Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 398.88 Ft USD 343.29 Ft CHF 427.53 Ft GBP 460.19 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93566 hozzászólás
#47116 csoppika
2016-12-04 21:39:58

Válasz Gergő80 #47112. hozzászólásáraAz tény, hogy elég érdekes színe van...

#47115 csoppika
2016-12-04 21:38:28

Válasz Gergő80 #47112. hozzászólásáraMost a Zetorba hardt van...ugyanis gyártja az emulziót apránként... Amúgy Agip(eni) használok mostanában...Ugyan nem tudom, hamis-e... a csomagolás alapján nem... de manapság ki tudja?

Nincs profilkép
#47114 kori01
2016-12-04 21:03:25

Válasz Gergő80 #47112. hozzászólásáraÉn olyat használok de semmi nem eszi.
johniban van.

Nincs profilkép
#47113 kori01
2016-12-04 21:02:02

Válasz csoppika #47111. hozzászólásáraA higabbat jobban eszi a motor

#47112 Gergő80
2016-12-04 20:44:55

Válasz csoppika #47109. hozzászólásáraa hardt oil csak csúszó felülete ecsetel történö olajzására használható szerintem egyszer hozott belőle öcsi után töltésre mert megadta magát az órára menő cső 3 liter körül öntöttem bele másnap reggel olaj szint ellenőrzés 2 liter hiány következő nap 4 utána állt be normál állapotba
én tatra 148-ba 82-es 52-es turbós mtzébe használom nem szereti egyik se olaj fogyás nem igen jellemző max ami elcsöpög

#47111 csoppika
2016-12-04 20:35:17

Válasz kori01 #47110. hozzászólásáraSzerintem azért ette jobban, mert sűrű volt...
Ezt meg a favoritot jobban csipegette, mint más drágábbat...

Nincs profilkép
#47110 kori01
2016-12-04 20:31:47

Válasz csoppika #47109. hozzászólásárapedig ha azt csipegette akkor mit csinálhatott a 15w 40el?
amugy én hardt olajat használok teljesen jó

#47109 csoppika
2016-12-04 20:27:10

Válasz Gergő80 #47108. hozzászólásáraA 20w50 nem túl híg, az biztos... Elég olcsó... Ezt a viszkozitást és márkát a kombájn Ifa moci nagyon szerette csipegetni...
A hardt oil van vele szerintem egy szintben...

#47108 Gergő80
2016-12-04 19:38:41

Válasz DZSIMI #47069. hozzászólásáranekem segített az új orosz betét garnitúra de az alsót félbe bontottam meg 20W-50 motor olaj a szűrőbe ismeg a motor ba is

én ezt használom a termék ismertető szerint jó régi típusú erőgépek turbós motojához

#47107 Gergő80
2016-12-04 19:18:17

Válasz csoppika #47104. hozzászólásárapedig benne volt én is kiszedtem belőle sőt a malacot is fixre tettem mivel az enyém gyárilag ötvenes volt kellett a szabadon futós kardán hogy lejjebb kerüljön és ne érjen bele az olajteknőbe annak a gyári 13-as csapját át cseréltem 12-es 8,8 csavarra eddig egyszer szakadt el mikor nagyot kapott és más nem sérült csak kaszálásnál szedem ki a csavar és nem szedi fel a füvet
a 82-eséböl meg azért vettem ki ezt e funkciót mert menet közbe gondolt egyet és bekapott morrant és mintha fékeztem volna lassult a gép állandóan lazultak a kardán csavarok rendesen nyúltak az utolsó csepp az volt a pohárba amikor a morranás után nem a lassulás tapasztaltam hanem azt,hogy a kardán elhagyta a fedélzetet ezt 80 százalékba úgy szokta elő adni.hogy viszi az olajteknő egy részét is magával én meg úsztam helyette 3 méteres árokból jó térdig érő vízből szedtem ki a kardánt
éngem többet nem szopat meg ez a találmány
DE MINDENKINEK SAJÁT DÖNTÉSE EGYSZERŰSÍTI VAGY MARAD AZ EREDETI MEGOLDÁS MELLETT

#47106 atisgyulai
2016-12-04 19:16:28

Válasz csizizoli #47089. hozzászólásáraNa látod ezt mondom. Olyan vagy mint a kis elefánt!

Ha jól működik az automata, akkor ezt bekacsolva belemész a kuburcba, a hátulja kapar kb. 20cm-t, a görgők beszorulnak, hajt az eleje.
Amint kiértél a keményre, a hátulja többet megy mint az eleje, és megtolja a görgős részt. Az automatikusan kiold, (nem kell semmit tolatgatni, és ilyenkor simán ki is kapcsolható) és mindaddig nem hajt az eleje amig a hátulja újra meg nem kapar.
Földmunkánál meg ez úgy működik,pl. tárcsázásnál már elinduláskor rug annyit a hátulja hogy befog az eleje, és az befogva is marad mert a hátsó nem tudja "megtolni" az elejét. Ha esetleg mégis akkor old, majd újra fog ha kell.
Ezt te manuálisan soha nem fogod tudni másolni.
Persze ezt is jól be kell állítani, meg persze idővel kopik is, és javítani kell, főleg ha a váltóban hosszabb ideig kisebb az olajszint a kelleténél, mert ide csak felhordva kerül olaj.
De ahogy írtad, kinek a pap,...
nekem inkább a papné!!smile biggrin

#47105 Gergő80
2016-12-04 18:50:26

Válasz t-16m #47093. hozzászólásárasimán fel lehet szabályozni de ugyan annyit le kell szedni a külső peremből min amennyit levesztek a belsejéből a lendkerékbe maradhatnak repedések csak ne legyen üveges meg hullámos a felület a nyomó lap meg cserés jó minőségű tárcsa be osz mehet tovább

#47104 csoppika
2016-12-04 18:37:30

Válasz t-16m #47093. hozzászólásáraAmikor még lehetett 52-es osztóműbe fogaskereket venni a keletagrónál, ott a képen egy nagyjából sima fogaskerék volt látható...nem látszott rajta a szabadonfutós hókuszpókusz...

Nincs profilkép
#47102 csizizoli
2016-12-04 18:13:26

Válasz Büresz #47101. hozzászólására.És most mi a problémád?


#47101 Büresz
2016-12-04 17:37:46

"Hali szedd le az oldal lehajtást szedd szét dobd ki belöle a görgöket meg a rugokat lesz egy ki be kapcsolás fixen soha nem lesz vele gondod" Ezt írtad pontosan... de ha előre hajt akkor pont hogy jó a szabadonfutó.

Nincs profilkép
#47100 csizizoli
2016-12-04 17:34:13

Válasz Büresz #47099. hozzászólásáraÉn csak leirtam hogy müködik az enyém és hogy csináltam meg mindenki ugy csinálja ahogy akarja.

#47099 Büresz
2016-12-04 17:28:00

Válasz csizizoli #47097. hozzászólásáraPersze elolvastam de másnak felesleges munkát csinálnál, főleg ha jó a szabadonfutója és kiszedetnéd vele a dolgokat, aztán a hiba elhárítása talán 2 perc mert a menetes orsón tekerni kellene 5 milit.

#47098 VTR-es
2016-12-04 17:21:41

Válasz csizizoli #47097. hozzászólásáraEngem sem győztél meg meg mást sem úgylátom.

Nincs profilkép
#47097 csizizoli
2016-12-04 17:12:15

Válasz Büresz #47096. hozzászólására Ha elolvasod amit eddig irtam akkor tudni fogod miért alkitottam át.


#47096 Büresz
2016-12-04 17:03:38

Válasz csizizoli #47095. hozzászólásáraHát igen de akkor miért kell szétszedni??

Nincs profilkép
#47095 csizizoli
2016-12-04 16:41:39

Válasz Büresz #47094. hozzászólására Ez csak beállitás kérdése és müködik.

#47094 Büresz
2016-12-04 16:30:43

Válasz csizizoli #47091. hozzászólásáraHogy nem húzza be rendesen a kart hogy hajtson direktbe.

#47093 t-16m
2016-12-04 16:19:02

Helosztok!
Első kérdésem az lenne,hogy leszereltük az ötvenesünkről a kuplung szerkezetet mert teljes motor generált csinálunk.Mind a lendkereken mind a nyomólapon repedések láthatók.Ez lendkerék felszabályozásával meg lehet oldani vagy az ilyet ki lehet dobni.

A osztómű témára vissza térve.Czizizoli azért vette ki a osztoműből a görgőket meg a hozzá tartozó kis rudakat meg rugókat,mert neki 52-eshez való osztóműje van aminek nincs kikapcsolt állása (ilyen van nekem is az 52-esen én is kivettem),magyarul automata vagy direkt állása van.Az 52-esen eredetileg egy taposó pedál volt ,hogy ha hátrafele is kellene az eleje.Nekem is fix malac van mind az 52-esen (ezen gyárilag) mind a 82 esen gond nélkül.

#47092 csoppika
2016-12-04 15:10:51

Válasz csizizoli #47091. hozzászólásáraValószínű, mikor kikapcsoltad nem ment teljesen "kikapcsolt" állásba...

Nincs profilkép
#47091 csizizoli
2016-12-04 14:52:52

Válasz Büresz #47085. hozzászólására Rudazat gond mire gondolsz?

Nincs profilkép
#47090 csizizoli
2016-12-04 14:51:44

Válasz atisgyulai #47087. hozzászólására Ez csak megszokás kérdése mikor használd és mikor ne ennyi.Meg abba is belegondoltál ha pl van szabadonfutod az elején a kardánon mész éppen jo ratyi részhez érsz hát mérisne tuti hogy elfelejted a szabadonfutot bekapcsolni ez igy szokott lenni szálhatsz ki a sárba kinlodni ha megragad.Én meg fogom behuzom az elejét átmegyek aztán kinyomom és megyek tovább pl ennyi az elönye meg kiméled az elsöhajtást.

Nincs profilkép
#47089 csizizoli
2016-12-04 14:46:46

Válasz atisgyulai #47083. hozzászólására ez mind szép és jo amit irtál csak ha belegondolsz pl elkapar a hátulja pl indulsz egyik kerék megcsuszik eleje mint mondod bekapcsol és ugyebár beszorulnak a görgök mig visszanem tolatsz nem veszed észre mész e fene tudja mennyit és csak gyötröd az elejét feleslegesen.Nekem igy jo semmi gondom vele a szöghajtás nem ment tönkre egész napi szántás után nem melegszik se a difi se a szöghajtás.Én igy használom te ugy kinek hogy jo.


#47088 Büresz
2016-12-04 13:50:54

egy kis maszek meló hétvégére.smile thumbup

#47087 atisgyulai
2016-12-04 13:34:32

Válasz a2457 #47086. hozzászólásáraEz így ok.-s.
Csak AZ, aki azt sem tudja hogyan kell, vagy kellene ennek működnie, az majd tudja hogy mikor kell be, és mikor kellene már kikapcsolni???
smile surrendersmile scaredsmile blink

Nincs profilkép
#47086 a2457
2016-12-04 13:23:29

Válasz atisgyulai #47083. hozzászólásárahát.. nekem is ki van herélve 2 állásúra a hajtáselosztó, és a malac is fixes.
nem tört össze semmim, nem mennek szét a kardánok sem. semmi gondom vele.

a különbség az hogy tudom mikor használjam és mikor ne. és nincsen szabadonfutóm sem.
annyi a titok hogy rendesen van feltéve a malac. és ki van hézagolva rendesen a kúp-tányérkerék páros a difiben.
normális kardánkereszt van bennt, és rendesen van zsírozva. nincsen azzal semmi gond.

#47085 Büresz
2016-12-04 13:14:41

Azért szétszedni hogy kidobálja belőle az ember a görgőket meg a rugókat, semmi értelme. Hajtás szempontjából sztem csak rudazat gond lesz.

Nincs profilkép
#47084 Richard.
2016-12-04 13:07:24

Válasz atisgyulai #47083. hozzászólásáraKezdődik! Ebből vita lesz!smile devil

#47083 atisgyulai
2016-12-04 12:58:43

Válasz csizizoli #47074. hozzászólásáraÜdv!

Úgy látom te már szedted szét, mégsem tudod hogy működik! smile oops
Nem gázadásra röpül ki, nem röpsúly ez!!!
Ha a hátsó kerék slippel, és így kevesebbet megy mint az első (mert alapból tolja az elejét), akkor szorulnak be a görgők. Mint a biciklin a kontrafék mikor hátra tekersz.
Nem véletlenül találták ki. Meló közben ha megkapar a hátsó, befog az eleje, és míg keményebbre nem ér, vagy meg nem könnyül a terhelés, addig kivenni sem tudod.
A tiédnél már csak az a jobb, aki a malacot is "kiheréli", és direktbe hajt az egész eleje. Utána meg szidják, hogy milyen szar szögtengelyeket, meg egyéb első alkatrészeket árulnak!

#47082 csoppika
2016-12-04 12:57:36

Válasz csizizoli #47079. hozzászólásáraA kétállású régi, az tudott állandót, és a kikapcsoltat... Abban golyó nem volt... Webáruházakban lehetett olyan cuccot kapni az osztóműben...

#47081 Bandita29
2016-12-04 12:55:54

Válasz csizizoli #47076. hozzászólására3 állása van.

1- szabadonfutó ( üres )
2- középállásban csak akkor hajt,ha megcsúszik a hátulja,de akkor is csak előre
3- kényszer hajtott,állandó kapcsolat.

Nincs profilkép
#47079 csizizoli
2016-12-04 12:54:11

Válasz csoppika #47077. hozzászólására Nem volt annak semmi hézagolási gondja ez régi fajta amiröl én beszélek ennek csak két állása volt nem három állásu ezért lett igy átalakitva.

#47078 csoppika
2016-12-04 12:53:17

Válasz csizizoli #47074. hozzászólásáraAmúgy meg olyan az elve, mint a csepel bringán a szabadonfutó...

#47077 csoppika
2016-12-04 12:51:19

Válasz csizizoli #47076. hozzászólásáraAkkor neked hézagolási gond volt... Haver is járt így... Néha bekapcsolt neki a szabadonfutó, mert vmi hézagolók kiestek... Le is ette idő előtt a 820.2 az első gumikat...

Nincs profilkép
#47076 csizizoli
2016-12-04 12:48:11

Válasz Bandita29 #47075. hozzászólásáraÉrtem szerinted hogy müködik?

#47075 Bandita29
2016-12-04 12:46:37

Válasz csizizoli #47074. hozzászólásáraBocs,hogy beleszólok,de ennek az osztóműnek a működését egy picit át kellene gondolni.

Nincs profilkép
#47074 csizizoli
2016-12-04 12:37:22

Válasz VTR-es #47073. hozzászólására Nem ezért szedtem ki öket mert ha bent vannak ugy müködik mint egy röpsulyos szabadonfuto gázt adsz akkor befeszülnek a görgök motorfék üzemben nem ezért nemis hajt ilyenkor hátrafelé.Az enyémen ez a két állás volt direkt és szabadonfutos ugymond ezért is dobtam ki öket.Ha szedtél már szét ilyet akkor láttad hogy müködik.

#47073 VTR-es
2016-12-04 12:19:03

Válasz csizizoli #47063. hozzászólásáraHa görgők benmaradnak és ki van kapcsolva a hajtás nem ugyan ez van?

#47072 gjoni
2016-12-04 12:07:40

Válasz Petiiii #47067. hozzászólásáraHa hidegen veri a szürkésfehéret még melegedés után ,és minden faint a motornál ,előtöltést adni kell neki utána jobbnak kell lenni!Ez a jelenség hideg időben jelentkezik melegben észre sem venni!

#47069 DZSIMI
2016-12-04 11:40:34

szép napot mindenkinek segitségeteket szeretném kérni fel turbóztam a mtz egy kis probléma adódót légszüröböl csipegeti az olajat valaki talalkozott ilyen problémával és esetleg mi lehetne a megoldás válaszokat elöre is köszönömsmile helpsmilie

Nincs profilkép
#47067 Moderátor
2016-12-04 11:13:44

Moderálási elveink miatt törölve: 2016-12-04 15:43:01

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Ezer vízügyi szakember segíti a gazdákat az aszály elleni védekezésben
Ezer vízügyi szakember segíti a gazdákat az aszály elleni védekezésben
A tartós vízhiány közepette komoly erőforrásokat mozgósít az agrártárca a...
Kálium a talajban: kulcstényező a hozam és a minőség szempontjából
Kálium a talajban: kulcstényező a hozam és a minőség szempontjából
A káliumhiány már korán felismerhető tüneteket mutat, de sokan mégsem értelmezik...
Irsai szőlő
Irsai szőlő

240 Ft

Öntözőcsövek eladók
Öntözőcsövek eladók

450.000 Ft

Öntöződobok eladók
Öntöződobok eladók

1.100.000 Ft

K80 vonófej, vonószem, alsóhúzó
K80 vonófej, vonószem, alsóhúzó

230.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]