Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 398.88 Ft USD 343.29 Ft CHF 427.53 Ft GBP 460.19 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93566 hozzászólás
Nincs profilkép
#34266 a2457
2014-11-29 22:51:04

Válasz #34310. hozzászólásra

ennyi nem fogyhat.
a diagnosztika egyszerű eszköze a hidegindító.
ha olajos fémre fújod akkor elpárologtatja az olajat.
töröld le a szivattyút, a rámenő csöveket és minden hidraulika csatlakozást.
vegyél fel vele pár bálát, dolgoztasd meg a hidraulikát. aztán nézz körül hol szökik az olajad.
maga a munkahenger is fel tud sokat venni ha üres.
de nem ennyit.
nagyon ritkán fordul elő olyan, legalábbis én mgé csak egyszer láttam, hogy a szivattyú tengelyénél megy ki az olaj, és a traktor szivattyú hajtásán át bepofázik máshova.
ha sehol nem találsz olajfolyást, és mégis ilyen ütemben fogy akkor ez lesz a gondod.
a szivattyú kihajtás szimmeringjét is cserélned innik, meg a szivattyút magát is.

gumigyűrűt/tömítés készletet kérj hozzá.
csiszoló vászonnal ahova felfekszik a szivattyú fémtisztára kell csiszolni.
motortömítővel be kell kenni vékonyan.
arra jöhet a gyári klingerit (szerű) tömítés, amint kicsit meghúzott.
arra jöhet megint motortömítő, ha kicsit meghúzott akkor meg a szivattyú.
egyből ne húzd meg a csavarjait.
előbb a szívó oldali kicsi könyököt játszad rá, meg a nyomó ág felőlit. ha esetleg nem a széles fajta gumi tömítés volt benne akkor azt is kérj, azzal rakjad össze.
ha minden klaffa csak akkor kezd el lehúzni a csavarokat, lépésekben. ne úgy hoyg eggyet romra tépsz, aztán jöhet a következő. máskülönben ereszteni fog vagy azonnal, vagy nagyon hamar.
új szivattyút érdemes olajjal feltölteni és kézi erővel megforgatni, ha van benne megmunkálási forgács kijöjjön.
a bemenő és kimenő furatokat is meg kell nézni, van hogy szarul furják ki és sorjás marad.
a szivattyú hátsó fedelét fogják körbe csavarok, egyessével kell kiszedni, bekenni menetragasztóval és visszatekerni. ha egy megvolt, jöhet a következő.

ha csőnél ereszt, mondjuk tömbnél.
akkor ott kell lennie réz alátétnek.
nem szükségszerű, de érdemes újat venni.
technikailag a régit is ki lehet melegíteni szúrólángon. de nem tétel, értelmetlen dolog nem újat venni biztos ami biztos alapon. ha felhevítetted, hirtelen kell hűteni. ettől a réz anyaga kilágyul, akkor tudod meghúzni úgy hogy tömítsen is rendesen. ha gazdagnak érzed magad a fémcsövekből amit lehet válts ki tömlőre. annak nincsennek ilyen bajai.

ha a munkahenger száránál ereszt elvileg feltudod te is újítani, kérdés hogy a száron nincsen e sérülés nyom.
értelmesebb ötlet szakműhelyre bízni.

ha a tömb maga ereszt, akkor meg kell nézni hol. ha a tetején a nyakas szelepek, akkor esetleg annyit megérdemel hogy ott kicseréled a gumitömítést.
meg áthuzogatod rajta a csavarokat.

úgy kell mint a hengerfejnél, belülről kifele átlósan, és ésszel mert aluminium a tömb. menetragasztót megérdemli.

szűrőt ha már úgyis így belemásztál érdemes kicserélni, lehet hogy szerencsétlenül csattant el a régi munkahengered, mosódhatott be a szűrőbe pár oda nem való dolog.

ha dolgozik a hidraulika akkor fel is fog melegedni.
minden olyan csavar ami nem menetragasztóval lett betéve (szivattyú szívó ág, nyomó ág, áteresztő szemes csavarok réz alátéttel, tömlő csavarzat, szivattyút felfogató csavarzat, stb..) utánna kell húzni ameddig meleg.


többet nemtudok segíteni.

#34265 b.gazda
2014-11-29 22:35:38

Sziasztok!
Olyan problémám akadt,hogy az 50 mtz-n kicseréltem a gyújtáskapcsolót és nem sikerül vele indítanom a traktort.Az önindítót sem mozdítja meg.Annyi az észrevételem,hogy az önindító felett-a motorháztető alatt van egy kis doboz,ott hallok kattanást,mintha relé lenne,de mégsem indít a gép.Levettem a doboz tetejét,és ott kis trafót és diódát találtam,de a problémát nem sikerült megoldanom.Az új gyújtáskapcsolót visszakötöttem úgy mint a régit,szóval nem kötöttem el.Vélemények?Mi lehet a hiba?smile wacko

Nincs profilkép
#34264 roli555
2014-11-29 21:56:05

Üdv,olyan "problémám"volna hogy pár hete elszállt a munkahengerem elfolyt minden olaj aztán vettem egy felujítottat egy jó ismerőstől aki ezzel foglalkozik mert régi már igen szar állapotba volt meg idő hiányba is voltam...na aztán 5liter olajat tettem a tartályba aztán azóta jó 50-60 bála lett farvillával behordva meg elpakolgatva aztán ma indítás elött megnéztem a nívót és majdnem csont üres....normális az ilyen mértékű fogyás vagy valahol utat talált magának a hidraulika olaj?
Bocsi ha hülye a kérdés de még tanuló cipőben járok...

#34263 prütyi
2014-11-29 21:49:19

Válasz #34306. hozzászólásra

Bocs az elöző hozzászólásom neked ment volna.smile oops

#34262 prütyi
2014-11-29 21:46:58

Válasz #34307. hozzászólásra
A 45kg-os súlyokhoz ez való.

#34261 mtz1221
2014-11-29 21:39:57

Válasz #34272. hozzászólásra

Elkapod két oldalt és emeled felfele,és katogni fog 3fokozat van.Mikor teljesen felhuzod akkor kiakad és teljesen lemegy.

Nincs profilkép
#34260 jambo
2014-11-29 21:37:47

Válasz #34269. hozzászólásra

Szerintem ez a nagysujos mtzre való

Nincs profilkép
#34259 Richard.
2014-11-29 21:08:15

Ez olyan mint a madárinfluenza. Nálam is dadog. Igy is mondhatjuk. Szintúgy nem érdekel,muszály lesz,csere lesz. smile thumbupaztán hallgatom majd az új dadogását.

Nincs profilkép
#34258 hegeduslaszlo0117
2014-11-29 20:54:27

Ez igaz, csak végezze a dolgát.smile thumbup

#34257 gjoni
2014-11-29 20:51:07

Válasz #34302. hozzászólásra

Ezen ne csodálkozz én is mindent átnéztem és azt mondta az adagolós bácsi 82 éves mérnökember !Még pediglen édes fiam az adagoló hiába új nem pontosan egyformán szállít a nyomóelem így van az hogy bizonyos fordulaton be dadog. Egy biztos sokkal jobb lett ,mint az előtt a Ruszki szarik rá ,ha nem tudja pontosan azt az értéket amit kell félredobja és azt vesszük meg polcról az üzletben !Röviden ennyit az új alkatrészekről! Meg még azt mondta ne hallgatózzak annyira !smile lol

Nincs profilkép
#34256 hegeduslaszlo0117
2014-11-29 20:41:46

A csövek rendben vannak . Most raktam össze. Új beállított porlasztók, új szelepekszelepfészkek bemarva, szelepekkel összecsiszolva . Az adagoló bemérve. Szelephézag rendben. Töltés rendben. Csak én vagyok kevés hozzá. Erő van benne. A fordulatot tökéletesen veszi.smile confused

Nincs profilkép
#34255 a2457
2014-11-29 20:31:22

Válasz #34295. hozzászólásra

üzemanyag csövekre,
de felteszem azok is tiszták.

kérdezek még közben, feltételezve hogy tényleg minden rendben van.

milyen fodrulaton/fordulatokon dadog,
erő megvan e benne, dolgoztál e vele.

valaminek kell lennie, hacsak nem az említett dadogásról van szó, amit a kolléga említett.

Nincs profilkép
#34254 hegeduslaszlo0117
2014-11-29 20:26:55

Köszi

Ha megoldást nem is kaptam, de kaptam egy lelki társat aki megért a problémámmal.smile thumbupsmile cowboy

#34253 gjoni
2014-11-29 20:19:59

Válasz #34298. hozzászólásra

Engem is idegesít ,de mindent próbáltam már.Ezer alatt nem megyek vele és no problém smile biggrin

Nincs profilkép
#34252 hegeduslaszlo0117
2014-11-29 20:14:47

Nekem is csak egy bizonyos fordulaton brekeg, az eső hengernél, ha fellazítom a nyomócsövet abbahagyja. Viszont rendesen veszi a fordulatot nincs vele probléma csak idegesíti a fülem. Szeretem azt szép MTZ mormolást.smile thumbup

#34251 prütyi
2014-11-29 20:06:41

Válasz #34292. hozzászólásra

Ezek a méretei!Szerintem nem a menetes furatokba kell tenni hanem a sima furatokba ami 20-as átmérőjű.

#34250 gjoni
2014-11-29 19:56:55

Válasz #34293. hozzászólásra

Bizonyos fordulaton nekem is dadog még pedig új adagoló porlasztó meg tényleg minden szűrő zsír új!Az 1000 körüli fordulatot nem szereti érdekes dolog ,de csak akkor ha már a motor megmelegszik kicsit hidegen nem csinálja .MTZ betegség aki eddig hallgatta azt mondta tökéletes tehát így maradt majd bekopik valami az adagolóban ,mert még egy éves sincssmile biggrin

Nincs profilkép
#34249 hegeduslaszlo0117
2014-11-29 19:56:36

A SZŰRŐK TISZTÁK , milyen egyebekre gondolsz?

Nincs profilkép
#34248 a2457
2014-11-29 19:50:07

Válasz #34293. hozzászólásra

ha szűrők és egyebek is tiszták, akkor nem lenne szabad dadognia, tehát ha ez mind áll, akkor valamelyik része amit felsoroltál mégsem jó.

Nincs profilkép
#34247 hegeduslaszlo0117
2014-11-29 19:36:26

Sziasztok

Szeretnék segítséget kérni? Ha valaki tudna nekem válaszólni arra a kérdésemre. Mitől dadog az MTZ80 motorja, ha elvileg jó az adagoló, a porlasztók a töltés is a hengerfej felújítva.Úgy tűnik minde rendben és még is dadog.

#34246 rigás
2014-11-29 17:18:28

Válasz #34291. hozzászólásra
Na, ezen a képen látszik az a bizonyos négy furat elől az öntvényen.

#34245 rigás
2014-11-29 17:08:47

Válasz #34289. hozzászólásra

Ha stimmelnek a furatok igen.
Ha nem csinálsz vagy csináltatsz neki egy konzolt, vagy adaptert vagy mit.smile sweatdrop
A lényeg, hogy a mellső öntvény közepére legyen rögzítve.
Az én 50-esemen (az egyiken) négy M16-os menetes furat van elől oda van csavarozva az "orrhúzó" de ez egy sokat kapott régi erdészeti gép valószínű, hogy azok a furatok nem gyáriak vagy utólag lettek felfúrva 16-osra.

#34244 gjoni
2014-11-29 16:47:34

Válasz #34281. hozzászólásra

https://www.youtube.com/watch?v=bYBeItNgmpg mtz gépcsodasmile lol

#34243 prütyi
2014-11-29 13:46:01

Válasz #34276. hozzászólásra

50-es mtz és nincs elől súly.Akkor ezt a királycsap feletti két furathoz lehet fölcsavarozni?

Nincs profilkép
#34242 Richard.
2014-11-29 13:20:05

Válasz #34287. hozzászólásra

smile thumbupén bizom benne,hogy szétszedi a motort és megmutatja. Kartert is le kell venni 100ü.óránként.

#34241 medikus
2014-11-29 12:55:29

Válasz #34281. hozzászólásra

Meséld már el,hogy emeli ki a szelepeket?!!!Képzavarban vagy már megint!

Nincs profilkép
#34239 kori01
2014-11-29 12:28:05

az mtz-be meg minden dieselnek az a lényeg gyorsan tekerje meg az öninditó.
akkor nem kellen vizmelegitő meg ilyen olyan átalakitások.

#34237 Gabi 34
2014-11-29 12:21:19

Válasz #34282. hozzászólásra
Oké megyek,ti meg küldjétek a tengeri vásárlókat olcsón adom, csak négyezer van most lehántva vagy 5mázsa frissen morzsolt kuki

smile thumbup

#34236 gjoni
2014-11-29 12:08:03

Válasz #34281. hozzászólásra
Menjél szabira ne ba..tass minket a fórumonsmile tongue

#34235 Gabi 34
2014-11-29 12:06:54

Válasz #34280. hozzászólásra
Én ugy tudom,dekopresszort sok mtzbe csináltak,miénkbe is van benne csak nem használom,mert télen nem megyek vele,adigra kiszántom a földeket,de vizmelegitö is van rajta

Nincs profilkép
#34234 a2457
2014-11-29 12:01:40

Válasz #34279. hozzászólásra

nekem időkapcsolóval van fenn vízmelengetőm, 1 órát megy mielőtt elindulnék. jó hát így pöcc röff, semmi gondom vele, de ha netán lesz olyan hogy nemtudom hová bedugni akkor cinkben leszek. vagy ha napközben meg kell álljak és hideg van. folytószeleppel beindul, de hogy jót nem teszek vele az is biztos.
dekompresszort nemértem miért nem csinálták meg ezekbe...

#34233 gjoni
2014-11-29 11:28:58

Válasz #34278. hozzászólásra

Köszi szerencsém volt a géppel ,mert így vettem össze se lehet hasonlítani a 12 voltos rendszerrel ! Itt nincs kecmec ha van a gázolajban dermedésgátló vagy egy kis benzin télen bármikor beülsz és mész ,mint a gép nem kell köszörűlni télen.Melegíteni is szoktam ,de csak csont hidegben hogy egyből tudjak indulni ne keljen sokat melegíteni a motort.

Nincs profilkép
#34232 a2457
2014-11-29 11:07:09

Válasz #34273. hozzászólásra

uu hallod hát ez nagyon pazar :D
nekem csak jövőre lesz ilyenem..
most 12 voltos van, avval is indul de közel nem így.
megakartam volna idén csinálni de az elsőhídban valami nekiállt kopogni, de csak ha nem kapcsolom be az elejét.
én meg ha már nekiállok úgyis teljes felújítása leszen neki, s elmegy rá a keret sajnos.

generátorral vannak gondjaim, s meguntam az mtz generátort. kaptam egy 24 voltos istentudja mié volt generátort aminek a cimkéjén csak annyit látok hogy 24 volt / 120 A a többi lekopott.
azt kívánom befogni, világítást mindent fix 24 voltra megcsinálok. mág valami értelmesebb kábelt kell lőjjek ami ezt bírni is fogja becsülettel, meg ventillátor motort a fülke szellőzéshez, és egy iskra 24 voltos önindítót.aztán valami már csak lesz belőle.
meg valami ipari kapcsolókat.
reléket már szerváltam amik vízállóak, -40 +80 fok között üzemeltethetőek.
nem úszom meg, rendbe kellek tenni a vellanyt.
de most a híd az első. elsőre lövésem nincsen mi kattoghat.

Nincs profilkép
#34231 kori01
2014-11-29 10:09:48

Válasz #34273. hozzászólásra látod?
nem vagyok én mátészalkai.smile lol

#34230 rigás
2014-11-29 09:59:05

Válasz #34269. hozzászólásra
Milyen típusú mtz van elől súly vagy nincs?

Ha nincsenek súlyok akkor a mellső öntvényen (bölcső) elől lenni kell 4 M16-os menetes furatnak elvileg oda kellene passzolnia.
Ha van súly elől akkor a súlytartóra középen (a súlyok közé)kell beszerkeszteni, itta mód attól függ gyári vagy maszek a súlytartó.

Nem tudom, nekem így fotóról gyengének tűnik ez a villa. De lehet csak nekem, én csináltam magamnak jóféle anyagból úgy 15 éve, még bírja.smile whistling

#34227 gjoni
2014-11-29 08:56:36

Válasz #34270. hozzászólásra

Nekem is ugyan így van így indul! https://www.youtube.com/watch?v=VST_51yovIk

#34226 oprita
2014-11-29 08:52:55

Hali!
Kérdésem az,hogy a Lux ülésen lehet magasságot állítani,vagy csak a rugózás erejét?Ha lehet,hogy?

Nincs profilkép
#34225 a2457
2014-11-28 23:41:39

Válasz #34270. hozzászólásra

mm jam, végülis fölös átállni teljes 24 voltra, meglehet anélkül is oldani.
teljesen igazad van.

Nincs profilkép
#34224 kori01
2014-11-28 22:10:28

Válasz #34267. hozzászólásra

nem kell ahhoz kábelezni az egészet hogy 24induljon,de kell egy párhuzam kapcsoló és egy 24voltos öninditó.

#34223 prütyi
2014-11-28 21:58:35

Sziasztok!Előre is elnézést a buta kérdésért,de a képen látható vonóvillát az mtz elejére hova lehet fölcsavarozni?Választ előre is köszönöm.

#34222 röfik
2014-11-28 20:40:24

Válasz #34267. hozzászólásra

Hajtomüves 12v-ost egy 150ah akksi simán csavarja,meg vizmelegitö a lelke az mtz-ének hidegbe és indul facául.smile wink

Nincs profilkép
#34221 a2457
2014-11-28 20:36:23

csoppika

igen, az leszen a hiba.
ha netán HABI boltban vásárolsz árulnak ott olyan jóféle robbantott rajzos könyvet ami használható is.
érdemes venni eggyet, aztán ha valamit javítani kell elébb a rajzokkal kezdeni, könyebb szétszedni, ha tudod minek kell ott lennie, meg ha alkatrészt kell cserélni eleve cikkszámmal tudsz bemenni.

Sz.I.

80w90 Mol Hykomol kell a váltóba, vagy sűrűbb.
van nívó pálca, hogy pontosan hány liter kell nemtudom fejből.

önindítóból iskra vagy cseh, a többi semmitse ér. ha valaki esetleg frissen kábelezteti is a gépet érdemes megcsinálni úgy hogy 24 voltos indítót lehessen használni. ég és föld a kettő.

#34220 röfik
2014-11-28 20:33:46

Válasz #34260. hozzászólásra

Asszem JOBS nevü volt habinál 12eft-ért 550-esre ilyen lett rakva még müködik 3 honapos.smile whistling

#34219 röfik
2014-11-28 20:30:12

Válasz #34264. hozzászólásra

40l 80w90 hajtomü olaj jo bele.Szürö nincs ilyen extrákat iván nem alkalmaz.smile biggrin

#34218 Sz.I.
2014-11-28 20:25:36

Üdv
Kérdésem az lenne hogy Mtz 552 es váltójába mennyi olaj kell? És milyen. Van itthon Castrol Agri multi olajam asszem 15-40 es az jó lehet? Mert akkor nem vennék másikat.Van valami szűrő is amit cserélni kell? Nem cseréltem még benne azért nemtom mennyi kellhetsmile cowboy Válaszokat köszismile whistling

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Ezer vízügyi szakember segíti a gazdákat az aszály elleni védekezésben
Ezer vízügyi szakember segíti a gazdákat az aszály elleni védekezésben
A tartós vízhiány közepette komoly erőforrásokat mozgósít az agrártárca a...
Kálium a talajban: kulcstényező a hozam és a minőség szempontjából
Kálium a talajban: kulcstényező a hozam és a minőség szempontjából
A káliumhiány már korán felismerhető tüneteket mutat, de sokan mégsem értelmezik...
Irsai szőlő
Irsai szőlő

240 Ft

Öntözőcsövek eladók
Öntözőcsövek eladók

450.000 Ft

Öntöződobok eladók
Öntöződobok eladók

1.100.000 Ft

K80 vonófej, vonószem, alsóhúzó
K80 vonófej, vonószem, alsóhúzó

230.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]