Sziasztok!
Ha meg van adva a teherkocsi gumiméret 11-R20 akkor a profilmagasság 100%?
Mert régebbi mezőgazdasági gumiknál csak a szélességet és a felni átmérőt írták, akkor a magasság 85% volt.
A mostani mezőgazdasági gumiknál nem írják mindegyiken, akkor 11,2-20 guminál mostan 85 vagy 100% lenne a profilmagasság? /MTZ-re való gumik/.
Azért kérdezem, mert a 11.2-20 gumi Sk-ban csak megrendelésre van, nincsen raktáron, így nem tudom megmérni az eladónál. A V profilmintázással jobban bejön nekem, mint a teherkocsis V utánzatú profil, de nem szeretnék nagyon más méretet rátenni a rokodóra, betonon-aszfalton nehogy összeroppantson a sebszekrényben valamit a különböző kerékkerület miatt.
Válasz mtz1221 #3586. hozzászólásáraA homlokrakodó UN 53.2 hátsó kerekeire nem sok teher jut. Megmerített kanálnál lemegy róla a terhelés, és ha túlszámolja magát az ember, akkor a levegőben is "jár".
Nekem jobban az iránytartásról megy, és ha az eleje átpereg, a "traktormintázatú" gumival csak jobban kihúzza a rakodót a szilárd felületre, mint sima aszfaltra való gumival. Jó egy hete leültettem a hasáig a frissen szórt törmelékben. Traktor drótkötéllel megoldotta a problémát.
Tudom én is hibás voltam, mert olyan helyre is bemászok vele, ahová nem kellene.
Válasz Sk Laci #3582. hozzászólására118 dinár 1 euró.Nem azért tettem be hanem hogy lásd a táblázatból mennyivel másabb a RAKODÓGÉP gumi terhelhetősége.Ha a kama mintázata megfelel akkor ne félj tőle az a legjobb az oroszok közül,régebben még nem voltak ilyen drágák csak azt vettünk traktorra pótkocsira is.Pont ilyen kama mintázatú gumim volt mtz-n évekig 9.5R22.5 méretben.Száraz földön fogott mint az őrült,csak ahogy rákerült a homlokrakodó a csúszós trágya miatt kellett traktor mintást vennem előre is.
Válasz mtz1221 #3579. hozzászólásáraAz átküldött táblázat szerint lenne miből válogatni, de az árak hiányoznak, és a közelembe senki se árulja ezeket a márkákat.
Amit még betettél KAMA orosz gumit néztem én is, ará jó, főleg hogy az árban benne van a belső is, amit biztosan veszek, mert öreg belsővel és gallérral nem szerencsés összerakni.
Amiket én betettem Mitas gumikat azok a Kama gumihoz +50% árban.
Ha csak raktárban járna, egyből az oroszt venném, de mivel nincsen raktáram és terénben használom jelenleg, "traktormintázatú gumi rengeteget tud segíteni.
Válasz csferri #3577. hozzászólásáraNekem fontos az is, hogy a földön is jól fogjon.
Elébb utóbb meg kell vennem, mert a jelenlegi hátsó gumikból az egyik rendesen ki van púposodva. Csak 2,5-re fújom, nehogy elsüljön. De amikor egy ökölnyi nagyságú púp van a gumi oldalán, nem sok jót jósol.......
Válasz Gumiarzenál #3572. hozzászólásáraHa szabadna érdeklődnöm, lenne kérdésem konkrétan két gumiabroncs közötti különbségről szerkezetileg melyik jobb:
Mitas NB 38 Extrad 11,00-20
Mitas EM 22 11.00-20
Konkrétan mintázatra az EM 22 jobban bejön.
Rakodó hátsó kerekére menne. Legtöbbet terénben járna, betonon-aszfalton csak ritkán lenne használva.
Melyik áll jobban ellen az átütésen, vagy van e valamelyikben valami védelmi réteg átütés ellen, mint a Nokkian erdészeti gumiknál?
Válasz mtz1221 #3574. hozzászólásáraNem aggódom a kopáson...
Szerintem előbb fognak elrobbanni...
Csakhát ha csere lesz, párba kell...ha meg ugye más a márka...lehet a 4et egybe?
Válasz Nyomasek Bobo #3573. hozzászólásáraKopáson ne agódj.Gumisom mondja négyből 1-nek meg púposodik az oldala kötelezően.Meg gond van a garanciával is van hogy fél év múlva ér ide a másik ha ide ér.Mondom akkor mi facnak tartatok ebből a márkából ? Azt mondja hülyék az emberek,ha valaki olcsót akar akkor elmegy megveszi máshol az özkát,pedig 10%-al drágábban tudna sokkal jobbat hozni.
Válasz Gabro #3570. hozzászólásáraNekem anyagi okokból özka diagonal van a crystalon. Szerintem nem ezeken fog a kohóba guruni...
Kopik is, pedig nem sokat megy.
Majd kiderül.
Válasz Gabro #3570. hozzászólásáraHát az oroszokat sajnos mostanság nem szoktam ajánlani, kb 5-6 éve változtattak valamit a receptúrán és azóta elég sok a negatív visszajelzés. Cultorból nem nagyon látok keskenyebb kivitelt, jó lenne azért tudni a pontos méretet hogy mekkorát keresel. Török radial abroncsokra volt a közelmúltba pár negatív visszajelzés, de permetezőkre, művelőkerékre még így is az egyik legjobb választás, viszont az fontos hogy ezeknek a gumiknak többnyire 3-4 bar körüli az üzemi levegőnyomása, arra mindenképpen figyelj majd oda
Sziasztok!
Tyrex Agro és OZKA gumikról valakinek valami tapasztalata van? Művelőkerékre keresek új gumikat, és mivel nem sokat használjuk csak sorközművelésre, ezért olcsóbbakat nézegetek. Például az OZKA kb 30-40 %-kal olcsóbb, mint a BKT. Olvastam hogy jobban kophatnak ezek az olcsó gumik, de nekem ez nem szempont, mivel a művelőkeréken úgyis előbb kitöredezik, mint lekopik
Válasz kis Zombi #3567. hozzászólásáraMeg kell nézni élőben! (Mint mindet)
Kombájnon volt annó diagonàl, az elég gagyi volt, most trakin van első gumi, az meg 4 centivel keskenyebb mint az előző volt, azonos mérettel.. A borda amúgy jó nagy rajta, csak jóval keskenyebb.
Szóval centit elő.
Válasz kis Zombi #3567. hozzászólásáraNekem van már sajnos 5 pár petlas itthon,szerintem nincs jobb tőle a piacon olcsó kategóriában.Aliance nem tudom milyen de szomszéd solisán indiai good year van ami olyan puha,hogy nem győzzük ragasztani kukorica föld után.
Válasz bandigh #3565. hozzászólásáraIgen, a mikrorepedt abroncsot tudod használni belsővel addig, amíg a repedések nem kezdenek el jobban megnyílni, utána sajnos már elkezdi kicsipkedni a tömlőt is.
A légzárványos gumi viszont már problémásabb, mivel a rétegek közé került a levegő, ha ezt sikerül is onnan eltüntetni, akkor is a szövetek már külön mozognak, nem egy egységet képeznek, előbb utóbb a szétesik a szövetváz, folyamatosan dörzsölik egymást
Válasz Gumiarzenál #3557. hozzászólásáraUgyan ezt mondom én is kell a +-3,5 bar a kombi kerekeibe előre mert másként kireped belül a minta (köröm) belső oldalán! Én is így jártam pedig 2-2,5 bar lett fújva a "csoda" Good Year gumiba mérete 650/75R 32 és nme is nagy kombi mert egy Medi 330-on lévő gumikról beszélek!
Válasz Gumiarzenál #3557. hozzászólásáraUgyan ezt mondom én is kell a +-3,5 bar a kombi kerekeibe előre mert másként kireped belül a minta (köröm) belső oldalán! Én is így jártam pedig 2-2,5 bar lett fújva a "csoda" Good Year gumiba mérete 650/75R 32 és nme is nagy kombi mert egy Medi 330-on lévő gumikról beszélek!
Válasz VMisi #3559. hozzászólásáraFirestone, Bridgestone abroncsokra itt megtalálhatod az optimális beállítást, mondjuk szerintem más gyártóknak is megtalálható ilyen táblázat.
Én szoktam használni a play áruházból letöltött aplikációt is telefonon. Ha kint vagyok gazdáknál elég hasznos tud lenni. Beállítom a terhelést és mutatja a sebbességhez tartozó levegőnyomást.
Mondjuk mint az előbbi kommentembe írtam, én legtöbb esetben eggyel magasabb értéket szoktam ajánlani.
Válasz juhaszsanyi #3513. hozzászólásáraA 9.5-42 diagonál abroncs, a legtöbb gyártó 3,5 bar levegőnyomást tüntet fel üzemi levegőnyomásnak, de van ahol 4 bar-t ajánlanak.
Sajnos jellemző a diagonál gumikra hogy hajlamosak elnyomódni, főleg ha sokáig nem használják és terhelve vannak, főleg ha még hideg is van.
Kell egy kis idő hogy bemelegedjenek a szövetek és egyenletesen járjon
Válasz Gumiarzenál #3556. hozzászólásáraKöszi!
Ezek a táblázatok sajnos nagyon olvashatatlanok, nem tudnád felrakni esetleg pdf-ben? Nincs ez valahol fenn a neten?
Szállításnál elég lenne az 1,6 bár pl 16,9 - 18,4 vagy a 20,4 R38-ba? Annyival talajozni szoktam, szállításnál felnyomom 2 bárra.
Válasz Ares 826 #3539. hozzászólásáraEz nem teljesen így van, a kombájn gumin is a 2,5 bar a biztonsági szerelési levegőnyomást jelenti.
Manapság már szinte minden radiál gumiabroncson fel van tüntetve egy load index (terhelési index) pl egy 650/75R32 gumin 172A8. Legtöbb esetben ez a gumi oldalán részletezve is van egy 3-4 soros szövegrészben, ebben az esetben 40km/h sebességnél 6300kg a teherbírása 3,2bar-nal.
Egy kombájn súlya kb 12000kg + 2500-3000 kg egy vágóasztal, + 5-6 tonna a magtartály, szóval kb 21 tonna a teljes terhelés, aminek kb a 70%-a esik az első kerekere, ami kb 7-7,5 tonna kerekenként, ha esetleg domboldalon használjuk, akkor kb +20%-ot adhatunk még hozzá.
Én többnyire 2,8 bar-t szoktam ajánlani ezekre a gumikra, de ha pontos adatokat tudnak mondani, akkor én is tudom finomítani az ajánlást.
Sajnos az a tapasztalat hogy nagyon sokan ezt a 2,5 baros levegőnyomást veszik szentírásnak, és 1,5-2 baron üzemeltetik a gumikat. Ezekben az esetekben elég sűrűn előfordul hogy 4-5 éves gumik belső légzáró rétege megreped, és a mikrorepedéseken keresztül levegő kerül a rétegek közé,jobb esetbe ez simán eltávozik, rosszabb esetben légzárvány keletkezik és lehet kukába dobni az egészet
Válasz VMisi #3550. hozzászólásáraSzia!
A kiszámításba illetve az ajánlásba többnyire a ti szakmai visszajelzéseitek és tapasztalatatok segítenek sokat.
Elég sok partnerünkkel tartjuk a kapcsolatot és a felmerült kérdéseket továbbítjuk a gyártó cégek területi képviselőihez, és ezen információk alapján próbálunk a tőlünk telhető legtöbb információt eljuttatni a partnereinknek.
Ebben az esetben teljesen jól látod, arányosan elegendő lenne a te általad említett levegőnyomás, viszont mivel nem ismerjük a gép teljesítményét, és a használati körülményeit, az ajánlásba beépítettünk egy biztonsági tartalékot, éppen azért hogy még véletlenül se forduljon meg a gumi a felnin, továbbá ekkora levegőnyomáson a gumi előnyös paramétereiből (komfort érzet, talajtömörítés, üzemanyag fogyasztás stb.) jelentősen nem veszít.
Nagyobb sebességnél, pl szállításnál én az üzemi levegőnyomást jobban szeretem ajánlani (ebben az esetben az 1,6 bart), mivel jelentősen csökken a gumi gördülési ellenállása, itt még teljes egészében felfekszik az útra, nem púposodik ki, mint mondjuk magasabb levegőnyomáson, egyenletes lesz a kopása, de még nem ráz szét a gép, de az 1,4 bar elégséges ha egy kicsit komfortosabbá akarjuk tenni a traktorunkat.
Válasz mtz1221 #3553. hozzászólásáraInkább keményebb kicsivel mint hogy kitörjön belül a gumi, úgy mint nekem a kombájnon! Igaz ráz kicsit be gumi tovább bírja!
Válasz mtz1221 #3553. hozzászólásáraInkább keményebb kicsivel mint hogy kitörjön belül a gumi, úgy mint nekem a kombájnon! Igaz ráz kicsit be gumi tovább bírja!
Válasz mtz1221 #3551. hozzászólásáraAzt nem számolják szerintem a gyártók, ők csak az egyenes sima utat számolják, nem a "fél pótkocsi" méretű kátyúkat!
MAXIMUM Terhelés: 125/LI=1650kg @ D/SI=65km/h @ 1.6bar
ÁLTALÁNOS Terhelés: példa egy 5Tonnás traktor, első tengelyére kb 45% súly
esik, ez 1125kg/kerék.
Ha a traktorban 40km/h-t tud maximum, akkor, szükséges nyomás 1.2bar.
Ha 65-tel is tud menni, akkor 1,4bar elégséges.
Ha arányokkal számolom akkor
1125 kg - 40 km/h - 0,7 bár
1125 kg - 65 km/h - 1,1 bár
Válasz A.I. #3545. hozzászólásáraEgy kerékkel palacsinta, de ha iker van, akkor ha a belső 1,7 külső 1,3 akkor is jó lesz! Úton picit hajlik, de talajon legalább nem vág bele úgy, nem kell a 2!
Válasz Ares 826 #3542. hozzászólásáraA 4755ön és csakis ikerkerékkel hátul 2 bár minimum, mert a 6,6 rau kombinátort egyszer felvettem szimpla gumival, fújhattam volna én azt 20 bárran is, akkor is palacsinta lett volna, előre viszont csak olyan 1,7 körül fújok, mert legalább kicsit rugúzik, elől bkt, hátul meg Mitas és Taurus, de ott szerintem jövő ősszel már cserélni kell, asszem bkt lesz a nyerő.
Válasz A.I. #3537. hozzászólásáraIgen a táblázat tartalmazza az A8 ( 40 km/h )értékét is .
Itt egy példa a 2,5 bar szerelési nyomásra .
https://gumiarzenal.hu/custom/gumiarzenal/image/data/LET%C3%96LT%C3%89SEK/Gumiarzen%C3%A1l%20traktorgumi%20akad%C3%A9mia.pdf
4442 hozzászólás
Válasz Sk Laci #3590. hozzászólásáraMintha valami 70% ra emlékeznék a hagyományos számozásnàl
Válasz Sk Laci #3590. hozzászólásáraÚgy gondolom ott is igaz a 85%! De ne vedd készpénznek.
Sziasztok!
Ha meg van adva a teherkocsi gumiméret 11-R20 akkor a profilmagasság 100%?
Mert régebbi mezőgazdasági gumiknál csak a szélességet és a felni átmérőt írták, akkor a magasság 85% volt.
A mostani mezőgazdasági gumiknál nem írják mindegyiken, akkor 11,2-20 guminál mostan 85 vagy 100% lenne a profilmagasság? /MTZ-re való gumik/.
Azért kérdezem, mert a 11.2-20 gumi Sk-ban csak megrendelésre van, nincsen raktáron, így nem tudom megmérni az eladónál. A V profilmintázással jobban bejön nekem, mint a teherkocsis V utánzatú profil, de nem szeretnék nagyon más méretet rátenni a rokodóra, betonon-aszfalton nehogy összeroppantson a sebszekrényben valamit a különböző kerékkerület miatt.
Válasz mtz1221 #3586. hozzászólásáraA homlokrakodó UN 53.2 hátsó kerekeire nem sok teher jut. Megmerített kanálnál lemegy róla a terhelés, és ha túlszámolja magát az ember, akkor a levegőben is "jár".
Nekem jobban az iránytartásról megy, és ha az eleje átpereg, a "traktormintázatú" gumival csak jobban kihúzza a rakodót a szilárd felületre, mint sima aszfaltra való gumival. Jó egy hete leültettem a hasáig a frissen szórt törmelékben. Traktor drótkötéllel megoldotta a problémát.
Tudom én is hibás voltam, mert olyan helyre is bemászok vele, ahová nem kellene.
Válasz kis Zombi #3583. hozzászólásáraföld
Válasz kis Zombi #3583. hozzászólásáraKinti munkákra.Ti kaszárnyából nem mentetek ki terénre gyakorlatozni ?


Válasz Sk Laci #3582. hozzászólására118 dinár 1 euró.Nem azért tettem be hanem hogy lásd a táblázatból mennyivel másabb a
RAKODÓGÉP gumi terhelhetősége.Ha a kama mintázata megfelel akkor ne félj tőle az a legjobb az oroszok közül,régebben még nem voltak ilyen drágák csak azt vettünk traktorra pótkocsira is.Pont ilyen kama mintázatú gumim volt mtz-n évekig 9.5R22.5 méretben.Száraz földön fogott mint az őrült,csak ahogy rákerült a homlokrakodó a csúszós trágya miatt kellett traktor mintást vennem előre is.
Válasz Sk Laci #3581. hozzászólásáraNézz már szét a Szilágyigumi.hu- n
Válasz bandigh #3569. hozzászólásáraKöszönöm.
150 nettó körül van az ára, a Taurus 188, akkor lehet hogy az lesz.
Lassan 8 éve vettem rá Belshinát, 100-ért, Orosz gumik most is annyiba kerülnek, de minden ismerős köpködi a mostaniakat.
Válasz Sk Laci #3581. hozzászólásáraOFF
"mivel nincsen raktáram és terénben használom jelenleg"
Mi az a terén ?
Válasz mtz1221 #3580. hozzászólásáraMilyen a szerb fizetőeszköz kurzusa az euróhoz?
Válasz mtz1221 #3579. hozzászólásáraAz átküldött táblázat szerint lenne miből válogatni, de az árak hiányoznak, és a közelembe senki se árulja ezeket a márkákat.
Amit még betettél KAMA orosz gumit néztem én is, ará jó, főleg hogy az árban benne van a belső is, amit biztosan veszek, mert öreg belsővel és gallérral nem szerencsés összerakni.
Amiket én betettem Mitas gumikat azok a Kama gumihoz +50% árban.
Ha csak raktárban járna, egyből az oroszt venném, de mivel nincsen raktáram és terénben használom jelenleg, "traktormintázatú gumi rengeteget tud segíteni.
Válasz mtz1221 #3579. hozzászólásárahttps://traktorskegume.rs/traktorske-gume-prodavnica/kamionske-gume/kama-i-281-u4-10-00-r20/
Válasz Sk Laci #3578. hozzászólásárahttp://www.gumimpex.com/prodaja-guma/gume-za-gradjevinske-i-industrijske-masine-damperi.php
http://www.gumimpex.com/prodaja-guma/gume-za-gradjevinske-i-industrijske-masine-damperi.php
Válasz csferri #3577. hozzászólásáraNekem fontos az is, hogy a földön is jól fogjon.
Elébb utóbb meg kell vennem, mert a jelenlegi hátsó gumikból az egyik rendesen ki van púposodva. Csak 2,5-re fújom, nehogy elsüljön. De amikor egy ökölnyi nagyságú púp van a gumi oldalán, nem sok jót jósol.......
Válasz Sk Laci #3576. hozzászólásáraA nagyobb PR-es, sűrűbb mintázatú szerintem csak jobb a rakodóra.
Válasz Gumiarzenál #3572. hozzászólásáraHa szabadna érdeklődnöm, lenne kérdésem konkrétan két gumiabroncs közötti különbségről szerkezetileg melyik jobb:
Mitas NB 38 Extrad 11,00-20
Mitas EM 22 11.00-20
Konkrétan mintázatra az EM 22 jobban bejön.
Rakodó hátsó kerekére menne. Legtöbbet terénben járna, betonon-aszfalton csak ritkán lenne használva.
Melyik áll jobban ellen az átütésen, vagy van e valamelyikben valami védelmi réteg átütés ellen, mint a Nokkian erdészeti gumiknál?
Válasz mtz1221 #3574. hozzászólásáraNem aggódom a kopáson...
Szerintem előbb fognak elrobbanni...
Csakhát ha csere lesz, párba kell...ha meg ugye más a márka...lehet a 4et egybe?
Válasz Nyomasek Bobo #3573. hozzászólásáraKopáson ne agódj.Gumisom mondja négyből 1-nek meg púposodik az oldala kötelezően.Meg gond van a garanciával is van hogy fél év múlva ér ide a másik ha ide ér.Mondom akkor mi facnak tartatok ebből a márkából ? Azt mondja hülyék az emberek,ha valaki olcsót akar akkor elmegy megveszi máshol az özkát,pedig 10%-al drágábban tudna sokkal jobbat hozni.
Válasz Gabro #3570. hozzászólásáraNekem anyagi okokból özka diagonal van a crystalon. Szerintem nem ezeken fog a kohóba guruni...
Kopik is, pedig nem sokat megy.
Majd kiderül.
Válasz Gabro #3570. hozzászólásáraHát az oroszokat sajnos mostanság nem szoktam ajánlani, kb 5-6 éve változtattak valamit a receptúrán és azóta elég sok a negatív visszajelzés. Cultorból nem nagyon látok keskenyebb kivitelt, jó lenne azért tudni a pontos méretet hogy mekkorát keresel. Török radial abroncsokra volt a közelmúltba pár negatív visszajelzés, de permetezőkre, művelőkerékre még így is az egyik legjobb választás, viszont az fontos hogy ezeknek a gumiknak többnyire 3-4 bar körüli az üzemi levegőnyomása, arra mindenképpen figyelj majd oda
Válasz Gabro #3570. hozzászólásáraOZKÁT ne.Valamelyik kereskedő árult nálatok cultort,inkább azt.Árban nem sok különbség van.
Sziasztok!
Tyrex Agro és OZKA gumikról valakinek valami tapasztalata van? Művelőkerékre keresek új gumikat, és mivel nem sokat használjuk csak sorközművelésre, ezért olcsóbbakat nézegetek. Például az OZKA kb 30-40 %-kal olcsóbb, mint a BKT. Olvastam hogy jobban kophatnak ezek az olcsó gumik, de nekem ez nem szempont, mivel a művelőkeréken úgyis előbb kitöredezik, mint lekopik
Válasz kis Zombi #3567. hozzászólásáraMeg kell nézni élőben! (Mint mindet)
Kombájnon volt annó diagonàl, az elég gagyi volt, most trakin van első gumi, az meg 4 centivel keskenyebb mint az előző volt, azonos mérettel.. A borda amúgy jó nagy rajta, csak jóval keskenyebb.
Szóval centit elő.
Válasz kis Zombi #3567. hozzászólásáraNekem van már sajnos 5 pár petlas itthon,szerintem nincs jobb tőle a piacon olcsó kategóriában.Aliance nem tudom milyen de szomszéd solisán indiai good year van ami olyan puha,hogy nem győzzük ragasztani kukorica föld után.
Aliance abroncsokkal mi a tapasztalat? MTZ hátuljára kell nemsokára, 15,5r38-as
Válasz bandigh #3565. hozzászólásáraIgen, a mikrorepedt abroncsot tudod használni belsővel addig, amíg a repedések nem kezdenek el jobban megnyílni, utána sajnos már elkezdi kicsipkedni a tömlőt is.
A légzárványos gumi viszont már problémásabb, mivel a rétegek közé került a levegő, ha ezt sikerül is onnan eltüntetni, akkor is a szövetek már külön mozognak, nem egy egységet képeznek, előbb utóbb a szétesik a szövetváz, folyamatosan dörzsölik egymást
Válasz Gumiarzenál #3557. hozzászólásáraEgy ilyen mikrorepedt, dudoros gumit, még belsővel azért lehet egy jódarabig hasznàlni
Válasz VMisi #3559. hozzászólásáraEZ vagy EZ2,jó ?
Válasz Gumiarzenál #3557. hozzászólásáraUgyan ezt mondom én is kell a +-3,5 bar a kombi kerekeibe előre mert másként kireped belül a minta (köröm) belső oldalán! Én is így jártam pedig 2-2,5 bar lett fújva a "csoda" Good Year gumiba mérete 650/75R 32 és nme is nagy kombi mert egy Medi 330-on lévő gumikról beszélek!
Válasz Gumiarzenál #3557. hozzászólásáraUgyan ezt mondom én is kell a +-3,5 bar a kombi kerekeibe előre mert másként kireped belül a minta (köröm) belső oldalán! Én is így jártam pedig 2-2,5 bar lett fújva a "csoda" Good Year gumiba mérete 650/75R 32 és nme is nagy kombi mert egy Medi 330-on lévő gumikról beszélek!
Válasz VMisi #3559. hozzászólásáraFirestone, Bridgestone abroncsokra itt megtalálhatod az optimális beállítást, mondjuk szerintem más gyártóknak is megtalálható ilyen táblázat.
Firestone adatok
Én szoktam használni a play áruházból letöltött aplikációt is telefonon. Ha kint vagyok gazdáknál elég hasznos tud lenni. Beállítom a terhelést és mutatja a sebbességhez tartozó levegőnyomást.
Mondjuk mint az előbbi kommentembe írtam, én legtöbb esetben eggyel magasabb értéket szoktam ajánlani.
Válasz juhaszsanyi #3513. hozzászólásáraA 9.5-42 diagonál abroncs, a legtöbb gyártó 3,5 bar levegőnyomást tüntet fel üzemi levegőnyomásnak, de van ahol 4 bar-t ajánlanak.
Sajnos jellemző a diagonál gumikra hogy hajlamosak elnyomódni, főleg ha sokáig nem használják és terhelve vannak, főleg ha még hideg is van.
Kell egy kis idő hogy bemelegedjenek a szövetek és egyenletesen járjon
Válasz Gumiarzenál #3556. hozzászólásáraKöszi!
Ezek a táblázatok sajnos nagyon olvashatatlanok, nem tudnád felrakni esetleg pdf-ben? Nincs ez valahol fenn a neten?
Szállításnál elég lenne az 1,6 bár pl 16,9 - 18,4 vagy a 20,4 R38-ba? Annyival talajozni szoktam, szállításnál felnyomom 2 bárra.
Válasz Gumiarzenál #3557. hozzászólásáraBocs, ez lemaradt.

Válasz Ares 826 #3539. hozzászólásáraEz nem teljesen így van, a kombájn gumin is a 2,5 bar a biztonsági szerelési levegőnyomást jelenti.
Manapság már szinte minden radiál gumiabroncson fel van tüntetve egy load index (terhelési index) pl egy 650/75R32 gumin 172A8. Legtöbb esetben ez a gumi oldalán részletezve is van egy 3-4 soros szövegrészben, ebben az esetben 40km/h sebességnél 6300kg a teherbírása 3,2bar-nal.
Egy kombájn súlya kb 12000kg + 2500-3000 kg egy vágóasztal, + 5-6 tonna a magtartály, szóval kb 21 tonna a teljes terhelés, aminek kb a 70%-a esik az első kerekere, ami kb 7-7,5 tonna kerekenként, ha esetleg domboldalon használjuk, akkor kb +20%-ot adhatunk még hozzá.
Én többnyire 2,8 bar-t szoktam ajánlani ezekre a gumikra, de ha pontos adatokat tudnak mondani, akkor én is tudom finomítani az ajánlást.
Sajnos az a tapasztalat hogy nagyon sokan ezt a 2,5 baros levegőnyomást veszik szentírásnak, és 1,5-2 baron üzemeltetik a gumikat. Ezekben az esetekben elég sűrűn előfordul hogy 4-5 éves gumik belső légzáró rétege megreped, és a mikrorepedéseken keresztül levegő kerül a rétegek közé,jobb esetbe ez simán eltávozik, rosszabb esetben légzárvány keletkezik és lehet kukába dobni az egészet
Válasz VMisi #3550. hozzászólásáraSzia!

A kiszámításba illetve az ajánlásba többnyire a ti szakmai visszajelzéseitek és tapasztalatatok segítenek sokat.
Elég sok partnerünkkel tartjuk a kapcsolatot és a felmerült kérdéseket továbbítjuk a gyártó cégek területi képviselőihez, és ezen információk alapján próbálunk a tőlünk telhető legtöbb információt eljuttatni a partnereinknek.
Ebben az esetben teljesen jól látod, arányosan elegendő lenne a te általad említett levegőnyomás, viszont mivel nem ismerjük a gép teljesítményét, és a használati körülményeit, az ajánlásba beépítettünk egy biztonsági tartalékot, éppen azért hogy még véletlenül se forduljon meg a gumi a felnin, továbbá ekkora levegőnyomáson a gumi előnyös paramétereiből (komfort érzet, talajtömörítés, üzemanyag fogyasztás stb.) jelentősen nem veszít.
Nagyobb sebességnél, pl szállításnál én az üzemi levegőnyomást jobban szeretem ajánlani (ebben az esetben az 1,6 bart), mivel jelentősen csökken a gumi gördülési ellenállása, itt még teljes egészében felfekszik az útra, nem púposodik ki, mint mondjuk magasabb levegőnyomáson, egyenletes lesz a kopása, de még nem ráz szét a gép, de az 1,4 bar elégséges ha egy kicsit komfortosabbá akarjuk tenni a traktorunkat.
Válasz mtz1221 #3553. hozzászólásáraInkább keményebb kicsivel mint hogy kitörjön belül a gumi, úgy mint nekem a kombájnon! Igaz ráz kicsit be gumi tovább bírja!
Válasz mtz1221 #3553. hozzászólásáraInkább keményebb kicsivel mint hogy kitörjön belül a gumi, úgy mint nekem a kombájnon! Igaz ráz kicsit be gumi tovább bírja!
Válasz Ares 826 #3552. hozzászólásáraEzért kell 2-3 tizeddel többre fújni,minimum.
Válasz mtz1221 #3551. hozzászólásáraAzt nem számolják szerintem a gyártók, ők csak az egyenes sima utat számolják, nem a "fél pótkocsi" méretű kátyúkat!

Válasz VMisi #3550. hozzászólásáraÉs mennyi ott a maximum ha 40-el belevágod egy út hibába ?
Válasz T.f. #3543. hozzászólásáraJó a print screened!

Alul ezt a szöveget hogy számolták ki?
Példa: 340/85R24 125D
MAXIMUM Terhelés: 125/LI=1650kg @ D/SI=65km/h @ 1.6bar
ÁLTALÁNOS Terhelés: példa egy 5Tonnás traktor, első tengelyére kb 45% súly
esik, ez 1125kg/kerék.
Ha a traktorban 40km/h-t tud maximum, akkor, szükséges nyomás 1.2bar.
Ha 65-tel is tud menni, akkor 1,4bar elégséges.
Ha arányokkal számolom akkor
1125 kg - 40 km/h - 0,7 bár
1125 kg - 65 km/h - 1,1 bár
Válasz A.I. #3545. hozzászólásáraEgy kerékkel palacsinta, de ha iker van, akkor ha a belső 1,7 külső 1,3 akkor is jó lesz! Úton picit hajlik, de talajon legalább nem vág bele úgy, nem kell a 2!
Válasz Szabi. #3547. hozzászólásáraIgen , egy pattanó hanggal ül ki a gumi a peremhez , de az ehhez szükséges nyomás nem lehet több 2,5 bar-nál !
Válasz golyó 2 #3546. hozzászólásáraAkkor csak van valami köze a “pattogáshoz” !
Válasz Szabi. #3544. hozzászólásáraNem.
Ha addíg nem pattan fel , újra le kell nyomni és ujból fújni.
Válasz Ares 826 #3542. hozzászólásáraA 4755ön és csakis ikerkerékkel hátul 2 bár minimum, mert a 6,6 rau kombinátort egyszer felvettem szimpla gumival, fújhattam volna én azt 20 bárran is, akkor is palacsinta lett volna, előre viszont csak olyan 1,7 körül fújok, mert legalább kicsit rugúzik, elől bkt, hátul meg Mitas és Taurus, de ott szerintem jövő ősszel már cserélni kell, asszem bkt lesz a nyerő.
Válasz T.f. #3543. hozzászólásáraAz a 2,5 bar szerelési nyomás nem azt jelzi, hogy akkor “pattan” fel e felnire a gumi !?
Válasz A.I. #3537. hozzászólásáraIgen a táblázat tartalmazza az A8 ( 40 km/h )értékét is .

Itt egy példa a 2,5 bar szerelési nyomásra .
https://gumiarzenal.hu/custom/gumiarzenal/image/data/LET%C3%96LT%C3%89SEK/Gumiarzen%C3%A1l%20traktorgumi%20akad%C3%A9mia.pdf