Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 398.88 Ft USD 343.29 Ft CHF 427.53 Ft GBP 460.19 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93566 hozzászólás
#1566 kese
2009-11-22 19:20:36

a régi típusú mtzt átlehet csinálni oldal váltósra ha igen menyiért és milyen munka ??

#1565 Szeni
2009-11-22 19:16:27

Válasz #1561. hozzászólásra

Ha ráteszünk egy rozsdás vasra egy kis zsírt,néhány nap mulva jó nagy körben olajos lessz a vas.A zsír kiengedi magából az olajat.Ha valamilyen passzosan illeszkedő szabadban lévő két alkatrészt zsírral teszünk össze,az pár év után úgy összerohad h.alig tudjul szétszedni.Ilyen pl: akombájnon az ékszíjtárcsák.Ezért ilyen jellegű szerelésekhez vagy grafitos szerelőpasztát,v. szilikonzsírt használok.A szilikon zsír évek után is ugyanolyan állagú marad,nem szárad ki.Most jut eszembe,régóta keresek olyan zsírt amilyet a zárt csapágyakba tesznek,de nem tudok a nyomára akadni.Valaki tud valamit erről a fajta zsírról?????????????????????

#1564 Szeni
2009-11-22 19:04:01

Válasz #1563. hozzászólásra

87,9 % munkahenger gumigyűrű kopás v. sérülés. 10,7% vezértömb kopás. 1,4% más

#1563 kese
2009-11-22 18:42:39

hali az mtz hidralika mért enged vissza ?
mik lehetnek a bajok ?smile confused

#1562 Szeni
2009-11-22 18:13:34

Válasz #1561. hozzászólásra

Ma este benyomom a féket. :-)))

#1561 Kovács Istvan
2009-11-22 12:11:52

Engem is érdekelne az újabb tipusú MTZ-k fékproblémájának a megoldása.

#1560 Szeni
2009-11-21 22:09:58

Válasz #1540. hozzászólásra

Nem az anya belső oldalán hanem az anya vastag alátétjének belső oldalán lehet a borda felütközési nyoma.Még valami: mikor le van véve az anya, nehogy előre nyomja valaki a tengelyt mert széthullik a belseje.

#1559 Tóth Ferenc
2009-11-21 20:10:31

Válasz #1542. hozzászólásra
Engem érdekelne ez a rájövés, a fékkel kapcsolatba.

#1558 Június Cézár
2009-11-21 19:23:54

Válasz #1557. hozzászólásra

Na jó elmagyarázom.
szal adott 1 2csatornás turbinaház,amiben 2-2leömlő cső vezet és ki akarom próbálni 4 az 1 be leömlővel és 1 csatornás turbinaházzal.
Propeller????? Ez nem repcsismile lolsmile lol

Nincs profilkép
#1557 MTZ fann
2009-11-21 19:15:24

Válasz #1556. hozzászólásra

de sajna nem tudok adnismile blushing
a propellert nem kell cserélni ha nagyobb lessz a ház?

#1556 Június Cézár
2009-11-21 19:10:20

Válasz #1555. hozzászólásra

Ha tudsz adni 1 ilyen turbinaházat megmondom ;-)!

Nincs profilkép
#1555 MTZ fann
2009-11-21 19:03:35

Válasz #1554. hozzászólásra

azzal erősebb lenne?és milyen gépre szeretnéd?

#1554 Június Cézár
2009-11-21 19:01:45

Válasz #1553. hozzászólásra

Mert ki akarom próbálni.

Nincs profilkép
#1553 MTZ fann
2009-11-21 19:00:58

Válasz #1552. hozzászólásra

és miért kellene?smile blink

#1552 Június Cézár
2009-11-21 18:57:20

Válasz #1551. hozzászólásra

Nem tom, de nekem 1 hetes turbina ház kéne!!!

Nincs profilkép
#1551 MTZ fann
2009-11-21 18:54:39

Válasz #1550. hozzászólásra

de most hogy van ez?van amék 1025ön TKR-6 van gyárilag

#1546 jd /4650
2009-11-21 17:42:45

Válasz #1543. hozzászólásra

az mire való vagy milyen tipus smile confused

#1545 jancsika
2009-11-21 17:19:35

Válasz #1544. hozzászólásra

Nagy esély van rá hogy be vannak rágódva a golyók a fészekbe...

Nincs profilkép
#1544 rsándor
2009-11-21 17:15:04

Ha megnézted a tv-t akkor regéld el miért kap be a fék az mtz-n

#1543 Június Cézár
2009-11-21 15:47:09

Van valakinek 1 rossz tkr7-es turbója????????

#1542 Szeni
2009-11-21 15:32:46

Rájöttem h. miért kap be az MTZ fékje.Nem valami egetrengető rájövés volt,de már túl régen szivatott és kezdtem unni,de úgy látom senki nincs a környéken,inkább megyek TV-t nézni,így unalmas

#1541 Szeni
2009-11-21 15:19:33

Válasz #1540. hozzászólásra

hogy észreveszi ha mégis megcsúszna a bizt. kuplung,akkor egyből húzza meg a koronás anyát hosszabbító nélkül egy átlagostól kicsit gyengébb ember teljes erejével és valószínüleg nem lesz többé baj vele.

#1540 Szeni
2009-11-21 15:14:25

A biztonsági kuplung megcsúszási nyomatékáról meg csak annyit,h.húzza meg mindenki a hátsó kardán levétele után látható koronás anyát jól(nem szakadásig),vegye le az anyát és nézze meg h.a belső oldalán nincs-e nyoma a bordára felütközésnek,és ha nincs akkor tegye vissza és húzza meg az anyát(lehet érezni ahogy kissé nehezedik az anya húzása ahogy nyomja össze a rugót,majd hirtelen felkoppan az anya -összenyomódott a rugó teljesen-)ekkor visszább az anyát a legelső lyukig ahol átmegy a sasszeg rajta ( ugyanígy állítjuk be a kerékagyak /pl pótkocsi kerék/csapágyhézagát)és már kész is van.Ha valaki nem gépész és nem bízik magában,....

#1539 Szeni
2009-11-21 15:00:08

Válasz #1538. hozzászólásra

hogy hiába húzzuk meg az anyát mert az anya vastag alátétje felütközik a tengely borda végére ezért nem tudja tovább nyomni a lamellákat,ezért érdemes ferrodolos lamellák esetén 1 ,sima vas lamellák esetén még 2 belső fogú lamellát utoljára a lamella köteg tetejére tenni távtartó szempontjából.Remélem valaki értette amit mondtam,és nem értelmetlenül dumáltam ennyit.

#1538 Szeni
2009-11-21 14:52:56

Válasz #1537. hozzászólásra

És mivel ez a lamella nem is ugrik onnan le,szét kell szedni miatta az egészet.Ha valaki szétszedi ezt a középső támaszt akkor érdemes (ezt a hibát megelőzendő)az utolsó két külső fogazású lamellát amit feltesz a tengelyre,ne a helyére tegye hanem tegye beljebb,egyet a 3. és egyet a 4. külső fogas lamella mellé.Így a lamellaköteg végén 3 vagy 4 belső fogazású lamalla lesz egymás mellett.Sőt,mivel gyakran az a hiba is előfordul,

#1537 Szeni
2009-11-21 14:43:34

nem rég volt szó a középső támasz lamelláinak/továbbiakban biztonsági kuplung/ csúszásáról annak ellenére h. meg van húzva a koronás anya a hátsó kardán alatt koppra.Ennek egy konstrukciós hiba az oka.A bordás hüvelyben lévő bordák (amibe a külső fogazású lamellák kapaszkodnak)túl rövidek és van olyan eset mikor az a külső fogazású lamalla,ami éppen a borda végénél kapaszkodik,egy jó fogásnál elkenődik a körmeinek a sarka és felugrik a borda végére.Ebben a pillanatban viszont összenyomja a tányérrugókat(feltámasztja)amik a lamellákat összenyomják,ezért azok utána már igen könnyen megcsúsznak. folyt köv

#1536 Szeni
2009-11-21 14:26:42

Válasz #1531. hozzászólásra

Mossssssssttttt itt vagyok!!!!! (ez egy jelzés)

#1535 Szeni
2009-11-21 14:20:14

Válasz #1534. hozzászólásra

Az anya meghúzási nyomatékát csak hasraütésszerüen mondtam,mint már említettem,de a lényeg a kuplung megcsúszási nyomatéka.Ez 250-300 Nm.Ezt úgy tudjuk megmérni h.benyomunk két szerelővasat a középső támasz előtt és mögött lévő kardánkeresztek közé és -vigyázva h. a kardánkereszt csapágycsészéi nyakán lévő szimmeringházat össze ne nyomjuk-meghúzzuk a két vasat ellenkező irányba,és kb megnézzük milyen erő hatására csúszik meg.Ha úgy gondoljuk h. nincs meg a 300 Nm,akkor húzunk az anyán egy kicsit

#1534 Jani
2009-11-21 00:07:26

Válasz #1496. hozzászólásra
Üdv! Én 40-80 Nm adatot találtam egy "gépkönyvben". Mert sajnos amit az új MTZ-khez adnak az minden csak nem gépkönyv.

#1533 kisssteve
2009-11-21 00:01:21

Válasz #1532. hozzászólásra
kicseréltem novi új

#1532 Június Cézár
2009-11-20 22:23:23

Válasz #1531. hozzászólásra

Olajszűrőd hogy áll?

#1531 kisssteve
2009-11-20 21:02:29

Válasz #1529. hozzászólásra

Most léptem csak ide,ha itt vagy jelezd

#1530 -ATI-
2009-11-20 20:45:05

Ha tud valaki segítsen!! MTZ-vel szárzúztam, és nagy szártömegnél nagyon megfogta gépet, és valami borzasztó kerregő hang jött...smile cryingEzt még sose csinálta....

#1529 Szeni
2009-11-20 20:00:36

Válasz #1527. hozzászólásra

Ha itt vagy,megbeszélhetjük.Talán tudok segíteni.

#1528 Június Cézár
2009-11-20 16:37:42

Van valakinek 1 rossz tkr7-es turbója????????

#1527 kisssteve
2009-11-19 19:01:11

Keresek valakit aki a hidraulikában jártas. A bajom a következő: Van egy MTZ 1221.3-as traktorom egy függesztett váltvaforgatós ekét húzok most vele. 5-6órai munka után nagyon meleg a hidr.olaj , nehezen emel és fordít. A hidr. szivattyú új (50 l/perc 200bár) Hol lehet a baj? Kinek van tapasztalata ezzel a típussal?

#1526 gazsi 1
2009-11-17 07:06:08

Huzzatok az anyán mert csuszkál a tengely,vagy csapágyas

#1525 Balka Zoltán
2009-11-16 19:46:05

sziasztok 1 kérdésem lenne.
fönököm pronár mtz-je baszkolodik méghozzá au első hajtás bekapcsolásakor a kapcsolotömb hátulján lévö sapkát kilöki és ömlik az olaj. ma levettem a váltóról de szemmel nem láttam semmit hibásnak. holnap tovább boncolom. csak hátha valakinek ismerős ez a jelenség. a mellékelt képen a 25 ös sapkát bassza le. a tengelyen ugylátom mindkét végén anya van lehet h az szált el? mind 1 holnap meglátom
ha valakinek mégis van tapasztalata kérem irja meg
kösz. http://http://www.traktoralkatresz.hu/rabrak/img0050.jpg

Nincs profilkép
#1524 Inas
2009-11-13 23:30:01

Válasz #1523. hozzászólásra

jaja jo dolog lehet amugy enyém megyen is anyit 40 et !

#1523 Vadmalac
2009-11-13 23:26:56

Mtz-hez az egyik leghasznosabb "tuning"-alkatrész a szabadonfutós kardán. Legalább 40-nél nem száll el a malac. smile smile

Nincs profilkép
#1522 Inas
2009-11-13 23:24:05

Válasz #1517. hozzászólásra

fater vezetet én kint voltam mozdult vele oztan logot a malac meg huztuk ment egy darabig hoztuk haza egyik falubol vittem áta másik faluba szolo 9be áltunk rá a kamionra ál rá fater látom log mint állat egy csavar kiesve belőle egy fogta fel már meg huztuk ,mig itthon leáltunk meg haz jöttem vel itthon meg megcsináltuk!!

#1521 Vadmalac
2009-11-13 23:23:37

Válasz #1520. hozzászólásra

Csak arra lettem volna kíváncsi, hogy ha pl. a 35 Nm-rel egy 8-as csavart lehet megszakítani, akkor szerintem jóval nagyobb erővel kell meghúzni a malacot. Vagy nem.

#1520 Június Cézár
2009-11-13 23:18:19

Válasz #1519. hozzászólásra

Ez amúgy miért fontos?
Nyomaték kulcs nélkül, csak mellélőni lehet.

#1518 Június Cézár
2009-11-13 22:57:45

Válasz #1513. hozzászólásra

a hatos sokkal hamarabb törik :)

#1517 Vadmalac
2009-11-13 22:48:42

Válasz #1516. hozzászólásra

2 éve nekem pont ez lett. A 3 csavarból 1 fülestől letört, 1 kiesett, egy meg beletört, pont 9.-ben mentem szerencsére szar volt az út és éppen alapjárat közelébe kellett lassítottam. Olyat dübbent azt hittem kettészakad a gép. Isteni szerencse volt, hogy csak egy kis horzsolás lett a karteren. Akkor láttam utoljára malacot szétszedve. A bele át egy újba, koppra húzva, azóta nem volt vele gond. Bár néha azóta alánézek, hogy megvan e minden csavar.
smile smile

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Ezer vízügyi szakember segíti a gazdákat az aszály elleni védekezésben
Ezer vízügyi szakember segíti a gazdákat az aszály elleni védekezésben
A tartós vízhiány közepette komoly erőforrásokat mozgósít az agrártárca a...
Kálium a talajban: kulcstényező a hozam és a minőség szempontjából
Kálium a talajban: kulcstényező a hozam és a minőség szempontjából
A káliumhiány már korán felismerhető tüneteket mutat, de sokan mégsem értelmezik...
Irsai szőlő
Irsai szőlő

240 Ft

Öntözőcsövek eladók
Öntözőcsövek eladók

450.000 Ft

Öntöződobok eladók
Öntöződobok eladók

1.100.000 Ft

K80 vonófej, vonószem, alsóhúzó
K80 vonófej, vonószem, alsóhúzó

230.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]