válasz lakatos gabesz #2370. hozzászólására

    Mert amúgy jó szar némelyik új szilent is, mi is volt hogy 10 éves szilentet cseréltünk az új meg 1-2 év alatt kimegysmile sweatdrop, csavart is akkor cseréld ki a gyárit ha vékkép szar, a mostani bolti 8.8-as némelyik semmit nem ér M10-es csavart nem lehet normálisan villáskulcsal meghúzni mert lemegy a menetsmile lol

  • Válasz » #2370 lakatos gabesz | 2019-06-13 22:52:29

    Válasz _NB_ #2369. hozzászólására

    Nem használtunk semmi csavarlazítót mert mikor leszedtem az összes szilentet mindenhova új csavart raktam meg önzáros anyát és ugy ment az uj szilent.ezért furcsálom miért repedezett igy ki a rangató kar középálásba volt.

  • Válasz » #2369 _NB_ | 2019-06-13 22:02:35

    Válasz lakatos gabesz #2363. hozzászólására

    A csavarok lazításához nem használtatok valami spray-t vagy oldószeres lazítót ?

    Azért kérdezem, mert anno a sebességváltó bovdenről a gumiharmonika levált, mondom kicserélem, de egy nagy bumszli préselt fejvolt a bovden végén.

    Bütyköltem egy kis tölcsért ami segített a harmonika bovdenoldali kis átmérőjét kitágítani, hogy a bumszlin átmenjen.
    Szárazon ment egy darabig, de egy pontnál tovább nem ment bárhogy erőlködtem.
    A gumi jól bírta a gyötrést cincálást és kifeszülve aláfújtam egy kis WD40-et ez volt kéznél.
    Ekkor jött a meglepi, mert "né egy lyuk, né még egy", és ott a szemem előtt csattant el a gumi harmonika, valószínűleg nem bírta az oldószert.
    Előkerestem a szilikon zsírt és a másik gumit azzal tetem fel, azzal nem volt ilyen probléma.

    De ilyen stabrúd féle, dolgokhoz én is inkább a szappant ajánlom.

    Az autósportban használnak poliuretán a gumi helyett van belőle többféle keménységű.
    - link

    - link2

  • Válasz » #2368 lakatos gabesz | 2019-06-13 21:20:40

  • Válasz » #2367 jamo | 2019-06-13 20:00:31

    Válasz lakatos gabesz #2366. hozzászólására

    Amúgy mivel raktátok fel? Ha kentétek valamivel (szilikon pl.) akkor jó eséllyel ki fogja köpdösni őket, főleg a rostaszekrény lengőkarjaiból. Tavaly xoptam ezzel. Loctite 480 volt a megoldás rá.

  • Válasz » #2366 lakatos gabesz | 2019-06-13 18:37:45

    Válasz jamo #2365. hozzászólására

    Ez az érdekes hátul a ládanál a felső lét karon maradt a régi szilent az be van keményedve és egy repedés sincs rajta.

  • Válasz » #2365 jamo | 2019-06-13 17:37:32

    Válasz lakatos gabesz #2360. hozzászólására

    Ajajj ez érdekes. Figyelni kell mindenkepp hova jut. En amiket kicsereltem se voltak. Igy kireprdve, inkabb csak kikemenyednek es ha mar mas okbil szet van szedve hat kicsereljük. Ezekkel mondjuk nemszokott baj lenne. Az a rajfeneje, ha ennej a kepen levő himbakarnak a belső szilentje elmegy es nen veszi eszre az enber csak mikor mar eltöri a csapjat is es veri a házat.

  • Válasz » #2364 lakatos gabesz | 2019-06-13 17:32:18

    Válasz szanberg #2361. hozzászólására

    Hogy igy ki van repedezve ki fogja birni a szezont?vagy ki kell cserélni őket?

  • Válasz » #2363 lakatos gabesz | 2019-06-13 14:54:05

    Válasz szanberg #2361. hozzászólására

    Volt két karob régi szilent de az kemény annak semmi baja ez a mostani uj elég lágy gumi is 3db igy ki van repedezve.

  • Válasz » #2362 lakatos gabesz | 2019-06-13 14:52:40

    Válasz szanberg #2361. hozzászólására

    Igen középállásba volt állitva

  • Válasz » #2361 szanberg | 2019-06-13 14:25:38

    Válasz lakatos gabesz #2360. hozzászólására

    A rángatómű(pingpong ütők) középállásban voltak amikor lehúztad a szilentcsésze csavarjait???

  • Válasz » #2360 lakatos gabesz | 2019-06-13 14:01:17

    Az új szilentek igy kirepedeztek párszor volt a cséplő beinditva.fogja birni a szezont ettől?vagy amelyik ilyen azt cseréljem ki?most a tavaszal lett kicserélve az összes.

  • Válasz » #2359 szanberg | 2019-06-11 22:45:32

    Válasz Szabi. #2358. hozzászólására

    Én a Walter Group-tól vettem egy karton ZEP2000 lánckenő sprayt, és mellé a klíma tisztítójukat, ezt szoktam használni. Drága de a lánckenő is jó kiadós, megvan benne a valós mennyiség nem úgy mint egyes termékekben, ráadásul mikor kifogy üresre még akkor is marad benne bőven hajtógáz, spriccel az utolsó csepp is méter távolságra akár. Még motoron is használom, jobb mint az ahhoz árult xarok.

  • Válasz » #2358 Szabi. | 2019-06-11 22:32:31

  • Válasz » #2357 szanberg | 2019-06-11 22:21:22

    Aztán sajnos a 10éves gyári Goodyear első nagy gumik repedeznek, bízom benne idén elfutnak még, de fájni fog 4-et megvenni belőlük, 900/60 R32smile cursing
    Orosz nem játszik, nem eladásra mennek, jódarabig ezekkel dolgozunk majd még az a helyzet, egy márkás meg horror áron van...

  • Válasz » #2356 szanberg | 2019-06-11 22:19:46

    Kicsit szenvedtem most két napig a gépemmel. Tavaly is már nem akart normálisan működni a rotorkosár állítása neki, szorult valahol.
    Most szétszedtem, bal és jobb oldalt is 3-3 kosárfél van amiket nyit zár egyszerre egy elektromos aktuátor motor. Másik jól üzemelt, azt hittem a motor gyenge, kicseréltem de úgy sem volt jó. Aztán lekötöttem egyesével a mozgató csőtengelyről a menetes szárakat melyeken keresztül húzza a kosarakat. Jobb oldalon beázástól és odagyűlt törektől egy helyre berohadt a központi állító csőtengely egyik perselye. Vazzeg egy nap volt míg kivettem a csavarjait amik a vázhoz fogják ezt fel, szó szerint milliméterről milliméterre ropogott le az anya róla, mindenemből kiállt a rúgó még a faxomból is estére. Lekínoztam. De úgy sem bírtam megmozgatni a rágyógyult perselyt. Bevágtam flexxel meg persze napok óta fújogattam rozsdaoldóval is. A vágás mentén a gyűrű felső fele már eresztett, persze a bobival adtam neki jobbról balról de igen kelletlen helyen van nagyokat ütni nem volt lehetőség. Aztán egyszercsak megindúlt, leütöttem a helyéről, felpucoltam alatta, megkenettem aztán már jár is szépen.

    Kosár kalibrálás és minden faxa, mint a mese úgy jár! Sőt jobban mint újkorában, könnyebben viszi a motor, lehet ez szorosabb illesztésre sikerült annó.

    Egyébként még jó alaposan ki kell fúvatni a hűtőt, ami egy fél nap kb, mert szezonban néha megfújatom 5 perc alatt gyorsba, az nem alapos, ilyenkor jobbról balról oda vissza kűdöm neki a levegőt. Meg egy gumi szallagot csavarozok fel holnap, valamint a powerflow hevedereket nézem át asztalban, egykét pár kaszapenge csere ami eltörött szójában kő által az őszön. Olajzás a kaszának, járatás és várakozás az aratásra.
    Ja meg előtte klíma tisztítás, rendeltem ma fertőtlenítő tisztító spray-t hozzájuk, évente egyszer megszoktam ilyenkor játszani ezt, csak benne ülünk párszáz órát...

  • Válasz » #2355 szanberg | 2019-06-11 22:10:15

    Válasz J.D. Borda #2354. hozzászólására

    Elémbe áll egy zöld kombájn elől beveszi hátul meg fújja ki a zöld bruder kulcstartókat belőle, keresztbe hosszába tök mindegy...
    Legvéknyabb pontja is vastagabb egy lánykombájntól...smile aikidosmile whistling

  • Válasz » #2354 J.D. Borda | 2019-06-11 19:38:44

    Válasz szanberg #2353. hozzászólására

    Szép dögök... egy a hibájjjjjjjja hogy nem ZÖLD világosabbik...

  • Válasz » #2353 szanberg | 2019-06-11 19:25:07

  • Válasz » #2352 szanberg | 2019-06-11 19:21:06

  • Válasz » #2351 szanberg | 2019-06-09 09:17:32

    Válasz tajbor89 #2348. hozzászólására

    Melyik vezeték az? Baj esetén jó lenne tudni hova nyúljon az ember. Megnéznéd esetleg?
    Panel alatt magát a klíma kijelző egységet érted?
    Analógra fogod átszerelni akkor a rendszert?

    Hogy szuperált egyébként a gép tavaly? Rég beszéltünk nem veszed fel a telefont hallod.
    Öreg jól van?

  • Válasz » #2350 kiro71 | 2019-06-09 08:52:09

    Válasz tajbor89 #2348. hozzászólására

    Köszi lehet megpróbálom .

  • Válasz » #2349 kiro71 | 2019-06-09 08:50:19

    Válasz szanberg #2346. hozzászólására

    Már voltak itt és nem tudták megoldani,semmi hibát nem ír ,a panelt mondták hogy rossz lehet de azt kicseréltem a másik kombájnból ugyan azt a hibát produkálja,az ideg szétbasz.smile cursing

  • Válasz » #2348 tajbor89 | 2019-06-09 06:34:35

    Válasz kiro71 #2344. hozzászólására

    Nem tudták kiolvasni nálam, ugyanez a bajom, valószínű a panel szar, de több mint ezer euro volt szoval én nem vettem meg. A dolog lényege hogy kapcsolási rajzon meg tudtuk nézni hogy melyik vezetékre ad testet a panel amikor be kell kapcsolni a kompresszort. Odavittem egy testet egy kapcsolóval, aztán kapcsolattal időnként. Vészmegoldásnak jó, ősszel már nem foglalkoztam vele, idén szerintem felkeresek egy jó klímást aztán rakatok bele másik panelt.

  • Válasz » #2347 szanberg | 2019-06-09 01:12:25

    Válasz Sk Laci #2345. hozzászólására

    Teljesen egyformák, az alváz számuk is alig különbözik.
    Hát a saját kb. 450 hektárra egy is luxus lenne, régóta tolom a béraratást elég nagy volumenben de tavaly óta csökkentettem, idén mégtöbbet.
    Én évente egymagam 1300-1400 hektár között vágtam plusz a másik gép is 800-at.
    Tavaly már én is csak 800-at, amaz meg 600 felett egy kicsivel.
    Idén 1000 körül szereték már csak összesen a két géppel. Nincs idő és erő többre, mennek a saját beruházások, építkezések, ezerszeres adminisztrációk... sok, idáig is túl hamar öregedtem(belül) és ami elment azt már nem lehet vissza hozni...

  • Válasz » #2346 szanberg | 2019-06-09 01:06:55

    Válasz kiro71 #2344. hozzászólására

    Tavaly volt egyszer nekem is ilyen. Valami vezeték hiba lehetett, mert nem zárt a kuplung, aztán magától megoldódott.
    Szerintem laptoppal kiolvasható sokminden, szólj, hogy ugorjonak el a fiúk.

  • Válasz » #2345 Sk Laci | 2019-06-08 21:58:29

    Válasz szanberg #2342. hozzászólására
    Szép flottasmile thumbupcool
    Egyformák?
    Csak sajátra, vagy mentek bérmunkázni is?

  • Válasz » #2344 kiro71 | 2019-06-08 21:19:20

    Szia szanberg egy kis segítség kellene az egyik kombàjnon a klíma nem megy,gàz van benne a panelen villog az ac jel szerinted mi lehet előre is kösz a segítséget.
    smile helpsmilie

  • Válasz » #2343 Feri | 2019-06-08 15:16:30

    Válasz Mézga #2335. hozzászólására

    Géza!
    A legbevátabb megelőzés,hogy a macskáknak a ferde felett,dobajtót levéve,hátul meg a rostákon tállalod a reggelit,ebedet ,vacsorát,de vigyázz ne túlozd el,mert jóllaknak,és basznak vadászni!

  • Válasz » #2342 szanberg | 2019-06-08 14:36:58

    Majdnem kész vagyunk

  • Válasz » #2341 jozef19 | 2019-06-05 17:14:33

    Válasz szanberg #2339. hozzászólására

    A 3 kábeles résznél plusz minusz csere,a jel marad a helyén...

  • Válasz » #2340 jamo | 2019-06-05 15:44:15

    Válasz Mézga #2335. hozzászólására

    3 "ipari" macska felügyeli a dolgot non-stop azotanincs baj. Legfeljebb, hogy idehordanak mindent a küszöbömre, gyíkot, madarat, kusnyulat 1x hoztak patkanyt is, gondolom a majdnem szomszed csibeteleprol. De itt nuncs ragcsalo egy darab se. Nem szeretem a macskakat de ezeket megeri elturni.

  • Válasz » #2339 szanberg | 2019-06-05 11:37:27

    Válasz bandigh #2338. hozzászólására

    Próbáltam de nem volt jó. Van kettő, egyik 2 vezetékes, erről kapja maga az aki motor az áramot, megfelelő irányba. Még cserélve a kettőt hibát ír.
    A másik meg 3kábeles, ott megy be az5 volt, megy ki a jel, meg gondolom test.

  • Válasz » #2338 bandigh | 2019-06-05 10:42:39

    Válasz szanberg #2337. hozzászólására

    Stekkert elég átvariálni nem?

  • Válasz » #2337 szanberg | 2019-06-05 10:27:51

    Válasz bandigh #2334. hozzászólására

    Szerintem gyárilag hibás volt ez. Konzultáltam szervizessel is, azt mondja valamelyik stekkerben van felcserélve kanóc, elindultam két végéről ott minden jó, valahol a nagy csoportkábelnél lesz a gubanc.

[bezárás x]