Válasz #1478. hozzászólásra
Amint látom Szabi te nagy rábás vagy!! Ez a kérdés igencsak aktuális.. Mivel én ma egész nap az öreg sárgát nyagatam egy 6.2 es el!! Voltak olyan részek ahol ügyelni kelet ara hogy meg ne dögöljön 5 ben a tárcsa elött!!De szó szerint mivel ha nem kuplungolok be idöben vagy veszem fel a tárcsát akor néhány pilanat után már csak a fütö ventilátor zugását halgatnám semi töbet!! Felénk a 7 iket csak közlekedésre használjuk...!! Dolgozni csak az 5- 4 et!!
Hát hogyne!! Ha igazán elromlik az idö akor sok fényes gép fog kiálni mellöle.. Meg azért is mert a kisebb gépedet tudod kimélni ezáltal... Csak azt az egyet ne feledd hogy jol nézd meg hogy mit is veszel!! Sok szerencsét hozzá..
Én a rábában dolgozom. Nincsen ilyen gép és meg sem lehet tudtommal nézni sehol sem. Van múzeumunk de ott is csak botond busz meg trakeszok vannak de az 500-as az nincsen. azért azt a gépet nem kell ám nagy durranásnak képzelni elöl és hátul 1-4 db 250-es motor csak a hajtást nem tudták összehangolni ergo nem jött össze a dolog. És nem is került gyártásba!
Összehasonlítás képpen van különbség a 300-as ill. 250-es között? Munka közben, fogyasztásra...?
Valóban teljesen más a 300-as váltója, osztóműve és hídja a 250-hez képest? Úgy tudom egyik sem a rába gyár terméke!?
A 300-as hídjába is lehet difizára szerelni?
Üdv Rábások.Megoldották gyárilag valahogy a helyzetszabályzást valaha is a Rábán,vagy csak találomra lehet mélységet állítani a féligfüggesztett IH ekénél???
Nos itt van ő nem szokványos kerekekkel. Na majd még írok meg meg kérdem a szín kódot is. na meg ha Rábát akartok venni akkor az újabbik ki adásból ami 1998-től vannak gyártva. Benne difizárral, D 10-es motorral.
Mostmár csak 1000-1200 üzemóra megy bele.Régeben 3000 ment bele. Az alapvető talajmunkák végzi a gép. Ez Iminek szolt csak nemtudom hol kell kijelölni a hozászólást hogy kinek menjen.
Nos Rába-300 összesen 17 darab készült belőlük. töltök egy pár képet előzetesnek.Némi adattal szolgálok. Nos olyannal még nem találkoztam hogy TLT és 20 sebbeséges lett volna de van a körömben 300-as nem is egy hanem kettő. A motorja bírja a kiképzést, igaz nem azt kapja mint egy Tszes. Más váltó meg más elrendezés, alacsonyabb kivitel a szokványos Rábákéhoz.Na egy pár kép az én 300-asomról. Na majd a következőbben.
Olvasom itt a hozzászólásokat a RÁBÁK-ról,én is leírnám a mi tapasztalatunkat,még a TSZ időből:1976-ban jött az első gép,egy 245-ös ikerkerekes RÁBA.1500-ha területet kellett művelnie a tarlóhántástól a magágykészítésig.2 műszakban dolgozott 2-hozzáértő gépésszel.6 évig ment a gép kisebb javításokkal.2 garnitúra GOOD-YEAR gumit futott le egy TAURUS garnitúrát kapott a hetedik évben.Ekkor kapott motor váltó,tengelykapcsoló felújítást is.Ekkor kapott két új gépészt is.innentől kezdve évente tengelykapcsoló váltó motor javítás.Ez így ment pár évig,míg visszakapta az eredeti gazdája és érdekes módon váltó és tengelykapcsoló javításra többé nem volt szükség.Ekkor kapott egy új motort is,és ez a TSZ megszűnéséig így is maradt.Itt is látszik,hogy egy gép élettartama,megbízhatósága erősen gépészfüggő.
Ez érdekes gondolat,mer annakidején mikor még gyerekek voltunk,és az volt a vágyunk,hogy traktorosok leszünk a szüleink pont ezt mondták:lehet,hogy mire felnövünk,már nem traktorokkal művelik a földeket.Ez volt úgy 40-egynéhány éve.Azóta,már a mi gyerekeink is felnőttek,és traktor még mindig van.De minden megtörténhet!
Szia!Vettünk egy rábát most nem régen,és a kicsike hengerfejes lett.Megfőzték a bolondok,igy hát felújjitás lesz belőle.Esetleg tudnál segiteni hol lehet hengerfejet szerezni hozzá jó árban cserével,meg cuccokat hozzá?Köszi.
35 év múlva a mai gépekre már csak emlékezünk, hogy volt valami nagy zöld/piros/kék/okker színű izé egyszer a kertben...
igazság szerint az lenne egészséges, ha a rábák is így lennének ma, hogy a tulajok régen kicserélték volna őket, és maradna 1-2 a kert végében, ha ki kell húzni egy elakadt traktor, vagy be kell taposni a silóhalmot...
Üdv!Csak egy kérdés:Úgy kb.35 év múlva lehet,hogy ugyanezt írja valaki a te FERGA-dra?:Nagy piros ...... Mert csak pattog a majdani talajművelő gép előtt??
3128 hozzászólás
Válasz #1479. hozzászólásra




A vicc az, hogy az 5 m-es Carrier-t nehezebb húznom, mint a 7,2-es IH-t, vagy a 6,2-t + hengert
Válasz #1478. hozzászólásra

Ez a kérdés igencsak aktuális.. Mivel én ma egész nap az öreg sárgát nyagatam egy 6.2 es el!! Voltak olyan részek ahol ügyelni kelet ara hogy meg ne dögöljön 5 ben a tárcsa elött!!De szó szerint mivel ha nem kuplungolok be idöben vagy veszem fel a tárcsát akor néhány pilanat után már csak a fütö ventilátor zugását halgatnám semi töbet!! Felénk a 7 iket csak közlekedésre használjuk...!! Dolgozni csak az 5- 4 et!! 

Amint látom Szabi te nagy rábás vagy!!
Válasz #1477. hozzászólásra




Akkor is !!!!!!!
Válasz #1476. hozzászólásra
Jd motoros...
Válasz #1474. hozzászólásra
Akkor ott nincs is mélység vagy nincs elég szöge a tárcsának.............
Válasz #1474. hozzászólásra







Végre 7.-kel tudunk tárcsázni!!! Így már van teljesítmény a Rába után is. Ez már 13-14 km/h, míg 6.ban ez csak 8-9 km/h.
Válasz #1456. hozzászólásra

Rábába be könyököt ki......
Köszönöm a biztatást!
Válasz #1469. hozzászólásra

Simán,,3-4 milláért már jó gépet veszel,vigyél magaddal egy embert aki már látott RÁBÁt.
Válasz #1469. hozzászólásra




Hát hogyne!! Ha igazán elromlik az idö akor sok fényes gép fog kiálni mellöle.. Meg azért is mert a kisebb gépedet tudod kimélni ezáltal... Csak azt az egyet ne feledd hogy jol nézd meg hogy mit is veszel!! Sok szerencsét hozzá..
Sziasztok!
Szerintetek érdemes-e még Rába Steiger vásárlásában gondolkodni? Én 60Ha szántására használnám.
Válasz #1466. hozzászólásra
Én a rábában dolgozom. Nincsen ilyen gép és meg sem lehet tudtommal nézni sehol sem. Van múzeumunk de ott is csak botond busz meg trakeszok vannak de az 500-as az nincsen. azért azt a gépet nem kell ám nagy durranásnak képzelni elöl és hátul 1-4 db 250-es motor csak a hajtást nem tudták összehangolni ergo nem jött össze a dolog. És nem is került gyártásba!
A kísérleti Rába 500-asokról tudja valaki hogy hol vannak? Meg lehet nézni valahol? Ha még léteznek egyáltalán.
Válasz #1461. hozzászólásra
Szia Farkas István.
Egy biztos hogy igen.A gép jobb hátulján van,ha még rajta van.
Válasz #1463. hozzászólásra

Sajna ez egy olyan téma , amihez nem sokan tudnak szólni...
ennyire ne írjatok sokat :)
Válasz #1456. hozzászólásra
Összehasonlítás képpen van különbség a 300-as ill. 250-es között? Munka közben, fogyasztásra...?
Valóban teljesen más a 300-as váltója, osztóműve és hídja a 250-hez képest? Úgy tudom egyik sem a rába gyár terméke!?
A 300-as hídjába is lehet difizára szerelni?
Köszi az eddigi segítséget.
Válasz #1460. hozzászólásra
Üdv Rábások.Megoldották gyárilag valahogy a helyzetszabályzást valaha is a Rábán,vagy csak találomra lehet mélységet állítani a féligfüggesztett IH ekénél???
Válasz #1458. hozzászólásra

Gyönyörű színe van!
Igen jó.CSak a kövesúton kell egy kicsit odafigyelni.Nektek hogymuzsikálnak a gépek?
Válasz #1456. hozzászólásra
És ő is 300-as volt.
Válasz #1453. hozzászólásra
Oksa értem. Én is már csak itt körül tolok bele. Jó az a autómata difizár.
Válasz #1452. hozzászólásra




Na majd még írok meg meg kérdem a szín kódot is. na meg ha Rábát akartok venni akkor az újabbik ki adásból ami 1998-től vannak gyártva. Benne difizárral, D 10-es motorral.
Nos itt van ő nem szokványos kerekekkel.
Válasz #1450. hozzászólásra











Nos ezt még valamikor én is kinyomoztam a nagy festés előtt.................de már nem tudom.
Válasz #1443. hozzászólásra
azt nem tudom, de hírhedten olcsók. kell telszám?
Mostmár csak 1000-1200 üzemóra megy bele.Régeben 3000 ment bele. Az alapvető talajmunkák végzi a gép. Ez Iminek szolt csak nemtudom hol kell kijelölni a hozászólást hogy kinek menjen.
Válasz #1451. hozzászólásra



Nos olyannal még nem találkoztam hogy TLT és 20 sebbeséges lett volna de van a körömben 300-as nem is egy hanem kettő. A motorja bírja a kiképzést, igaz nem azt kapja mint egy Tszes. Más váltó meg más elrendezés, alacsonyabb kivitel a szokványos Rábákéhoz.Na egy pár kép az én 300-asomról. Na majd a következőbben.
Nos Rába-300 összesen 17 darab készült belőlük. töltök egy pár képet előzetesnek.Némi adattal szolgálok.
Na itt vok. Sok 300-as kérdés van amint látom.
Kedves Imi!
Ha lesz időd akkor nyilatkozzál valamit a Rába 300 ról ill. hogy mi a gyári szinkódja a Rábák sárga színének.
Köszi
Én azt mondom hogy a RÁBA STEIGERek jók voltak régen és most is megállják a helyüket!Csak egy dolog változott és mégpedig a megművelt földek mérete.
Válasz #1445. hozzászólásra
Hát igen akkoriban,még az UE-28,D-4kb K-25,RS-09,UTOS-45,MTZ-45,MTZ-50,K-700,stb,volt a traktor.
Olvasom itt a hozzászólásokat a RÁBÁK-ról,én is leírnám a mi tapasztalatunkat,még a TSZ időből:1976-ban jött az első gép,egy 245-ös ikerkerekes RÁBA.1500-ha területet kellett művelnie a tarlóhántástól a magágykészítésig.2 műszakban dolgozott 2-hozzáértő gépésszel.6 évig ment a gép kisebb javításokkal.2 garnitúra GOOD-YEAR gumit futott le egy TAURUS garnitúrát kapott a hetedik évben.Ekkor kapott motor váltó,tengelykapcsoló felújítást is.Ekkor kapott két új gépészt is.innentől kezdve évente tengelykapcsoló váltó motor javítás.Ez így ment pár évig,míg visszakapta az eredeti gazdája és érdekes módon váltó és tengelykapcsoló javításra többé nem volt szükség.Ekkor kapott egy új motort is,és ez a TSZ megszűnéséig így is maradt.Itt is látszik,hogy egy gép élettartama,megbízhatósága erősen gépészfüggő.
Válasz #1445. hozzászólásra
na ezt jól megaszondtam!
"a mai traktorok, mint a mostaniak" helyesen: "mai traktorok, mint az akkoriak"
Válasz #1444. hozzászólásra
mondjuk egy csöppet mások a mai traktorok, mint a mostaniak...
talán az egyetlen hasonlóság, hogy a hátsó kerekek TÖBBNYIRE nagyobbak, mint az első...
Válasz #1442. hozzászólásra
Ez érdekes gondolat,mer annakidején mikor még gyerekek voltunk,és az volt a vágyunk,hogy traktorosok leszünk a szüleink pont ezt mondták:lehet,hogy mire felnövünk,már nem traktorokkal művelik a földeket.Ez volt úgy 40-egynéhány éve.Azóta,már a mi gyerekeink is felnőttek,és traktor még mindig van.De minden megtörténhet!
Válasz #1441. hozzászólásra
Köszi!Mit tudsz róluk?A püspökladányinál olcsóbb vajon?
Válasz #1438. hozzászólásra
Vazze, lehet h röhögni fogunk h régen még traktorral műveltük és tapostuk a földet.
Válasz #1440. hozzászólásra
eu-ferr kft Nádudvar
Ja 250-es a rába.
Válasz #1428. hozzászólásra
Szia!Vettünk egy rábát most nem régen,és a kicsike hengerfejes lett.Megfőzték a bolondok,igy hát felújjitás lesz belőle.Esetleg tudnál segiteni hol lehet hengerfejet szerezni hozzá jó árban cserével,meg cuccokat hozzá?Köszi.
Válasz #1437. hozzászólásra
35 év múlva a mai gépekre már csak emlékezünk, hogy volt valami nagy zöld/piros/kék/okker színű izé egyszer a kertben...
igazság szerint az lenne egészséges, ha a rábák is így lennének ma, hogy a tulajok régen kicserélték volna őket, és maradna 1-2 a kert végében, ha ki kell húzni egy elakadt traktor, vagy be kell taposni a silóhalmot...
Válasz #1411. hozzászólásra
Üdv!Csak egy kérdés:Úgy kb.35 év múlva lehet,hogy ugyanezt írja valaki a te FERGA-dra?:Nagy piros ...... Mert csak pattog a majdani talajművelő gép előtt??
Válasz #1431. hozzászólásra

Szia IMI!!!!
Válasz #1431. hozzászólásra








szevasz Imi.
ez a szó is ritka irányomba........
a ritka az már sok is.....
Válasz #1422. hozzászólásra





a powert nem adnak bármibe
Válasz #1427. hozzászólásra




Válasz #1424. hozzászólásra
értelek köszi!
Válasz #1406. hozzászólásra
D Ez így van barátom.