Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak638 FtEUR394.17 FtUSD365.36 FtCHF405.02 FtGBP461.04 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Bár kevesen tudják, de simán jogod van utólag visszavonni a helyszínen tett felelőség-elismerő jognyilatkozatodat, éppen azért mert nem várható el, hogy az ottani lelkiállapotodban teljesen tényszerűen tisztán lásd a helyzeted. Nem biztos, hogy tökéletesen emlékszem erre, de úgy rémlik, hogy van határideje is, talán 24-48 óra, vagy ilyesmi, de ezt nem tudom biztosan.
Sajnos ez egy ördögi kör!
Tilos balra kanyarodni (még akkor is, ha szabályosan, felezőhöz besorolva, szándékot jelezve, járt el) ha valaki megkezdte a járművem előzését.
Ezzel szemben, tilos megkezdeni előzni, a szabályosan besorolt, indexel bekanyarodási szándékát jelző járművet.
De melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás?
Ezt senki nem fogja tudni megmondani!
Ilyenkor mindkét félt elmarasztalják (itt a motoros ezt "megúszta") a rá vonatkozó hiba miatt.
Kivéve ha valamelyik fél csókos a hatóságok felé. Akkor már eleve úgy veszik fel a jegyzőkönyvet. Amit az eleve sokkos/zaklatott helyzetben lévő érintettek orra alá dugnak.
Sok vita van igy. Az asszony is igy reptette a motorost. Meguszták. Nem tudod bebizonyitani, hogy nem az előző ipse elött kanyarodtál be. Föl kell menni a felezőre és tudatni, hogy nem fér oda. Akkor aki nekiáll előzni,szándékosan keresi a bajt.
Akkor nem szabad balra kanyarodni mert jön egy marha aki nem törödik hogy neked kint van balra az indekszed ö rád mén Nem a traktornak ment hanem a két kocsi közé lett volna idő korigálni ha betarcsa a kreszt szerintem ez készakarva öngyilkos szándék tuti
Én ugyanígy jártam sok éve már, csak ott egy suzuki szaladt neki az mtz hátsó kerekének.
Ugyan én elvállaltam a balesetet( fingom nem volt akkor a kérdést illetően) de a helyszínelő szerint 4 szem közt, ha nem vállalom, nem pn leszek a hibás.
Szerencsére ott nem történt sérülés, mindenki kiszállt a kocsiból.
1. Az elõzés a szembejövõ forgalmat nem zavarja.
2. Jármûvünket más jármû nem kezdte megelõzni.
3. A megelõzendõ jármû elõzési szándékot nem jelzett.
4. Van elegendõ oldaltávolság a megelõzött jármû mellett.
5. Vissza tudunk térni a megelõzött jármû elé annak zavarása nélkül.
Ha kivolt akkor már neki is kell menni. Akik ugy közlekednek.mint a bevásárlokocsival azok igy járnak sajnos. Most is azt mondom.olcso a benzin. Minél kevesebbet vezet annál inkább nem rutinbol vezet. Lehet figyel is.
a mulkorában egy olyan utszakaszon mentem valahol szentlászló és kaposvár között, aminek az egyik oldala domb volt a másik meg korláttal védve. majdnem befutottam, mkor szemből egy terepjárós jóember gyorsan a sávomba átjött villogva, h álljak meg. megálltam, kérdem, h mi történt? kombájnoknak biztositott haladást ezen a keskeny uton, asztalok fent voltak.ugy örültem, h nem szorultunk be tolathattam volna vissza jó hosszan, igy csak pár percet kellett, h várjak és már mehettem is
meg a tudatlanság, a kresz szabályok ismerete nélkül. ha a traktoros volt a hibás én is elitélem, de ugye ott van, látási, út és időjárási viszoknak megfelelően vezessünk. 76-os kresz óta ha jól emlékszem, mindenkinek a fejéhez vágják, mert állambácsi nem felel semmiért sem. a feltöltött fotómon látszik, hogy volt az ekén hátsó megvilágitás
Nem tudom volte fékut. Ha nem fékez biztosan nincs. De csak nekem furcsa,hogy a kocsi ugy fest mintha legalább 800kiloval meg lenne pakolva? Mert akkor a fékut becsapos ha meg is láttja a vasat ugy sem tud megállni . Akkor meg ugye tul van rakva. Biztosan nem az eke nyomja a seggét az utra.
Azért egy ilyen drága munkaeszköz egy Ledes hátsólámpát megérdemelne. A szélességjelző lámpát nem is mondom. Mert, hogy az a Tsz-es lámpa csak pislákol azokhoz képest az is biztos.
Sajnos a köd se segített a helyzeten. Sajnálom, hogy ez lett.
Válasz JOSEY #2526. hozzászólására
Nálunk is már kezd ez lenni, mert senki nem tiszteli a parasztokat. Azt mondják az öregek 20+ éve még mindenki letért az útról ha kombájn vagy széles fogat ment az úton, mert akkor még az autóst bacták meg, ha neki is volt elsőbbsége. PONT MINT ITT ahogy helyet adnak neki, tudják hogy tőlük esznek. Fogadni mernék hogy lámpa és fék nélkül is, is ott 100x kevesebb baleset van mint felénk.
Válasz JOSEY #2526. hozzászólására
Amióta van internet meg facebook azóta e megy, de minden cikk alatt. A lényeg hogy valakit lehessen anyázni, teljesen mindegy hogy milyen ügyben.
Én ilyenekhez már nagyon régóta hozzá sem szólok, teljesen felesleges, láttam ezt is, belenéztem a kommentekbe is. Voltak akik írták is hogy volt rajta lámpa.
Mondjuk a cikktől függetlenül, nem mindegyikkel adnak lámpát, valahol külön kell megvenni, valamelyikhez esetleg külön se lehet. Az hogy gyárilag volt-e egy ekén/munkagépen, az lényegtelen is. Ha volt rajt, az se garancia, mert leveszik, nem teszik vissza, összetört, stb.
Egy valamit azonban biztosra vehetünk, közúton minden munkagépet ki kellene világítani, a függesztettet is és a vontatottat is, a törvény is így szól. És ha történik egy baleset, akkor teljesen más a traktoros megítélése ha ki volt világítva a munkagép, mint ha nem. Az összes többi mellékes magyarázkodás, hogy de lassabban kellett volna menni az autósnak mert köd volt, meg ment a sárga villogó, stb.
Válasz JOSEY #2526. hozzászólására
Olvastam én is. Annyi hülyét egy rakáson.......
De mit lehet várni a panellakásos okostolyásoktól, akik azt hiszik, hogy a gépeket ingyen adják a gazdáknak, mert pályázat. Irigység,irigység, irigység,......
Válasz Tom250 #2525. hozzászólására
azon veszekszenek a facén, hogy mit keresnek a traktorok az utakon? ez most komoly?ennyire tudatlan embereknek van jogositványuk? hol kellene, h közlekedjenek? másik: nem volt kivilágitva! ezek a váltvaforgató ekék oly hosszuak, h lámpa nélkül a portaszolgálat ki sem engedi az útra őket.
Ez brutális volt, mellettünk történt... és ez most tényleg baleset, nagyjából senki sem hibás, vagy felelőtlen, a kamion vezetője egy út melletti parkolóban közlekedett, infarktust kapott, és magatehetetlenül ment keresztül árkon bolton, tűkön, paszulyon, bicikliúton főúton keresztbe...
Talán az egyetlen kérdés, hogy a padkán, árkon minden keresztül pattogva száguldó nyerges szerelvényt hogy nem vették észre időben, hogy meg tudjanak előtte állni.
Nehéz a sorsa a traktorosnak, szezon munka is van megy a hajtás ezerrel és NŐ hiányában valahogy le kell vezetni a feszültséget
Vagy rosszul ment Putyin műholdja és nem úgy adta a jelet
Válasz .Feco. #2513. hozzászólására
Ne beszéljünk villámcsapásról!Biztosítékról volt szó! Zárlat!A lakásnak is van kismegszakítója,mégis kigyullad! Erre céloztam!A kombájn törpefeszültség,24 volt,de 1000 amper!!250 amperrel már vágni tudod a vasat!Ha zárlat van,végig éget mindent,addig amíg áram van a vezetékben,el nem fröccsen!
Ezért felelősség biztosítás és nem a kötelező fizet. Nekünk is volt már optikai kábel az S kombájn nyitott magtartálya nem fért el alatta első éven. ????
mert ott 230V illetve 400V van, és jellemzően jelentősen magasabb áramerősség! és a lakástüzek jelentős része a helytelenül megválasztott vezeték-keresztmetszet, rosszul kivitelezett szigetelés, rosszul kivitelezett védőcsövek, rögzítések, zárlatos háztartási gépek vagy villámcsapás miatt van...
Az oszlopot, meg ilyeneket fizeti, a gépben esett kárt nyílván nem... (az meg nem valószínű, hogy az oszlop lett volna a hibás, hogy az ő kötelezője fizessen)
volt ilyenünk, GPS mellett fészbukozás közben szépen magára hajtogatta a 20kV-os oszlopot, durva számla volt, simán fizette a biztosító...
Válasz mtz1221 #2506. hozzászólására
Én is ki szoktam centizni, de nem azért, mert hiányozna a terület, hanem azért, hogy ne terjedjen onnan a gyom.
Eddig az oszlopok még állnak
Válasz .Feco. #2504. hozzászólására
Ebben igazad van.
De kétlem, hogy a fülke mögött levő szöghajtástól hevült volna be, a leülepedett por belobbant volna.
Mellékesen erről a szöghajtásról megy az asztalra, a tisztítóra, felvonókra és a szalmaterítőre a meghajtás. /Praktikusan a rotoron és a zúzón kívül minden ezen a kis szekrénykén keresztül van hajtva.
Amikor az előző tulajt kérdeztem, hogy milyen olaj megy bele, nem tudtak hozzászólni.
Amikor kiengedtem, először kocsonya jött, majd úgy ahogyan olajnak mondható folyadék, akkor már értettem miért nem tudták, hogy milyen olaj megy bele......
Ha ilyen lenne akkor a biztosítékok leolvadnanak hamarabb, mint hogy tűz legyen… 12v-nak sokáig kell parazslani hogy tüzet okozzon szerintem. Kombajnnal gyakori az eger ragas, de inkább egyéb cirkuszt okoz mint tüzet… persze ez addig igaz amíg a gazda nem unja meg a biztosítékok cserelgeteset, és házilag ügyesen meg nem oldja a problémát atkotessel vagy keritesdrottal…
2603 hozzászólás
Válasz atisgyulai #2551. hozzászólására
Bár kevesen tudják, de simán jogod van utólag visszavonni a helyszínen tett felelőség-elismerő jognyilatkozatodat, éppen azért mert nem várható el, hogy az ottani lelkiállapotodban teljesen tényszerűen tisztán lásd a helyzeted. Nem biztos, hogy tökéletesen emlékszem erre, de úgy rémlik, hogy van határideje is, talán 24-48 óra, vagy ilyesmi, de ezt nem tudom biztosan.
Válasz atisgyulai #2551. hozzászólására
Annyi lett volna a javamra, hogy lekerekezték a féknyomot. De mivel vállaltam, így ez lényegtelen lett.
Válasz Gumóka #2548. hozzászólására
Sajnos ez egy ördögi kör!
Tilos balra kanyarodni (még akkor is, ha szabályosan, felezőhöz besorolva, szándékot jelezve, járt el) ha valaki megkezdte a járművem előzését.
Ezzel szemben, tilos megkezdeni előzni, a szabályosan besorolt, indexel bekanyarodási szándékát jelző járművet.
De melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás?
Ezt senki nem fogja tudni megmondani!
Ilyenkor mindkét félt elmarasztalják (itt a motoros ezt "megúszta") a rá vonatkozó hiba miatt.
Kivéve ha valamelyik fél csókos a hatóságok felé. Akkor már eleve úgy veszik fel a jegyzőkönyvet. Amit az eleve sokkos/zaklatott helyzetben lévő érintettek orra alá dugnak.
Válasz Gepi #2547. hozzászólására
Sok vita van igy. Az asszony is igy reptette a motorost. Meguszták. Nem tudod bebizonyitani, hogy nem az előző ipse elött kanyarodtál be. Föl kell menni a felezőre és tudatni, hogy nem fér oda. Akkor aki nekiáll előzni,szándékosan keresi a bajt.
Akkor nem szabad balra kanyarodni mert jön egy marha aki nem törödik hogy neked kint van balra az indekszed ö rád mén Nem a traktornak ment hanem a két kocsi közé lett volna idő korigálni ha betarcsa a kreszt szerintem ez készakarva öngyilkos szándék tuti
Én ugyanígy jártam sok éve már, csak ott egy suzuki szaladt neki az mtz hátsó kerekének.
Ugyan én elvállaltam a balesetet( fingom nem volt akkor a kérdést illetően) de a helyszínelő szerint 4 szem közt, ha nem vállalom, nem pn leszek a hibás.
Szerencsére ott nem történt sérülés, mindenki kiszállt a kocsiból.
Válasz .Richard. #2546. hozzászólására
Miért lenne hibás? Bekanyarodás előtt minden tiszta megkezdi a kanyarodást majd jön a motoros kb 200km/h egy pillanat alatt ott terem.
Válasz barkaspisti #2544. hozzászólására
Igy van. A traktor a hibás.
1. Az elõzés a szembejövõ forgalmat nem zavarja.
2. Jármûvünket más jármû nem kezdte megelõzni.
3. A megelõzendõ jármû elõzési szándékot nem jelzett.
4. Van elegendõ oldaltávolság a megelõzött jármû mellett.
5. Vissza tudunk térni a megelõzött jármû elé annak zavarása nélkül.
egy jó régi szabály 5 feltétele...
Válasz 44claasgarantos #2543. hozzászólására
Sajnos a tarktorost is felelősségre fogják vonni ,a kanyarodáskor nem győződött meg ,hogy nem e előzi valaki.
Ha nincsen müszaki jógositvány a motorosnál akkor nem a gépész a hibás
Válasz Gepi #2541. hozzászólására
Ha jól látom a képen, a traki piros rendszámos. A két pótkocsiért biztosan nem fogják megdicsérni a traktorost.
Válasz RkTomi #2540. hozzászólására
Több helyen olvasni hogy nem volt jogsi és műszaki a motoron. Erről mit tudni?
Traktor és motoros
Válasz GREVEN #2538. hozzászólására
Ha kivolt akkor már neki is kell menni. Akik ugy közlekednek.mint a bevásárlokocsival azok igy járnak sajnos. Most is azt mondom.olcso a benzin. Minél kevesebbet vezet annál inkább nem rutinbol vezet. Lehet figyel is.
Pedig kivilágitva is ki volt
https://kanizsaujsag.hu/hir/202212/nem-tartott-kovetesi-tavolsagot-traktor-es-ket-auto-borult-a-74-esen
Erről hallott valaki valamit?
https://kaposvariprogramok.hu/node/11583?
https://www.origo.hu/nagyvilag/20221107-borzalmas-halalesetet-okozott-egy.html
Válasz mtz1221 #2530. hozzászólására
a mulkorában egy olyan utszakaszon mentem valahol szentlászló és kaposvár között, aminek az egyik oldala domb volt a másik meg korláttal védve. majdnem befutottam, mkor szemből egy terepjárós jóember gyorsan a sávomba átjött villogva, h álljak meg. megálltam, kérdem, h mi történt? kombájnoknak biztositott haladást ezen a keskeny uton, asztalok fent voltak.ugy örültem, h nem szorultunk be tolathattam volna vissza jó hosszan, igy csak pár percet kellett, h várjak és már mehettem is
Válasz Sk Laci #2528. hozzászólására
meg a tudatlanság, a kresz szabályok ismerete nélkül. ha a traktoros volt a hibás én is elitélem, de ugye ott van, látási, út és időjárási viszoknak megfelelően vezessünk. 76-os kresz óta ha jól emlékszem, mindenkinek a fejéhez vágják, mert állambácsi nem felel semmiért sem. a feltöltött fotómon látszik, hogy volt az ekén hátsó megvilágitás
Válasz Sanyee #2531. hozzászólására
az egy MBP pótkocsi msz lámpa, nem is olcsó, mert jó minőségű hagyományos világitótest 8.021Ft/db
Válasz Tom250 #2525. hozzászólására
Nem tudom volte fékut. Ha nem fékez biztosan nincs. De csak nekem furcsa,hogy a kocsi ugy fest mintha legalább 800kiloval meg lenne pakolva? Mert akkor a fékut becsapos ha meg is láttja a vasat ugy sem tud megállni . Akkor meg ugye tul van rakva. Biztosan nem az eke nyomja a seggét az utra.
Válasz JOSEY #2527. hozzászólására
Azért egy ilyen drága munkaeszköz egy Ledes hátsólámpát megérdemelne. A szélességjelző lámpát nem is mondom. Mert, hogy az a Tsz-es lámpa csak pislákol azokhoz képest az is biztos.
Sajnos a köd se segített a helyzeten. Sajnálom, hogy ez lett.
Hasonló:
https://streamable.com/79e0i2
Válasz JOSEY #2526. hozzászólására
Nálunk is már kezd ez lenni, mert senki nem tiszteli a parasztokat. Azt mondják az öregek 20+ éve még mindenki letért az útról ha kombájn vagy széles fogat ment az úton, mert akkor még az autóst bacták meg, ha neki is volt elsőbbsége.
PONT MINT ITT ahogy helyet adnak neki, tudják hogy tőlük esznek. Fogadni mernék hogy lámpa és fék nélkül is, is ott 100x kevesebb baleset van mint felénk.
Válasz JOSEY #2526. hozzászólására
Amióta van internet meg facebook azóta e megy, de minden cikk alatt. A lényeg hogy valakit lehessen anyázni, teljesen mindegy hogy milyen ügyben.
Én ilyenekhez már nagyon régóta hozzá sem szólok, teljesen felesleges, láttam ezt is, belenéztem a kommentekbe is. Voltak akik írták is hogy volt rajta lámpa.
Mondjuk a cikktől függetlenül, nem mindegyikkel adnak lámpát, valahol külön kell megvenni, valamelyikhez esetleg külön se lehet. Az hogy gyárilag volt-e egy ekén/munkagépen, az lényegtelen is. Ha volt rajt, az se garancia, mert leveszik, nem teszik vissza, összetört, stb.
Egy valamit azonban biztosra vehetünk, közúton minden munkagépet ki kellene világítani, a függesztettet is és a vontatottat is, a törvény is így szól. És ha történik egy baleset, akkor teljesen más a traktoros megítélése ha ki volt világítva a munkagép, mint ha nem. Az összes többi mellékes magyarázkodás, hogy de lassabban kellett volna menni az autósnak mert köd volt, meg ment a sárga villogó, stb.
Válasz JOSEY #2526. hozzászólására
Olvastam én is. Annyi hülyét egy rakáson.......
De mit lehet várni a panellakásos okostolyásoktól, akik azt hiszik, hogy a gépeket ingyen adják a gazdáknak, mert pályázat. Irigység,irigység, irigység,......
Válasz JOSEY #2526. hozzászólására
igen is, hogy volt rajta munkagép megvilágitás
Válasz Tom250 #2525. hozzászólására
azon veszekszenek a facén, hogy mit keresnek a traktorok az utakon? ez most komoly?ennyire tudatlan embereknek van jogositványuk? hol kellene, h közlekedjenek? másik: nem volt kivilágitva! ezek a váltvaforgató ekék oly hosszuak, h lámpa nélkül a portaszolgálat ki sem engedi az útra őket.
https://www.haon.hu/helyi-kek-hirek/2022/10/eletet-vesztette-egy-autos-hajduboszormenynel
Válasz Gatti #2523. hozzászólására
Ez brutális volt, mellettünk történt... és ez most tényleg baleset, nagyjából senki sem hibás, vagy felelőtlen, a kamion vezetője egy út melletti parkolóban közlekedett, infarktust kapott, és magatehetetlenül ment keresztül árkon bolton, tűkön, paszulyon, bicikliúton főúton keresztbe...
Talán az egyetlen kérdés, hogy a padkán, árkon minden keresztül pattogva száguldó nyerges szerelvényt hogy nem vették észre időben, hogy meg tudjanak előtte állni.
újabb nagyobb baleset.
link
Válasz BolliKat #2521. hozzászólására
Nehéz a sorsa a traktorosnak, szezon munka is van megy a hajtás ezerrel és NŐ hiányában valahogy le kell vezetni a feszültséget
Vagy rosszul ment Putyin műholdja és nem úgy adta a jelet
Front van, vagy ez az új divat?
Traktor oszlop
Válasz Gatti #2518. hozzászólására
Már tudom, elvileg tavaly vásárolt 93 milliós gép
Válasz 4755 #2509. hozzászólására
K&H gond nélkül benyelte 4 éve igaz lassan.
Aztán idén nyáron a kolléga az új tárcsával megint elkapott egyet, igaz az nem dőlt ki, azt viszont nem cserélték és nem kellett fizetni sem eddig.
Hatàrunkba, nem tudom kié lehetett, nem ismerős a kombájn.
Mikor teljes mértékben a Gps-re hagyatkozik a traktoros.
Be lehetne vinni a táblaadatokba kötelezően az akadályokat vagy méginkább figyeljen a traktoros a vezetéskor, ne a telefonját nyomkodja.
Válasz RkTomi #2510. hozzászólására
Üdv a környékünkön tudok több esetet amiért nem fizettek munka közben kitört karóért nem fizet,ha közúton történténik akkor fizet.
Válasz .Feco. #2513. hozzászólására
Ne beszéljünk villámcsapásról!Biztosítékról volt szó! Zárlat!A lakásnak is van kismegszakítója,mégis kigyullad! Erre céloztam!A kombájn törpefeszültség,24 volt,de 1000 amper!!250 amperrel már vágni tudod a vasat!Ha zárlat van,végig éget mindent,addig amíg áram van a vezetékben,el nem fröccsen!
Válasz .Feco. #2512. hozzászólására
Ezért felelősség biztosítás és nem a kötelező fizet. Nekünk is volt már optikai kábel az S kombájn nyitott magtartálya nem fért el alatta első éven. ????
Válasz medikus #2511. hozzászólására
mert ott 230V illetve 400V van, és jellemzően jelentősen magasabb áramerősség! és a lakástüzek jelentős része a helytelenül megválasztott vezeték-keresztmetszet, rosszul kivitelezett szigetelés, rosszul kivitelezett védőcsövek, rögzítések, zárlatos háztartási gépek vagy villámcsapás miatt van...
Válasz RkTomi #2510. hozzászólására
Az oszlopot, meg ilyeneket fizeti, a gépben esett kárt nyílván nem... (az meg nem valószínű, hogy az oszlop lett volna a hibás, hogy az ő kötelezője fizessen)
volt ilyenünk, GPS mellett fészbukozás közben szépen magára hajtogatta a 20kV-os oszlopot, durva számla volt, simán fizette a biztosító...
Válasz .Feco. #2504. hozzászólására
Csak kérdezem! Ha ez így működne,nem lehetne lakástűz sem! De van! Miért?
Válasz 4755 #2509. hozzászólására
Miért ne fizetne? Ezért van a felelősség biztosítás.
Válasz BolliKat #2505. hozzászólására
Üdv ez szar ügy mert nem fizet a biztositó
Válasz mtz1221 #2506. hozzászólására
Én is ki szoktam centizni, de nem azért, mert hiányozna a terület, hanem azért, hogy ne terjedjen onnan a gyom.
Eddig az oszlopok még állnak
Válasz .Feco. #2504. hozzászólására
Ebben igazad van.
De kétlem, hogy a fülke mögött levő szöghajtástól hevült volna be, a leülepedett por belobbant volna.
Mellékesen erről a szöghajtásról megy az asztalra, a tisztítóra, felvonókra és a szalmaterítőre a meghajtás. /Praktikusan a rotoron és a zúzón kívül minden ezen a kis szekrénykén keresztül van hajtva.
Amikor az előző tulajt kérdeztem, hogy milyen olaj megy bele, nem tudtak hozzászólni.
Amikor kiengedtem, először kocsonya jött, majd úgy ahogyan olajnak mondható folyadék, akkor már értettem miért nem tudták, hogy milyen olaj megy bele......
Válasz BolliKat #2505. hozzászólására
Hány négyzetmétert kell majd közelebb munkálnia ezekután a karókhoz/utakhoz hogy fedezze a büntetést ???
Ez most nem adta ki :( Villanyoszlop
Válasz Sk Laci #2502. hozzászólására
Ha ilyen lenne akkor a biztosítékok leolvadnanak hamarabb, mint hogy tűz legyen… 12v-nak sokáig kell parazslani hogy tüzet okozzon szerintem. Kombajnnal gyakori az eger ragas, de inkább egyéb cirkuszt okoz mint tüzet… persze ez addig igaz amíg a gazda nem unja meg a biztosítékok cserelgeteset, és házilag ügyesen meg nem oldja a problémát atkotessel vagy keritesdrottal…