Fórum

Milyen pótkocsit vegyek? 

Létrehozta: Edem, 2008-07-15 19:26:33

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #2297  F Balázs | 2020-02-13 20:54:55

    Válasz bandigh #2295. hozzászólására

    Ami jelenleg piros, az egyenlőre maradhat azzal nem foglalkoznak.Szerintem azokba nem fognak bele piszkálni, egyenlőle biztos nem.. gonndolok pár évre jogszabály módosításig, de bár ne úgy legyen.

  • Válasz » #2296  F Balázs | 2020-02-13 20:50:27

    Válasz subikiss #2294. hozzászólására

    szó szerint ahogy írod vége!nem lehet

  • Válasz » #2295 bandigh | 2020-02-13 20:42:58

    Válasz F Balázs #2293. hozzászólására

    Amik jelenleg piros rendszámmal futnak, azokkal is változás lesz, vagy csak az újonnan leminősítettekre vonatkozik?

  • Válasz » #2294 subikiss | 2020-02-13 20:37:45

    Válasz F Balázs #2293. hozzászólására

    Most már nem lehet fekete kamion pótot levizsgáztatni pirosra vagy miről van szó?

  • Válasz » #2293  F Balázs | 2020-02-13 20:35:46

    Az ideiglenes forgalomból való kivonás működik,ezen kívül semmi! De ez szomorú.Hiába a komoly teher bírás, alváz,fékrendszer, hidak,gumik, ponyva rendszer, led lámpák stb. Mezőgazdaságban használjuk pár hónapot őket, és fizessünk annyit mint 1 fuvarozó aki napi szinten használja? Teszem fel neki is ki kell gazdálkodnia valakiből!!!

  • Válasz » #2292  F Balázs | 2020-02-13 20:06:19

    Kérdésem a fórum társak felé az lenne ,hogy ki hogyan oldja meg,a kamion pótkocsi kérdést, 2020 Jan.1 -től, súlyadó és biztosítás szempontjából? A mezőgazdaságban kamion pótkocsik fekete listára kerültek!! A kapuk gyakorlatilag 3 -4 hónap alatt bezárultak, nincs még kpm műszakis le minősítés sem.(ill van, csak ha a kocsinak van mezőgazdasági változata az pedig kevés kocsit érint sajnos,de még az is a fék rendszer teljes át alakításával járna.) Akinek bármilyen építő jellegű felvetése van írjon, sok gazda társat érint. A közlekedés felügyeletnél Békés-Csongrád megyeiek elmondása szerint heti 2-3 megkeresés van náluk az ügyben

  • Válasz » #2291 gcastle | 2020-02-12 07:25:31

    Válasz agrogal #2285. hozzászólására

    Lambóhoz még: nyáron lazítás vagy tarlóhántásnál mindig kisült benne valami. Az a ZF váltó szinte sistergett. Egy R6 165 meg most ősszel köpte ki a kúpkerék-tányérkerék fogait 2,6 milláért...

  • Válasz » #2290 gcastle | 2020-02-12 07:15:58

  • Válasz » #2289 Sk Laci | 2020-02-11 12:07:54

    Válasz gcastle #2288. hozzászólására
    20/20 mechanikus váltó, vagy poweros, vagy vário?

  • Válasz » #2288 gcastle | 2020-02-09 18:39:38

    Válasz Sk Laci #2286. hozzászólására

    7230R váltója 1 hordós, és nem az 55 kilós! Mégsem akar a barátom lenni... smile karateka

  • Válasz » #2287 gcastle | 2020-02-09 18:38:00

    Válasz Sk Laci #2286. hozzászólására

    Nálam a Spark minden váltó jeladója ki lett cserélve. Megsültek... Alul méretezett a váltó, főleg olaj mennyiségben: 80 liter bruttó, de cserénél 65 liter jön ki-megy be. Apósomnak R6 165 van, arra azt mondták, hogy nagyon jó. Az volt tavaly szántásig: kúpkerék-tányérkerék rotty a diffiben, 2,6 milla... Fordulékony mert rövid, mozgékony mert könnyű. JD? Egy évvel a 7320R előtt néztünk egy 8245R-t , ami az új R fülkés, térdelős ILS hidas 8230 volt. Na azt kellett volna elhozni. Ahogy mondják: a 7es kicsinek nagy, nagynak kicsi. Pedig az enyém súlyok nélkül 10,3 tonna. Meg ugye a hűtése nyomott levegős. Bár a varycool2 sem egy leányálom a 8-as szérián. Lassan tényleg azt nézzük majd, hogy melyik kaki a kisebb csomó, vagy kevésbé büdös...

  • Válasz » #2286 Sk Laci | 2020-02-09 17:57:51

    Válasz gcastle #2283. hozzászólására
    Azt hittem újonan vetted a JD traktort.
    Lambóval mi volt a gond? 2008-ban mikor a NH vettem nagyon néztem a 200 lovas Lambót-Samet, mert jó volt az áruk. De mivel nem volt nálunk senkinek se így nem mertem bevállalni. NH TM 190 volt elég sok a környéken azért választottam a NH T 7040. Utólag visszagondolva ez is szivat rendesen, főleg most utoljára a sebváltóval. Azért kérdeztem a JD milyen, mert nagyon gondolkodom, hogy lecserélem, de lehetőleg ne "istencsapása" legyen a vége....

  • Válasz » #2285 agrogal | 2020-02-09 17:49:48

    Válasz gcastle #2283. hozzászólására

    Öff itt a kérdésem,a Lambó ennyire gyenge eresztés,hogy újszerűen elpasszoltad egy használtért?smile whistling

  • Válasz » #2284 gcastle | 2020-02-09 17:21:29

    Válasz Sk Laci #2282. hozzászólására

    2018 őszre jött szántani. Ja, szívat a hűtése is... smile rolleyes Úgyhogy ebbe a használtba rendesen belenyúltam... smile thumbup

  • Válasz » #2283 gcastle | 2020-02-09 17:05:58

    Válasz Sk Laci #2282. hozzászólására

    7230Rbe (2012-es majd 7000 óra) ment Lamborghini Spark210 (2015-ös 1150 óra) meg még 6 milla... Jó lenne, ha jó lenne... Kistelekről jött, aztán volt már egy hengerfej síkolás tömítéscserével, viccel a turbó vezérlése (motorolaj nyomással működő aktuátor), aztán most ott áll ahogy szántás közben letettük, mert egy reggel azt írta, hogy szerinte baj van a kuplungok olajnyomásával aztán se előre se hátra. Sok elektromos baja van...

  • Válasz » #2282 Sk Laci | 2020-02-05 18:03:50

    Válasz gcastle #2280. hozzászólására

    Szia! 7230R mostan valamikor vetted? Hogyan vagy vele megelégedve? Válaszolni lehet a JD topikban is.

  • Válasz » #2281 mrsn73 | 2020-02-05 16:48:10

    Válasz gcastle #2280. hozzászólására

    Még egy kérdésem van. Összeakasztva egy másik póttal a hátsó húzója birja a gyűrödést.És nekem furcsa a zártszelvény váz, merevnek tünik.

  • Válasz » #2280 gcastle | 2020-02-04 20:09:43

    Válasz mrsn73 #2279. hozzászólására

    7230R még nem tépte szét... smile lol
    Gumi 8,5-9 báron, rugó parabola, úgyhogy no para! smile thumbupcool

  • Válasz » #2279 mrsn73 | 2020-02-04 20:07:02

    Válasz gcastle #2278. hozzászólására

    Ģumik,rugó,híd stb. bírja? ( made in lengyel)

  • Válasz » #2278 gcastle | 2020-02-04 18:42:48

    Válasz mrsn73 #2277. hozzászólására

    Búza-száraz kukorica 18t, száraz-tiszta napraforgó 10t.

  • Válasz » #2277 mrsn73 | 2020-02-04 17:18:00

    Válasz gcastle #2276. hozzászólására

    Szerinted a t680 pronarra mennyi búza,kukorica fér (80+80) oldal.

  • Válasz » #2276 gcastle | 2020-02-04 07:50:00

    Válasz mrsn73 #2275. hozzászólására

    Egyébként nincs velük baj,osztott oldallal az alsó nyitás sem lesz problémás. A ponyva mazug, a ponyvatartó cső szokott még bosszantani, be tud esni egyik vége.

  • Válasz » #2275 mrsn73 | 2020-02-04 07:34:05

    Válasz gcastle #2181. hozzászólására

    Amúgy az oldalt leszámítva milyen minőségű a pronar.Nekem osztott oldalfalra adtak árajánlatot.A kereskedő agyondicsérte az ez a legjobb pót.

  • Válasz » #2274 später77 | 2020-02-03 18:44:46

    550/45-22,5" 20 vásznas diagonál abroncsról (BKT 648) bárkinek bármi negatív tapasztalat?

  • Válasz » #2273 agrárproletár | 2020-01-29 13:18:14

    Válasz agrárproletár #2272. hozzászólására

    Na meg megyénként is egészen eltérő dolgokat kérnek, várnak el, ahol csináltatni akarod, oda kell bemenni.

  • Válasz » #2272 agrárproletár | 2020-01-29 13:17:04

    Válasz ZZ #2271. hozzászólására

    Fáradj be az illetékes hatósághoz (nkh), náluk jobban senki nem fogja tudni elmondani, lehet változott is azóta néhány dolog (összegek, eljárási díjak, stb), mióta valaki ezt végigjárta.

  • Válasz » #2271 ZZ | 2020-01-29 12:37:49

    Egy papír nèlküli kocsit hogy lehet újra papirossá ( piros rendszám) varázsolni. A menetère ès a költsègère lennèk kíváncsi

  • Válasz » #2270 gazda.f | 2020-01-28 12:53:11

    Strautmann pótkocsi van valakinek? Vélemény?

  • Válasz » #2269 Hús Futár | 2020-01-27 22:12:20

    Válasz ZZ #2268. hozzászólására
    Hívj fel és szinte bármikor annyi hogy egy külső telephelyen van de van kulcsom a bejutáshoz .

  • Válasz » #2268 ZZ | 2020-01-27 12:12:19

    Válasz Hús Futár #2254. hozzászólására

    Mikor nèzhetem meg a pótkocsit?

  • Válasz » #2267 Tobszi | 2020-01-26 22:05:06

    Válasz Büresz #2264. hozzászólására

    Ja hát úgy tényleg nem lehet fent!smile laugh
    Az enyém piros rendszámos és simán bejegyezték a vontatást.
    Más kérdés hogy kettőt csak fekete rendszámos vontathat, piros nem.

  • Válasz » #2266 szantofold22 | 2020-01-26 22:03:42

    Válasz Büresz #2264. hozzászólására

    Szia!Az tuti hogy jobb messzire nem merészkedni a lomokkal! Mint az ismert terep.Egyik helyen igy amúgy meg úgy

  • Válasz » #2265 Tobszi | 2020-01-26 22:01:14

    Válasz szantofold22 #2262. hozzászólására

    Nem kellett kamion vonófej! Ifa lett fölszerelve, és így vontathatja a saját tömegét.

  • Válasz » #2264 Büresz | 2020-01-26 21:59:01

    Válasz Tobszi #2263. hozzászólására

    A forgalmiba nincs benn akkor nem lehet rajt ezek szerint, de én is úgy tudtam hogy pirosból nem lehet 2-őt összekötni.

  • Válasz » #2263 Tobszi | 2020-01-26 21:55:29

    Válasz Büresz #2261. hozzászólására

    De ha hivatalos akkor csak rajta lehet.smile blink

  • Válasz » #2262 szantofold22 | 2020-01-26 21:47:31

    Válasz Tobszi #2259. hozzászólására

    Rátapintottál a kényegre.Tul képp ez a repedés vg a mübizonylatot hivatott igazolni.Olyan értelembe hogy ugye csak rajta volt ez anno.Természetesen az adattáblanak is meg kell lennie.
    Sok helyen kamion vonofejjel vg zik s akkor kap vontatást azonos tömeggel. Expon is kérdeztem AP t. 12 t volt olyan 8 t méret kb.S az is 12 t kap olyan vonófejjel.
    Amugy tetszett az a kocsi.Csak a rakonca ne lenne középen....Meg a pótkerék tartó keret alacsonyan volt.Még az ára is ugy ahogy....magyaros volt.

  • Válasz » #2261 Büresz | 2020-01-26 21:37:42

    Válasz Tobszi #2260. hozzászólására

    Nekem műszakin 3 éve leszededték a húzót mert nem lehet rajt a fényképen.

  • Válasz » #2260 Tobszi | 2020-01-26 21:16:27

  • Válasz » #2259 Tobszi | 2020-01-26 21:14:48

    Válasz szantofold22 #2253. hozzászólására

    Elég érdekes, de ez is mutatja hogy mennyire nem egységes különböző helyeken a vizsgáztatás.
    Semmi különös nem kell csak egy jegyzőkönyv a vontathatóságról, meg a vonófejről egy műbizonylat, vagy ennek hiányában elfogadnak egy kézzel írt nyilatkozatot is hogy a vonófej az saját tulajdon és az állapota megfelelő. Gyári tábla nélkül nem fogadják el!
    Pótkocsi a saját össztömegénél többet nem vontathat, ennél többet nem jegyeznek be. Legalább is felénk.

  • Válasz » #2258 szantofold22 | 2020-01-26 21:01:30

    Válasz ND #2256. hozzászólására

    Simán beirták annó sulykorláttal.S akkor most jöhetne a fekete traktor 40 el huzhat e25 öst mert az elv ugye megvan a 40 re!!A 44 esen kikapkodtak párat e miatt.Megyéje rendőre válogatja..Kár belemenni.

  • Válasz » #2257 szantofold22 | 2020-01-26 20:59:08

    Válasz Dvili #2250. hozzászólására

    Azért nem ment szét a gumid mert szabályosan használod.Hiszen ösdzömegben kb 12 tonna az a pót is.Hódgép.8.1 vagy8.2talán .A német meg 8,3 ba fut.+ kb 35-40 máza alapból a magasított 50 is meglehet.
    Tehát ha a 16-20 as terhelhetősége 33q körúl van (40xx et elöbb elirtam 34 et akartam)
    Az azt jelenti x4 el az úgy 132q .Az az a hivatalos 12 t és rátartás bő 10 q. Viszont egy 150 es oldallal 140q búza vagy van az még 155 is 3 szög csúcsvéggel meg az 50 mázsás pótod mert oda anyag kell azt megtartani 2-3 lemez vastagfalú szelvény stb már együtt 190-200 mázsa is megvan . Igy a tulsúly akár 80 mázsa is megvan ezt 4 el elosztcmva 20 mázsával terheled pluszba a tappancs gumit ami szétdurran a 4 légkörön.
    Az 55 ös mtz pedig biztos hogy 2 keréken hozza le a földröl ha letudja felező nélkül.Még a 4x4 es 115 ös 55-60'mázsás nyugatim is kapaszkodik széles nyomtávra véve plussz táskasullyal. A méretekkel egyenes arányban nőnek a bajok is.

  • Válasz » #2256 ND | 2020-01-26 20:56:03

    Válasz lacika973 #2247. hozzászólására

    Ha jól tudom piros nem húzhat másikat

  • Válasz » #2255 szantofold22 | 2020-01-26 20:45:50

    Válasz Dvili #2252. hozzászólására

    Hódgépet aki 130-150 re magasította volt hogy a nyaka is eltört.A Hw hajlik és visszaáll.Soha nem törik el.Piszkos jó anyag.Nem véletlen bírnak annyit és az árában is tükröződik. Minden pótkocsim német fixesen át a 8 t ig.egészen elképesztő mit kibír.S még a tszt is kiszolgálta.Nem kérdés ma már nincs ilyen kaliberü "jószág " ami még 40-50 év múlva is gyári hegesztéssel fut.Toldás foldás nélkül. S még akkor van aki ilyenkor akarja felmagasítani.Egy személykocsi ilyenkor már "OT "(old timer) rendszámot kap..

  • Válasz » #2254 Hús Futár | 2020-01-26 20:45:08

    Válasz ZZ #2243. hozzászólására

    De én tavaly csináltam 700 körül állt meg anyaggal munkával 123 centis belmagassággal , erősített 4 sarokkal és oldalkiemelő szerkezettel .

  • Válasz » #2253 szantofold22 | 2020-01-26 20:38:14

    Válasz Tobszi #2251. hozzászólására

    Szia! Hw8011 esemen rajta van a hatsó huzo fék olaj.Vg volt. Kértem egy bejegyzést.Gond nélkül megcsinálják de ,Vigyem el egy "röntgen " re.(végül is vagy 40 éves s csak nagy terhet húzna)Ott kapok egy bizonylatot és egy jelölést.Ez bizonyitja a vg centrumnak hogy minden smafu.Továbbá be kellett épiteni egy plussz ágat ahol a kijövő levegőt nézték.Mivel német inport igy az megvolt rajta.Van a csöveken itt ott kis mtz fujtató szelep szerű leállás na az kell.
    Már nem akartam ujból visszajönni így a elmaradt a bejegyzés. Legközelebb megcsinálom.Végül is ez valami műbizonylat szerű.
    Volt Hw 6 os annak szintén 8 t össztömeget engedtek vontatni.
    Szerintem ha a 8011re is nagyobb vontathatóságot akarna valaki.Nem elég az ifa vonófej. Oda Rokinger vagy valami ilyesmi kell ami vagy 150 e.
    Igazából 2 bejegyzést láttam .Eddig .Vagy az volt a közleménybe hogy 2.pótkocsi vontatásra alkalmas.
    Vagy elől valamelyik betűnél irtak be egy ösdztömeget ami a vontathatósági sullykorlátra utalt.Ez szigorubb ...


    Másik kolegának:
    Kgp hódgép vázra kitérve nekem volt hódgépes 8t. Még annó egy fuvarostól vettük a 90 es évekbe pár évesen aki ujonnan vette rendszerválltást követően.
    A hátsó bakok elég ridegek.örökké eltört a vázra hegesztett rugóbak.Alap oldallal volt.Ami külön érdekes volt az oldal éleinegymásra voltak hajtva igy nem folyt bele-közzé a viz.
    A hátsó összekötő pedig egy vékony kis vas.Ha elakad meg sem lehet hátra húzni. A magas forgózsámoly miatt magasabb a plató is. El adtuk idővel és német lett. Alacsonyabb masszívabb szerintem.Annyival rosszabb hogy egy csészébe drót biztosítja a munkahengert.Míg a Hódgépen maga a henger a határoló is. S füle van.

    A 16-20 as gumi masszív de míg a taurus acélradial volt.A mostani kinai ,ukrán bizony hamar szétmegy. A kamion gumi 60q /db a terhelési indexe.Olyan van mint egy 1200 as...Könnyen gurul vele. Az tény hogy jobban csúszkál a sáros úton.A conow hw árul futózott 19 vásznas alacsony nyomásút katonai futózottat olyan 140 körül.Amúgy piszok erőss jobb a ruszkinál.

  • Válasz » #2252 Dvili | 2020-01-26 17:04:01

    Válasz Tobszi #2251. hozzászólására

    Így van . Nincs semmi repedésvizsgálat.
    Meg többi kamu. Kbp re 20 t is ment kavicsból váza erős masszív , hw k hajlanak láttam párat

  • Válasz » #2251 Tobszi | 2020-01-26 16:45:05

    Válasz szantofold22 #2245. hozzászólására

    Ezt a vontathatóság, repedésvizsgálat dolgot bővebben leírnád?
    Az ősszel vizsgáztattam az enyémet + beírattam a hátsó vontathatóságot, akkor semmi ilyesmit nem kértek.smile wink

  • Válasz » #2250 Dvili | 2020-01-26 16:17:56

    Válasz szantofold22 #2245. hozzászólására

    Hódgép, kbp8 , kögel nevű magyar pótkocsik sokkal erősebb anyagból vannak mint hw pótkocsik, ill 16x 20 as gumik a legjobbak , kamionkerekek csak műútra valóak szántóföldön felejtősek szépen süllyednek.
    Sokan belel lovallták már magukat mezőgazdaságban kamiongumikba aztán első süllyedés után rájöttek
    8 t tökigrakva kb 12 t van rajta furamód mtz 550E kihúzza szántóról uezt kamiongumival felejtős

  • Válasz » #2249 lacika973 | 2020-01-26 15:01:44

    Válasz csoppika #2248. hozzászólására

    Át lehet piros rendszámra vizsgáztatni? Gondolom az nem kevés összeg a súlyadó.

  • Válasz » #2248 csoppika | 2020-01-26 14:56:15

Fórum szabályzat

Elolvasom »

[bezárás x]