Fórum

TZ4K-14B kistraktor  

Létrehozta: Vendég, 2008-01-05 11:44:42

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #1212 gyula222 | 2020-11-21 00:39:22

    Véletlenül találtam egy saxo motor felszerelést
    TZK-ra.
    Ha valakit érdekel :https://malytraktor.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=1820

  • Válasz » #1211 gyula222 | 2020-11-15 13:35:57

    Már korábban is méricskéltem a motor elhelyezést. Ma újra mértem , az üzemanyag és hidraulika tartályt el
    kell helyezni mert a motor nem fér el tőle.
    Van a saxo motoron egy szerkezet , üzemanyagszűrő és
    talán valamiféle szivattyú is , ami pont beleesik a tartály helyébe vagy tizenöt centire.
    Megkérdezem az autós fórumon , hogy ebben a traktoros felépítésben szükség van e rá , persze teszek fel róla képet .
    Vagy esetleg kiváltható egy egyszerűbb szerkezettel.

  • Válasz » #1210 gyula222 | 2020-11-15 11:05:14

    Válasz Jancsi3527 #1209. hozzászólására

    A legnagyobb különbség , az , hogy olcsóbb a saját.
    Rákattintatsz a nevemre , aztán feljön az üzenet küldés - ott is lehet , aztán ott van az E-mail
    címem is.

  • Válasz » #1209 Jancsi3527 | 2020-11-15 08:18:54

    Válasz gyula222 #1208. hozzászólására

    Jónapot Gyulabácsi kiwi fák nem semmi van valami kulombség a bolti és az on kiwie kozot gondolok izrére nagyságára én pisztácián gondolkodok, akkor Gyulabácsi vilanyozik is hát lenne pár kérdésem de még megszolnaak minket hogy itt fecsegunk nem a témában smile blush

  • Válasz » #1208 gyula222 | 2020-11-14 20:00:26

    Válasz Jancsi3527 #1207. hozzászólására

    Nálam most minden időjárás függő , ha kicsit hidegebb van nem foglalkozom kinti szerelési munkákkal.
    Akkor bontakozok ki igazán, de bent a laboromban - 60 éves hobbim az elektronika /végzettségem és szakmám is az volt /
    Nyáron nincs időm ilyen dolgokkal foglalkozni , áramkör tervezés, készítés elektronikai kísérletek.
    Ha jó idő van megpróbálok mindig kint lenni.
    Mivel az idei évi szántás biztos, hogy elmarad / ami egyébként még az én tempómban is csak pár óra volt, már csak némi nyúl és fagyvédelem és egy kis szüret van hátra.
    A kivi fáim tövét be kell csavarni a fagy és a nyulak miatt. Még a kivik és a datolyaszilvák nincsenek leszedve , várok velük a komolyabb fagyok előtti időkig.

  • Válasz » #1207 Jancsi3527 | 2020-11-14 12:01:34

    Válasz gyula222 #1206. hozzászólására

    Gyulabácsi lehet hamarabb készen lesz mint májusban? smile cowboysmile sweatdrop

  • Válasz » #1206 gyula222 | 2020-11-14 11:56:44

    Válasz medikus #1205. hozzászólására

    Köszönöm , ma leszedtem , sőt ki is esztergáltam kb.
    2 mm-el szélesebbre , hogy nehogy véletlenül megszoruljon.

  • Válasz » #1205 medikus | 2020-11-12 19:10:02

    Válasz gyula222 #1204. hozzászólására
    Fogaskoszorúhoz egy csavarhúzót szoktunk befeszíteni,hogy gátolja a forgást!smile sweatdrop

  • Válasz » #1204 gyula222 | 2020-11-12 19:06:28

    Válasz Jancsi3527 #1202. hozzászólására

    Tényleg nem kapkodom el , a mai tervem a lendkerék leszerelése lett volna , de nem tudtam a hat csavart lecsavarni mert fordult a tengely.
    Aztán az idő is csúnya volt , semmi napsütés csak köd -úgyhogy végül is holnapra halasztottam a lendkerék leszedését.
    A traktor garázsban van , a motor talicskában letakarva .

  • Válasz » #1203 Jancsi3527 | 2020-11-12 12:57:32

  • Válasz » #1202 Jancsi3527 | 2020-11-12 12:56:24

    Válasz gyula222 #1199. hozzászólására
    Jónapot Gyulabácsi ez igy jol hangzik értem önnek ráérös a dolog nálam míndég sietős mert Csehországban dolgozok és csak 10 napokra járok haza honaponként,
    smile cowboy

  • Válasz » #1201 medikus | 2020-11-11 16:11:08

    Válasz Jancsi3527 #1198. hozzászólására
    Dunaújvárosban összeöntik!!!smile lol

  • Válasz » #1200 gyula222 | 2020-11-11 15:44:18

    Válasz Jancsi3527 #1198. hozzászólására
    Hogy készen van ! talán májusban meglesz.
    Csak akkor foglalkozom vele , ha a kedvem és az időjárás is engedi.
    Nem sürgős , az idén már úgysem fogok vele szántani , de nem is lehetne mert nagyon lágy a föld.

  • Válasz » #1199 gyula222 | 2020-11-11 15:41:03

    Válasz Jancsi3527 #1198. hozzászólására

    Nézegettem ezt a verziót is , mármint a két lendkerék összehozását .Sajnos a TZK lendkereke nagyon vastag ,
    méretei miatt elég nehéz összehozni .
    Le kellene róla szerelni a fogaskoszorút és legalább a felét leesztergálni.
    Lehetséges , hogy találtam egyszerűbb megoldást.
    Megkérdeztem van 190 mm ármérőjű TZK kuplungtárcsa , minek a tengelyes csatlakozója olyan mint a jelenlegi
    TZK-é.
    Ebből ma rendelek egyet .
    Holnap a saxo motorról leszerelem a lendkereket és ha be tudom fogni az eszterga gépbe , még egy centivel meg tudom nagyobbítani a kuplungtárcsa felfekvő helyét.
    Méréseim szerint így hosszban is jó lesz , ha egy 10mm lemezzel fogatom össze a motort és a sebváltót.Nem kell közzé távolság tartó.
    Ma ez a tervem , holnap még változhat.

  • Válasz » #1198 Jancsi3527 | 2020-11-11 14:23:57

    Válasz gyula222 #1197. hozzászólására
    Jonapo Gyulabácsi
    Mikor meglatom a hozászolását azt hitem már készen van a traki és egy olyan kérdésem lenne hogy a két lendkereket összehozni valami módon nem lehet?

  • Válasz » #1197 gyula222 | 2020-11-10 22:26:01

    Eljutottam odáig a saxo motor beépítésével kapcsolatban, hogy sikerült kiszerelni a motort .
    Nem volt könnyű feladat.
    Most a kuplung csatlakozáson gondolkodom .
    Az eredeti saxo kuplung átmérője 180 mm és 18 fogas ,
    sehogyan sem lehet egyszerűen csatlakoztatni a TZK nyeles tengelyéhez.
    A TZK tárcsa 200 mm átmerőjű , ez viszont nem illeszkedik a Saxo belső kuplungfelületéhez.
    Talán még a 190-es átmérő elmenne.
    Lehet le kellene esztergálni a TZK tárcsából kb. fél-fél centit.
    Viszont akkor talán meggyengíteném a tárcsát , mert a széléhez közel kerülnének az összefogó szegecsek.

    Van egy olyan verzió , hogy a TZK-hoz kapható / Slávia / 190 mm -es kuplungtárcsa - úgy nézem , hogy a nyeles tengelyes csatlakozás egyezik a 200 mm-es tárcsával , legalábbis képen - szintén hat fogas.
    Talán úgy tudnám a legegyszerűbben megoldani a csatlakozást, hogy 190 -es TZK kuplungtárcsát építenék be, a kuplungtárcsa háza maradna a TZK-é ,viszont a motor felöli oldalon maradna az eredeti lendkerék, azt úgy is meg kell hagyni az önindító miatt.

    Másik megoldás az lenne , hogy a saxo lendkerekéhez hozzáillesztenék egy megfelelően kiesztergált körlemezt, amihez csatlakozna a kuplungház.
    Ez azért kicsit nehezebb munkának látszik a központosítások miatt.

  • Válasz » #1196 Mahanaim | 2020-11-02 20:29:40

    Tisztelt Fórum!Interneten látok videókat, hogy APO-155 Cseh gyártmányú kétfejes ekét használnak TZ4K-14B traktorhoz és viszi szépen és elég mélyen is dolgozik. Szeretnék venni ilyen ekét ha esetleg valakinek nincs már szüksége rá.smile pimp

  • Válasz » #1195 gyula222 | 2020-10-28 23:47:14

    Válasz .Richard. #1194. hozzászólására

    Az Index Autószerelő Fórumon minden nálam nem egyértelmű kérdés tisztázódott , legalábbis eddig.

  • Válasz » #1194 .Richard. | 2020-10-26 13:21:17

    Válasz gyula222 #1193. hozzászólására

    Pontos kérdést erre szakosodott szerelőnek kéne feltenni. Felső a vezértengely végén lehet vákumszivattyu a fékrásegitőnek. Also 2 ből egy szerintem vizhőmérő a műszerfalnak a másik meg adagolonak az előgyujtás állitása miatt a hideg meg a meleg motorhőfok miatt. Pl. Hidege a motor vagy meleg.

  • Válasz » #1193 gyula222 | 2020-10-26 11:46:21

    Válasz .Richard. #1192. hozzászólására

    Azt gondoltam , hogy a motor lescsupaszítása egyszerűbb lesz, de sok vezeték csatlakozik még a motorra , ezeknek keresem a funkcióját .
    Pl. az alábbi képen is látható csatlakozók.

    Ebben a témában pár perce kértem segítséget egy autós fórumon.

  • Válasz » #1192 .Richard. | 2020-10-25 10:30:04

    Válasz gyula222 #1191. hozzászólására

    Vezetékből szinte semmire nix szükséged a generátor meg a töltéshez tartozo cullangokon kivül. Inditomor egy vastag az akkusarura. Egy vékony pozitiv a behuzotekercsre kapcsoloval . Vagy nyomogombal. Negativ a motortarto ennyi. A töltéshez meg a szabályzása stb az meg gondolom generátorba épitett. Itt valaki csak segit. Inkább fotozd ide a generátor végét azt megmondják mit hova. Egyszerüb mint egyben kiszedni meg méricskélni. Olajnyomás egy lámpa. Olajgomba van neki. Vizhőfok lehet egy uj bekötés is a saját mérője helyett. Én inkább ezt a könyebb verziot választanám.

  • Válasz » #1191 gyula222 | 2020-10-25 10:16:22

    Válasz .Richard. #1189. hozzászólására

    Eddig úgy terveztem , hogy a váltó nélkül szedem ki a motort. Úgy értem , hogy nem együtt , hogy könnyebb legyen.
    Tehát előbb a féltengelyeket majd a váltót és utoljára a motort, de addig fel kel kötni.
    Nem tudom mikor kerül rá sor , kint van és rendesen esik az eső.
    Először a kormány előtti belső részt gondoltam kibontani , hogy megnézem pontosan hová mennek vezetékek a gyújtáskapcsolóról.
    Hogy minél több hely legyen a motor kiszedéséhez ,minden mást kiszednék a motorházból .
    Van szerelő aknám , de oda nem szeretnék beállni , inkább kint küszködök.
    Pár nap múlva jön a lányom családja , nem tudnának beállni a garázsba.

  • Válasz » #1190 gyula222 | 2020-10-25 10:06:53

    Válasz Nyomasek Bobo #1187. hozzászólására

    Azt tényleg szó szerint kell érteni .
    A lemez 4 mm vastag, a fúrógépem alig karcolta , és a felfogató csavarokat sem tudtam megfúrni.

  • Válasz » #1189 .Richard. | 2020-10-25 08:25:19

    Válasz gyula222 #1186. hozzászólására

    A motor kivételhez annyit mondanék, ha normálisan akarod kiszedni nem flexel kivagdalni. akkor bakold fel az elejét. Bal első kerék közepén a féltengely anya vagy csavar szentem ez anya lesz felemelés elött lazít aztán leszed. alsó gömbfej tartó csavarja a csonkálvány aljárol kiszed. 10es csavar. gömbcsapja kihuz lefelé. féltengely ezután kijön az agybol. féltengely a váltóbol kihuz. elvileg csak bele van dugva. Belső biztosító gyűrű fogja. " csavarhuzoval a váltofalához feszitve kijön. Ha nem vágd el a gumiharangot azt kicsuszik a belső csukló. aztán szét is potyoghat. jobb eleje ugyanígy. A többit megtalálod de a motort fel kell kötni mielött lekötsz mindent,igy a váltoval együtt nem bisztos ,hogy felfele kifér. Ha nem bírsz vele akkor a féltengelyek kiszedése után felkötöd a motor hátulját és leszeded a váltót. aztán jöhet a motor. Ezen szerintem nincs bölcső tehát felfelé is kijön. aknán jobb anélkül szar ügy.

  • Válasz » #1188 Sándor_41630 | 2020-10-25 08:12:53

  • Válasz » #1187 Nyomasek Bobo | 2020-10-25 06:59:37

    Válasz gyula222 #1186. hozzászólására

    Akkor nem viccelt, hogy "páncél" alattsmile laugh

  • Válasz » #1186 gyula222 | 2020-10-24 21:31:34

    Kis lépésekben haladok , sikerült leszedni az immobilizátort az adagolóról , alig két órás gyorsvágózással meg két 115-ös koronggal.
    Most már mindig szépen indul,
    De még nincs kiszerelve a motor.

  • Válasz » #1185 Nyomasek Bobo | 2020-10-24 20:02:00

  • Válasz » #1184 Sándor_41630 | 2020-10-24 19:47:48

    Méretek ?

  • Válasz » #1183 Sándor_41630 | 2020-10-24 19:40:05

    A 2db 1számu húzó kar távolságára és a 4 számú 3 pont függöleges mérete érdekelne az 1 számú karoktól !Sándor !kép

  • Válasz » #1182 Sándor_41630 | 2020-10-24 18:56:07

    Válasz Jancsi3527 #1181. hozzászólására
    A FEKETE VONORÉSZNEK A FELFOGATÁSI MÉRETEI ÉRDEKELNÉNEK !

  • Válasz » #1181 Jancsi3527 | 2020-10-24 17:44:59

    Válasz Jancsi3527 #1180. hozzászólására

    Hello méreteket sajnos nemtudok adni de hátha valakinek hasonló kering a buksijába ki indulásnak jolesz talán smile sweatdrop

  • Válasz » #1180 Jancsi3527 | 2020-10-24 17:42:01

  • Válasz » #1179 Sándor_41630 | 2020-10-24 13:33:20

    Uraim kérhetném hogy valaki a kistraktor vonó felfügesztés méreteit meg irná nekem ? Az alsók széllessége és a 3 pont magasági mérete kellene ? Köszönöm Sándor !

  • Válasz » #1178 gyula222 | 2020-10-22 20:45:47

    Válasz Nyomasek Bobo #1177. hozzászólására

    Nagyon köszönöm a segítségedet .

    Megkísérlem értelmezni a leírtakat, mármint , hogy hol lehet kiiktatni ezt fránya indításgátlót.
    Mindenesetre tovább kell bontanom , hogy jobban hozzáférjek és leszerelni azokat a dolgokat , amelyek nem kellenek a motor közvetlen működéséhez.

  • Válasz » #1177 Nyomasek Bobo | 2020-10-22 20:08:27

  • Válasz » #1176 Nyomasek Bobo | 2020-10-22 20:07:02

    Válasz gyula222 #1173. hozzászólására

    Egy illető tippje a ind. ex autószerelős topikból:

  • Válasz » #1175 Nyomasek Bobo | 2020-10-22 20:01:42

  • Válasz » #1174 gyula222 | 2020-10-22 19:38:20

    Válasz Nyomasek Bobo #1172. hozzászólására

    Hát azt nem tudom, valahol biztosan megnézhető , de nem tudom, hogy hol.
    Az biztos , hogy igen régi.

  • Válasz » #1173 gyula222 | 2020-10-22 19:36:24

    Válasz gyula222 #1171. hozzászólására

    Úgy gondolom , hogy ez-az adagoló , ezen van a gázbovden. Ezen kívül van rajta még egy bovden , ez a motorba megy.

    Felül is indul két szál vezeték , alul legalább hat szál, nem nagyon látszik , tovább kell bontani.


  • Válasz » #1172 Nyomasek Bobo | 2020-10-22 19:23:45

  • Válasz » #1171 gyula222 | 2020-10-22 19:21:21

    Válasz Tomi81 #1170. hozzászólására
    Ma bontottam az autót. Sok mindent találtam , de az indításgátlót nem sikerült fellelni. Egy 10 eres kábelkorbács indul a vezető ülés irányába , majd
    belemegy egy nagyobb kábelcsoportba, ami a kormány mögé tart .
    Holnap ezt kellene kibontani , ahogy nézem gyorsvágós munka lesz.
    Az adagolót nézegettem , hát elég sok vezeték csatlakozik rá.
    Így elsőre nem nagyon tudtam megállapítani, hogy melyikre kellene pozitív feszültséget kapcsolni.
    Persze még nézegetem , próbálom értelmezni a működését és az alkatrészek funkcióját is.

  • Válasz » #1170 Tomi81 | 2020-10-22 07:59:35

    Válasz gyula222 #1169. hozzászólására

    Az adagolón van. Az zárja el a gázolajat, ha leállítod.

  • Válasz » #1169 gyula222 | 2020-10-21 18:44:15

    Válasz Tomi81 #1168. hozzászólására

    Érdekes , hogy az önindító megy, forog ugye azt hallani , szépen darál csak nem indul.
    Holnap megkeresem a mágnesszelepet .
    Gondolom az valahol a befecskendező előtt kell , hogy legyen.

    Köszönöm !

  • Válasz » #1168 Tomi81 | 2020-10-21 18:06:10

    Válasz gyula222 #1167. hozzászólására

    Mágnesszelepnek adjál áramot egy kapcsolón keresztül, az önindítónál meg zárd össze egy kulccsal.

  • Válasz » #1167 gyula222 | 2020-10-21 18:00:41

    Válasz Jancsi3527 #1166. hozzászólására

    Lehetséges, hogy kapok a fejemre, mert ez nem egészen TZK téma, de de a templom pont olyan mint a Középhutai , amivel szemben volt a kocsma. Lehetséges, hogy azt jobban felismerném.

    Visszatérve a traktorra, ma felszerelésre került a motortartó állvány - viszont az autó motort már nem tudom indítani . Letiltott az indításgátló !
    Feszítővassal próbáltam meg az utas felőli légzsákot
    kiszedni - eddig sikertelenül . Azóta csak légzsák hibát jelez a műszerfalon . További átépítőknek azt ajánlom csak akkor kísérletezzenek francia kocsi
    szétszedésével , ha a francia csavarokhoz való kulcsokkal is rendelkeznek . Tudtam kölcsön kérni.

  • Válasz » #1166 Jancsi3527 | 2020-10-21 14:19:56

    Válasz gyula222 #1165. hozzászólására

    csendes helyenek tűnik a falucska smile cowboy

  • Válasz » #1165 gyula222 | 2020-10-21 13:13:50

    Válasz Jancsi3527 #1164. hozzászólására

    Én is a volt Zemplén vármegyében születtem / most B.A.Z megye / Háromhuta községben.
    Sok rokonom él kint Szlovákiában , főleg Perinben
    , az Ő szüleik a háború utáni áttelepüléskor mentek
    ki.

  • Válasz » #1164 Jancsi3527 | 2020-10-21 11:53:14

    Válasz gyula222 #1163. hozzászólására

    Jónapot Gyulabácsi kelet Szlovákia a volt Zempléni vármegyében sajnos az én szőlőm tönkre ment az éven mert itt voltam melóba január tol júniusban mentem haza csak de a bátyám meg lusta szoval marad a sör igaz itt is csak módjával otthon pedig semmi alkohol smile sweatdrop

  • Válasz » #1163 gyula222 | 2020-10-21 10:36:32

    Válasz Jancsi3527 #1162. hozzászólására

    Hát nálunk is 2500-3000 Ft./kg a lángolt kolbász , persze, hogy a Csabai mennyi nem tudom.
    Viszont ahogy mutatod a sör nagyon olcsó .
    Ha szeretném a sört , a receptem az lenne , hogy kevés kolbász sok sör - úgyis sok folyadék kell.
    De inkább vörösboros vagyok , persze nyáron jól esik
    lekapni egy sört .
    Hol is laksz ?

    Üdv:Gyula

Fórum szabályzat

Elolvasom »

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

[bezárás x]