Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 398.88 Ft USD 343.29 Ft CHF 427.53 Ft GBP 460.19 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93574 hozzászólás
Nincs profilkép
#67724 .Richard.
2020-01-04 13:34:30

Válasz Tomi81 #67718. hozzászólásáraA papir azt a kormot soha nem fogja meg. Gondolj bele! 200ora alatt annyi van benne'hogy kaparni kell. Azt ha a papirba terited ugy eltömi'hogy a megkerülőn megy az olaj. Az akadékot kiszedi de a centrifuga rendesen letapasztja magában a kormot. Az a korom milyen szemcse méret a fx sem tudja. De ahogy tömörödik a fordulattol az ott is marad. 2 szűrő együtt lehet faxa. De lehet kiprobálva a patronost meg a centrifugát hasonlitva nem befolyásolná a motor élettartamát. Ugy is a főtengelycsapágyat védjük igy a papir is szuper. Ami azon átmegy az sem mennyiség. Esetleg a papiros szűrőnél hosszutávon a szelepdekni alatt lehet mézszerű retek a koksztol. Mert ha letapad ott marad. Centrifuga ezt talán kicsit megakadályozza.

#67723 Tekergőkee
2020-01-04 13:24:35

Válasz Tomi81 #67718. hozzászólásáraEZ tény és való, még az euro5 ös new hollandba is megfeketedik a motorolaj.
Meg egy másik dolog az a kis szűrő amit adnak mondván hogy jó rá nem hinném h tud annyi koszt tárolni....
Még a gyári motorolaj szűrője(mtz) is dupla akkor méretben és súlyban is, én csak azt használom.

Nincs profilkép
#67722 béla12
2020-01-04 13:15:11

Válasz mtz1221 #67721. hozzászólásáraMi az a nafta, gázolaj?

#67721 mtz1221
2020-01-04 11:50:13

Válasz Tomi81 #67718. hozzászólásáraEz pont így van,csak a trend meg a lusta emberek miatt tettek rá patronost is.

#67720 mtz1221
2020-01-04 11:48:43

Válasz béla12 #67719. hozzászólásáraNem attól a pár decitől lesz fekete.Olajcsere előtt szoktam bele önteni 1 liter naftát,fél napot úgy hajtani,és rögtön hazaérés után meleg motornál leereszteni.

Nincs profilkép
#67719 béla12
2020-01-04 11:13:41

Tisztelt kollégák! A 82 -es MTZ olajcsere alkalmával az olajhűtőből nem folyik le az olaj csak ha megbontani a csövet hogy levegőt kapjon. Ki hogyan oldja meg bontás nélkül hogy olajcsere után 10-20 órával ne legyen ujra fekete az olaj.

#67718 Tomi81
2020-01-04 09:03:46

Válasz oli003 #67715. hozzászólásáraKövezzetek meg, de szerintem a centrifugál a kokszot jobban kiszedi. 4ből 3on centrifugál, 1en patronos van. A patronosba mindig fekete az olaj (pedig blokkmosó minden olajcserekor, kétszer meg volt mosatási célzattal 20 órás olajcsere), a másik háromba meg barna. Ugyanolyan olajjal. Annyi előnyét látom a patronosnak, hogy kisebb az olajhűtő, meg nem elől van. A hűtő előtt lévő olajhűtőből ha véletlenül valahol szivárog az olaj, mire észreveszed a hűtőt is összeretkeli.

#67717 máris szomszéd
2020-01-03 23:07:32

Válasz vonabálint #67702. hozzászólásáraMi itt csináltattuk.Kérdezz rá de nem olcsó.
http://fturbo.hu/

Nincs profilkép
#67716 B.Bali
2020-01-03 22:30:27

Válasz oli003 #67715. hozzászólásáraNem kell lecserélni a centrifugál szűrőt,gyárilag van ilyen is olyan is a turbós mtz- én is. 1221 MTZ-én mindkettő van,úgy a legjobb. A patronos magában nem tisztít jobban,csak könnyebb a cseréje a patronnak. Hatlapátos ventillátor lapát mindenkép kell.

Nincs profilkép
#67715 oli003
2020-01-03 20:56:55

Sziasztok.
Mtz 80-asomat turbózom és azt szeretném tudni,hogy a centrifugál szűrőt lecsréjjem patronosra+ tegyek bele még egy hőcserélőt vagy felesleges.A patronos jobban tisztítja az olajat?
Köszi.

#67714 Gumóka
2020-01-02 21:23:59

Válasz medikus #67707. hozzászólásáraCimbi 50-esén éven át télin megy, nem piszkálja, neki még sincs ilyen problémája vele, tehát azt kizárnám.
Bár én ampervadászatban laikus vagyok, a Cimbi meg pont érti smile biggrin

Nincs profilkép
#67713 Celtises
2020-01-02 20:44:55

Válasz medikus #67712. hozzászólásáraAz lesz. Elviszem valahova. Addig nem rakom föl.

#67712 medikus
2020-01-02 20:43:18

Válasz Celtises #67711. hozzászólásáraLehet csak a szabályozó! Egy szaki 5 perc alatt megmondja mi a baj!

Nincs profilkép
#67711 Celtises
2020-01-02 20:34:30

Válasz medikus #67710. hozzászólásáraIgaz. Akkor rossz a generátor, mert nem töltött.

#67710 medikus
2020-01-02 20:32:01

Válasz Celtises #67709. hozzászólásáraUgyan az,ha az akkuval összekötöd a generátort!!!

Nincs profilkép
#67709 Celtises
2020-01-02 20:25:57

Válasz medikus #67708. hozzászólásáraMegvan a hiba. Én nem a B és a D közé kötöttem a lámpát. Hanem az akksi és a D+ közé.

#67708 medikus
2020-01-02 20:21:26

Válasz Celtises #67706. hozzászólásáraKösd rá az akkut,testre,és a + ot a vastag csavarra! A próbalámpát meg a B+és D+ közé! Álló helyzetben világítania kell,ha jó,akkor meg elalszik!

#67707 medikus
2020-01-02 20:18:01

Válasz Gumóka #67705. hozzászólásáraA generátor ad áramot,akkor jó!Főleg így,hogy fordulaton jobban világít!Azt kell megmérni hogy mennyi a szabályozott feszültség fordulaton!Lehet a szabályozó,télire van állítva????Akkor lehet 15,5 volt is!!!

Nincs profilkép
#67706 Celtises
2020-01-02 20:16:03

Válasz medikus #67704. hozzászólásáraUgyanezt eljátszottam satuban fúrógéppel forgatva. Akksira kötve ott nem működött. Valószínű rossz a generátor.
Még egyszer nekifutok.
Köszi a segítséget!
A többieknek is köszönöm!

#67705 Gumóka
2020-01-02 20:12:30

Válasz medikus #67694. hozzászólására1 éves akku, de a helyi boltban kimérték terhelésmérővel vagy mivel, azt mondták, hogy jó.

Akkor ahogy Gergő írta, generátor lesz valószínűleg.

Bár ezt én már szakira bízom inkább.

Nincs profilkép
#67703 Celtises
2020-01-02 20:09:35

Válasz medikus #67700. hozzászólásáraAkkor megkeresem volt-e a traktorban kontroll lámpa. Mióta nálunk van biztos nem világított. Ha kicserélem az izzóját mondjuk és bekötöm a Marelli generátort úgy ahogy a gyárit akkor annak tölteni kell. A generátor előéletét nem ismerem. Lehet nem is jó. Vastag B+ vékony D+.
Jól gondolom?

Nincs profilkép
#67702 vonabálint
2020-01-02 19:56:12

Üdv! boldog újévet!

A kérdésem az lenne hogy 920.3 mtz C14-101-01 jelű cseh turbót hol újítanak föl SOS!!!

#67701 Gergő80
2020-01-02 19:48:54

Válasz medikus #67699. hozzászólásáratudom csak annyit zaklattuk vele az ampervadászt hogy úgy maradt

#67700 medikus
2020-01-02 19:23:58

Válasz Celtises #67693. hozzászólásáraA vékony a kontroll lámpa egyik vége!Ha testre nyomod,világítania kell!

#67698 Gergő80
2020-01-02 19:09:28

Válasz Gumóka #67691. hozzászólásáracserés lesz a generátorba a szénkefe

#67697 Gergő80
2020-01-02 19:07:30

Válasz Celtises #67690. hozzászólásáraannak kéne lenni a gerjesztésnek az ampermérőre vastag kábel megy

#67696 Gergő80
2020-01-02 19:07:25

Válasz Celtises #67690. hozzászólásáraannak kéne lenni a gerjesztésnek az ampermérőre vastag kábel megy

#67695 Gergő80
2020-01-02 19:07:19

Válasz Celtises #67690. hozzászólásáraannak kéne lenni a gerjesztésnek az ampermérőre vastag kábel megy

#67694 medikus
2020-01-02 19:06:32

Válasz Gumóka #67691. hozzászólásáraLehet az akkud már gyengélkedik!Leenged,viszont fordulaton a generátor már nagyobb feszültséget ad!Mérni kellene!

Nincs profilkép
#67693 Celtises
2020-01-02 19:05:02

Válasz medikus #67692. hozzászólásáraAzt tudom. A vékony szálat viszont nem.

#67691 Gumóka
2020-01-02 18:53:32

Apropó generátor.
Az enyémen még a régi van, aminek a fesszabályzója a kormányoszlopon van.

Nálam az volt a hiba, hogy fordulatszámarányosan változott a világítás, tehát alapjáraton halványult.

Még a régifajta aluminium házas nagy szabályzó volt rajta, ezt lecseréltem, adtak egy kb. Negyedakkorát.

Semmi nem változott rajta, a tünet ugyan az.

Akkor az új szabályzó is rossz lehet, vagy a generátor lesz cserés?

Egyébként nekem még a bal oldalon a hidraulika tartály tetején is van két doboz, ha ez számít.

Nincs profilkép
#67690 Celtises
2020-01-02 18:32:50

Válasz Gergő80 #67689. hozzászólásáraNekem nem is kellene kontroll lámpa mindenáron. Satuban forgattam fúrógéppel, azért lámpáztam csak.
A gyári kötegben a vékony generátorra menő kábel az ampermérőé? Gyári generátor esetén.

#67689 Gergő80
2020-01-02 18:19:20

Válasz Celtises #67678. hozzászólásárakell neki gerjesztés

a kontroll lámpa ki maradt a gerjesztő körből

Nincs profilkép
#67688 Lala5995
2020-01-02 17:58:22

Válasz Lala5995 #67681. hozzászólásáraSajnos a TSZ időben megtapasztaltam. Pár izzó csere a kollégáknál. Mert az akkus lusta volt. Nem volt néhány gépben akku. Én napokig dolgoztam anélkül. Ventillátor működöött. A mostani elektromos bekötés megváltozott azóta. A ventillátor tápellátása pl.Egy baj volt: lejtős területen kellett megállni ebédidőben. Generátornak sem használt. De ez a múlt! Mindenki tud venni akkut.

Nincs profilkép
#67687 Celtises
2020-01-02 17:57:24

Válasz medikus #67686. hozzászólásáraIgen. A lámpa világított is. Akkor aludt csak el amikor a B+ hoz érintette a töltőszálat.

#67686 medikus
2020-01-02 17:54:15

Válasz Celtises #67683. hozzászólására12 voltot kötöttél rá?

Nincs profilkép
#67685 Lala5995
2020-01-02 17:53:04

Válasz medikus #67682. hozzászólásáraMTZ generátorhoz a kontrollámpa nem szükséges! Példa erre a JUMZ traktok. Ugyanaz a generátor kontrollámpa nélkül! A Marelli generátor kissé eltér az MTZ-től!

Nincs profilkép
#67684 MTZ820.4
2020-01-02 17:52:19

Hali Kecskemét Nagy traktor vagy ha mesze van
szerintem postázza is.

Nincs profilkép
#67683 Celtises
2020-01-02 17:45:25

Válasz medikus #67679. hozzászólásáraAz lemaradt, hogy ez Marelli generátor. Úgy próbáltam gerjeszteni, hogy az akkuról 2w-os izzón keresztül 12v-ot vittem a D+-ra. Ezt így kell?

Nincs profilkép
#67681 Lala5995
2020-01-02 17:37:25

Válasz Celtises #67678. hozzászólásáraAkku nélkül is gerjed az MTZ generátor!

Nincs profilkép
#67680 Lala5995
2020-01-02 17:36:13

Válasz Celtises #67678. hozzászólásáraNem feltétlenül kell a kontrollámpa. De egy másik feszültségszabályzó biztosan kell! Nem drága.

Nincs profilkép
#67678 Celtises
2020-01-02 17:30:26

Adott egy 2 kivezetéses beépített fesz szabos generátor. B+ D+.
Ampermérős Mtz-n nem tölt. Kell neki gerjesztés? Lámpával?

#67677 Gergő80
2020-01-01 20:34:20

Válasz Nagylaszlok #67673. hozzászólásárahttps://webaruhaz.habi.hu/termekek/12291/Indito_kapcsolo_MTZ_KAMAZ_tipusu_24V_75A_muanyag_ORIGINAL.html

#67676 Gumóka
2020-01-01 20:13:25

Válasz Nagylaszlok #67675. hozzászólására24v.

Gyújtáskapcsolónál szerintem ez nem lényeges.

Emlékeim szerint a nagyműszerfalasba Kama3 felirat van a kulcson, nekünk is talán az volt a 1025-ben.
Ugyan dolgoztam kamaz teherautóval, de azok már gyenge emlékek, én úgy gondolom a,kettő egyezik.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


A kukorica ára zuhan, a búza drágul – mit tehet a magyar gazda?
A kukorica ára zuhan, a búza drágul – mit tehet a magyar gazda?
A MAGOSZ szerint alkalmazkodni kell a piaci fordulatokhoz, nincs mese.
Hogyan befolyásolja a növénytermesztést a talaj sótartalma?
Hogyan befolyásolja a növénytermesztést a talaj sótartalma?
Öntözés mellett is száradnak a növényeid? Lehet, hogy nem a víz mennyiségével,...
Nissan 1,5 tonnás villás targonca
Nissan 1,5 tonnás villás targonca

1.390.000 Ft

Pöttinger kardánhajtású ágdaráló
Pöttinger kardánhajtású ágdaráló

1.190.000 Ft

Knoche Terra 450 kombinátor
Knoche Terra 450 kombinátor

2.990.000 Ft

Eladó 25 kg-os magyar lapály *Duroc malacok
Eladó 25 kg-os magyar lapály *Duroc...

1.300 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]