Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 398.88 Ft USD 343.29 Ft CHF 427.53 Ft GBP 460.19 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93566 hozzászólás
#68166 Vinkó 75
2020-01-16 20:14:01

Válasz Gumóka #68165. hozzászólásáraHa minden jól fut a gépben. Teszel bele SKF csapágyakat. Már a tulaj sokkot kap az árcédulára pillantva. Az olaj már csak hab a tortán. A tulajok 90%-a olcsón szeretné javítani a gépet. Erre van is alternatíva a polcon. Nos ezt a minőséget..egyetlen olaj sem tudja feljavítani. Még így áll hozzá a tulaj és ezt tudomásul veszi nincs gond. Mára azért necces egy túlárazott használt Iván megvétele. Mert abban már bőven van a Keleten gyártott csodákon keresztül, mindenféle sufni alkatrész. De ez elmondható már az új vasakról is. Van egy kettő mi új korában úgy csilingel-csörög. Mint egy szétrúgott TSZ paripa anno. Ez ilyen vas,szerelő barát..folyamatos simogatást igénylő alkotás. smile laugh

#68165 Gumóka
2020-01-16 19:54:34

Válasz Vinkó 75 #68164. hozzászólásáraÉn meg borogatom bele a Hardtoilos cuccot.
Mtz-be felesleges túltolni, legyen kenés, oszt jónapot, ha meg akar dögleni, meg is,fog, olajtól független.

#68164 Vinkó 75
2020-01-16 19:31:06

Válasz mtz1221 #68163. hozzászólásáraNekem is volt MTZ...lehet lesz ismét. Tudom mit tud és mit várhatók tőle...ha nem vadulok vele. Volt itt már minden féle olaj verzió a váltóba. A spéci JD olajjal lefeküdt hamar. Az nem erre a rendszerre van kitalálva.

#68163 mtz1221
2020-01-16 19:19:48

Válasz Vinkó 75 #68160. hozzászólásáraÉs ennyi,csak ezt 100 emberből 95 nem érti meg.Mármint az a része hogy olaj nafta legyen benne,és csak hajtani meg hajtani amedig megy.

#68162 kevesa
2020-01-16 19:19:44

Válasz gjoni #68159. hozzászólásárasmile thumbup

En is csere elott allok most lett felujitva de megint folyik a szárnál. Es h megeri a kor az arat vagy maradhatok a masik mellett.

#68161 mtz1221
2020-01-16 19:16:24

Válasz kevesa #68158. hozzászólásáraAkkor nem szóltam.A körnél szerintem kevesebb a hibalehetőség a folyásra,emelni nem tud többet az biztos.

#68160 Vinkó 75
2020-01-16 19:13:35

Válasz Lala5995 #68132. hozzászólásáraKolléga nézz utána a zsíroknak.És beigazodik amit mondtam. Nem az Lzs-2-es korszakát éljük. Napi szinten szerelem-és szervizelem a vasakat. És hidd már el...gyárilag is van megfelelő zsírral töltött gépalkatrész. Olyan gépekbe..melyek ezt a túlgondolt MTZ barkácsolásos (kohószökevényeket)...kidolgozzák háromszor. Szerelheted amennyit akarod. Tehetsz bele orbitot-légrugós ülést....stb. Ez akkor is hulladék marad. Mellé állítok egy 30 éves 3350-es őzikét keresztbe megrágja. Minőségben-ergonómiában...stb. Fémsó van a motor olajban is. Olvasd el az olajos dobozra mi van írva. Túltolják páran ezt az Ivánból kényelmesebb-nyugatiasabb vasat. Ez egy igénytelen szörnyeteg. Szereti ha foglalkoznak vele és természetesen vigyáznak rá. De úgy találták ki hogy ha kell három segédmunkás is összebarmolja kint a határba. És ha kell pocsolyavízzel töltöd fel a váltót azzal is még haza érsz vele. Európai piacra egy "híg" löttyel tölti fel. Hazai piacra egy sűrű massza van a váltóban. Hidegen nem árt aláfűteni. Erről az tudna órákat mesélni ki hozzá jutott vagy látott kint ilyen vasat..akár Ukrajnában is.

#68159 gjoni
2020-01-16 19:08:35

Válasz kevesa #68156. hozzászólásáraÉn inkább gyári orosz 110 -re cseréltem igaz 45000 ft

#68158 kevesa
2020-01-16 19:01:41

Válasz mtz1221 #68157. hozzászólásáraEzt ertem. De nekunk szolomuvelesre nincsenek nehez gepek boven eleg ez is. A kerdes az volt mi a ketto kozott a kulonbseg. Illetve a kor tud annyival tobbet.

#68157 mtz1221
2020-01-16 18:44:22

Válasz kevesa #68156. hozzászólására100-ast már nem szabad a mai világban venni,minden munkagép nehezedik.Minimum 110-est,de inkább 125-öst.

#68156 kevesa
2020-01-16 18:21:21

C-100 munkahengerből melyik a jó?
Illetve a kör alakú mivel tud többet mint aminek kocka a vége? Ér annyival többet?

#68155 jaminka
2020-01-16 17:36:07

Válasz osztro.m #68137. hozzászólásáraSemmi féle képpen se vedd meg az utángyártottat.Én 2x szedtem szét miatta mind a 2 felét.Összeraktam, egyik fele kicsit szorosabb volt, sebaj orbit eltekeri, szántás közbe összeszorult nem tekerte el az orbit.Rá 2 napra megszorult a másik fele.Arról nem is beszélve, hogy a reduktor hüvelyt kézzel helyre nyomtam.

Nincs profilkép
#68153 osztro.m
2020-01-16 15:10:25

Válasz Gumóka #68151. hozzászólásáraNyírmtz ott a legolcsóbb

#68152 bandigh
2020-01-16 14:46:18

Válasz ND #68142. hozzászólásáraJó esetben a szűrő ugye összeszedi, de amit nem, vagy a megkerülőn ami a rendszerben marad az se hiszem hogy jót tesz smile laugh A cellulóz azért kemény, és kenni se nagyon fog, lehet a siklót is meghúzza. Bár a szelepcsattogást tuti eltünteti a fa smile thumbup

#68151 Gumóka
2020-01-16 14:31:56

Válasz osztro.m #68149. hozzászólásáraÉn is vettem vastag peremes Tara hüvelyt, orbit előtt állok én is, ha emlékem nem csal, a habinál múlt hónapban volt akciózva, akkor hoztam én is.

A beépítés még várat magárasmile laugh

#68150 csferri
2020-01-16 14:16:30

Válasz majorferi33 #68139. hozzászólásáraNekem volt már mindenféle mtz-m, ha szar a váltó-difi abba akármit teszel(fűrészporon kívülsmile thumbup) úgy is hangos lesz, főleg ha bemelegszik , ha meg jó a hígabb olajjal is csendes.

Nincs profilkép
#68149 osztro.m
2020-01-16 14:15:14

Válasz Gumóka #68148. hozzászólásáraKöszönöm! :) Egyenlőre még nem szedtem szét lehet a hüvelyt nem is kell cserélni. A kúpkerékházat mindenkép cserélem TARA vastagperemesre az orbitozás miatt.
Én is vagy gyári vagy Tara cuccokat szerelekbe, azokkal nincs gond.

#68148 Gumóka
2020-01-16 13:54:25

Válasz osztro.m #68146. hozzászólásáraIgen, abból nincs, Importot meg se próbáld.

Vedd a gyárit 15-ért.
Egyébként sem egyszerű kihúzni, az importot meg lehet hamar kell majd.

Ismerős rakott be importot, mire behúzták- ütötték letörött a pereme.

Én import feszítőlakatot vettem egyszer, mondom, abból nem lényeges a gyári, a feledatához, 2 napot bírt.

Azóta csak gyári, vagy Tara.
Nincs is annyi bajom a géppel, lekopogom smile laugh

Nincs profilkép
#68147 osztro.m
2020-01-16 13:47:11

Ha már a pornál tartunk egy marék szilicium-karbid por megold minden zaj problémát... (örökre) Hallottam olyan sztorit hogy a rendszerváltás után induló bérvállakozó így nullázta le a konkurencia gépparkját...

Nincs profilkép
#68146 osztro.m
2020-01-16 13:39:40

Válasz Gumóka #68141. hozzászólásáraOké köszi, kúpkerék házból van tara addig oké is, viszont redoktor hüvelyből nem találtam, csak gyári van kb 15 ért meg utángyártott 5 ért....

#68145 mtz1221
2020-01-16 13:10:22

Válasz .Richard. #68143. hozzászólásáraFelénk grafit port nyomnak az eladó cuccokba.Amúgy meg hiába okoskodunk hogy ezt/azt ír a könyve,sok márkás szárzúzó mulcsozó kasza stb gépekbe is EP-s 000-00-ás zsír van gyárilag.Nem hinném hogy marhábbak a tervezői mint az oroszé.

Nincs profilkép
#68144 .Richard.
2020-01-16 12:56:01

Válasz csferri #68136. hozzászólásáraLehet megtévesztő a mai alkatrész a 25 évessel. Most lehet ha csak üresen forog is megkopik nekhogy terhelve. Lehet tök mindegy mi keni ha szar.

Nincs profilkép
#68142 ND
2020-01-16 11:55:51

Válasz Gumóka #68140. hozzászólásáraFa puhább a vasnál (jó esetben), így nem kellene, hogy bántsa.

Ill ezzel lényegében a hézagolási problémát "orvosolja", ami a zajt okozza, mert kitölti / csökkenti a hézagot, ill nem fém a fémen jár

De nem állítom, hogy használ!

#68141 Gumóka
2020-01-16 11:47:58

Válasz osztro.m #68137. hozzászólásáraHa utángyártott, akkor csak a Tara.
Nekem eddig ami alkatrész Tara került be, az mind jól működik.

#68140 Gumóka
2020-01-16 11:46:45

Válasz .Richard. #68135. hozzászólására124-es merci dízelmotorjában is a fűrészpor rakott csendet. Ha nem látom én se hiszem.
Gondolom sokáig nem mentsmile lol

Nincs profilkép
#68139 majorferi33
2020-01-16 10:42:24

Válasz csferri #68136. hozzászólásáraRégi TSZ traktorostól hallotam új mtz válóba 5 kiló zsír és csendesebb ( legendás 60-70 évek)smile w00t

Nincs profilkép
#68138 ND
2020-01-16 09:55:16

Válasz csferri #68136. hozzászólásáraEladásra ítélt Wartburgnál is "működött" smile whistling

Nincs profilkép
#68137 osztro.m
2020-01-16 09:50:15

Sziasztok!

Elsőhíd reduktor hüvellyel kapcsolatban valakinek tapasztalat? Az utángyártott mennyire jó minőség? Árban van 10e Ft különbség és azért nem mindegy... Előre is köszönöm!

#68136 csferri
2020-01-16 07:56:43

Válasz .Richard. #68135. hozzászólásáraIgaz, rosz lada difit is így csendesítették eladásrasmile lol Amúgy tök igaza van Lalának, reduktorba hajtóműolajat ír a könyv nem zsírt, ha folyik meg kell csinálni, nekem vagy 25 évig volt szöghidas mtz soha nem tettem bele zsírt, mégis jó volt.smile thumbupEnnyi erővel a váltóba is mehetne a 0-ás zsírsmile lol

Nincs profilkép
#68135 .Richard.
2020-01-16 07:33:50

Válasz Lala5995 #68134. hozzászólásáraFűrészport????smile lolez jo.. ez igaz? Talán nem volt virágföld? Vagy ganéj? Igazi emberállat ha megtette...

Nincs profilkép
#68134 Lala5995
2020-01-16 07:12:51

Meg kellene érteni, hogy egy edényt könnyebb tömitetté tenni, mint a benne lévő drága alkatrészeket cserélni! A DUTRA korszaknak már vége! Ne öntözzünk a váltóba fűrészport, ha zajos! Sajnos, sokan ezt tették abban az időben! BARBÁROK!

#68133 gjoni
2020-01-16 06:42:32

Válasz Vinkó 75 #68125. hozzászólásáraVan folyékony zsír is,én azt teszem smile lol

Nincs profilkép
#68132 Lala5995
2020-01-16 06:29:56

Válasz Vinkó 75 #68127. hozzászólásáraA fémsó : Nátrium-klorid és a Kálcium-klorid is. De amit elfelejtettél bemásolni: használnak dolomitot és egyéb nem fémes anyagot! A fém bármely méretben is fém! Az olajfilmet megszakítja, ha a másik fémmel érintkezik. A legjobb ha olajfilmréteg alakul ki a két érintkező felület közt! Mindenki azt teszesz, amit akar! De egy gumigyűrű, vagy egy szimmering még mindig olcsóbb, mint az idő előtti kopás és energiapazarlás! Csak az MTZ-be kell zsír? Miért nem öntenek a nagyobb márkákba is? Az nem válasz, hogy abból nem folyik el az olaj! MTZ-ből sem, ha gondos a gazda és a szerelő!

#68131 Gergő80
2020-01-15 22:19:59

Válasz Toni12 #68112. hozzászólásáraén nullás zsírt használok össze rakásnál a fogaskerék mellé berakom és a helyén öntök bele vastag hajtóműolajat ha meg nincs szétszedve a beöntőn keresztül melegen beöntöm meg van egy hatos zsírzógomb négyes furattal a reduktor hüvelyig szoktam ott zsírozni

Nincs profilkép
#68130 Toni12
2020-01-15 21:41:42

Válasz 9020 #68128. hozzászólásáraBocs én annyira nem értek hozzá, életemben most szedtem szét reduktort, de a reduktor házba ahol a rugó is van (lehet nem jó a kifejezés) oda csak szétszedve lehet zsírt tenni? Vagy oda hogy lehet kenőanyagot juttatni, ha össze van rakva?

Nincs profilkép
#68128 9020
2020-01-15 21:26:50

24 éve zsírt rakok 4 db sajátba és sok olyanba amit javítok másnak, malacnál pl ha melegszik (fog is állandó hajtásnál 35fokban) egyszerűen a kifinomult illesztéseknek köszönhetően kifolyik a hajtóműolaj. Tapasztalatom szerint a zsír nem teljesen. Eddig abból adódott hiba, hogy elszivárgott az olaj és basztak utántölteni, éveket megyek pl így a malaccal, hogy telente csak ráfeszítek. Ki mire esküszik... Nekem jó részemről így veszettsmile thumbup

#68127 Vinkó 75
2020-01-15 21:25:06

Válasz Lala5995 #68124. hozzászólásáraAz a "fémsó" egy kémiai úton ionizált végtermék. Nem fémforgács. Használják a sima motor olajban is.

#68126 medikus
2020-01-15 21:24:19

Válasz Vinkó 75 #68125. hozzászólásáraSzépen leírták Magyarul!smile lol

#68125 Vinkó 75
2020-01-15 21:20:14

Válasz Celtises #68123. hozzászólásáraA zsír főleg sűrítő, alapolaj és adalékanyag. A sűrítőanyag tartalma általában kenőzsírban körülbelül 10-20%, a bázisolaj tartalma 75% -90%, az adalékanyag és a töltőanyag tartalom 5% alatt van. 1. Alapolaj: Az alapolaj a diszpergált közeg a kenőzsír diszpergáló rendszerben, ami nagy hatással van a kenőzsír teljesítményére. Az általános zsír a közepes viszkozitású és a magas viszkozitású kőolaj kenőolaj mint alapolaj, a kemény körülmények között alkalmazkodik a mechanikus kenéshez és a tömítéshez, a szintetikus kenőolajat mint alapolajat használja Észterolaj, szilikonolaj, összegyűjti a sírás-alkénolajat és így tovább. 2. Vastagító: A vastagító a kenőzsír fontos összetevője, a sűrítőanyag az alapolajban diszpergálódik és a kenőzsír szerkezeti vázát alkotja, így az alapolaj adszorbeálódik és rögzítik a szerkezeti csontvázban. A kenőzsírok vízállóságát és hőállóságát elsősorban sűrítőszerek határozzák meg. A kenőzsírok előállításához kétféle típusú sűrítő van. Szappanbázis-sűrítők (azaz zsírsav-fémsók) és nem szappanos sűrítőanyagok (szervetlen és szerves szénhidrogének). 3. Adalékanyagok és töltőanyagok: az egyik típusú adalék a zsír, az úgynevezett oldószer-oldat, az olajszappan ötvözetét stabilabbá teszi? Mint például glicerin és víz. Kalciumbázis zsír Miután a víz elvesztése, szerkezete teljesen megsemmisült, nem lehet zsíros, például a nátrium alapú zsír glicerin képes beállítani a zsírok konzisztenciáját. Bemásoltam !

Nincs profilkép
#68124 Lala5995
2020-01-15 21:18:35

Válasz Vinkó 75 #68122. hozzászólásáraA zsír sosem lesz egyenrangu az olajjal! Motorolajhoz miért nem tesztek zsírt? A zsír összetétele olaj, sürítőanyag( fémszappan) ésadalékok( pl viztaszító) Ahogy már irtam, nem szerencsés, ha fém a fémmel érintkezik!
Nem akarok meggyőzni senkit. De a zsír nem az említett helyekre való!

Nincs profilkép
#68123 Celtises
2020-01-15 21:13:42

Válasz Vinkó 75 #68122. hozzászólásáraMűtrágyaszórók hajtóműveiben is az van. Ott is van fordulat.

#68122 Vinkó 75
2020-01-15 21:11:20

Válasz Lala5995 #68118. hozzászólásáraSzámos nagy fordulatú hajtóműben 0-ás zsír van. Tizen éve mennek itt Ivánok 0-ás zsírral a lehajtásban...vagy a malacban. Ez már nem az LZS,2-es kategória.

Nincs profilkép
#68121 Lala5995
2020-01-15 21:09:59

Válasz Toni12 #68120. hozzászólásáraCsak hajtóműolajat! Nem véletlenül irja elő a gyártó a hajtóműolajat! A zsír mindig töltőanyagot( fémszappan) tartalmaz! Az olaj mellé nem öntünk homokot! A fém, bármennyire puha- sérti a másik fém felületét. Igy az acélt is kikezdi idővel. A fémek közti elektromos töltés sem a legjobb. Nem érdemes felfedezni az Alkáli elemet.
A zsír oda való, ahonnét az olaj kifolyik a kenendő felületről! Ami nem azt jelenti, hogy egy lyukas edényt tele kell tömn9 zsírral! Gumigyűrű, esetleg hüvely csere és évekig jó. Az elsőhajtásnál a sárlerakódást kell megszüntetni mosással, tisztitással. Csillagos keréktárcsánál a csillaga tárcsa belső felületére kerüljön! Mindjárt 5 centivel nagyobb a távolság. Kevesebb a sárlerakódás. Én igy oldottam meg, amikor volt 82-em.

Nincs profilkép
#68120 Toni12
2020-01-15 20:59:44

Válasz Lala5995 #68118. hozzászólásáraKöszi a választ!
Akkor hajtómű olaj?

Nincs profilkép
#68119 béla12
2020-01-15 20:54:42

Válasz Lala5995 #68118. hozzászólásáraIgazad van! Inkább a legsűrűbb olaj.

Nincs profilkép
#68118 Lala5995
2020-01-15 20:46:13

Válasz Toni12 #68117. hozzászólásáraSoha ne tegyél zsirt, ahova olaj kell! Ha nem akarsz idő előtt gumit, csapágyat, fogaskereket és tengelyt cserélni!

Aki zsírt rak, ahova olaj való, jobban tenné, ha a könyvet forgatná! A zsir jó tulajdonsága nem azonos az olajéval!

Nincs profilkép
#68117 Toni12
2020-01-15 19:51:08

Válasz mtz1221 #68116. hozzászólásáraKöszi a választ!
Nem is kell venni, van itthon.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Ezer vízügyi szakember segíti a gazdákat az aszály elleni védekezésben
Ezer vízügyi szakember segíti a gazdákat az aszály elleni védekezésben
A tartós vízhiány közepette komoly erőforrásokat mozgósít az agrártárca a...
Kálium a talajban: kulcstényező a hozam és a minőség szempontjából
Kálium a talajban: kulcstényező a hozam és a minőség szempontjából
A káliumhiány már korán felismerhető tüneteket mutat, de sokan mégsem értelmezik...
Irsai szőlő
Irsai szőlő

240 Ft

Öntözőcsövek eladók
Öntözőcsövek eladók

450.000 Ft

Öntöződobok eladók
Öntöződobok eladók

1.100.000 Ft

K80 vonófej, vonószem, alsóhúzó
K80 vonófej, vonószem, alsóhúzó

230.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]