Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 398.88 Ft USD 343.29 Ft CHF 427.53 Ft GBP 460.19 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93566 hozzászólás
Nincs profilkép
#8816 DREDD
2011-09-06 17:58:37

Válasz #8813. hozzászólásra

Gondolom a szöghajtásra gondolsz ,ahol fordul.Igazábol addig jó még száraz,mert a hüvelyben lévő két gumigyűrű nem engedi ki a hajtás házból az olajat.92- 93 -ig rugóval szerelték őket azokon gyakrabban kellett cserélni a gumigyűrűkek.Azóta egy csőtávtartóval oldották meg a rugozást az oroszok ez nem törik el vagy olcsóbb nekik.

#8815 fexco
2011-09-06 16:33:34

hali mtz 82 nagyfülkést hány liter festékből lehet lefesteni?hány rétegbe ajánlatos?

#8814 fexco
2011-09-06 16:31:35

Válasz #8813. hozzászólásra
milyen hüvelyeket???

#8813 Antesz
2011-09-06 12:24:14

Hali.
Valaki meg tudná nekem írni milyen időközönként szokták megzsírozni az mtz első hajtásnál a hüvelyeket?

#8812 vénkabi
2011-09-06 08:22:33

Válasz #8806. hozzászólásra

A gépet egy véletlen folytán 4 éve vettem, kigyilkolt hidraulikával, addig közöm sem volt a traktorokhoz. Aztán kezdtem megtanulni dolgokat "téeszes öreg szakik"-tól. A hidraulikát igazából egy régi középiskolai MTZ hidraulika tankönyvből ismertem meg valamennyire. A vezérműtömb mostani cseréjéig antiszlip nélkül tökéletes volt a gépem, azért nem hagy nyugodni,hogy mi változott meg, vagyis hogyan befolyásolja a működést ez a vezérmű.

#8811 vénkabi
2011-09-06 08:13:34

Válasz #8806. hozzászólásra

Igen valóban kisfülkés. Érdekes amit az antiszlipről írsz.

Nincs profilkép
#8810 Pista87
2011-09-05 19:54:07

Sziasztok!

Elnézést, hogy ide írok, de látom, hogy ez a topic pörög, ellentétben azzal, amit látogattam.smile unsure Ha valakinek innan van valami köze fóliázáshoz, fóliasátorokhoz, kérem pillantson a Fóliasátorok topicra, mert valami egészen elképesztő dolgot olvashat, sajnos...smile boredsmile unsuresmile cursingsmile cryingsmile helpsmilie

ui.: JUMZ mindörökké! smile pimp

Nincs profilkép
#8809 kása
2011-09-05 19:46:37

Válasz #8807. hozzászólásra
Sziasztok, szeretném megkérdezni tőletek van egy nyolcvanas MTZ -ém és folyik az adagolójából a tulfolyón a gázolaj mi a baja Üdv :Kása

Nincs profilkép
#8808 DREDD
2011-09-05 19:42:31

Válasz #8804. hozzászólásra

A 80 as on a jobb oldalán a fűtéshez van egy cső csonk de levakitható.Meg az ékszíjtárcsa szélessége nem egyforma ,de egyébként cserélhető egyik a másikkal. Réggebbieken van zsírzó gomb is ,ami nem hátrány.

#8807 ATIS78
2011-09-05 17:04:01

Válasz #8805. hozzászólásra

Nem cserélhető fel kedves Gábor....!!!
Mert az egyik ékes a másik bordás belső kiképzésű...
De a vízpumpa ékszíjtárcsája az csereszabatos az 50-es a nyolcvanaséval......és fordítva is......smile whistling

Nincs profilkép
#8806 Mezítlábas
2011-09-05 14:56:33

Válasz #8802. hozzászólásra

Azt írtad, hogy /1-es a tömböd. Ez lehet a gond szerintem.
Neked kisfülkés 82-esed van ugye, mintha ezt írtad volna korábban.
Nekünk kis.f. 80-asunk is van.
Az antislippet nem kellett volna kikötnöd mert avval "tökéletesen" lehet zárni a visszatérő ágat, és nem ereszt a hidraulika. Ez nem tud bezavarni semmibe, csak semleges vagy zárva helyzetben legyen.
Ha az erő-helyzet szabályozót használod, akkor ezt zárva helyzetbe kell tenni! Legalábbis, az öregek meg a gépkönyv ezt mondja. (de ha nincs akkor meg... nincs mit zárni).

#8805 Claastra
2011-09-05 12:57:36

Válasz #8804. hozzászólásra

elméletileg az ékszijtárcsa szélessége más ,az 50-é 17mm a 80-as 13mm szijjat használ,de az cserélhető,de vannak nálam okosabbak issmile lolsmile lolsmile lolsmile lol

#8804 utos
2011-09-05 11:07:22

Sziasztok azt szeretném kérdeni hogy van e külömbség a 80as és50es vizpumpa között?

#8803 vénkabi
2011-09-04 22:09:07

Válasz #8800. hozzászólásra

A vékony cső nincsen ledugózva hanem a vezértömb és a szabályzó között megvan. Ez az előbb kimaradt.

#8802 vénkabi
2011-09-04 22:06:09

Válasz #8800. hozzászólásra
Köszi a kutakodást. A kis cső révén a nyomás valószínűleg felépül a szabályzóban de a működés nem tökéletes. 100-150 üzemórával ezelőtt cseréltem újra a szivattyút, szabályozót és munkahengert. Most pedig mivel a vezértömb áteresztett azt cseréltem, és azóta eszköz nélkül álló motornál teljesen leereszt, járó motornál pedig felemel a hidraulika. Megállítani csak a vezértömb kar felső állásban való rögzítésével lehet, de akkor az ülés melletti szabályozó kar hatástalan. Még egy infó: az antiszlip ki volt iktatva kezdettől fogva, és a csövei is át vannak alakítva. Akkor tehát vagy szenvedek vele, vagy vezértömböt cserélek?????? Ha valakinek van további tapasztalata szívesen veszem.

Nincs profilkép
#8801 Égető László
2011-09-04 21:29:39

Válasz #8792. hozzászólásra

Igen hívj fel!!
20/586-3748

Nincs profilkép
#8800 Mezítlábas
2011-09-04 20:49:34

Válasz #8799. hozzászólásra

Közben visszaolvastam és vezérlő ág az a "vékony" cső. Erre gondoltam magamtól is, de nem voltam benne biztos.

De, ha itt vezérlő nyomás jön ki és nem szabad ledugózni mert terheli a szivattyút, akkor Vénkabi nem fog működni a /1-es tömbbel a szabályzó.

Nincs profilkép
#8799 Mezítlábas
2011-09-04 20:23:35

Válasz #8797. hozzászólásra

Szerintem működik, bár nem kisérleteztem vele soha.
A többiek majd megmondják a tutit.
Tudok róla ezt azt, de nem mindent. Meg is kérdezném a többieket, hogy a tömb és a szabályzó közötti "vékony" cső mi célt szolgál?
Van egy két rajzom, az szerint a tömb felöl halad az olaj a szabályzó felé, de nem jöttem rá a titokra.
Valamiféle vezérlő nyomás szerepe lehet??
Van itthon egy rossz tömb azon oldalról, vissza volt vezetve a visszafolyó ágba a kiscső.
Régről mintha rémlene valami olyasmi, hogy mikor nem volt fenn (tömb csere vagy valami más okból), akkor nem akart jól működni a rendszer.
össze vissza csinált mindent.

Nincs profilkép
#8798 Mezítlábas
2011-09-04 19:51:21

Válasz #8794. hozzászólásra

Nincs mit. Sokat nem vesztettél vele....

#8797 vénkabi
2011-09-04 17:30:54

Szép napot mindenkinek!
A vezértömbök közötti különbségről Mezítlábas korábban írt. Engem az érdekel, hogy működhet-e jól a szabályozó /1-es vezértömbbel, vagy le kell cserélni? Van-e erre valakinek tapasztalata? A jelenséget ha kell részletezem.

#8796 Szeni
2011-09-04 16:23:54

Hát valóban kell néha csúsztatni a hidraulikát,és akkor ez a szelep csak gondot jelent.

#8795 ATIS78
2011-09-04 16:13:58

Válasz #8794. hozzászólásra

Az átmenet alatt van egy szelep...!!
Én már találkoztam vele....
Tényleg ki kell venni,mert csak akkor tudod a leengedést rendesen használi...!!

#8794 Szeni
2011-09-04 16:11:53

Válasz #8793. hozzászólásra

Köszi a képet.Én ezt a fajta tömböt még nem láttam élőben.

Nincs profilkép
#8793 Mezítlábas
2011-09-04 13:36:19

Válasz #8791. hozzászólásra

Énis így gondoltam a dolgot, mivel ha egyformák az ellensúlyok akkor nem lehet kiegyensúlyozatlanság.
Inkább az 50-es főtengely ami rosszabb, mert teljesen más rezonanciát kelt az egész gépben érezhetően, mint a 80-asban. (pont ezért is van lekorlátozva a fordulata) A 80-as teljesen simán jár, az 550-esbe még a kormány is rezonál...

#8792 JOSEY
2011-09-04 10:40:52

válasz #1 hozzászólásra ť | gaz magus küldte be 2011-09-04 08:53:47-kor

Látott már valaki olyan MTZt ami valamilyen teherauto hidal volt megcsinálva öszkerekesre?

Nincs profilkép
#8791 DREDD
2011-09-04 09:43:52

Válasz #8790. hozzászólásra

Képzeld el a főtengely nem lett kivéve akkor se meg azota sem és a darázs derék át lett alakitva 80 ra és akkor 300 000 ezer volt az új 550 es. Azóta vettünk másikat is és ugyanigy át lett alakitva és egyikkel sincs semmi baj pedig kapják rendesen 50 ha -on.

Nincs profilkép
#8790 Mezítlábas
2011-09-03 20:53:06

Válasz #8786. hozzászólásra

Hmm.. csak levették a kartert, a súlyok fel azt bucsu?
Mondjuk ugyanezt állítja egy adagolós is, aki a tsz-be tuningolta az 550-eseket....

Nincs profilkép
#8789 Mezítlábas
2011-09-03 20:48:38

Válasz #8780. hozzászólásra

Kössz a választ!
A lényeg a lényeg most egyelőre nem lessz bántva.
Majd kiderül a vallatásnál mennyire elég az az 57 Le.
Előbb inkább a felezőt kellene belerakni, vagy egy kpl. 80-as derekat.

Nincs profilkép
#8788 krek
2011-09-03 19:22:19

Válasz #8784. hozzászólásra

5007 szia, nekem van 1025-ötöm....

#8787 ATIS78
2011-09-03 18:07:46

Válasz #8786. hozzászólásra

Miért volt szükség ilyen beavatkozásra?????
Garancia időn belül mennyibe került ez az átalakítás??
Az előtét házban(kuplungharang)nem is cseréltek semmit???Terepváltó fedél van benne(nyuszi-béka)kapcsoló
Az adagolót hogy állították át 2200-ra???
röpsúly maradt az eredeti????smile confused

Nincs profilkép
#8786 DREDD
2011-09-03 17:21:29

Válasz #8778. hozzászólásra

Nekünk 90 évjáratú 550 lett átalakitva 80 ra garancia időn belül annak idején, súlyok felcsavarozva adagoló beállitva 2200 fordulatra, váltó átalakitva és mai napig megy . Egy pár éve már 82 es.És garanciás szerviz csinálta meg apukám.

#8785 ATIS78
2011-09-03 15:57:05

Válasz #8784. hozzászólásra

Ezekről nincs tapasztalatom!smile confused
De felénk csak 1db van 1025smile lol
a gazdája sokat panaszkodott rá..hidraulikus hibák ,adagoló,és az első hídproblémákat említette...smile mad
Szeni kollégát kérdezd?Neki van hozzá szerencséje ha jól tudom....smile thumbupcool

Nincs profilkép
#8784 5007
2011-09-03 15:53:02

Válasz #8783. hozzászólásra

Köszönöm a válaszodat, esetleg 1025 vagy 1523 ? vagy azokat is felejtsem el ?

#8783 ATIS78
2011-09-03 15:46:04

Válasz #8782. hozzászólásra

Nem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Az elmúlt 2-évben a 820.2-eseken cseréltünk egy pár db váltótsmile mad
820.4-es se a legjobbsmile wink
Régi bevált trakit kell venni én azt mondom...Felgumizni a belső szerveit felújítani,és egy darabig jó lesz...

Nincs profilkép
#8782 5007
2011-09-03 15:41:25

Válasz #8781. hozzászólásra

Vennél e új Mtz-t és ha igen melyik típust ?

#8780 ATIS78
2011-09-03 13:56:24

Válasz #8778. hozzászólásra

A saját véleményemsmile whistling!!!
Olcsóbb egy új 80-as főtengely mint belekontárkodni az 50-es főtengelybe!!
KI csinálná meg és mennyiért???Centirozás stb Sok pénz az!!

#8779 mózes e 512
2011-09-03 12:45:26

Válasz #8774. hozzászólásra

A motor nincs kihajtva nem füstöl könnyen indul -15 ben is csak szántáskor van vele baj. A hűtő most van a javítónál mert egy pár helyen eresztett, meg forrasztja és ki takarítja.

Nincs profilkép
#8778 Mezítlábas
2011-09-03 11:24:43

ATIS78,

Visszaolvasván, te már láttál MTZ-t nem keveset az is biztos.
Mi a véleményed, 550E motor főtengelyére súlyokat feltenni, megy a dolog?
Persze grammra pontosan lemérve a súlyokat, csavarokat.
Van akik szerint simán, van akik szerint felejtős.
Ha egyforma a súly akkor mennie kellene a dolognak nem?

Nincs profilkép
#8777 5007
2011-09-03 11:07:43

Válasz #8775. hozzászólásra

Atis te MTZ-ket szerelsz?

Nincs profilkép
#8776 Mezítlábas
2011-09-03 11:06:14

Válasz #8775. hozzászólásra

/1 - szabályozó nélküli működéshez
/4 - szabályozóval való működéshez

Csőszűkítőt pont a leeresztés sebességének lassítására rakott be. De volt akinek az is bent volt és mégis zuhant. Ki lett véve a szelep, azóta finoman tud ereszteni.
Mi jártunk úgy az új tömbbel, hogy nem volt benne szelep csak durván működött és azért ejtett. Fél év múlva már az is eresztett szépen.

#8775 ATIS78
2011-09-03 08:20:37

Válasz #8772. hozzászólásra

Elárúlnád nekem,hogy mi a különbség a három per egyes és a három per négyes vezérlőtömb között??????????
Valamint miért rakott az orosz a munkahenger visszatérő ágába csőszűkítőt?????

#8774 ATIS78
2011-09-03 08:17:10

Válasz #8773. hozzászólásra
Nem lett meghajtva a moci egy kicsit nagyon???
Milyen állapotban van a motor??
Nehezen indul??(kopog-töltés rendben)esetleg nagyon füstöl??Raktál már trisót a hűtőbe????
Csak akkor löki a vizet mikor már forr??
Hűtő tiszta(kivűl-belűl)???A vizet ha leengeded rozsdás színű???Nincs elvízkövesedve a blokk??Hány lityi víz fér bele???Vízpumpa működik egyáltalán??

#8773 mózes e 512
2011-09-03 08:01:49

Válasz #8768. hozzászólásra

De hengerfej tömítés cserével nem főzné a vizet?

Nincs profilkép
#8772 Mezítlábas
2011-09-03 06:42:28

Válasz #8770. hozzászólásra

Ezen a képen látszanak a szelepek, sárga nyíllal jelezve. Olyan mint egy közcsavar, benne van egy golyó, meg rugó. Finoman engednéd le a munkagépet, de a kis nyomás nem elég, hogy kinyissa. De egy bizonyos nagyobb nyomás ami ráterhelődik már nyitja és ezért zuhan a le.
Mondjuk egy jó tulajdonsága van, szépen megtartja a munkagépet sokáig megemelt állapotban.

#8771 apuci
2011-09-02 22:05:30

Válasz #8766. hozzászólásra
nekem a szervizes egy szűkítő közcsavart hozott fillérekért a munkahengerbe

#8770 Szeni
2011-09-02 22:01:36

Válasz #8769. hozzászólásra

Mi ez a szelepes tömb?Hol van a szelep,és mire jó,és miért kell kivenni?

Nincs profilkép
#8769 Mezítlábas
2011-09-02 20:46:52

Válasz #8766. hozzászólásra

Nincs mit, de előbb nézd meg a tömböt, hogy szelepes-e. Mert ha volt benne szabályzó nem biztos, hogy az.

#8768 VTR-es
2011-09-02 20:44:08

Válasz #8765. hozzászólásra
Jobb lesz , de ha valamiért forralja a vízet, a 6 lapátossal is fogja.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Ezer vízügyi szakember segíti a gazdákat az aszály elleni védekezésben
Ezer vízügyi szakember segíti a gazdákat az aszály elleni védekezésben
A tartós vízhiány közepette komoly erőforrásokat mozgósít az agrártárca a...
Kálium a talajban: kulcstényező a hozam és a minőség szempontjából
Kálium a talajban: kulcstényező a hozam és a minőség szempontjából
A káliumhiány már korán felismerhető tüneteket mutat, de sokan mégsem értelmezik...
HW 80.11 pótkocsi
HW 80.11 pótkocsi

4.200.000 Ft

UMEGA SPS 14 bálaszállító pótkocsi
UMEGA SPS 14 bálaszállító pótkocsi

22.300 EUR

Vemhes alpaka kancák, ,  csikók eladók
Vemhes alpaka kancák, , csikók eladók

299.000 Ft

Irsai szőlő
Irsai szőlő

240 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]