Válasz Richard. #45712. hozzászólásáraJah...muszáj lesz kikötnöm, mert amúgy a vízszintező rúdja csak dísz lesz...meg megőszülök, ha minden megfordulás után szemre szinteznem kell... Ez a tárcsa nem olyan, mint az előző, hogy menjen bele amíg bír...
Válasz Büresz #45701. hozzászólásáraA vezetéket négyzet miliméterben adjuk meg.Az MTZ esetében 50,70 négyzet miliméteres kell.Mert hosszab mint két méter.Ezen télen is kevesebb feszültség esik.
Válasz csoppika #45705. hozzászólásáraHosszùtàvon biztos kiszopja a csapszeg furatokat. Alsò vonòpad,guzslànc össuehùzva ne lafogjon,magasságot beàllìtani,valami nagyszemű,legalább 8milis lànccal a vonòpadot meg a 3dik függesztòkar csapjàhoz kikötni,hidraulika tehermentesìtèse cèljàbòl. Simìtònàl működött.
Válasz t-16m #45696. hozzászólásáraÉn az 50 mm2-es vezetéket (kb 8mm átmérőjű a vezeték bele) használnám minimum. Ez tartósan kb. 200A-t tud de impulzusban 800-1000A át tud rajta menni (1-2 méteren). Az átmérő a területből így számolható: Gyök alatt Terület/Pi*2 Pl.: 50 mm2/3,14=15,9 15,9 a gyök alatt=3.99 3,99*2=8 Remélem érthető voltam.
Válasz Faragó János #45706. hozzászólásáraTermészetesen, sőt még ügyesen fel is fűti a gépet. Javaslom a szalagokat hozzáértő cserélje ki, állítsa be, valamint a hajtóműolajat is jól elszennyezi a kopás, azt is érdemes lenne cserélni/tisztítani. Első lépésben.
Srácok! Az mtz hátsó ifa huzató felfogatására való füleken ha tárcsát húznék? Bírhatja? Mondjuk vmi Hamster vagy mifene fej van ráhegesztve az mcv konzolra, úgy hogy forogni is tud...
Válasz Büresz #45701. hozzászólásáraÉn csak messziről nézegetem ezt a témát, és örülök, ha egy hozzáértőtől tanulhatok valamit. Már többször volt gondom a vezeték nem megfelelő vastagságával. Jobb hijján csak a vezetéken létrejövő feszültségesésből következtetek. A tudományos álláspont szerint mennyi ampert lehet ráengedni egy négyzetmilliméter rézre? Nézegettem az anyag fajlagos ellenállásának képletét, amiben a hossz, mint szorzó szerepel. E-szerint egy 20 centis vezeték kétszer annyi áramot tud elvinni, mint egy 40 centis . Ezt valahogy nehezemre esik elképzelni. Adhatnál egy kis felvilágosítást ebben a témában. Gondolom, mások is örülnének neki, mivel sokan raknak fel munkalámpákat, meg hasonló dolgokat. Nem ártana a tisztánlátás ezügyben.
Válasz t-16m #45696. hozzászólásáraHa 24V a rendszered, akkor elég lenne egy 10-es átmérő is, de ha 12V, akkor kell a 12-es. Ha ettől kicsit nagyobb, az nem baj.
Válasz masina #45691. hozzászólásáraszerintem a difi azért melegebb,mert a kúpkerék elég nagy fordulaton forog a véglehajtásokhoz képest,plusz,még a nyomaték amit átad. véglehajtásnál szinte alig van fordulat,csak nagy nyomaték. a váltó,ugyan olyan meleg nem? ott is pörögnek a kerekek rendesen.
Válasz t-16m #45694. hozzászólásárahegesztő munkakábel, mert az olajálló és pontosan arra van hogy nagy ampert elviseljen.
a lehető legvastagabbat amit megenged a tárcád és rá lehet erőszakolni az akksi sarura.
forrasztott kábelvégződéssel.
Nem rég találtam ezt a hsz.-t, bár más típus meg nem is ú.. .érdekesség képen. Agrolux fórum 10575
" Őszintén szólva nem tudjuk mi a pontos baja.Nem mindig diferál szét a két kerék,csörög,rázza a behajtó kardánt.Röviden ennyi.
Ebben elvileg van valami automata difizár,szerintünk az nem jó.Valószínű lesz bele 1 új hétfőn.
"Agrolux fórum 10575
Válasz Szeni #45688. hozzászólásáraNagyon köszönöm még egyszer mindenkinek a hozzászólást. Igazából, amit látok, hogy ebbe bele kell nyugodni és várni, hogy az egyéb kopások következtében szépen lassan elmúljon. Valaki írta, hogy 6000 üzemóránál hagyta el. Azért az nem kevés.
Megy kis érdekesség. Ma 6 hold szántás után, kíváncsiságból körbetapogattam az első hidat. Minden hajtórészen egyforma üzem meleg volt a hőmérséklet, kivéve a diffit, ami kb 50-60 fokos lehetett. Tartósan nem tudtam a kezemet rajta tartani. Vélhetően ez is a diffi szoros illesztésére utalhat. (olaj van benne).
Még valami.
A szomszédnak van egy M Fergusson-ja. Ma megnéztem az elejét. Ott a királycsap vonalában a traki alatt megy a behajtás. Párhuzamos, nincs szögeltérés. Gondolom nem véletlen.
Válasz Szeni #45688. hozzászólásáraMTZ kormány középállás? Már megbocsáss de egy anomália ez a szókapcsolat. Komolyra fordítva: az a gáz ezzel az elgondolással, hogy egy negyedfordulat után a hatás visszafordul. Célszerűbb inkább kicserélni az elkopott részeket..
Úgy látom, kiveséztétek a kardánkereszt hátrányát, de nem tudom, gondolt-e rá valaki, h. ezt a hibát valahol előnyösen is fel lehet használni. A régi MTZ kormányművének holtjátéka egy igen kellemetlen része a gép normális üzemeltetésének. Kopottabb kormányműnél gyakran megnövekszik a holtjáték annyira, h. az már zavaró. Na, itt hasznunkra fordíthatjuk a kardánkereszt egyenetlen hajtásátadását. A lényeg annyi, h. a kormánymű előtt a hatbordás összekötőt úgy kell összetolni, h. a kormányrúd keresztje a kormánymű középállásakor gyorsító állásban legyen. Ezzel lényegesen csökkenteni tudjuk a kormányon megjelenő holtjátékot, és könnyebben irányítható lesz a traktor. Egy kis apróság, ami a mindennapi életben, és műszaki vizsgán is ad egy kis könnyebbséget.
Válasz szg1 #45683. hozzászólásáraúgyvan úgyvan, nekem pl rommá kopott a hátsó gumim, az első meg majdnem patent.
ez így jó, kormányozhatóság szempontjából a szeretett mocsaraimban ugye.. nekem nem baj ha gyorsabban akar menni az eleje mint a hátulja.
de az "csak" egy fix feszültség, és attól ugyan nem ráz. elindulásnál érezni meg megállásnál.
ugyanez lenne ha lassabb akarna lenni az eleje, csak akkor nagyon túrna ha sárban alászedném.
biztos vagyok benne hogy a tengelyek relatív helyzete a ludas, és hogy a kardán nemtud homogén szögsebességet produkálni folyamatosan.
Sziasztok!!
Azt szeretném kérdezni, hogy az 50-es mtz hengerfejébe a szelepfészkeket kilehet cserélni, vagy maratni kellene?
Valaki javította már vagy javíttatott már szelepfészket?
Válasz a2457 #45679. hozzászólásáraA nagy hajlásszögű kardánt azért írtam mert az Agrokerben egy (azt hiszem Walterscheid) nagyhajlásszögű kardánt nézegettem és abban volt egy központozó gömbcsuklóval ellátott dupla csukló. Na annak sincs szögelfordulás hibája. Az _NB_ által belinkelt pdf fájlban a 226. oldalon van alul "TRACTA" felirattal. Mivel a központozás miatt a dupla csukló szögkitérése mindig megegyezik, így teljesen kiegyenlítik egymás oszcillációját, "homokinetikus" lesz a kapcsolat. Egyébként jó ez az általad linkelt Thomson kardán is, csak még ilyet nem láttam közelről..
Válasz _NB_ #45680. hozzászólásáraÉrtem, csak hát hogyha a kerék méretkülönbség lenne a probléma akkor inkább csak megfeszülne a hajtáslánc itt pedig remeg. Alkatrész probléma esetén pedig nem kellene szinte minden gépnek ezt produkálnia (a vadiújaknak is). Nekem pl. már akkor remegett amikor hazafelé jöttem az új géppel. Aztán gyanús módon megszűnt a remegés és végignéztem az első hajtást. Kiderült hogy az elsőhíd-kardántengely összekötő csavarok ki voltak lazulva.
joreggelt segitséget szeretnék kérni,van 1 mtz-m
darálásnál kaszálásnál állandoan forralja a vizet és kifuja magábol.de viszont potkocsizni vagy rakodozni egésznap lehet vele mégcsak nemis melegszik olyankor.segitséget szeretnék kérni mi lehet a gond.talán hengerfej tömités.válaszokat segitséget elöre is köszönöm
Válasz szg1 #45677. hozzászólásáraA párhuzamosságot úgy értik, hogy a térben a két tengelyvég "bárhol" lehet.
pl:vegyük az MTZ-t, ha az első tengely másik oldalára kerülne a hajtott rész akkor is jó lenne.
Az se baj ha királycsapszegen elmozdul a első tengely "fel-le", csak (jelen esetben) a "malac" tengelyével legyen párhuzamos a két tengely ha meghosszabbítanánk őket.
De szerintem nem hinném, hogy a problémát csak a kardánra kellene leszűkíteni, lehet a kihajtás, az első tengely tányérkerék-kúpkerék, differenciálmű, szöghajtások, esetleg gumi hátul lapos/terhelt elől meg kemény/túlfújt, valahonnan elkel kezdeni a kizárásos elven.
Válasz szg1 #45677. hozzászólásáraa laza hézagolással gyakorlatilag a fogaskerekek püfölik egymást, igen.
nem egészséges, és tény hogy nem gondolt erre az orosz :)
az egyeneshidasoknál gyakrabban jön ki ez a rázkódás új gépnél, mert ugye az kicsit jobb minőségű híd aztán.. ez van.
igazából nem nagyhajlásszögű, hanem állandó szögsebességű kardán ami kéne rá, de azért azokkal sem fenékig tejfel az élet mert van ami nem használható akkor ha szemben állnak a tengelyek. a párhuzamosság problémáját ugyan feltehetőleg lehetne vele kezelni.
nehéz ügy, igazából ez egy tervezési.. hát nem hiba, hanem kényszer lehetett.
ott tudtak hajtást levenni az elejéhez, és így tudták elvinni.
amit megoldásnak talánék az a Thomson féle kardán. thomson
viszont ennek kell minimum 2 fok eltérés ahhoz hogy ne kopjon el gyorsan.
cserébe ez a legkisebb vibrációjú állandó szögsebességű kardán kapcsolat.
a videó jól demonstrálja.
s nem utolsó szempont hogy ha szögben áll akkor is nagyon kicsi a súrlódásból eredő veszteség. meghát ha elszabadul nem ál neki vadul csapkodni, nekem egyszer menetelés közben elszabadult az mtz-n, szerencsére nem mentem gyorsan de így is rendesen odbszott a motortartó nyúlványnak, el is repesztette. peig kivételesen volt fennt kardánvédő burkolat. evvel a megoldással nem kéne a burkolat sem.
ugyanakkor drága mint a penész...
Válasz a2457 #45675. hozzászólásáracsak egy tipp. Tripod csukló. Ennyi erővel leválthatná a kardánkeresztet. Az csak egyenletesen fut. Volt munkahelyemen a motorról lendkerékről a hajtás,egy kardánon ment át a hajtóműre. Azt párhuzamba kellett hézagolni,ha jól emléxem 0.5milire,hogy ne törjeel a főtengelyt. 1500Max fordulat volt. Magasságban volt kb 60mili,deaz jó volt úgy. Lényeg,a két tengely párhuzama. Mtzn sehol nix az. Autó féltengelycsukló ugyan azt a szerepet eljátszaná. Miért nem használják? Drága? De jó.
Válasz _NB_ #45672. hozzászólásáraÜdv!
Ha jól értem, az MTZ-nél a nem párhuzamos tengelyek miatt a dupla csuklót kellene egy helyen alkalmazni hogy ne legyen vibráció mert azért csak nem egészséges a hézagolást sem elszúrni.. az orosz erre azért odafigyelhetett volna tervezéskor.
Ha jobban belegondolok, a TLT-n hajtott cuccok élettartama is meghosszabbítható ezzel a dupla csuklós cuccal. Akkor érdemes mindenhez ezt a nagy hajlásszögű kardánt használni.
Válasz _NB_ #45672. hozzászólásáraarra gondoltam hogy ha a malac tengelye nem párhuzamos a váltó kimenő tengellyel akkor van a szöggyorsulásból eltérés. és ha minden igaz akkor az elsőhíd tengelyével sem párhuzamos.
ez volna amiből ered a "hiba", mert ha nem így lenne akkor nem rángatna akkor se ha teljesen jól ki van hézagolva.
és arra gondoltam ha a malactól az első hídig tartó kardán el lenne fordítva akkor lehet hogy oltaná egymást a kettő, vagy csillapítaná legalább.
mert itt most nem 1 darab kardánról van szó mint a videóban, eleve 3 tengelynek kéne párhuzamosan állnia. ez meg orosz masina.
namost ha csak 1 kardán menne akkor úgy volna ahogy mondod, nem lenne tanácsos elfordítani, és így ki is oltja a kettő egymást, a videóban is ezt mutatja.
de neki csak 1 kardánja van, és két tengelye.
ezen a talicskán meg 3 tengely van, 2 kardánnal. kérdés hogy hány fokot csalhat a 3 tengely.
mert elvileg ha csal akár csak 1 fokot a malacnál, akkor a malac és a híd közt is van még +ba valami.
és akkor ha jól gondolom a pillanatnyi szögsebesség eltérése a két tengelynek szorzódik, ha az első kardá behajtó sebességét nézem össze a második kardán kihajtásával. tehát a váltó osztóműve és az elsőhíd behajtása közt.
Válasz Tobszi #45671. hozzászólásáraOFF
Az agroinform átállt a sötét oldalra és mostantól darkweb lesz, de nézd a jó oldalát lehet holnaptól kibővül a fórum "Hogyan vegyek rabszolgát Afrikából" totyik
OFF
Válasz a2457 #45664. hozzászólásáraOtt tévelyedtél el, hogy az az ábra a szögsebességgel egyetlen kardáncsuklóra vonatkozik.
Ha viszont kettő van és a - meghajtó és hajtott tengely párhuzamos - akkor az első kereszt ingadozó szögsebességét a második kiegyenlíti és nincs ingadozás hanem egyenletesen átmegy a fordulat.
Ha viszont párhuzamosak a tengelyek, de elforgattuk az egyik villát 90°-kal akkor a hajtott oldalon megjelenik az ingadozás ami nem egészséges a hajtott szerkezetnek.
Sziasztok :) Lenne egy kérdésem, adott egy kisfülkés 80 as muki :) ma neki álltam szárzúzózni vele de nem tudom kikapcsolni a gardán hajtást vajon mitől lehet ?:) vissza ugrik folyamatosan a kar :)
93566 hozzászólás
Köszönöm szépen a hozzászólásokat!Venni fogok akkor 70 mm2 kábelt csak először megnézem milyen hosszúságú az eredeti!
Válasz t-16m #45694. hozzászólására50 70 négyzet miliméteres sodrott rézkábelt,ha lehet műanyag szigetelésűt.Sok helyen rögzitve nehogy kidörzsölödjön.
Válasz Richard. #45712. hozzászólásáraJah...muszáj lesz kikötnöm, mert amúgy a vízszintező rúdja csak dísz lesz...meg megőszülök, ha minden megfordulás után szemre szinteznem kell... Ez a tárcsa nem olyan, mint az előző, hogy menjen bele amíg bír...
Válasz Büresz #45701. hozzászólásáraA vezetéket négyzet miliméterben adjuk meg.Az MTZ esetében 50,70 négyzet miliméteres kell.Mert hosszab mint két méter.Ezen télen is kevesebb feszültség esik.
Válasz csoppika #45705. hozzászólásáraHosszùtàvon biztos kiszopja a csapszeg furatokat. Alsò vonòpad,guzslànc össuehùzva ne lafogjon,magasságot beàllìtani,valami nagyszemű,legalább 8milis lànccal a vonòpadot meg a 3dik függesztòkar csapjàhoz kikötni,hidraulika tehermentesìtèse cèljàbòl. Simìtònàl működött.
Válasz Szeni #45702. hozzászólásáraÜdv!
Itt találsz egy kis segítséget. A 20mm többet tud mint a 40 esetleg más anyagból készült vezetőknél lehet igaz.
Válasz t-16m #45696. hozzászólásáraÉn az 50 mm2-es vezetéket (kb 8mm átmérőjű a vezeték bele) használnám minimum. Ez tartósan kb. 200A-t tud de impulzusban 800-1000A át tud rajta menni (1-2 méteren). Az átmérő a területből így számolható: Gyök alatt Terület/Pi*2 Pl.: 50 mm2/3,14=15,9 15,9 a gyök alatt=3.99 3,99*2=8 Remélem érthető voltam.
Válasz szg1 #45708. hozzászólásáraA hasi kampót nem akarom visszatenni, úgyhogy marad a vonólap...
Válasz csoppika #45705. hozzászólásáraÜdv!
Én nem tenném oda mert a vonócsapot ha megnézed sokkal vastagabb, plusz még a csavarokat is kirángatja majd..
Válasz Faragó János #45706. hozzászólásáraTermészetesen, sőt még ügyesen fel is fűti a gépet. Javaslom a szalagokat hozzáértő cserélje ki, állítsa be, valamint a hajtóműolajat is jól elszennyezi a kopás, azt is érdemes lenne cserélni/tisztítani. Első lépésben.
Válasz szg1 #45682. hozzászólásáraeléggé csuszik a TLT lehet azis a probléma?
Srácok! Az mtz hátsó ifa huzató felfogatására való füleken ha tárcsát húznék? Bírhatja? Mondjuk vmi Hamster vagy mifene fej van ráhegesztve az mcv konzolra, úgy hogy forogni is tud...
Valakinek nincs porvédő kupakja az a műanyag menetes fekete a ruszki hidraulika csatlakozóra?
Érdekelne pár darab!
Válasz _NB_ #45700. hozzászólásáramtz 80-bais?
Válasz Büresz #45701. hozzászólásáraÉn csak messziről nézegetem ezt a témát, és örülök, ha egy hozzáértőtől tanulhatok valamit. Már többször volt gondom a vezeték nem megfelelő vastagságával. Jobb hijján csak a vezetéken létrejövő feszültségesésből következtetek. A tudományos álláspont szerint mennyi ampert lehet ráengedni egy négyzetmilliméter rézre? Nézegettem az anyag fajlagos ellenállásának képletét, amiben a hossz, mint szorzó szerepel. E-szerint egy 20 centis vezeték kétszer annyi áramot tud elvinni, mint egy 40 centis

. Ezt valahogy nehezemre esik elképzelni.

Adhatnál egy kis felvilágosítást ebben a témában. Gondolom, mások is örülnének neki, mivel sokan raknak fel munkalámpákat, meg hasonló dolgokat. Nem ártana a tisztánlátás ezügyben.
Válasz Szeni #45699. hozzászólásáraA kábelokat nem átmérőben határozzuk meg.
Válasz tuborg #45698. hozzászólásárayess.....sssss
Válasz t-16m #45696. hozzászólásáraHa 24V a rendszered, akkor elég lenne egy 10-es átmérő is, de ha 12V, akkor kell a 12-es. Ha ettől kicsit nagyobb, az nem baj.
perkins motort be lehet rakni mtz-be?
Válasz masina #45691. hozzászólásáraszerintem a difi azért melegebb,mert a kúpkerék elég nagy fordulaton forog a véglehajtásokhoz képest,plusz,még a nyomaték amit átad. véglehajtásnál szinte alig van fordulat,csak nagy nyomaték. a váltó,ugyan olyan meleg nem? ott is pörögnek a kerekek rendesen.
Válasz a2457 #45695. hozzászólásáraVastagságot esetleg tudsz mondani?
Válasz t-16m #45694. hozzászólásárahegesztő munkakábel, mert az olajálló és pontosan arra van hogy nagy ampert elviseljen.
a lehető legvastagabbat amit megenged a tárcád és rá lehet erőszakolni az akksi sarura.
forrasztott kábelvégződéssel.
Sziasztok!Ki milyen kábelt ajánlana az önindító és az akkumulátor közé ami makulátlanul vezeti a cundajt?Válaszotokat előre is köszönöm!
Nem rég találtam ezt a hsz.-t, bár más típus meg nem is ú.. .érdekesség képen.
Agrolux fórum 10575
" Őszintén szólva nem tudjuk mi a pontos baja.Nem mindig diferál szét a két kerék,csörög,rázza a behajtó kardánt.Röviden ennyi.
Ebben elvileg van valami automata difizár,szerintünk az nem jó.Valószínű lesz bele 1 új hétfőn.
"Agrolux fórum 10575
Válasz masina #45691. hozzászólásáranyerő mindkettő.
valóban szoros lehet a hézagolás,
és valóban azért szokott ALUL menni a kardán :)
Válasz Szeni #45688. hozzászólásáraNagyon köszönöm még egyszer mindenkinek a hozzászólást. Igazából, amit látok, hogy ebbe bele kell nyugodni és várni, hogy az egyéb kopások következtében szépen lassan elmúljon. Valaki írta, hogy 6000 üzemóránál hagyta el. Azért az nem kevés.
Megy kis érdekesség. Ma 6 hold szántás után, kíváncsiságból körbetapogattam az első hidat. Minden hajtórészen egyforma üzem meleg volt a hőmérséklet, kivéve a diffit, ami kb 50-60 fokos lehetett. Tartósan nem tudtam a kezemet rajta tartani. Vélhetően ez is a diffi szoros illesztésére utalhat. (olaj van benne).
Még valami.
A szomszédnak van egy M Fergusson-ja. Ma megnéztem az elejét. Ott a királycsap vonalában a traki alatt megy a behajtás. Párhuzamos, nincs szögeltérés. Gondolom nem véletlen.
Válasz Szeni #45688. hozzászólásáraaz ötlet teljesen jó, mármint oroszosan jó :)
értem a logikáját.
de azért ez mégsem igazán megoldás semmire..
Válasz Szeni #45688. hozzászólásáraMTZ kormány középállás? Már megbocsáss de egy anomália ez a szókapcsolat. Komolyra fordítva: az a gáz ezzel az elgondolással, hogy egy negyedfordulat után a hatás visszafordul. Célszerűbb inkább kicserélni az elkopott részeket..
Úgy látom, kiveséztétek a kardánkereszt hátrányát, de nem tudom, gondolt-e rá valaki, h. ezt a hibát valahol előnyösen is fel lehet használni. A régi MTZ kormányművének holtjátéka egy igen kellemetlen része a gép normális üzemeltetésének. Kopottabb kormányműnél gyakran megnövekszik a holtjáték annyira, h. az már zavaró. Na, itt hasznunkra fordíthatjuk a kardánkereszt egyenetlen hajtásátadását. A lényeg annyi, h. a kormánymű előtt a hatbordás összekötőt úgy kell összetolni, h. a kormányrúd keresztje a kormánymű középállásakor gyorsító állásban legyen. Ezzel lényegesen csökkenteni tudjuk a kormányon megjelenő holtjátékot, és könnyebben irányítható lesz a traktor. Egy kis apróság, ami a mindennapi életben, és műszaki vizsgán is ad egy kis könnyebbséget.
Válasz szg1 #45683. hozzászólásáraúgyvan úgyvan, nekem pl rommá kopott a hátsó gumim, az első meg majdnem patent.
ez így jó, kormányozhatóság szempontjából a szeretett mocsaraimban ugye.. nekem nem baj ha gyorsabban akar menni az eleje mint a hátulja.
de az "csak" egy fix feszültség, és attól ugyan nem ráz. elindulásnál érezni meg megállásnál.
ugyanez lenne ha lassabb akarna lenni az eleje, csak akkor nagyon túrna ha sárban alászedném.
biztos vagyok benne hogy a tengelyek relatív helyzete a ludas, és hogy a kardán nemtud homogén szögsebességet produkálni folyamatosan.
Válasz gandalfcappy #45685. hozzászólásáraCserélni is ill. marni is lehet. Google a barátod. "MTZ szelepfészek"
Sziasztok!!
Azt szeretném kérdezni, hogy az 50-es mtz hengerfejébe a szelepfészkeket kilehet cserélni, vagy maratni kellene?
Valaki javította már vagy javíttatott már szelepfészket?
Válasz a2457 #45679. hozzászólásáraA nagy hajlásszögű kardánt azért írtam mert az Agrokerben egy (azt hiszem Walterscheid) nagyhajlásszögű kardánt nézegettem és abban volt egy központozó gömbcsuklóval ellátott dupla csukló. Na annak sincs szögelfordulás hibája. Az _NB_ által belinkelt pdf fájlban a 226. oldalon van alul "TRACTA" felirattal. Mivel a központozás miatt a dupla csukló szögkitérése mindig megegyezik, így teljesen kiegyenlítik egymás oszcillációját, "homokinetikus" lesz a kapcsolat. Egyébként jó ez az általad linkelt Thomson kardán is, csak még ilyet nem láttam közelről..
Válasz _NB_ #45680. hozzászólásáraÉrtem, csak hát hogyha a kerék méretkülönbség lenne a probléma akkor inkább csak megfeszülne a hajtáslánc itt pedig remeg. Alkatrész probléma esetén pedig nem kellene szinte minden gépnek ezt produkálnia (a vadiújaknak is). Nekem pl. már akkor remegett amikor hazafelé jöttem az új géppel. Aztán gyanús módon megszűnt a remegés és végignéztem az első hajtást. Kiderült hogy az elsőhíd-kardántengely összekötő csavarok ki voltak lazulva.
Válasz Faragó János #45681. hozzászólásáraTehát akkor forralja a vizet ha a TLT-t használod. Lehetséges hogy a TLT rosszul van beállítva és állandóan fékeli magát?
joreggelt segitséget szeretnék kérni,van 1 mtz-m
darálásnál kaszálásnál állandoan forralja a vizet és kifuja magábol.de viszont potkocsizni vagy rakodozni egésznap lehet vele mégcsak nemis melegszik olyankor.segitséget szeretnék kérni mi lehet a gond.talán hengerfej tömités.válaszokat segitséget elöre is köszönöm
Válasz szg1 #45677. hozzászólásáraA párhuzamosságot úgy értik, hogy a térben a két tengelyvég "bárhol" lehet.
pl:vegyük az MTZ-t, ha az első tengely másik oldalára kerülne a hajtott rész akkor is jó lenne.
Az se baj ha királycsapszegen elmozdul a első tengely "fel-le", csak (jelen esetben) a "malac" tengelyével legyen párhuzamos a két tengely ha meghosszabbítanánk őket.
De szerintem nem hinném, hogy a problémát csak a kardánra kellene leszűkíteni, lehet a kihajtás, az első tengely tányérkerék-kúpkerék, differenciálmű, szöghajtások, esetleg gumi hátul lapos/terhelt elől meg kemény/túlfújt, valahonnan elkel kezdeni a kizárásos elven.
Válasz szg1 #45677. hozzászólásáraa laza hézagolással gyakorlatilag a fogaskerekek püfölik egymást, igen.
nem egészséges, és tény hogy nem gondolt erre az orosz :)
az egyeneshidasoknál gyakrabban jön ki ez a rázkódás új gépnél, mert ugye az kicsit jobb minőségű híd aztán.. ez van.
igazából nem nagyhajlásszögű, hanem állandó szögsebességű kardán ami kéne rá, de azért azokkal sem fenékig tejfel az élet mert van ami nem használható akkor ha szemben állnak a tengelyek. a párhuzamosság problémáját ugyan feltehetőleg lehetne vele kezelni.
nehéz ügy, igazából ez egy tervezési.. hát nem hiba, hanem kényszer lehetett.
ott tudtak hajtást levenni az elejéhez, és így tudták elvinni.
amit megoldásnak talánék az a Thomson féle kardán.
thomson
viszont ennek kell minimum 2 fok eltérés ahhoz hogy ne kopjon el gyorsan.
cserébe ez a legkisebb vibrációjú állandó szögsebességű kardán kapcsolat.
a videó jól demonstrálja.
s nem utolsó szempont hogy ha szögben áll akkor is nagyon kicsi a súrlódásból eredő veszteség. meghát ha elszabadul nem ál neki vadul csapkodni, nekem egyszer menetelés közben elszabadult az mtz-n, szerencsére nem mentem gyorsan de így is rendesen odbszott a motortartó nyúlványnak, el is repesztette. peig kivételesen volt fennt kardánvédő burkolat. evvel a megoldással nem kéne a burkolat sem.
ugyanakkor drága mint a penész...
Válasz a2457 #45675. hozzászólásáracsak egy tipp. Tripod csukló. Ennyi erővel leválthatná a kardánkeresztet. Az csak egyenletesen fut. Volt munkahelyemen a motorról lendkerékről a hajtás,egy kardánon ment át a hajtóműre. Azt párhuzamba kellett hézagolni,ha jól emléxem 0.5milire,hogy ne törjeel a főtengelyt. 1500Max fordulat volt. Magasságban volt kb 60mili,deaz jó volt úgy. Lényeg,a két tengely párhuzama. Mtzn sehol nix az. Autó féltengelycsukló ugyan azt a szerepet eljátszaná. Miért nem használják? Drága? De jó.
Válasz _NB_ #45672. hozzászólásáraÜdv!
Ha jól értem, az MTZ-nél a nem párhuzamos tengelyek miatt a dupla csuklót kellene egy helyen alkalmazni hogy ne legyen vibráció mert azért csak nem egészséges a hézagolást sem elszúrni.. az orosz erre azért odafigyelhetett volna tervezéskor.
Ha jobban belegondolok, a TLT-n hajtott cuccok élettartama is meghosszabbítható ezzel a dupla csuklós cuccal. Akkor érdemes mindenhez ezt a nagy hajlásszögű kardánt használni.
Válasz abrahamusamantius #45668. hozzászólásáraírd már le,hogy adsz,vagy veszel? Mit akarsz?
Válasz _NB_ #45672. hozzászólásáraarra gondoltam hogy ha a malac tengelye nem párhuzamos a váltó kimenő tengellyel akkor van a szöggyorsulásból eltérés. és ha minden igaz akkor az elsőhíd tengelyével sem párhuzamos.
ez volna amiből ered a "hiba", mert ha nem így lenne akkor nem rángatna akkor se ha teljesen jól ki van hézagolva.
és arra gondoltam ha a malactól az első hídig tartó kardán el lenne fordítva akkor lehet hogy oltaná egymást a kettő, vagy csillapítaná legalább.
mert itt most nem 1 darab kardánról van szó mint a videóban, eleve 3 tengelynek kéne párhuzamosan állnia. ez meg orosz masina.
namost ha csak 1 kardán menne akkor úgy volna ahogy mondod, nem lenne tanácsos elfordítani, és így ki is oltja a kettő egymást, a videóban is ezt mutatja.
de neki csak 1 kardánja van, és két tengelye.
ezen a talicskán meg 3 tengely van, 2 kardánnal. kérdés hogy hány fokot csalhat a 3 tengely.
mert elvileg ha csal akár csak 1 fokot a malacnál, akkor a malac és a híd közt is van még +ba valami.
és akkor ha jól gondolom a pillanatnyi szögsebesség eltérése a két tengelynek szorzódik, ha az első kardá behajtó sebességét nézem össze a második kardán kihajtásával. tehát a váltó osztóműve és az elsőhíd behajtása közt.
Válasz Lacus704 #45667. hozzászólásáraSolarker, Kecskemét
Válasz Tobszi #45671. hozzászólásáraOFF
Az agroinform átállt a sötét oldalra és mostantól darkweb lesz, de nézd a jó oldalát lehet holnaptól kibővül a fórum "Hogyan vegyek rabszolgát Afrikából" totyik
OFF
Válasz a2457 #45664. hozzászólásáraOtt tévelyedtél el, hogy az az ábra a szögsebességgel egyetlen kardáncsuklóra vonatkozik.
Ha viszont kettő van és a - meghajtó és hajtott tengely párhuzamos - akkor az első kereszt ingadozó szögsebességét a második kiegyenlíti és nincs ingadozás hanem egyenletesen átmegy a fordulat.
Ha viszont párhuzamosak a tengelyek, de elforgattuk az egyik villát 90°-kal akkor a hajtott oldalon megjelenik az ingadozás ami nem egészséges a hajtott szerkezetnek.
A kerekek hajtása
Gépelemek itt a "Kiegyenlítőkapcsolók" szóra kell rákeresni (Ctrl+F) onnan kezdődik a magyarázat.
Válasz abrahamusamantius #45668. hozzászólásáraAz ilyen barom hogy keveredik egy mezőgazdasággal foglalkozó fórumba?

Valaki picsázza már ki!
Ez lemaradt. köszönöm előre a válaszokat :)
Sziasztok :) Lenne egy kérdésem, adott egy kisfülkés 80 as muki :) ma neki álltam szárzúzózni vele de nem tudom kikapcsolni a gardán hajtást vajon mitől lehet ?:) vissza ugrik folyamatosan a kar :)
Moderálási elveink miatt törölve: 2016-09-03 07:00:36
Válasz masina #45651. hozzászólásáraTe hol vetted azt a gépet?