Hirdetés
Fórum
- Milyen pótkocsit vegyek? új
- Agrártámogatások kifizetése új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- SPC-6 vetőgépek új
- GPS működése új
- Ingyenes RTK korrekció közösségi alapon új
- Szója termesztése új
- Kukorica vetési idők ki mit, mikor? új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- AÖP-Agrár Ökológiai Program új
Cikkajánló
Hirdetés
Hogyan változtatta meg a digitális átállás a gazdálkodást az Aranykalász Kft.-nél? +VIDEÓ
Közel egymilliárdos beruházással újult meg a teljes géppark.
Sajtóközlemény
201 hozzászólás
Válasz #200. hozzászólásra
szerintem a fordítóprogram
Válasz #197. hozzászólásra
Jó, a viszkókuplungos ventilátor rendben, de a sztatikus kifejezés hogy kerül ide?
Azt nem értettem.
Válasz #195. hozzászólásra
http://users.atw.hu/mb-w108/tech/visco.htm Így egyszerűbb
Válasz #194. hozzászólásra
"kompresszió gyújtású motorok"
ez ugye a dízel motor?
Válasz #196. hozzászólásra
Mi rövidítve viszkóventillátornak hívjuk,nem ócsó ha beszarik
Válasz #193. hozzászólásra
Jajjjjj na így lehet háborút nyerni..
Bár a szalagon alig bírják le húzni a csavart annyira megy ! Micsoda kapitalisták lettek !
Válasz #194. hozzászólásra
n ott elakadtam, hogy " viszkosztatikus ventilátorral"
az mi?
#1. hozzászólás, Dinamo küldte be 2013-12-12 18:05:26-kor | [TÖRÖL] | Felhasználó kitiltása: egy napra | egy hétre | egy hónapra
Az elmúlt hetekben, főleg az idei hannoveri AGRITECHNICA nemzetközi vásár (2013.11.12 – 16) után egyre több fórumon, kerül középpontba a traktorokba beépített kompresszió gyújtású motorok szennyezőanyag kibocsátása. Több helyütt lehet hallani és/vagy olvasni:
"Emissziós norma: TIER III." "Engine Stage III A Type".
"Az új........4-hengeres, 3.620 cm3-s löket térfogatú Tier 4i motorok, elektronikus vezérlésű közös nyomócsöves befecskendezéssel, turbó-töltőkompresszorral és közbenső hűtővel illetve megfelelő viszkosztatikus ventilátorral biztosítják a legmagasabb szintű teljesítményt, megbízhatóságot és élettartamot."
"A széria modelljeiben 8.700, illetve 12.700 cm3 lökettérfogatú közös nyomócsöves motorok teljesítik a legújabb Tier 4A környezetvédelmi szabvány előírásait, miközben nagyobb teljesítményt és nyomatékrugalmasságot, valamint alacsonyabb fogyasztást biztosítanak."
Ön szerint azonos normákat jelent a két kifejezés?
Vitassuk meg!
MTZ
Válasz #188. hozzászólásra
Szia tavaly az Omék-on láttam,
, egy D-245 motorra rá tettek egy Bosch magas nyomású rendszert,a motor belselyében mit változtattak az nem derült ki de a teszten 10-15% kal több gázolajat evett mint a régi Mtz,az ára viszont szerintem nagyon magas tavalyi árat irok 8650000+áfa
Válasz #188. hozzászólásra
"Sztalin csikó" ez akkor is MTZ marad de legalább a "csontkovácsok is megélnek"!!
Válasz #189. hozzászólásra
Javítom. A .4-es motrokról?
Válasz #188. hozzászólásra
eddig azok voltak az 50-est kivéve
Sziasztok!
Valaki hallott már valami gyakorlati infót MTZ .4-es közvetlen befecskendezésű motorokról?
Válasz #185. hozzászólásra
Csináltak egy 2.400.000 eurós mintafarmot de borzasztóan néz ki. A fekete holsteinok átlagtermelése 17 liter/nap. Géppark nulla. Valami ősöreg gépek vannak. Új gép csak a takarmánykeverő volt de abból mindjárt kettő mert az első nem fért be az istálóba. A tehenek dögledeznek szóval valódi mintafarm.
Válasz #185. hozzászólásra
Kint a farmon volt valami ősőreg homlokrakodos MF nyakig ganyésan de nem tom milyen tipus.
Válasz #184. hozzászólásra
Meg van meg az MF 3080?
Válasz #182. hozzászólásra
Sajna nem volt. Csak megmutatták az egyetem Krone BigX-ét és Big M-jét. Kb ennyi volt ami gepekhez kapcsolodott.
sziasztok egy kis magyarazatot szeretnek.mit jelent a forgato nyomatek 1367Nm 1500 fordulatnal a motoroknal es az hogy forgato nyomatek tartalek 42% remelem hejesen irtam le kőszi
Válasz #181. hozzászólásra
Volt mechanika is Cj, nem csak zoo???
Udv, hogy vagy?
Válasz #180. hozzászólásra
Első jel általában, hogy kihagy alapjáraton a motor. Ha már nagyobb a baj, akkor erőtlenné válik és füstőlni kezd a motor.
volna meg kerdesem: miröl veszitek eszre hogy a com.Rail motolnal rosz vagy rosszak a befecskendezök?
Válasz #178 hozzászól
ertem de meg van ot egy fem tartajocska az minek ot.valami nyomas szelep?
Válasz #177. hozzászólásra
A venturi elv alapján elszivja a durva szemetet a légszűrő elől,
szevasztok volna kerdesem. A N.H. T 8040 traktoron van a motornal egy csöv amej a levegö szürö elöt van a egyik vege amasik vege meg a kipufogo tonpitojaba van bevezetve mire szolgal?
Válasz #170. hozzászólásra
mert gondolod hogy a inter.k. piszkos es atol melekszik
Válasz #173. hozzászólásra
Hidd el, ez a turbófeltöltő normális müködésének az elkerülhetetlen mellékhatása.
Válasz #173. hozzászólásra
Nem kéne e miatt aggódnod, ez szvsz normális.
Válasz #169. hozzászólásra
ugy latom hogy voros a turbo mert ha ulok a kabinba egy kis resen be tudok lesni a kapota alá.Eloszor aszt hittem hogy egy "szenzor" vilagit de nem a turbo voros mind a kajha cso. A leterheles %ban a traki kimutatya a tenleges fogyasztas orara vagy hektara vagy bilanatni fogyasztas, amilekit akkarom aszt nezhetem es stb. Interkolernak mi koze lehet hoza a melegeteshez. A turbonak az a resze voros ahol a kipufogo gazok jon ki az ontveny.
Válasz #171. hozzászólásra
hát tényleg nem értesz hozzá!a turbót a kipufogó gáz forgatja annak a hőjétől lehet piros!
én nem nagyon értek hozzá
de mintha a turbo csak levegőt préselne az égéstérbe.
talán nem meg felelő a kenése mivel magas fordulaton forog, ez nem azt jelenti nem meleg de ha izzik az má legalább olyan 600 celsius körül lehet.
ami azt jelenti tolja becsülettel a levegőt az égés térbee.
de a szakiknak ezt tudni kéne
Interculler tiszta?
Fordnak Honnan látod menet közben hogy vörösödik a turbo,gondolom ha terhelés után megálsz közvetlen és kinyitod a gépháztetöt akkor már nem hiszem hogy vörös.Rába 250-nél lehetet látni
Válasz #167. hozzászólásra
kiírja a gép!ez nem zt!
Válasz #164. hozzászólásra
Kérdés, hogy honnat tudod, hogy 70%-os a terhelés?
Válasz #165. hozzászólásra
Elég az nem marad több korom, mint ha csak gázo.lenne.
Válasz #163. hozzászólásra
Igazat adok a viz is bizonyos szenezodes csak neha nem a gaz olaj gyarto hibaja hogy belekerul. A T2 olajal hogy belekeverni a gaz olajba azal nem ertek egyet mival hogy a eges kor valamenyi karbont hagy magautan.
Szeretnem megkerdezni hogy ha a motor 70%kos leterhelesnel miert vorosodig a turbo-compresor?mi lehet a oka?Vagy ez normalis?Common rail motornal.
Válasz #161. hozzászólásra
A víz is szennyeződés a gázolajban
Válasz #161. hozzászólásra
Nem lesz videó koma?
OFFTOPIKBA írtam mi az 1. lépés.
Szevasztok sracok a common rail motoroknal a nyomás 1300-2000barig van es ez motortol fügöen ugyan eszt a nyomás tarcsa a nyomo csö az az a nyomás tároló csö. Hisz azért hivjak nyomás csönek. Ez a nyomás egész a fecskendezöig van. Olvastam nálatok hogy a fecskendezöt vagy a nagy nyomásu pumpát a piszkos gáz olaj teszi tönkre. Ez igy nem tejesen igaz. Mert a vízröl elfeletkesztetek, hát a gáz olajban lévö víz a legnagyob elensege a common rail motoroknak.
Szeretném megkerdeszni ki tudna tanacsot adni. en egy new holland T8040sel járok aminek a maximum motor fordulat 2300, csak aszt nem tudom hogy munka kozben mijen fordulatok kellene dolgozni vele mert halotam hogy 1500-1800 kellene vele dolgozni. De ez nekem valahogy kevesnek tünik, mivel hogy common rail motor van benne.
Válasz #156. hozzászólásra
Felénk 30ezer/csúcs. Bár ha hozzá vesszük még a rail csövek ultrahangos tisztítását 2000/db etyepetye... szóval zsebbenyúlós a odlog. (az ultrahangos tisztással is vannak fenntartásaim, amit én láttam az nagyon bóvlinka tűnt) Befecskendező fejekben általába nem a porlasztó csúcs megy el és ha el is megy nem az a drága hanem a "vezérlőtolattyú" én így hívom, nem tom mi a hivatalos neve. :) Nekem számla nélkül már mondták 20000/db-ra a felújítást. Ha van nagykeres ismerős aki hoz hozzá készletet akkor házilag még lehet ebből is spórolni pár ezret.
Válasz #158. hozzászólásra
Ha visszaolvasod a topicot akkor ezt a témát már kitaglatuk egyszer nagyjából...
A szennyeződésekhez még annyit hogy állítólag a kémiai szennyeződésekkel van a gond... savas a gázolaj megmarja a felületeket. Hiába a mikronos szűrő...
Válasz #156. hozzászólásra
"
Nekem azt mondta a mester, bár meg nem mutatta, hogy a nagy nyomás és a bekerülő szennyeződések miatt kopik a csúcs.
"
Olvastam egyszer, hogy a common rail motorok legnagyob ellensége az üzemanyag. Kezdve azzal, hogy annyira pontos illesztések vannak, hogy az üzemanyag kenőképessége nem megfelelő hozzá, tahát nagyobb a kopás a kelleténél. Többektől hallottam már, hogy az üzemanyaghoz kevernek kétütemű motorhoz való olajat. A dózist mindíg elfelejtem, de 100l gázolajhoz talán 1 liter. És akitől először hallottam ezt, annak a haverja a 10 millás audiba rakja. De több cr-es motorú traktorral rendelkező vállalkozó is használja. A másik meg az, hogy az üzemanyag tisztaságával van a legnagyobb baj. Az újságcikk szerint ezekhez a motorokhoz légmentesen zárt üzemenyagtartályok és tankoló állomások kellenének, olyan, mint a gázos kocsik tankolója. Mert a levegőben lévő porszemek is károsítják a rendszert. Nemhogy még a kanna alján úszkáló szutyok. Az üzemanyag rendszerbe pedig a beépítettnél sokkal finomabb szűrő kellene, ami mikronos szennyeződéseket is ki tud szűrni. A cikk állítása szerint ha így kezelnénk az üzemanyagot, akkor a motorok élettartama akár a többszörösére is emelkedhetne. Ez azért elgondolkodtató.
lesznek ezek olcsóbbak is,csak most van nagyon felfutóban a dolog és a nagy beruházások megtérülését megkell oldani valahogy. Később meg majd versengenek a munkákért,amikor már miskolcon most is egykezemen nemtudom megszámolni mennyi adagolós van aki VP-t meg commonrailt tud javítani gyári bosch padjain...Konkurecnia egyre nő árakkal versengeni kell.
Hajdúböszörményben is beakciózták a VP-s adagolók munkadíját múltkor olvastam, már csak 60ezer a vp 30-é meg 75 a 44-é...
a kocsimon VP30 van, szóval jósokba fog fájni az egész buli...
bár 45-ért komplett 100%-ra felújított ugyanilyen adagoló van csak mechanikusban. Lehet rádobom aztán a maradék különbözetből megvan a többi anyag költsége és félaron végzek és megbízhatóbb lesz az autó.
Mert ezek a VP-s adagolók gondolnak egyet és kimegy az elektronikájuk... Ismerős körben márkától függetlenül nagyon sokan otthagytak 150-200ezreket csak egy buzi elektromos csepp dobozért szervízekben...
Válasz #155. hozzászólásra
Nálunk kb 38000 Ft-ért ujitanak fel egy porlasztót a renault dci-hez. Hogy mennyit bir azt nem tom. Nekem azt mondta a mester, bár meg nem mutatta, hogy a nagy nyomás és a bekerülő szennyeződések miatt kopik a csúcs. De szerencsére legtöbbhöz van eredeti gyári javitókészlet. Az új bosch porlasztó(nem renaukt-hoz) kb 150-160000 FT.
No, csak összeszedjük a tudományt apránként! :)
Szervizelhetőségükről mit tudtok? Nagynyomású pumpa, porlasztók? Én elvittem a kango csúcsait beméretni egy bosch szervízbe (azt mondták mindenhol hogy csak laboratóriumi körülmények között lehet szétszedni őket) és vesztükre beengedtek a műhelybe ahol a próbapad volt és megmutogatta a srác hogy megy a csúcsok bemérése, egyik xart szétszedte előttem megmutatta mi a hiba. Majd összerakta és kész. Gatyámat otthagytam fél óra alatt azért hogy megmondja xarok a csúcsok. A műhely az kb annyira volt laboratóriumi mint nálam a lovak istállója. Gondoltam ha ennyi az egész tudomány akkor megpróbálkozom vele. Összejött, nem tudom hogy csak véletlenül vagy jó ez így de azóta megy. Azóta valamelyik fórumon olvastam olyat hogy ezek a "házilag" felújított csúcsok kb 10000kmeket bírnak ki. Ebbe még csak olyan 2000körül van úgyhogy majd elválik...
Válasz #153. hozzászólásra
A nyomás is, és a befecskendezési idő is számít.
A fúvókát úgy kell méretezni, hogy teljes dózisnál se közelíthesse meg a teljes kitöltési időt (a befecskendezési ablakban - abban az időintervallumban, amikor egyáltalán lehet befecskendezést csinálni - soha nem lehet folyamatosan nyitva.)
Arról sem szabad elfelejtkezni, hogy egy munkaütemben több befecskendezést is végez a rendszer, a jobb égés, a simább járás és az egyenletesebb szerkezeti terhelés érdekében.
Válasz #152. hozzászólásra
A fordulatszámot a mennyiséggel vezérli.
A mennyiséget pedig a csőnyomással szabályozza.
A befecskendezés(ek)nek egy adott idő intervallumban kell végbemenni.
Kb.ennyi elnagyolva.Az én tudásom is elég hézagos!
Válasz #151. hozzászólásra
Szerintem főleg a porlasztócsúcsok nyitvatartási idejével vezérlik a fordulatszámot. De ezt csak úgy tippelem nem tudom biztosra.