Fórum

Milyen pótkocsit vegyek? 

Létrehozta: Edem, 2008-07-15 19:26:33

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #2572 Norbi6330 | 2020-08-08 21:21:29

    Hali pronar PT 612 potkocsiról érdeklődnék hogy mik a hibáik tapasztalokat minden érdekel.

  • Válasz » #2571 jamo | 2020-07-30 21:28:51

    Válasz Sk Laci #2569. hozzászólására

    Nem akarom megvenni, csak megakadt rajta a szemem hogy 30m3.smile w00tSoknak találom. Egészséges módon felmagasítva hány m3esre lehet megcsinálni a tandemes BSS-t?smile confused

  • Válasz » #2570 Sk Laci | 2020-07-30 08:38:31

    Válasz apuci #2566. hozzászólására
    Az enyémen is Rába hidak vannak, dupla kerekekkel. Így gyári kivitel.
    Nálad már valaki lecserélte kamion kerekekre, ezt régebben nálunk is elég sokan csinálták, még nem volt részletes müszaki vizsga, mint a mai időkben.
    4,5 m-es plató volt tandem teherkocsi pótokon, de lehet az öreg plaró elrohadt, és ilyet tettek rá felujításkor. Pontos választ nem tudok adni, mivel nem ismerem a pótkocsid előéletét.
    4950-5000 mm hossz körül vannak az eredeti platók. Nem vagyok a pótkocsi mellett, nem tudom lemérni a valós adatot.

  • Válasz » #2569 Sk Laci | 2020-07-30 08:31:38

    Válasz jamo #2567. hozzászólására
    Ha 2,5 m magas oldalfalak vannak, akor lehetséges.
    Plató alapméret vastagon is számolva 5x2,4 m.
    Lehet púpozva számolnak valamit, hogy a 30 m3 meglegyen, de így a kép csalóka.
    Jó vastag lemezeket raktak rá 5, 4 mm. De szerintem drága is.

  • Válasz » #2568 bandigh | 2020-07-29 22:08:23

    Válasz jamo #2567. hozzászólására

    Jó nagy púpját kéne rakni a 30 köbhöz szerintem smile sweatdrop

  • Válasz » #2567 jamo | 2020-07-29 21:45:02

    Válasz Sk Laci #2565. hozzászólására

    Szia Laci!

    Léttezik, hogy ez a pót 30m3es, vagy valamit rosszul értelmezek? Alapból hány m3es lehet a tandemes BSS pót? ez

  • Válasz » #2566 apuci | 2020-07-29 21:29:44

    Válasz Sk Laci #2565. hozzászólására

    Laci akkor az enyém milyen tipus?
    Bss van írva forgalmiba Rába híd kamion kerék és ha jól rémlik 4,5m hosszú ja és 12t a teherbírás!

  • Válasz » #2565 Sk Laci | 2020-07-29 19:03:49

    Válasz buszsofőr #2563. hozzászólására

    Nem tudom megérteni, miért kell ebben az országban mindent máskép csinálni, mint más EU-s államban. Lassan olyanok leszünk, mint a feketelyuk.

  • Válasz » #2564 Nyomasek Bobo | 2020-07-29 17:13:18

    Válasz buszsofőr #2563. hozzászólására

    Nálatok akkor O4 kategóriában futnak ezek, ugye?
    Amit Lacitól vettem az is ha jól rémlik O4 volt a szlovák forgalmiba írva, amit kaptam. Csak azt nem tudom, miért, mikor az a BSS agro tuti soha nem volt teherautó pótkocsi. Aztán én Ra3-ra kértem a minősítést...

  • Válasz » #2563 buszsofőr | 2020-07-29 10:12:45

    Válasz Sk Laci #2561. hozzászólására

    Laci szerintem ezt nálunk nem lehet csak a cseheknél, ott nagyon sok Bss-t árulnak traktoros pótra áttpapirozva.
    A legális út az lenne, ha eladnád a pótot egy cseh cégnek, ők áttipizálnák és te visszavásárolnád mint traktoros pót.

  • Válasz » #2562 Sk Laci | 2020-07-29 09:01:09

    Válasz vazi #2554. hozzászólására

    Én szlovákiai vagyok, és itt nálunk drágábbak a pótkocsik mint Magyarországon.
    Fórumtársunk aki feltette a Brantner pótkocsi képet, hogy melyik cégtől vette Magyarországon, azt kérdezzed tőle privátban. Nyilvánosan ilyeneket nem szoktak kiírni.

  • Válasz » #2561 Sk Laci | 2020-07-29 08:54:45

    Válasz mg_doki #2556. hozzászólására
    Nagyon sokat segítenél, ha megírnád melyik törvény szerint / Zbierka zákonov číslo /.
    Elsőnek mennék a hivatalba a kinyomtatott törvénnyel, és nem engednék a hivatalnokoknak.
    Eddig akár hányan mentünk utána Léván a hivatalba, mindenkit elküldtek, hogy Szlovákiában ilyet nem lehet megcsinálni. Azzal érveltek, ahová tipizálta a gyár, az a kategória lessz egész élettartama alatt.

  • Válasz » #2560 Sk Laci | 2020-07-29 08:51:04

    Válasz szatmári82 #2559. hozzászólására
    Magasítók is ugyan az gyárilag. Ha más a magasság, akkor már valaki átépitette. Akár csak én, amikor felujítottam. Megemeleam, ha jól emlékszem 35 cm-vel.

  • Válasz » #2559 szatmári82 | 2020-07-29 08:22:24

    Válasz mg_doki #2555. hozzászólására

    Na így már elég jól össze szedtétek, hogy kb mik a különbségek. Köszi!
    Nekem még az a kérdésem lenne, hogy a 16.12-est meg lehet e csinálni kamion kerekesre, mert akkor abból ugye csak a duplakerekes létezik csak. Az meg sárba eléggé elakadós.
    Plató méretben a 16.12 és a 17.13 között csak a magasítóban különbözik, az alapterület egyforma?

  • Válasz » #2558 Nyomasek Bobo | 2020-07-29 07:55:31

    Válasz mg_doki #2556. hozzászólására

    Gondolom ott is újra forgalomba helyezés kell hozzá.

  • Válasz » #2557 apuci | 2020-07-29 07:40:02

    Válasz Sk Laci #2549. hozzászólására

    Laci, itt egyenlőre nincs a pet palackokra termékdíj, de szerintem az nem rossz dolog, a sok barom nem dobálná szét a sok műanyagot! smile karateka

  • Válasz » #2556 mg_doki | 2020-07-29 07:20:14

    Válasz Sk Laci #2532. hozzászólására

    Szia. Rosszul tudod. Át lehet minősíteni a teherautó pótkocsit (príves nàkladný) traktor pótkocsivà (príves za traktor) SK-ban is, és akkor elég két évente műszakiztatni, valamint 1/3 a kötelező biztosítás.Természetesen ezek után már csak traktorral vontatható a pótkocsi.

  • Válasz » #2555 mg_doki | 2020-07-29 07:14:54

    Válasz kajszi_71823 #2542. hozzászólására

    16.10 típus nem létezik. 16.12-es, 5 m-es, 16 t összsúllyal ès 12 t terhelhetősèggel. 10.10H a 6 m-es. 17.13-as van PANAV-os is, nem csak Ràba hidas, fèkmunkahenger a kerekek mellett. Sőt ABS is volt màr.

  • Válasz » #2554 vazi | 2020-07-28 21:12:07

    Válasz Sk Laci #2547. hozzászólására

    igen arra gondoltam, csak érdekelt melyik cégtöl kaptátok ajánlatokat.

  • Válasz » #2553 .Richard. | 2020-07-28 19:24:58

    Válasz Sk Laci #2548. hozzászólására

    Akkor ugyan az mint itt van.

  • Válasz » #2552 Sk Laci | 2020-07-28 19:22:26

  • Válasz » #2551 Sk Laci | 2020-07-28 19:21:46

    Válasz kajszi_71823 #2542. hozzászólására
    Addig rakták a Rába hidakat, még nem kezdték a saját hídjaik gyártását Panav név alatt.

  • Válasz » #2550 Sk Laci | 2020-07-28 19:20:06

    Válasz subikiss #2541. hozzászólására

    Tipusjelölést nem tudom de a 10-es szám benne van, mivel 10 tonna teherbírásuak. Gyengébb az alváz.

  • Válasz » #2549 Sk Laci | 2020-07-28 19:18:19

    Válasz Rabó001 #2538. hozzászólására
    A volt kormányban magyar párt /Híd/ is benne volt. Úgy tudom nekik köszönhetjük a nagyobb szivatást.
    De adtak "marha nagy kedvezményt" személygépkocsi után vól utánfutókat 750 kg ösztömegig nem kell müszakira vinni. Na marha nagy segítség. Ott a lámpákon kívül nem is volt mit nagyon nézni.
    Baszogatásban elsők voltunk Európában. Még a müanyag flakonokra is akartak valamilyen beváltó pénzt szedni mint régebben az üvegekre. De hogy az emberekért józan törvényeket hozzanak, amik tényleg segítenék az embereket, azzal nem nagyon bővelkedtek. Nem sokra tartottam a munkájukat, a józan ész hiányzott....

  • Válasz » #2548 Sk Laci | 2020-07-28 19:09:49

    Válasz .Richard. #2533. hozzászólására

    Nagyon lassan nyomod a féket mindig erősebben, és a két mutatónak egyszerre kell felfelé mennie, még be nem fékel. Ha a fékezés közben berezzen és több mint 20 %, papírok ugornak.
    Ezt a baromságot idéntől mérik. Tavaly márciusban csak az ovalitást és a fékerőt mérték. Féköszhangnak-fékegyenlőségnek vagy minek is fordítsam le magyar nyelvre.

  • Válasz » #2547 Sk Laci | 2020-07-28 19:03:22

    Válasz vazi #2536. hozzászólására
    Melyik tipusú pótkocsira gondolsz 22 000 euróért.
    Kolléga vett innen az agroinformról 22 000 euróért brantner pótkocsit, aminek a képjeit lejjebb meg is találod.
    Én 25 000 eurót kaptam a tandemre, de jó fél éve.

  • Válasz » #2546 Sk Laci | 2020-07-28 19:00:18

    Válasz prütyi #2545. hozzászólására
    17.13 is 5 m-es, csak a 12 db larugó helyett 13 van.
    A 6 m-es rakfelületü pótkocsi csak 10 tonna teherbírásu.

  • Válasz » #2545 prütyi | 2020-07-28 16:02:06

    A 16.12 5 méteres 12 tonnás.
    A 17.13 6 méteres és 13 tonnás.
    A 1010 az nem a tandem?

  • Válasz » #2544 subikiss | 2020-07-28 14:21:40

    Válasz Hús Futár #2543. hozzászólására

    És azok 10 tonna teherbírásúak? 16-12 12tonna a 17-13 meg 13 tonna?

  • Válasz » #2543 Hús Futár | 2020-07-28 13:27:36

    Válasz subikiss #2541. hozzászólására
    a 6 méteres a BSS 1010H tipusnéven ment ha jól tudom .

  • Válasz » #2542 kajszi_71823 | 2020-07-28 12:19:07

    Válasz subikiss #2541. hozzászólására

    Az a 16.10-es ha jól tudom, mármint a 6 méteres. É Laci fordítva írta, a 17.13-ok vannak rábahidakkal szerelve, azon van kozépen a fékhengerfelfogatás.

  • Válasz » #2541 subikiss | 2020-07-28 11:35:58

    Válasz Sk Laci #2525. hozzászólására

    A 6 métereseknek mi a tipusa, vagy mitől függ, hogy 5 vagy 6 méteres?

  • Válasz » #2540 t.peti | 2020-07-28 08:16:49

    Válasz Bobo77 #2539. hozzászólására

    És mi a vélemény róla?

    Nyílván nem egy gyári billencs, de sok ilyen átalakított pótkocsi fut felénk, csak más gyártótól, de fotók és a kapott infók alapján szimpatikusabb a Barcs-on készült mint a másik gyártóé

  • Válasz » #2539 Bobo77 | 2020-07-28 00:13:30

    Válasz t.peti #2531. hozzászólására

    Igen! Van kettő is Barcson

  • Válasz » #2538 Rabó001 | 2020-07-27 23:21:28

    Válasz Sk Laci #2526. hozzászólására
    Szlovákiában ennyire vonalasan veszik ezeket a dolgokat? Mert egy időben inkább nálunk mutyiztak azzal, hogy szlovák rendszámos autóval jártak bizonyos emberek, meg Szlovákiában bejegyzett cégekkel operáltak.
    Szóval minden helyen ilyen szigorúak a vizsgán? Magyarországon ennyire nem, jó, az egész országból nincs saját tapasztalatom. Itt is néha beszigorítanak, aztán felpuhul. Nyilván ha 20-30 évre visszanézünk, ahhoz képest szigorodott, de egy mezőgazdasági pótot azért a helyén kezelik legtöbbször. Nyilván azért a fék fogjon, világítás jó legyen, alvázszámok stimmeljenek, ne kottyanjon nagyot a forgózsámoly. De például hegesztett alvázzal átmegy. A fékre visszatérve, mint az előbb írtam, nemis viszik fékpadra a traktorpótokat mindenhol, van a közelben egy olyan vizsgahely, ahol van haszonjármű fékpadjuk, ők azon fékezik, de kb. ugyanolyan messzire van egy, ahol nincs fékpad, ott értelemszerűen nem tudják azon fékezni, elég az udvaron. Ebből kifolyólag kevesen is viszik a fékpados helyre, de aztán már ott is máshogy állnak a dologhoz, megcsinálja (legalábbis régebben megcsinálta) azt, hogy ha mondjuk az első tengely jó, akkor a vizsgaprogramot lépteti, de nem megy előbbre a póttal. Vagy rosszabb esetben nekiállnak állítgatni a féken. Ha valaki biztosra akar menni, akkor otthagyja nekik, hogy írjanak rá pár óra javítást, gyakorlatilag plusz pénz. De már az NKH (ők közlekedési hatóság) sokszor rá se fogat a traktorpótkocsira.

  • Válasz » #2537 Rabó001 | 2020-07-27 23:08:37

    Válasz .Richard. #2533. hozzászólására
    Szerintem ugyanaz, mint az itthoni, írja is. Csak szerintem ő a fékerő eltérést fékerő összhangnak írja, végülis ugyanaz lehet, csak én se hallottam még így.
    Egyébként érdekes, mert Magyaroszágon se viszik minden helyen fékpadra a lassú jármű pótokat, van olyan hely ahol fékpad sincs rá. Sőt, az NKH a kihelyezett vizsgán is csak fékezteti az udvaron, (legalábbis ebben a megyében) és lassulásértéket visz fel a rendszerbe. Ehhez elvileg lassulásmérőt tesz a traktorba, de egy ideje már nem teszik bele azt se, valamikor rá se fogatnak a pótra, fotózza, meg beír valami megfelelő lassulásértéket, ha tapasztalt a vizsgabiztos akkor mindig különböző számokat, hogy ne legyen feltűnő.

  • Válasz » #2536 vazi | 2020-07-27 22:32:29

    Válasz Sk Laci #2453. hozzászólására

    s meik cégektöl lett 22.000 ajánlatt? itt nálunk inkább pronár-ap ket hoznak a cégek :(

  • Válasz » #2535 vazi | 2020-07-27 22:29:36

    Válasz Bálint1989 #2423. hozzászólására
    meg lehet kérdezni melyik cégtöl vetted? enyiért?

  • Válasz » #2534 Norbi6330 | 2020-07-27 21:52:51

    Sziasztok! Ismeri vagy használ/t már valaki Palazoglu 12-15t pótkocsit? Köszi!

  • Válasz » #2533 .Richard. | 2020-07-27 21:32:12

    Válasz Sk Laci #2532. hozzászólására

    Ezt a fékezést leirnád részletesebben? Egy tengelyen lévő kerekeket méri a pad. Van egy kezdeti fékezés amit a gép kér. Nyomod a pedált egy bizonyos mértékig és ugy tartod mint egy lejtőn valo sebességtarto fékezés ekkor lássa 'hogy mennyi a két kerék közti eltérés. Utánna erősebben csuszásig. Kb. Ennyi. Max 3szor ismétel. Ezen tul mit figyelnek ? Mert ha ezt nem nézik akkor elég lenne egy lassulásmérő mint régen satufékkel.

  • Válasz » #2532 Sk Laci | 2020-07-27 20:11:19

    Válasz prütyi #2527. hozzászólására
    Töbnyire a hatóság vonja ki, mert nem normálisan magas paramétereknek kell megfelelnie. Nem csak a fékerőt és az ovalitást nézik, hanem a kezdeti fékerő öszhangját a befékezésig. Pont az utóbi a kidobó paraméter, mert ezt az utolsó évben vezették be, és ha fel is ujítasz rajta mindent, nem biztos hogy öszejőn a szigorú paraméterek szerint. Sk-ban nem lehet alacsonyabb kategóriába átsorolni a teherkocsi pótot, hiába húzuk traktorral.

  • Válasz » #2531 t.peti | 2020-07-27 17:25:23

    Üdv,

    Ismeri őket valaki?
    Van tapasztalat az általuk átalakított 2 tengelyes 18 tonnás pótokról ?
    http://www.dravatrans.hu/#

  • Válasz » #2530 Nyomasek Bobo | 2020-07-27 09:09:52

    Válasz Nyomasek Bobo #2488. hozzászólására

    No...Most már nem közzétehető levelem van arról, hogy itt minden megye másik ország, mert a megyeileg illetékes felügyelethez irányítottak át.. smile sweatdropsmile lolsmile cursing

  • Válasz » #2529 Nyomasek Bobo | 2020-07-26 21:55:55

    Válasz Sk Laci #2525. hozzászólására

    Nem mondtad, hogy a Bujtor is vett tőled kocsitsmile lolsmile lol(Csöpi)smile laugh

  • Válasz » #2528 Hús Futár | 2020-07-26 21:16:50

    Válasz szatmári82 #2523. hozzászólására

    Nagyon jó kocsik a BSS-ek de magasabban van a platójuk kb 15 centivel mint a HW-nak meg egy kicsit talán rövidebb is a platója mint a HW-nak . Nekem KBP-8 van az majdnem HW-8011 csak a hódgép csinálta őket . Jóval merevebb de nekem jobban is bejön ez miatt és még egyenlőre kicsit olcsóbb is mint a HW . Nekem 700-ba fájt az új felépítményem kocsinként a KBP-re de a platók maradtak azok nem voltak agyon nyomorgatva .

  • Válasz » #2527 prütyi | 2020-07-26 21:05:33

    Válasz Sk Laci #2526. hozzászólására

    Persze nem azt mondom hogy egyből hadra foghatók,de ha az embernek van egy kis műszaki érzéke akkor egy lefutot bss-ből (ha le lehet papírozni) egy nagy teherbírású olcsó kocsija lesz. De miért van az hogy rengeteget papír nélkül árulnak? Vagy a szopatás miatt mindenki kivonatja vagy a hatóság vonja ki? Ha a hatóság vonja ki vajon nálunk még forgalomba helyezhető?

  • Válasz » #2526 Sk Laci | 2020-07-26 20:47:37

    Válasz prütyi #2524. hozzászólására
    Olcsón árulják, mert már nem normális feltételeket adnak a müszakin, és az embereknek elegük van a minden éves baszogatásból.
    De a sok BSS közül nagyon sok lerohadt kocsi van, amit csak az új festék tesz pofássá.
    Az enyémen komplett le lett cserélve a platólemez, oldalakon a lemezek, új fékpofák, ponyva. Gumik is jó állapotban vannak, + pótkerekek.
    9540-es Zetorral is húzgálták, de én a 6120m JD húzza. Van amikor a 110 lovas Zetor.
    Láttam már 8011 Crystál után is akasztva, de mára már ezek a traktorok már csak ritkaságnak számitanak 100 ha felettieknél.

  • Válasz » #2525 Sk Laci | 2020-07-26 20:41:12

    Válasz szatmári82 #2523. hozzászólására
    Ha minden gyári, akkor a 16.12 dupla kerekesek, a 17.13 szimpla kerekes. De a 16.12-re is ráraktak szimpla kereket, és árulják olyan tipusként, amihez sikerült papírt "biztosítani-venni".
    Futómüveken kell nézni a fékhengereket, a 17.13 a fékhenger a kerék mellett van mindjárt, a 16.12-nél a "középen a két laprugó felfogatás között.
    Duplakerekes előnye, ha el is süll valamelyik gumi, nyugodtan mehetsz tovább, nem kell egyből kereket cserélni, mint a szimplánál. Hátránya, ha sárban húzod, és kimész vele az útra, kiviszel pár talicskára való földet a két kerék között.
    Platóméretet találomra mondom 5000x2450x1450 az enyémnek, de ha centi pontosan kell, holnap lemérem.
    Régebben Csöpike vitt tőlem 9 tonnás BSS-t, kérdezzed tőle, ő jobban képben van. Jelenleg Nyomasekbobo név alatt ír. Kb az idei szezont még lehúzza, kukorica aratás után aktuális lehet.

  • Válasz » #2524 prütyi | 2020-07-26 20:09:53

    Válasz Sk Laci #2522. hozzászólására

    Nálatok nagyon selejtezik ezeket a bss-eket? Mert nagyon olcsón árulják őket néha egész pofásakat. A 16.12 platója elméletileg dettó akkora méretű mint a 8011 hw-nak. Nem is csoda hogy a hw gyárilag is viszi a 120 mázsát. Viszont a hw-k aranyárban mennek ezek meg nem. Ezeknek gyárilag nincs gumibakja ugye? Rakottan nem billeg? Szerinted gyári magasítással mekkora a legkisebb gép ami eltudja cibálni? Nem értem hogy nálunk hogy nem lett egy alternatíva. Gondolom az mtz-knél ugye a vontathatóság miatt,de egy 82-esnek 22tonnás vonófejjel már igencsak megkéne kapnia azt a 16,5 tonnás vontathatóságot mivel az új szöghidas 820-asok némelyike 18 tonnát kap. Nem mellékesen a legtöbb hw össztömegben többet visz mint bss össztömegje.

  • Válasz » #2523 szatmári82 | 2020-07-26 20:02:43

    Válasz Sk Laci #2522. hozzászólására

    Megfontolandó az is.
    Sajna szlovákiába nem nagyon látom a hirdetéseket.
    Nekem a 16.12 bőven tökéletes is lenne.
    Ezek dupla kerekesek mind? Vagy szimpla kamion gumis is létezik? Milyen méretű a platója?
    Könnyen lehet honosítani majd?
    Akkor figyelek fórumon, ha megvetted az újat akkor kereslek.

Fórum szabályzat

Elolvasom »

// SZERVERBŐVÍTÉS //

Áprilisban közel 1 millió látogatónk volt, és folyamatosan csúcsokat dönt az Agroinform.hu látogatottásága, ezért bővítjük és továbbfejlesztjük a portált kiszolgáló szerverparkot. Kérünk, ha bármilyen lassulást, működési rendellenességet tapasztalsz a portálon, ezen a linken jelezd. Köszönjük!

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

[bezárás x]