Értem köszönöm a válaszokat igazából évi 1000re üzem órára nezzuk a választást..
Amit a (nagy)gépnek kellene csinálni.
Van egy TM135 2002 es 14000el új váltóval 6M Ft.
Ugyanakkor van egy 1221.3 as 2007-és Klimas ugyanannyiért 7800üo- val.
Én az erőt egyformanak vagyis az Mtz -t véletlen sem mondanám gyengébbek.
Fogyasztás + javítás költség a 1221 nek szól jól gondolom ?
Válasz Dave #3869. hozzászólásáraÚgy bizony. Szokták mondani, hogy a nyugati fenntartása mennyivel drágább. Kicsit árnyalja a képet, ha azt mondom: a családi gazdaságban eddig három nyugati gép volt/van. Ezek sszesen kb. 6000 ü.órát dolgoztak. Ezalatt egyszer fordult elő olyan meghibásodás, ami miatt abba kellet hagyni a munkát, és haza kellett menni. (1 napot állt a javítás miatt, egy szimmeringet kellett cserélni az egyik kerékagyban.) Kb. 6-6 egyéb meghibásodás történt, ami a munkákat nem zavarta.
Ugyanakkor volt két MTZ-énk is, azok összesen ugyancsak kb. 6000 ü.órát mentek. (véletlen egybeesés, de ez van) Rengeteg hiba volt, össze sem lehet hasonlítani. Kuplungok, motorcsere, hidraulika bajok, első hajtás, kardán, ülések, kapcsolók, váltó, váz törés, felni törés, stb-stb.
Válasz zotya71 #3868. hozzászólásáraEz igaz, csak az Mtz újkorában is olyan mint a lotto.. A legújabb szériáról meg ne is beszéljünk nagyon ocsmányak lettek.
Válasz Celtises #3865. hozzászólására Mért ne minden gépet lehet használni. CSAK TUDNI KEL MIT BÍR No meg kinek milyen a /bátorsága/ Ahasztnált meg olyan mint a LOTTO.
Válasz Celtises #3865. hozzászólásáraEz néző pont kérdése.A 1221-jelenleg az mtz igáslova.12000+ órákat elmennek gond nélkül normális gazdánál.Ha számolsz évente 1000 munkaórát,akkor a külföldi szerviz javítási árkülönbözet stb költsége 50000+euróról beszélünk.Nem mindenkinek ér meg annyit a kényelem.most nézem a kubotás topicba a javításos videót,hát nagyon elment a kedvem tőle,pedig bele voltam bolondulva.Eddig fel se tűnt de nagyon karcsú annak mindene az mtz mellett.Inkább lesz 1X1 1523-as és engem kifog tartani.A különbözetből meg veszek egy szobát az adrián,és majd ott kipihenem a komfort hiányát.
Válasz Sk Laci #3862. hozzászólásáraÉn nem félnék bár legyen tartalékban egy komolyabb összeg a meglepire de szerintem bepróbálhatók még 15000 óra felett is . Nekem is G-s a fene tudja mennyi órás nem 10500 amennyit mutat .
Válasz Hús Futár #3859. hozzászólásáraTudom, hogy jó lenne, de 10 000 óra alatt nincsen a környéken eladó, aminek ismerném a multját. Vagy olyan embertől, akinél tudnám, hogy a szavára lehet adni. Letekert órásat, szépen átfestett traktort, ahol 6000 óránál már minimálisan a második garnitúra gumit is lefussa, hát ilyet inkáb nem.
Válasz Sk Laci #3854. hozzászólásáraPedig egy jó öreg G-s nyuszi vagy 00 10 es Jony az jó lenne neked és igazából sokszor az új géphez több szerencse kell mind a használthoz . Volt környékben olyn Jony ami haza sem ért a kereskedésből 20 km-re pedig 6 órával vették meg .
Válasz Szabi. #3841. hozzászólásáraHa van öregebb traktorod, amit ismersz, megfelel, és itt-ott valami elmegy rajta, és javítod, ezt helyeslem.
De öreg ismeretlen gépet venni 10 000+ órával, hát nem tudom. Van aki bevállalja, de én tartok tőle.
Nézegetem a 240+ lovas traktorokat, de nagyon tartok, hogy belenyúlok egy pénznyelő öreg gépbe. Ezért nem vettem eddig JD 8xxx vagy NH 8xxx traktort.
Válasz bandigh #3852. hozzászólásáraAkkoriban itt még nem volt jellemző a lopás.
Én is azt írtam, hogy ha minden ideálisan összejött, akkor. Óóó, az ekén is könnyítettünk sokszor, vagyis volt feljebb vettük.
Na de nem erről szólt a beszélgetés, talajmunka az nehéz, a tárcsa is, az eke is, a lazító is meg a gruber is.
Válasz Rabó001 #3850. hozzászólásáraTárcsázni mondjuk 8-9 el mentél lazítani meg 4-5-tel. Na az cseszi szét a hajtásláncot. Az hogy mi szárította ki a tankot annó, az elég sok mindentől függött! Mennyit aludtak az éjszakásba, vagy mennyit tudtak lefejni. Ügyesebbek, már eleve bele se tankoltát a kívánt mennyiséget. Meg üzemórára, vagy hektárra tankolsz, tárcsánál kézben a mélység.. volt aki kiszedette a kereket az ih tárcsából.. Ha 5 fejes ekéje volt, innen 25 kilóméterre szaladtak vele, de itt volt h nem vitte el az 5 fejet, csak nagy kínnal. Soktényezős
Válasz Bárány #3836. hozzászólásáraIgen, tisztán közgazdasági szemlélettel alacsony kihasználtságra nem szabad gépet venni, újat meg főleg nem, mert gazdaságtalan az üzemeltetése. Van is benne igazság, de ettől még nem lesz gazdaságtalan egy gazdaság.
Túlgépesítésnek is nevezhetjük.
Mégis ha a környezetemben szétnézek, a magángazdaságokban inkább a túlgépesítés felé haladnak. És mégis megélnek, meg tudják venni a gépeket, ki a használtat, ki az újat, és nem a lottón nyerik a pénzt, nem más vállalkozásból teszik át. Sok gazdánál látok 50, 100 hektár összterületre 208-as Megát, 8ezres John Deeret, mellé még kisebb traktorokat.
Válasz bandigh #3845. hozzászólásáraEgy talajművelésre használt gép az kapta a terhelést mindig is. Az igaz hogy a tavaszi magágykészítés, simítózás a könnyebb munkák közé tartozik, de ha megnézed egy talajművelő gép éves teljesítését órában, akkor abból a tavaszi munka lesz a legkevesebb, vannak erre statisztikák a régi időkből, de józan paraszti ésszel is be lehet látni, hogy a tavaszi szezon rövidebb.
Nálunk anno a tszben Rábák voltak, csak talajoztak nyilván, na meg silót tapostak. 24 óra (2x12) alatt tárcsa+gyűrűshengerrel ki lehetett szárítani a tankot reggelre, ha minden körülmény összejött és a kezelő is hajtósabb volt, ekével sosem, ennyit a terhelésről.
Nyilván a tartós nagy vonóerő leadásához nem csak motorerő és erős hajtáslánc, hanem géptömeg és kerékméret kell.
Az Új steyr 115 125 135 profi rol tud valaki véleményt írni, megbízhatóság, erő, kényelem esetleg előnyök hátrányok...vagy case be ebben a nagyságban.
Köszönöm előre is...
Válasz später77 #3831. hozzászólásáraemberek,a gépek még mindig 30%al drágábbak mint kellene,2023 ig biztosan nem lesz semmilyen jellegü géptámogatás csak majd az összerázott pénzeket a maradványértékeket fogják ujra kiirni...miért ne lehetne egy traktor ára 5 gurigával olcsóbb mint most?
Válasz Rabó001 #3832. hozzászólásáraVan ráció a régi vasak feltámasztásában. Odakinn is. Usában is sokan kiakadtak, hogy elektronikus távfelügyet van a gépen, letilt, nem lehet hozzányúlni sem, stb.
Főleg akik tényleg csak évente max 500 órát tesznek a nagygépbe. Azok kibirják azt egy 15-20 évesben is, már azok se voltak kényelmetlenek!
Európában a “hamar” összeomló új traktorokra csak az lehet a megoldás, ha elkezd a paraszt megfelelő gépkapcsolatokat venni. Egy 360-as traki után hiába teszed oda az 5 méteres topdownt, mélyen.. elhúzza de szinte megfial előtte. Vagy a kombinált gépeket kell újragondolni, és több műveletet végezni(tárcsázás, majd lazítás), vagy kisebb munkaszélességet venni, vagy meg kell venni egy direkt talajmunkára szánt kategóriás gépet. Jd nél ez a csuklós meg a hernyó.
Ja hogy az drága? Hát igen, de egy 8000-est annó nem 340+ lóerő leadására terveztek, el is mentek 15k órát. Ha 50%-al megnöveled valaminek a teljesítményét, akkor vasban is annyival több kéne a hajtásláncba, meg a motorba, na ez nem jött össze, egyik gyártónak se. Mert nem is akarták. Ha 15k óráig hibamentes egy gép, akkor ki vesz újat. Meg azért tegyük hozzá hogy a régiek úgy mentek 15k órát hogy nem csak lazítóztak meg szántottak. Tavasszal magágyat csináltak, aztán egész évben tárcsáztak, azok nem voltak olyan kemény munkák, ment bele az óra szépen. Most meg minden munkagép kombinált, a tárcsán is henger van, szélesebb is, a lazító is 3/4 méteres, egésznap majd megdöglik előtte. Ha nem is veszi ezt észre a kezelő, mert okos turbó van meg minden. De kapja az ívet.
Aki tartós gépet akar, hagyni kell tartalékot a motorban, meg a hajtásláncban is. Ha elhúzza a 4 méteres lazítót nagy kínnal, lehet elég egy 3-as, nem fog többet enni azzal se, csak tovább tart a munka. És nem omlik össze 4 évesen.
Válasz Sk Laci #3839. hozzászólásáraÉn a mostani új technikákban azt látom, hogy hamarabb elállják magukat, mint gondolnánk.
Egyszerűen egy új technika vásárlása nagyobb bizonytalanságot, gondot okoz, mint a régire a folyamatos pénzlocsolgatás.......
Válasz Földönfuto #3833. hozzászólásáraMi ebben a hihetetlen? Englisben vagy a Tulipánosoknál szállításra használt (szinte csak aszfalton) 2-3 éves gépek 1500-2000 üzemóránál nullára futtatják a gumikat.
Válasz Bárány #3836. hozzászólásáraA gépkihaszláltságot ne az asztal mögött ülő papírmoly ekonómus észjárása szerint nézzed, aki sohase volt benne a termelésben. Filozófálni lehet, csak a teória és a prax teljesen más.
Nekem is van 180 Le traktorom, ami papírok szerint totál felesleges. Az igaz, hogy a megvételétől a leírás végéig "megringatta" az ekonómiai mutatókat.
De viszont voltak olyan esős évek szezonban, ha nem lett volna, akkor a búza a zsákban maradt volna /egy év tárolás, gondozás a kártevők elleni védelemmel, és még a csíraképességből is veszít/. Tavassza más növény vetőmagjának vásárlása,....
Erősebb géphez már lehet magassabb színvonalú munkagépet is választani, mert már elhúzza. Munkaminőséget is meg lehet nézni olyan gépkapcsolat után, ahol a traktor nem kínlódik. Növények jobb, egyöntetübb kelése, időben megvan a munka,.... a végén magasabb terméshozam.
Lehet számolgatni
Etek a kis üzemórás gépek (nálam is) azt mutatják, hogy alacsony a kihasználtság, ez pedig részben arra utal, hogy túlgépesített, és gazdaságtalanul működik az adott gazdaság.
Sokszor sírunk, hogy a kicsik tönkre fognak menni, de azért be dugjuk homokba a fejünket a piac beáraz minket is. Hosszabb-, (vagy inkább középtávon ezzel nagyon is kell számolni! Pl. tényleg érdemes-e a gyerekeket erre terelni, pláne sakk-matt helyzetbe hozni, hogy vegyék át a gazdaságot.
Kicsit off, de a lenti eszmecseréről ez ugrott be.
Válasz Rabó001 #3832. hozzászólásáraCsak azért mert néha látok olyan hirdetést,hogy a kétezer valahány órás gépnél büszkén megjegyzik,hogy uj gumikkal.
Válasz Földönfuto #3826. hozzászólásáraDe, tekerhetik. Biztos néha tekerik is.
De láttam olyan hirdetést már, például 85-ös évjáratú amerikai Steiger Panther, 5-6 ezer körüli órával. A fotókon is látszott hogy nem ment annyit és nem javították annyit, nem volt annyiszor szétszedve, mint egy ugyanennyi éves magyar Rába, mert abban már 40ezer lenne. Láttam már ilyet, úgyhogy lehet különbséget tenni. Az látszik rajta hogy gyári a festése, nem frissen van átfújva eladásra, ja és hogy azért nem az ég alatt állt végig, nincs sok helyen lemenve a festék, a véglehajtás csavarokon is látszik azért hogy hányszor szedték szét, mennyire van lesarkazódva.
Meg józan ésszel ha belegondolsz, van különbség hogy itthon éjjel nappal gyúrták a földet anno hónapokig egy tszben, aztán ha csak nappal 12 órákat akkor is több összejön, mint ha egy 300 hektáros farmernek van 2db hasonló, meg még kisebb traktorjai és ott már akkor is szántás nélkül műveltek, tehát még azt a kisebb területet se járta be annyiszor, mint itt, ahol a szántást 4-szer tárcsázták vetés előtt, kukorica után így ment. Egy magyar 300 hektáros gazda se tesz bele annyi üzemórát a 8000-es John Deerejába, mint egy nagyüzem. Szóval nem hihetetlen hogy vannak kevés üzemórás gépek.
És ebben még nem digitális óra van, fedélzeti számítógép sincs bennük, egy sima elektromos üzemóraszámláló. Persze mindent lehet mahinálni, ezt is ki lehetne cserélni. Őszintén, ha egy ilyet akarnék venni, nem az döntene hogy 4000 órát mutat a számlálója, vagy 6-ot, esetleg 8-at, hanem az állapot. És nem kapna érte annyival többet. Nagyságrendileg olyan árban voltak, mint az itteniek.
Válasz Vinkó 75 #3830. hozzászólásáraAz eladások emelkedéséhez szerintem az új szériák megjelenése (pl. Claas Lexion, JD 7R, 8R, stb.) sem fog hozzájárulni, mivel azok rendszerint magasabb árral indulnak, mint a korábbi modellek. Ha csökken a támogatás (vagy átrendeződik, mindegy), ha marad a szeszélyes időjárás, a növényvédőszer-kivonások, alacsonyabb hozamok, ésatöbbi-ésatöbbi, akkor valóban úgy tűnik, hogy ez a csökkenő vásárlókedv megmarad. De akkor miért jönnek ki tömegével a drágább, túlbonyolított és kevésbé tartós új szériák? Nem fogják hozni azt az eladásszámot, amit a tervezetekben meghatároztak. Nem lennék a közgazdászok helyében, akiknek most kell megjósolniuk mondjuk az elkövetkező 2 évet, hogy mi várható, hogyan alakuljon a gyárak termelése...
Az irány nem jó. Az autópiac esetében is arról olvasni mindenhol, hogy nem mernek hosszú távra tervezni a hagyományos belsőégésű motorokkal az elektromosak térnyerése és népszerűsége miatt. És itt nem arra akarok utalni, hogy a mezőgazdaságban a dízelmotor helyét bármi is átvenné majd a közeljövőben. De akkor mi várható? Ahol sokat mennek a gépek, ott (szerintem) nem fogják a következő csere alkalmával elkezdeni nézegetni a használtgép-piacot, oda új kell. Igen ám, de újat ki mer venni, annyira bizonytalan a minőség, a megtérülés, és ha gyorsan bele is pörgetik a kívánt üzemórát és túladnának rajta, ki fog ezekért a viszonylag új gépekért normális árat adni használtan? Ha pedig nem fizetik meg a használt gépet, akkor a következő újra sem lesz meg a kezdőtőke. Ennek ellenére sem gondolnám reálisnak azt a tendenciát, amit a tegnapi cikkedben leírtak, valahogy életszerűtlen számomra, hogy újra ellepjék a hightech gépudvarokat a régi vasak.
Mindig elgondolkodok rajta, hogy vajon ki vesz 7-800 lóerős, 3-5-10 éves használt kombájnt, szecskázót... Aztán valahogy mégis eltűnnek az apróhirdetésekből, kereskedésekből... Nehéz kérdés tényleg, nagyon nehéz.
Válasz später77 #3827. hozzászólásáraClaas is panaszkodik két éve folyamatos a visszaesés de ezt mindenki elmondja. Euban az elmúlt két év száraz volt. Így visszafogottabb az értékesítés. Nálunk most a 0,49%-os kamattal rukkolnak elő. Valamint akciókkal,a JD a 120 lovas kategóriát tolta le cirka 3 millával. De ma láttam egy csomó 300-as kategóriájú Fendet...szintén volt hasonló leárazás. Általános a visszaesés.Nem véletlen másoltam be az Amcsi cikket. Használtban is a 2013 előtti vasakat keresi a zöme vásárló. Nincs szűrő és "redbull". . Viszont pont ez az időszak hol a spórolás,mechanikailag is vissza üt. Nem könnyű dolog.Az új drága..és szinte családi kapcsolat alakul ki a szerviz szerelővel. A helyi cég műhelyvezetőjével beszéltem. 90-es években egész évben volt kint annyit a cégnél a márkaszerviz,mint most 1-2 hónap alatt.Az új gépekkel nem oldódott meg az élettartam elvárás. Néztem ma pár 3-4000 órás használt vasat,150-től 300..ig. gyakorlatilag tünet mentes nem volt köztük. A leg aggasztóbb. A befecskendező rendszer állapota. Ha mi moslékkal megyünk,akkor Angol és a Francia...mivel ? Hogy magamat ismételjem a 8100-nél 15000 óráig mentünk. de a motor-váltó...vagy egyéb hajtást,nem bontottuk.
Válasz Földönfuto #3826. hozzászólásáraNálam is kevés motoróra van a gépekben az éveikhez viszonyítva.
Ma voltam a személykocsival is a kötelező 4 éves szervizelésen, hogy megmaradjon nála az 5 éves jótállási idő.
Leírták a km állást, nem egész 27 000 km 4 év leforgása alatt. Szervizfőnök mindjárt mondta, ha ez az autó valaha eladásra kerülne, az majd 100% biztonsággal kijelentheti, hogy utána fognak nézni a digitális szervizkönyvnek, mert nagy ritkaság, hoy az autó éveihez ilyen kevés óra legyen. Mindenki a letekert órára gyanakodna.....
"A teljes éves értékesítés 3 százalékos éves alapú növekedést mutat, azonban 27 százalékos mínusz látható két éves összehasonlításban." 2019-es piaci körkép
Válasz Mihály #3824. hozzászólására egy kis adat még hozzá :
A francia hatóságok adatai szerint 2019-ben összesen 14 498 törvénysértést követtek el gazdákkal szemben Franciaországban. Egy alkalommal például az állatvédők 1400 pulykát engedtek szabadon, amelyek többsége elpusztult.
Tavaly összesen 314 traktort és 307 egyéb mezőgazdasági gépet loptak el francia gazdaságokból,
ez naponta majdnem egy traktor eltulajdonítását jelenti.
Az ökoterrorizmus elleni küzdelmet Franciaország egész területén össze fogják hangolni. A Déméter egység célja az információk gyűjtése és a radikális ökoterroristák megfigyelése. Büntetni fogják azokat is, akik a betörések, behatolások és rongálások elkövetésére készülnek, valamint a gazdálkodók és a mezőgazdasági szektor méltóságának és jó hírének csorbítására tesznek kísérletet. Törekszenek arra, hogy az ellopott drága traktorokat és speciális munkagépeket visszajuttassák a tulajdonoshoz. lehet hogy néhány már nálunk vagy a szomszédainknál füstölget
Válasz Rabó001 #3822. hozzászólásáraA hozzászólásodhoz kapcsolódott a mondandóm az utánjárással kapcsolatban azért válaszoltam Neked.
Csak kicsit félreérthetően fogalmaztam, de egyetértek veled.
6522 hozzászólás
Értem köszönöm a válaszokat igazából évi 1000re üzem órára nezzuk a választást..
Amit a (nagy)gépnek kellene csinálni.
Van egy TM135 2002 es 14000el új váltóval 6M Ft.
Ugyanakkor van egy 1221.3 as 2007-és Klimas ugyanannyiért 7800üo- val.
Én az erőt egyformanak vagyis az Mtz -t véletlen sem mondanám gyengébbek.
Fogyasztás + javítás költség a 1221 nek szól jól gondolom ?
Válasz Bárány #3870. hozzászólására



Válasz Dave #3869. hozzászólásáraÚgy bizony. Szokták mondani, hogy a nyugati fenntartása mennyivel drágább. Kicsit árnyalja a képet, ha azt mondom: a családi gazdaságban eddig három nyugati gép volt/van. Ezek sszesen kb. 6000 ü.órát dolgoztak. Ezalatt egyszer fordult elő olyan meghibásodás, ami miatt abba kellet hagyni a munkát, és haza kellett menni. (1 napot állt a javítás miatt, egy szimmeringet kellett cserélni az egyik kerékagyban.) Kb. 6-6 egyéb meghibásodás történt, ami a munkákat nem zavarta.
Ugyanakkor volt két MTZ-énk is, azok összesen ugyancsak kb. 6000 ü.órát mentek. (véletlen egybeesés, de ez van) Rengeteg hiba volt, össze sem lehet hasonlítani. Kuplungok, motorcsere, hidraulika bajok, első hajtás, kardán, ülések, kapcsolók, váltó, váz törés, felni törés, stb-stb.
Válasz zotya71 #3868. hozzászólásáraEz igaz, csak az Mtz újkorában is olyan mint a lotto.. A legújabb szériáról meg ne is beszéljünk nagyon ocsmányak lettek.
Válasz Celtises #3865. hozzászólására Mért ne minden gépet lehet használni. CSAK TUDNI KEL MIT BÍR No meg kinek milyen a /bátorsága/ Ahasztnált meg olyan mint a LOTTO.
Válasz mtz1221 #3866. hozzászólásárapersze,hogy karcsú a kubota.sok minden rendben van vele de a súlya.....szóval az anyag elvékonyodott
Válasz Celtises #3865. hozzászólásáraEz néző pont kérdése.A 1221-jelenleg az mtz igáslova.12000+ órákat elmennek gond nélkül normális gazdánál.Ha számolsz évente 1000 munkaórát,akkor a külföldi szerviz javítási árkülönbözet stb költsége 50000+euróról beszélünk.Nem mindenkinek ér meg annyit a kényelem.most nézem a kubotás topicba a javításos videót,hát nagyon elment a kedvem tőle,pedig bele voltam bolondulva.Eddig fel se tűnt de nagyon karcsú annak mindene az mtz mellett.Inkább lesz 1X1 1523-as és engem kifog tartani.A különbözetből meg veszek egy szobát az adrián,és majd ott kipihenem a komfort hiányát.
Válasz Mercso1108 #3864. hozzászólásáraEzt a kérdést te sem gondolod komolyan?
Szép napot! Szerintetek
MTZ 1221.3
Vagy
New Holland Tm135
Válasz Sk Laci #3862. hozzászólásáraÉn nem félnék bár legyen tartalékban egy komolyabb összeg a meglepire de szerintem bepróbálhatók még 15000 óra felett is . Nekem is G-s a fene tudja mennyi órás nem 10500 amennyit mutat .
Válasz Hús Futár #3859. hozzászólásáraTudom, hogy jó lenne, de 10 000 óra alatt nincsen a környéken eladó, aminek ismerném a multját. Vagy olyan embertől, akinél tudnám, hogy a szavára lehet adni. Letekert órásat, szépen átfestett traktort, ahol 6000 óránál már minimálisan a második garnitúra gumit is lefussa, hát ilyet inkáb nem.
Válasz Bárány #3857. hozzászólására


Válasz Sk Laci #3856. hozzászólásáraMásodik autónak és télen helyben használjuk ezt, azért nem szaporodik benne nagyon a km. Wagon R+.
Válasz Sk Laci #3854. hozzászólásáraPedig egy jó öreg G-s nyuszi vagy 00 10 es Jony az jó lenne neked és igazából sokszor az új géphez több szerencse kell mind a használthoz . Volt környékben olyn Jony ami haza sem ért a kereskedésből 20 km-re pedig 6 órával vették meg .
Válasz Sk Laci #3856. hozzászólásáraA számok alapján ez targonca lesz.
Válasz VMisi #3855. hozzászólásáraMilyen autód van?
Válasz Sk Laci #3829. hozzászólásáraAkkor azt el sem hinnék, hogy a 15 éves autómba 29.000 km van. 4 éve vettem 17.000-el az első tulajtól.
Válasz Szabi. #3841. hozzászólásáraHa van öregebb traktorod, amit ismersz, megfelel, és itt-ott valami elmegy rajta, és javítod, ezt helyeslem.
De öreg ismeretlen gépet venni 10 000+ órával, hát nem tudom. Van aki bevállalja, de én tartok tőle.
Nézegetem a 240+ lovas traktorokat, de nagyon tartok, hogy belenyúlok egy pénznyelő öreg gépbe. Ezért nem vettem eddig JD 8xxx vagy NH 8xxx traktort.
Válasz bandigh #3852. hozzászólásáraAkkoriban itt még nem volt jellemző a lopás.
Én is azt írtam, hogy ha minden ideálisan összejött, akkor. Óóó, az ekén is könnyítettünk sokszor, vagyis volt feljebb vettük.
Na de nem erről szólt a beszélgetés, talajmunka az nehéz, a tárcsa is, az eke is, a lazító is meg a gruber is.
Válasz Rabó001 #3850. hozzászólásáraTárcsázni mondjuk 8-9 el mentél lazítani meg 4-5-tel. Na az cseszi szét a hajtásláncot. Az hogy mi szárította ki a tankot annó, az elég sok mindentől függött! Mennyit aludtak az éjszakásba, vagy mennyit tudtak lefejni. Ügyesebbek, már eleve bele se tankoltát a kívánt mennyiséget. Meg üzemórára, vagy hektárra tankolsz, tárcsánál kézben a mélység.. volt aki kiszedette a kereket az ih tárcsából.. Ha 5 fejes ekéje volt, innen 25 kilóméterre szaladtak vele, de itt volt h nem vitte el az 5 fejet, csak nagy kínnal. Soktényezős
Válasz Bárány #3836. hozzászólásáraIgen, tisztán közgazdasági szemlélettel alacsony kihasználtságra nem szabad gépet venni, újat meg főleg nem, mert gazdaságtalan az üzemeltetése. Van is benne igazság, de ettől még nem lesz gazdaságtalan egy gazdaság.
Túlgépesítésnek is nevezhetjük.
Mégis ha a környezetemben szétnézek, a magángazdaságokban inkább a túlgépesítés felé haladnak. És mégis megélnek, meg tudják venni a gépeket, ki a használtat, ki az újat, és nem a lottón nyerik a pénzt, nem más vállalkozásból teszik át. Sok gazdánál látok 50, 100 hektár összterületre 208-as Megát, 8ezres John Deeret, mellé még kisebb traktorokat.
Válasz bandigh #3845. hozzászólásáraEgy talajművelésre használt gép az kapta a terhelést mindig is. Az igaz hogy a tavaszi magágykészítés, simítózás a könnyebb munkák közé tartozik, de ha megnézed egy talajművelő gép éves teljesítését órában, akkor abból a tavaszi munka lesz a legkevesebb, vannak erre statisztikák a régi időkből, de józan paraszti ésszel is be lehet látni, hogy a tavaszi szezon rövidebb.
Nálunk anno a tszben Rábák voltak, csak talajoztak nyilván, na meg silót tapostak. 24 óra (2x12) alatt tárcsa+gyűrűshengerrel ki lehetett szárítani a tankot reggelre, ha minden körülmény összejött és a kezelő is hajtósabb volt, ekével sosem, ennyit a terhelésről.
Nyilván a tartós nagy vonóerő leadásához nem csak motorerő és erős hajtáslánc, hanem géptömeg és kerékméret kell.
Sziasztok
Az Új steyr 115 125 135 profi rol tud valaki véleményt írni, megbízhatóság, erő, kényelem esetleg előnyök hátrányok...vagy case be ebben a nagyságban.
Köszönöm előre is...
Válasz Földönfuto #3833. hozzászólásáraÉs ha van ilyen is akkor mi van? Semmi. Van ilyen is, olyan is.
Válasz später77 #3831. hozzászólásáraemberek,a gépek még mindig 30%al drágábbak mint kellene,2023 ig biztosan nem lesz semmilyen jellegü géptámogatás csak majd az összerázott pénzeket a maradványértékeket fogják ujra kiirni...miért ne lehetne egy traktor ára 5 gurigával olcsóbb mint most?
Válasz Nskype #3844. hozzászólásáraAz Agroparknál hirdetnek egy jó párat.
Válasz Rabó001 #3832. hozzászólásáraVan ráció a régi vasak feltámasztásában. Odakinn is. Usában is sokan kiakadtak, hogy elektronikus távfelügyet van a gépen, letilt, nem lehet hozzányúlni sem, stb.
Főleg akik tényleg csak évente max 500 órát tesznek a nagygépbe. Azok kibirják azt egy 15-20 évesben is, már azok se voltak kényelmetlenek!
Európában a “hamar” összeomló új traktorokra csak az lehet a megoldás, ha elkezd a paraszt megfelelő gépkapcsolatokat venni. Egy 360-as traki után hiába teszed oda az 5 méteres topdownt, mélyen.. elhúzza de szinte megfial előtte. Vagy a kombinált gépeket kell újragondolni, és több műveletet végezni(tárcsázás, majd lazítás), vagy kisebb munkaszélességet venni, vagy meg kell venni egy direkt talajmunkára szánt kategóriás gépet. Jd nél ez a csuklós meg a hernyó.
Ja hogy az drága? Hát igen, de egy 8000-est annó nem 340+ lóerő leadására terveztek, el is mentek 15k órát. Ha 50%-al megnöveled valaminek a teljesítményét, akkor vasban is annyival több kéne a hajtásláncba, meg a motorba, na ez nem jött össze, egyik gyártónak se. Mert nem is akarták. Ha 15k óráig hibamentes egy gép, akkor ki vesz újat. Meg azért tegyük hozzá hogy a régiek úgy mentek 15k órát hogy nem csak lazítóztak meg szántottak. Tavasszal magágyat csináltak, aztán egész évben tárcsáztak, azok nem voltak olyan kemény munkák, ment bele az óra szépen. Most meg minden munkagép kombinált, a tárcsán is henger van, szélesebb is, a lazító is 3/4 méteres, egésznap majd megdöglik előtte. Ha nem is veszi ezt észre a kezelő, mert okos turbó van meg minden. De kapja az ívet.
Aki tartós gépet akar, hagyni kell tartalékot a motorban, meg a hajtásláncban is. Ha elhúzza a 4 méteres lazítót nagy kínnal, lehet elég egy 3-as, nem fog többet enni azzal se, csak tovább tart a munka. És nem omlik össze 4 évesen.
Válasz lala #3838. hozzászólásáraEz engem is érdekelne, (Claas 530 CIS)
milyen gépek, de nem igazán van róla infó sehol...
Válasz Sk Laci #3839. hozzászólásáraA kommentemben azért volt egy kis provokáció.

De igazság is!
Válasz agrogal #3835. hozzászólásáraHa kocsit akarok venni,itt fogok körül nézni a fórumon.én az enyémet 365 ezerkm-nél adtam el 12 évesen.
Válasz Sk Laci #3839. hozzászólásáraÉn a mostani új technikákban azt látom, hogy hamarabb elállják magukat, mint gondolnánk.



Egyszerűen egy új technika vásárlása nagyobb bizonytalanságot, gondot okoz, mint a régire a folyamatos pénzlocsolgatás.......
Válasz Földönfuto #3833. hozzászólásáraMi ebben a hihetetlen? Englisben vagy a Tulipánosoknál szállításra használt (szinte csak aszfalton) 2-3 éves gépek 1500-2000 üzemóránál nullára futtatják a gumikat.
Válasz Bárány #3836. hozzászólásáraA gépkihaszláltságot ne az asztal mögött ülő papírmoly ekonómus észjárása szerint nézzed, aki sohase volt benne a termelésben. Filozófálni lehet, csak a teória és a prax teljesen más.
Nekem is van 180 Le traktorom, ami papírok szerint totál felesleges. Az igaz, hogy a megvételétől a leírás végéig "megringatta" az ekonómiai mutatókat.
De viszont voltak olyan esős évek szezonban, ha nem lett volna, akkor a búza a zsákban maradt volna /egy év tárolás, gondozás a kártevők elleni védelemmel, és még a csíraképességből is veszít/. Tavassza más növény vetőmagjának vásárlása,....
Erősebb géphez már lehet magassabb színvonalú munkagépet is választani, mert már elhúzza. Munkaminőséget is meg lehet nézni olyan gépkapcsolat után, ahol a traktor nem kínlódik. Növények jobb, egyöntetübb kelése, időben megvan a munka,.... a végén magasabb terméshozam.
Lehet számolgatni
Claas 530 CIS trakiról tapasztalat valakinek?
Válasz Bárány #3836. hozzászólásáraés a nem tereljük kicsit a gyerekeinket ebbe az irányba ki veheti á a helyüket?
menjenek másnak dolgozni?
Etek a kis üzemórás gépek (nálam is) azt mutatják, hogy alacsony a kihasználtság, ez pedig részben arra utal, hogy túlgépesített, és gazdaságtalanul működik az adott gazdaság.
Sokszor sírunk, hogy a kicsik tönkre fognak menni, de azért be dugjuk homokba a fejünket a piac beáraz minket is. Hosszabb-, (vagy inkább középtávon ezzel nagyon is kell számolni! Pl. tényleg érdemes-e a gyerekeket erre terelni, pláne sakk-matt helyzetbe hozni, hogy vegyék át a gazdaságot.
Kicsit off, de a lenti eszmecseréről ez ugrott be.
Válasz Földönfuto #3834. hozzászólásáraNekem van egy 2016 oktoberi 6000km csak kirándul nyáron
Válasz Sk Laci #3829. hozzászólásáraHát ha ilyenre akadnék tuti hogy nem hinném el.
Válasz Rabó001 #3832. hozzászólásáraCsak azért mert néha látok olyan hirdetést,hogy a kétezer valahány órás gépnél büszkén megjegyzik,hogy uj gumikkal.
Válasz Földönfuto #3826. hozzászólásáraDe, tekerhetik. Biztos néha tekerik is.
De láttam olyan hirdetést már, például 85-ös évjáratú amerikai Steiger Panther, 5-6 ezer körüli órával. A fotókon is látszott hogy nem ment annyit és nem javították annyit, nem volt annyiszor szétszedve, mint egy ugyanennyi éves magyar Rába, mert abban már 40ezer lenne. Láttam már ilyet, úgyhogy lehet különbséget tenni. Az látszik rajta hogy gyári a festése, nem frissen van átfújva eladásra, ja és hogy azért nem az ég alatt állt végig, nincs sok helyen lemenve a festék, a véglehajtás csavarokon is látszik azért hogy hányszor szedték szét, mennyire van lesarkazódva.
Meg józan ésszel ha belegondolsz, van különbség hogy itthon éjjel nappal gyúrták a földet anno hónapokig egy tszben, aztán ha csak nappal 12 órákat akkor is több összejön, mint ha egy 300 hektáros farmernek van 2db hasonló, meg még kisebb traktorjai és ott már akkor is szántás nélkül műveltek, tehát még azt a kisebb területet se járta be annyiszor, mint itt, ahol a szántást 4-szer tárcsázták vetés előtt, kukorica után így ment. Egy magyar 300 hektáros gazda se tesz bele annyi üzemórát a 8000-es John Deerejába, mint egy nagyüzem. Szóval nem hihetetlen hogy vannak kevés üzemórás gépek.
És ebben még nem digitális óra van, fedélzeti számítógép sincs bennük, egy sima elektromos üzemóraszámláló. Persze mindent lehet mahinálni, ezt is ki lehetne cserélni. Őszintén, ha egy ilyet akarnék venni, nem az döntene hogy 4000 órát mutat a számlálója, vagy 6-ot, esetleg 8-at, hanem az állapot. És nem kapna érte annyival többet. Nagyságrendileg olyan árban voltak, mint az itteniek.
Válasz Vinkó 75 #3830. hozzászólásáraAz eladások emelkedéséhez szerintem az új szériák megjelenése (pl. Claas Lexion, JD 7R, 8R, stb.) sem fog hozzájárulni, mivel azok rendszerint magasabb árral indulnak, mint a korábbi modellek. Ha csökken a támogatás (vagy átrendeződik, mindegy), ha marad a szeszélyes időjárás, a növényvédőszer-kivonások, alacsonyabb hozamok, ésatöbbi-ésatöbbi, akkor valóban úgy tűnik, hogy ez a csökkenő vásárlókedv megmarad. De akkor miért jönnek ki tömegével a drágább, túlbonyolított és kevésbé tartós új szériák? Nem fogják hozni azt az eladásszámot, amit a tervezetekben meghatároztak. Nem lennék a közgazdászok helyében, akiknek most kell megjósolniuk mondjuk az elkövetkező 2 évet, hogy mi várható, hogyan alakuljon a gyárak termelése...
Az irány nem jó. Az autópiac esetében is arról olvasni mindenhol, hogy nem mernek hosszú távra tervezni a hagyományos belsőégésű motorokkal az elektromosak térnyerése és népszerűsége miatt. És itt nem arra akarok utalni, hogy a mezőgazdaságban a dízelmotor helyét bármi is átvenné majd a közeljövőben. De akkor mi várható? Ahol sokat mennek a gépek, ott (szerintem) nem fogják a következő csere alkalmával elkezdeni nézegetni a használtgép-piacot, oda új kell. Igen ám, de újat ki mer venni, annyira bizonytalan a minőség, a megtérülés, és ha gyorsan bele is pörgetik a kívánt üzemórát és túladnának rajta, ki fog ezekért a viszonylag új gépekért normális árat adni használtan? Ha pedig nem fizetik meg a használt gépet, akkor a következő újra sem lesz meg a kezdőtőke. Ennek ellenére sem gondolnám reálisnak azt a tendenciát, amit a tegnapi cikkedben leírtak, valahogy életszerűtlen számomra, hogy újra ellepjék a hightech gépudvarokat a régi vasak.
Mindig elgondolkodok rajta, hogy vajon ki vesz 7-800 lóerős, 3-5-10 éves használt kombájnt, szecskázót... Aztán valahogy mégis eltűnnek az apróhirdetésekből, kereskedésekből... Nehéz kérdés tényleg, nagyon nehéz.
Válasz später77 #3827. hozzászólásáraClaas is panaszkodik két éve folyamatos a visszaesés de ezt mindenki elmondja. Euban az elmúlt két év száraz volt. Így visszafogottabb az értékesítés. Nálunk most a 0,49%-os kamattal rukkolnak elő. Valamint akciókkal,a JD a 120 lovas kategóriát tolta le cirka 3 millával. De ma láttam egy csomó 300-as kategóriájú Fendet...szintén volt hasonló leárazás. Általános a visszaesés.Nem véletlen másoltam be az Amcsi cikket. Használtban is a 2013 előtti vasakat keresi a zöme vásárló. Nincs szűrő és "redbull".
. Viszont pont ez az időszak hol a spórolás,mechanikailag is vissza üt. Nem könnyű dolog.Az új drága..és szinte családi kapcsolat alakul ki a szerviz szerelővel. A helyi cég műhelyvezetőjével beszéltem. 90-es években egész évben volt kint annyit a cégnél a márkaszerviz,mint most 1-2 hónap alatt.Az új gépekkel nem oldódott meg az élettartam elvárás. Néztem ma pár 3-4000 órás használt vasat,150-től 300..ig. gyakorlatilag tünet mentes nem volt köztük. A leg aggasztóbb. A befecskendező rendszer állapota. Ha mi moslékkal megyünk,akkor Angol és a Francia...mivel ? Hogy magamat ismételjem a 8100-nél 15000 óráig mentünk. de a motor-váltó...vagy egyéb hajtást,nem bontottuk.
Válasz Földönfuto #3826. hozzászólásáraNálam is kevés motoróra van a gépekben az éveikhez viszonyítva.
Ma voltam a személykocsival is a kötelező 4 éves szervizelésen, hogy megmaradjon nála az 5 éves jótállási idő.
Leírták a km állást, nem egész 27 000 km 4 év leforgása alatt. Szervizfőnök mindjárt mondta, ha ez az autó valaha eladásra kerülne, az majd 100% biztonsággal kijelentheti, hogy utána fognak nézni a digitális szervizkönyvnek, mert nagy ritkaság, hoy az autó éveihez ilyen kevés óra legyen. Mindenki a letekert órára gyanakodna.....
Válasz später77 #3827. hozzászólására
"A teljes éves értékesítés 3 százalékos éves alapú növekedést mutat, azonban 27 százalékos mínusz látható két éves összehasonlításban."
2019-es piaci körkép
Válasz Rabó001 #3807. hozzászólásáraA traktoroknál nem tekerik az órát,hogy ennyire megbizol benne?
Válasz Mihály #3824. hozzászólására egy kis adat még hozzá :
A francia hatóságok adatai szerint 2019-ben összesen 14 498 törvénysértést követtek el gazdákkal szemben Franciaországban. Egy alkalommal például az állatvédők 1400 pulykát engedtek szabadon, amelyek többsége elpusztult.
Tavaly összesen 314 traktort és 307 egyéb mezőgazdasági gépet loptak el francia gazdaságokból,
ez naponta majdnem egy traktor eltulajdonítását jelenti.
Az ökoterrorizmus elleni küzdelmet Franciaország egész területén össze fogják hangolni. A Déméter egység célja az információk gyűjtése és a radikális ökoterroristák megfigyelése. Büntetni fogják azokat is, akik a betörések, behatolások és rongálások elkövetésére készülnek, valamint a gazdálkodók és a mezőgazdasági szektor méltóságának és jó hírének csorbítására tesznek kísérletet. Törekszenek arra, hogy az ellopott drága traktorokat és speciális munkagépeket visszajuttassák a tulajdonoshoz. lehet hogy néhány már nálunk vagy a szomszédainknál füstölget
Válasz Rabó001 #3822. hozzászólásáraA hozzászólásodhoz kapcsolódott a mondandóm az utánjárással kapcsolatban azért válaszoltam Neked.
Csak kicsit félreérthetően fogalmaztam, de egyetértek veled.