Fórum

New holland tx 66 kombájn 

Létrehozta: tm155, 2009-06-27 08:21:49

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #182 Sötét Paraszt | 2020-07-08 21:36:10

  • Válasz » #181 .MAN. | 2020-07-08 14:30:34

    Sziasztok!

    TX66 asztal magasság visszajelző:

    Csak az alsó és felső led világított. Cseréltünk érzékelőt, ugyanígy csak az alsó és felső led világít.

    Fater vette fel az asztalt, akkor még jó volt, miután leemelte a kocsiról, teljesen felemelve, akkor meggajdult.

    A probléma forrása és esetleg a megoldás mi lehet? smile cowboy

  • Válasz » #180 bandigh | 2020-07-08 13:25:58

    Válasz _NB_ #179. hozzászólására

    Stimmel a dobfordulat, kb smile thumbupcool
    Kisebb dobos gépeknél, ugye nagyobb a fordulat.

    Van olyan gép ami szinte csak a kosár elejét mozgatja előre hátra, tehát ha engeded szét, értelemszerűen az eleje nagyobbat nyílik, meglesz a szűkülő hézag. Viszont ha összehúzod, már nem egészen így van, szinte egyforma mindenhol. Meg a kosár eleje egyenes, nem öleli körbe a dobot, eleve ott van egy tölcsér alak. Az meg csak plusz infó, ha kisebb fordulaton mész nagyobb tempóval, akkor vastagabb lesz az anyag szőnyeg, nagyobb cséplőhatás van, mint amikot szálanként húzza be a dob a búzát, de ki kell kisérletezni, mi jön be

  • Válasz » #179 _NB_ | 2020-07-08 13:09:58

    Válasz bandigh #177. hozzászólására

    Ez a ti műfajotok, de szerintem érdemes elől a nagyobb rés, ami függ attól is mennyi a szalma, illetve szármaradvány.


    "A cséplőszerkezet munkájának elemzése

    A beetetett gabonaréteg a verőléc és a kosár között halad a forgásirányban. A gabona sebessége a rétegben nem azonos; legnagyobb a verőlécekkel közvetlenül érintkező szálak sebessége, legkisebb a kosárral érintkezőké. A réteg átlagsebessége a kerületi sebességnek 0,3–0,4-szerese. A gabonaréteg relatív visszamaradása miatt a verőléc erős dörzsölő hatást fejt ki. A verőléc a borda alacsonyabb végével halad előre, így ékhatást fejt ki a rétegre, miáltal a kicsépelt szemeket és a törmelék egy részét sugárirányban terelve átszorítja a kosáron.

    A cséplést a verőlécek dörzsölő hatása mellett nagymértékben elősegíti a gyorsulás, amely a kalászokat éri a behúzás pillanatában. Mérések alapján a gabonára ható gyorsulás 30 m/s kerületi sebesség esetén eléri a 8000 m/s2 értéket; egy átlagos 0,044 g tömegű szemre ez esetben 0,35 N erő hat, amely meghaladja a kalászból való eltávolításhoz szükséges 0,2–0,25 N erőt.
    "

    "
    A kosár körülfogási szöge a mai gépeknél 105–150° között van, ennek megfelelően változik a cséplési úthossz (kosárív) is. A cséplőszerkezeten a termény 0,01–0,02 s alatt halad át, és 8–12 m/s átlagos sebességgel hagyja el a dobot.
    "


    Kíváncsiságból kiszámolom mit ad ki
    30m/s az egy 0.6 m-es dobármérőnél.

    A kör kerülete K = 2 ∙ r ∙ π.
    0,6 m ∙ π = 1,88495m
    azaz egy fordulat alatt ekkora utat tesz meg.

    Mivel kombájnokban általában a dobfordulat mértékegysége fordulat/perc így a 30m/s az 1800m/perc ezt elosszuk a dob kerületével és 1800m/perc / 1,88495m = 954,93249 fordulat/percet kapunk.
    955 f/min, hogy ez mennyire stimmel a gyári ajánlásokhoz azt nem tudom.




  • Válasz » #178 Rabó001 | 2020-07-08 11:46:56

    Válasz GREVEN #172. hozzászólására

    Szerintem alap hogy elől nagyobb a hézag, mint hátul.

  • Válasz » #177 bandigh | 2020-07-08 11:13:56

    Nyilván van egy könyve, abban van leírva mi a kosárhézag alapbeállítása. Ez minden növényre vonatkozik, a tritikálé miatt nem fogod külön állítani. Abból kell kiindulni, az h elöl is annyi mint hátul, az se baj, ez a szűkülő rés akkor lenne poén, ha nem egy tizedmásodpercet töltene el benne a termény, hanem többet. Tedd a gyári hézagra a kosár elejét meg a hàtulját, aztán próbálgassad, utána addig lassítsd a dobot h még csépeljen. De akkor is lesz törtszem, mert ez a műfaj ilyen

  • Válasz » #176 VW passat | 2020-07-08 11:03:08

    Válasz GREVEN #172. hozzászólására

    Minden esetben a cséplő dob dörzsölő hatása csak akkor érvényesül, ha szűkülő rés van a dob és a kosár között. Régen olvastam pont New Holland kombájn esetében vizsgálták, hogy az elől 20mm hátul 4mm-es beállítással volt a legkevesebb a szemtörés és a legjobb cséplés az adott búza esetében.

  • Válasz » #175 _NB_ | 2020-07-08 10:25:53

    Válasz GREVEN #172. hozzászólására

    Tippre szerintem a cséplési elv nem változik a márkával így szerintem elől ahol ahol belép az anyag nagyobb a hézag és hátrafelé szűkül, ahol a szalma távozik.

    De itt a tananyag

    " A kosárlécek és a kosárhuzalok közötti átejtő felületen hull át a kicsépelt mag és törek nagy része. Az állítható dobhézag a forgásirányban szűkül ( h 1 > h 2 ). A szűkülő cséplőrés lehetővé teszi, hogy a bemenő anyag cséplése fokozatosan történjen. A szűkülő résben kialakuló szorító hatás elősegíti a dob behúzóképességét. A dobhézag a bemeneti oldalon h 1 = 10–30 mm, a kimenetnél h 2 = 3–20 mm. Ez az állítási határ típustól függően változhat. A dobhézagokat a terménynek megfelelően állítják be (fajta, nedvességtartalom stb.). "

    Mezőgazdasági gépszerkezettan Szendrő Péter

  • Válasz » #174 GREVEN | 2020-07-08 09:29:49

    Válasz Szabi. #173. hozzászólására

    Szomorú. Pedig csak azért nem akarunk dzsondírt venni,mert abból többen vannak smile devil

  • Válasz » #173 Szabi. | 2020-07-08 09:24:49

    Válasz GREVEN #170. hozzászólására

    “Ügön-ügön” kevesen vannak.......smile sweatdrop

  • Válasz » #172 GREVEN | 2020-07-08 09:23:42

    Válasz bandigh #171. hozzászólására

    Igen ez igy van. A kérdés inkább arra vonatkozott volna, hogy hogyan van másoknál a dobhézag beállítva elől és hátul?

    Mert lehet azért is töri meg nem akarja kicsépelni mert elől szűkebb hátul bővebb a cséplőrés és ez miatt szűkebb cséplőréssel muszáj csépelni.

  • Válasz » #171 bandigh | 2020-07-08 09:06:25

    Válasz GREVEN #169. hozzászólására

    Általánosságban, a szemtörést dobfordulat csökkentéssel mérsékeled aztán ahoz állítod a hézagot hogy kicsépelje. Törheti még, ha nagyon lezártad az alsó rostát, és sokat hord vissza.

  • Válasz » #170 GREVEN | 2020-07-08 08:41:43

    Válasz GREVEN #169. hozzászólására

    Hol vagytok TX-es emberek?smile helpsmilie

  • Válasz » #169 GREVEN | 2020-07-07 09:43:20

    Válasz bubu13 #167. hozzászólására

    Pont ezt akartam kérdezni én is. Mert vagy nem akarja kicsépelni vagy rettentően töri, darálja.

    Továbbá ti hogyan állítjátok be a kosárhézagot? A könyve azt írja ha jól emlékszek hogy elől szűkebb hátul bővebb a kosárhézag vagy egyenlő elől hátul, de ez nem tűnik logikusnak. Rossz a könyv fordítása? A régi 516-osnál elől bővebb hátul szűkebb kellett hogy legyen és igy tűnik logikusnak is.

  • Válasz » #168 medikus | 2020-06-30 07:17:15

    Válasz bubu13 #167. hozzászólására
    Olyannal,hogy tiszta mag jöjjön a tartályba,kalász darabok nélkül!smile sweatdrop

  • Válasz » #167 bubu13 | 2020-06-29 22:20:17

    Triticaleban ki milyen beallitasokkal megy? Konyvet ismerem... Az erdekel h ki mit tapasztal... Köszi

  • Válasz » #166 Sötét Paraszt | 2020-05-24 10:41:44

    A motor végén a hidrosztatika szivattyúra ami megyen kábel meg van rágva. Ki lehet abból vágni egy darabot?

  • Válasz » #165 AtoZz | 2020-05-20 19:30:58

    Tx 66-on hogy a legegyszerubb a hajó gumiszilenteket lebontani/kicserélni?
    Bal oldala elég bajosnak tűniksmile cursing, főként az alsó meghajtónak...
    Tapasztalatok?Tippek?

  • Válasz » #164 Blaziusz | 2020-05-15 22:28:34

  • Válasz » #163 Blaziusz | 2020-05-15 22:26:15

    Válasz Imre59 #162. hozzászólására

    Én elvágtam oxigénnel a belső gyűrűt csak úgy jött le.TX 66 dobcsapágy

  • Válasz » #162 Imre59 | 2020-05-13 19:53:05

    Üdv Tx66 Newholland kombájn szereléséről szeretnék szakmai tanácsot kérni.
    Hogy lehet ki venni a dob csapágyat? Lehúzással próbálkoztunk, de meg sem mozdul.

  • Válasz » #161 kodacso | 2020-04-28 14:36:35

    Válasz Drisa #160. hozzászólására

    Közben megoldódott az irányváltó kar tövénél lévő panelnál nem érintkezett valamelyik csoki. Kösz.

  • Válasz » #160 Drisa | 2020-04-28 14:30:28

    Válasz kodacso #159. hozzászólására

    Esetleg egerek dolgozhattak rajta? A fülke alatt van egy nagy zárt szelvény (ami nyitott) amiben rakás kábel van, nekünk egyszer azt intézte el.

  • Válasz » #159 kodacso | 2020-04-27 11:15:28

    Segítséget kérnék . Tx66 téli pihenő után indítottam majd melegítés után az irányváltó kart hátrahúzva indult hátra majd előre.Azóta ha a kart hátrahúzom nem akar hátra menni valakinek tapasztalat mit nézzek.Köszi.

  • Válasz » #158 bubu13 | 2019-10-13 19:23:34

    Bal első kerékktöl ritkán recsegő hang jön. Van valakinek valami tippe mi lehet?

  • Válasz » #157 medikus | 2019-10-13 12:13:38

    Válasz cristi04 #156. hozzászólására
    Számítógép majd kiolvassa!!smile lol

  • Válasz » #156 cristi04 | 2019-10-13 08:44:10

  • Válasz » #155 kiro71 | 2019-10-12 21:23:15

  • Válasz » #154 cristi04 | 2019-10-12 15:03:43

    Udv mindenkinek. Tx66-os kombajnnal van egy kis gondom. Kukoricat aratok vele es valamiert nincs ereje a kombajnnak. Sik teruleten mukodik szepen de ahogy egy kis emelkedo kozeleg nincs ereje , csokken a motorfordulat.
    Az uzemanyag szuroket kicsereltem.

  • Válasz » #153 Béres László | 2019-10-07 19:44:38

  • Válasz » #152 Sötét Paraszt | 2019-10-07 19:22:13

    Válasz Béres László #150. hozzászólására

    Harmadikba nem 20km/h felett megy?

  • Válasz » #151 GREVEN | 2019-10-07 17:52:53

    Válasz Béres László #148. hozzászólására

    Mi csak sajátot vágunk TX64 Plus-al és nekünk fontos a jól aprított tarló. 6-8 km/h max-ig szoktunk állománytól függően, de elég is az 5 ládás gépnek ez a jó anyagban.

  • Válasz » #150 Béres László | 2019-10-06 21:54:13

    Válasz jozef19 #149. hozzászólására
    Az itt 8t-ás kukoricában harmadik sebesség maximumra tolva a linde. Csak már az asztal nem bir olyan gyorsan dolgozni hogy arra lehetőség legyen.

  • Válasz » #149 jozef19 | 2019-10-06 21:46:03

    Válasz Béres László #148. hozzászólására

    Amig a magfelhordó nem jelez...

  • Válasz » #148 Béres László | 2019-10-06 18:34:02

    Uraim TX 66-al 6 soros oros kukorica adapterrel hanyadik sebességgel vágjátok a kukoricát?

  • Válasz » #147 medikus | 2019-10-02 21:03:17

  • Válasz » #146 Béres László | 2019-10-02 19:58:32

    Válasz bubu13 #143. hozzászólására
    Arra gondolsz amin van egy kar és beleakad a ferdébe? ha igen akkor az ki van kötve.

  • Válasz » #145 GREVEN | 2019-10-02 18:22:35

    Válasz Silke #144. hozzászólására

    Ha ez new holland alkatrész akkor Agrotec.

  • Válasz » #144 Silke | 2019-10-02 17:40:11

    Sziasztok!

    Kicsit fére van a témával de kell segitségem a következő alkatrészel...

    Hol tudok venni ilyen alkatrészt magyarországban és ha tudja vki mi a neve pontosan ennek?
    Angolu lenne:
    New Holland, flexible coupling ref:32, Part#450679
    8080 model-Mercedes OM 421 engine.

    Elöre is köszönöm!

    Üdv

  • Válasz » #143 bubu13 | 2019-10-02 06:33:19

    Válasz Béres László #142. hozzászólására

    Lépcső alatti szenzor rossz. 60 70000 ft kb. Lehuzod a vezeteket es jo lesz, annyi h bent nem mutatja az asztal állását + tarlomagassag stb... De tudsz vele dolgozni

  • Válasz » #142 Béres László | 2019-10-01 21:30:48

    Üdv mindenki. Utóbbi időben elég fura dolgot tapasztaltam nh tx 66 nál.
    2-3 órás munka után gondol egyet és nem akarja az asztalt letenni, emelni, valamint ugyan ebben az időben forditani...más elektromosan vezérelt dolog minden működik.
    Megállitom a motort leveszem az áramot pár perc elteltével áram vissza inditom és minden üzemel.
    Valakinek valami ötlet a hibáról?

  • Válasz » #141 .MAN. | 2019-08-24 13:32:59

    Srácok,

    Oros Uni 6 HSA adaptert illesztenék TX66 géphez.
    John Deere gépen volt.
    Adapter van hozzá vagy valami úton lehetséges?

  • Válasz » #140 Fiat traktor | 2019-07-02 12:48:36

    Üdv.Ha érdekli van a TX 60-as sorozatú kombájnhoz magyar nyelvű javítási elektromos kapcsolási és hibakód keresési. Írjon privátba.

  • Válasz » #139 .MAN. | 2019-07-01 16:12:17

    Válasz Bán Zsolt #138. hozzászólására

    Köszi! Nem zöld, de legalább jó smile cowboysmile thumbup

  • Válasz » #138 Bán Zsolt | 2019-07-01 15:55:55

    Válasz .MAN. #137. hozzászólására

    SOK SOK HIBAMENTES ÜZEMÓRÁT!

    smile thumbup

  • Válasz » #137 .MAN. | 2019-07-01 14:59:37

  • Válasz » #136 .MAN. | 2019-07-01 14:58:45

    Sziasztok!

    Szert tettünk egy ilyen jószágra. Egészen jó állapotban van, megy mint a meszes.

    2-3 dologgal van gondunk:

    Egyrészt, hogy vannak szakaszok a rendszerben, ahol nem találok áramot:
    - Tarló megvilágító lámpák
    - Rádió bekötés helye

    Illetve felfedeztük, hogy a harmadik (szalmatovábbító???) dobon a füleken kellene lemezeknek lenni. Itt az a nagy baj, hogy gyakorlatilag nem hogy lemezek, de lassan az azok rögzítésére szolgáló fülek sem léteznek már. Szerintem az elmúlt 2400 üzemóra alatt egyszer sem néztek erre rá.
    Mennyire nagy összeg ezt a dobot újra vasazni? Honnan lehet ezt relatíve jó áron beszerezni?

  • Válasz » #135 bubu13 | 2018-08-15 15:50:12

    Hali, valoszinu h beszart az asztalemelo helyzeterzekelo a fulke alatt, nincs valakinek raktaron???

  • Válasz » #134 Gergely Péter | 2018-06-29 10:22:10

    Sziasztok New Holland TX 66-68-68 plusz szériáról kinek mi a véleménye.Vannak típushibái?Mire kell odafigyelni esetleg vásárlás előtt.Alkatrész ellátás milyen hozzá.Kisebb családi gazdaságban megállja-e a helyét?Ezek a dolgok érdekelnének.smile rolleyes

  • Válasz » #133 GREVEN | 2018-06-19 15:33:42

    Válasz Pista1234 #132. hozzászólására

    Mi 3. éve szecskázunk vele már. Átszereljük ahogy a könyve írja és annyi. Biztos jobb lenne kibélelni a farát valami gumilemezzel, mert csak kalapál hátul a csutka rendesen, meg a szalmarázó vezetékeit le szokta amortizálni.

Fórum szabályzat

Elolvasom »

// SZERVERBŐVÍTÉS //

Áprilisban közel 1 millió látogatónk volt, és folyamatosan csúcsokat dönt az Agroinform.hu látogatottásága, ezért bővítjük és továbbfejlesztjük a portált kiszolgáló szerverparkot. Kérünk, ha bármilyen lassulást, működési rendellenességet tapasztalsz a portálon, ezen a linken jelezd. Köszönjük!

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

[bezárás x]