Fórum

Mezőgazdasági traktorgumi

Létrehozta: , 2009-09-13 21:14:44

Kedvencekhez Segítség

3776 hozzászólás
Nincs profilkép
#3776 R Sándor
2021-11-21 14:47:01
Válasz erre

Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #3775. hozzászólására

Igen azért vettem le mert kopottas, a képen a kopottabb mélysége látható. A másion ettől nagyobb a futó Az az érdekes hogy szerintem még defektes sem volt 8000 óra alatt Én vagyok a gép második gazdája nem található rajta javítás!!! Ez még Michelin a mai gumik biztos nem bírnak ennyit

#3775 >>>>Cs.Gazda>>>>
2021-11-21 14:27:47
Válasz erre

Válasz R Sándor #3773. hozzászólására

Ikerfelnire még jó, főkeréknek elég kopott (gondolom azért vetted le), vagy akinek hasonló kopású van, csak valami kivágta az egyiket és nem akarja párban cserélni újakra... 50-80 ezer kb. szerintem.

Nincs profilkép
#3773 R Sándor
2021-11-21 12:12:51
Válasz erre

Üdv ez a gumi mennyit ér kb??? Teljesen javítás mentes tömlő nélküli egy valtra gyári gumija volt ,egy hete vettem le .

Nincs profilkép
#3772 später77
2021-11-18 15:29:33
Válasz erre

Trelleborg TM1060 VF-es abronccsal van valakinek tapasztalata? Milyen nyomás alá nem érdemes ezeket engedni?

#3771 >>>>Cs.Gazda>>>>
2021-11-18 08:59:16
Válasz erre

Válasz Dinnyés Laci #3770. hozzászólására

Netto 450-490.
Az ár gondolom tükrözi a minőséget.
Drága márkákat most nem nagyon lehet kapni, ezért csak abból tudok válogatni ami van. Ezek alsó/közép kategória ár alapján. Ezért kérdezem, hogy minőségben hol lehetnek?
Művelő kerekem van BKT 7éve, nem nagy igénybevételt kap, ott jó...

Nincs profilkép
#3770 Dinnyés Laci
2021-11-16 22:46:59
Válasz erre

Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #3768. hozzászólására
Mindkettő jó választás...
árba melyik a jó?
nekem van mind kettő..

Nincs profilkép
#3769 Claastra.
2021-11-16 22:05:06
Válasz erre

Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #3768. hozzászólására






Tauruszokkal nem volt gondom Bkt csak rakodón volt szart se ért









#3768 >>>>Cs.Gazda>>>>
2021-11-16 21:58:15
Válasz erre

Üdv.!
BKT vagy Taurusz lenne jobb választás 200 lovas traktor hátuljára?

#3767 Gumiarzenál
2021-11-07 20:51:41
Válasz erre

Válasz Sk Laci #3766. hozzászólására

Nagyon szívesen, igazán nincs mit.
Én a oartnereimnek is azt szoktam mondani, hogy bármi kérdés felmerül, nyugodtan hívjanak, inkább előtte beszéljünk mint utána vakarózzunk. Szerencsére egyre többen élnek a lehetőséggel

Nincs profilkép
#3766 Sk Laci
2021-11-07 20:32:29
Válasz erre

Válasz Gumiarzenál #3765. hozzászólására
Köszönöm.
Kár, hogy korábban nem tudtam rólad /üzletedről/.
De a jövőben lehet üzlet is összejön.

#3765 Gumiarzenál
2021-11-07 20:10:01
Válasz erre

Válasz Sk Laci #3761. hozzászólására
Szia SK Laci!
Hogy őszinte legyek, csak mezőgazdasági, ipari és tehergumikkal szoktunk foglalkozni. Pár partnerünknek szerzünk be 4x4 vagy személy abroncsot, nem jelentős.
Adtam már el alufelnit is természetesen, de nincs visszajelzésem róla hogy mennyire megbízható. A forgalmazó szerint teljesen rendben van, de én nem tudom hitelesen véleményezni.

Szerintem a Snowproof-on de mint említettem a személy abroncsokba nem vagyok annyira otthon mint az agro-ba, szóval nem mernék megesküdni rá

#3764 Gumiarzenál
2021-11-07 19:58:38
Válasz erre

Válasz bandigh #3758. hozzászólására

Hát mostanság ilyen gumival nem találkozól. Szerintem elég ritka hogy ennyit kibírjon egy "mai" gumiabroncs. De az biztos hogy ez megdolgozta az árát :)

#3763 Ká01
2021-11-07 05:38:56
Válasz erre

Válasz mtz1221 #3737. hozzászólására

1700 üzó,és még 70-80 % -os.

#3762 atisgyulai
2021-11-06 16:47:36
Válasz erre

Válasz Gumiarzenál #3755. hozzászólására

Ott a pont!
A kollégánál az első gumikon láttam a radiál feliratot. smile surrendersmile blushing

Nincs profilkép
#3761 Sk Laci
2021-11-06 09:03:54
Válasz erre

Válasz Gumiarzenál #3756. hozzászólására
Szia!
Személyatókhoz könnyőfém alufelnikkel is foglalkozol?
Ha igen, milyen véleménnyel vagy a Dezent felnikre?
Konkrétan a TA nézem. Kitartóak, vagy "sitt" minőség?

Másik dolog ami érdekelne a Nokkian téligumi wr snowproof vagy a wr D4 mintázatú gumin mélyebb a mintázat?

#3760 atisgyulai
2021-11-06 09:02:34
Válasz erre

Köszi mindenkinek a segítő hsz-okat.
Nézelődöm, és ha úgy adódik, jövök ismét okosodni.

Nincs profilkép
#3759 Sk Laci
2021-11-06 08:53:04
Válasz erre

Válasz atisgyulai #3757. hozzászólására

Már a gumi és mintázata jelölésében benne van, hogy diagonál TD /traktorové diagonálne/ és a szám a mintázatot jelöli. 19-es mintázat pont a ritkább mintás-körmös gumi. Ha sürübbet akarsz akkor a 17-est nézzed. De nincsen minden méretben. 13-as mintajelölésü az van minden méretben, de viszont csak klaszikus magasságú körmökkel. 17 és a 19 magsabb körmök vannak kb 35-40%.

#3758 bandigh
2021-11-06 08:33:11
Válasz erre

Válasz Gumiarzenál #3756. hozzászólására

Így van! Ez például 10 pr smile lol

#3757 atisgyulai
2021-11-06 08:24:44
Válasz erre

Válasz Gumiarzenál #3755. hozzászólására


Köszönöm!
Én elhiszem.
Csak nem értem hogy akkor hogyan lehet a kollégának a Td-19 gumin az oldalfalon a méret alatt a radial felirat.
Ha arra járok lefotózom.

#3756 Gumiarzenál
2021-11-05 21:58:03
Válasz erre

Válasz mtz1221 #3752. hozzászólására

Igen, azt aláírom hogy jelenleg az orosztól most minden jobb. Sajnos nálam is elég sok a negatív visszajelzés az orosz gumikra. Az hogy 8pr vagy 14 pr, többnyire a teherbírást hivatott jelölni, régebben ez azt jelentette hogy hány szövetből áll a gumi, manapság azt hogy mekkora terhelhetőségnek felel meg. Nagyon sokan meglepődnének ha kettévágnának egy ilyen gumit, kíváncsi lennék hogy hány szövetet tudnának megszámolni.
Nekem az a tapasztalatom hogy a radiálnak több a körömszáma, de találkoztam már én is kivétellel, ha ennél a méretnél maradunk akkor Alliance-ból is létezik 324-es mintával 14pr-es 2x23 körmös diagonál gumi,

#3755 Gumiarzenál
2021-11-05 21:41:22
Válasz erre

Válasz atisgyulai #3751. hozzászólására

Mitas AC85 vagy RD1 radial, TD19 és AF01 diagonál
Ha gondolod itt utána nézhetsz : https://mitas-tyres.com/en/products/agricultural-tyres/tractor-diagonal/td-19

#3754 bandigh
2021-11-05 21:30:04
Válasz erre

Válasz atisgyulai #3753. hozzászólására

Érdemes. Volt aki vett kettőt, az egyikre azt mondták egy tizessel olcsóbb. Oké. Biztos jelképes az összeg mert 10(!) éves volt. De új..

#3753 atisgyulai
2021-11-05 21:26:04
Válasz erre

Válasz Gumiarzenál #3750. hozzászólására

Sajnos sok helyen pontatlanul írják ki a méreteket. Gondolom sokat értenek hozzá. Csak adják veszik a gumikat.
Köszönöm a hozzáértő válaszokat.
Az az érzésem, hogy ebből nem lesz netes vásárlás. Személyesen kell meggyőződnöm róla, mit veszek.

#3752 mtz1221
2021-11-05 21:20:45
Válasz erre

Válasz Gumiarzenál #3748. hozzászólására
Szerintem mindig a diagonálon van a több borda, és ez miatt ha 4 borda fog a szántón a 3 helyett, akkor már nem biztos hogy más a szlipp és a taposás sem. Arról nem beszélve hogy ha a 14 pr-est hasonlítjuk a radiálhoz akkor már más lesz a terhelhetőség is. Az meg megint más dolog hogy nekem csak orosz radiálhoz volt eddig szerencsém, (meg most van egy 1200+ órás kis méretű petlas, az armámon) azoktól sokkal többre becsülöm az eddig vett petlas diagonálokat.

#3751 atisgyulai
2021-11-05 21:18:32
Válasz erre

Válasz csferri #3749. hozzászólására

A Mitas biztosan nem.
Kollegának van fenn. Pont ma néztem meg. Rajta van hogy radial.

#3750 Gumiarzenál
2021-11-05 21:13:08
Válasz erre

Válasz atisgyulai #3746. hozzászólására
Ezek mind diagonál abroncsok.
Ha a méret megjelölésében nincs benne az "R" csak "-" akkor diagonál.
Továbbá számolj azzal hogy az oroszokon kívűl senki nem adja hozzá a tömlőt (lassan már ők sem) és ezek a gumik TT-sek, tömlővel együtt szerelendőek, ez még plusz költséget jelenthet.
A diagonál abroncsnál PR-számot tüntetnek fel, radiálnál nem jellemző, mivel félrevezetés lenne, ott inkább a load indexet (terhelési indexet) használják

#3749 csferri
2021-11-05 21:09:55
Válasz erre

Válasz atisgyulai #3746. hozzászólására
Szerintem ez mind diagonál.

#3748 Gumiarzenál
2021-11-05 21:06:29
Válasz erre

Válasz mtz1221 #3745. hozzászólására

Igen, tényleg érdemes elgondolkodni rajta.
Most ha összehasonlítok egy 18.4-34 Alliance 8pr-es diagonál és radiál abroncsot, akkor a következő a felállás:
diagonál 2x19 db köröm 30mm-es mintamélység, 2650kg / 40km/h, 467mm tényleges széleség
Radiál: 2x21 db köröm, 53mm mintamélység, 3075kg / 40km/h, 480mm tényleges széleség


Nekem a gyártók és a gazdák az alábbi infókat mondták:
Formailag a diagonál abroncs hegyes, a közepén jár, ezáltal gyorsabb, erőteljesebb a kopása.
Használatkor a gumi formájából adódóan méllyebre süllyed, onnan kell kiásnia magát, nagyobb a slipre való hajlam, több üzemanyagot fogyaszt a gép. Mivel kissebb helyen találkozik a földel, nagyobb a talajtömörítő hatása. Jobban fel kell fujtatni, nem tolerálja az alacsony levegőnyomást.

#3746 atisgyulai
2021-11-05 20:53:48
Válasz erre

Válasz Gumiarzenál #3744. hozzászólására

Szia!
Azt írtam, egy árban vannak.
18,4 R 34 méretben
Mitas TD-19 151A6 12Pr
Alliance As 324 ECE106 14Pr 153 A8
BKT TR135 AS ECE 106 10 Pr 143 A8
Ezek bruttó 210-220 között kaphatók.
Alliance van 180- ért is, de azt gyengének találom.(8Pr)
Mindenképp radiálban gondolkodom.
Csak nem mindenhol van feltüntetve hogy R.
Sokszor még a terhelési index-et is lusták ki írni.

#3745 mtz1221
2021-11-05 20:10:56
Válasz erre

Válasz Gumiarzenál #3744. hozzászólására
Ez érdekes kérdés. Tavaly legnagyobb rohanásban ment szét a 18.4r38-as gumim, kapott diagonál petlast, eddig semmivel sem látom rosszabbnak, az orosz radiáltól sőt.smile thumbup Annyi hogy a radiálon 21 borda volt a petlason 23-rom van, szerintem sokat nyom a kényelmen a több borda.

#3744 Gumiarzenál
2021-11-05 19:52:06
Válasz erre

Válasz atisgyulai #3743. hozzászólására

Szia!
Azért javaslom hogy döntsd el hogy diagonál vagy radiál abroncsot szeretnél.
Gyanus amikor azt írtad hogy az alliance és BKT drágább mint a Mitas, szerintem ennek nézz utána. Diagonál abroncsnál azért majd számolnod kell a tömlővel is, az oroszokon kívűl senki nem adja hozzá.
Kíváncsi lennék hogy nektek eddig milyen tapasztalataitok vannak a diagonál gumikkal, nálam a mezőgazdaságban jobban szeretik használni a radiál abroncsokat

#3743 atisgyulai
2021-11-05 19:34:53
Válasz erre

Válasz mtz1221 #3740. hozzászólására

Nézegetem a petlast, de nagyon kínai/ orosz árfekvésű. Nem tudom ...
Alliance 14pr
Bkt 8pr
Mitas 12pr
Ezek egy árban vannak. Melyik lehet tartósabb repedésben, kopásban? Nálam kis gazdaságban a gumi "teljesítménye" ( mennyire fog) nem igazán mérvadó.

#3742 csferri
2021-11-05 19:05:13
Válasz erre

Válasz atisgyulai #3739. hozzászólására
Oláhgumi forgalmazza , nekem is van nem rossz, na annál nincs olyan gond hogy szélesebb a névleges méretnél, minta amúgy jó nagy rajta meg jó fogós kialakítású.

#3741 csferri
2021-11-05 19:01:35
Válasz erre

Válasz atisgyulai #3738. hozzászólására
Az be van lemezelve nekem is már rég , az annyi hogy nem kell annyira pucolgatni a munkahenger alját meg nem gyűri be a tank fölé a sarat de attól még simán be tudta rakni fölötte mivel a fülkemerevítő ott van az szépen megfogja( a régieken a merevítő még belül van a fülkébe.

#3739 atisgyulai
2021-11-05 18:27:54
Válasz erre

Válasz mtz1221 #3735. hozzászólására

Nem találtam neten belőle.

#3738 atisgyulai
2021-11-05 18:25:20
Válasz erre

Válasz csferri #3732. hozzászólására

Ismerős a dolog!
Az első alkalommal amikor így jártam,
kivettem a kereket, és belemezeltem a tank mellett.
Azóta nincs vele gond.
Tsz-es technika, de bevált.
Az ismertebb netes gumi kereskedőkön kívül hol érdemes még keresni, aki korrekt?

#3737 mtz1221
2021-11-05 18:06:30
Válasz erre

Válasz Ká01 #3736. hozzászólására
Hattaton is az van, mennyi üzemóránál tartasz már vele ???

#3734 Gumóka
2021-11-05 17:38:03
Válasz erre

Válasz fexco #3733. hozzászólására

Az minden gumit megesz. Itt a técsóba mikor a Tx-re megjött a gyári új kukkerasztal, öregapám is lelkendezett őszön, hogy tárcsa nélkül patent pályát fordít a vogel eke, aztán következő éven már megint ment a tárcsa.

A técsóba meg nem, a rábának mindegy vóót' smile sweatdrop

#3733 fexco
2021-11-05 17:10:05
Válasz erre

Válasz csferri #3729. hozzászólására

Nekem is a nh azzal jött.ugyanezeket tudnám elmondani én is.hátrányát amit eddig tapasztaltam:a szántáskor a kukoricatorzsa széttmarja az egész futofelületet.de lehet egyik se birná.a ekén bkt gumi van gyárilag,azt is széttbassza....smile cursing

#3732 csferri
2021-11-05 16:58:18
Válasz erre

Válasz atisgyulai #3731. hozzászólására
Az oké hogy nem megy de lehet szélesebbre kell tenned a nyomtávot hátul mert közel lesz a fülkéhez, az egyeneshidasnak alapból is közel van ,szívtunk már ezzel sarasabb őszön szántásba egyszerűen berakja sárral a fülke meg a gumi közt, irtó sz@r kipucolni volt hogy egyszerűbb volt a kereket levenni és úgy kiszednismile sweatdrop

#3731 atisgyulai
2021-11-05 15:10:33
Válasz erre

Válasz csferri #3729. hozzászólására

Ez a traki nem megy sorközbe.
Van alliance nekem is 11,2×20. Eddig jó.
Bkt -t, alliance-t drágábban találtam csak.

#3730 G Tomi
2021-11-05 13:51:56
Válasz erre

Válasz mankipper #3725. hozzászólására

Nekem ilyen van a Landinin, így vettem, de még nem dolgozott sokat, így élettartamról nem tudok nyilatkozni. Ami feltűnt, hogy nagyon jó az öntisztuló képessége, valamint jól is kapaszkodik.

#3729 csferri
2021-11-05 13:09:30
Válasz erre

Válasz atisgyulai #3727. hozzászólására
Nekem a Ferga azzal jött, meg mikor az MTZ-re vettem 2 éve akkor volt a gumisnál de nem az lett hanem aliance előre hátra,jók is egyenlőre. A Mitas jó nagy és széles körmökkel van az biztos, a szélessége még a körmöknél is kicsit több mint a megadott ,520-as gumi 530 a körmöknél oldalfalnál legszélesebb méret kb 560 itt bukott is a dolog a fergát sorközbe tennismile sweatdrop, szóval méregessél mielőtt megveszed mert az mtz-nek sem sok van a gumi oldala és a fülke között. Amúgy szerintem a BKT vagy Aliance teljesen jó és olcsóbb is.

Nincs profilkép
#3728 Sk Laci
2021-11-05 12:03:31
Válasz erre

Válasz atisgyulai #3727. hozzászólására

Nekem Mitasokkal van szerelve a Zetor. De 38 kerék.
2004-ben ilyen gumikkal vettem újonan. A körmök tövénél megpattog, de az élettartamra semilyen negatív hatást nem vettem észre. A traktorban 5700-5800 óra körül lehet, rakodik is targoncavillával 1000 kg-os bigbag kiengedve 3 m-re hátra hosszabbítókon, plussz a targoncavilla súlya kb 1000+ kg /3 tagú, 6m emel/, a gumik bírják. Mostan lehetnek 30-40 %-sak.
Az elején is Mitas volt, de már cseréltem Taurusra, de a Taurusok sokkal gyorsabban kopnak, mint a Mitas gumik. 14,9-24 gumi méretnél 1 körömpárral több van rajta, mint a Tauruszon, és elég magas körmökkel van gyártva.
Ha nincsen valami gyártási hiba a gumiban, akkor elégedett leszel vele.

#3727 atisgyulai
2021-11-05 11:40:56
Válasz erre

Üdv!
Mitas gumival kinek milyen tapasztalata van?
Mtz-re lenne, 18,4-R34.
Vagy esetleg más márka, hasonló árfekvésben?
Kínait, oroszt inkább hanyagolnám, de milliókat sem szeretnék kiadni rá!
Szóval kinek mi az "arany középút"?!

Cikkajánló


13+3 újdonság az Agroinformnál 2021-ben
13+3 újdonság az Agroinformnál 2021-ben
Sikeres évet zár Magyarország vezető mezőgazdasági portálja.
Ha ez a károsító megjelenik, biztosan vége a paradicsomnak
Ha ez a károsító megjelenik, biztosan vége a paradicsomnak
Fertőzés esetén meg kell semmisíteni az állományt.

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

Húzólap kistraktorhoz
Húzólap kistraktorhoz

110.000 Ft

Dutra,  Csepel izzítógyertyák
Dutra, Csepel izzítógyertyák

2.000 Ft

Házi nyúl
Házi nyúl

1.500 Ft

Gumiabroncs
Gumiabroncs

30.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2021 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]