Válasz Vinkó 75 #7250. hozzászólásáraTe eléggé járatalos vagy a gépek körül, ezért kérdeznék tőled. Melyik kombájntipus az amivel megéri használtban is foglalkozni. Claasok tetszenek, igaz drágábak, mint a többi gyártmány, de ezekből melyiket? Lexion nálunk nagyon elismert, de elektronikus panelcserék horor áron vannak. Megákot is nézegettem, de mitőlünk totálisan kikoptak, Lexionok vették át a helyüket. Tucáno még mutatóba se nincsen a környéken, de már a 4xx Lexionoktól is kezdtek szabadulni az elektronika vacakolása miatt és drága panelcseréké.
JD még amiből van, Z sorozattól keményen szabadulnak a tulajok, nagyon lecsappantak. Már a W sorozattól is szabadulnak. T és az S sorozat veszi át a helyüket, ami trermészetesen magasab árban vannak. Más gépeket nem nagyon nézegetek, mert alkatrészellátás, szervizek problémásak. A Claas, és JD modellekből melyikekel lenne érdemes foglalkozni?
Válasz SCHLEPPER #7251. hozzászólásáraA tuci hobbigep, bilivasbol, sok-sok szűk keresztmetszettel... anno az axi sokat eladott belőle olyan helyekre ahova nem szabadott volna... a gazda azt hitte hogy ha piroskerekű zöld kombajnt vesz mindig egy minőséget kap...
Aztán kiderült, hogy csak megvan a különbség a tuci és a lexion között az árán felül is... ahogyan a ladas és a rotoros lexi között is...
Válasz Sk Laci #7249. hozzászólásáraA kényszer nagy úr. A helyi nagy cég lecserélte az 5db 660-ast...új de 4 db 660-ra. Nem lett hybrid...először az volt a terv. Tehát eggyel kevesebbel megoldja és a sajátra fókuszál. Ha az övé kész...és megvárod. Majd odaér valamikor. A kombájn akkor drága ha nem ér oda. Kicsiben természetesen megy a matek. A kényszer megoldáson agyalva. Egy jó képű gépért egy kis-vagy közép méret felé hajló gazdaság. Még használtban is igyekszik 20-30 milliós gépet venni. Jellemzően..mint a telefon beszélgetésekből-és hirdetésekből látom. A kényszer rávisz pár kis gazdát gép beruházásra. Találni még Nyugaton egygazdás 5 ládás vasat is "jó bőrben". Mint mondtam a kényszer nagy úr. Facén a kombájn témás oldalakon..pörög az élet. A parcellás csoporttól....a 106 át a nagyokig. Mint látom a kis vasakat is hurcibálják befelé.
Válasz Vinkó 75 #7248. hozzászólásáraKombájnon gondolkodtam, de talán nem, mert egyedül gazdálkodom, és így nem ép ideális megoldás.
Újra nincsen, használt megint zsákbamacska. Használtban Claas, JD, NH drága kis területre, Fortschritt, MDW meg már a multé, de kényszer esetben segítene.
Nem mindekinél a kényelmesen megkereset pénz számit, hanem a korlátozott lehetőségek, és ésszerüség.
Válasz Sk Laci #7246. hozzászólásáraBérgép szolgáltatásban is utazó cég 18+gázolaj. Ha van a gépben nyomtató,akkor ott feketén fehéren jönnek az adatok. Ha nincs...akkor 20l/ha gázolaj. Ebből még ki lehet mászni. A gép akkor is eszik ha vonul. Akkor is ha ki kell hordania a táblavégre,vagy nem üríthet menet közben. Ez mind az időt gázolajat viszi. Valamint felesleges üresen jár. Azért a rendszernek az sem használ, ha állandóan ki be van kapcsolgatva az egész gép. Én úgy tapasztalom a kombájn..egy szükséges rossz kategóriába sodródott. Bele fogni nem nagyon akarnak. Kinek nincs az szeretné ha bagóért menne a gép. Előbb utóbb ez a lufi kidurran valahol. Itt is megjöttek a letolt gatyás bérmelók. Gyakorlatilag 3db 120-150 lovas traktorral lazábban és kényelmesen megkeresi a pénzét. Mint amikor kergette a kombájnt bagóért. A kombájn szezonális gép. A traktor egész évben talál cibálni valót. Béraratásban akkor van fantázia. Ha délen elkezdi és északon befejezi. Gyakorlatilag fél évig arat. Akkor már jobban pörög a matek.
Válasz Berkó_ #7245. hozzászólásáraNem értettelek félre, meg azt is látom tudom hogy nem azért írtad hogy hergeld a kombájnosokat, meg igazad is van hogy az olcsóbbat keresed minden normális gazdálkodó így tenne.Így legalább látod hogy a 18 nagyon jó ár és ne legyél benne biztos hogy az a szolgáltató pár év múlva is a legjobbat mondja.
Válasz csferri #7244. hozzászólásáraFélreértesz! Tökéletesen értem Szanberget. Költői kérdés lett volna csupán. De látod mindig van olyan akinek kell a munka és olcsóbban vág a többitől, én pedig árérzékeny vagyok!
Válasz Berkó_ #7243. hozzászólásáraHagyd a fenébe ebből jól kijönni nem tudsz, amíg nem csinálod magad nem tudod hogy mivel jár ez, a bérmunkák között állítom hogy az aratás a leg idegtépőbb meló 18ért ez már tényleg nem nagy kaland.Tudod hogy mi sem csináltuk sokért de inkább lejjebb adjuk mint hogy bővítsük ezt a tevékenységet, szanaberg teljesen jól leírta a miérteket.
Válasz szanberg #7239. hozzászólásáraÉrtem én mit mondasz. Van a komának 5 kombija régitől az újig, megától a rotoros lexi-ig minden ami Claas. Oké hogy szinte mindet pályázatból nyerte, engem ez se nagyon érdekel, de amíg van olyan aki minőségi munkát végez, és árban sokkal jobbat mond mind a helyiek, akkor uram bocsá én lennék a hülye aki nem élne a lehetőséggel. Itt továbbra is az a divat hogy mindenki vesz magának kombájnt, mert az "mekkora üzlet"... ezzel én sem értek egyet, de mindig lesz olyan, aki olcsóbban arat a többitől, és az legyen már az ő dolga hogy megéri-e neki vagy sem. De megint felteszem a kérdést. Ha nem érné meg, senki nem vágná 18ért...
Válasz szanberg #7238. hozzászólásáraSzocho lesz az, de annak a maximum értéke az éves bérminimum kétszerese után fizetendő összeg, azaz évi 649e Ft. Ha magad után minimálbért fizetsz akkor ennek max a fele ha ettől több után fizeted a járulékot akkor meg kevesebb... gyakorlatilag elenyésző! Mióta lorincek így veszik ki a pénzüket azóta jelentősen konnyebbedtek ezek a szabályok, mára ez a legolcsóbb pénzkivétel a cégből!
Szóval a 18ezres aratásból hogy kijöjjön évi 2-3000-et kellen vágni 30-100 hektáros táblákban vagy nagyobbakban ami itthon nincsen, illetve ahol van ott 5 gép fog benne állni egyszerre...
Figyelj ide, az a baj, hogy hektáronként pár ezret keresni 80-100milliós géppel az nagyon nem gyere be.
Nem kell kapzsinak lennie az embernek, sajnos ezt sokan félre értik, de amit itt írt valaki, hogy annyit keresni egy ilyen géppel naponta amit egy kis maszek szakmunkás vállalkozó megkeres 3 emberrel, no az azért gáz.
A 18ezres tarifával megmondom mi a baj. Ha 3 tonnás a búza és 30hektáros a tábla akkor jó. Akkor 12 litert fog enni a kombájn ami 4000Ft/ha üzemanyag költségen. Ebből lejön a kezelő bére ami 1000Ft/ha. Lejön a gépkopás-amoritzáció ami 2000Ft/ha. Így marad rajta valamennyi de csak valamennyi, mert ezzel amúgy csak átbaxom magamat mert mikor 8éves korában 3millióért kell rá venni első gumikat akkor azt senki nem fog jönni kifizetni nekem, mást ne is mondjak....
Viszont ha 8 tonnás búza van és 20 liter feletti a fogyasztás akkor már 7000 csak az üzemanyag és a 30 hektáros tábla nagy kombájn által fog csak magtárba kerülni.
Kuuvára nem nagy biznisz ez ennyikért, ezt csak az tudja aki letolt már legalább egykét gépet a torkán 10-15év alatt és tudja mi a valós költség és üzemeltetési realitás.
Válasz .Feco. #7233. hozzászólásáraHa csak ennyi adó vonzata lenne annak, hogy cégből magánszemély pénzt vegyen ki, akkor sokkal több osztalék kerülne kifizetésre az országban az a helyzet...
Van ott más is, sőt valami van az EHO-nál is, valami olyan rémlik, hogy annak van egy maximum összege ami egy idő után már nem emelkedik, így ebből kifolyólag osztalékként nagyon nagy pénzeket érdemes kivenni cégből, kicsit nem...
Családi gazdálkodónál sem egyszerű, ott is ha nagy eredményed van akkor rengetegnek kell bent maradnia adóként...
Érdekes ez az ár szórás! Vhol 18, máshol meg 22-24 plusz fa, és az alatt be se indítják... itt is pont így van a szórás. Két faluval odébb elég jó árban vágják, így elhívtam, el is jött ide hozzám, szépen dolgozott nem volt rá panaszom és több mint 400ezret a zsebembe hagyott ugyanazért a munkáért. Ha neki megérte és nekem is, azt gondolom mindenki jól járt. A helyiek meg kapják be, kerteleznek és 22 alatt nem vágnak, mert nem éri meg. Magyarázzátok el nekem aki kb 25 kmröl jön ide aratni nekem 18+faért, miért éri meg neki? sztem van aki kapzsi, vkik pedig már aprópénzért nem dolgoznak, hiszen így is van elég. Pedig tudom, hogy a 18ért vágottban is van némi haszon (ha nem is sok).
Válasz szanberg #7224. hozzászólásáraMi is leépítettük a bérmunkákat. A mostani gép árakon nem érdemes cserélgetni a vasakat azért hogy 8-10 évvel ezelőtti pénzekért szolgáltassak.
Majd akkor cserélek gépeket ha lesz olyan ami önállóan dolgozik, a köztes lépcsőfokokat úgy érzem hogy inkább kihagyjuk.
Válasz lac* #7232. hozzászólásáraCégként 9% társasági adót és 16% osztalékadót fizetsz és a nyereséged otthon van hivatalosan, egyenesen, tisztán. Ezt csökkentik még különböző adókedvezmények beruházások, hitelek, egyebek után. Csak költségnek venni gépet szerintem nem gazdaságos, 4-5 év alatt ettől sokkal többet buksz rajta akkor is ha csak áll egy színben... amikor eladod meg újra adóalapba kerül és kezded a játékot elorol hogy el kellene költeni a pénzt különben adózni kell...
Válasz .Feco. #7229. hozzászólásáraÉn kicsit máshogy számolok.Mivel jelentős szja-t kellene fizetnem,veszek inkább gépet,azt leírom költségként. Kevés üzemórát teszek bele,így nem amortizálódik le,nagy valószinűséggel jobban járok így mintha máshogy tennék.
Ezért is építettem le a bér aratásokat, igazából voltak jó munkák is de nagyon sok ingyen dolgozás is az a helyzet. Persze a könyvelés plusszban állt, csak én mint kezelő magamra semmit nem számoltam soha...
Válasz mtz1221 #7220. hozzászólásáraIsmered a mondást! Ingyen sajt nincs csak az egerfogoban! Az 5 éves gép ára nem azért annyi mert a gazdája nem tudna elinni a pénzét és valamire költeni kell! Az eladott gép kialkudott árának az eladó és a vevő is örülni szokott! (Legalábbis normális esetben)
Annak a gépnek ugyan kisebb ah amortizációja, biztosítása, nincs szerviz-átalánya, cserébe nem uszod meg a javítást 1 millióból, sőt esetenként jelentősen megszaladhat a számla ha valami fodarabhoz kell nyúlni! És ezután jön az, mennyi munkát merjen rá vállalni az ember? Mi van ha elvallalod és bexarik a föld közepén? Felénk azt mondjak nem az a drága gép amelyik sokba kerül hanem amelyik nem dolgozik! Volt már olyan, hivy a búza aratás lement 8-10 nap alatt... péntek reggel megall és hétfőn van hozza Alkatresz lehet számolgatni...
Ha azt is figyelembe veszed hogy biztonsággal mennyit tervezhetsz egy gépre és mennyibe kerül fenntartani kb ugyanannyira jön ki hektáronként... legfeljebb mások a számok...
Válasz .Feco. #7218. hozzászólásáraDe lesz olyan ember is,aki 5 évesen a te gépedet fogja megvenni 35-ért.És ott már másképp fog kijönni a matek,főleg ha nincs leterhelve mint tik és a javítások nagy részét szerviz nélkül elvégzik.
Válasz .Feco. #7218. hozzászólásáraLáttunk már ilyen a "akciós" díj utáni tarló képet asszem.................
Azért az 5-6ezer huf-ért nem sok mindent kell csinálni a gépésznek.......és mindenki örül !
Válasz J.D. Borda #7207. hozzászólásáraAz aratasnal nem az üzemanyag a tétel hanem a gép! Régen, amíg volt gép támogatás és kb a hasznaltgep meg a támogatás összehozta az új kombit akkor más volt a matek. Ma vegyél egy kombajnt 80-100 millió, 5 évesen ugyanaz a gép 35... 5 év alatt meg kell keresnie az amortizációt, évi fel millió szervizt, ugyanennyi biztosítást, kb 1 m/év alkatrészt, a kombajnos bérét, nemi tartalékot a váratlan költségekre, a hitel kamatait, a tőke alternatív hozamát, és ekkor vagy nullán. Amit ezen felül hoz az amit te tulajdonosként keresel. Egyszerű számítások mellett évi 18-20m amiért egy kombájn áll az udvaron.... az aratás árából vond le az üzemanyagot, és számold ki hány hektárral vagy 0-n...
Válasz jamo #7214. hozzászólásáraCsak barátnak vágok 20 ezerért, egyébként 22 az annyi. Nem nagyképűség, de ha nem jó akkor nem indul a kombájn, akkor bevágjuk a fröccsöt oszt jó napot!
És ez nagyon nem drága, 1,5 millió egy db első gumi a gépre és mást nem is mondok...
Van egy gazda, innen 100km-el odebb van a fő gazdasaga, viszont itt a faluba is van mostnar kb100heki földje. 8-10 eve mikor meg ide hoztak a kombijukat aratni akkor mondott 22e/heki ft szecska nelkül, repce 24e mert repcetoldat meg izéhozé... Kevesebbert mar veszteseges ment a siras. Mostanaba mar nem hozza a kombit en aratok neki. 18ért szecskazva, akar repcet is. És huzza a szajat, hogy draga, felejük 16ert mennek a kombajnok.
Masiknak a nagy szövetkezet 12e/hekit nond a vetesre ih vetogeppel. En annyiert vetem a "mulcsvetovel" a multitillerrel felrögelt talajba, prima kelés van utanna. De sír hogy hogy jön ki ez a tarifa. Ja es orakat kell ra varni a föld szelen mert vagy a magot nem hozza, vagy a rakodoja nem működik 10000okból....
Válasz medikus #7203. hozzászólásáraEz a Mol-t...és az alkatrész kereskedőt nem érdekli. Három opció van...kel vagy nem kell..esetleg belevág egy saját vas beszerzésébe. Van itt ki 70 hektárra vett egy igen jó állapotú 204-es megát. Lezúz magának. Ha kell ennyiért megy a kombájn...ha nem. Marad a fészerben. Nem lehet folyton letolt gatyával dolgozni. Azért hogy bagóért dolgozok. Bizony több anyagot kell átengednem a gépen. Hogy a minimum számítások kijöjjenek. Az hosszú távon nekem mint gép üzemeltetőnek...nem üzlet. Már mondtam...ha a régió-terület nem alkalmas hagyományos növényekre.Akkor ott váltani kell. Ne a kombájnon akarjam megkeresni az elcsúszott évet. Mi lehet nem megfelelő agrár technológia. Vagy választott növény.Majd az időjárás. Én is telepítek erdős sávot oda...hol nem gazdaságos mást termelni.
Válasz bandigh #7208. hozzászólásáraÓ de szívemből szóltál.
Itt is volt ezen vita a haverokkal, hogy ki mennyiért szánt vagy ilyesmi, aztán mikor mondták a kőműves nek, hogy te 1 nap megkeresed a szerszám árát, mi meg esetleg 1 hektáron 1-2 ekevas árát, a többi méghon van.
Az már nem tetszett
Érdekes
Válasz J.D. Borda #7207. hozzászólásáraÉn úgy mondanám, h ma egy ügyes kezű ács simán megkeres annyit egy évben. 5-6 tetőt felrak... És beruházott egy új láncra meg egy reszelőre /év.
8348 hozzászólás
Válasz Sk Laci #7253. hozzászólásáraMekkora területet kéne a kombinak aratni nálad?
Válasz Vinkó 75 #7250. hozzászólásáraTe eléggé járatalos vagy a gépek körül, ezért kérdeznék tőled. Melyik kombájntipus az amivel megéri használtban is foglalkozni. Claasok tetszenek, igaz drágábak, mint a többi gyártmány, de ezekből melyiket? Lexion nálunk nagyon elismert, de elektronikus panelcserék horor áron vannak. Megákot is nézegettem, de mitőlünk totálisan kikoptak, Lexionok vették át a helyüket. Tucáno még mutatóba se nincsen a környéken, de már a 4xx Lexionoktól is kezdtek szabadulni az elektronika vacakolása miatt és drága panelcseréké.
JD még amiből van, Z sorozattól keményen szabadulnak a tulajok, nagyon lecsappantak. Már a W sorozattól is szabadulnak. T és az S sorozat veszi át a helyüket, ami trermészetesen magasab árban vannak. Más gépeket nem nagyon nézegetek, mert alkatrészellátás, szervizek problémásak. A Claas, és JD modellekből melyikekel lenne érdemes foglalkozni?
Válasz SCHLEPPER #7251. hozzászólásáraA tuci hobbigep, bilivasbol, sok-sok szűk keresztmetszettel... anno az axi sokat eladott belőle olyan helyekre ahova nem szabadott volna... a gazda azt hitte hogy ha piroskerekű zöld kombajnt vesz mindig egy minőséget kap...
Aztán kiderült, hogy csak megvan a különbség a tuci és a lexion között az árán felül is... ahogyan a ladas és a rotoros lexi között is...
Lehet nem ide tartozik de a tucanokat miért tolják ki hamar, kevés órával? Kicsit ídősebb lexi jobb lehet?
Válasz Sk Laci #7249. hozzászólásáraA kényszer nagy úr. A helyi nagy cég lecserélte az 5db 660-ast...új de 4 db 660-ra. Nem lett hybrid...először az volt a terv. Tehát eggyel kevesebbel megoldja és a sajátra fókuszál. Ha az övé kész...és megvárod. Majd odaér valamikor. A kombájn akkor drága ha nem ér oda. Kicsiben természetesen megy a matek. A kényszer megoldáson agyalva. Egy jó képű gépért egy kis-vagy közép méret felé hajló gazdaság. Még használtban is igyekszik 20-30 milliós gépet venni. Jellemzően..mint a telefon beszélgetésekből-és hirdetésekből látom. A kényszer rávisz pár kis gazdát gép beruházásra. Találni még Nyugaton egygazdás 5 ládás vasat is "jó bőrben". Mint mondtam a kényszer nagy úr. Facén a kombájn témás oldalakon..pörög az élet. A parcellás csoporttól....a 106 át a nagyokig. Mint látom a kis vasakat is hurcibálják befelé.
Válasz Vinkó 75 #7248. hozzászólásáraKombájnon gondolkodtam, de talán nem, mert egyedül gazdálkodom, és így nem ép ideális megoldás.
Újra nincsen, használt megint zsákbamacska. Használtban Claas, JD, NH drága kis területre, Fortschritt, MDW meg már a multé, de kényszer esetben segítene.
Nem mindekinél a kényelmesen megkereset pénz számit, hanem a korlátozott lehetőségek, és ésszerüség.
Válasz Sk Laci #7246. hozzászólásáraBérgép szolgáltatásban is utazó cég 18+gázolaj. Ha van a gépben nyomtató,akkor ott feketén fehéren jönnek az adatok. Ha nincs...akkor 20l/ha gázolaj. Ebből még ki lehet mászni. A gép akkor is eszik ha vonul. Akkor is ha ki kell hordania a táblavégre,vagy nem üríthet menet közben. Ez mind az időt gázolajat viszi. Valamint felesleges üresen jár. Azért a rendszernek az sem használ, ha állandóan ki be van kapcsolgatva az egész gép. Én úgy tapasztalom a kombájn..egy szükséges rossz kategóriába sodródott. Bele fogni nem nagyon akarnak. Kinek nincs az szeretné ha bagóért menne a gép. Előbb utóbb ez a lufi kidurran valahol. Itt is megjöttek a letolt gatyás bérmelók. Gyakorlatilag 3db 120-150 lovas traktorral lazábban és kényelmesen megkeresi a pénzét. Mint amikor kergette a kombájnt bagóért. A kombájn szezonális gép. A traktor egész évben talál cibálni valót. Béraratásban akkor van fantázia. Ha délen elkezdi és északon befejezi. Gyakorlatilag fél évig arat. Akkor már jobban pörög a matek.
Válasz Berkó_ #7245. hozzászólásáraNem értettelek félre, meg azt is látom tudom hogy nem azért írtad hogy hergeld a kombájnosokat, meg igazad is van hogy az olcsóbbat keresed minden normális gazdálkodó így tenne.Így legalább látod hogy a 18 nagyon jó ár és ne legyél benne biztos hogy az a szolgáltató pár év múlva is a legjobbat mondja.
Válasz Berkó_ #7243. hozzászólására18 000 üzemanyagal, vagy nélküle? Mifelénk nélküle anyi, és örülünk, ha van szabad kombájn, ami jön aratni.
Válasz csferri #7244. hozzászólásáraFélreértesz! Tökéletesen értem Szanberget. Költői kérdés lett volna csupán.
De látod mindig van olyan akinek kell a munka és olcsóbban vág a többitől, én pedig árérzékeny vagyok!

Válasz Berkó_ #7243. hozzászólásáraHagyd a fenébe ebből jól kijönni nem tudsz, amíg nem csinálod magad nem tudod hogy mivel jár ez, a bérmunkák között állítom hogy az aratás a leg idegtépőbb meló 18ért ez már tényleg nem nagy kaland.Tudod hogy mi sem csináltuk sokért de inkább lejjebb adjuk mint hogy bővítsük ezt a tevékenységet, szanaberg teljesen jól leírta a miérteket.
Válasz szanberg #7239. hozzászólásáraÉrtem én mit mondasz. Van a komának 5 kombija régitől az újig, megától a rotoros lexi-ig minden ami Claas. Oké hogy szinte mindet pályázatból nyerte, engem ez se nagyon érdekel, de amíg van olyan aki minőségi munkát végez, és árban sokkal jobbat mond mind a helyiek, akkor uram bocsá én lennék a hülye aki nem élne a lehetőséggel. Itt továbbra is az a divat hogy mindenki vesz magának kombájnt, mert az "mekkora üzlet"... ezzel én sem értek egyet, de mindig lesz olyan, aki olcsóbban arat a többitől, és az legyen már az ő dolga hogy megéri-e neki vagy sem. De megint felteszem a kérdést. Ha nem érné meg, senki nem vágná 18ért...
Válasz szanberg #7238. hozzászólásáraSzocho lesz az, de annak a maximum értéke az éves bérminimum kétszerese után fizetendő összeg, azaz évi 649e Ft. Ha magad után minimálbért fizetsz akkor ennek max a fele ha ettől több után fizeted a járulékot akkor meg kevesebb... gyakorlatilag elenyésző! Mióta lorincek így veszik ki a pénzüket azóta jelentősen konnyebbedtek ezek a szabályok, mára ez a legolcsóbb pénzkivétel a cégből!
Válasz Berkó_ #7237. hozzászólásáraA mostani gépemet ha ki akarnám váltani új géppel 110 milliótól lehetne agyalni, Claasból ez 140 kb...
Szóval a 18ezres aratásból hogy kijöjjön évi 2-3000-et kellen vágni 30-100 hektáros táblákban vagy nagyobbakban ami itthon nincsen, illetve ahol van ott 5 gép fog benne állni egyszerre...
Válasz Berkó_ #7237. hozzászólásáraNe haragudj régen vettél kombájnt!Azért nem tudod kiszámolni a bérmunkát!
Válasz Berkó_ #7237. hozzászólásáraSzerintem meg sok hitele van és szorítania kell a melót, hogy kijöjjön mégha kis haszonnal is
Figyelj ide, az a baj, hogy hektáronként pár ezret keresni 80-100milliós géppel az nagyon nem gyere be.
Nem kell kapzsinak lennie az embernek, sajnos ezt sokan félre értik, de amit itt írt valaki, hogy annyit keresni egy ilyen géppel naponta amit egy kis maszek szakmunkás vállalkozó megkeres 3 emberrel, no az azért gáz.
A 18ezres tarifával megmondom mi a baj. Ha 3 tonnás a búza és 30hektáros a tábla akkor jó. Akkor 12 litert fog enni a kombájn ami 4000Ft/ha üzemanyag költségen. Ebből lejön a kezelő bére ami 1000Ft/ha. Lejön a gépkopás-amoritzáció ami 2000Ft/ha. Így marad rajta valamennyi de csak valamennyi, mert ezzel amúgy csak átbaxom magamat mert mikor 8éves korában 3millióért kell rá venni első gumikat akkor azt senki nem fog jönni kifizetni nekem, mást ne is mondjak....
Viszont ha 8 tonnás búza van és 20 liter feletti a fogyasztás akkor már 7000 csak az üzemanyag és a 30 hektáros tábla nagy kombájn által fog csak magtárba kerülni.
Kuuvára nem nagy biznisz ez ennyikért, ezt csak az tudja aki letolt már legalább egykét gépet a torkán 10-15év alatt és tudja mi a valós költség és üzemeltetési realitás.
Válasz .Feco. #7233. hozzászólásáraHa csak ennyi adó vonzata lenne annak, hogy cégből magánszemély pénzt vegyen ki, akkor sokkal több osztalék kerülne kifizetésre az országban az a helyzet...
Van ott más is, sőt valami van az EHO-nál is, valami olyan rémlik, hogy annak van egy maximum összege ami egy idő után már nem emelkedik, így ebből kifolyólag osztalékként nagyon nagy pénzeket érdemes kivenni cégből, kicsit nem...
Családi gazdálkodónál sem egyszerű, ott is ha nagy eredményed van akkor rengetegnek kell bent maradnia adóként...
Érdekes ez az ár szórás! Vhol 18, máshol meg 22-24 plusz fa, és az alatt be se indítják... itt is pont így van a szórás. Két faluval odébb elég jó árban vágják, így elhívtam, el is jött ide hozzám, szépen dolgozott nem volt rá panaszom és több mint 400ezret a zsebembe hagyott ugyanazért a munkáért. Ha neki megérte és nekem is, azt gondolom mindenki jól járt. A helyiek meg kapják be, kerteleznek és 22 alatt nem vágnak, mert nem éri meg. Magyarázzátok el nekem aki kb 25 kmröl jön ide aratni nekem 18+faért, miért éri meg neki?
sztem van aki kapzsi, vkik pedig már aprópénzért nem dolgoznak, hiszen így is van elég. Pedig tudom, hogy a 18ért vágottban is van némi haszon (ha nem is sok). 
Válasz szanberg #7224. hozzászólásáraMi is leépítettük a bérmunkákat. A mostani gép árakon nem érdemes cserélgetni a vasakat azért hogy 8-10 évvel ezelőtti pénzekért szolgáltassak.
Majd akkor cserélek gépeket ha lesz olyan ami önállóan dolgozik, a köztes lépcsőfokokat úgy érzem hogy inkább kihagyjuk.
Válasz .Feco. #7233. hozzászólásáraCsak én nem cég vagyok,és egyenlőre nem bonyolítom az életemet,megvárom mostmár mi lesz a csgazdaságokkal
Válasz bandigh #7228. hozzászólásáraPersze, tudom, de ő úgy írta, hogy számla nélkül, ezért helyesbítettem mert bárki olvashatja ezt


Válasz lac* #7232. hozzászólásáraCégként 9% társasági adót és 16% osztalékadót fizetsz és a nyereséged otthon van hivatalosan, egyenesen, tisztán. Ezt csökkentik még különböző adókedvezmények beruházások, hitelek, egyebek után. Csak költségnek venni gépet szerintem nem gazdaságos, 4-5 év alatt ettől sokkal többet buksz rajta akkor is ha csak áll egy színben... amikor eladod meg újra adóalapba kerül és kezded a játékot elorol hogy el kellene költeni a pénzt különben adózni kell...
Válasz .Feco. #7229. hozzászólásáraÉn kicsit máshogy számolok.Mivel jelentős szja-t kellene fizetnem,veszek inkább gépet,azt leírom költségként. Kevés üzemórát teszek bele,így nem amortizálódik le,nagy valószinűséggel jobban járok így mintha máshogy tennék.
Válasz RkTomi #7230. hozzászólásáraEzek nettó árak.
Búza: 22e Ft szecskázva 24 e.
Kukorica: 24e Ft szecskázva 27 e.
Napraforgó: 21 e Ft/Ha.
Egy komoly kombájn 1,5-2 litert fogyaszt 1 kilométerre vonuláskor is. Az nem lehet, hogy csak dolgozunk és jól elfáradunk, meg fizetni más aratását.
Válasz lac* #7223. hozzászólásáraOtt van az...
Válasz UE-28 #7226. hozzászólásáraNettót kell írni, az sokkal diszkrétebb

Válasz lac* #7225. hozzászólásáraIgen!
Válasz plantek.kriszta #7222. hozzászólásáraGondolom ez csak botlás volt és +ÁFA-t akartál írni

Válasz szanberg #7224. hozzászólására20 éves korban kb így van vele mindenki
Ezért is építettem le a bér aratásokat, igazából voltak jó munkák is de nagyon sok ingyen dolgozás is az a helyzet. Persze a könyvelés plusszban állt, csak én mint kezelő magamra semmit nem számoltam soha...
Válasz .Feco. #7218. hozzászólásáraA gép amortizációtmindig kihagyod a számításból
Válasz T Tamás #7198. hozzászólására20 ezer/ha john deere wts kombájnal számla nélkül!
Válasz mtz1221 #7220. hozzászólásáraIsmered a mondást! Ingyen sajt nincs csak az egerfogoban! Az 5 éves gép ára nem azért annyi mert a gazdája nem tudna elinni a pénzét és valamire költeni kell! Az eladott gép kialkudott árának az eladó és a vevő is örülni szokott! (Legalábbis normális esetben)
Annak a gépnek ugyan kisebb ah amortizációja, biztosítása, nincs szerviz-átalánya, cserébe nem uszod meg a javítást 1 millióból, sőt esetenként jelentősen megszaladhat a számla ha valami fodarabhoz kell nyúlni! És ezután jön az, mennyi munkát merjen rá vállalni az ember? Mi van ha elvallalod és bexarik a föld közepén? Felénk azt mondjak nem az a drága gép amelyik sokba kerül hanem amelyik nem dolgozik! Volt már olyan, hivy a búza aratás lement 8-10 nap alatt... péntek reggel megall és hétfőn van hozza Alkatresz lehet számolgatni...
Ha azt is figyelembe veszed hogy biztonsággal mennyit tervezhetsz egy gépre és mennyibe kerül fenntartani kb ugyanannyira jön ki hektáronként... legfeljebb mások a számok...
Válasz .Feco. #7218. hozzászólásáraDe lesz olyan ember is,aki 5 évesen a te gépedet fogja megvenni 35-ért.És ott már másképp fog kijönni a matek,főleg ha nincs leterhelve mint tik és a javítások nagy részét szerviz nélkül elvégzik.
Válasz .Feco. #7218. hozzászólásáraLáttunk már ilyen a "akciós" díj utáni tarló képet asszem.................

Azért az 5-6ezer huf-ért nem sok mindent kell csinálni a gépésznek.......és mindenki örül !
Válasz J.D. Borda #7207. hozzászólásáraAz aratasnal nem az üzemanyag a tétel hanem a gép! Régen, amíg volt gép támogatás és kb a hasznaltgep meg a támogatás összehozta az új kombit akkor más volt a matek. Ma vegyél egy kombajnt 80-100 millió, 5 évesen ugyanaz a gép 35... 5 év alatt meg kell keresnie az amortizációt, évi fel millió szervizt, ugyanennyi biztosítást, kb 1 m/év alkatrészt, a kombajnos bérét, nemi tartalékot a váratlan költségekre, a hitel kamatait, a tőke alternatív hozamát, és ekkor vagy nullán. Amit ezen felül hoz az amit te tulajdonosként keresel. Egyszerű számítások mellett évi 18-20m amiért egy kombájn áll az udvaron.... az aratás árából vond le az üzemanyagot, és számold ki hány hektárral vagy 0-n...
Válasz jamo #7214. hozzászólásáraCsak barátnak vágok 20 ezerért, egyébként 22 az annyi. Nem nagyképűség, de ha nem jó akkor nem indul a kombájn, akkor bevágjuk a fröccsöt oszt jó napot!
És ez nagyon nem drága, 1,5 millió egy db első gumi a gépre és mást nem is mondok...
Válasz jamo #7214. hozzászólásáraSzerintem itt 22-24 között fognak morzsolni... Szecskával...
Válasz jamo #7214. hozzászólásáraNyilván túl tolta Ibizát...párszor. Elment a lóvé !
Van egy gazda, innen 100km-el odebb van a fő gazdasaga, viszont itt a faluba is van mostnar kb100heki földje. 8-10 eve mikor meg ide hoztak a kombijukat aratni akkor mondott 22e/heki ft szecska nelkül, repce 24e mert repcetoldat meg izéhozé... Kevesebbert mar veszteseges ment a siras. Mostanaba mar nem hozza a kombit en aratok neki. 18ért szecskazva, akar repcet is. És huzza a szajat, hogy draga, felejük 16ert mennek a kombajnok.

Masiknak a nagy szövetkezet 12e/hekit nond a vetesre ih vetogeppel. En annyiert vetem a "mulcsvetovel" a multitillerrel felrögelt talajba, prima kelés van utanna. De sír hogy hogy jön ki ez a tarifa. Ja es orakat kell ra varni a föld szelen mert vagy a magot nem hozza, vagy a rakodoja nem működik 10000okból....
Válasz Vinkó 75 #7212. hozzászólására

Ennyi!
Válasz medikus #7203. hozzászólásáraEz a Mol-t...és az alkatrész kereskedőt nem érdekli. Három opció van...kel vagy nem kell..esetleg belevág egy saját vas beszerzésébe. Van itt ki 70 hektárra vett egy igen jó állapotú 204-es megát. Lezúz magának. Ha kell ennyiért megy a kombájn...ha nem. Marad a fészerben. Nem lehet folyton letolt gatyával dolgozni. Azért hogy bagóért dolgozok. Bizony több anyagot kell átengednem a gépen. Hogy a minimum számítások kijöjjenek. Az hosszú távon nekem mint gép üzemeltetőnek...nem üzlet. Már mondtam...ha a régió-terület nem alkalmas hagyományos növényekre.Akkor ott váltani kell. Ne a kombájnon akarjam megkeresni az elcsúszott évet. Mi lehet nem megfelelő agrár technológia. Vagy választott növény.Majd az időjárás. Én is telepítek erdős sávot oda...hol nem gazdaságos mást termelni.
20.000 Ft/ha vagy alatta biztos nem inditom el a kombájnt.
Válasz T Tamás #7198. hozzászólásáraAz emberi kapzsiság határtalan,ez a 17 és környéke...
Válasz bandigh #7208. hozzászólásáraÓ de szívemből szóltál.
Itt is volt ezen vita a haverokkal, hogy ki mennyiért szánt vagy ilyesmi, aztán mikor mondták a kőműves nek, hogy te 1 nap megkeresed a szerszám árát, mi meg esetleg 1 hektáron 1-2 ekevas árát, a többi méghon van.
Az már nem tetszett
Érdekes
Válasz J.D. Borda #7207. hozzászólásáraÉn úgy mondanám, h ma egy ügyes kezű ács simán megkeres annyit egy évben. 5-6 tetőt felrak... És beruházott egy új láncra meg egy reszelőre /év.
Válasz bandigh #7206. hozzászólásáraAzért akinek van kombajn az udvarán az tudja a mai gepek mennyit fogyasztanak stb... marad azon is....
Válasz J.D. Borda #7205. hozzászólására60-80...stb milliós géppel egy álom lehet vágni a 90 mázsás búzát 17 ért
Válasz F-A-R-M-E-R \ #7199. hozzászólásáraFelenk is 17-18 az ára az aratasnak. Itt annyi a kombajn mindenki a masik alá akar menni.