Hirdetés
Fórum
- Agrártámogatások kifizetése új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Claas traktorok új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- AÖP-Agrár Ökológiai Program új
- Szója termesztése új
- Portálfejlesztés / Gépház / Fórum használat új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Epertermelés új
- Búza termény felvásárlási árak új
Cikkajánló
Ne kockáztasd a pénzbírságot!
Sok használt növényvédő gép tanúsító matricája lejárhatott a közelmúltban.
Hirdetés
249 hozzászólás
Válasz MTZ1221.3 #247. hozzászólására
Köszönöm,megtaláltam br 35.000-
Trakit nem bontanám,mind hármat átèpíteni költségesebb lenne,mint a pótkocsikat
Válasz MTZ1221.3 #247. hozzászólására
Profi-Társ Bt. Bélapátfalva(Van webshop). Egykörös pótkocsi vezérlőszelep Cikkszám:4712000080 Ára: Bruttó 45.990-
Ettől jobb áron nem találtam, már több alkalommal vásároltam tőlük, korrekt árak, gyors szállítás.
Válasz kovacsviktoraggtelek #246. hozzászólására
Be volt linkelve egy párszor, rajz is volt téve.
Piactér -> beírod a keresőbe - pótkocsi vezérlő szelep - megveszed. Bekötöd és használod az egyvezetékes féket.
Ezt az alkatrészt keresd. Nem atombomba építés ez. 3 vezetéket kell belekötni. 1 a pirosról, 1 a sárgáról és 1 elmenő lesz a fekete, amire rácsatolhatod a pótkocsit.
1. megoldási javaslat: a vezérlő szelepet felteszi a vonórúdra vagy a pótkocsin valahova és fixen köti rá a pótkocsi csatlakozóját közcsavarral, a vezérlőre pedig a traktor csatlakozóiról áll rá, 1 piros és 1 sárga kutyafejes csatlakozóval.
2 megoldási javaslat: A szelepet a traktorra szereli fel egy alkalmas helyre. A piros ágba tesz egy pneumatikus T gyorscsatlakozót, amiről megy tovább a gyári piros kutyafejre a levegő, a T másik ágáról pedig a pótkocsi vezérlő szelepre megy a töltő levegő. A sárga ágba tesz egy másik pneumatikus T gyorscsatlakozót, amiről megy tovább a gyári sárga kutyafejre a levegő, a T másik ágáról pedig a pótkocsi vezérlő szelepre megy a fék vezérlő levegő. A pótkocsi vezérlő utolsó megmaradó csatlakozására pedig felteszi a fekete kutyafejet amire már csatlakoztatható biztonságosan az egy vezetékes fék.
Nyugati traktorokon így volt megoldva gyárilag, de szerintem hívj szakembert, mert a fék nem játék. A hozzá nem értés pedig nem mentesít a büntetőjogi felelősség alól.
Itt a kèrdès,legyen kètkörös vagy kètvezetèkes a neve,nekem mindegy,ezt hogy lehet ősszehozni?
Válasz MTZ1221.3 #235. hozzászólására
Mi meg C+E Bü vizsgán még temploma is mentünk, csak ne a "siratófalat" húzzuk vizsgatételnek
Válasz MTZ1221.3 #243. hozzászólására
Nyilván így van, ha játszani akarunk a szavakkal. A mostani mezőgazdasági pótkocsikon kétkörös kétvezetékes légfékrendszer működik. De alapvetően a kérdés arra irányult, hogyan lehet a két "körből" egy "kört" csinálni. Még a vizsgabázison is így használják a kifejezést. Ha veszel egy pótkocsit, legtöbb helyen annyi van leírva, hogy kétkörös fékrendszer. Nyilván, aki szakmabeli, az tudja, hogy a két kör, az két egymástól független fékkört jelent. Így az egyik meghibásodása esetén is van működő fékrendszer.
Válasz Hunor11 #242. hozzászólására
Lentebb eleg jol megbeszeltuk, hogy nem. Ketkoros fek nem egyenlo ketvezetekessel.
Válasz jannicknoah2023 #225. hozzászólására
A kétkörös nem ezt jelenti. Van egy töltő kör (piros), amelyik folyamatosan tölti a levegőtartályt a pótkocsin. Ha ez elszakad, akkor befékez. A másik a fékező kör (sárga). Ezen keresztül aktiválódnak a fékmunkahengerek a pótkocsin, amikor lenyomod a fékpedált. Az egykörös (fekete) ezzel szemben (ahogyan a nevében is benne van) egy légvezetéken tölti a tartályt, valamint aktiválja fékezéskor a munkahengereket.
Válasz MTZ1221.3 #236. hozzászólására
Azt mondtam hogy ez a legegyszerűbb,nem hogy a legjobb.....gyakorlatilag nem az én gépeim,ahol dolgozom már vagy 15 éve így mennek, már amikor Mtz-re kerül a sor,ami mostanában már egyre ritkább......saját pénzből meg had ne finanszírozzam már másnak a gépeit Sajátom az gyári egykörös,a pótkocsim is....ha úgy adódna,nyilván átalakítanám
Válasz Rabó001 #239. hozzászólására
A legtöbb első és hátsó külön kör, a skodám is pl. De a volvo is, ha jól emlékszem még a kockalada is.
Transporter talán átlós azt hiszem.
Válasz mtz1221 #237. hozzászólására
Igen, ezért írtam hogy autónál nem az első-hátsó a szokásos kiosztás, több lehetőség van, lehet átlós például. Vagy 2 első+bal hátsó, 2 első +jobb hátsó, így az első kerekek mindig fékezettek maradnak.
Válasz MTZ1221.3 #235. hozzászólására
Válasz Rabó001 #233. hozzászólására
Így igen, érthetően leírtad. Valamikor volt gyerekoromban fék gond az autónál, ha jól emlékszem akkor a jobb első és a bal hátsó volt 1 körön.
Válasz agronomusnorbi #231. hozzászólására
Biztosan működik úgy.
Akkor a két vezetékes fék úgynevezett vészfék üzemmódban üzemel, mert elveszed a töltést.
Ha valaki két vezetékes féket akar átalakítani jogszerűen egy vezetékesre akkor vásárolni kell kőkemény 40ezer forintért (amivel annó szerelték az NH-kat, JD-ket, stb., amikor még volt a gépeken egy és két vezetékes fék is) egy pótkocsi vezérlő szelepet és meg van oldva közúti veszélyeztetés nélkül is.
Az MTZ meg 15 ezerből átalakítható úgy, hogy mind a két fékszelep működhessen, mert elfér a rudazat is. Akkor választható, hogy melyikkel akar vontatmányt fékezni az ember (egy vagy kétvezetékessel).
Amit leírtál egyszerű "ták" megoldás, de ezzel emberi életeket veszélyeztetsz. Xaros 100 ezer forintot ér egy ember élet? Persze, tudom, működik. De nincs baj, amíg nincs baj.
Válasz mtz1221 #230. hozzászólására
Ebben az oktatóvideóban jól elmondják mi a különbség.
Nagyon sok nem szakcikkben keverik a fogalmakat. Pedig nem olyan bonyolult. Én járműgépész iskolába jártam, ott beleverték az emberbe még 16évesen a helyes fogalmakat.
Válasz mtz1221 #230. hozzászólására
A berakott kép se a legjobb, szerintem tudom is hogy miből van, jó könyv, de ez blokkolasgatlo elvi vázlata. A fék is ketkoros rajta, csak nem külön színnel jelöli a két kört, mert nem az ábra célja, de jobb lenne úgy, mondjuk az elsőt sárgával a hátsó kékkel.
Válasz mtz1221 #230. hozzászólására
Nem mindenhol.
Pedig a kétvezetékes a szakszerű megnevezés a pótkocsira, amiről a topik szólna. De a gyakorlatban keveredik a megnevezés.
Kétkörös fék az, amikor fekrendszer egyes elemei meg vannak duplázva, ezért az egyik kör kiesése esetén a másik még működik és megállítja a járművet. Nem tankönyvi definíció, de ez a lényege. Az autók kétkörösek, egyik kör az első kerekek, másik a hátsók (nem ez a jellemző kiosztás, de szemléltetni jó), és bizonyos elemei függetlenek, ezért ha eldurran az első fékcső, attól még a hátsó működik.
Válasz agronomusnorbi #231. hozzászólására
Ez így működik. De neki a kocsi 1 vezetékes, a traktor meg 2-tő.
Nálunk a munkahelyemen Mtz-vel meg nyugati gépekkel is van húzva Fliegl és Farmtech kocsi,perzse mind 2 vezetékes.....ha Mtz-re került a sor,le lett cserélve a piros csatlakozófej a hagyományosra,és szépen működött úgy mint az egy körös....nekem meg tele lett a tököm,hogy sose találtam normálisat,aztán minden Mtz meg egykörös kocsi kapott piros csatlakozót,azóta cserélgetni sem kell,csak felakasztani.....ez a lehet,szerűbb megoldás,nem átszerelni,ha nem tévedek
Válasz MTZ1221.3 #229. hozzászólására
De miért nem egyenlő ??? Mindenhol kétkörös rendszernek írják/tanítják.
https://nataros.ru/mozgas/ketkoros-fekrendszer-mukodese/
Válasz .Richard. #228. hozzászólására
Pedig o jol hasznalta a fogalmat. A ket vezetekes fek, nem egyenlo a ket koros fekkel.
Meg a topik cime is helytelen. Traktorokon ritkan van ket koros fek amit egy korosre kellene alakitani, ketvezetekes viszont annal tobbon amit egy vezetekesre kellene alakitani.
Tokeletesen igaz, hogy a fek atalakitas sokkal nagyobb felelosseg, mint egy duplakerek felszereles.
Válasz jannicknoah2023 #225. hozzászólására
kèrje szakember tanácsát,a leírtakkal kapcsolatban. Nem ikerkerèk,hogy jobb 2mint egy.
Válasz jannicknoah2023 #225. hozzászólására
Menj már innen a hirdetéseiddel. Értelmes hozzászólást nem produkálsz csak lököd a hülyeségedet. Többször egymás után.
Válasz kovacsviktoraggtelek #221. hozzászólására
A pótkocsin csak olyan fék lehet műszaki vizsgán, amilyennel forgalomba hozták, erre is érdemes odafigyelni. Lehet, hogy egyszerűbb megoldani, hogy a traktoron legyen ilyen is, olyan is, mint a pótkocsikat oda-vissza alakítgatni műszaki vizsga előtt és után. Egyébként nekem 2 éve az új new holland traktorra elintézte az értékesítő az egykörös féket.
2 körös légféket egykörösre átalakítani nem ajánlott, mert biztonsági kockázatot jelent. A 2 körös fékrendszer azért van, hogy ha az egyik kör meghibásodik, akkor is működjön a fékrendszer. Ha egykörösre alakítod át, akkor ha az egyetlen kör meghibásodik, akkor a fékrendszer teljesen hatástalanná válik.Ha többet szeretne tudni a csapágyakról, látogasson el a https://en.tradebearings.com/ vagy a https://de.tradebearings.com/ oldalra.https://en.tradebearings.com/https://de.tradebearings.com/
Válasz kovacsviktoraggtelek #221. hozzászólására
Ha a többi géped is tudja a 2 vezetéket kezelni, akkor nincs más hátra, mint minden vontatmányt 2 vezetékesre alakítani (szelep csere).
Válasz kovacsviktoraggtelek #221. hozzászólására
Csak egy 50 eurós mtz szelepet kell beépíteni, és a csöveit. Akkor lesz 1 és 2 körös rendszer is a traktoron.
Válasz kovacsviktoraggtelek #221. hozzászólására
Hivatalosan egyik új traktor sem kérhető már egykörös fékkel. Előírás. Az új traktorokat már nem is engedik forgalomba helyezni. De utólagosan meg lehet csinálni. Nekem a 7714-esen is utólag lett beszerelve. Többe kerül a pótot átalakítani.
Válasz A.I. #220. hozzászólására
Képben vagyok köszönöm,csak az eddigi Mf-eken volt 1-és 2 kör is,de. JD ken meg csak 2-kör,nem is rendelhető 1-körössel,ezért kell pótkocsikat átműteni
Válasz kovacsviktoraggtelek #219. hozzászólására
Lehet, hogy Te írtad rosszul!
Szóval 2 vezetékes az új gép(nem 2 körös), az eszközök meg 1 vezetékesek.
Semmi más csak az eszközökre kell 2 vezetékes fékerőszabályozó (ha jól írom a nevét) szelep.
A gond ott lehet, ha van olyan traktorod, amin csak 1 vezetékes megoldás van, ha szabályos akarsz lenni, akkor azt is 2 vezetékesre kell alakítani.
Tudod mi a lényege a 2 vezetékesnek?
Lehet èn írtam rosszul,adott új John Deere kètkörös fèkrendszerrel,egykörössel nemkèrhető,vannak pótkocsik,trágyaszóró amin még minden egykörös!
Erre keresek megoldást
Válasz UTBSV445 #215. hozzászólására
Bocs fordítva értelmeztem. Még reggel van a gondolkozáshoz.
Igen, mert megy a töltőlevegő és az ez esetben fékvezérlésként hat ezért nem megy a kutyafejcserés megoldás.
Szóval kell egy szelep aminek a cikkszámát már azbelőbbiekben megigértem egy kollégának ,hogy a napokban megnézem. Ennek az a lényege,hogy bekötöd a töltő és fékezőszálat, és a harmadik kivezetésre meg az egykörös kutyafejet és kész van. A szelep működése pofon egyszerű, a töltöszálon jövő állandó levegőt átengedi a pótnak. Amikor fékezel, a fékezőszálon érkező nyomás megszünteti a töltőlevegő kivezérlését a pót felé, ezálltal a pótkocsi fékezni fog.
Válasz UTBSV445 #215. hozzászólására
Szia.
Sima kutyafej csere nem megoldás. Az előbbi hsz. ben kifejtettem mi a különbség az 1 és 2körös PÓTKOCSIFÉK között.
Sokkal egyszerűbb ha a vontatmány fékrendszerét alakítod át kétkörösre. Már csak a hely miatt is a gépen nem sok hely van plussz szelepeknek csövezésnek, a póton viszont igen
Válasz jannicknoah2023 #214. hozzászólására
Szia. Butaságot írsz. Nincs ebbe semmi veszélyes! A gyári rendszerek is pont ugyanígy vannak megcsinálva.
Az egykörös pótkocsiféknél a töltö és fékező kör egy csövön van, ha fékezel elveszi a lábfékszelep a töltőnyomást és a pótkocsi fékszelep, a pótkocsi saját,tárolt levegőjével fékezi a kocsit. Ha netán leszakad a pót befékezi ,ameddig van a póton levegő. Ez a biztonsági része,de ha megfigyeled leveszed a kutyafejet ,és befékez a pót.
Kétkörösnél külön van a töltő /piros csati/ és fékező /sárga csati/ kör. Ugyan úgy van a pótnak külön tárolt levegője. Csak a vezérlőszelep más,mert külön kapja a vezérlőlevegőt!
Válasz ghd.csigog #213. hozzászólására
Ha ezt a pofonegyszerű bekötést röviden leírnád, azt megköszönném!
A lentebbi 190, 192 hozzászólásokban szereplő ajánlás szerint ha a piros vezetéket (kutyafej cserével) az MTZ egyvezetékes levegőkivezetésére csatolom akkor az állandóan fékezi a kétvezetékes fékrendszerrel szerelt pótkocsi kerekeit.
Válasz jannicknoah2023 #211. hozzászólására
2 körös légféket egykörösre átalakítani nem ajánlott, mert biztonsági kockázatot jelent. A 2 körös fékrendszer azért van, hogy ha az egyik kör meghibásodik, akkor is működjön a fékrendszer. Ha egykörösre alakítod át, akkor ha az egyetlen kör meghibásodik, akkor a fékrendszer teljesen hatástalanná válik.Ha többet szeretne tudni a csapágyakról, látogasson el a https://en.tradebearings.com/ vagy a https://de.tradebearings.com/ oldalra.
Válasz kovacsviktoraggtelek #212. hozzászólására
Szia! Van hozzá egy szelep, azzal tudod megoldani,csak kell még egy állandó levegő töltő szál. A napokba megkeresem a cikkszámát a szelepnek és leírom. Amúgy pofonnegyszerű bekötni.
Engem a fordítva èrdekelne,egykörös fèket,kètkörösre?
Megpróbálhatja beállítani a gumiabroncsok nyomását, vagy más márkákkal és modellekkel cserélni, hátha ez javítja a problémát.
Üdv! Nem egészen a téma, de mi lehet a hiba? Két körös fék, menet közben mondjuk negyed óránként önmagától fékez egy közepeset?
Válasz pekpeti87 #208. hozzászólására
Mint írtam, én Tiszafüreden láttam.
Egyébként Wabco márkájú. Szerintem neten is megtalálható.
Google a barátod!
Válasz atisgyulai #181. hozzászólására
Helló
Hol lehet beszerzni? Köszi a segítséget!
Peti
Válasz lakatos gabesz #204. hozzászólására
Helló
Akkor az kilyukadt valahol. Az enyém is így járt.
.3-as MTZ-kre ami való azok egész jók. Bírják is. Igaz drágább is. Habiban van belőle jó választék.
Válasz Gumóka #205. hozzászólására
Igen már probáltam azt is...de akkor is lefúj és elég idegesítő fütyülő hangja is van.
Válasz lakatos gabesz #204. hozzászólására
Alul tekerted a csavarját? Lehet nem ott van ám a hiba, lehet a kompresszor gyenge.
Válasz truckbrakes #203. hozzászólására
Hello.
Mtz traktorra szomásszabályzó szelepet nem tudnál ajánlani?a gyári helyett valami jobbat?
3.9 bártol a nyomás nem akar feljebb menni.
TruckBrakes
www.truckbrakes.eu
Válasz JDfan90 #201. hozzászólására
Köszönöm a választ! Utánna nézek!
Válasz orsosa336 #200. hozzászólására
Helló
Egy pótkocsi vezérlő fékszelepre van szükséged.
Felszereled a traktorra. És lesz jól működő egy vezetékes féked is.
Nekem ez van felszerelve.
A 2 vezetékes fék vezérli, de 1 vezetékesként működteti a pótkocsit. Szabályos is.
Sziasztok. Nekünk van egy New Holland T6.175 traktorunk. Ami két körös fékkel van ellátva. De a pótkocsiaink 1 körös fékkel vannak ellátva. Ezt hogyan lehet kiküszöbölni? Egyáltalán kivitelezhető e? És működhet e 100%-ban 1 körös rendszerként is? Válaszokat köszönöm!