Válasz Gergő80 #44914. hozzászólásáraDe nem kell tolómérő sztem az 50esét sem lehet fordítva felrakni, látszik a képen amit feltettél hogy van benn több mili a két stift és csavarok között.
Válasz Büresz #44913. hozzászólásárastim
van a közeledbe lendkerék vagy főtengely
tolómérővel mérd le az illesztőstift távolságát mind két szomszédos csavartól
Válasz Gergő80 #44911. hozzászólásáraMinden 2.-ik motorfordulatkor robbant az egyes henger, szóval amikor bedugod a stiftet ki tudja mikor melyik robbant. Ha leveszed a két nyomócsövet és úgy forgatod a motort akkor meglátni.
A lendkereket csak 1 féle képpen lehet felrakni, az adagolón lévő bordás agyat is egyféle képpen mivel éken van. Beállítás pedig: lendkerék forgat, csap bedug, 1-es vagy 4-es nyomócső le, kapilláris rá, foratos tárcsából kivenni a csavarokat, forgatni az adagolót kicsit vissza, teljes gáz, és forgatni az adagolót forgásirány szerint, azt hiszem arra amerre forog a motor, és amikor a kapillárisan épp hogy mozdul a gázolaj akkor csavarok be. Papírforma szerint. Bár én is alkalmaztam ezt a módszert, tökéletesen működik.Haverom 1025-ösén valami sztem nem kóser mert amikor már a töltet 3/4-énél teszi bele a csavarokat és akkor frankó.
Sziasztok! 50es mtz-ben kiesett a gyújtáskapcsoló és szeretném visszaszerelni! tudna-e valaki egy sorrendet az alaktrészekhez, hogy mi után mi következeik és hogyan lehet összerakni a cuccot! előre is ksözi a segítséget
Válasz Tobszi #44907. hozzászólásáravèdik vele az előgyujtàst elbaszsàt! Amùgy azt a stiftet saccra betenni,szinte lehetetlen! mert bemegy az mindenhova,csak,nem akkor mikor 16fokon van. Az meg csak a szelepvàltàskor kaphatò el az a pont! Sajàton összejelöltem a tàrcsàt,hajtàst,adagolòt,hogy ugyan azzal az adagolòval,ha gond van,ne kelljen megint szelepdeknit leszedni.
Válasz a2457 #44893. hozzászólásáraén először le venném a hengerfejet nagy tolómérő vagy fém vonalzó segítségével ellenőrizném hogy síkba van e a motor tömb megfelelő e a hengerpersely kiállása
+forró vízzel feltölteni a blokkot neme repedt a hüvely
a henger fej nyomáspróba alap meg ellenőrizni kell az illeszkedő
felület síkját is
Válasz Tomszi #44889. hozzászólásáraa lendkereket 6 csavar és 2 stift rögzíti a főtengelyhez amik elrendezése szimmetrikus így 180 fokkal elforgatva is fel lehet szerelni a befecskendezési sorrend 1-3-4-2 ez a motor működését nem befolyásolja csak a beállításnál tréfálhatja meg az embert ezért ismeretlen gépnél az 1-es és a 4-es henger nyomócsövét is le szoktuk venni és két kapilláris csövet használunk a finom beállításhoz
Tudna valaki segíteni? Van egy AGT 835t kistraktorunk és nem találok hozzá alkatrészeket!! Nagyon sürgős lenne!! Pest megyében kellene ha lehet,.,. Előre is köszi.
Válasz Tomszi #44898. hozzászólásáraEbből az egészből egy dolog szűrhető le, aki nem ért hozzá az ne piszkálja a motort.
Az hogy beledolgozik a hűtőbe és a töltés két külön dolog.Az adagoló felrakása valóban nagyon egyszerű,ha valaki ért hozzá.Itt a levétellel is baj volt már.Miért kellett a finombeállító tárcsát levenni egyáltalán.Ha nincs kivéve a két csavar,akkor csak egyféleképpen lehet feltenni,nem is értem minek írják itt a 180 fokot.Ha már le van véve a tárcsa akkor első hengert a sűrítési ütem végre állítjuk,ez akkor van amikor a 4. hengernél szelepváltás van( akkor kell a stiftet beletenni) az adagolót addig hajtjuk még az első hengernél elkezdi nyomni a gázolajat. Ekkor tesszük bele a két csavart abba a két furatba amelyikbe belemegy.
Válasz Tomszi #44898. hozzászólásáraKorábban szó volt beállítási értékekről, ilyesmikről. Most a kezembe került egy javítási kézikönyv MTZ-80, 82 adagolóhoz. 100 löketre ír teljes töltésnél 8,82 cm3(ml)-t. Egy perc alatt pedig 75ml. És a töltéshatároló csavar (sokaknak csak füstcsavar) negyed fordulatára 6-10 százalékkal módosul a szállított mennyiség.
Válasz Tomszi #44894. hozzászólásáraHa már adagolókkal dolgozol,milyen órát kellene venni porlasztóállítóhoz?Glicerinest,vagy elbírja valami hegesztőre való óra is ?
Válasz mtz1221 #44892. hozzászólásáraNeki úgy hogy valami rosszul van.
Annál nyom amelyiknél összerakod a tárcsát. Ha a motor jó helyen van, te meg akkor kötöd össze amikor a második nyom akkor akkor kötöd össze, ha be tudod rakni a csavarokat, persze így rossz lesz.
Válasz Tomszi #44891. hozzászólásáraArra vagyok kíváncsi hogy mikor a lendkerekébe bedugják a stiftet,hogy tudhat nekik a 2.hengernél nyomni az adagoló ?
Válasz Gergő80 #44885. hozzászólásáraA lendkereket is csak egyféleképpen tudod felrakni. A stiftet nem mindegy hogy mikor dugod be, akkor kell mikor az első hengernél a szelepek zárva vannak, mert ekkor sűrít, én azt nézem hogy a negyediknél legyen nyitva a kipufogó.
Válasz Szeni #44878. hozzászólásáraAz első elemnek 57 fokkal a felső holtpont előtt kell kezdeni adagolni (az adagolón nézve az 57 fokot), viszont ezt nem olyan könnyű ellenőrizni, mert nem látod igazán a felső holtpontot, főleg egy olyan padnál amihez nincs stroboszkóp. Vagy 3,5 mm út után, ez viszont már könnyen mérhető, csak legtöbb táblázatban ezt nem tüntetik fel az MTZ-hez, de én egy helyen megtaláltam. Elvileg úgy kéne csinálni ahogy írod, hogy először az első elemet állítod be, és utána ahhoz a többit 90 fokra. Aztán én se szoktam mindig megcsinálni, hanem az elsőhöz nézem a többit, felrakáskor meg úgyis illik megcsinálni a finombeállítást, nem csak felrakni. Szóval ezt annyira elrontani nagyon hülyének kéne lenni, ez nem jelentene ennyi elrakást.
Inkább abból lehet baj hogy leveszed az egyik adagolót, úgy hogy csak kihúzod, nem veszed szét a fokolótárcsát, aztán csak feldobsz egy másikat ami nem ugyanott kezd adagolni, és nem csinálod meg a finombeállítást, de ekkor is "csak" az előtöltés állítódik el, ami persze ugyanúgy baj, okozhat melegedést, stb. Szóval a lényeg hogy felrakáskor meg kell csinálni a finombeállítást, nem akkora dolog az.
Válasz zsolti7809 #44877. hozzászólásáraLehet hogy a vezérlés van elrakva.
Az MTZ adagolót szinte lehetetlen rosszul felrakni, ha mindent jól csinálsz. Az adagolót se lehet úgy "elfokolni". Ha megnézed a fokolótárcsát 180-fokkal elfordítva bele se tudod kapatni a csavarokat, mert más a csavarok osztókörének átmérője.
a kérdés az hogy hidegen is bedolgozik e a hűtőbe.
volt szerencsém olyannal találkozni hogy hidegen indigós megoldással azt mutatta hogy minden síkban van, csak aztán melegen meg nem.
megmondani hogy hogyan csinálja nemtudom, találgatni lehet belső anyagfeszültségtől kezdve mindenfélét.
de mindenesetre megkockáztatnám hogy újra szétszedném. 180 fokos eltolással nem járna simán. azonkívül pedig tologathatod az adagolót ahova akarod, attól még nem dolgozik be a hűtőbe. síkolás, hengerfejtömítés újra megnézendő. meg a szelepvezérlést is lehet hogy górcső alá venném ha már "arra járok".
sem kizárt hogy eleve nyomáspróbátatnék.
legroszabb esetben sem érdemes eladni és másikat venni, ha valami olyan hiba merül fel ami túl drága lenne javíttatni akkor nézetek bele egy új motort.
hírdetnek itt az apróban is zsírújat mindenestül.
Válasz zsolti7809 #44877. hozzászólására180 fokkal el lehet tenni a lendkereket is máris nem az első hanem a negyedik hengerhez passzol a furat
nagyon extrém esetbe a blokk is képes meg vetemedni
de találkoztam olyannal is hogy nem volt egyforma a hüvelyek kiállása a blokkból és ez miatt dolgozott bele a vízbe
Válasz zsolti7809 #44880. hozzászólásáraA bele bugyogás a vízbe ált. 3 dolog miatt lehet:Hengerfej tömítés,hengerfej repedés,hüvely repedés.Ha bele dolgozik a vízbe akkor azért melegszik gyorsan.Ha egyenletesen jár akkor tuti hogy nem az adagolónál kell keresni a hibát.
Válasz csoppika #44882. hozzászólásáraAzèrt ilyen hibàèrt eladni èrtetlensèg,meg èrtelmetlensèg lenne. Ha Tènyleg ilyen kevés üòràs. Helyette, meg vesznek,egy 10000üzemòràst?
Válasz Szeni #44878. hozzászólásáraén ugy gondolom hogy az adagoloval van baj habár most lett teljesen felujitva a motor de pont ezért mert ugyanezt csinálta hogy melegedett meg bugyogott a hütőbe.a vezérlést jol raktam őssze és beinditás utánn ugyan az volt a tünet akkor néztük a tőltését meg jelzem most vette a kolléga a gépet 2300 üo val.azért kérdezem ezeket mert még én sem láttam ojat hogy ekkora eltérésel beinduljon pedig most azt csinálja hogy beindul, csak gyorsan melegszik pedig egyenletesen jár ezt nem értem*habár a régi 4-es ifák is beindultak 180 fokos eltéréssel,nálunk van jo adagolos már fojamatban az átvizsgálás.
Válasz madle #44873. hozzászólásáraAz FFT-20 as tárcsa, ha jól emlékszem 13 lapos, tehát a 9 lapos tárcsát függesztettre saccolom. Ha ez igaz, akkor az nem fog olyan durva munkát csinálni, ráadásul laza földben, tehát a 10-12 liter helyett olyan 7-8 literre saccolnék, de inkább a kevesebb lesz az igaz, azaz 7 liter. A 15w40-es tökéletes bele.
Válasz zsolti7809 #44877. hozzászólására180 fokkal biztos, h. nem tudod eltenni, illetve el tudod, de akkor biztos h. nem indul be, mert a kaját a kipufogás végére adja. Olyat már láttunk, h. az adagolós nem tudja, mit csinál, és valóban nem rendesen állítja be az adagolót, ami azt eredményezi, h. nem tudod feltenni. Már nem emlékszem pontosan, de ha jól tévedek, a fhp. előtt 67 fokkal kell az adagolásnak megindulni. Ezt sajnos nem mindíg ellenőrzik. Igazából nem is tudom, mit lehet csinálni, mert én már jártam úgy, h. mikor szóltam h. illene az első elemet először lefokolni, az "adagolós mester" először bambán nézett, majd úgy kidobott az udvarról, h. a lábam se érte a földet, mondván, ha jobban tudom, mint ő, akkor csináljam meg magam. Igazából jelen esetben sincs egy jó adagolós, akihez mehetnék...... szóval hajrá, hátha neked nagyobb szerencséd lesz.
Válasz Tomszi #44875. hozzászólásáraértem én hogy rendesen csak az a baj vele hogy ha oda forditom az adagolot akkor nem pászolnak a furatok mert pont a vezérlőkerék furatai ellenkezőleg vannak az adagolotárcsa furataival.arra gondoltam hogy az adagolo fokolása nem jó.az nem lehetséges*
Válasz madle #44873. hozzászólásáraHát akkor egyszer állj neki és mérd már le! nem nehéz ám, teletankolod, megcsinálod a munkát, megint telerakod, a kettő különbségét ette meg.
mtz 820.1 gépről volna szo.lehe olyan hogy 180 fokos adagolo elrakással beidul a gép mivel az ellenőrző csavart behelyezve az adagolo pont nem az első csővőn nyom hanem a másikon.mégis aránylag kőnnyen indul csak melegszik és belebugyog a hütőbe.ha tudtok segitsetek.előre is kőszőnőm.
lehet kicsit hülyén hangzik, de fogalmam sincs mennyit kajál az MTZ 820.1-esem, nem szoktam számontartani mennyit tankolok és most szükségem lenne rá, hogy tudjam kb mennyit ehet 1ha tárcsázással. 9 leveles csólyosi tárcsával homokon.
Ha esetleg valaki képben van ilyen körülbelüli adatokkal azt megköszönném.. illetve másik. 15W40-es olaj vékony bele nagyon? Vagy tegyek inkább 20w50-et?
üdv
volt 1 fékszalagtörésünk de kicseréltük és most,hogy komolyabban használva lett a tlt-körbálázónál ha már tele van meg-meg csuszik... az excenteres kis állítóval is lehet állitani rajt és ha igen merre? vagy ujra kis ablak le és pálcák?
Válasz ..MZ/X.. #44870. hozzászólásáraígyvan. fúrd ki.
amúgy ez még nem is olyan vészes, volt egy olyan helyzet hogy cserélték a tömböt és lassan emelt a 3 pontos, pedig a nyomás megvolt. na kérlek alásan ott alig hogy egy pici résen bírt menni az olaj.
az a baj ezekkel a félig megcsinált furatokkal, hogy ha beleképzelsz percenként 30-40 liter olajat ahogy suhan, akkor látod magad előtt hogy szépen becsiszolja majd az a maga útját. és ez a sok xar meg megy végig a rendszeren, koptatja a munkahengert is, és az mtz szűrőrendszer sajátossága miatt .. hát a nagyon finom firgács visszakerül, részben ez a forása a kúpos szelepet fennakasztó tűhegynyi hulladéknak.
érdemes a kúpos szelepet is megnézni, meg a fészkét.
minden józan emberi számítással ha átgondolod, és megfizeted a saját munkád idejét akkor arra jutsz mint én. elég drága egy ilyen tömb mire rendbe teszi az ember.
ha meg nem, akkor nem megy sokáig.
sajnos 1:1 ben passzoló tömböt még mindíg nem találtam ami minden funkcióban megyezeik és kiváltaná ezeket a fostalicskákat.
szivattyú volna, de sajnálnám eleve rosz rendszerbe tenni.
szóval vagy azért drága mert jóminőségű cocc kerül bele -ha találok tömböt is, meg tartálytis megmókolom értelmesre- vagy azért mert sok időm elmegy mire az új alkatrészt megjavítom beépítés előtt.
sokan akik erdőn vonszolnak mtz vel raktak már be másabb tömböt, de azokon nincsen úszó állás. mert nekik nem kell.
nekem kell a tárcsa végett meg a szárzúzó végett, ezért nem járható út. bosch tömb az bevállt és bírja pedig..
Válasz a2457 #44869. hozzászólásáraSzóval azt mondod fúrjam ki őket? Mindegyik ilyen rajta, kb a fele furat van átlyukasztva. Nem most lett véve, idehaza van már vagy 10 éve ha nem több, még zsírpapírba volt csomagolva.
O-gyűrűket alapból cseréljük, a gömböket fel szoktam polírozni így nem eszik olyan hamar a gyűrűt, gyárilag érdes mint a smirgli.
Válasz ..MZ/X.. #44868. hozzászólásárasajnos új hidrosilány terméknél ez az alap.
szétszed, forgácsot kipakol, nem perfekt furatokat kijavít.
aztán átmos mindent tiszta olajjal, gumigyűrük tömítések élből kuka.
írtam már erről, sajnos sokszor a furatokon látszik hogy nincsennek befejezve, ki kell javítani akkor tovább bírja.
Urak!
Vezértömbben érdemes ezt átfúrni végig? Az előzőben ami benne volt át van rendesen fúrva. Az újban meg Szásenka hétfőn másnaposan elfelejtette beállítani az előtolást a fúrón, vagy ennek ilyennek kellene lennie?
Komplett generál lesz, a szivattyúból egy 8-as anya méretű forgács kupacot pucoltam ki. A tömböt még nem szedtem szét, de a kupakok alatt itt is akad forgács.
Válasz Maszek Zs #44866. hozzászólásárahát pár érdekesség volt már.
ugye én általában ritkán használom a műhelyt mert ha lerobbanok az terepen van, és helyben megoldandó, csak mondjuk évi 4-5 alkalommal állok be pár napra.
szerszámból is a "túlélőkészlet" olyan hogy viszek szinte mindent ami csak kellhet.
de műhelyben is van sokminden, de ugye általában kihasználatlan, ennek okán elgésokan állnak be hozzám , ne vagyok irigy.
csak aztán elég csúfos dolog amikor leltáron van egy csomó cucc, és pár emberrel összevesztem már mert az "elvihetem 5 perce" az nem jelent egy hónapot vagy többet, és amit tisztán adok oda azt nem szarosan akarom viszontlátni.
meg azt sem csípem ha esetleg kivételesen nekem kell beállni és más gépe van ott és nem tudok beállni mert hetek óta nem csináltak semmit avval ami bennt áll.
de..
gondolom nem kell mesélnem.
93566 hozzászólás
Válasz Gergő80 #44914. hozzászólásáraDe nem kell tolómérő sztem az 50esét sem lehet fordítva felrakni, látszik a képen amit feltettél hogy van benn több mili a két stift és csavarok között.
Válasz Gergő80 #44914. hozzászólásáraA 80-asokon egy stift van nem lehet összekeverni.
Válasz Büresz #44913. hozzászólásárastim
van a közeledbe lendkerék vagy főtengely
tolómérővel mérd le az illesztőstift távolságát mind két szomszédos csavartól
Válasz Gergő80 #44911. hozzászólásáraMinden 2.-ik motorfordulatkor robbant az egyes henger, szóval amikor bedugod a stiftet ki tudja mikor melyik robbant. Ha leveszed a két nyomócsövet és úgy forgatod a motort akkor meglátni.
Válasz anikocsordas #44903. hozzászólásáracsak szlovén forrást tudok de ott miden van polcon
Válasz Büresz #44910. hozzászólásáraés mitől függ hogy az egyes vagy a négyes nyomócsövet kell levenni
A lendkereket csak 1 féle képpen lehet felrakni, az adagolón lévő bordás agyat is egyféle képpen mivel éken van. Beállítás pedig: lendkerék forgat, csap bedug, 1-es vagy 4-es nyomócső le, kapilláris rá, foratos tárcsából kivenni a csavarokat, forgatni az adagolót kicsit vissza, teljes gáz, és forgatni az adagolót forgásirány szerint, azt hiszem arra amerre forog a motor, és amikor a kapillárisan épp hogy mozdul a gázolaj akkor csavarok be. Papírforma szerint. Bár én is alkalmaztam ezt a módszert, tökéletesen működik.Haverom 1025-ösén valami sztem nem kóser mert amikor már a töltet 3/4-énél teszi bele a csavarokat és akkor frankó.

Sziasztok! 50es mtz-ben kiesett a gyújtáskapcsoló és szeretném visszaszerelni! tudna-e valaki egy sorrendet az alaktrészekhez, hogy mi után mi következeik és hogyan lehet összerakni a cuccot! előre is ksözi a segítséget
Válasz Tobszi #44907. hozzászólására
vèdik vele az előgyujtàst elbaszsàt! Amùgy azt a stiftet saccra betenni,szinte lehetetlen!
mert bemegy az mindenhova,csak,nem akkor mikor 16fokon van. Az meg csak a szelepvàltàskor kaphatò el az a pont! Sajàton összejelöltem a tàrcsàt,hajtàst,adagolòt,hogy ugyan azzal az adagolòval,ha gond van,ne kelljen megint szelepdeknit leszedni.
Válasz Gergő80 #44905. hozzászólásáraLehet a kép rossz de a stiftek nem tűnnek szimmetrikusnak!
Válasz a2457 #44893. hozzászólásáraén először le venném a hengerfejet nagy tolómérő vagy fém vonalzó segítségével ellenőrizném hogy síkba van e a motor tömb megfelelő e a hengerpersely kiállása


+forró vízzel feltölteni a blokkot neme repedt a hüvely
a henger fej nyomáspróba alap meg ellenőrizni kell az illeszkedő
felület síkját is
Válasz Tomszi #44889. hozzászólásáraa lendkereket 6 csavar és 2 stift rögzíti a főtengelyhez amik elrendezése szimmetrikus így 180 fokkal elforgatva is fel lehet szerelni a befecskendezési sorrend 1-3-4-2 ez a motor működését nem befolyásolja csak a beállításnál tréfálhatja meg az embert ezért ismeretlen gépnél az 1-es és a 4-es henger nyomócsövét is le szoktuk venni és két kapilláris csövet használunk a finom beállításhoz


Válasz anikocsordas #44903. hozzászólásáraAki forgalmazza annál kell az alkatrészt keresni!
Szió!

Tudna valaki segíteni? Van egy AGT 835t kistraktorunk és nem találok hozzá alkatrészeket!! Nagyon sürgős lenne!! Pest megyében kellene ha lehet,.,. Előre is köszi.
Válasz Tomszi #44898. hozzászólásáraEbből az egészből egy dolog szűrhető le, aki nem ért hozzá az ne piszkálja a motort.
Az hogy beledolgozik a hűtőbe és a töltés két külön dolog.Az adagoló felrakása valóban nagyon egyszerű,ha valaki ért hozzá.Itt a levétellel is baj volt már.Miért kellett a finombeállító tárcsát levenni egyáltalán.Ha nincs kivéve a két csavar,akkor csak egyféleképpen lehet feltenni,nem is értem minek írják itt a 180 fokot.Ha már le van véve a tárcsa akkor első hengert a sűrítési ütem végre állítjuk,ez akkor van amikor a 4. hengernél szelepváltás van( akkor kell a stiftet beletenni) az adagolót addig hajtjuk még az első hengernél elkezdi nyomni a gázolajat. Ekkor tesszük bele a két csavart abba a két furatba amelyikbe belemegy.
Válasz Tomszi #44900. hozzászólásáraazt a kettébeb***ott..
pajtásékét akkor jól eltekergették, közel egy felet tekertem rajta mire valami erőre kapott
Válasz Tomszi #44898. hozzászólásáraKorábban szó volt beállítási értékekről, ilyesmikről. Most a kezembe került egy javítási kézikönyv MTZ-80, 82 adagolóhoz. 100 löketre ír teljes töltésnél 8,82 cm3(ml)-t. Egy perc alatt pedig 75ml. És a töltéshatároló csavar (sokaknak csak füstcsavar) negyed fordulatára 6-10 százalékkal módosul a szállított mennyiség.
Valaki el tudna magyarázni h ez a helyzet es eroszabalyzo pontosan h is működik? Illetve hogy lehet jól beállítani?
Válasz Tomszi #44894. hozzászólásáraTermészetesen amit írtam az nem működik, rossz, mielőtt valaki belekötne.
Az MTZ-re adagolót felrakni amúgy tök egyszerű (a hagyományos motorokra, a többihez nincs tapasztalatom), ha valaki érti hogy mit kell csinálni.
Válasz Tomszi #44896. hozzászólásáraIgen arra.
Válasz mtz1221 #44895. hozzászólásáraEddig csak olyat láttam amiben nincs csillapítás, gondolom erre gondolsz a glicerines alatt.
Válasz Tomszi #44894. hozzászólásáraHa már adagolókkal dolgozol,milyen órát kellene venni porlasztóállítóhoz?Glicerinest,vagy elbírja valami hegesztőre való óra is ?
Válasz mtz1221 #44892. hozzászólásáraNeki úgy hogy valami rosszul van.
Annál nyom amelyiknél összerakod a tárcsát. Ha a motor jó helyen van, te meg akkor kötöd össze amikor a második nyom akkor akkor kötöd össze, ha be tudod rakni a csavarokat, persze így rossz lesz.
Válasz Tomszi #44889. hozzászólásárarendben, de miért dolgozik bele a hűtőbe kipuffogógázt ?
Válasz Tomszi #44891. hozzászólásáraArra vagyok kíváncsi hogy mikor a lendkerekébe bedugják a stiftet,hogy tudhat nekik a 2.hengernél nyomni az adagoló ?
Válasz mtz1221 #44890. hozzászólására360 fok egy teljes kör, tehát nem értem a kérdést.
Válasz Tomszi #44889. hozzászólásáraHa a fokoló tárcsa 360 fokot elvan b@szva,akkor tudhat a második hengernél nyomni mikor az előgyújtást állítod ?
Válasz Gergő80 #44885. hozzászólásáraA lendkereket is csak egyféleképpen tudod felrakni. A stiftet nem mindegy hogy mikor dugod be, akkor kell mikor az első hengernél a szelepek zárva vannak, mert ekkor sűrít, én azt nézem hogy a negyediknél legyen nyitva a kipufogó.
Válasz Szeni #44878. hozzászólásáraAz első elemnek 57 fokkal a felső holtpont előtt kell kezdeni adagolni (az adagolón nézve az 57 fokot), viszont ezt nem olyan könnyű ellenőrizni, mert nem látod igazán a felső holtpontot, főleg egy olyan padnál amihez nincs stroboszkóp. Vagy 3,5 mm út után, ez viszont már könnyen mérhető, csak legtöbb táblázatban ezt nem tüntetik fel az MTZ-hez, de én egy helyen megtaláltam. Elvileg úgy kéne csinálni ahogy írod, hogy először az első elemet állítod be, és utána ahhoz a többit 90 fokra. Aztán én se szoktam mindig megcsinálni, hanem az elsőhöz nézem a többit, felrakáskor meg úgyis illik megcsinálni a finombeállítást, nem csak felrakni. Szóval ezt annyira elrontani nagyon hülyének kéne lenni, ez nem jelentene ennyi elrakást.
Inkább abból lehet baj hogy leveszed az egyik adagolót, úgy hogy csak kihúzod, nem veszed szét a fokolótárcsát, aztán csak feldobsz egy másikat ami nem ugyanott kezd adagolni, és nem csinálod meg a finombeállítást, de ekkor is "csak" az előtöltés állítódik el, ami persze ugyanúgy baj, okozhat melegedést, stb. Szóval a lényeg hogy felrakáskor meg kell csinálni a finombeállítást, nem akkora dolog az.
Válasz zsolti7809 #44877. hozzászólásáraLehet hogy a vezérlés van elrakva.
Az MTZ adagolót szinte lehetetlen rosszul felrakni, ha mindent jól csinálsz. Az adagolót se lehet úgy "elfokolni". Ha megnézed a fokolótárcsát 180-fokkal elfordítva bele se tudod kapatni a csavarokat, mert más a csavarok osztókörének átmérője.
a kérdés az hogy hidegen is bedolgozik e a hűtőbe.
volt szerencsém olyannal találkozni hogy hidegen indigós megoldással azt mutatta hogy minden síkban van, csak aztán melegen meg nem.
megmondani hogy hogyan csinálja nemtudom, találgatni lehet belső anyagfeszültségtől kezdve mindenfélét.
de mindenesetre megkockáztatnám hogy újra szétszedném. 180 fokos eltolással nem járna simán. azonkívül pedig tologathatod az adagolót ahova akarod, attól még nem dolgozik be a hűtőbe. síkolás, hengerfejtömítés újra megnézendő. meg a szelepvezérlést is lehet hogy górcső alá venném ha már "arra járok".
sem kizárt hogy eleve nyomáspróbátatnék.
legroszabb esetben sem érdemes eladni és másikat venni, ha valami olyan hiba merül fel ami túl drága lenne javíttatni akkor nézetek bele egy új motort.
hírdetnek itt az apróban is zsírújat mindenestül.
Válasz zsolti7809 #44877. hozzászólására180 fokkal el lehet tenni a lendkereket is máris nem az első hanem a negyedik hengerhez passzol a furat
nagyon extrém esetbe a blokk is képes meg vetemedni
de találkoztam olyannal is hogy nem volt egyforma a hüvelyek kiállása a blokkból és ez miatt dolgozott bele a vízbe
Válasz zsolti7809 #44880. hozzászólásáraA bele bugyogás a vízbe ált. 3 dolog miatt lehet:Hengerfej tömítés,hengerfej repedés,hüvely repedés.Ha bele dolgozik a vízbe akkor azért melegszik gyorsan.Ha egyenletesen jár akkor tuti hogy nem az adagolónál kell keresni a hibát.
Válasz csoppika #44882. hozzászólásáraAzèrt ilyen hibàèrt eladni èrtetlensèg,meg èrtelmetlensèg lenne. Ha Tènyleg ilyen kevés üòràs. Helyette, meg vesznek,egy 10000üzemòràst?
Válasz zsolti7809 #44880. hozzászólásáraHa eladták 2300 órával, lehet megtaláltad az okát...a bugyogást... Lehet vhol repedt a blokk vagy a hengerfej....
Válasz zsolti7809 #44880. hozzászólásáraÜdv
Akàrhogy rakod az adagolót a hűtőbe sehogy sem szabad belebugyogjon beledolgozzon
Válasz Szeni #44878. hozzászólásáraén ugy gondolom hogy az adagoloval van baj habár most lett teljesen felujitva a motor de pont ezért mert ugyanezt csinálta hogy melegedett meg bugyogott a hütőbe.a vezérlést jol raktam őssze és beinditás utánn ugyan az volt a tünet akkor néztük a tőltését meg jelzem most vette a kolléga a gépet 2300 üo val.azért kérdezem ezeket mert még én sem láttam ojat hogy ekkora eltérésel beinduljon pedig most azt csinálja hogy beindul, csak gyorsan melegszik pedig egyenletesen jár ezt nem értem*habár a régi 4-es ifák is beindultak 180 fokos eltéréssel,nálunk van jo adagolos már fojamatban az átvizsgálás.
Válasz madle #44873. hozzászólásáraAz FFT-20 as tárcsa, ha jól emlékszem 13 lapos, tehát a 9 lapos tárcsát függesztettre saccolom. Ha ez igaz, akkor az nem fog olyan durva munkát csinálni, ráadásul laza földben, tehát a 10-12 liter helyett olyan 7-8 literre saccolnék, de inkább a kevesebb lesz az igaz, azaz 7 liter. A 15w40-es tökéletes bele.
Válasz zsolti7809 #44877. hozzászólására180 fokkal biztos, h. nem tudod eltenni, illetve el tudod, de akkor biztos h. nem indul be, mert a kaját a kipufogás végére adja. Olyat már láttunk, h. az adagolós nem tudja, mit csinál, és valóban nem rendesen állítja be az adagolót, ami azt eredményezi, h. nem tudod feltenni. Már nem emlékszem pontosan, de ha jól tévedek, a fhp. előtt 67 fokkal kell az adagolásnak megindulni. Ezt sajnos nem mindíg ellenőrzik. Igazából nem is tudom, mit lehet csinálni, mert én már jártam úgy, h. mikor szóltam h. illene az első elemet először lefokolni, az "adagolós mester" először bambán nézett, majd úgy kidobott az udvarról, h. a lábam se érte a földet, mondván, ha jobban tudom, mint ő, akkor csináljam meg magam. Igazából jelen esetben sincs egy jó adagolós, akihez mehetnék...... szóval hajrá, hátha neked nagyobb szerencséd lesz.
Válasz Tomszi #44875. hozzászólásáraértem én hogy rendesen csak az a baj vele hogy ha oda forditom az adagolot akkor nem pászolnak a furatok mert pont a vezérlőkerék furatai ellenkezőleg vannak az adagolotárcsa furataival.arra gondoltam hogy az adagolo fokolása nem jó.az nem lehetséges*
Válasz madle #44873. hozzászólásáraHát akkor egyszer állj neki és mérd már le! nem nehéz ám, teletankolod, megcsinálod a munkát, megint telerakod, a kettő különbségét ette meg.
Válasz zsolti7809 #44874. hozzászólásáraMarha egyszerű a dolog! Fel kell rakni rendesen és kész!
mtz 820.1 gépről volna szo.lehe olyan hogy 180 fokos adagolo elrakással beidul a gép mivel az ellenőrző csavart behelyezve az adagolo pont nem az első csővőn nyom hanem a másikon.mégis aránylag kőnnyen indul csak melegszik és belebugyog a hütőbe.ha tudtok segitsetek.előre is kőszőnőm.
Sziasztok,
lehet kicsit hülyén hangzik, de fogalmam sincs mennyit kajál az MTZ 820.1-esem, nem szoktam számontartani mennyit tankolok és most szükségem lenne rá, hogy tudjam kb mennyit ehet 1ha tárcsázással. 9 leveles csólyosi tárcsával homokon.
Ha esetleg valaki képben van ilyen körülbelüli adatokkal azt megköszönném.. illetve másik. 15W40-es olaj vékony bele nagyon? Vagy tegyek inkább 20w50-et?
üdv
volt 1 fékszalagtörésünk de kicseréltük és most,hogy komolyabban használva lett a tlt-körbálázónál ha már tele van meg-meg csuszik... az excenteres kis állítóval is lehet állitani rajt és ha igen merre? vagy ujra kis ablak le és pálcák?
Válasz ..MZ/X.. #44870. hozzászólásáraígyvan. fúrd ki.
amúgy ez még nem is olyan vészes, volt egy olyan helyzet hogy cserélték a tömböt és lassan emelt a 3 pontos, pedig a nyomás megvolt. na kérlek alásan ott alig hogy egy pici résen bírt menni az olaj.
az a baj ezekkel a félig megcsinált furatokkal, hogy ha beleképzelsz percenként 30-40 liter olajat ahogy suhan, akkor látod magad előtt hogy szépen becsiszolja majd az a maga útját. és ez a sok xar meg megy végig a rendszeren, koptatja a munkahengert is, és az mtz szűrőrendszer sajátossága miatt .. hát a nagyon finom firgács visszakerül, részben ez a forása a kúpos szelepet fennakasztó tűhegynyi hulladéknak.
érdemes a kúpos szelepet is megnézni, meg a fészkét.
minden józan emberi számítással ha átgondolod, és megfizeted a saját munkád idejét akkor arra jutsz mint én. elég drága egy ilyen tömb mire rendbe teszi az ember.
ha meg nem, akkor nem megy sokáig.
sajnos 1:1 ben passzoló tömböt még mindíg nem találtam ami minden funkcióban megyezeik és kiváltaná ezeket a fostalicskákat.
szivattyú volna, de sajnálnám eleve rosz rendszerbe tenni.
szóval vagy azért drága mert jóminőségű cocc kerül bele -ha találok tömböt is, meg tartálytis megmókolom értelmesre- vagy azért mert sok időm elmegy mire az új alkatrészt megjavítom beépítés előtt.
sokan akik erdőn vonszolnak mtz vel raktak már be másabb tömböt, de azokon nincsen úszó állás. mert nekik nem kell.
nekem kell a tárcsa végett meg a szárzúzó végett, ezért nem járható út. bosch tömb az bevállt és bírja pedig..
Válasz a2457 #44869. hozzászólásáraSzóval azt mondod fúrjam ki őket? Mindegyik ilyen rajta, kb a fele furat van átlyukasztva. Nem most lett véve, idehaza van már vagy 10 éve ha nem több, még zsírpapírba volt csomagolva.
O-gyűrűket alapból cseréljük, a gömböket fel szoktam polírozni így nem eszik olyan hamar a gyűrűt, gyárilag érdes mint a smirgli.
Válasz ..MZ/X.. #44868. hozzászólásárasajnos új hidrosilány terméknél ez az alap.
szétszed, forgácsot kipakol, nem perfekt furatokat kijavít.
aztán átmos mindent tiszta olajjal, gumigyűrük tömítések élből kuka.
írtam már erről, sajnos sokszor a furatokon látszik hogy nincsennek befejezve, ki kell javítani akkor tovább bírja.
Urak!



Vezértömbben érdemes ezt átfúrni végig? Az előzőben ami benne volt át van rendesen fúrva. Az újban meg Szásenka hétfőn másnaposan elfelejtette beállítani az előtolást a fúrón, vagy ennek ilyennek kellene lennie?
Komplett generál lesz, a szivattyúból egy 8-as anya méretű forgács kupacot pucoltam ki. A tömböt még nem szedtem szét, de a kupakok alatt itt is akad forgács.
Válasz Maszek Zs #44866. hozzászólásárahát pár érdekesség volt már.
ugye én általában ritkán használom a műhelyt mert ha lerobbanok az terepen van, és helyben megoldandó, csak mondjuk évi 4-5 alkalommal állok be pár napra.
szerszámból is a "túlélőkészlet" olyan hogy viszek szinte mindent ami csak kellhet.
de műhelyben is van sokminden, de ugye általában kihasználatlan, ennek okán elgésokan állnak be hozzám , ne vagyok irigy.
csak aztán elég csúfos dolog amikor leltáron van egy csomó cucc, és pár emberrel összevesztem már mert az "elvihetem 5 perce" az nem jelent egy hónapot vagy többet, és amit tisztán adok oda azt nem szarosan akarom viszontlátni.
meg azt sem csípem ha esetleg kivételesen nekem kell beállni és más gépe van ott és nem tudok beállni mert hetek óta nem csináltak semmit avval ami bennt áll.
de..
gondolom nem kell mesélnem.