Tárcsacsapágy!!!!
"A minőségi golyóscsapággyal szerelt VBF tárcsacsapágyak tripla porvédővel vannak szerelve. A háromszoros tömítettség háromszor hosszabb élettartamot eredményez. Ha hosszú távú megoldást keres, válassza bátran termékünket! ST típusú tárcsacsapágy IH tárcsákhoz Gyártói jelölés: ST491 SQ30,5 Furat: négyszög alakú Ezt a csapágyat a leggyakrabban IH típusú tárcsákkal használják, de sok más mezőgazdasági alkalmazása is előfordul. A frissen vásárolt csapágy zsírtöltöttsége 30-50% között van. Általában 300-400 üzemóra után kell újratölteni kb. 2-3 cm3 zsírral, majd 50-60 üzemóránként megismételni az újratöltést. "
Tárcsa csapágy vásárlás előtt állok, létezik, hogy a csapágyakat 300-400 üzemóra után kell csírozni???? Habár tudom, hogy gyakrabbi zsírzás kinyomja a szimeringet!!!
Válasz sooty #50450. hozzászólásáraez kétségtelen előnye az mtz-nek, ha a fő öntvények megvannak a többi alkatrészt barátságon áron be lehet szerezni akár a sarki fűszerestől is...
az máskérdés hogy az alkatrészek minősége mind anyag és megmunkálás terén egy jó nagy kalap kula.
cserébe piszok olcsó, és türelemmel összeáll mint a Dacia Tlx :D csak a ideális kombináció kell.
Válasz ..MZ/X.. #50447. hozzászólásáraEzt már több helyről is hallottam, mármint, hogy a régiek jobban bírják mint az új.
Épp ma beszéltem egy kollégával, ő is azt mondta, hogy vesz az ember egy 82-est mondjuk 2millióért. Ha rákölt még 1 milliót akkor az egész gépet újjá építette.
Az új gép meg kb 7milla. Ebben is van ráció.
Válasz Büresz #50444. hozzászólásáraIgazából nem lett jó. Szét fogom tolni az egészet. Ha nekem krumpliszedés közben adja meg magát júniusban, amikor a szedőt húzom, biztos, hogy felrobbanok. Inkább megcsinálom most. Illetve május első napjaiban, ahogy kiszedem a fóliás krumplit.
Kicsit eltoltam a javítás idejét, most előbb garázst építek neki, de ha már hozzáfogtam akkor akkorát csinálok, hogy a teherautó is beférjen.
Válasz Büresz #50445. hozzászólásáraMeglett igen. Azt hiszem bolygókerekeknek hívják. 3db van benne és tűgörgős persely is jár bele. Na ebből kettő össze volt törve, a harmadikban pedig már nem volt görgő se. Elmondásod alapján szedtem szét. Reggel nekiálltam, aztán mentem alkatrészért ebédre kész is lett.
Válasz sooty #50437. hozzászólásáraSAE 250 viszkozitási osztályú olajról van szó.
A váltó azért recseg mert szinkronizálatlan. Ezen segít a rutin, a vastag olaj és a nyelestengely fék már ha van benne.
Ne aggódj ezek az öreg vackok még mindig jobban bírják mint az újak. Van nekünk is ami már a 40-et tölti mégis teszi a dolgát. Megéltek már szebb napokat. Még 5db van belőlük mindenféle variációban.
Válasz Büresz #50431. hozzászólásáraAz, hogy nem folyik már csak mellékhatás, nem ez a fő indok. Mindezek mellett volt, hogy azért vágtuk tele zsírral mert menni kellett és nem volt idő javítani. Végig lett nyomva a szezon aztán szét lett tolva.
Válasz Büresz #50438. hozzászólásáraAkkor ez lesz, vagy ilyen. Valóban ez a legolcsóbb. A Mannol is 20ért van.
Még megkérdem a kamionboltos havert, hogy ha nála veszem akkor mennyi, de ez a 17-20/20liter szerintem vállalható.
Ma voltam egy 820-as elő számláért.És olyan van hogy 82,1 meg 820.A 820-on mindkét oldalán van fellépő,a motor oldalán vannak lemezek,meg van rajta alsó fix húzó.1000 euróval drágább,meg egyiken sincs karos hidraulika kikapcsoló,meg homlokrakodóhoz hidraulika kivezetés,felétek is ilyenek mostanában,vagy a mi kereskedőnk gennyeskedik az apróságokon ?
Válasz Büresz #50438. hozzászólásáraHehe most én is ezzel pótoltam az elcsepergett 10 litert :D
olyan mint a jó szaftos takony :D
Igaz előtte ugyan ebből ment bele 40l 80w90-es
de legközelebb csak ez a 140-es megy bele
Válasz Büresz #50438. hozzászólásáraÉs itt a vége.Ez a jó és ebbe ha lehet ne szóljon senki bele,csak még jobban összezavarjuk.Annyi hogy bármilyen 85\140-est vehet,amelyik neki tetszik.
Válasz sooty #50437. hozzászólásáraHa rám hallgatsz ebből beleteszel 40-45 lityit, amit a nívó megkíván és nem lesz semmi gondod vele. http://webaruhaz.habi.hu/termekek/5297/Hardt_Oil_TRANSMISSION_85W140_GL4_20_l.html 17e áfásan 20 liter.
Tök jó, hogy ennyi tapasztalat van. Itt már csak az a baj, hogy nekem legalább 20órás tapasztalatom van már az MTZ-vel ami 32 éves. (ki tudja van-e még benne bármi is amio gyári) Jelenleg a leengedett váltóolaj egyértelműen jól folyik, tuti, hogy nem mézes. Feltételezem nincs benne zsír, vagy csak kevés. Érdekes szaga van, de hogy büdös-e azt nem tudom megmondani. Az is biztos, hogy a váltóból sehonnan sem folyik az olaj. Most is azért akarom lecserélni, mert cserélni kell a komplett TLT rendszert a drázsderékban. Elég sok fém forgácsot is össze szedett a leeresztő csavar mágnese.
Viszont nem vagyok okosabb ennyi hozzászólás után se. Én rakok bele zsírt, ha kell....
Én Mannool 80W90-es olajat néztem, de ez is 30ezer a 40liter. Ha elrontom a zsírral akkor drága. Milyen az a 250-es olaj? Mi annak a pontos megnevezése? Sajna ez nekem nem mond túl sokat. A váltás egyébként reccsen, de hogy ez most attól van, mert rossz, öreg,rossz kuplung, én nem csinálom jól, vagy ez gyárilag ilyen, ezt én nem tudom megmondani.
azt azért remélem véletlen sem gondolod hogy az összes indok a vastagabb olaj egyetlen indoka az hogy lusták volnánk?
kezd egy kicsit banális lenni a dolog.
azé megyen ez az 50 esbe meg a 80 asba, mert ez áll legközelebb tulajdonságaiban a gyártó által eredetlieg használthoz a sok-sok éves tapasztalat alapján.
Válasz medikus #50429. hozzászólásáraVan 2 zt 303 a telephelyen ahol szoktam trakttorozni.az egyik benne van az 5 éves projektbe.jó lesz talajmunkázni. Az a baja, hogy össze keveri a váltó és a hidraulika olajat valaami pici szimering hibája miatt. De ehez mázsás vasakat kell bontani rajta meg fülk le. Most még az mtz-t pofozom de tetszik a zt is.
Válasz Büresz #50431. hozzászólásáraA folyás miatt mi nem rakunk vastagabb anyagot. A folyást megjavítjuk. Csak példának hoztam fel, hogy megy hajtómű vastag anyaggal is évekig gond nélkül.
Válasz mtz1221 #50424. hozzászólásáraAz ezred forduló környékén...a Kamafo ltd..nem tudom létezi-e még a cég,termékét teszteltük. Készítettünk egy hasonló készüléket az egykori műhelyfőnökömmel. Az olaj minták mentek a Mol-hoz. Az szakmai anyag némileg leszűkített formában,megjelent a Mezőgazdasági technika lapban anno. Gyakorlatilag a Mol olajak lettek feljavítva az adalékkal. 300 órás olajnak is jó értékei jöttek vissza. Idővel a Mol olajak is fejlődtek, ezt igazolták a tesztek. Főként JD flotta volt, min teszteltük a cégnél az olajat-adalékot.
Válasz Full Random #50403. hozzászólásáraKi akart húzni egy Zt-t a csatorna oldalából!A kötelet a függesztő orsó helyére akasztották,ami magasabban van,mint a tengelyvonal:egy rántás volt!
Válasz Zoltán Rózsa #50425. hozzászólására6 éve h megvettük a traktort és akkor le is jött a kézi tápszivattyú pumpájának a feje....
Akkor az egyszer kellett felpumpálni... Azóta nem nyúltam hozzá.....
Üdv.
A Bosch féle kézi tápszivattyút rá lehet rakni az adagolora 82.1 2002 évj?
Különben szükség van a felpumpálásra? Ti szoktatok reggeli inditáskor kézi tápszivattyút használni?
Na csak azért mert a másodikat raktam rá abból a menetes tekerős kézi tápszívattyúból (900 ft)És pár használat után fröcsög belőle az olaj.köszönöm a válaszokat.
Én is szoktam olyan hajtásházba rakni zsírt meg olajat ami folyat, de azt nem értem hogy erről megy a vita hogy kifolyik, amit eddig összeraktam váltót soha nem folyt a váltó, nem is értem, még ha azt mondanátok azért raktok bele zsírt hogy ne legyen zajos meg könnyebben lehessen váltani azt megértem, de azért mert folyik...
Válasz Lala5995 #50408. hozzászólásáraEz régebbről indult amikor még Áfor kúton kupak nélküli lágy műanyagpalackba volt az olaj, akkoriban még csak egyfokozatú olajok voltak és azok hidegen és melegen is sűrűbbek voltak, mint a mostaniak melyeknek hasonló a számozásuk.
A boltokba sem állt 100 féle olaj volt pár féle és csók, "ez van, ezt lehet kapni"
Az öregek azt mondták régen,pl: hogy ez vékony olaj amaz meg vastag.
Nem lehetett mit csinálni a gyárit látták milyen volt az új meg nem olyan, de más meg nincs, zsírt bele hisz az kenőszappan meg olaj.
Nem volt ördöngösség meglapítani melyik a jobb, amikor levették a váltófedelet szemmel látható volt a vékony olaj nehezen kúszott fel a felső sorig az nem volt jó, ezért besűrítették. A hajtómű hangja is változott vékonyabb olajnál zajosabb volt.
-videó-
Egy kopott öreg 40-50-60 éves váltóba lehet így is, és ezzel nem azt állítom, hogy csak így.
Az olajok változtak, de a 40-50 éves gépek meg nem.
Az olajok bár szabványok közé vannak szorítva, de még így is igen nagy különbségek vannak köztük.
Pl itt egy egyszerű viszkozitás teszt -48°C -ban azonos 75W-90 hajtóműolajok hogyan viselkednek (hát nem egyformán)
-videó-
Válasz zsotti #50418. hozzászólásáraAz is lehet, de lehet még a golyós szelep is ami nyomóági kivezetés alatt van, a közcsavart kivéve lehet hozzáférni, ha nagyon be van tekerve ezt csinálja. Már ha az újabb tipus, régi tipus kicsit másabb nem tudom abba van-e.
Segítségeteket szeretném kérni.82-esen hidraulika tömböt cseréltem (az ülés alattit)és a csere után a hidraulikakarokat nem hajlandó leengedni csak akkor ha munkagép van rajta. A régivel tudtam lefelé is tudtam nyomatni. A helyzetérzélelő (bal oldali) rudazatok a csere elött sem voltak fönn lehet ez a hiba oka?
Válasz ..MZ/X.. #50414. hozzászólásáraA véleményemet már leírtam.
Mindenki azt tesz bele, amit akar! Aki nem vesz fáradtságot a kezelési , javítási útmutató áttanulmányozására, annak nem érdemes segíteni!
A gyári olaj speciális olaj volt. Már az is változott.
Aki tanácsot kér, ne vezessük félre! Ahova olaj való, oda olajat használjunk!
Kenőcsöt a bab popsira, vagy a szekértengelyre!
Részemről a vita lezárult!
Válasz Lala5995 #50388. hozzászólásáraHát, lassan 30 éve így döcögnek ezek a vackok és különösebb gond nem volt eddig velük. Egyik sem döglött meg a zsír miatt, és nem is rohadt ki a váltóház vagy valamelyik fogaskerék belőle. Viszont annál több gond volt olyan géppel ahol üres volt a váltóház.
Sokszor tömítés csere sem segít, a 892-t kétszer toltuk össze-szét mire rájöttünk, hogy a tömítő felület nincs síkban. Arról nem is beszélve, hogy nem feltétlen nagy kedvvel tologatja szét az ember szezonban ha más gondja nincs.
Láttad már milyen olajat raktak beléjük anno a gyárban? Hidegen méz állagú, alig folyik. Na a 80W90-es olaj ettől igen messze van. A 250-es már jó, az elég sűrű, ahhoz nem kell zsír. Indulás után pár perccel már nem érzel különbséget az olajak között, csak váltásnál.
Válasz Lala5995 #50409. hozzászólásáraNem a "láthatatlan" védőkesztyűről beszélek. (köszönöm szintén a 90-es évek emléke)Ez kéztisztító szer ! Tehát a retkes kezet lepucolta ! De csak példának hoztam fel, kár is ebbe az irányba vinni a témát !
Haliaz a fő gond hogy azt nem tudom hogy a ház és a thermosztát közé kell-e valami gumitömítés? Mert ha a házra ráteszem a tetejét tömítéssel együtt akkor egy kicsit lötyög a thermosztát ez ujtipusu termosztát jáz most vettem
Válasz Lala5995 #50408. hozzászólásáraTúl tolod a dolgot. És nem tudod külön választani a tiszta szemet a pelyvától. Valamint nem értelmezed a korábbi hozzá szólásokat. És általánosítasz. Éves szinten pár hordó olajat azért én is leengedek innen onnan. De van az a kategória hova kenőcs is kell...
Válasz Vinkó75 #50407. hozzászólásáraLehet, nem találkoztál olyan szerrel! De a többi kollégám és én már évekkel ezelőtt használtunk krémet Nem volt sosem fekete a kezünk.
Válasz Vinkó75 #50406. hozzászólásáraMiért is? A váltóban csapágyak, tengelyek és fogaskerekek vannak általában. Ezenkívül lehet szivattyú is, szűrővel.
Olyanban is jól mutatna a zsír? Néhány MTZ váltóban is van szivattyú! A hidraulikus mászóművet izgalmas lenne zsírral üzemeltetni! Az olajfolyás csak kifogás! Minden olajfolyás megszüntethető!
A durva, szakszerűtlen üzemeltetésre egy példa: fűrészport is raktak a váltóba!!! A zajcsökkentés volt az indok.
Az olajak jelzése okkal van! PL: EP, HY, API, ACEA, stb!
Válasz Lala5995 #50398. hozzászólásáraNos vagy olaj kutad van..vagy leragadtál a kocsikenőcsnél. Hidd el az "öreg" szakik nem a koccintóban találták ki adott eszközökre a trükköket. De elmondom neked, van itt egy öreg Hanomag traktor,15 éve is öreg volt. Na a gazdia olajat még a váltóban nem cserélt. Igaz évi 20hekit jár át vele max.Olajfolyás nuku. 2 éve kíváncsiságból belenéztek. A belseje mint a patika.Az olaj mint a méz...(és nem büdös). Kintről szuperált paripa. Gondolom a tulaj Amcsi bázis közelében túrhatta az isteni humuszt. Mondom én van itt jó cucc. Csak ismerni kell. A délszláv háború idején mi az ultrát kenytük még a kenyérre is ha olajos volt a kezünk. Az SFOR-os gyerek elővette a tubust és víz nélkül tisztára pucolta a kezét. (Víz nélkül patyolat tisztára). A hadsereg olyan motyót használ melyről mi még sokáig nem is fogunk tudni. Csak egy példa volt a különböző anyagok használatáról. Mi nem feltétlen polgári kategória még.
93556 hozzászólás
Tárcsacsapágy!!!!
"A minőségi golyóscsapággyal szerelt VBF tárcsacsapágyak tripla porvédővel vannak szerelve. A háromszoros tömítettség háromszor hosszabb élettartamot eredményez. Ha hosszú távú megoldást keres, válassza bátran termékünket! ST típusú tárcsacsapágy IH tárcsákhoz Gyártói jelölés: ST491 SQ30,5 Furat: négyszög alakú Ezt a csapágyat a leggyakrabban IH típusú tárcsákkal használják, de sok más mezőgazdasági alkalmazása is előfordul. A frissen vásárolt csapágy zsírtöltöttsége 30-50% között van. Általában 300-400 üzemóra után kell újratölteni kb. 2-3 cm3 zsírral, majd 50-60 üzemóránként megismételni az újratöltést. "
Tárcsa csapágy vásárlás előtt állok, létezik, hogy a csapágyakat 300-400 üzemóra után kell csírozni???? Habár tudom, hogy gyakrabbi zsírzás kinyomja a szimeringet!!!
Válasz sooty #50437. hozzászólására4 kezelési könyvem van, 1967- től 1989-es kiadásig, mindben C-90, vagy Hy-90-es olajat ír a váltóba.
Olaj ez szerintem jó, és jó áron is van
ez dacia?
Válasz _NB_ #50452. hozzászólásáraEz csak akkor fordulhat elő, ha sikerül eredeti alkatrész szerezni...

Válasz a2457 #50451. hozzászólásáraés néha tízből egyszer előfordulhat, hogy az összeszerelt alkatrészekből harckocsi lesz.
Válasz sooty #50450. hozzászólásáraez kétségtelen előnye az mtz-nek, ha a fő öntvények megvannak a többi alkatrészt barátságon áron be lehet szerezni akár a sarki fűszerestől is...
az máskérdés hogy az alkatrészek minősége mind anyag és megmunkálás terén egy jó nagy kalap kula.
cserébe piszok olcsó, és türelemmel összeáll mint a Dacia Tlx :D csak a ideális kombináció kell.
Válasz ..MZ/X.. #50447. hozzászólásáraEzt már több helyről is hallottam, mármint, hogy a régiek jobban bírják mint az új.
Épp ma beszéltem egy kollégával, ő is azt mondta, hogy vesz az ember egy 82-est mondjuk 2millióért. Ha rákölt még 1 milliót akkor az egész gépet újjá építette.
Az új gép meg kb 7milla. Ebben is van ráció.
Válasz Büresz #50444. hozzászólásáraIgazából nem lett jó. Szét fogom tolni az egészet. Ha nekem krumpliszedés közben adja meg magát júniusban, amikor a szedőt húzom, biztos, hogy felrobbanok. Inkább megcsinálom most. Illetve május első napjaiban, ahogy kiszedem a fóliás krumplit.
Kicsit eltoltam a javítás idejét, most előbb garázst építek neki, de ha már hozzáfogtam akkor akkorát csinálok, hogy a teherautó is beférjen.
Válasz Büresz #50445. hozzászólásáraMeglett igen. Azt hiszem bolygókerekeknek hívják. 3db van benne és tűgörgős persely is jár bele. Na ebből kettő össze volt törve, a harmadikban pedig már nem volt görgő se. Elmondásod alapján szedtem szét. Reggel nekiálltam, aztán mentem alkatrészért ebédre kész is lett.
Válasz sooty #50437. hozzászólásáraSAE 250 viszkozitási osztályú olajról van szó.
A váltó azért recseg mert szinkronizálatlan. Ezen segít a rutin, a vastag olaj és a nyelestengely fék már ha van benne.
Ne aggódj ezek az öreg vackok még mindig jobban bírják mint az újak. Van nekünk is ami már a 40-et tölti mégis teszi a dolgát. Megéltek már szebb napokat. Még 5db van belőlük mindenféle variációban.
Válasz Büresz #50431. hozzászólásáraAz, hogy nem folyik már csak mellékhatás, nem ez a fő indok. Mindezek mellett volt, hogy azért vágtuk tele zsírral mert menni kellett és nem volt idő javítani. Végig lett nyomva a szezon aztán szét lett tolva.
Válasz sooty #50443. hozzászólásáraHátuljánál is meglett a hiba?
Válasz sooty #50443. hozzászólásáraMegcsináltad az 540-1000res átváltót? Egyszerű volt?
Válasz Büresz #50438. hozzászólásáraAkkor ez lesz, vagy ilyen. Valóban ez a legolcsóbb. A Mannol is 20ért van.
Még megkérdem a kamionboltos havert, hogy ha nála veszem akkor mennyi, de ez a 17-20/20liter szerintem vállalható.
Ma voltam egy 820-as elő számláért.És olyan van hogy 82,1 meg 820.A 820-on mindkét oldalán van fellépő,a motor oldalán vannak lemezek,meg van rajta alsó fix húzó.1000 euróval drágább,meg egyiken sincs karos hidraulika kikapcsoló,meg homlokrakodóhoz hidraulika kivezetés,felétek is ilyenek mostanában,vagy a mi kereskedőnk gennyeskedik az apróságokon ?
Válasz mtz1221 #50439. hozzászólásáraBármelyik márka csak gondoltam ez a legolcsóbb.
Válasz Büresz #50438. hozzászólásáraHehe most én is ezzel pótoltam az elcsepergett 10 litert :D
olyan mint a jó szaftos takony :D
Igaz előtte ugyan ebből ment bele 40l 80w90-es
de legközelebb csak ez a 140-es megy bele
Válasz Büresz #50438. hozzászólásáraÉs itt a vége.Ez a jó és ebbe ha lehet ne szóljon senki bele,csak még jobban összezavarjuk.Annyi hogy bármilyen 85\140-est vehet,amelyik neki tetszik.
Válasz sooty #50437. hozzászólásáraHa rám hallgatsz ebből beleteszel 40-45 lityit, amit a nívó megkíván és nem lesz semmi gondod vele. http://webaruhaz.habi.hu/termekek/5297/Hardt_Oil_TRANSMISSION_85W140_GL4_20_l.html 17e áfásan 20 liter.
Tök jó, hogy ennyi tapasztalat van. Itt már csak az a baj, hogy nekem legalább 20órás tapasztalatom van már az MTZ-vel ami 32 éves. (ki tudja van-e még benne bármi is amio gyári) Jelenleg a leengedett váltóolaj egyértelműen jól folyik, tuti, hogy nem mézes. Feltételezem nincs benne zsír, vagy csak kevés. Érdekes szaga van, de hogy büdös-e azt nem tudom megmondani. Az is biztos, hogy a váltóból sehonnan sem folyik az olaj. Most is azért akarom lecserélni, mert cserélni kell a komplett TLT rendszert a drázsderékban. Elég sok fém forgácsot is össze szedett a leeresztő csavar mágnese.
Viszont nem vagyok okosabb ennyi hozzászólás után se. Én rakok bele zsírt, ha kell....
Én Mannool 80W90-es olajat néztem, de ez is 30ezer a 40liter. Ha elrontom a zsírral akkor drága. Milyen az a 250-es olaj? Mi annak a pontos megnevezése? Sajna ez nekem nem mond túl sokat. A váltás egyébként reccsen, de hogy ez most attól van, mert rossz, öreg,rossz kuplung, én nem csinálom jól, vagy ez gyárilag ilyen, ezt én nem tudom megmondani.
Szóval milyen a 250-es olaj?
azt azért remélem véletlen sem gondolod hogy az összes indok a vastagabb olaj egyetlen indoka az hogy lusták volnánk?
kezd egy kicsit banális lenni a dolog.
azé megyen ez az 50 esbe meg a 80 asba, mert ez áll legközelebb tulajdonságaiban a gyártó által eredetlieg használthoz a sok-sok éves tapasztalat alapján.
de felőlem 0w5 el is feltöltheted ha megnyugtat.
Válasz medikus #50429. hozzászólásáraVan 2 zt 303 a telephelyen ahol szoktam trakttorozni.az egyik benne van az 5 éves projektbe.jó lesz talajmunkázni. Az a baja, hogy össze keveri a váltó és a hidraulika olajat valaami pici szimering hibája miatt. De ehez mázsás vasakat kell bontani rajta meg fülk le. Most még az mtz-t pofozom de tetszik a zt is.
Válasz Vinkó75 #50433. hozzászólásáraÍgy van!
Válasz Büresz #50431. hozzászólásáraA folyás miatt mi nem rakunk vastagabb anyagot. A folyást megjavítjuk. Csak példának hoztam fel, hogy megy hajtómű vastag anyaggal is évekig gond nélkül.
Válasz mtz1221 #50424. hozzászólására
Az ezred forduló környékén...a Kamafo ltd..nem tudom létezi-e még a cég,termékét teszteltük. Készítettünk egy hasonló készüléket az egykori műhelyfőnökömmel. Az olaj minták mentek a Mol-hoz. Az szakmai anyag némileg leszűkített formában,megjelent a Mezőgazdasági technika lapban anno. Gyakorlatilag a Mol olajak lettek feljavítva az adalékkal. 300 órás olajnak is jó értékei jöttek vissza. Idővel a Mol olajak is fejlődtek, ezt igazolták a tesztek. Főként JD flotta volt, min teszteltük a cégnél az olajat-adalékot.
Válasz Vinkó75 #50430. hozzászólásáraOké bocsi
, csak a folyás miatt kell bele a sűrűbb azt nem értem.
Válasz Büresz #50421. hozzászólásáraNem vitázunk..simán megosszuk bő 2-3 évtizedes tapasztalatainkat.
Válasz Full Random #50403. hozzászólásáraKi akart húzni egy Zt-t a csatorna oldalából!A kötelet a függesztő orsó helyére akasztották,ami magasabban van,mint a tengelyvonal:egy rántás volt!
Válasz _NB_ #50420. hozzászólására40-50-60 éves váltóban mi az eredeti?Hogy abba jó a zsíros olaj?A ház! Talán!
Válasz Zoltán Rózsa #50425. hozzászólására6 éve h megvettük a traktort és akkor le is jött a kézi tápszivattyú pumpájának a feje....
Akkor az egyszer kellett felpumpálni... Azóta nem nyúltam hozzá.....
Válasz Zoltán Rózsa #50425. hozzászólásáraVegyél bele hidraulikásnál O gyűrűt.Nyomástartó szelepet meg a zetorét.
Üdv.
A Bosch féle kézi tápszivattyút rá lehet rakni az adagolora 82.1 2002 évj?
Különben szükség van a felpumpálásra? Ti szoktatok reggeli inditáskor kézi tápszivattyút használni?
Na csak azért mert a másodikat raktam rá abból a menetes tekerős kézi tápszívattyúból (900 ft)És pár használat után fröcsög belőle az olaj.köszönöm a válaszokat.
Válasz _NB_ #50420. hozzászólásáraSok gondjuk van az oroszoknak is,ha enyire ráérnek játszadozni.
Válasz zsotti #50418. hozzászólásáraValószínűleg a rudazótokkal lesz gond, ha azonos típusú. A régi és az új nem egyezik meg!
Válasz _NB_ #50420. hozzászólásáraKérlek, olvasd el a videóknál lévő hozzászólásokat! Forditó segít! Köszi!
Én is szoktam olyan hajtásházba rakni zsírt meg olajat ami folyat, de azt nem értem hogy erről megy a vita hogy kifolyik, amit eddig összeraktam váltót soha nem folyt a váltó, nem is értem, még ha azt mondanátok azért raktok bele zsírt hogy ne legyen zajos meg könnyebben lehessen váltani azt megértem, de azért mert folyik...
Válasz Lala5995 #50408. hozzászólásáraEz régebbről indult amikor még Áfor kúton kupak nélküli lágy műanyagpalackba volt az olaj, akkoriban még csak egyfokozatú olajok voltak és azok hidegen és melegen is sűrűbbek voltak, mint a mostaniak melyeknek hasonló a számozásuk.

A boltokba sem állt 100 féle olaj volt pár féle és csók, "ez van, ezt lehet kapni"
Az öregek azt mondták régen,pl: hogy ez vékony olaj amaz meg vastag.
Nem lehetett mit csinálni a gyárit látták milyen volt az új meg nem olyan, de más meg nincs, zsírt bele hisz az kenőszappan meg olaj.
Nem volt ördöngösség meglapítani melyik a jobb, amikor levették a váltófedelet szemmel látható volt a vékony olaj nehezen kúszott fel a felső sorig az nem volt jó, ezért besűrítették. A hajtómű hangja is változott vékonyabb olajnál zajosabb volt.
-videó-
Egy kopott öreg 40-50-60 éves váltóba lehet így is, és ezzel nem azt állítom, hogy csak így.
Az olajok változtak, de a 40-50 éves gépek meg nem.
Az olajok bár szabványok közé vannak szorítva, de még így is igen nagy különbségek vannak köztük.
Pl itt egy egyszerű viszkozitás teszt -48°C -ban azonos 75W-90 hajtóműolajok hogyan viselkednek (hát nem egyformán)
-videó-
Válasz zsotti #50418. hozzászólásáraAz is lehet, de lehet még a golyós szelep is ami nyomóági kivezetés alatt van, a közcsavart kivéve lehet hozzáférni, ha nagyon be van tekerve ezt csinálja. Már ha az újabb tipus, régi tipus kicsit másabb nem tudom abba van-e.
Segítségeteket szeretném kérni.82-esen hidraulika tömböt cseréltem (az ülés alattit)és a csere után a hidraulikakarokat nem hajlandó leengedni csak akkor ha munkagép van rajta. A régivel tudtam lefelé is tudtam nyomatni. A helyzetérzélelő (bal oldali) rudazatok a csere elött sem voltak fönn lehet ez a hiba oka?
Válasz Lala5995 #50416. hozzászólásáraNyugi ,nagyrészt igazad van, az utolsó mondatod meg tök igaz

Válasz ..MZ/X.. #50414. hozzászólásáraA véleményemet már leírtam.
Mindenki azt tesz bele, amit akar! Aki nem vesz fáradtságot a kezelési , javítási útmutató áttanulmányozására, annak nem érdemes segíteni!
A gyári olaj speciális olaj volt. Már az is változott.
Aki tanácsot kér, ne vezessük félre! Ahova olaj való, oda olajat használjunk!
Kenőcsöt a bab popsira, vagy a szekértengelyre!
Részemről a vita lezárult!
Válasz dávidka234567 #50411. hozzászólásáraÉn a helyére tettem a termosztátot és a fedél-termosztát közé egy O-gyűrűt. Így szépen a helyén marad és tömít is rendesen.
Válasz Lala5995 #50388. hozzászólásáraHát, lassan 30 éve így döcögnek ezek a vackok és különösebb gond nem volt eddig velük. Egyik sem döglött meg a zsír miatt, és nem is rohadt ki a váltóház vagy valamelyik fogaskerék belőle. Viszont annál több gond volt olyan géppel ahol üres volt a váltóház.
Sokszor tömítés csere sem segít, a 892-t kétszer toltuk össze-szét mire rájöttünk, hogy a tömítő felület nincs síkban. Arról nem is beszélve, hogy nem feltétlen nagy kedvvel tologatja szét az ember szezonban ha más gondja nincs.
Láttad már milyen olajat raktak beléjük anno a gyárban? Hidegen méz állagú, alig folyik. Na a 80W90-es olaj ettől igen messze van. A 250-es már jó, az elég sűrű, ahhoz nem kell zsír. Indulás után pár perccel már nem érzel különbséget az olajak között, csak váltásnál.
Válasz Vinkó75 #50412. hozzászólásáraMagyar gyártmány is létezik legalább 20 éve már: DERMOVIN paszta pl!
Én is a folyékony kesztyűt említettem.
Válasz Lala5995 #50409. hozzászólásáraNem a "láthatatlan" védőkesztyűről beszélek. (köszönöm szintén a 90-es évek emléke)Ez kéztisztító szer ! Tehát a retkes kezet lepucolta ! De csak példának hoztam fel, kár is ebbe az irányba vinni a témát !
Haliaz a fő gond hogy azt nem tudom hogy a ház és a thermosztát közé kell-e valami gumitömítés? Mert ha a házra ráteszem a tetejét tömítéssel együtt akkor egy kicsit lötyög a thermosztát ez ujtipusu termosztát jáz most vettem
Válasz Lala5995 #50408. hozzászólásáraTúl tolod a dolgot. És nem tudod külön választani a tiszta szemet a pelyvától. Valamint nem értelmezed a korábbi hozzá szólásokat. És általánosítasz. Éves szinten pár hordó olajat azért én is leengedek innen onnan. De van az a kategória hova kenőcs is kell...

Válasz Vinkó75 #50407. hozzászólásáraLehet, nem találkoztál olyan szerrel! De a többi kollégám és én már évekkel ezelőtt használtunk krémet Nem volt sosem fekete a kezünk.
Válasz Vinkó75 #50406. hozzászólásáraMiért is? A váltóban csapágyak, tengelyek és fogaskerekek vannak általában. Ezenkívül lehet szivattyú is, szűrővel.
Olyanban is jól mutatna a zsír? Néhány MTZ váltóban is van szivattyú! A hidraulikus mászóművet izgalmas lenne zsírral üzemeltetni! Az olajfolyás csak kifogás! Minden olajfolyás megszüntethető!
A durva, szakszerűtlen üzemeltetésre egy példa: fűrészport is raktak a váltóba!!! A zajcsökkentés volt az indok.
Az olajak jelzése okkal van! PL: EP, HY, API, ACEA, stb!
Válasz Lala5995 #50398. hozzászólásáraNos vagy olaj kutad van..vagy leragadtál a kocsikenőcsnél. Hidd el az "öreg" szakik nem a koccintóban találták ki adott eszközökre a trükköket. De elmondom neked, van itt egy öreg Hanomag traktor,15 éve is öreg volt. Na a gazdia olajat még a váltóban nem cserélt. Igaz évi 20hekit jár át vele max.Olajfolyás nuku. 2 éve kíváncsiságból belenéztek. A belseje mint a patika.Az olaj mint a méz...(és nem büdös). Kintről szuperált paripa. Gondolom a tulaj Amcsi bázis közelében túrhatta az isteni humuszt. Mondom én van itt jó cucc. Csak ismerni kell. A délszláv háború idején mi az ultrát kenytük még a kenyérre is ha olajos volt a kezünk. Az SFOR-os gyerek elővette a tubust és víz nélkül tisztára pucolta a kezét. (Víz nélkül patyolat tisztára). A hadsereg olyan motyót használ melyről mi még sokáig nem is fogunk tudni. Csak egy példa volt a különböző anyagok használatáról. Mi nem feltétlen polgári kategória még.