Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 398.88 Ft USD 343.29 Ft CHF 427.53 Ft GBP 460.19 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93577 hozzászólás
Nincs profilkép
#46227 polej
2016-10-21 22:29:09

Válasz Richard. #46224. hozzászólásáraKonkrétan nem ajánlott semmit csak azt, hogy új MTZ-t ne vegyek. smile confusedsmile oops

#46226 rigás
2016-10-21 22:20:55

Válasz polej #46222. hozzászólásáraAzért ha komolyan belegondolunk igaza volt, még ha csak valami hirtelen őszinteségi roham fogta is el mert ugye neki eladó!

Most ott tartunk,hogy lehet venni új MTZ-ét ami már rossz, meg lehet venni használtat szinte ugyan annyiért ami még épp működik.

akik az ismerősi körömben újat vettek azoknak csak a 820.4 tulajok elégedettek úgy ahogy, akik nagyobba ruháztak be azok szentségelnek...

magam a használt IH-kat Valtrákat meg egyéb olcsóbb kategóriás nyugatikat nézegetek...

#46225 ..MZ/X..
2016-10-21 21:56:33

Válasz rigás #46221. hozzászólásáraA gond az, hogy a bontósok elszálltak magukkal, 400e-ért akarnak 30 éves lefutott első hidat adni lerúgott gumikkal. Erre rádob az ember még egy 100-ast 2 gumi, 2 felni + a híd javítása. Újabb kb 50 a papírozás. Így valóban nem éri meg.
Pozitívum, hogy az ember a saját gépét ismeri, jó esetben karban is tartja. Egy új gépnél elölről lehet kezdeni a javítást, az előző tulajok gányolását kijavítani stb...
Érdemes egyébként inkább egy leharcolt papír nélküli komplett trakit venni és kibontani a hidat. Aládobni egy mezítlábas hidat és eladni.

Nincs profilkép
#46224 Richard.
2016-10-21 21:48:12

Válasz polej #46222. hozzászólásáranem mondta az ismerősét,hogy van nála 1000órás ,nyugati, ,5milláért? biznisz van..smile thumbup

#46223 ..MZ/X..
2016-10-21 21:38:43

Válasz polej #46222. hozzászólásárasmile scaredsmile scared
Rossz napon voltál, nem akartak neked eladni.smile lol
Tény, hogy javítani kell már az elején, de még mindig egyszerűbb mint a nyugatiban fődarabba belenyúlni x1000 órásan.

Nincs profilkép
#46222 polej
2016-10-21 21:33:56

Válasz polej #46206. hozzászólásáraHali! Ma voltam a kereskedőnél a 892.2 ügyében. Képzeljétek azt ajánlotta, hogy ne vegyek új MTZ-t mert nagyon rosszak és csalódnék benne, azt ajánlotta, hogy ezért a kb 6,5 millió forintért (klímával, jó légrúgós üléssel stb.) inkább vegyek egy jó állapotú használt nyugati trakit. Valóban ilyen rosszak a mostani MTZ-ék???? Szerintetek igaza lehet????????smile surrendersmile helpsmilie

#46221 rigás
2016-10-21 21:27:34

Válasz Matyi50 #46213. hozzászólásáraÉn még ugyan nem, de itt a fórumon olvastam már sokat a témáról.
A lényeg, hogy papírozással együtt nem kifizetődő, egyszerűbb és elméletileg olcsóbb ha eladod a 80-ast és veszel egy rendezett papírokkal rendelkező 82-est.

Mindezt nem saját, hanem az ebben a témában véleményt nyilvánító, és tapasztalatukat megosztó kollégák hozzászólásai után írom.

#46220 anca
2016-10-21 21:12:36

Válasz mtz1221 #46218. hozzászólásáraKapcsolo kar rögzitett állásban van-volt.

#46219 rigás
2016-10-21 21:06:11

Válasz colizoli #46214. hozzászólásáraAz izzító indító problémádra az előttem írók már válaszoltak.
Az önindító problémád is összefügghet az indító kapcsoló hibájával. De ha a hiba kapcsoló csere után is marad, akkor az önindító nagy áramú kapcsolója van beégve és kontakthibázik.

#46218 mtz1221
2016-10-21 20:22:36

Válasz anca #46216. hozzászólásáraA kis szűrők tiszták? Egyik percről a másikra ment el a nyomás,vagy lassanként?Az oldalán nem lett véletlenül átkapcsolva a pumpa hajtás?

#46216 anca
2016-10-21 18:38:22

1025-ösnél elment a válto olajnyomás nincs difizár,elsöhatás,tlt.Szelepeket kiszedtem nem láttam rendellenességet.Válto bontás?????????smile confused

#46215 mtz1221
2016-10-21 12:48:07

Válasz colizoli #46214. hozzászólásáraPróba égővel nézd meg az indítókulcsot.Össze szoktak ragadni a lapkái ettől a nagy kínai minőségtől.Nekem már 7éve ilyen van benne,direktbe relé nélkül és bírja.

#46214 colizoli
2016-10-21 06:24:20

Sziasztok
Volna 2 kérdésem.
Miért van az, hogy a kis önindító első inditásra csak csattan egyet utána semmi, utána mégegyszer indítózok és akkor indit rendesen?
Miért nem tudok izzitani? Tehát az indítókulcsot picit forditva már megy is az öninditó. A gyújtáskapcsoló tavaly lett cserélve, akkor müködött rendesen.smile helpsmilie

Nincs profilkép
#46213 Matyi50
2016-10-20 22:34:23

Alakított már át valaki 80ast-82esre papírozással? Típusmódosítás,engedély stb. mennyibe fáj? Gondolom anélkül megbukna...

#46211 mtz1221
2016-10-20 20:28:54

Válasz polej #46206. hozzászólásáraHa java részt rakodózni fog,akkor csak is irányváltósat.Avval ugyanolyan sebességgel fog hátra is menni mint előre. Hagyományossal a rakodás rémálom a lassú hátramenet miatt.

Nincs profilkép
#46210 polej
2016-10-20 19:58:45

Válasz masina #46208. hozzászólásáraköszi! sokat segítettél! smile coolsmile thumbupcool

#46209 gjoni
2016-10-20 19:56:07

Válasz zsoltrs #46207. hozzászólásáraPont azt csináljuk fékbetét szimering csere ,mert halott volt a fékerő.

Nincs profilkép
#46208 masina
2016-10-20 19:48:33

Szia. Engem nem győzött meg, ezért maradtam a régi verziónál. Nincs benne gyorsító-lassító szett. Marad a 9 seb+terep. Az irányváltó kar furcsa mód bal oldalra fordul, durva hosszú váltóút, ami borzasztóan kényelmetlen. Ezen kívül nagyon nehéz a kuplungja ( a 892-ben a nagyobb nyomaték miatt erősebb kuplungszerkezet van). Ha sokat fogsz homlokrakodózni, akkor inkább 820.4-et vegyél. Könnyű kuplung, plusz lassító-gyorsító szett.
Az ideális szerintem egy 892.2 lenne lassító-gyorsító szettel nem pedig gyorsító-lassító szettel (e miatt nagyobb a végsebessége 40 kmh körül, amit nem tudsz kihasználni mert ezeken a jó utakon pattog a traktor), könnyű kuplunggal. De ez csak az én véleményem.

#46207 zsoltrs
2016-10-20 15:16:54

Elég ramaty a 80-as fékerejesmile crying.
Cserére szorul vagy van lehetőség után állításra?

Köszi

Nincs profilkép
#46206 polej
2016-10-20 12:20:34

Sziasztok! Szeretnék venni egy 892.2 Belarus trakit ami homlokrakodós lenne, csak azt nem tudom eldönteni, hogy a mechanikus irányváltós szabad e választani? Kinek mi a tapasztalata? Köszönöm a válaszokat!

#46205 Slax
2016-10-19 19:04:07

Válasz zsoltrs #46200. hozzászólásáraGyűjtemény, már volt régebben párszor linkelve.smile loveye Nem én gyűjtöttem.smile surrender

#46204 zsoltrs
2016-10-19 15:20:58

Válasz Robi3 #46202. hozzászólásáraKöszi
itt jó sok minden van

#46203 zsoltrs
2016-10-19 15:19:03

Válasz pmatyi #46201. hozzászólásáraKöszi

Csak általánosságba kérdeztem a jövőre nézve.

#46202 Robi3
2016-10-19 13:42:37

Válasz zsoltrs #46200. hozzászólásáraSzia,

itt talalsz nehanyat:
http://www.hanki-ker.hu/kezelesi_utmutatok.htm

Esetleg nem talalsz a megfelelo tipust, akkor irj es lehet nekem meg lesz.
udv
robi

Nincs profilkép
#46201 pmatyi
2016-10-19 13:25:21

Válasz zsoltrs #46200. hozzászólásáraNekem van 550\552-höz, sajna papír alapon, de ha megmondod melyik rész érdekel azt a pár oldalt beszkennelem szívesen!

#46200 zsoltrs
2016-10-19 13:23:51

Van Nektek ilyen kezelési/szerelési utasítás
80-ashoz, vagy akármelyikhez?

#46199 csoppika
2016-10-19 11:51:39

Válasz zsoltrs #46193. hozzászólásáraNekem is ilyen...de amíg műkszik...ki nem cserélem...smile sweatdrop

#46197 rigás
2016-10-19 11:25:21

Válasz zsoltrs #46196. hozzászólásáraAzt, hogy számomra ez elég ismeretlen. Viszont ha működik jól zár a fűtés is működik akkor azért a kis rozsdáért kár volna dobni mert ha kapsz valahol újat az csak rosszabb minőségű lesz.

most megyek estére leszek, át kell néznem a Rábát hátha lehet még az idén tárcsázni... meg ugye vetni...

#46196 zsoltrs
2016-10-19 11:13:05

Válasz rigás #46195. hozzászólásáraOtt egy alu lemezke van 2 szegeccsel.
Arra van ráütve a motorszám.

A sapkáról mit gondolsz?

#46195 rigás
2016-10-19 10:53:34

Válasz zsoltrs #46194. hozzászólásáraIgen, ez így első ránézésre egy D240-es 80-as motor.

A címke a másik oldalon van a centrifugál szűrő és az olajbeöntő nyílás között, alul a nívópálca magasságában.

#46194 zsoltrs
2016-10-19 10:13:11

1

Akkor ez most 80-as?

#46193 zsoltrs
2016-10-19 10:12:00

12345

#46192 csoppika
2016-10-19 08:53:05

Válasz rigás #46191. hozzászólásáraJahh...hát a 80-as hűtősapkája 1éve 3darabba van...de még mindig jobban bízok benne, mint a konzervdobozbansmile lolsmile lolsmile lol

#46191 rigás
2016-10-18 23:48:05

Válasz csoppika #46186. hozzászólásáraEzért szoktam én vastelepeket járni és összegyűjteni a még használható, vagy javítható békebeli alkatrészeket.smile rolleyes

#46190 rigás
2016-10-18 23:45:04

Válasz zsoltrs #46189. hozzászólásáraHolnap kinn leszek a telepen hozok képeket estére az lesz a legokosabb!smile wink

#46189 zsoltrs
2016-10-18 23:38:35

Válasz rigás #46184. hozzászólásáraEzt a címkét merre keressem?

#46188 zsoltrs
2016-10-18 23:37:46

Válasz zsoltrs #46187. hozzászólásáraVacak telefon, majd holnap.
Jó Éjt!

#46187 zsoltrs
2016-10-18 23:37:11

Válasz rigás #46185. hozzászólásáraMost látom h nincs kép. Pedig 3at is linkeltem. Most újra próbálom. A ceruza hegyénel lévő karom van elrozsdalva.

#46186 csoppika
2016-10-18 23:32:46

Válasz rigás #46185. hozzászólásáraMeg ha lehet ne olyat vegyen, aminek az alapanyaga a whiskas dobozának gyártásából kimaradtsmile sweatdrop

#46185 rigás
2016-10-18 23:26:45

Válasz zsoltrs #46183. hozzászólásáraAkkor kapott egy régi 50-es hűtőt nem baj az csak akkor a boltba régi 50-es hűtősapkát kell kérni ennyi.
Ha ott van a kormány tengely akkor egy régi oszlopos szervód van (95-ös évjáratnál ez gyári) Ezzel sincs semmi baj ha amúgy jól működik.
Ha a régi 50-es hőtősapka sem jó rá akkor tényleg kéne egy kép különben csak pislogunk...smile blinksmile blinksmile blink

#46184 rigás
2016-10-18 23:11:40

Válasz zsoltrs #46179. hozzászólásáraElsősorban a hengerfej különbözik. A 80-asén nincsenek izzító gyertyák lévén közvetlen befecskendezésű (petrós láng hidegindítója lenne ami rövid életű szokott lenni).
Az ötvenes motor adagolója előtt van az olajbeöntő nyílás a régin. Az újon már ahogy a 80-asén ott a kompresszor van és a motor másik oldalán alul van a beöntő.
A döntő viszont a címkén lévő jel, az ötvenes D50, míg a nyolcvanas D240, újabbak D243 jeűek.

Ami még szembetűnő az a hangjuk az 50-es lassúbb alapjáraton jár és egyenletesen, míg a 80-as gyorsabb és néha "hebeg" alapjáraton viszont gázadásra gyorsabban felpörög mint az 50-es.
Amúgy ha hűl az idő észre fogod venni mert a d240-es motor nagyon nem szereti a hideget, legkézenfekvőbb megoldás ez esetben egy vízmelegítő.

Ami a forgalmit illeti, ha műszakin nem kötnek bele akkor jól van az úgy.

#46183 zsoltrs
2016-10-18 22:49:22

Válasz rigás #46181. hozzászólásáraEgyszer lett hűtő cserélve az tuti. Megy át tengely a lyukon.
A traki 95os.

#46182 rigás
2016-10-18 22:43:43

Válasz Richard. #46180. hozzászólásáraEz igaz, ezt megcsinálta az orosz is főleg a belföldre és a keleti piacra szánt gépekkel.
Aztán a téeszcsébe sem voltak válogatósak, amit bele lehetett faragni azt bele is faragták. nekem a 3 öreg kis fülkésem 3 féle van egy originál ablakos motoros abban minden a régi van egy gólyarakós 80-as blokkba fűzött 50-es cuccal 80-as derékkal, meg van egy d240es 80-as motorral kuplunggal nyeles tengellyel szerelt is.smile lol

#46181 rigás
2016-10-18 22:19:35

Válasz zsoltrs #46167. hozzászólásáraNem csak az 50-esén. Valószínű van egy 80-asod 50-es hűtővel (ha láthatnánk a lentebb említett képet az sok mindent tisztázna).
Ha orbitos a géped, akkor azon a lyukon ugye nem megy át semmi mert nincs szervóoszlop.

A 80-as és a 82-es között annyi a kölönbség, hogy a 82-es első hajtással rendelkezik a hűtőjük egyforma.

80-as ill. a 82-es hűtője abban is különbözik az 50-esétől, hogy ezek a hűtők szétszedhetőek. Lásd Prütyi alsó képén. Viszont ezekből kétféle készült a régebbieket réz alsó illetve felső résszel szerelték, míg az újakon ezek az alkatrészek már műanyagból is lehetnek, így a tanksapkák is különbözhetnek.

Nincs profilkép
#46180 Richard.
2016-10-18 22:01:20

Válasz zsoltrs #46179. hozzászólásáragyári 82,89évjárat, 80as, 94es évjárat,550es,89es évjárat. Mind a 3ban a lukas tetejű, akkor legyen50es hűtő van. smile lolTégy igazságot! Ami a polcon volt,azzal szerelték.

#46179 zsoltrs
2016-10-18 21:50:05

Köszönöm a sok hasznos infót.

Szóval 50-es hűtő van benne...

De van még itt 1 probléma. A traki forgalmija a típus 80-as, de a kwnál 37 szerepel ami 50 ló.

Elírás lehet? Hogy lehet megkülönbözetetni a 80as motort az 50estől?

#46178 rigás
2016-10-18 21:40:38

Válasz prütyi #46175. hozzászólásáraUtángyártottnál minden előfordulhat!
Nekem az egyik kis 50-esbe (van 3) török hűtő van látszólag minden stimmelt mégis mahinálni kellett a kereten, hogy beférjen a régi helyére.smile sweatdrop Hűtősapka az passzolt az orosszal.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


A kukorica ára zuhan, a búza drágul – mit tehet a magyar gazda?
A kukorica ára zuhan, a búza drágul – mit tehet a magyar gazda?
A MAGOSZ szerint alkalmazkodni kell a piaci fordulatokhoz, nincs mese.
Hogyan befolyásolja a növénytermesztést a talaj sótartalma?
Hogyan befolyásolja a növénytermesztést a talaj sótartalma?
Öntözés mellett is száradnak a növényeid? Lehet, hogy nem a víz mennyiségével,...
Szilva szedd magad Szombathelyen 07.26-án, szombaton az Újperinti horgásztavak mellett
Szilva szedd magad Szombathelyen...

300 Ft

Fűhenger, földhenger, simítóhenger eladó
Fűhenger, földhenger, simítóhenger eladó

80.000 Ft

Gál-féle kopasztógép
Gál-féle kopasztógép

300.000 Ft

Keveset használt traktor akkumulátor eladó, 155 Ah 950 A
Keveset használt traktor akkumulátor...

45.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]