Gázolaj árak 594 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 393.08 Ft USD 335.35 Ft CHF 417.36 Ft GBP 450.05 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93973 hozzászólás
Nincs profilkép
#93973 Árpi_
2025-09-06 07:23:19

Válasz .Richard. #93972. hozzászólásáraÉn a féltengelyházhoz merevítettem ki. Biztos ami biztos a fronthidraulika miatt.

Nincs profilkép
#93972 .Richard.
2025-09-05 23:01:15

Válasz envagyok2 #93968. hozzászólásáraHát,valami tartson minden irányba. Vasat rá. a kuplung harang mindnhogy szèt akar esni. Ezèrt kène a fèltengelytokhoz kikötni,vagy a haskampo helyèhez. Hajlik a traktor közepe.

Nincs profilkép
#93971 .Richard.
2025-09-05 22:53:18

Válasz mtz1221 #93970. hozzászólásáraTalán a profil forma merevit,nem a vastagság. Annó mikor a Golfok jöttek,kirohadt küszöbbel, a belső meg a külső küszöb közè raktunk,előre behegesztett lemez csíkot. Ugye függőlegesen hajtva a külső meg a belső pereme,amin a kárpit volt,ha azt összehegeszted,emelèskor megemeli,berogyik fölmegy az utastèrbe. De a lemezcsik,kb. 20mili volt, egyes lemezből,az annyit merevitett,hogy így a három rèteg függőlegesen elbirta az autót.

#93970 mtz1221
2025-09-05 22:40:33

Válasz envagyok2 #93968. hozzászólásáraPótkocsiknak sem hiába U vas a váza.smile whistling

#93969 mtz1221
2025-09-05 22:39:12

Válasz .Richard. #93967. hozzászólásáraVolt itt egy 50es a faluban, az rakodóval jött újkorában. 1 írányú munkahengerek voltak rajta, ahol a króm szát 90 mm átmérőjű volt . Paletta cementett az rakta le fél falúnak. De valami tömör 100x100as volt hídja ls 60 vagy 70es volt a mankója. Meg valami ügyetlen orosz méretű 16 vagy 18as elsőkerekek. És bírta, pedig 1 tszt is megjárt.

Nincs profilkép
#93968 envagyok2
2025-09-05 22:13:02

Válasz .Richard. #93964. hozzászólásárajóvan, akkor megcsináljuk így. nem u vasra gondolok, hanem 20-25-ös laposvasra, amilyen széles csak elfér ott. az iga a bölcső. persze, elöl is keresztbe ehhez is, meg egyméáshoz is össze lessz fogatva. bár sztem rakodóük nincsenek.

Nincs profilkép
#93967 .Richard.
2025-09-05 22:05:35

Válasz mtz1221 #93966. hozzászólásáraAz a baj azMtzvel,hogy a mèrete miatt akarnak belőle nagy traktort csinálni. smile lolde csinálnak is. Teherautó is lètraalvázas, olyan kell körèlye aztán meg lehet szakasztani a Hidraulikaszivattyút. smile lol

#93966 mtz1221
2025-09-05 22:00:28

Válasz .Richard. #93964. hozzászólásáraLehet mondasz valamit. 20 as falú zártszelvényt kéne 2 vágni, és akkor lenne tartása is.smile thumbup

#93965 mtz1221
2025-09-05 21:56:14

Válasz envagyok2 #93963. hozzászólásáraRá kell azt tenni az elejére. Bacd meg ha egész életedben hátramenetben akarsz majd vele kinlódni.smile sweatdrop

Nincs profilkép
#93964 .Richard.
2025-09-05 21:42:12

Válasz envagyok2 #93955. hozzászólásáraHátul a 82es. 10mázsát. Èn csak 5öt. Könnyű elöl. Mi az az iga? Kuplungharangon van a váz,váznyulvány. Az van a bölcsőre csavarozva amiben a királycsap van. Ha a vázat összecsavarozod a bölcsővel kívül egy U vassal, amit hátrafele megtoldva kikötsz a fèltengelytokhoz, akkor olyan lesz,mint a tank. A kettő oldali együtt tart annyit,hogy nem tud tekeredni. De elöl is össze kell kötni,mert ha a híd felül egyik oldalon a bölcső alján, akkor tekeri. De összekötve nem. Tololapos,meg a KCRes is hasonlóan van.smile lol Ha az is kevès,rakjál egy harmadikat alája hátrafele a haskampo helyère. Na ha azt is kimerevited az oldalsokhoz, akkor már van egy pótkocsi platód közbeèpitett traktorral. smile thumbup aztán már csak a hidat tudod szèttörni. smile lol

Nincs profilkép
#93963 envagyok2
2025-09-05 20:47:05

valami ilyesmi lenne. így adná ki sztem.
és ugye szenázs, duplája a szénának, meg még a fogó.
vagy marad a tolatás? ott meg a nagylakat szakad szét, nem?

Nincs profilkép
#93962 envagyok2
2025-09-05 20:44:27

Válasz Gergő80 #93957. hozzászólásáraezzel mennyit tudsz emelni? tonnát mersz?

#93961 Gumóka
2025-09-05 16:20:18

Válasz Gumóka #93960. hozzászólásáraMi a kéket már rakodóval vettük, máig nincs rajta merevítés, semmi baja.
Nyilván 1 bálát pakolgatunk, de én rakom vele a tonnás bb-t is
Annyi, hogy ott a bölcső és a nyúlvány van a konzollal kötve, a kuplungház már nem.
De ilyen orrakodó van egyik ismerősnél, ő próbálta a két bálát is, aztán hajlott akkorát a váz, hogy szétcsúszott a kormánytengely az oszlopnálsmile sweatdrop

#93960 Gumóka
2025-09-05 16:17:27

Válasz mtz1221 #93959. hozzászólásáraÉpp elég annyira laza illesztés, amit a vázmerevítő és a váz furatai adnak.
A lényeg az, hogy az orrától a kuplungházig 3 darabba van a traktor váza, ezt tartsa egybe, együtt tehermentesít.
Túl előfeszített sem jó, mert nem tud hova "rugózni" a váz, ott fog törni, ahol a legtöbb terhelést kapja.
Nagyon lazánál ugyanez..
Utólagos merevítőt ve lehet kötni a vázhoz, az nem baj, de szerintom jobb a hídtokhoz pántolni a furatain.
Csavarkötés épp annyit tart és enged, amennyit kell.
Ez olyan mint nálunk is volt nekem előfeszített trélerem, üresen púpos volt a közepe, 24 tonnára már egyenes volt.
Meg volt egy utólagos épített is, színpados ponyvás pótból, szarrá merevítették a súlyterhelés miatt, aztán nehéz is lett, meg egy merev szar, majd ledobta a vontatót az útról.
Nem szerettem.
Cserébe az rakottan hajlott, lefelé...
Na ezt küszöbölte a gyári előfeszített tréler.

#93959 mtz1221
2025-09-05 16:09:10

Válasz envagyok2 #93953. hozzászólásáraNekem a nagyra levették a gyári erősítést, és azon keresztül fúrták át a rakodó konzolját. Szerintem úgy kell neked is, + még ráhegeszteni egy függőleges 5-600 mmes vasat, aminek az alját a hátsó hídházhoz kötöd, a tetejét meg a merevítés elejéhez. Nem bír az úgy 3 tonna alatt sem mozdulni. Merevítést meg olyan hosszút hogy a kuplungházat is fogja.

#93958 Gergő80
2025-09-05 15:49:47

Válasz envagyok2 #93953. hozzászólásárafront hidraulika kuplung harangig hátra engedve

Nincs profilkép
#93956 csabahegeszt
2025-09-05 14:54:18

Válasz BrekiBéla #93931. hozzászólásáraTalán nem Fitos volt az?
Nekem igen jó munkát csináltak erdőben.

Nincs profilkép
#93955 envagyok2
2025-09-05 14:14:50

Válasz .Richard. #93954. hozzászólásáraazzal mennyit lehetett emelni? mert azt is ugyan így az iga tartotta

Nincs profilkép
#93954 .Richard.
2025-09-05 13:54:47

Válasz envagyok2 #93953. hozzászólásárasmile loltargonca torony az elejère kitolható villával.

Nincs profilkép
#93953 envagyok2
2025-09-05 13:48:19

Válasz mtz1221 #93951. hozzászólásáraén nem a hídtól félerk, hanem magától a váztól. tennék akármilyen vastag nyúlványt a váz mellé, és annak az elejére raknám fel a cuccot, de ugye ezt csavarokkal fogatom mellé a váznak, igának, és azok furata nem olyan pontos, hogy mindegyik csavar viseljen terhet, hanem csak a legelső kettő fog, vagy csak az egyik, és a leghátsó. ezért mondom, hogy nem szabná le az igát?
a híd nem szakad össze, 82-esen is van rakodó, tonnás zsákkal, jóval előrébbn, mint ez, szóval az dupla terhelést jelent a hídnak, meg hátra tudok súlyt felvenni, azzal sincs baj, a híd bírja, a váz, igaz bírja-e?
kitámasztani, és az jobb? megbeszéltük már, én azt kicsit parasztvakításnak érzem, ha passzios feszere csinálod, akkro a hídtok viseli a terhet, azt feszegetd. ha lazára, hogy tudjon engedni a furat 1 milimétert, akkro meg semmit nem visel. hol van a középút? és azt hogy illeszted, mikor a hídtokba a csavarod lötyög? és mondom, a hídtokot feszegetni 30 cm-s erőkarral, az jó ötletnek tűnik?

#93952 mtz1221
2025-09-05 09:47:40

Válasz mtz1221 #93951. hozzászólásáraVagy backi megtámasztani a hátsó hidháztól az oldal merevitést rendesen. Meg belerakva az első egyeneshidad, már életképes lehet .

#93951 mtz1221
2025-09-05 09:45:21

Válasz envagyok2 #93950. hozzászólásáraSzerintem nem. Szoktam 1000-1200 kilós zsákokat ide oda pakolni, de csak lépésben az nem a 82sé. Nincs nyugatid első hidraulikával komoly első difivel ? Vagy 1523sod ? smile devil

Nincs profilkép
#93950 envagyok2
2025-09-05 08:15:28

Válasz mtz1221 #93949. hozzászólásáramegnézem a kapákat is, csak egy gyors gondolatébresztő.
mondtam, hogy csinálok hátra egy bálafogós rakodót. de mi lenne, ha elöl lenne? mégiscsak egysezráűbb előre menni napoka,t mint hátrafelé. nem kéne nagyopn előrnyúlnia, sztem még annyira sem, mint egy rakodónak, épp csak fel lehessen venni vele a földről a bálát akár talpán van, akár oldalán, és platóüra fel lehessen tenni, sztem nem lenne a gép előtt jobban.
nbagy kérdés, hogy az alváz, főleg az iga elbírná? vágatok akármilyen vastag laposvasatm, ami kicsit kinyúlik előre, és arra építem rá. de a súlyt akkor is az első kettő csavar tartaná, ami az igában van, hiába csavarozom végig, akárhány csvaarral, akármennyi stiftet rakok bele, a nagy részét az első két csavar tartaná. elbírná? 6 mázsa bála +3 a fogó + 3 ez a szar.

#93948 mtz1221
2025-09-03 12:44:57

Válasz Gumóka #93947. hozzászólásáraItt csinálta megvalaki a fórumon, rendes bowdenosra, oda ahová te akarod. Valahol meg lesz az, vagy vissza kell olvasni.

#93947 Gumóka
2025-09-03 12:10:00

Válasz mtz1221 #93946. hozzászólásáraOrosz videóban láttam, hogy ott a kerékjáratba vannak felhozva a karok. A mechanikát kitalálom fejből is.
Csak nekem az nem tetszik, veri tele a kerék sárral.
Viszont nekem oldalt csak a kézigáz van, nincs erőszabályzó, meg a kardán a kézifék mellett van, így a kézigáz mögé tenném.

#93946 mtz1221
2025-09-03 10:21:59

Válasz mtz1221 #93945. hozzászólásáraValaki itt leírta pár éve hogy pont mi kell hozzá, csak nem találom hová mentettem le.smile cursing

#93945 mtz1221
2025-09-03 10:20:48

Válasz Gumóka #93944. hozzászólásáraÚgy nézd már akkor, hogy 2 re nekem is kéne. 1-1. smile wink

#93944 Gumóka
2025-09-03 07:47:42

Válasz mtz1221 #93943. hozzászólásáraMost nézem, vannak kész bowdenek is a vezérműtömbhöz, olyan, ami nekem kell, fel tudnám vinni a karokat a kézigáz mellé.
Azt még nagyon meg akarnám csinálni

#93943 mtz1221
2025-09-02 22:08:42

Válasz Gumóka #93941. hozzászólásáraMi lehet az ára ? Erre lehet betuházok, ha a rakodóson bedöglik. Ezek a caproni vezér tömbök, qrva jók.smile thumbup

#93942 rtamas1976
2025-09-02 21:24:36

Válasz Gumóka #93941. hozzászólásáraNekem a 45ös mtzén ns50 van
Brutális. T150 szivattyúja.

Nincs profilkép
#93940 .Richard.
2025-09-02 04:35:40

Válasz BrekiBéla #93939. hozzászólásáraJa ez majdnem ugyanolyan. a kalapács tartója határolja a mèjsèget. Ez jó! Már, szerintem. Ami nem ilyen,az nem való ágakra.

Nincs profilkép
#93939 BrekiBéla
2025-09-02 00:14:14

Válasz .Richard. #93936. hozzászólásáraNem, nem olyan. Ez az: https://starex.hu/erdeszeti-munkagepek-es-adapterek/erdeszeti-szarzuzo/erdeszeti-szarzuzok/5037/erdeszeti-szarzuzo-STAREX-FM-FOREST-200
Olyan zúzó, amit írtál már dolgozott nekem egy nagy valtrával, de az 20 millió. Itt a kalapácsok széleségge kisebb és saját tengelye körül elfordulhat, így nem akad meg. És ez hivatalosan erdészeti szárzúzó. Ami fákat és betonoszlopot nem, de vastagabb ágakat elrendez.

Nincs profilkép
#93938 .Richard.
2025-09-01 22:11:51

Válasz mtz1221 #93937. hozzászólásáraAkkor tudod miről írok. Az az. A többi meg szárzuzó.

#93937 mtz1221
2025-09-01 21:44:03

Válasz .Richard. #93936. hozzászólásáraSzerintem az erdészeti mind olyan kéne hogy legyen. 1000 ló se lenne elég ha 15 centit belekapna. Láttam 30 centire lemenő forgóboronát, tolta a 300+lovas fendet 4 keréken sima szántóföldön.

Nincs profilkép
#93936 .Richard.
2025-09-01 21:16:48

Válasz BrekiBéla #93921. hozzászólásáraAz melyik fajta zuzo,amelyiken a kalapácsok pár milimètert állnak ki,meg lehet rajta valami vidia is,mert a betonoszlopon is áthuzza a Valtra,de nem harap nagyot,mert olyan,hogy tárcsák vannak körbe a tengejre ráhuzva,ráhegesztve,a kalapács ezek között van. Na most a kalapács teljesen kiállo rèsze ami darál,csak pár milit áll ki a tárcsa vonalátol. mint írtam. Szóval nem fullasztja le,mert nem fog annyit. Viszont mindent ledarál. Olyant keress!

Nincs profilkép
#93935 BrekiBéla
2025-09-01 15:39:22

Válasz Gumóka #93932. hozzászólásáraÉn is így állítottam be. pont így volt nekem is. Azóta nem csúszik, ha nagyot fog, akkor a zúzó 4 ékszíja füstöl el. Nagy hitet ad nekem az, hogy a kalapácsok 360 fokot tudnak fordulni, mert nem feszül rá a tengelyre és nem fogja terhelni a TLT-t. Vagy rosszul gondolom?

Nincs profilkép
#93934 BrekiBéla
2025-09-01 15:32:05

Válasz mtz1221 #93930. hozzászólásáraRégi 80-as mzt ami utólag kapott oldalváltót és turbót. Erős gép, nagyon szeretem. A TLT valóban erősre van húzva, de nem emlékszem, hogy mondták volna, hogy cseréltek volna szalagot vagy erősítettek bármit is.

#93933 Gumóka
2025-09-01 15:26:56

Válasz BrekiBéla #93927. hozzászólásáraOtt lesz a megoldás, fel kell tuningolni a tlt-t hátul, megcsúszni nem fog, meg szerintem ha turbós, bírnia kell, úgy se száguld vele az ember.

#93932 Gumóka
2025-09-01 15:24:18

Válasz mtz1221 #93930. hozzászólásáraMondjuk én a legutóbb úgy állítottam, hogy középállásba betekertem a csavarokat, meg a rugófeszítőét is majdnem teljesen.
Aztán bekapcsolt állásba raktam, de a rugó miatt nem billent át teljesen, így addig tekertem visszafelé a szalagcsavart, még épp át nem billent. Utána meg visszahúztam 90 fokot.
Nem csúszik, fogja a traktort a zúzó, ha keményebbet fog.

Nincs profilkép
#93931 BrekiBéla
2025-09-01 15:11:09

Válasz Praetor #93929. hozzászólásáraDolgozott nekem egy ilyen Valtra, de az lassan nekimegy az erdőnek és legyalulja. Nagyon szép munkát végez mocskos drága áron. Az én területemhez az kb az "ágyúval verébre" kategória lenne.

#93930 mtz1221
2025-09-01 14:51:02

Válasz BrekiBéla #93928. hozzászólásáraMilyen mtz ? Erősre meg húzva a tlt rugó, erősített zövetes fékszallaggal, és felrandalizott fékdobbal, bármelyik nyugati 80-90 lóerőstől jobban fogja bírni. Ha lenne 1000 bemenet a zúzón, az lenne az igazi, jobb lenne a hajtásláncnak a nyomaték.smile wink

Nincs profilkép
#93929 Praetor
2025-09-01 14:35:56

Válasz BrekiBéla #93926. hozzászólásáraNem igazán értek az erdészeti cumókhoz, de egy fazon nálunk parkoltatta pár éve a gépét. Valami 20 misi fölötti 2.5-2.8m szélességű olasz cumó volt a 160-180 lovas valtrájára akasztva. Ha jól tévedek a valtra le tudja adni TLT-n a teljes erejét. Ez az MTZ-kre meg nem jellemző.

Nincs profilkép
#93928 BrekiBéla
2025-09-01 14:30:49

Válasz mtz1221 #93923. hozzászólásáraItt a zúzó: https://starex.hu/erdeszeti-munkagepek-es-adapterek/erdeszeti-szarzuzo/erdeszeti-szarzuzok/5037/erdeszeti-szarzuzo-STAREX-FM-FOREST-200

Az erő megvan, csak a tlt-től tartok, hogy bírná-e.

Nincs profilkép
#93927 BrekiBéla
2025-09-01 14:28:57

Válasz Gumóka #93925. hozzászólásáraMost egy 2 méter széles, hasonló zúzót húzok az MTZ-vel, de bátran belemegyek és rátolatok a nagyobb kökényre és csipkére is. Azt bírja, csak a kereszt merevítő miatt úgy kell ráemelni. Ennek az erdészeti zúzónak viszont a kalapácsai 360 fokot tud fordulni, így elvileg nem akad meg, viszont a TLT-től félek, hogy az bírná-e.

Nincs profilkép
#93926 BrekiBéla
2025-09-01 14:19:00

Válasz Praetor #93924. hozzászólásáraKöszönöm!
Nekem is azt mondta a "gépészem", hogy a TLT lehet a leggyengébb láncszem.

#93925 Gumóka
2025-09-01 13:34:39

Válasz BrekiBéla #93922. hozzászólásáraFMXH-240 van, ez nem az erdészeti, csak a sima erősített, 90 lóerő környéke a traktor, viszi rendesen.

Nincs profilkép
#93924 Praetor
2025-09-01 13:34:26

Válasz BrekiBéla #93922. hozzászólásáraNem tudom melyik MTZ TLT-je szeretné...

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Mi történt az élelmiszerárakkal augusztusban?
Miért néznek keletre a napraforgók? – Az ELTE kutatói megfejtették a rejtélyt
Miért néznek keletre a napraforgók? – Az ELTE kutatói megfejtették a rejtélyt
Több tudományterület szakértői összefogva vizsgálták meg, miért fordulnak az...
Rotor REGAL minilazító 200/250 cm – 5 kés, 80-90-100 LE
Rotor REGAL minilazító 200/250 cm – 5...

1.596.000 Ft

Agricola Italiana 35010 pneumatikus vetőgép eladó
Agricola Italiana 35010 pneumatikus...

3.200.000 Ft

Termelőtől több fajta szilva eladó
Termelőtől több fajta szilva eladó

230 Ft

Besztercei és Stenly szilva eladó
Besztercei és Stenly szilva eladó

220 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]