Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 398.88 Ft USD 343.29 Ft CHF 427.53 Ft GBP 460.19 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93566 hozzászólás
#55316 kevesa
2017-12-20 20:58:15

Válasz medikus #55315. hozzászólásáraMost meg nem csak kesobb szerintem mar nem lesz az igy meg uj az ules el tudnam adni szerintem es jonne a grsmmer mivel a masikba is az van mechanikus es tenyleg kenyelmes most csak el kell donteni h ez is sima mechanikus legyen vagy kompresszoros.

#55315 medikus
2017-12-20 20:54:16

Válasz kevesa #55295. hozzászólásáraAz újban neked is rossz az ülés?

#55314 mtz1221
2017-12-20 20:52:10

Válasz jaminka #55313. hozzászólásáraSósavval.Vagy átfúrni 16-osra.

#55313 jaminka
2017-12-20 20:48:23

Sziasztok!hengerfejbe tőcsavart mivel lehetne beleragasztani,hogy tartós is legyen?

Nincs profilkép
#55312 B.Bali
2017-12-20 20:08:28

Válasz Mtz 550E #55307. hozzászólásáraNyírpetrol orosi ut ott van minden Én total kamion olajat szoktam venni tőlük

#55311 mtz1221
2017-12-20 20:04:34

Válasz ATIS78 #55305. hozzászólásáraDe mit kellet volna ?? Én is vacillálok de nem tudok okos lenni.Mahindra vagy 82-es lesz.Egyszerűen szegény embernek,nincs választása.smile hammer

#55310 ATIS78
2017-12-20 20:00:19

Válasz Mtz 550E #55308. hozzászólásáraellensúly ?? válaszoltam!!

#55309 broll79
2017-12-20 19:59:45

Válasz Mtz 550E #55307. hozzászólásáratruck shop móricz zsigmond út

Nincs profilkép
#55308 Mtz 550E
2017-12-20 19:52:14

Válasz ATIS78 #55305. hozzászólásáraATIS78 írtam neked privátba!

Nincs profilkép
#55307 Mtz 550E
2017-12-20 19:48:22

Hali!
Nyíregyházán merre lehet motorolajat venni ami komolyabb kategóriák? Mobil Delvac 15w-40 vagy Q8 15w-40 ezeket lehet venni valahol vagy csak rendelni? Turbós gépbe ezeket lehet rakni?

#55306 kevesa
2017-12-20 19:40:59

Válasz mtz1221 #55303. hozzászólásáraDe úgy akartam pályázat úgy is volt csak közbe a kereskedő netto 280e emelte a traki árát és a gyárit sem akarta bevenni így teljes árat kell az ülésért fizetnem így is úgy is.

Amugy megvan a balck edition 480 az ülés a comfortnak 520 az ülés szélessége.

#55305 ATIS78
2017-12-20 19:38:24

Válasz mtz1221 #55303. hozzászólásáraNem akarom megbántani de inkább traktort kellett volna venni nem Mtz-t....nem sok idő és szidni fogja saját magát hogy miért ezt vettem

#55303 mtz1221
2017-12-20 19:34:12

Válasz kevesa #55302. hozzászólásáraNem bírtad,rögtön grammeral venni ??smile blink

#55302 kevesa
2017-12-20 19:22:02

Minden világos nekem a másikba sima mechanikus rugózású Grammer van én meg vagyok vele elégedve.

Egyébként mi a különbség a Grammer Maximo Black Edition és a Grammer Maximo Comfort között mert adatokat elnézve mindkettő ugyan az de valami akkor csak van közötte?

Nincs profilkép
#55301 Claastra.
2017-12-20 18:57:32

Válasz kevesa #55296. hozzászólásáranem kérdés,még ha 100e is a külömbség

Nincs profilkép
#55300 B.Bali
2017-12-20 18:09:39

Válasz Balu86 #55299. hozzászólásáraNekem a gyàri grammer rugós volt benne először de ez sokkal jobban csillapít kényelemre egyforma nekem

Nincs profilkép
#55299 Balu86
2017-12-20 18:00:14

Válasz kevesa #55295. hozzászólásáraKerek 4 éve használom a kompresszorost hiba nélkül,de kényelemre nem vagyok tőle elájulva. Ha legpuhábbra állítom a rugózást azt is keménynek találom.

Nincs profilkép
#55298 B.Bali
2017-12-20 17:59:36

Válasz kevesa #55295. hozzászólásáraAz enyémbe 6 éve kompreszoros van semmi baja

#55297 gjoni
2017-12-20 17:11:58

Válasz kevesa #55295. hozzászólásáraNem szereti a port a kompresszora ,maradj a rugósnál!smile biggrin

#55296 kevesa
2017-12-20 17:04:17

Válasz kevesa #55295. hozzászólására50E a kettő közt a különbség az még lemaradt.

#55295 kevesa
2017-12-20 17:03:50

Véleményetekre lennék kíváncsi le szeretném cserélni az ülést és kettő között vagyok sima grammer ülés legyen mechanikus rugozással (MSG85/721) ez a száma azt hiszem, vagy 12V-os grammer (MSG95G/721)?

Nekem a másik gépbe mechanikus grammer van immár 12 éve és eddig semmi baja.

Attól félek a 12V-os verzióba a kompresszor nem adja meg magát egy idő után?

#55294 medikus
2017-12-20 16:37:45

Válasz Mtz 550E #55290. hozzászólásáraTöltheted,max 5 amperig,mert abban csak akkora diódák vannak!

#55293 csoppika
2017-12-20 16:33:55

Válasz Mtz 550E #55291. hozzászólásáraZsák=8q
torony=2q
Én a 10q bigbag zsákkal gyök2-vel megyek... Es a homlokrakó az első hídnak könnyebb, mint a torony...
Mezitlábas híd rogyik=12e, hajtott híd 30+

#55292 csoppika
2017-12-20 15:11:21

Válasz Mtz 550E #55291. hozzászólásáraGondolod? A hátulja nem fogna semmit. Az eleje túlságosan=reccs!!!
Oszt fél év hídszerelés..."mert még nem az igazi"smile oops

Nincs profilkép
#55291 Mtz 550E
2017-12-20 12:51:48

Mtz 552 szöghajtásos mennyire bírja az elején a targonca tornyot? Ha csinálnék neki egy frontkonzolt olyan 8q-ás big-bag zsákot raknék vele almát önteni! Az elején szerintem jobb volna vele dolgozni mint a hátulján!

Nincs profilkép
#55290 Mtz 550E
2017-12-20 12:49:19

Akkor amit mutattam képet orosz töltővel ne is töltsem az akkumulátort?

#55289 medikus
2017-12-20 11:26:50

Válasz mtz1221 #55287. hozzászólásáraAz sok neki!A töltés végén a cella feszültség 2.7voltx6!!!!A töltés vége felé a feszültség gyorsan emelkedik,2,4 voltnál megkezdődik a gázképződés,és 2,7 volton a töltés befejeződik!A sav fajsúlya fokozatosan emelkedik,és a töltés végén beáll 1,285kp/köbméter értékre,32 Baumé fok.Ez a leg biztosabb jele a töltött akkunak:

Nincs profilkép
#55288 a2457
2017-12-20 01:20:56

akksitöltés az feketemágia.
az ideális töltéshez szükséges ismerni az addot akku kémiai felépítését, geometriai felépítését, valós időben a hőmérsékletét, és ismerni a valós kapacitását.
amiért még én sem civódok rajta az roppant egyszerű. bekerül a masinába, az meg generátorról tölteni fogja. és az ilyesmivel nem törődik.

névleges 14 voltos akksi töltésére olyan berendezést szoktunk használni ami 14.4 voltnál többet nem ad. ez is több mint egy feltöltött (teljesen mezei ólomsavas) akksi valós kapcsofeszültsége. névleges 12 volt feltöltve ~13.2 volt ha minden igaz. ez eltérhet kismillió okból egy kevéssel.

namost 14.8 al tölteni azért jó, mert hamarabbfel fogja tölteni az akksit. azért nem jó, mert amikor már fullon van az akksi, akkor a fölös energa hőmé alakul. ekkor pezseg az akksi. ami nem jó.

másfajta töltés a fix áramú töltés, mert az van még mint opció.


namost az orosz csinált olyat is ami akár 20 voltot is tud kapcson, de a terhelés végett fog leesni a feszültség a kívánt szintre.
ha túl kicsi az akksi, akkor ez nem következik be, túl nagy lesz a töltés feszültsége és emiatt az áramerősség is, valamint ha nem figyelünk megfőzi az akksit.
ha túl nagy az akksi, akkor meg nem tudja feltölteni egyszerűen. nem lesz soha elég magas a kapocsfeszültség.

a megoldás, fesszabályzó, 14.4 volt, aztán go. már csak azért is mert a masinába berakva szintén ugyanezt kapja folyton. nem nagyon tudok olyan mtz ről amiben "intelligens" töltőáramkör volna.
na most ésszel közelítve a dologhoz biztosak lehetünk benne hogy ha éveken át napi átlag 4-5-6-7-8 órában kapja a 14.4 voltot egy JÓ generátorról, akkor nem abba a néhány töltésbe fog belegebbedni az akksi amit töltővel végzünk, amennyiben 14.4 voltnál többet nem kap az akksi, és ~13.5 voltnál kevesebbet sem.
traktorban szintén bazira nincsen töltés áram korlátozás. amit bír a generátor bele is tölt.

ha profik akarnánk lenni akkor egy akksinak annyi terminál párja volna ahány cellából áll, és töltéskor ezek párhuamosítva lennének hogy biztosan egyforma feszültségre legyenek hozva, egyúttal cellánként volna hiba érzékelés (szakadt vagy zárlatos cella, túl alacsony áramfelvétel/leadás) és ha bedöglik valamelyik akkor egyessével cserélhető lenne.
de ez már szerintem sem több mint teljesen felesleges agyalásnál.
namost spécin erre tervezett akksin kívül egy akksit sem merítünk le csontra. mert attól megdöglik /kapacitást veszít /maximális zárlati ill. indító áramot veszít. minnél tovább nincsen tökig feltöltve az akksi annál inkább "kopik". ezért célszerű terhelés után mihamarabb feltölteni. a töltés időbe tellik, ha több amperral tudjuk tölteni hamarabb megvan, az jó. de az csak akkor sikerül ha nagyobb a feszültség. de azzal is van baj, mert ha nagy a feszültség és/vagy nagy a töltőáram akkor gézképződés indul meg, elbomlik a sav az akksiból. és azért megy tönkre.

szóval leegyszerűsítve a dolgot, amit 14.4 en fel tud venni az sose rosz neki. ha el akarunk tenni egy akksit hosszú időre akkor egy 13.5 voltos fesz. forrásra rádugjuk, és végeztünk is. savat időnként ellenőrizzük hogy van e benne elég.
rövid távon (néhány hét, stb..) elég csak simán felnyomni 14.4 el, és utána békénhagyni. az önkisülés mértéke nem túl nagy.
egy akksi töltő lelkivilága bőségesen elég ha trafóból, graetz hídból, és fesz. szabályzóból áll.

a spéci akksikat lehet nyugodtan 14.8 ról is tölteni, hamarabb megvagyunk vele. de a lehet meg a kell közt van különbség. azoknak se lesz a világon semmi baja ha 14.4 el vannak töltve.
ha nagyon automatizálni akarunk akkor amint leesik a töltés áramerőssége egy adott küszöb alá akkor automatán le is kapcsolhatja a töltőt. na az már high tech.

#55287 mtz1221
2017-12-19 23:36:12

Válasz medikus #55280. hozzászólásáraHogy én is értsem ?? Kinyírja az aksit a 17-8 volttal vagy nem ??

Nincs profilkép
#55286 .Richard.
2017-12-19 22:07:21

Válasz vén cigány #55284. hozzászólásáraJa,valami olyasmi. Ritar 55ah töltögetem vele nèha,meg nèha inditò akkut, ha sokat indít,keveset megy. Csak, hogy legyen feltöltve. Amúgy direkt a munka akkunak vettem vagy 4ève.

Nincs profilkép
#55285 a2457
2017-12-19 21:52:22

Válasz vén cigány #55283. hozzászólásáraolyan amiben az elektrolit fel van itatva egy hordozó anyagba.

#55283 vén cigány
2017-12-19 21:46:22

Válasz .Richard. #55281. hozzászólásáraLehetségessmile thumbup

14,8V-os állásban a ciklikusan használt AGM akkumulátorokat lehet tölteni. (ezt írja használati útmutató)

AGM az milyen akkumulátor??

Nincs profilkép
#55281 .Richard.
2017-12-19 21:42:46

Válasz vén cigány #55279. hozzászólásáraHàt,nekem erre azt írja,munka akku töltéskor oda kell kapcsolni,mert annak az kell.

#55280 medikus
2017-12-19 21:31:18

Válasz mtz1221 #55276. hozzászólásáraPersze,mert mikor eléri a 14volt kapocsfeszültséget,a sav még nem 1.28 Baume fok!

#55278 mtz1221
2017-12-19 21:19:46

Válasz vén cigány #55277. hozzászólásáraMinek az a 14.4 és 14.8 v közti kapcsoló ??

#55277 vén cigány
2017-12-19 20:57:11

Válasz medikus #55275. hozzászólásáraNekem most ilyen van.

Ez jó az inverter aksihoz is, rajta lehet hagyni, akár meddig.
A 20 kg-os a sorokban pihen.

#55276 mtz1221
2017-12-19 20:45:43

Válasz medikus #55275. hozzászólásáraOtt a gond hogy ezek a 2 kilós oroszok nem tudják hogy 15 V-al kell tölteni nekik.Nekem is van egy,feltölt ez mindent csak a az a gond hogy 17-18 volttal.

#55275 medikus
2017-12-19 20:24:04

Válasz vén cigány #55274. hozzászólására5-6 Amperrel csak Pannóni akkut lehet tölteni!A töltő 20kg-nál kezdődik!Hiába ad 15 voltot,ha csak 5 ampert tud.Az önkisülés szinten tartására elég,ha töltött az akku.Ha merült akkor meg leégeti a(töltőt)!smile sweatdrop

#55274 vén cigány
2017-12-19 19:44:50

Válasz medikus #55273. hozzászólásáraNem ártana, ha egy feszültség mérőt, azért rá kötne (max.14,2-14,4 volt), nehogy a Sokol túltöltse.

#55273 medikus
2017-12-19 19:40:57

Válasz Mtz 550E #55263. hozzászólásáraAkkor az nem töltő hanem csak egy Sokol rádió adapter!smile nonono

Nincs profilkép
#55272 sanyi1965
2017-12-19 18:36:53

Válasz sonkabence #55265. hozzászólásáratőcsavar alól lehetséges,olajtérbe fúrva a vége.nem egyedi és nem hiba.

#55271 csferri
2017-12-19 18:25:16

Válasz sonkabence #55270. hozzászólásáraAz nem. Húzgáld meg a csavarokat, de ha már belefogsz ne is hagyd abba amíg végig nem húzgálod az összes csavart a traktoron amihez hozzáférszsmile thumbup, meg fogsz lepődnismile sweatdrop

#55270 sonkabence
2017-12-19 18:15:50

Válasz csferri #55266. hozzászólásáraKöszönöm a tanácsot! Esetleg az nem okozhat ilyet, hogy kb 3-4 decivel több olaj van a motorban?

Nincs profilkép
#55269 dávidka234567
2017-12-19 18:14:39

Válasz sonkabence #55265. hozzászólásárakipufogó tőcsavaroknál szivárog nekem is volt ilyen problémám

#55268 sonkabence
2017-12-19 18:13:56

Válasz csferri #55266. hozzászólásáraAhol az öntvény van csavarozva a hengerfej vonalában. Na, akkor meghúzom, hátha csak ennyi a baj.

Nincs profilkép
#55267 moll1983
2017-12-19 18:05:57

Attól függ,hogy mennyi bent az üzemóra,lehet elhagyja,de nem tömítés hiba felhordja az olajat.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Ezer vízügyi szakember segíti a gazdákat az aszály elleni védekezésben
Ezer vízügyi szakember segíti a gazdákat az aszály elleni védekezésben
A tartós vízhiány közepette komoly erőforrásokat mozgósít az agrártárca a...
Kálium a talajban: kulcstényező a hozam és a minőség szempontjából
Kálium a talajban: kulcstényező a hozam és a minőség szempontjából
A káliumhiány már korán felismerhető tüneteket mutat, de sokan mégsem értelmezik...
Irsai szőlő
Irsai szőlő

240 Ft

Öntözőcsövek eladók
Öntözőcsövek eladók

450.000 Ft

Öntöződobok eladók
Öntöződobok eladók

1.100.000 Ft

K80 vonófej, vonószem, alsóhúzó
K80 vonófej, vonószem, alsóhúzó

230.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]