Hirdetés
Fórum
- Talajmegújító Mezőgazdaság új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Challenger traktorok új
- Mezőgazdasági használtgép külföldről! új
- Napraforgó ára új
- Chip tuning, chip tuningdoboz, traktor tuning új
- Kukorica terményárak új
- Case IH traktorok új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Őszi búzavetés október 1-től? új
1489 hozzászólás
Válasz #89. hozzászólásra
Első a MUNKA! Nem akartalak sürgetni, inkább csak emlékeztetni! Meg az SZk-s újításaidról is igértél képeket. Amúgy jó munkát kívánok.
Címem: Lukács Ferenc 8960 Lenti Gyöngyvirág u. 6
Email: lukacs_f@freemail.hu
Üdv.
Válasz #88. hozzászólásra
Sajna véletlenü se:(( De most azért hozzáfogok:)) Nem tom meddig jutok,írj egy címet!
Válasz #87. hozzászólásra
A gépkönyv szkennelésre így búzaaratás után,kukorica előtt nem érsz rá véletlenül?
Válasz #86. hozzászólásra
Kicsit eszi az olajat, és nem rég lett felujjítva, csak a turbó nem.
Válasz #85. hozzászólásra
Miért kell turbót cserélned?
Válasz #84. hozzászólásra
Hali! T150-es turbót nem szabad rátenni!!!!
Van baja elég,akkor. Lejjeb olvashatsz turbó ügyben. Nekem is cserélni kell. Nem csak a turbónál eheti az olajat ám!
Válasz #83. hozzászólásra
Látszik egy összeégett turbón bármilyen szám? Különböző méretű turbóval gyártották őket? Van egy T150-es turbóm. Azt gondoltam ráfabrikálni, ha egyszer ráérek, mert eszi nagyon az olajat és úgy gondolom ott. A motorban amúgy csak 1500üó. van, de szét is fagyasztották, úgyhogy van vele elég bajom. Valahol azt is olvastam, hogy kicserélik a turbóba a tömítőgyűrűt és akkor jó lesz. Szét lehet szerelni egyáltalán egy összeégett turbóti? Lehet ilyen tömítőgyűrűt vásárolni? Mi a mérete? Mára ennyi kérdés azt hiszem elég :-)
Válasz #82. hozzászólásra
A közvetlen befecskendzésű is ugyan annyi lovas.
Csak aszem, a 21-es erősebb. De nem tudom, ezt már biztosra. Nézd meg, hogy mi a túrbónak a száma!
Válasz #81. hozzászólásra
Voltam otthon. A 15k-s nem turbós, előkamrás. A 17k turbós, előkamrás. A 19-esek turbósak, levegővisszahűtésesek és közvetlen befecskendezésűek. Ezek állítólag 120LE-sek. Legalábbis valahol ezt olvastam. Köszönöm, mindig tanul valamit az ember! Tényleg ezekben elfordítva áll a porlasztó! Köszi.
Üdv.
Válasz #80. hozzászólásra
A 15ös az a 4-es szkba való, az nem turbós. Ok majd írd meg milyen!
Válasz #79. hozzászólásra
Az SZMD 15K motorom kamrás. A 19-eseket és a 17K-t meg kell néznem. Csak ez nem olyan egyszerű, mert én nem ott lakom ahol a gépeim vannak. A lakásomon végzem a mérnöki munkám (most nagyon sok tervezni valóm van). A szüleimnél meg élek a "hobbimnak" a gépeknek és a földművelésnek.
Válasz #78. hozzászólásra
Igazán nincs mit! Most akkor a tied milyen motor?
Kamrás, vagy sem?
Válasz #75. hozzászólásra
Nagyon szépen köszönöm.
Természetesen megvárom míg lesz időd! Azért majd ne felejts el!
Üdv.
Válasz #74. hozzászólásra
Köszönöm szépen!
Válasz #75. hozzászólásra
Ja és ciril "n"-betüvel van jelölve (H)
Válasz #73. hozzászólásra
Egész pontosan 17kn a motor benne, ami azt jelenti pontosan, hogy elektromos indítású turbós(ezt a 17jelöli) kombájnba való(k) közvetlenbefecskendezésű(n). De nem biztos, hogy ugyan olyan a motor, mint a táblája, mert teljesen kompatibilisek ezek a motorblokkok egymással, és nem biztos, hogy gyári. Ha a porlasztón a nyomócsö csatlakozója felülnézetből merőlegesen áll a motorra, akkor ör.kamrás, ha ferdén, akkor közvetlenes.
Én békésmegyei vok, de betudnám scannalni, csak most nagyon nincs időm rá sajna:( De ha nemsürgős....
A turbós közvetlenesnek 175bar a azörv.kamrás turbósnak 150bar.
Válasz #73. hozzászólásra
150bar,ha jó az adagoló lehet 170bar.MTZ-80-as porlasztó jó bele.
Válasz #72. hozzászólásra
Az SZMD 19 turbós, levegővisszahűtéses. Az SZMD 17K csak turbós. Ezek akkor mind örvénykamrásak? Az SZMD 17N-ről nem is hallottam! Ez közvetlen befecskendezésű lenne, mert azt írod, hogy sokkal jobb!? SZMD-19 porlasztó nyitónyomást nem tudod mennyi?
A 17-es gépkönyv nagyon érdekelne! Én zalai vagyok és te? Lemásolnám és visszaküldeném, vagy valami más megoldást nem lehetne kitalálni?
Válasz #70. hozzászólásra
Amikor hozzámkerült, akkor szmd-19 volt a tábláján, az egy örvénykamrás turbós motor volt u.a, mint a 17-es. Az szmd-17-esről van könyvem. Most egy szmd-17n van benne ez jobb sokkal, mint az örvénykamrás.
Válasz #64. hozzászólásra
Nem értelek. Ki vagy és mit akarsz?- egy "komoly retro kombájnos" topicban :-)
Válasz #69. hozzászólásra
Az enyémen: Ferde felhordón 28, az hajt 17-et. A tengely másik végén 16 hajtja a lent lévő 17-et (tehát itt van egy kis lassítás). Én végig számoltam a fordulatot. A 28 fogú fordul katalógus szerint 452/p-et. Ezzel végigszámolva alul a meghajtó tengely nálam fordul 700/p, a tiéden 705/p-et. Ez jelentéktelen különbség, de nekem kéne valahonnan a bal oldali16 helyett olyat szerezni mint a tiéd (18) akkor igazán gyors lenne! Mert az a baj, hogy ami plusz gyorsítás van az elején az a végén elveszik a lassító áttétel miatt!
A tiédbe milyen típusú motor van?
SzMd17k-ról és SzMD 19-ről vannak adataid?- esetleg gépkönyved?
Válasz #56. hozzászólásra
Hali! A ferdefelhordó tengelyén 28-as,az meghajt egy 19-est annak a tengelynek a végén 18-as hajt egy 17-est, ami már a hajtómű tengelyén van. Neked ez hogy néz ki?
Válasz #65. hozzászólásra
Én nem tom ezt a kazah.-os témát, de az enyém elvileg rosztov-nadonu-ban készült.
Válasz #66. hozzászólásra
Akkor most fogjuk komolytalan vizekre terelni!!!!
A méreteim: 23éves vok,méreteim 110/ 70 /110 , 175cm magas, hosszú barna haj, de holnap befestem ZÖLDRE!!! , hosszú combok , hosszú vörös körmök plussz még néhány EXTRA.....
Csak látnál olajos overálban ahogyan szerelem a traktorokat 32-es kulccsal a kezemben......
Megnyalnád mind a 10 ujjadat!!!!!!!!!!
:-DDDDDD
Válasz #64. hozzászólásra
Ne vicceljé mán!! Ez egy nagyon komoly retro kombájnos topic! :DD
Válasz #63. hozzászólásra
Rosztov oroszországban, de valahol kazah is ott gyártottak, de nagyon régen. Tavalyon csőd ment, megvettek NEW IDEA rostszelmast.
Válasz #61. hozzászólásra
Na add csak ide!!!!
Tudod én ám 1 belevaló CSAJ vok. ám!!!!!!
:-)))))))))
Válasz #62. hozzászólásra
Rosztov az kazhsztánba van?
Válasz #59. hozzászólásra
Nem tudod? Volt szovjet, mai Kazahsztánon. Ez Szk kombájn gyártottak kazahon, meg OVP-tiszitiógépek is.
Válasz #60. hozzászólásra
Kabd be! :D
Hogy milyen gép az szk 5-ös????????? HMMMMM???
Nem is tudom! De mégis !
Szerintem csakis a LEGJOBB lehet mivel Jani X is ez mellett tette le a voksát!!!!!
Igen, ennek így kell h. legyen!!!!! Ez biztos! :-DDD
Válasz #58. hozzászólásra
?
Válasz #57. hozzászólásra
60-es évek végén Szk kombjánok és OVP magtári tiszitógépek ez alkamas munkát volt.
Válasz #56. hozzászólásra
Hali A feldefelhordón 28-as alánckerék, és az hajt 18-ast. De a további áttétel, is gyorsít még, de elfelejtettem megnézni, mert nagyon siettem. Holnap után megnézem. Neked hányas lánckerekek vannak?
Jó, majd csinálok néhány képet.
Válasz #55. hozzászólásra
Majd egyszer, ha ráérsz az újításaidról (szerintem több is van) légyszíves tegyél fel képeket. Azt a bizonyos lánc kereket is majd nézd meg. Köszönöm.
Üdv.
Válasz #54. hozzászólásra
Köszi! Majd mutatok 1-2 képet. Jó éjt!
Válasz #53. hozzászólásra
Ügyes vagy! Egyszer szívesen megnézném! El kell mennem aludni. Jó éjszakát!
Válasz #52. hozzászólásra
Köszi!
Nos alulró 1:1-ben kidobtam a hajtást, mert tű hegyesek voltak a lánckerekek, csak egy kuplungot hagytam meg belölle. Az említett 19-es lánckerétől jobbra egy körmös hardiva egy tengelyt kivezettem, és jobbról oldalról hajtottam meg a törő rész, kellett még esztergátatnom 2 átmenő tengelyt a gyári mintájára. Balra meg oldalról a gyári konzolcsiga hajtásvan, meg a szárzúzóé. Alulra meg simán felfűztem a 4 szöghajtóművet 2 u acélra. Midenhol van biztonsági kuplung.
Válasz #51. hozzászólásra
Értem. Igazad van (ürítő csiga). Az átalakításhoz sok sikert (dupla tárcsa). SZK-ra való FKA adaptered van és arra szereltél szárzuzót? Azt hogy lehet?
Válasz #49. hozzászólásra
Nem raktam csurig, vagy csak annyit vágtam, amennyi rá fér. Nem kikapcsoláskor, hanem ujra bekapcsoláskor, nagyobb az ellenálása, ha teli van a csiga.
Válasz #48. hozzászólásra
Még ezt ki kell találni. Egyenlőre azt tervezen, hogy az asztalt hajtó szíjtárcsa után "elvágja" az esztergájos és valahogy köszpontra esztergáva be rakunk még 1 ugyan olyan tárcsát majd visza az utóverő tárcsáját és és összecsavarozzuk. Persze lehet, hogy ha megmutatom neki, miröl lenne szó jól elküld a ...:D
A szárzuzót én raktam rá.
Válasz #47. hozzászólásra
Akkor mit csinálsz ha megtellett a pót? Kikapcsolod az egész cséplő művet és akkor kapcsolod ki a csigát?
Nem értem kikapcsoláskor miért lenne ütés?
Válasz #46. hozzászólásra
Köszönöm a gyors választ! Majd légyszíves megnézni.
A kombájn oldalán (a főáttételnél, ahonnan a hajtást kapja)hogy fér el dupla tárcsa? Hogy lett szártépős adaptered?
Válasz #45. hozzászólásra
Én a a körmöskapcsolón nem variáltam sosem, De nem jó teli csigábval kikapcsolni, mert az általad is említett hirtelen ütés mégnagyobb.
Válasz #45. hozzászólásra
Igen. Azt tudom, hogy a lenti, vagyis a hajtott lánckerék 19-es, mer tavaj cseréltem. A szíjtárcsa mellettit nemtudom, de valamelyik nap megnézem, de tuti, hogy lényegesen nagyobb. Én most akarom kukira átalakítani dupla asztalszíjjasra, mert a szárzúzó miatt eléggé nagy a terhelés 1 szijjnak.
Válasz #44. hozzászólásra
Köszönöm a választ. A fő lánchajtásról beszélsz ugye? -ami jobb oldalt van. A ferde felhordót hajtó ékszíjtárcsával közös tengelyen lévő és a kuk. adapter behajtó tengelyén lévő lánckerékről van szó? A tiéden hány fogú lánc kerekek vannak, hogy meg vagy elégedve vele?
Az én ürítő csigámat, se lehetett eredetileg kikapcsolni terhelés alatt, mert nagyon alá volt köszörülve. Én felhegesztetem és úgy köszörültem a fogakat, hogy a kapcsolódó felületek a kombájn hossztengelyére merőlegesek legyenek. Így maguktól nem kapcsolódnak ki, de én ki tudom kapcsolni terhelés közben is. A rudazatot is precízen be kellett állítani hozzá.
Válasz #43. hozzászólásra
Bocsi! Sztem is durva, de ez így is örök élet. Csak annyi, hogy terhelés alatt nem lehet szétkapcsolni.
Az áttételen tudsz a ferdefelhordó és a kuk. adapter előtéttengelyén variálni.
Válasz #42. hozzászólásra
Úgy értem, hogy nem töri elég gyorsan. A szíj nem csúszik. Mint írtam valahol olvastam, hogy lehetne áttételt növelni, hogy gyorsabban forogjon az egész adapter. Az űrítő csiga bekapcsolós kérdésemre nem válaszoltál :-)
Válasz #40. hozzászólásra
Hogy érted, hogy tolja? Nem töri elég gyorsan? Nem az asztalszíjjad csúszik?
Válasz #40. hozzászólásra
Hali! kérdezzz nyugodtan engem!:) kuk.-ba termés függő a "pite". van úgy, hogy 2.-ba kened száját szárzúzóval és 1.-be meg a leglassúbban.