Válasz Bencsiki #27867. hozzászólásáraÜdv.
Arra gondoltam,hogy egy leégett sarokcsiszoló(kisflex) szöghajtása is jó lehet(az hamarabb akad a környéken,és olcsóbb).
Válasz egymotoros #27851. hozzászólásáraSzia! A 120x120 hálós 10 db kiskockát ad ki valóban, a hesston madzagos 140x160 viszont jóval többet kb. 15 db-ot. Árak errefelé:
Kis kocka 80 Ft, hálós 750 Ft, madzagos nagy körbála 1000 ft
Válasz egymotoros #27851. hozzászólásáraErre én is kiváncsi voltam, ezért tavaly két egyforma renden kipróbáltam és nekem nagyon szűken jött ki a tíz,pedig a kisbálám nem nagy méretű. Igaz jól össze szoktam kalapálni!
Válasz psycho #27853. hozzászólásáraSzia!
Köszi a választ. Ezt több, mint tökéletes!
Majd megnézem az árát. És főleg azt, hogy az "ocó kinai" is hasonló-e!
Ha már a báláknál tartunk, egy 120x120 körbála mennyi kis kockát ad ki? Felénk egy kört 1000ft ért csinálnak egy kis kockát 100ft-ért tehát a bálázás munkadíj 10:1
Válasz JAGI #27847. hozzászólásáraNa ez tényleg jól néz ki. Milyen tengely van alatta nem látom ? ráfutó fék nélkül hegyről lefelé megbírsz vele állni?
Válasz Bencsiki #27841. hozzászólásáraSzia Bencsiki!
A képen látható vonószem az gyári tartozék vagy házilag szerkeztett? Én is szeretnék csinálni de nem tudom a méretét és a felfogatás pontos kialakítását.
Válasz Geresz1 #27829. hozzászólásáraIgen!
De az enyém Agrostroj ANS-151-es, és ez azért jobb választás mert ugyanolyan platóméret mellett ez már "helyből" 1,5 tonna teherbírású!
Az enyémen csak egy kézifék van, eredetileg azonban folyadékfékes volt. Bár rá lehetne szerelni egy utánfutós ráfutóféket is, csak nekem így is elég, nincs szükségem komolyabb fékre. Azonban ha sikerülne szerezni olcsón egy ilyen ráfutófékes szerkezetet akkor azért rászerelném.
Érdeklődnék, hogy a Kubota L2250-es traktoromon leszeretném cserélni az első és hatsó hajtás valamint valtó, hidraulika olajat milyen típusú olajat vegyek bele és hány liter kell bele kb?
Válasz Bencsiki #27838. hozzászólásáraNa szóval ebbe a lyukas vonó-izébe megy bele egy tökre olyan vonógömb mint a gyári, csak hosszabb szárral, a végén menettel, hogy meg lehessen húzni és egy biztosító szegnek való lyukkal, hogy el ne vesszen az anya.
Válasz Bencsiki #27837. hozzászólásárasokat gondolkodtam én is a diszkes kaszán, valóban verhetetlen a száradás miatt, de valahogy tartottam attól, hogy sok gondom lesz vele . Valahogy erősebnek tűnt a hagyományos dobkasza. néha így is kap olyanokat, hogy azonnal kinyílik aztán tolatgathatom vissza, de legalább az a két nagy tárcsa bírja a kiképzést.Igazából jó ez a 135 cm es dobkasza ha jóidő van akkor hamar megszárad ha meg esik akkor tökmindegy
Válasz egymotoros #27836. hozzászólásáraAz biztos, hogy a "kocsi" jó választás volt. Egyedül tudtam rakodni körbálát is, meg kisbálát is (melegben nem igazán találsz segéderőt), a ráfutó fék pedig minden problémámat megoldotta.
Csináltattam egy ügyi esztergályossal egy vonógömböt hosszú szárral, az ment bele a trakeszen oda, ahova a pótkocsi vonó tengelyt kell rögzíteni (NEM hidraulika karok + vonópad).
És ment, mint a megveszekedett hercehurca.
Megpróbálok fotót keresni, hátha. Azt hiszem van.
Válasz egymotoros #27835. hozzászólásáraBár nem próbáltam, de szinte biztos, hogy jó a kis 135-os dobkasza is. Én azért szerettem a tárcsakaszát, mert szélesen egyenletesen terítette el a rendet (160 munkaszélességnél 120 széles volt a rend, ha jól eméxem) és így nagyon gyorsan száradt a cucc. Réti szénánál akár 24 óra után lehetett sodorni és a lucerna is legalább 1 nappal gyorsabban száradt, mint a dobkaszák után (én most nem a miniről beszélek). Kedvező feltételek mellett volt olyan, hogy hajnalban kaszáltam, este rendre sodortam (vékonyan, max 3 rendet egybe), másnap reggel már jött is a haver bálázni. Imádtam, gyakorlatilag zöld színű maradt a széna a bálában.
Válasz Bencsiki #27831. hozzászólásáraBencsiki úr! jól néz ki az a lakókocsiból bálaszállító. Jó alacsony egyedül feltudnám gurítani a körbálát rá ilyenen gondolkodtam én is. az lenne a kérdésem milyen vonószemmel húztad ? háromszöggel nem merném mert én nem tudom lezárni a hidraulikát ,így hanyat billen a cucc egy gödörbe. Találtam menetes lyukakat a traktor hasán hátul, gondolom ott lenne a hashúzó helye , de még sosem láttam , hogy néz ki egy ilyen, ha valaki tudna képet feltenni az tök jól esne köszi
Válasz JAGI #27828. hozzászólásáraÜdv. szálastakarmányozom én is . Idén már 8 hektáron,lucerna - széna. Egy kubota gl 23 mal. lengyel kowalsky mini 135 fűkaszát vettem hozzá. (azért mini mert rövidebb a hajtás kb 60 cm-rel)pont a méret, 135 cm a traktor és a mini kasza kése pont a keréknyom mellett megy így nem taposom a lucernát.Súlyban is pont elég a traki mert még szállításban hátra nyitva sem nagyon emelgeti az elejét. én 4 .utcaiba 2000 .fordulaton húzom a kaszát , Nagy ritkán kell 3. visszatenni. kb 1 ora /ha. ahogy néztem a kollégát a 165 kaszával nagy traktorral ö se sokkal gyorsabb. Viszont idén felteszek egy plexit a hátam mögé mert néha lőtéren érzem magam.
Válasz JAGI #27833. hozzászólásáraA rendsodró? Ugyan már! Az egy könnyű kis szerkezet, még talán 100 kiló sincs. És nagyon szépen sodort, még a "gödrökből" is aránylag szépen kiszedte a cuccot.
A 25 lóról annyit, hogy nagyon nem mindegy, hogy milyen kaszát használsz. Nagyon fontos a trakesz önsúlya (minél nagyobb annál jobb), az öszkerék hajtás pedig alap. Erősen figyelni kell a kasza lőerőigényére. Ez nem azt jelenti, hogy annyi minimum kell, mint amit a gyártó megad. Max lassabban halladsz, ha nem bírja a cucc (úgy sem lehet 10-15 km/h-val kaszálni, mert kiesel a trakeszból). Persze ha 25 ló van az sokkal jobb, mint a 18.
Ha találsz KUHN GMD 4 tárcsást az még biztosan szépen fog dolgozni. A BCS 405, BCS 775 szinte biztosan jól fog menni. A VICON 4 tárcsással én már biztosan nem próbálkoznék. De hát próba cseresznye.
Válasz JAGI #27828. hozzászólásáraSzia!
Azt válaszd, amelyik jobban tetszik. Ugyanazért a pénzért kb ugyanazt kapod minden márkában, az egyik ezt, a másik azt domborítja, de kb mindegy.
És csináltam szálas takarmányt Japó kistrakival (Iseki TU180F), tökéletesen megfelelt, sikerült összeválogatnom hozzá jó eszközöket.
4 tárcsás BCS fűkasza, 4 csillagkerekes Lengyel függesztett rendsodró. A bálázó nekem felejtős volt az ára miatt. Szénahordó kocsiként egy ráfutó fékes lakókocsi alvázat használtam (60 ropiért vettem), 118 kisbála fért fel rá, könnyedén vittem hegynek le-fel (Zengő oldal).
Jó cucc volt, érdemes meggondolni.
Éppen egy kisméretű hamsterrel szemezgettem, amikor borult az egész lovas élet.
Eléggé x@r felvétel, de itt az első lucerna kaszálásom. később jobban ment ....
Válasz Gulyas85 #27825. hozzászólásáraSzia!
elhúzza egyenesben a 2,5 tonnát,de nem örül neki....ekkora géphez az 1 tonnásban gondolkodj max,ha nem fékezed még azzal is egy lejtőn v kanyarba (ahogy írták a srácok) lesz adrenalin
Pl.Agrostroj 564 billentős jó választást,fékje is vagyon nekije...
Sziasztok! Mint már írtam alább, szeretnék venni egy japi gépet. 25 LE körűli teljesítmény kell. Szálastakarmánnyal foglalkozok, tehát csak könnyű munkát fog végezni (sodrás, szállítás). Számítana a sebesség, de ahogy lejjebb olvasgattam, ez nem erősségük, de ezt kompenzálná számomra a kis fogyasztás. Kérdésem az lenne, mint tapasztalt kisgépesekhez, hogy a japikon belül melyik márkát válasszam?
Köszi a segítséget!
Válasz Kismumus74 #27823. hozzászólásáraKöszönöm a választ!
Igen igazatok van, nyilván nagyon fontos a megállás, azért nem erről az oldalról közelítettem meg a dolgot ,mert én közúton nem fogok menni, csak a tanyám körül, persze ott is lényeges, hogy ne vigyem ki a tanya oldalát
Mindenképpen fékkel rendelkező pótkocsit fogok venni!
Válasz JAGI #27814. hozzászólásáraSzia.A öregebb trakikon 3 állása van a 3 pont vezérlő karnak: leengedés, semleges és emelés.Lényegében vagy leengeded úszóba, vagy felemeleg egészen.Ugyanarra a pontra leengedni nem tudod pontosan, csak ha visszahúzod semlegesbe, akkor utólag korrigálni kel.A pozíció szabályzós gépeken ahogy tolod előrefelé a kart, úgy enged a hidraulika is fokozatosan lefelé, illetve felemelésnél is ugyan ez a szitu. Pl: Ha beállítasz a kis fülekkel a kar mellett egy minimális sűlyesztési pontot, és nekitolod a kart, akkor az ekéd mankókerék nélkül is mindig ugyanolyan mélyen fog járni.Sokkal kifinomultabb mint a régi rendszer. A maró billentése oldalra az is ez, csak az automata, vagy manuális, ahogy beállítod, és potméterrel működik legtöbbször. A maró munkamélységállítása vagy elektromos vagy bovdenes, de az csak a poz.szabályzós gépeken szokott lenni.Remélem tudtam segíteni
Válasz Gulyas85 #27820. hozzászólásáraSzia. Én a Yanmar F 22-vel az utánfutómat szoktam húzni. A futó 3500*1800 mm platóméretű, dupla tengelyes, ráfutó fékes. 2 tonna fát simán viszi. De: tényleg nem az a lényeg mennyit vontatsz, hanem, hogy meg tudsz-e állni vele! Elhúzni nagyon sokat el tud, vontattam már vele az MTZ-t is amikor nem indult, sőt a kombájnt is arrébb tudta húzni. Szóval a lényeg a megállás. Ha nincs fék a póton simán beletol az árokba egy kanyarba lassításkor!
Válasz Gulyas85 #27820. hozzászólásáraKezdjél el matekolni.Álltalában a pótkocsik méretezésénél nem azt nézzük, hogy el birja e a traki, hanem, azt, hogy biztonságosan meg tudok e állni vele.Nézd meg, hogy van e fék a póton, ha van akkor milyen.Számolj a géped önsúlyával és a pótkocsi öszsúlyával.Lapozzál vissza egy pár hete trágyaszórókról fojt a téma.Ott láthatsz fotót és a vontatásról is olvsahatsz
35470 hozzászólás
Válasz Bencsiki #27867. hozzászólásáraÜdv.


Arra gondoltam,hogy egy leégett sarokcsiszoló(kisflex) szöghajtása is jó lehet(az hamarabb akad a környéken,és olcsóbb).
Válasz egymotoros #27836. hozzászólásáraÉn így oldottam meg, állandóan fent van, ha kell akkor ki húzom ha nem kell akkor vissza tolom.


Válasz wernerj #27861. hozzászólásáraSzia!
Köszi a lehetőséget, holnap hívlak!
Válasz Lali86 #27864. hozzászólásáraSzia!
Igen, arra gondoltam, amelyiket belinkelted.
Válasz egymotoros #27851. hozzászólásáraSzia! A 120x120 hálós 10 db kiskockát ad ki valóban, a hesston madzagos 140x160 viszont jóval többet kb. 15 db-ot. Árak errefelé:
Kis kocka 80 Ft, hálós 750 Ft, madzagos nagy körbála 1000 ft
Üdv!
Segitséget szeretnék kérni.Kellene egy vezetékelési rajz a traktorhoz.Leginkább a generátor, fessszabályzó.akkumulátor környéki kötések rajza érdekelne.
Válasz Bencsiki #27860. hozzászólásáraSziasztok!
Ilyen fűkasza szöghajtásra gondoltál?
Kínai fűkasza szöghajtás
Vagy traktoros fűkaszáéra?
Válasz egymotoros #27851. hozzászólásáraErre én is kiváncsi voltam, ezért tavaly két egyforma renden kipróbáltam és nekem nagyon szűken jött ki a tíz,pedig a kisbálám nem nagy méretű. Igaz jól össze szoktam kalapálni!
Válasz egymotoros #27850. hozzászólásáraBékéscsabán olyan a felszin mint a biliárdasztal!:)
Válasz Bencsiki #27860. hozzászólásáraHívj fel ha van egy kis időd,lehet tudok segíteni. T-mobil 337 nulla738.
Válasz psycho #27853. hozzászólásáraSzia!


Köszi a választ. Ezt több, mint tökéletes!
Majd megnézem az árát. És főleg azt, hogy az "ocó kinai" is hasonló-e!
Válasz Geresz1 #27856. hozzászólásáraSzia!
Nem, annál sokkal kisebb erőhatásra kell. (pálinkafőző elektromos keverő).
Válasz krizol #27857. hozzászólására




Azt hiszem neked is dolgod lesz a kultúr előtt.
Válasz Geresz1 #27856. hozzászólásáraMinek azt annyira felmelegiteni?
Válasz Bencsiki #27849. hozzászólására90 fok 1:1
Válasz Geresz1 #27854. hozzászólásárahttp://traktor60.hu/szoghajtomuvek
Válasz Bencsiki #27849. hozzászólásáraSzia!

Azt kérded amit a traktor 60 is forgalmaz ?nekem a szárzúzón volt..
Jagi nak is látszik a kutyus a bálák mellett!!
Válasz Bencsiki #27849. hozzászólásáraCsak a husqvarnát tudom, hogy 35fok és 1:1,5.
Válasz egymotoros #27851. hozzászólásáraÜdv!Kb 10-11db jön ki belőle.Én 110-ért ütök 1 kocka bálát.
Ha már a báláknál tartunk, egy 120x120 körbála mennyi kis kockát ad ki? Felénk egy kört 1000ft ért csinálnak egy kis kockát 100ft-ért tehát a bálázás munkadíj 10:1
Válasz JAGI #27847. hozzászólásáraNa ez tényleg jól néz ki. Milyen tengely van alatta nem látom ? ráfutó fék nélkül hegyről lefelé megbírsz vele állni?
Sziasztok!

Bocs, hogy újra rákérdezek, de sürgős lenne:
Nem találom sehol a neten, hátha kapásból megvan valakinek:
Fűkasza szöghajtás (kínai, olcsó) -val kapcsolatos a kérdésem:
- hány fokos szöget zár be
- mekkora az áttétele.
Jólvan na, nem kutyaszánhoz lesz!
Válasz JAGI #27847. hozzászólásáraTök jó!
A ráfutó fék hiányozna errefelé.
Válasz egymotoros #27836. hozzászólására



Száz bála kapacitással egyemberes rakodással!
Ha segíthetek egy ötletemmel!? Trabikerék összefordítva, 5 méter plató, sima vonószem. Olcsó és jó!!!
Válasz patek75 #27845. hozzászólásáraGyárilag rajta van.
Válasz Bencsiki #27841. hozzászólásáraSzia Bencsiki!
A képen látható vonószem az gyári tartozék vagy házilag szerkeztett? Én is szeretnék csinálni de nem tudom a méretét és a felfogatás pontos kialakítását.
Válasz Geresz1 #27829. hozzászólásáraIgen!
De az enyém Agrostroj ANS-151-es, és ez azért jobb választás mert ugyanolyan platóméret mellett ez már "helyből" 1,5 tonna teherbírású!
Az enyémen csak egy kézifék van, eredetileg azonban folyadékfékes volt. Bár rá lehetne szerelni egy utánfutós ráfutóféket is, csak nekem így is elég, nincs szükségem komolyabb fékre. Azonban ha sikerülne szerezni olcsón egy ilyen ráfutófékes szerkezetet akkor azért rászerelném.
Érdeklődnék, hogy a Kubota L2250-es traktoromon leszeretném cserélni az első és hatsó hajtás valamint valtó, hidraulika olajat milyen típusú olajat vegyek bele és hány liter kell bele kb?
Előre is köszönöm a segítségetek!
Válasz egymotoros #27839. hozzászólásáraA lényeg, hogy bevált és meg vagy vele elégedve.
Válasz Bencsiki #27838. hozzászólásáraNa szóval ebbe a lyukas vonó-izébe megy bele egy tökre olyan vonógömb mint a gyári, csak hosszabb szárral, a végén menettel, hogy meg lehessen húzni és egy biztosító szegnek való lyukkal, hogy el ne vesszen az anya.
Sziasztok!

Eladó egy Új izzítógyertya.
Yanmar gépekbe való elvileg.
Ár: 5500 Ft.
Válasz Bencsiki #27837. hozzászólásárasokat gondolkodtam én is a diszkes kaszán, valóban verhetetlen a száradás miatt, de valahogy tartottam attól, hogy sok gondom lesz vele . Valahogy erősebnek tűnt a hagyományos dobkasza. néha így is kap olyanokat, hogy azonnal kinyílik aztán tolatgathatom vissza, de legalább az a két nagy tárcsa bírja a kiképzést.Igazából jó ez a 135 cm es dobkasza ha jóidő van akkor hamar megszárad ha meg esik akkor tökmindegy
Válasz egymotoros #27836. hozzászólásáraAz biztos, hogy a "kocsi" jó választás volt. Egyedül tudtam rakodni körbálát is, meg kisbálát is (melegben nem igazán találsz segéderőt), a ráfutó fék pedig minden problémámat megoldotta.
Csináltattam egy ügyi esztergályossal egy vonógömböt hosszú szárral, az ment bele a trakeszen oda, ahova a pótkocsi vonó tengelyt kell rögzíteni (NEM hidraulika karok + vonópad).
És ment, mint a megveszekedett hercehurca.
Megpróbálok fotót keresni, hátha. Azt hiszem van.
Válasz egymotoros #27835. hozzászólásáraBár nem próbáltam, de szinte biztos, hogy jó a kis 135-os dobkasza is. Én azért szerettem a tárcsakaszát, mert szélesen egyenletesen terítette el a rendet (160 munkaszélességnél 120 széles volt a rend, ha jól eméxem) és így nagyon gyorsan száradt a cucc. Réti szénánál akár 24 óra után lehetett sodorni és a lucerna is legalább 1 nappal gyorsabban száradt, mint a dobkaszák után (én most nem a miniről beszélek). Kedvező feltételek mellett volt olyan, hogy hajnalban kaszáltam, este rendre sodortam (vékonyan, max 3 rendet egybe), másnap reggel már jött is a haver bálázni. Imádtam, gyakorlatilag zöld színű maradt a széna a bálában.

Válasz Bencsiki #27831. hozzászólásáraBencsiki úr! jól néz ki az a lakókocsiból bálaszállító. Jó alacsony egyedül feltudnám gurítani a körbálát rá
ilyenen gondolkodtam én is. az lenne a kérdésem milyen vonószemmel húztad ? háromszöggel nem merném mert én nem tudom lezárni a hidraulikát ,így hanyat billen a cucc egy gödörbe. Találtam menetes lyukakat a traktor hasán hátul, gondolom ott lenne a hashúzó helye , de még sosem láttam , hogy néz ki egy ilyen, ha valaki tudna képet feltenni az tök jól esne
köszi
Válasz JAGI #27828. hozzászólásáraÜdv. szálastakarmányozom én is . Idén már 8 hektáron,lucerna - széna. Egy kubota gl 23 mal. lengyel kowalsky mini 135 fűkaszát vettem hozzá. (azért mini mert rövidebb a hajtás kb 60 cm-rel)pont a méret, 135 cm a traktor és a mini kasza kése pont a keréknyom mellett megy így nem taposom a lucernát.Súlyban is pont elég a traki mert még szállításban hátra nyitva sem nagyon emelgeti az elejét. én 4 .utcaiba 2000 .fordulaton húzom a kaszát , Nagy ritkán kell 3. visszatenni. kb 1 ora /ha. ahogy néztem a kollégát a 165 kaszával nagy traktorral ö se sokkal gyorsabb. Viszont idén felteszek egy plexit a hátam mögé mert néha lőtéren érzem magam.
Válasz JAGI #27833. hozzászólásáraA rendsodró? Ugyan már! Az egy könnyű kis szerkezet, még talán 100 kiló sincs. És nagyon szépen sodort, még a "gödrökből" is aránylag szépen kiszedte a cuccot.

A 25 lóról annyit, hogy nagyon nem mindegy, hogy milyen kaszát használsz. Nagyon fontos a trakesz önsúlya (minél nagyobb annál jobb), az öszkerék hajtás pedig alap. Erősen figyelni kell a kasza lőerőigényére. Ez nem azt jelenti, hogy annyi minimum kell, mint amit a gyártó megad. Max lassabban halladsz, ha nem bírja a cucc (úgy sem lehet 10-15 km/h-val kaszálni, mert kiesel a trakeszból). Persze ha 25 ló van az sokkal jobb, mint a 18.
Ha találsz KUHN GMD 4 tárcsást az még biztosan szépen fog dolgozni. A BCS 405, BCS 775 szinte biztosan jól fog menni. A VICON 4 tárcsással én már biztosan nem próbálkoznék. De hát próba cseresznye.
Köszi a segítséget! Én mindíg azzal voltam, hogy kell legalább 25 ló az ilyen munkához! Néztem a képeket is. A rendsodró nem borított fel?
Válasz JAGI #27828. hozzászólására
Itt van néhány fotó, nem illesztem be képként, mert a többieknek már ki-be jár a könyökén....
Kép_1
Kép2
Kép3
Kép4
Kép5
Válasz JAGI #27828. hozzászólásáraSzia!

Azt válaszd, amelyik jobban tetszik. Ugyanazért a pénzért kb ugyanazt kapod minden márkában, az egyik ezt, a másik azt domborítja, de kb mindegy.
És csináltam szálas takarmányt Japó kistrakival (Iseki TU180F), tökéletesen megfelelt, sikerült összeválogatnom hozzá jó eszközöket.
4 tárcsás BCS fűkasza, 4 csillagkerekes Lengyel függesztett rendsodró. A bálázó nekem felejtős volt az ára miatt. Szénahordó kocsiként egy ráfutó fékes lakókocsi alvázat használtam (60 ropiért vettem), 118 kisbála fért fel rá, könnyedén vittem hegynek le-fel (Zengő oldal).
Jó cucc volt, érdemes meggondolni.
Éppen egy kisméretű hamsterrel szemezgettem, amikor borult az egész lovas élet.
Eléggé x@r felvétel, de itt az első lucerna kaszálásom. később jobban ment ....
Szevasztok Urak!
-ért, de nem találom sehol a neten, hátha kapásból megvan valakinek:


Bocs az
Fűkasza szöghajtás (kínai, olcsó) -val kapcsolatos a kérdésem:
- hány fokos szöget zár be
- mekkora az áttétele.
Kutyaszánhoz lesz!
Köszi, az infókat és mégegyszer bocs az off.ért!
Válasz Gulyas85 #27825. hozzászólásáraSzia!


elhúzza egyenesben a 2,5 tonnát,de nem örül neki....ekkora géphez az 1 tonnásban gondolkodj max,ha nem fékezed még azzal is egy lejtőn v kanyarba (ahogy írták a srácok) lesz adrenalin
Pl.Agrostroj 564 billentős jó választást,fékje is vagyon nekije...
ugye BT66 ?
Sziasztok! Mint már írtam alább, szeretnék venni egy japi gépet. 25 LE körűli teljesítmény kell. Szálastakarmánnyal foglalkozok, tehát csak könnyű munkát fog végezni (sodrás, szállítás). Számítana a sebesség, de ahogy lejjebb olvasgattam, ez nem erősségük, de ezt kompenzálná számomra a kis fogyasztás. Kérdésem az lenne, mint tapasztalt kisgépesekhez, hogy a japikon belül melyik márkát válasszam?
Köszi a segítséget!
Pontosabban Agronomusnak!
Köszönöm a felvilágosítást Gulyas85-nek!
Válasz Kismumus74 #27823. hozzászólásáraKöszönöm a választ!
Igen igazatok van, nyilván nagyon fontos a megállás, azért nem erről az oldalról közelítettem meg a dolgot ,mert én közúton nem fogok menni, csak a tanyám körül, persze ott is lényeges, hogy ne vigyem ki a tanya oldalát
Mindenképpen fékkel rendelkező pótkocsit fogok venni!
Válasz JAGI #27814. hozzászólásáraSzia.A öregebb trakikon 3 állása van a 3 pont vezérlő karnak: leengedés, semleges és emelés.Lényegében vagy leengeded úszóba, vagy felemeleg egészen.Ugyanarra a pontra leengedni nem tudod pontosan, csak ha visszahúzod semlegesbe, akkor utólag korrigálni kel.A pozíció szabályzós gépeken ahogy tolod előrefelé a kart, úgy enged a hidraulika is fokozatosan lefelé, illetve felemelésnél is ugyan ez a szitu. Pl: Ha beállítasz a kis fülekkel a kar mellett egy minimális sűlyesztési pontot, és nekitolod a kart, akkor az ekéd mankókerék nélkül is mindig ugyanolyan mélyen fog járni.Sokkal kifinomultabb mint a régi rendszer.
A maró billentése oldalra az is ez, csak az automata, vagy manuális, ahogy beállítod, és potméterrel működik legtöbbször. A maró munkamélységállítása vagy elektromos vagy bovdenes, de az csak a poz.szabályzós gépeken szokott lenni.Remélem tudtam segíteni 
Válasz Gulyas85 #27820. hozzászólásáraSzia. Én a Yanmar F 22-vel az utánfutómat szoktam húzni. A futó 3500*1800 mm platóméretű, dupla tengelyes, ráfutó fékes. 2 tonna fát simán viszi. De: tényleg nem az a lényeg mennyit vontatsz, hanem, hogy meg tudsz-e állni vele! Elhúzni nagyon sokat el tud, vontattam már vele az MTZ-t is amikor nem indult, sőt a kombájnt is arrébb tudta húzni. Szóval a lényeg a megállás. Ha nincs fék a póton simán beletol az árokba egy kanyarba lassításkor!
Válasz krizol #27818. hozzászólásáraSzia!
Engem meg az érdekelne,hogy mi a hidraulikus függesztőlakat?
Válasz Gulyas85 #27820. hozzászólásáraKezdjél el matekolni.Álltalában a pótkocsik méretezésénél nem azt nézzük, hogy el birja e a traki, hanem, azt, hogy biztonságosan meg tudok e állni vele.Nézd meg, hogy van e fék a póton, ha van akkor milyen.Számolj a géped önsúlyával és a pótkocsi öszsúlyával.Lapozzál vissza egy pár hete trágyaszórókról fojt a téma.Ott láthatsz fotót és a vontatásról is olvsahatsz