Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 398.88 Ft USD 343.29 Ft CHF 427.53 Ft GBP 460.19 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93566 hozzászólás
#26666 Gabesz2
2013-07-23 07:56:50

Az erő/helyzet szabályozót nem nehéz kiszerelni. Megy rá 4db. hidraulika cső és egy vékonyabb. A vékonyabbat le kell dugózni vagy vissza engedni a hidraulika tartályba. ( ezt szokták csinálni, ha melegszik az olaj vagy dolgozik a szivattyú semleges helyzetben is.)
A 4 db. fémhidraulika csövet eltávolítani. Ezekből kettőt le vakdugózni és másik kettő megy közvetlen a munkahengerre, hajlékony hidraulika tömlővel.

#26665 dárk
2013-07-23 06:33:09

Válasz #26664. hozzászólásra

Amit az elöttem szóló írt az jó,csak azt is kérdezzük már meg tőle hogy mit csináljatok a csövekkel ami az antislipre megy,én úgy tudom hogy valamelyiket össze kell kötni valamelyikkel.nem tudom még nem csináltam ilyet.

#26664 dárk
2013-07-23 06:30:45

Válasz #26676. hozzászólásra

Ki vágod az oxigénnel a csapágyat úgy hogy se a terngely se a ház ne sérüljön de csak annyira hogy a csapágy lejöjjön a tengelyről.

#26663 laci 300
2013-07-23 00:00:17

Válasz #26400. hozzászólásra

Szia,pedig nem olyan nehéz a beállitása.Egyébként atis-nak igaza van pár dolog be tudja zavarni a motort hogy 1000-1500 ford/perc nél hebeg mint a fenne.én máe hálla az égnek átmentem ezzen a dolgon néhány tiz darab mtz eljátszotta ezt a tünetet és mind más más probléma okozta de van 3 tipikus hiba ami elég sürün ismétlödik az mzt-nél és azért hebeg.

#26662 csoppika
2013-07-22 22:27:53

Válasz #26674. hozzászólásra

Hali!
Írd be a keresőbe: Kramp, pz cm 215f .Ott meg tudod nézni a rajzot.

#26661 gjoni
2013-07-22 21:51:05

Válasz #26681. hozzászólásra

Öreg gépnél párban ,de nekem most a két külső lett cserélve 900 üzemóra van benne a belsőt majd 5000 üzemóránál. Sokkal nagyobb munka a belsőt is kicserélni .Az enyém eddig csak farvillázott pétisót most mutattam meg neki a földmunkát tavasszalsmile rolleyesPedig 1997-s a gép. Elvittem a szerelőmhöz azt hitte hülyéskedek ,hogy csapágyazni kell,de belátta hogy cseréssmile thumbup

#26660 Gabesz2
2013-07-22 21:37:51

Válasz #26679. hozzászólásra
Ezt a módszert nem ismertem, de nem párban szokás cserélni a féltengely csapágyakat.

#26659 PBandi
2013-07-22 20:41:32

Válasz #26671. hozzászólásra

Ezeket a szarokat a Fogyasztŕscsökkentés topicba tedd már be.Az iromány egy röhej aki ezt elhiszi az nagyon nagy balek.Reklámozd magad máshol a laikusoknak légyszíves.

#26658 mtz1221
2013-07-22 20:08:12

Válasz #26676. hozzászólásra
Meglehet azt egyszerübben is,egy csö végébe bele kell hegeszteni egy m24es anyát a csövet ráhuzni a féltengelyre majd hozáhegeszteni a csapágyhoz utána meg 1csavaral kihuzatni

#26657 Jakabjóska
2013-07-22 19:52:33

Válasz #26671. hozzászólásra

Van valaki, aki ezt elhiszi?

#26656 Rönó
2013-07-22 18:00:15

Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék hogy nem-e tudja valaki hogy a 80-as antiszlipjének (a kar felső állásába van zárt állapotban) a működtető kar tengelyén milyen méretű gumigyűrű van?
Előre is köszi!

Üdv: Rönó

Nincs profilkép
#26655 kiskaszab
2013-07-22 17:18:24

Nem nagyon értem ezt az "oxigénnel" választ!
Esetleg egy kicsit pontosabb leírást kaphatok róla??

Nincs profilkép
#26654 kiskaszab
2013-07-22 17:16:57

Válasz #26660. hozzászólásra

"régebbi" nagyfülkés 82-es ről lenne szó!

Nincs profilkép
#26653 fiatalember35
2013-07-22 16:55:19

Tudom, hogy nem MTZ, elnézést, de bajom van a PZ CM 215-ös kaszámmal (négydobos). Kérdésem, nincs valakinek műszaki könyve hozzá, szkennelve lenne jó... német vagy angol változat is jó lenne. Először van vele baj - persze használtan vettem -, és egyszerűen nem tudom leszedni a tamburját. Ha van olyan fórum, ahova ez jobban illik, kérem, irányítsanak oda. Köszönettel!

#26652 AtoZz
2013-07-22 16:41:01

adjak már énis valami életjelet smile biggrin ma befejeztük egyenlörea munkálatokat,szalmák szétfujva,letárcsázva,most egy kis pihenősmile smile
turbósba még egy kicsi és benne a 100ü.óra(96van benne),egy kis hibától eltekintve kitünöen dolgozik smile tonguep eldurrant a finomszürö és adagoló közötti naftacsösmile cursing és szépen le lett mosva az oldalasmile lol 52es meg szónélkül birta a kiképzéstsmile w00t

3,20as V tárcsával 3liter körüli fogyasztás holdjára,amivel meg vagyok elégedvesmile devil

Nincs profilkép
#26651 Dekalb
2013-07-22 14:33:11

mtz 920.4 ről valami tapasztalat,a kertészetibe szeretném beleirni...

Nincs profilkép
#26650 zseniegesjavito
2013-07-22 14:24:47

S z e r e l é s i ú t m u t a t ó:
Üzemanyag megtakarító bekötése.
MTZ 80-82
A berendezést mechanikailag rögzítse, a hossztartó adagoló alatti szakaszán lévő két 16-os átmérőjű furatába helyezhető M14x40-es csavarokkal, lapos és rugós alátétekkel, 2x2 anyával.


A középnyomású üzemanyag csatornába történő bekötéséhez a finomszűrő és az adagoló közötti bekötőcső adagoló felőli végét csavarja le. Ezt a szabad csővéget kösse a berendezés aljához a 14x1,5-es áteresztő csavarral.


A berendezés tetején lévő cső szabad végét csatlakoztassa az adagolóhoz. Minden áteresztő csavarra a gömbfej alá és fölé tegyen egy-egy kilágyított új rézalátétet.


Az üzemanyag áramlási irányának megfelelően húzza meg az áteresztő csavarokat, az utolsót, tehát az adagolón lévőt még hagyja lazán, ezen keresztül az AC pumpa kézi működtetésével légtelenítsen, majd ezt is húzza meg.

Az L 32-es, L 3x-es típusú égésjavító egység elsősorban az
MTZ80 ,-82-es traktorokhoz készült (76-110 LE), amelyek a mezőgazdaságban nagy számban használt erőgépek.
Kis teljesítménye miatt gyakran csak lassú sebességfokozatokban képes a nehezebb munkák elvégzésére. Ilyenkor erősen füstöl, ezért túlfogyaszt.

Az L 32 és L 3x típusú égésjavító egység felszerelésével az erőgép nyomatéki rugalmassága jelentősen megnő.
Azonos munka végzésekor sebessége 1/2-1 fokozattal magasabb, így ugyanannyi idő alatt több munkát végez el, gyakran kevesebb üzemanyag felhasználásával. Nehéz munka végzése közben csökken a hűtővíz hőfoka, a motor füstölése és zajszintje.
Használatától csökken a kenőolaj fogyasztás, kitisztul az égőtérből a kokszlerakódás, és jelentősen csökken a kipufogógáz hőfoka.
Használatától csökken a meghibásodások száma, nő a motor élettartama.
Még a téli időjárási viszonyok között is külön vízmelegítés és spray használata nélkül is könnyen beindul a normál alapbeállítással üzemeltetett motor.

Felszerelése és az üzemanyag rendszerbe való bekötése az egységcsomagban szállított tartó, cső, csavarok, alátétek (amelyeket a termék bevezetésének időszakában ajándékként adunk) segítségével a szerelési útmutató alapján felhasználói szinten elvégezhető.

Read more: http://www.uzemanyag.hupont.hu

smile aikido

#26649 Gerimur
2013-07-22 12:46:46

Válasz #26666. hozzászólásra
Szia!
Én így kötöttem be a t30-ason:


A két munkalámpához 1db a fényszórókhoz 1-1db 40A-os relét tettem.

#26648 Gabesz2
2013-07-22 11:54:39

Válasz #26668. hozzászólásra
A feszültség szabályzó nem jó, be kell állítani vagy csere. Azért "forralja" a savat az akkumulátorban.
Kell mérni egy töltési feszültséget! smile rolleyes

#26647 safrg
2013-07-22 09:20:56

Sziasztok! Van egy 820.2-es MTZ (350 üzemóra, pár éves), és félévente évente előjön rajta akkumulátor probléma. A saruknál kék sárga oxidáció, a sav szintje majdnem nulla. Két 90Ah 12V akksi van benne. Van ennek valami típushibája, hogy így megeszi az akksikat?

Nincs profilkép
#26646 Haris Gábor
2013-07-22 06:44:20

Segítséget szeretnék kérni
Gépkönyvet ill alkatrész katalógust keresek
szlovén gyártmányú kis kockabálázóhoz
-panagra B 344, panonija B 344
Ki milyen néven ismeri

#26645 Zoltán9611
2013-07-22 00:15:35

Valaki leírná nekem az mtz lámpáina le relézését hogy hova kell rakni legalább nagy vonalakban de ha hosszan írja az se gond smile biggrin

Nincs profilkép
#26644 Sz.Szabolcs
2013-07-21 19:14:07

Válasz #26664. hozzászólásra

Helló, nekem épp most volt szintén kiszedve, csak annyi hogy lekötöd róla a munkahenger csöveit plus a szabályzó karokat és kiveszed a rögzítő csavarjait és ennyi kijön szépen, semmit nem kell leszedni még,
természetesen az ülést és a trepnilemezt ki kell szedni plusz azt a lemezt ami a fülke közepén van a váltónál (ha nem oldalváltós)
kb ennyi lenne,
üdv.

Nincs profilkép
#26643 dagadtmadar
2013-07-21 18:47:55

Dárk, ha ki akarjuk venni az erő/helyzet szabályozót mi mindent kell kiszerelni a gépből?
Egyik ismerős mondta h ő ki tudja szerelni (csak nem volt idő beszélgetni, hogy hogy is történik ez) és az új tömbbel gond nélkül fog tovább menni a gép, mert ugye nekünk nincs szántó és nincs értelme h ez bezavarjon csak egyel több bajforrás.

#26642 dárk
2013-07-21 18:31:28

Válasz #26662. hozzászólásra

Nem mindig kell ám az az oxigén a 10ből talán 6 szor.

#26641 gjoni
2013-07-21 18:28:40

Válasz #26661. hozzászólásra

Ügyes ötlet és gyorssmile thumbup

#26640 dárk
2013-07-21 18:21:26

Na elmondom én,hogy mi a külső csapágyat úgy szoktuk cserélni hogy kerék le sonka le védőburok le és oxigénnel kifújatni a szar csapágyat azt is ki és már mehet is be az új.

Nincs profilkép
#26639 Németh Tamás
2013-07-21 17:32:27

Ha leveszed a sonkákat akkor a fogasok le fognak esni és amikor rakod vissza a féltengelyt azt egy kicsit meg kell emelni amihez viszont az egész hátsó híd házát fel kell szedni mert másképp egy kicsit bonyolult dolog a bordázást is összeforgatni . Nem tudom pontosan milyen mtz de az 50-nél még a difizárnak a körmös kapcsolója is rajta van a féltengelyen . Az újabb mtz-nél vagy belarusznál nem tudom hogy van a difizár megoldva.

#26638 gjoni
2013-07-21 14:33:01

Válasz #26658. hozzászólásra

látod ezt nem tudomsmile unsure

Nincs profilkép
#26637 kiskaszab
2013-07-21 14:30:40

Azon gondolkodok én is hogy lehetne kivülről :)
De ha leveszem a sonkát akkor belöl a fogasok nem potyognak le??

#26636 gjoni
2013-07-21 14:28:17

Válasz #26655. hozzászólásra

Nekem most cserélték a két külsőt és nem bontották le a sonkákat,a belsőket majd ,ha már ment vagy húsz évet.A trükköt nem tudom ,hogy lehet így kivenni ,mert nem voltam ott mikor a szerelőm csinálta ,de egy nap alatt kész volt még a hűtőmön is cserélt felső tömítéstsmile thumbupsmile thumbup

#26635 gjoni
2013-07-21 14:23:51

Válasz #26655. hozzászólásra

smile thumbupsmile cowboyAkkor nem ,ha csak az egyiket veszed le

Nincs profilkép
#26634 kiskaszab
2013-07-21 14:11:22

De
Jajj az elfelejtettem odaírni :) és a fülkének nem kell alábakolni vagy ilyesmi? vagy az a 3 tartó megtartja?

#26633 gjoni
2013-07-21 13:04:40

Válasz #26653. hozzászólásra

A fülke tartót is le kell venni ,csak nem csapágyazni akarod?

Nincs profilkép
#26632 kiskaszab
2013-07-21 11:54:45

Üdv.
Lenne egy olyan kérdésem hogy az mtz hátsó sonkát ellehet távolítani úgy hogy,leveszem a kereket +agyat és kitekerem a felfogató csavarokat?
Vagy esetleh valami lekell még hozzá szedni?
Válaszukat előre is köszönöm,
Üdv.Kiskaszab

#26631 gjoni
2013-07-21 04:43:36

Válasz #26651. hozzászólásra

Durva szűrő táp szív és finom szűrő ,adagoló ez a sorrend.

#26630 Belarus 80
2013-07-20 22:31:09

olyan kérdésem van hogy nekem az mtz-n a durva szűrőből az üzemanyag a tápszivattyúba megy és aztán a finom szűrő és végül az adagoló , de ez nekem kicsit fura, nem úgy kéne neki menni hogy a két szűrőn aztán a tápszivattyú és az adagoló?

#26629 gjoni
2013-07-20 21:21:51

Válasz #26649. hozzászólásra

Sima c 100 munkahenger nem bír annyit ,mint a c 110 messze nem. Nekem nem is csöpög meg nem emeltem vele a gépet még is leenged mindent szép lassan mikor viszek valamit mindig lerögzítem . A másig gépemen c 110 volt na az semmit nem eresztett le nem kattogott ,hát ez van ezt kell szeretni . Amikor így enged csere egy újat betenni ,és megint sokáig bírja csak azért mondom ,mert jóval olcsóbb ,mint egy billentő henger.smile cowboy

Nincs profilkép
#26628 bleji
2013-07-20 21:14:36

szep estet mindenkinek...olyan kerdesem volna hogy??volt egy defektem a jobb hatso kereken es a hatuljaval emeltetem fel es azota visza enged minden munka gepet ..1 ora alat barmit visza enged teljesen..az lene a kerdesem hogy mit eroltetem meg vagy mi lehet aproblema.elore is koszonom a valaszokat

#26627 MTZ-572
2013-07-20 19:26:21

Válasz #26647. hozzászólásra

és hogy szedjem le a munkahengert?
De elöbb a gazda fogja megcsinálni garanciába!
De ha tudsz cimet telószámot ird le eimélben

gabor800929@freemail.hu
KÖSZI

#26626 gjoni
2013-07-20 18:43:34

Válasz #26646. hozzászólásra

Vidd el Miskolcra ott megcsinálják normálisan , olyan lesz ,mint egy új .

#26625 MTZ-572
2013-07-20 18:41:26

Válasz #26645. hozzászólásra

igen csak 2 uj munkahenger meg 150eft!

#26624 gjoni
2013-07-20 18:29:57

Válasz #26644. hozzászólásra

A karmantyúzás sokszor nem segít. Azt igazi szakembernek kell csinálni ,hogy jó legyen .Az meg kevés van .Nyíregyházán csináltak nekem is felújítást a Tiszavasvári úton EB munkahengert 35 ezerért nem sokkal lett jobb ,még jó ,hogy eltudtam adni azt a pótkocsit.smile lol

#26623 MTZ-572
2013-07-20 17:40:26

Sziasztok
Mi van akkor mikor a 6.5t mbp pótkocsit billentek és mikor visszanyomom a billentést és folyik belöle a z olaj mind a 2 munkahengerböl a tetejéböl?

Meg van karvantyuzva!
Köszi!

#26622 PBandi
2013-07-20 13:46:06

Válasz #26642. hozzászólásra

Vagy egy hónapja láttam itt a hirdetések között 25ért.

#26621 Belarus 80
2013-07-20 12:20:08

halloztok szerintetek mennyibe tudnák elpasszolni egy használt mtz komplett tlt hajtást? persze működőkepés , mert sürgősen meg akarok válni tőle kellene a pénz csak nem tudom mi az ára

#26620 papa maci
2013-07-19 23:10:12

Még az életben nem találkoztam ezzel a jelenséggel. A hidraulikát ha használják. Úgy kopog a szivattyú felől mintha gépisztollyal lőnének. A meghajtó fogaskerék+csapágy új állítólag. Hmmmmm ? Mtz 50smile blink

#26619 Zoltán9611
2013-07-19 14:14:22

4 munkalámpa meg elől van a 2 lámpa ezek a nagyobb teljesítményűek a gépen 55W akkor ehhez mennyi relé kelne vagy milyen?smile biggrin

#26618 dárk
2013-07-18 22:22:38

Válasz #26637. hozzászólásra

Most aratjuk a búzámat,és most nincs szerelés,de ebbe a rövid időbe annyi de annyi gazdátlan szar gépbe nyúlkáltam bele hogy az hihetetlen.Csináltam is néhány képet róluk majd egyszer fel töltögetem,van itt az mtz től kezdve a zetor ig kis szőlészeti gépek ig bezárólag,a hiba oka általában mindig az hogy 100 gazdája van vagy egy se.
Láttam olyan mtz-t amiből másfél napon keresztül fojt ki az olaj a motorból olyan sűrű volt,volt hogy a hidraulika tartályt sterimóval kellett kimosni meg hideg zsíroldóval. Reggelig tudnék mesélni.
Elég bonyolult dolog ezeket kiiktatni de megoldható,igazából jó dolgok lennének ezek ha az oroszok kicsit jobban eltalálták volna ezeket a dolgokat,az a gond hogy túl nagy darabszámba gyártották ezeket a gépeket és nem volt igény a tökéletesítésére.
Én se használom őket főleg mióta megvan a váltvaforgatós eke,csak úszó azt kész.

#26617 gjoni
2013-07-18 21:32:04

Válasz #26637. hozzászólásra

Hát kevesebb hibalehetőség az enyémben sincs, bár kényelmesebben lehet vele szántani ,de sok lóvé belerakni és már megszoktam így .smile cowboy

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Ezer vízügyi szakember segíti a gazdákat az aszály elleni védekezésben
Ezer vízügyi szakember segíti a gazdákat az aszály elleni védekezésben
A tartós vízhiány közepette komoly erőforrásokat mozgósít az agrártárca a...
Kálium a talajban: kulcstényező a hozam és a minőség szempontjából
Kálium a talajban: kulcstényező a hozam és a minőség szempontjából
A káliumhiány már korán felismerhető tüneteket mutat, de sokan mégsem értelmezik...
Öntözőcsövek eladók
Öntözőcsövek eladók

450.000 Ft

Öntöződobok eladók
Öntöződobok eladók

1.100.000 Ft

K80 vonófej, vonószem, alsóhúzó
K80 vonófej, vonószem, alsóhúzó

230.000 Ft

MTZ 82 eladó
MTZ 82 eladó

2.100.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]