Válasz Claaastra #45865. hozzászólásáraNem vitatom. jobb egy szakműhelyben felújított eredeti alkatrész mint egy új utángyártott. Csak arra akartam rávilágítani, hogy ezen alkatrészek házilag bütykölése ritkán jár sikerrel.
Válasz Dekalb #45862. hozzászólásáraIgen lehet egy speciális áramkör segítségével.
Hajdan tv műszerész voltam én ugyan nem, de a kollégám gyártott olyan áramköröket amivel a digitális órákat is oda-vissza lehetett "tekerni".
Hogy, az mtzéjéhez konkrétan milyen kell azt nem tudom viszont 100% megbuherálható ha valaki meg akarja buherálni.
Válasz Ferjol #45857. hozzászólásáraÜdv Ferjol! nos a fékszelepes problémára csak azt tudom javasolni vegyél egy újat!
Igaz pénz beszél, kutya ugat viszont végig jártam az iskolát én is próbáltam javítani fékszelepet lefújó szelepet jóformán nulla sikerrel mert az esetek többségében a ház is oxidált volt már, vagy az új alkatrészek minősége volt kérdéses. ezért ha Ilyen bajom van, most már gondolkodás nélkül veszem az újat a minőség nem a régi viszont valameddig működik és ha pénzt nem is idegbajt spórolok.
A hidraulikás problémát én elsőre egy szivattyú cserével kezdeném, a kör alakú 80-as szivattyú a minimum rakodós géphez.
Ettől még lehet a tömb is kopott, viszont az első lépés a szivattyú csere. Ismerve a mai alkatrész minőséget még akkor is ezt mondom ha nem rég volt cserélve.
Sziasztok! (MTZ-50)
Jól van bekötve ez a levegő nyomásszabályzó?
Mikor eléri az üzemi nyomást a rendszer, akkor folyamatosan "pufog" a nyomásszabályzó. Akár hogy állítom ez a helyzet.
A másik problémám a hidraulikával van. Homlokrakodó is van a gépen. Eleinte alapjáraton emelt mindent. Az utóbbi időben csak teljes gázzal lehet emelni a rakodóval. A hátsó munkahenger is úgy emel. Hidegen jó. Melegen ordít a szivattyú vagy a tömb( nem tudom) ha működtetem a hidraulikát. Szerintetek tömb vagy szivattyú gond lehet?
Sziasztok!
Két problémám is van. Az egyik az, hogy a fékszelepbe membránt cseréltem mert engedte a levegőt. Sokáig tartott feltermelni, de működött a fékszelep. Mióta kicseréltem a membránt, azóta nem enged, pillanatok alatt feltermel, de nem működik a fékszelep ha fékezek. Mit ronthattam el? Mindkét membránon van egy furat, valamint a szelep házában is. A felső úgy volt, hogy a két furat nem fedte egymást( a házé és a membráné), az alsó pedig egybeesett. Mi lehet a gond? Erősre húzhattam az alsó membrán rugóját?
Egy amator kerdes..94es Belarusot vettunk..Az akumulator 80 szazalekos..hajtja jol a motrot de nem robban be..a magosnyomasu pompa mien szerepet tolt be ien terenn?? Koszonet elore is
Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy ki hogyan szokta kivarázsolni a reduktor házból a hüvelyt? Ütöttük,vertük de meg se mozdult. Nem tudom hogy hallottatok-e már ilyet de nekem a hüvely felső pereme leszakadt így a híd megemelésével egy enyhe szívroham kerülgetett.
Válasz VDénes #45851. hozzászólásáraén kompletten cseréltem a teljes tlt hajtást.
habinál vettem valami 60 rugacsért.
és igen, a fékszalag keskenyebb, a munkaszalag szélesebb.
láncos zúzó tökéletesen elintézi a vékony faágat. akár 5 centi vastag cuccra is ráhúzhatod. nem mulcsolja le de összetöri.
tuskósarjat pl. rendre evvel zúzom le.
olyat is ami már a fülke fölé ér. semmi baja.
csinálni nem rosz dolog, de összeszámoltam mibe fáj, és arra jutottam hogy a makóival jobban járok.
+36208091876
ezen a számon hirdeti magát egy makói figura, én tőle vettem. a hajtás nagyon drabális, és ehhez kell is. annyi hogy nekem a tuskók végett a váz nem bírta, azt újra kellett lemezelnem, egy réteg 6mm es és egy réteg 8mm es lemez került rá, ez is puposodik, de legalább nem szakad át.
gyümölcsösbe szerintem ennyire nem kellhet durva dolog. annyi hogy erősített erdészeti kivitelt kérj, ne azt a fajtát aminek nincsen zártszelvény váza +ba.
alkuképpes, korrekt rendes emberek.
én azt mondanám hogy neked elég volna 6mm es lemezeléssel és zártszelvény vázzal.
láncnak árul kovácsolt, tehát hegesztés mentes láncot. nem olcsó de rohadt sokat kibír nálam is.
korhadtabb tuskót azt kilövi maga mögé, szétver szinte mindent. nagyon elégedett vagyok vele, és ezért az árért nagyon tisztességes munkát végez az ember.
nem mondom egy kicsit a megbeszélthez képpest késett a szállítással, de ennyi belefér.
2 méter széles az enyém amúgy, erőteljesen le is fogja a masinát magas gazba meg felverődött sarjba. 540 es kardán tökéletesen elég neki. így is 1800 nál jobban nem pörgetem a gépezetet. tudok vele utat is javítani, ha nagyon kijárták már hogy ne akadjon fennt a terepjáró a bakháton simán leveretem vele azt is.
Sziasztok adjatok tanácsot.Mtz 80 rendbe raktam az első futúművet új elméletileg minden kivéve a kerék csapágyakat mert elméletileg baja nem volt nem lötyögött nem zúgott mégis mikor 9.ben megyek vele kb fél gázon elkezd imbolyogni a jobb kerék mitől lehet ?:S Még megprobálom hogy adok neki egy kicsit több össze tartást adok neki, ötlet ?:S
Válasz a2457 #45850. hozzászólásáraEz az erősítő szett olyan mint amit a Kelet agro is forgalmaz? Amikor a fékező szalag vékonyabb?
Láncos zúzót szeretnék én is. Az a gyümölcsösbe használható lenne galyfa zúzásra? Érdemes venni láncos zúzót vagy jobb otthon csinálni egyet?
Válasz VDénes #45849. hozzászólásáranekem erősített tlt van, erősített rásegítő rugóval. amit csak le tud adni a motor azt továbbítja is gond nélkül.
hogy viszintes zúzóból mit bírhat el azt nemtudom , sose volt olyanom.
erdőkkel foglalkozok, mezőgazdasági masinériák teljesítmény igényét nemtudom felbecsülni sem.
Válasz a2457 #45843. hozzászólásáraNeked erősített szalagos tlt van? Én is agyalok az erősebbé alakítson. Vízszintes zúzót el bírna vinni egy 4mest a 82es?
Válasz Mf-es? #45844. hozzászólásáraÜdv!
Neked milyen ajánlatot adtak? Én a kapcsolatfelvételi űrlapon kértem de a fószer csak felhívott telefonon hogy küldte az ajánlatot mailben de nem jött semmi...
Válasz Mf-es? #45844. hozzászólásáraHa az olaj összefolyásra garantálnak,akkor rakasd bele.A sofőröm egy tehén farmon is dolgozik,és egy 1525-ös két éve dolgozik egy 18 tonnás mixer kocsival gond nélkül.Előtte egy 6830-as jonni 4-5 havonként eltörte vele a tlt csonkját.
Amúgy hol van a hidraulikának a nívópálcája?
A tartály tetején van 3 kupak egyik egy négyszögletes nagy az a beöntőnyílás.
Mellette van egy kis kör alakú ferde izé teteje csak forog, de nem csinál semmit ez mi?
Mögötte már a kabin alatt van egy függőleges kis henger minek a tetején van egy hatszögű csavar.
Amúgy brigéciollal lemoshatom az egész motort, a hidraulika tartályt, meg elől a kormányművet? nem lesz baja a tömítéseknek? Utána meg vízzel, slaggal leveretném róla...
Válasz mtz1221 #45842. hozzászólásáraElmondásuk szerint,5 éve szerelték be az elsőt,és még mind üzemel,egy kivételével.Annak az egynek kiszáradt a váltó.
Válasz atisgyulai #45838. hozzászólásáraazért tudom alig bekapcsolni mert a rásegítő rugóra rá van minden állítva amit csak elbír hogy véletlen se csússzon meg.
amit hajtok vele az meg erdészeti láncos szárzúzó. hajlamos olyat is csinálni hogy a hatbordás tengelyt megcsavarja, vagy letörje.
amúgy igen, extrém helyzet. a bekacsoló kar előtti műanyagot maga a kar szétverte már. viszont működik, és bírja. párszáz hektár tuskóson már túlvan csúszás nélkül, bolygóművel sem volt még gond. csak az a rohadt tlt csonk ugye..
Válasz Mf-es? #45833. hozzászólásáraHa mindent jól értettem akkor nem.Ez a tlt olyan gépekhez készült,melyeknek a váltójában is van olajpumpa és onnan kapja az olajnyomást.Ha ők a hidraulika ágra kötötték akkor előbb utóbb a gyűrűk mellett,be fogja nyomni a hidroolajat a váltóba.
Nem gázolaj van benne, hanem hidraulika, csak a cső az olyan mint a gázolaj csöve.... sima műanyag cső....
Amúgy meg tökre megkeményedett. vagy lehet ez ilyen volt nem tudom, úgy kell feltenni, hogy rá kell nyomni a csövet a végződésekre ami kicsit kúpos és azt a hatlapú csavart rá kell csavarni és rászorítja, csak kicsit kisebb átmérőjű csövet hoztam mert olyan 11 mm átmérőjű nem volt. Nem szorítja rá kellően, kisebb erőfeszítéssel ki lehet húzni.
De nem csöpög belőle a hidraulika ha megy a gép, amúgy meg tiszta trutyi lett ott minden végigfolyt minden felé ez a szar, a kormányrúdon is elfolyt az elejébe.
Válasz Richard. #45837. hozzászólásárahátő igen, mert a képen én csak résolajcsövet és nyomócsövet látok.
amikebn hidraulika olajnak, vagy legalábbis motorolajnak és semmiféleképpen nem gázolajnak kell lennie, vagy rosszul értelmezem, vagy tökre vak vagyok már és van ott még valami cső, de nem vágom mostmár tényleg.
Válasz a2457 #45836. hozzászólásáraBocs a feltételezésért, de ha alig tudod bekapcsolni, akkor az valószínűleg nem jól van beállítva.
Nem tudom miket hajtatssz vele, de nekünk semmi gondunk a hagyományossal, pedig több géppel is húzzuk a következőket (is): Rz3, T088, Rk4, körbálázó.
Szerintem extrém helyzetekben lehet létjogosultsága.
Válasz a2457 #45835. hozzászólásáraa Sötét színű,az eredetileg az adagoló,meg a gázolajszűrő gyári bekötő csöve. A hatszög,kúpos,menetes. Szerelhető,csö cserekor. Az más,hogy valami résolajnak használták fel,de a képen hidraulika olajnak kell benne lenni. Ha gázolaj van benne,akkor a hidraulika gázolajjal van feltöltve.
Válasz vereszs #45834. hozzászólásáraonnan hogy tényleg nemigen tud többet.
a sima, tehát a nem erősített TLT nekem hiába volt felújítva, amiket használok eszközök megcsúsztatták pedig rá volt állítva becsülettel. egykézzel át sem tudom kapcsolni.
erősített az más tészta, ha olyan van nyélgázról megfojtja a motort mint egy betonfal.
ez elméletileg azért van mert az első kis ~50 lovas mtz óta sokáig nemigen fejlesztettek semmitse, sok alkatrész és megoldás gyakorlatilag azonos 90 lóig avval.
Válasz Mf-es? #45833. hozzászólásáraHonnan szedik hogy a gyári TLT csak 50-55 LE átadására képes.Több MTZ-ém is van de eddig még nem volt gondom vele,ha észreveszem hogy megcsúszik azonnal ráálitok és megyek tovább.Mert ha nem akkor leég a szallag.
Bakker nem hidraulika cső volt az, hanem sima benzincső vagy gázolaj cső. Az eladó meg elküld, hogy menjek ide meg oda, én meg akkora marha vagyok, hogy nem néztem meg jobban, mikor ott megy alatta a gázolajcsövek a szűrőbe....
A másik traktoros boltos csávó egyből tudta, hogy mi.
csak megkeményedett.
Amúgy mennyi hidraulikaolajnak kell lennie a tartályban? levettem a kupakját de csak két ilyen kis pöcök van alul rajta, nincs nívópálca lehet letörött róla?
lemértem a kupak peremének az aljától 12cmrel van az olaj szintje.
Nekem T25-öm van dettó ez a hiba! Mintha lovon ülnék... Ha viszont terhelt akkor nem zavartó. Ezekután én is megnézem a felnit, hogy jó-e! Mostmár érdekel, hogy a gumi vagy a felni a szar!
Sajnos eltört az első lámpám nekem nagy kocka van és a diófa erősebb volt :D Szerintetek ha kicserélem érdemes a ledes fajtát berakni világit annyival erősebben?
Mert akkor hátul is lecserélném ledesre.
Illetve a pótkocsi felújítás alatt akkor arra is ledes kerülne előre hátra.
Válasz Mtz 550E #45816. hozzászólásáraTöbb kilométer után is dobál? Làttàl bizti esztergapadot. Írták, emeld fel. Üss le egy mèteres pajszért a földbe,a kerék mellè,tegyèl rà vízszintesen egy nagy csavarhuzòt,amit érintőlegesen a felni peremèhez nyomsz. Kereket forgassa valaki,azt meglàtod,mennyire tàvolodik a felni a csavarhuzòtol magasságilag,meg tengely irànyba. Ha passzol,akkor te pènteki gyàrtmànyû gumit kaptàl. Ha üt,meg kell keresni,hogy felni,agy,tengely üte. Ugyan ìgy fixen odatartva a vasat.
Válasz Mtz 550E #45825. hozzászólásárasokat nem lehet vele tenni, maximum gumit cserélni. vagy nem hagyod hogy sokáig legyen egyhelyben.
ha télen kell nekem bele ballasztvíz meg a láncot is felcsapom rá, na az.. hát az valami rettenet.
guminyomásod mennyi amúgy? hány BAR van a kerékben? ha túl lapos akkor könyebben leszögletesedik állástól.
Válasz a2457 #45824. hozzászólásáraIgen orosz Kama márka van rajta! Nem tudom mit csináljak olyan rossz hogy pattog hőcög az egész! Az embert kirázza így!
Válasz Mtz 550E #45804. hozzászólásárafigyi, orosz gumi van rajta amúgy?
mert megmondom őszintén nekem az van, áll a gép hétvégére, hétfőn elindulok majd szivrohamot kapok úgy dobál. merev az orosz gumi, de ha sokáig éri erő egy irányba akkor ott meglapul, és egy darabig úgy is marad.
pótkocsizás közben nagyon nem nyomja a hátulját, főleg érezni.
ha gépet viszel akkor több az erőhatás, hamarabb kerekebb lesz a kereked.
ha szárzúzót viszek (több mint 1 tonna az enyém..) akkor nekem is elhagyja hamar a dobálózást.
Válasz Mtz 550E #45820. hozzászólásáraNe költsél feleslegesen...az enyém több éve csinálja... valószínű féltengelyem görbe... Ha ropogna, akkor kezdenék idegeskedni, hogy vajon hazaérek-e vagy út menti szerelés lesz...
Válasz Mtz 550E #45820. hozzászólására Attól nem fog ütni lehet gyárilag szar, az új is lehet ütni fog először nézd meg mi a gond addig ne költsd a pénzt."Amúgy" a féltengely is el lehet hajolva , forgatáskor meglátod,ha jól fel van bakolva akkor indítsd be a trakit és forgasd meg azzal.
Válasz rsándor #45818. hozzászólásáraÁlltalába a felnivel szokott gond lenni? A féltengely az csak nem görbül el nem? Két új felni megoldaná a dolgot?
Jobb oldalt a felni peremszéle kicsit megvan lapulva itthoni gumi csere miatt szerintem! Attól lehet ez?
Válasz Mtz 550E #45816. hozzászólására Emeld fel a trakit és úgy forgasd meg a kereket egyesével, meg fogod látni hogy a gumi üt a felnin vagy a felni van elhajolva.
93567 hozzászólás
Válasz Claaastra #45865. hozzászólásáraNem vitatom. jobb egy szakműhelyben felújított eredeti alkatrész mint egy új utángyártott. Csak arra akartam rávilágítani, hogy ezen alkatrészek házilag bütykölése ritkán jár sikerrel.
Válasz Dekalb #45862. hozzászólásáraIgen lehet egy speciális áramkör segítségével.
Hajdan tv műszerész voltam én ugyan nem, de a kollégám gyártott olyan áramköröket amivel a digitális órákat is oda-vissza lehetett "tekerni".
Hogy, az mtzéjéhez konkrétan milyen kell azt nem tudom viszont 100% megbuherálható ha valaki meg akarja buherálni.
Válasz rigás #45864. hozzászólására itt ujítanak fel régi szoci gépekhez fékalkatrészeket: Mágfék kft
Válasz Ferjol #45857. hozzászólásáraÜdv Ferjol! nos a fékszelepes problémára csak azt tudom javasolni vegyél egy újat!
Igaz pénz beszél, kutya ugat viszont végig jártam az iskolát én is próbáltam javítani fékszelepet lefújó szelepet jóformán nulla sikerrel mert az esetek többségében a ház is oxidált volt már, vagy az új alkatrészek minősége volt kérdéses. ezért ha Ilyen bajom van, most már gondolkodás nélkül veszem az újat a minőség nem a régi viszont valameddig működik és ha pénzt nem is idegbajt spórolok.
A hidraulikás problémát én elsőre egy szivattyú cserével kezdeném, a kör alakú 80-as szivattyú a minimum rakodós géphez.
Ettől még lehet a tömb is kopott, viszont az első lépés a szivattyú csere. Ismerve a mai alkatrész minőséget még akkor is ezt mondom ha nem rég volt cserélve.
Sziasztok! (MTZ-50)
Jól van bekötve ez a levegő nyomásszabályzó?
Mikor eléri az üzemi nyomást a rendszer, akkor folyamatosan "pufog" a nyomásszabályzó. Akár hogy állítom ez a helyzet.
lehet e az mtz digitális óráját tekergetni és ha igen akkor hogy...
46- os hidraulika olaj. Azt elfelejtettem, hogy a szűrőt komplett cseréltem, mert nekem ez a sok vékony körlap van benne
Válasz Ferjol #45858. hozzászólásáraMilyen olaj van a rendszerben?
Egy kis szépészet :)

A másik problémám a hidraulikával van. Homlokrakodó is van a gépen. Eleinte alapjáraton emelt mindent. Az utóbbi időben csak teljes gázzal lehet emelni a rakodóval. A hátsó munkahenger is úgy emel. Hidegen jó. Melegen ordít a szivattyú vagy a tömb( nem tudom) ha működtetem a hidraulikát. Szerintetek tömb vagy szivattyú gond lehet?
Sziasztok!
Két problémám is van. Az egyik az, hogy a fékszelepbe membránt cseréltem mert engedte a levegőt. Sokáig tartott feltermelni, de működött a fékszelep. Mióta kicseréltem a membránt, azóta nem enged, pillanatok alatt feltermel, de nem működik a fékszelep ha fékezek. Mit ronthattam el? Mindkét membránon van egy furat, valamint a szelep házában is. A felső úgy volt, hogy a két furat nem fedte egymást( a házé és a membráné), az alsó pedig egybeesett. Mi lehet a gond? Erősre húzhattam az alsó membrán rugóját?
Válasz prütyi #45854. hozzászólásáraA csapot kibányásztad? Ha teljesen belerohadt,akkor kikell vésni darabokban.
Egy amator kerdes..94es Belarusot vettunk..Az akumulator 80 szazalekos..hajtja jol a motrot de nem robban be..a magosnyomasu pompa mien szerepet tolt be ien terenn?? Koszonet elore is
Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy ki hogyan szokta kivarázsolni a reduktor házból a hüvelyt? Ütöttük,vertük de meg se mozdult. Nem tudom hogy hallottatok-e már ilyet de nekem a hüvely felső pereme leszakadt így a híd megemelésével egy enyhe szívroham kerülgetett.
Válasz VDénes #45851. hozzászólásáraén kompletten cseréltem a teljes tlt hajtást.
habinál vettem valami 60 rugacsért.
és igen, a fékszalag keskenyebb, a munkaszalag szélesebb.
láncos zúzó tökéletesen elintézi a vékony faágat. akár 5 centi vastag cuccra is ráhúzhatod. nem mulcsolja le de összetöri.
tuskósarjat pl. rendre evvel zúzom le.
olyat is ami már a fülke fölé ér. semmi baja.
csinálni nem rosz dolog, de összeszámoltam mibe fáj, és arra jutottam hogy a makóival jobban járok.
+36208091876
ezen a számon hirdeti magát egy makói figura, én tőle vettem. a hajtás nagyon drabális, és ehhez kell is. annyi hogy nekem a tuskók végett a váz nem bírta, azt újra kellett lemezelnem, egy réteg 6mm es és egy réteg 8mm es lemez került rá, ez is puposodik, de legalább nem szakad át.
gyümölcsösbe szerintem ennyire nem kellhet durva dolog. annyi hogy erősített erdészeti kivitelt kérj, ne azt a fajtát aminek nincsen zártszelvény váza +ba.
alkuképpes, korrekt rendes emberek.
én azt mondanám hogy neked elég volna 6mm es lemezeléssel és zártszelvény vázzal.
láncnak árul kovácsolt, tehát hegesztés mentes láncot. nem olcsó de rohadt sokat kibír nálam is.
korhadtabb tuskót azt kilövi maga mögé, szétver szinte mindent. nagyon elégedett vagyok vele, és ezért az árért nagyon tisztességes munkát végez az ember.
nem mondom egy kicsit a megbeszélthez képpest késett a szállítással, de ennyi belefér.
2 méter széles az enyém amúgy, erőteljesen le is fogja a masinát magas gazba meg felverődött sarjba. 540 es kardán tökéletesen elég neki. így is 1800 nál jobban nem pörgetem a gépezetet. tudok vele utat is javítani, ha nagyon kijárták már hogy ne akadjon fennt a terepjáró a bakháton simán leveretem vele azt is.
Sziasztok adjatok tanácsot.Mtz 80 rendbe raktam az első futúművet új elméletileg minden kivéve a kerék csapágyakat mert elméletileg baja nem volt nem lötyögött nem zúgott mégis mikor 9.ben megyek vele kb fél gázon elkezd imbolyogni a jobb kerék mitől lehet ?:S Még megprobálom hogy adok neki egy kicsit több össze tartást adok neki, ötlet ?:S
Válasz a2457 #45850. hozzászólásáraEz az erősítő szett olyan mint amit a Kelet agro is forgalmaz? Amikor a fékező szalag vékonyabb?
Láncos zúzót szeretnék én is. Az a gyümölcsösbe használható lenne galyfa zúzásra? Érdemes venni láncos zúzót vagy jobb otthon csinálni egyet?
Válasz VDénes #45849. hozzászólásáranekem erősített tlt van, erősített rásegítő rugóval. amit csak le tud adni a motor azt továbbítja is gond nélkül.
hogy viszintes zúzóból mit bírhat el azt nemtudom , sose volt olyanom.
erdőkkel foglalkozok, mezőgazdasági masinériák teljesítmény igényét nemtudom felbecsülni sem.
Válasz a2457 #45843. hozzászólásáraNeked erősített szalagos tlt van? Én is agyalok az erősebbé alakítson. Vízszintes zúzót el bírna vinni egy 4mest a 82es?
Válasz Mf-es? #45844. hozzászólásáraÜdv!
Neked milyen ajánlatot adtak? Én a kapcsolatfelvételi űrlapon kértem de a fószer csak felhívott telefonon hogy küldte az ajánlatot mailben de nem jött semmi...
Válasz Mf-es? #45844. hozzászólásáraHa az olaj összefolyásra garantálnak,akkor rakasd bele.A sofőröm egy tehén farmon is dolgozik,és egy 1525-ös két éve dolgozik egy 18 tonnás mixer kocsival gond nélkül.Előtte egy 6830-as jonni 4-5 havonként eltörte vele a tlt csonkját.
Válasz szocsa #45845. hozzászólásáraAz a kerek ami forog húzd ki az a nívó csak passzos ,mert gumigyűrű tömíti!
Amúgy hol van a hidraulikának a nívópálcája?
A tartály tetején van 3 kupak egyik egy négyszögletes nagy az a beöntőnyílás.
Mellette van egy kis kör alakú ferde izé teteje csak forog, de nem csinál semmit ez mi?
Mögötte már a kabin alatt van egy függőleges kis henger minek a tetején van egy hatszögű csavar.
Amúgy brigéciollal lemoshatom az egész motort, a hidraulika tartályt, meg elől a kormányművet? nem lesz baja a tömítéseknek? Utána meg vízzel, slaggal leveretném róla...
Válasz mtz1221 #45842. hozzászólásáraElmondásuk szerint,5 éve szerelték be az elsőt,és még mind üzemel,egy kivételével.Annak az egynek kiszáradt a váltó.
Válasz atisgyulai #45838. hozzászólásáraazért tudom alig bekapcsolni mert a rásegítő rugóra rá van minden állítva amit csak elbír hogy véletlen se csússzon meg.
amit hajtok vele az meg erdészeti láncos szárzúzó. hajlamos olyat is csinálni hogy a hatbordás tengelyt megcsavarja, vagy letörje.
amúgy igen, extrém helyzet. a bekacsoló kar előtti műanyagot maga a kar szétverte már. viszont működik, és bírja. párszáz hektár tuskóson már túlvan csúszás nélkül, bolygóművel sem volt még gond. csak az a rohadt tlt csonk ugye..
Válasz Mf-es? #45833. hozzászólásáraHa mindent jól értettem akkor nem.Ez a tlt olyan gépekhez készült,melyeknek a váltójában is van olajpumpa és onnan kapja az olajnyomást.Ha ők a hidraulika ágra kötötték akkor előbb utóbb a gyűrűk mellett,be fogja nyomni a hidroolajat a váltóba.
Válasz szocsa #45840. hozzászólásárajjjaaaa, értem már.
jó mondjuk ez olyan hogy ebben igazából nincsen nyomás. vágom már mire gondoltál.
Nem gázolaj van benne, hanem hidraulika, csak a cső az olyan mint a gázolaj csöve.... sima műanyag cső....
Amúgy meg tökre megkeményedett. vagy lehet ez ilyen volt nem tudom, úgy kell feltenni, hogy rá kell nyomni a csövet a végződésekre ami kicsit kúpos és azt a hatlapú csavart rá kell csavarni és rászorítja, csak kicsit kisebb átmérőjű csövet hoztam mert olyan 11 mm átmérőjű nem volt. Nem szorítja rá kellően, kisebb erőfeszítéssel ki lehet húzni.
De nem csöpög belőle a hidraulika ha megy a gép, amúgy meg tiszta trutyi lett ott minden végigfolyt minden felé ez a szar, a kormányrúdon is elfolyt az elejébe.
Válasz Richard. #45837. hozzászólásárahátő igen, mert a képen én csak résolajcsövet és nyomócsövet látok.
amikebn hidraulika olajnak, vagy legalábbis motorolajnak és semmiféleképpen nem gázolajnak kell lennie, vagy rosszul értelmezem, vagy tökre vak vagyok már és van ott még valami cső, de nem vágom mostmár tényleg.
Válasz a2457 #45836. hozzászólásáraBocs a feltételezésért, de ha alig tudod bekapcsolni, akkor az valószínűleg nem jól van beállítva.
Nem tudom miket hajtatssz vele, de nekünk semmi gondunk a hagyományossal, pedig több géppel is húzzuk a következőket (is): Rz3, T088, Rk4, körbálázó.
Szerintem extrém helyzetekben lehet létjogosultsága.
Válasz a2457 #45835. hozzászólásáraa Sötét színű,az eredetileg az adagoló,meg a gázolajszűrő gyári bekötő csöve. A hatszög,kúpos,menetes. Szerelhető,csö cserekor. Az más,hogy valami résolajnak használták fel,de a képen hidraulika olajnak kell benne lenni. Ha gázolaj van benne,akkor a hidraulika gázolajjal van feltöltve.
Válasz vereszs #45834. hozzászólásáraonnan hogy tényleg nemigen tud többet.
a sima, tehát a nem erősített TLT nekem hiába volt felújítva, amiket használok eszközök megcsúsztatták pedig rá volt állítva becsülettel. egykézzel át sem tudom kapcsolni.
erősített az más tészta, ha olyan van nyélgázról megfojtja a motort mint egy betonfal.
ez elméletileg azért van mert az első kis ~50 lovas mtz óta sokáig nemigen fejlesztettek semmitse, sok alkatrész és megoldás gyakorlatilag azonos 90 lóig avval.
Válasz szocsa #45832. hozzászólásáragebedjek meg, a képeken a hidraulika tömb van, nemlátom melyik cső ott a gázolajos :D
node, ha már hdraulika.
van annak nívója csak nem a kupakban.
a közelében fogsz találni nívó pálcát, ha jobban körbenézel.
Válasz Mf-es? #45833. hozzászólásáraHonnan szedik hogy a gyári TLT csak 50-55 LE átadására képes.Több MTZ-ém is van de eddig még nem volt gondom vele,ha észreveszem hogy megcsúszik azonnal ráálitok és megyek tovább.Mert ha nem akkor leég a szallag.
http://www.mtztltkuplung.com/Valaki ismeri?Érdemes beszereltetni?
Bakker nem hidraulika cső volt az, hanem sima benzincső vagy gázolaj cső. Az eladó meg elküld, hogy menjek ide meg oda, én meg akkora marha vagyok, hogy nem néztem meg jobban, mikor ott megy alatta a gázolajcsövek a szűrőbe....
A másik traktoros boltos csávó egyből tudta, hogy mi.
csak megkeményedett.
Amúgy mennyi hidraulikaolajnak kell lennie a tartályban? levettem a kupakját de csak két ilyen kis pöcök van alul rajta, nincs nívópálca lehet letörött róla?
lemértem a kupak peremének az aljától 12cmrel van az olaj szintje.
Válasz a2457 #45828. hozzászólásáraSziasztok,
Nekem T25-öm van dettó ez a hiba! Mintha lovon ülnék... Ha viszont terhelt akkor nem zavartó. Ezekután én is megnézem a felnit, hogy jó-e! Mostmár érdekel, hogy a gumi vagy a felni a szar!
Sajnos eltört az első lámpám nekem nagy kocka van és a diófa erősebb volt :D Szerintetek ha kicserélem érdemes a ledes fajtát berakni világit annyival erősebben?
Mert akkor hátul is lecserélném ledesre.
Illetve a pótkocsi felújítás alatt akkor arra is ledes kerülne előre hátra.
Mi a véleményetek?
Válasz Mtz 550E #45816. hozzászólásáraTöbb kilométer után is dobál? Làttàl bizti esztergapadot. Írták, emeld fel. Üss le egy mèteres pajszért a földbe,a kerék mellè,tegyèl rà vízszintesen egy nagy csavarhuzòt,amit érintőlegesen a felni peremèhez nyomsz. Kereket forgassa valaki,azt meglàtod,mennyire tàvolodik a felni a csavarhuzòtol magasságilag,meg tengely irànyba. Ha passzol,akkor te pènteki gyàrtmànyû gumit kaptàl. Ha üt,meg kell keresni,hogy felni,agy,tengely üte. Ugyan ìgy fixen odatartva a vasat.
Válasz Mtz 550E #45825. hozzászólásárasokat nem lehet vele tenni, maximum gumit cserélni. vagy nem hagyod hogy sokáig legyen egyhelyben.
ha télen kell nekem bele ballasztvíz meg a láncot is felcsapom rá, na az.. hát az valami rettenet.
guminyomásod mennyi amúgy? hány BAR van a kerékben? ha túl lapos akkor könyebben leszögletesedik állástól.
Válasz csoppika #45826. hozzászólásáramost mgé hagyjám, de majd télen :D
akkor még merevebb.
Válasz Mtz 550E #45825. hozzászólásáraMtz ilyen... Gondolj bele...nekem diagonál van fent...az mit művel
Válasz a2457 #45824. hozzászólásáraIgen orosz Kama márka van rajta! Nem tudom mit csináljak olyan rossz hogy pattog hőcög az egész! Az embert kirázza így!
Válasz Mtz 550E #45804. hozzászólásárafigyi, orosz gumi van rajta amúgy?
mert megmondom őszintén nekem az van, áll a gép hétvégére, hétfőn elindulok majd szivrohamot kapok úgy dobál. merev az orosz gumi, de ha sokáig éri erő egy irányba akkor ott meglapul, és egy darabig úgy is marad.
pótkocsizás közben nagyon nem nyomja a hátulját, főleg érezni.
ha gépet viszel akkor több az erőhatás, hamarabb kerekebb lesz a kereked.
ha szárzúzót viszek (több mint 1 tonna az enyém..) akkor nekem is elhagyja hamar a dobálózást.
Válasz Mtz 550E #45820. hozzászólásáraNe költsél feleslegesen...az enyém több éve csinálja... valószínű féltengelyem görbe... Ha ropogna, akkor kezdenék idegeskedni, hogy vajon hazaérek-e vagy út menti szerelés lesz...
Válasz Mtz 550E #45820. hozzászólásáraA féltengely ha gyári még az tuti nem hajlik inkább törik.
Lényeg, hogy emeld fel és meglátod.
Válasz Mtz 550E #45820. hozzászólására Attól nem fog ütni lehet gyárilag szar, az új is lehet ütni fog először nézd meg mi a gond addig ne költsd a pénzt."Amúgy" a féltengely is el lehet hajolva , forgatáskor meglátod,ha jól fel van bakolva akkor indítsd be a trakit és forgasd meg azzal.
Válasz rsándor #45818. hozzászólásáraÁlltalába a felnivel szokott gond lenni? A féltengely az csak nem görbül el nem? Két új felni megoldaná a dolgot?
Jobb oldalt a felni peremszéle kicsit megvan lapulva itthoni gumi csere miatt szerintem! Attól lehet ez?
Válasz Mtz 550E #45811. hozzászólására"Azt gondoltam értelmes emberek vannak itt akik normálisan tudnak hozzáértő választ adni "
Erre nem lehet normális választ adni.
Üt a felni, féltengely, rángatja a pótkocsi, stb. Vegyél egy normális ülést, ami rugózik, és sz@rd le a pattogást. Meg a guminyomást 1Bar alá.
Válasz Mtz 550E #45816. hozzászólására Emeld fel a trakit és úgy forgasd meg a kereket egyesével, meg fogod látni hogy a gumi üt a felnin vagy a felni van elhajolva.