Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak650 FtEUR393.08 FtUSD367.24 FtCHF402.9 FtGBP457.25 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
az a baj hogy a java nem lenygel hanem valami vacak kínai cucc.
csak rányomják hogy lengyel, kereskedő sem tudja melyik-melyik.
tudnak a lengyelek nagyon jó cuccokat csinálni de nagyon hamisítják őket. épp ezért.
Nincs velük tapasztalatom, nem használtam. De majd másnak hátha van véleménye.
Én úgy vélekedem erről ha ez is olyan lengyel minőség mint az adagoló fejszelep része akkor inkább ne. De lehet rosszakat fogtunk ki belőle.
Hogyne
Mint már írták "ha rámhallgatsz akkor a legolcsóbb 5 gyűrűst aztán jólvanaz."
Nem kell túl bonyolítani. Így is úgy is füstölni fog Gyűrű HBR MTZ
/nálunk bevált/
mezőszilasiakat felhívnám hogy ebben a méretben ehhez a motorhoz van e valami rendes gyűrűjük.
99% hogy lesz, vagy tudnak szerválni, nem unortodox méret ez sem..
Levettem a fedelet én nem láttam kapcsolót. Mikor megpucoltam először olyan volt mintha darabosan kapta volna az önindító az áramot. Meg nyomtam féktisztítoval és jó lett!!
Fú nemtom mi volt a választék henger dugó komplett lapos tetejű dugóval volt valami 12 ezer péz. A nejem vette, elsőbálozók 10% kedezményt kapnak a habinál. ;-))
55 ezer körül hagytam ott akkor a 2 henger meg 2 komplett szerelt nem izzítós hengerfej, meg pár csipp csupp dolog. Pld porlasztócsúcs. Meg tudom keresni a számlát, gyűjtöm. Hbr gyűrűket kaptam meg a ngerr dobozára cirill betűkkel valami "bankom" van írva. 5 gyűrűs. Füstöl a traki mint az urasági trágyakazal, csodákat nem kell vári tőle. Pedig mostmár az adagolóis pöpec lett, a teljesítmény is nőtt.
Na azért van jó hírem is! Meg lett a hiba az indulásra!!A képen látott valami alatt van egy relé mikor elindul átkapcsol,nos mikor nem ketyeg akkor meg nem volt rendes érintkezés.De most JÓ!!
Köszi a hosszú kimerítő válaszokat! Igen nem az én traktoromról van szó. De viszont jó cimbora!! Nem szeretném felesleges költésbe zargatni. Úgy beszéltük meg amit ti is irtok. Dugó 5gyűrűs valami olcsóbb, meg széljelszedés útán meg látjuk,hogy be mart vagy nem!! A porlasztót minden féle képpen megnézem még hajtókarcsapágyat ki szoktam cserélni ha széljel szedem.
Én is azon a véleményen vagyok hogy jó lesz az az 5 gyűrűs. Dugót meg olyat veszel bele amilyen kialakítású jelenleg is van benne. Hengernél mindenféleképpen nézd meg a külsejét is hogy van kialakítva, mennyire van sorjázva. Amelyik ormótlan, gány kinézetű és nem annyira "oroszos" azt hanyagold. Tömítést meg vagy veszel vagy pedig magad csinálod persze ha az időd engedi és árban mi a helyzet. Most mivel a belinkelt tömítéses bolt nincs közel hozzám meg annyira ilyen t16 bolt sincs így csakis rendelnem kell. Felmerül a tömítés pontossága is. Én úgy szoktam veszek klingeritet és abból vágom, az aztán pontos lesz meg egy kis tömítőpaszta neki és nem fog szivárogni. Motor olajszivattyú cserét meg kihagyod ha rám hallgatsz, egyrészt megkíméled magad további bontástól /feltéve ha nem ment ki a bronzpersely a kiegyensúlyozó tengelynél mert akkor bontás tovább és újra állítani a fogaskerék vezérlést meg csupa ilyen finomságok/ ezek a motorok nem arról híresek hogy ez ment tönkre tudja az a 3 bart.
Meg mivel nem saját traktort javítasz úgy gondolom pénztárca kímélő lesz a tulaj számára mert azért ilyen eset is van. Amúgy miket cserélsz? csináltál már árajánlatot?
és még mielőtt elfelejteném, hogy állsz a géptároló építéssel?
hát, ha rámhallgatsz akkor a legolcsóbb 5 gyűrűst aztán jólvanaz.
egy centivel sem ér többet a drágább.
csak 5 gyűrűs legyen mert a többit nem szereti.
viszont inkább figyelnék arra hogy összemérjem a két dugattyút csapszeggel és gyűrűkkel. egyforma tömegnek kell lennie.
az eladónak mindegy melyik kettőt adja oda neked, szépen megkéred akkor összegrammolhatod. a régi dugattyú "káros/meddő" térfogatát egy fecskendő vízzel megtudod mérni. javasolnám hogy az újon is mérd meg. egyezniük kell, főleg egymással.
mérd össze a régi és az új dugót. főleg a csapszegtől az aljáig levő távot. egyezniük kell.
ezek sokkal fontosabbak ilyen kis teljesítményű motornál.
ha meg már belemászol a motorba esetleg tőcsavarokat érdemes újat venni. nem szoktak, én magam részéről ragaszkodom hozzá.
amit lehet tömítésből meg inkább innen rendeld:
hengert egyszer tömítés nélkül feltenném indigóval hogy rendesen lapra fekszik e.
ilyen apróságokon múlik a java a dolognak.
ha jól emlékszem "öregdömperes" szenvedett 3 vagy 4 gyűrűs szettel, de aztán neki is maradt a jól bevállt 5 gyűrűs cucc.
ha már motorbontás gondolom egyetértesz, olajteknő is repül, meg a tömítése. nincsen túl sok értelme egyúttal nem kimosni a motor alsófelét, esetleg le lehet szedni hajtókar csészét megnézni hogyan áll a motor. olajszivattyút is cserélnék.
nem akkora plusz költség.
felteszem nem sajátod a gép, ezt szépen értelmesen levezeti az ember hogy sokkal többe kerül újra bontani ha már úgyis ottvan szinte az ember akkor ennyit meglehet tenni. és meg is kell.
nemhiszem hogy sokat kellett volna költeni erre a szekérre.
kérdéses az is mi történt a motorral hogy így köpi az olajat hirtelen.
porlasztó biztosan ugorna.
mert lehet behugyozott aztán azért halt be a gyűrű mert odakozmált. akkor meg nincsen értelme másikat betenni, mert egy hónap múlva ugyanez lesz és te, aki javítottad leszel a balfácán.
persze ez csak az én magánvéleményem.
nekem is anyáznak rendesen amikor "túlbonyolítom" de inkább előtte anyázzanak negyed órát, mint utána éveket.
sokkal jobb hogy előtte van egy kis csúnyanézés, aztán utána meg sok öröm meg köszönet.
Ez egy T-16-os ami nagyon köpi az olajat. Még nem szedtük széjjel,csak információ gyűjtés van. Van Habinál olyan készlet ami 25000 ft de olyan is ami 50000ft. Tudhat kétszer annyit a drágább? Mondjuk ez a kérdés mindekihez szól
Persze nem hat vissza ez egyértelmű. Vagys biztosan vcisszahat, de nem érezzük, ez a szerencse néha. Néha meg full alászedett kormánnyal indulok sárban egyenesen hátra és nem is sejtem, hogy talajmunka folyik elől csak pár méter után mikor kijön a túrás a plató árnyékából. :-))
Nekem mindkét fajta traktorom van (T16) a szelepbemartrat javítottam egy évvel korábban mint a laposdugós régebbit. Annyi biztos, hogy a hengerben izzítós az újabb fajta és az a szelepbemart.
Sajnos nem méregettem meg egyiket sem, hogy nagyobb-e a lökethossza a szelepbemart dugósnak vagy hogy alacdsonyabb-e a henger (gyári tuning idők folyamán esetleg) vagy épp a dugó magasabb-e? ezért a régi torokizzítós traktrorba lapos dugókat vettem mert gyárilag olyan volt. Féltem, hgogy nem lesz kompresszió a szelepbemart dugóval.
ezt a kérdést.. nemtudom megválaszolni, azt tudom megmondani hogy miért találtak ki ilyen dugattyút.
eredetileg a szelep bemarás úgy született hogy sokan vannak akik szeretnek motort tuningolni. a bemarás csökkentette a dugattyú tömegét ami jó. és több hely maradt a szelepnek nyitáskor. ami szintén jó, mert több a térfogatáramlás a nagyobb szelepemelés végett.
aztán időközben megjelentek a vezérmű szíjak láncok és fogaskerekek helyett. amik eltudnak szakadni.
na most az elején ezek a szíjak nem voltak túl megbízhatóak, ezért a bemarást úgy képezték ki hogy egy ilyen hiba esetén se mutatkozzon be a szelep a dugattyúnak mert az ugye nem viszontagság mentes ismerkedés.
node, a szelep bemart dugattyú csökkenti a kompressziót is, ha olyan motorba teszik amiben sima dugattyú volt. ez lehet jó is meg nem is, ha turbózni akarunk akkor főleg egy benzines motornál ez egy olyan tulajdonság amit szeretünk, mert nem lesz túl nagy a kompresszió amikor megjön a töltőnyomás és nem fog szétesni a motor kopogás végett, illetve nem kell nagyobb oktánszámú üzemanyagot használni.
összegezve ha egy motorban olyan dugattyú van ami szelepbemart akkor azt érdemes beletenni. ha sima van benne és ez egy szívó motor, akkor meg simát. mert ha nem, akkor csökken a lóerő, és nehezen fog indulni.
hogy melyik a "jobb" azt nem lehet megmondani, nincsen jobb. azt lehet megmondani csak hogy melyiknek mik a tulajdonságai és miért használják.
dióhéjban a teljesség igénye nélkül ennyit tudok mondani, ha t-16 motorját újítod fel akkor valami 5 gyűrűs dolgot nézz bele, azokat szokta kajálni. dugattyúból meg amilyen volt benne , ha szelepbemart akkor azt tennék bele.
na most hirtelen megfogtál, végülis lehet olyan orbit is aminek van beépítve nyomáshatárolója meg olyan is aminek külső kell.
de nem ezért kérdztem, hanem azért mert orbitnál mindegy mi történik a kerekekkel, az ugyan nem hat vissza a kormánykerékre, az nem áll vissza egyenesbe sem kanyar után. nem szabad neki.
a szervó az csinál olyat. de szervós traki az nem egy megváltás..
Orbitos igen. Nyomáshatároló szelep azért kell az orbit meg a szivattyú közé mert ha kitér végállásba a munkahenger az orbit nem tudja te kifeszíted a kormányt az orvbit meg küldené az olajat bele tovább.. De ez csak az én elképzelésem mert fogalmam nincs mi van egy orbitban, szerencsémre nem láttam még a belét de nem is akarom.
Nekem gyári a traki és ígyvan megoldva., lesz időm majd lövök fotót
de.. orbit rendszerű az? elvileg ott nincsen visszahatás, nem olyan mint a szervó.
2 szivattyúnak akkor van értelme ha 3 pontost használod kanyarodás közben.
Miért ne mehetne a gyári szivattyúval a gyári tartályból?
Ott a szűrő a szivattyú. Nekem gyárilag orbitos és úgy van. A gyári szivattyú tekeri nem dupla szivattyú meg semmi csoda, sima NS10 mtz kormányszivattyú.
Ne felejtsétek a nyomáshatároló szelepet ki a körből anélkül szerintem csúnyán felszökik a nyomás ha kitekeritek a kormányt végállásba.
Nekem a markoló a legrégebbi fajta T-16 amin nem lehet állítani a kormány dőlésszögét, csak egy sima kupfogaskerék pár van az idraulika tartályban mint kormánymű. ha átmegy egy kövön a traki vagy nyomba megy a kerék akkor viszontlátásra van az ujjaimnak ha lazán fogom a kormányt. Ha erősen akkor meg beb@szom a könyököm az ajtónál a fülke szélébe. Mondjuk 'B'oszlop :) Na ez a halálom ez a kormány, hegyesre rakott plató ganéjjal nem boldogulnék az biztos.
nemtudom mennyibe kerülhet egy mtz kormányszivattyú, egy munkahenger, egy orbit, meg a tömlők..
de lehetséges hogy utánnajárnék.
tartályt meg nem ügy csinálni, 5-8 liter ennek bőven elég...
Szép napot mindenkinek!!
Lenne egy kérdésem...ha kormányszervót szeretnék a trakira, és gyárilag nem volt rajta akkor rá lehet építeni???
Műszakin nem kötnek bele?
Kinek mi a tapasztalat?
Meg kell próbálni. Viszed magaddal a régi golyót+rugót és összehasonlítod. Csak újra olvasva te most neten rendeled? Ott van még a traktorker náluk biztos van
Ismét segítséget szeretnék kérni T 16 szereléssel kapcsolatban. Kulisszarögzítő rugót és golyót kellene rendelnem hozzá, viszont felmerült egy kérdés: Nekik készleten csak T 25-höz való rugó és golyó van. A T 25-ben ugyanolyan van, mint a T16-ban vagy teljesen más ez az alkatrész a két traktorban?
Mikor elővettem a markolónak valót 10 év után küllőre indított de egy deja fogyasztó nem működött. Mindeen kapcsoló kapott wd40et és ekezdtek működni. Pár nap használat óta minden van. Egy vezetéket kellett kicserélni ami hátra megy, mert az már akkor durván nézett ki mikor megvettük.
Azóta a generátor töltőkábelén cseréltem egy eemjeire hullott csokit, egy szétpállott csúszosarut ami pirosra izzott a refiknek mert lötyögött eleve a kapcsolón és nem 45/45w R2 izzókat adtak a boltban hanem 75/75w hella :-)) nem semmi áramot harap ki a drótból azóta a pilács és semi baja. Pedig ha látnátok azokat a kapcsolókat, nagyrésze ezeréves magyar kisipari hulladék.
Relézni akartam én is de fölösleges. Elvben egyetértek vele, hogy jó de amíg ez így megy addig hozzá nm nyúlok.
7167 hozzászólás
Válasz mz/x #5164. hozzászólására
Van fingatva a gép rendesen..
Válasz mz/x #5164. hozzászólására
Válasz mz/x #5164. hozzászólására
Ez mán beszéd!
Jó múltkor még a tárcsát is húztad veleés tettél fel videot azt is vitte
A T-16-os Lajta 32 soros vetőgéppel Gépkönyv szerint minimum 30 kW-os traktorhoz tervezték. Harmadikkal vitte.
Akkor maradunk annál amit adnak!!
Válasz Maszek Zs #5160. hozzászólására
az a baj hogy a java nem lenygel hanem valami vacak kínai cucc.
csak rányomják hogy lengyel, kereskedő sem tudja melyik-melyik.
tudnak a lengyelek nagyon jó cuccokat csinálni de nagyon hamisítják őket. épp ezért.
Válasz Maszek Zs #5160. hozzászólására
Nincs velük tapasztalatom, nem használtam. De majd másnak hátha van véleménye.
Én úgy vélekedem erről ha ez is olyan lengyel minőség mint az adagoló fejszelep része akkor inkább ne. De lehet rosszakat fogtunk ki belőle.
Válasz Myrrdin #5158. hozzászólására
Ahhoz a Lengyel készlethez mit szóltok amit helyettesítő megoldásnak ajánl??
Válasz Myrrdin #5158. hozzászólására
Vagyis pontosabban az enyémben ilyen HBR van ami T-25höz hoz.
Emlékszem rá: ahogy kivettem a dobozból pont így rendeződtek el maguktól az asztalon ahogy a képen van, nem úgy mint az MTZhez való
Válasz Gyoszor #5157. hozzászólására
Ki kell próbálni, egyszer élünk.
közben ilyet is találni:
T-25 gyűrű klt 1/dugó 105mm 5gy HBR
Válasz Myrrdin #5156. hozzászólására
Na nekem ilyen van benne.
A MAR-MOT milyen? vettem, hogy majd belerakom de még nem jött el az ideje.
Válasz Maszek Zs #5154. hozzászólására
Hogyne
Mint már írták "ha rámhallgatsz akkor a legolcsóbb 5 gyűrűst aztán jólvanaz."
Nem kell túl bonyolítani. Így is úgy is füstölni fog
Gyűrű HBR MTZ
/nálunk bevált/
Válasz Maszek Zs #5154. hozzászólására
mezőszilasiakat felhívnám hogy ebben a méretben ehhez a motorhoz van e valami rendes gyűrűjük.
99% hogy lesz, vagy tudnak szerválni, nem unortodox méret ez sem..
És tud valaki 105mm-es átmérőben valami jó gyűrűt?? Hátha van és sikerülne el érni,hogy ne füstöljön.
Válasz Gyoszor #5151. hozzászólására
Levettem a fedelet én nem láttam kapcsolót. Mikor megpucoltam először olyan volt mintha darabosan kapta volna az önindító az áramot. Meg nyomtam féktisztítoval és jó lett!!
Válasz Maszek Zs #5144. hozzászólására
Fú nemtom mi volt a választék henger dugó komplett lapos tetejű dugóval volt valami 12 ezer péz. A nejem vette, elsőbálozók 10% kedezményt kapnak a habinál. ;-))
55 ezer körül hagytam ott akkor a 2 henger meg 2 komplett szerelt nem izzítós hengerfej, meg pár csipp csupp dolog. Pld porlasztócsúcs. Meg tudom keresni a számlát, gyűjtöm. Hbr gyűrűket kaptam meg a ngerr dobozára cirill betűkkel valami "bankom" van írva. 5 gyűrűs. Füstöl a traki mint az urasági trágyakazal, csodákat nem kell vári tőle. Pedig mostmár az adagolóis pöpec lett, a teljesítmény is nőtt.
Válasz Maszek Zs #5150. hozzászólására
Ilyen a régi fajta fesszab? Ezen van a könyv szerinti téli nyári váltókapcsoló?
Na azért van jó hírem is! Meg lett a hiba az indulásra!!A képen látott valami alatt van egy relé mikor elindul átkapcsol,nos mikor nem ketyeg akkor meg nem volt rendes érintkezés.De most JÓ!!
Válasz Myrrdin #5146. hozzászólására
A géptároló meg alszik.
Válasz Maszek Zs #5147. hozzászólására
Bocs elfelejtettem a szivattyú most is 3bár nyom.
Köszi a hosszú kimerítő válaszokat! Igen nem az én traktoromról van szó. De viszont jó cimbora!! Nem szeretném felesleges költésbe zargatni. Úgy beszéltük meg amit ti is irtok. Dugó 5gyűrűs valami olcsóbb, meg széljelszedés útán meg látjuk,hogy be mart vagy nem!! A porlasztót minden féle képpen megnézem még hajtókarcsapágyat ki szoktam cserélni ha széljel szedem.
Én is azon a véleményen vagyok hogy jó lesz az az 5 gyűrűs. Dugót meg olyat veszel bele amilyen kialakítású jelenleg is van benne. Hengernél mindenféleképpen nézd meg a külsejét is hogy van kialakítva, mennyire van sorjázva. Amelyik ormótlan, gány kinézetű és nem annyira "oroszos" azt hanyagold. Tömítést meg vagy veszel vagy pedig magad csinálod persze ha az időd engedi és árban mi a helyzet. Most mivel a belinkelt tömítéses bolt nincs közel hozzám meg annyira ilyen t16 bolt sincs így csakis rendelnem kell. Felmerül a tömítés pontossága is. Én úgy szoktam veszek klingeritet és abból vágom, az aztán pontos lesz meg egy kis tömítőpaszta neki és nem fog szivárogni. Motor olajszivattyú cserét meg kihagyod ha rám hallgatsz, egyrészt megkíméled magad további bontástól /feltéve ha nem ment ki a bronzpersely a kiegyensúlyozó tengelynél mert akkor bontás tovább és újra állítani a fogaskerék vezérlést meg csupa ilyen finomságok/ ezek a motorok nem arról híresek hogy ez ment tönkre tudja az a 3 bart.
Meg mivel nem saját traktort javítasz úgy gondolom pénztárca kímélő lesz a tulaj számára mert azért ilyen eset is van. Amúgy miket cserélsz? csináltál már árajánlatot?
és még mielőtt elfelejteném, hogy állsz a géptároló építéssel?
Válasz Maszek Zs #5143. hozzászólására
hát, ha rámhallgatsz akkor a legolcsóbb 5 gyűrűst aztán jólvanaz.
egy centivel sem ér többet a drágább.
csak 5 gyűrűs legyen mert a többit nem szereti.
viszont inkább figyelnék arra hogy összemérjem a két dugattyút csapszeggel és gyűrűkkel. egyforma tömegnek kell lennie.
az eladónak mindegy melyik kettőt adja oda neked, szépen megkéred akkor összegrammolhatod. a régi dugattyú "káros/meddő" térfogatát egy fecskendő vízzel megtudod mérni. javasolnám hogy az újon is mérd meg. egyezniük kell, főleg egymással.
mérd össze a régi és az új dugót. főleg a csapszegtől az aljáig levő távot. egyezniük kell.
ezek sokkal fontosabbak ilyen kis teljesítményű motornál.
ha meg már belemászol a motorba esetleg tőcsavarokat érdemes újat venni. nem szoktak, én magam részéről ragaszkodom hozzá.
amit lehet tömítésből meg inkább innen rendeld:
tmgy
hengert egyszer tömítés nélkül feltenném indigóval hogy rendesen lapra fekszik e.
ilyen apróságokon múlik a java a dolognak.
ha jól emlékszem "öregdömperes" szenvedett 3 vagy 4 gyűrűs szettel, de aztán neki is maradt a jól bevállt 5 gyűrűs cucc.
ha már motorbontás gondolom egyetértesz, olajteknő is repül, meg a tömítése. nincsen túl sok értelme egyúttal nem kimosni a motor alsófelét, esetleg le lehet szedni hajtókar csészét megnézni hogyan áll a motor. olajszivattyút is cserélnék.
nem akkora plusz költség.
felteszem nem sajátod a gép, ezt szépen értelmesen levezeti az ember hogy sokkal többe kerül újra bontani ha már úgyis ottvan szinte az ember akkor ennyit meglehet tenni. és meg is kell.
nemhiszem hogy sokat kellett volna költeni erre a szekérre.
kérdéses az is mi történt a motorral hogy így köpi az olajat hirtelen.
porlasztó biztosan ugorna.
mert lehet behugyozott aztán azért halt be a gyűrű mert odakozmált. akkor meg nincsen értelme másikat betenni, mert egy hónap múlva ugyanez lesz és te, aki javítottad leszel a balfácán.
persze ez csak az én magánvéleményem.
nekem is anyáznak rendesen amikor "túlbonyolítom" de inkább előtte anyázzanak negyed órát, mint utána éveket.
sokkal jobb hogy előtte van egy kis csúnyanézés, aztán utána meg sok öröm meg köszönet.
Válasz Gyoszor #5141. hozzászólására
Te melyik fajta dugó hüvely készletet tetted bele?
Válasz a2457 #5140. hozzászólására
Köszi az infót egyet is értek,meg nagyából erre is gondoltam.
Ez egy T-16-os ami nagyon köpi az olajat. Még nem szedtük széjjel,csak információ gyűjtés van. Van Habinál olyan készlet ami 25000 ft de olyan is ami 50000ft. Tudhat kétszer annyit a drágább? Mondjuk ez a kérdés mindekihez szól
Válasz a2457 #5138. hozzászólására
Persze nem hat vissza ez egyértelmű. Vagys biztosan vcisszahat, de nem érezzük, ez a szerencse néha. Néha meg full alászedett kormánnyal indulok sárban egyenesen hátra és nem is sejtem, hogy talajmunka folyik elől csak pár méter után mikor kijön a túrás a plató árnyékából. :-))
Válasz Maszek Zs #5139. hozzászólására
Betűről betűre egyetértek a2457 kollega írásával.
Nekem mindkét fajta traktorom van (T16) a szelepbemartrat javítottam egy évvel korábban mint a laposdugós régebbit. Annyi biztos, hogy a hengerben izzítós az újabb fajta és az a szelepbemart.
Sajnos nem méregettem meg egyiket sem, hogy nagyobb-e a lökethossza a szelepbemart dugósnak vagy hogy alacdsonyabb-e a henger (gyári tuning idők folyamán esetleg) vagy épp a dugó magasabb-e? ezért a régi torokizzítós traktrorba lapos dugókat vettem mert gyárilag olyan volt. Féltem, hgogy nem lesz kompresszió a szelepbemart dugóval.
Válasz Maszek Zs #5139. hozzászólására
ezt a kérdést.. nemtudom megválaszolni, azt tudom megmondani hogy miért találtak ki ilyen dugattyút.
eredetileg a szelep bemarás úgy született hogy sokan vannak akik szeretnek motort tuningolni. a bemarás csökkentette a dugattyú tömegét ami jó. és több hely maradt a szelepnek nyitáskor. ami szintén jó, mert több a térfogatáramlás a nagyobb szelepemelés végett.
aztán időközben megjelentek a vezérmű szíjak láncok és fogaskerekek helyett. amik eltudnak szakadni.
na most az elején ezek a szíjak nem voltak túl megbízhatóak, ezért a bemarást úgy képezték ki hogy egy ilyen hiba esetén se mutatkozzon be a szelep a dugattyúnak mert az ugye nem viszontagság mentes ismerkedés.
node, a szelep bemart dugattyú csökkenti a kompressziót is, ha olyan motorba teszik amiben sima dugattyú volt. ez lehet jó is meg nem is, ha turbózni akarunk akkor főleg egy benzines motornál ez egy olyan tulajdonság amit szeretünk, mert nem lesz túl nagy a kompresszió amikor megjön a töltőnyomás és nem fog szétesni a motor kopogás végett, illetve nem kell nagyobb oktánszámú üzemanyagot használni.
összegezve ha egy motorban olyan dugattyú van ami szelepbemart akkor azt érdemes beletenni. ha sima van benne és ez egy szívó motor, akkor meg simát. mert ha nem, akkor csökken a lóerő, és nehezen fog indulni.
hogy melyik a "jobb" azt nem lehet megmondani, nincsen jobb. azt lehet megmondani csak hogy melyiknek mik a tulajdonságai és miért használják.
dióhéjban a teljesség igénye nélkül ennyit tudok mondani, ha t-16 motorját újítod fel akkor valami 5 gyűrűs dolgot nézz bele, azokat szokta kajálni. dugattyúból meg amilyen volt benne , ha szelepbemart akkor azt tennék bele.
Válasz a2457 #5138. hozzászólására
Melyik dugó jobb a szelepbemart vagy a sima?
Válasz Gyoszor #5137. hozzászólására
na most hirtelen megfogtál, végülis lehet olyan orbit is aminek van beépítve nyomáshatárolója meg olyan is aminek külső kell.
de nem ezért kérdztem, hanem azért mert orbitnál mindegy mi történik a kerekekkel, az ugyan nem hat vissza a kormánykerékre, az nem áll vissza egyenesbe sem kanyar után. nem szabad neki.
a szervó az csinál olyat. de szervós traki az nem egy megváltás..
Orbitos igen. Nyomáshatároló szelep azért kell az orbit meg a szivattyú közé mert ha kitér végállásba a munkahenger az orbit nem tudja te kifeszíted a kormányt az orvbit meg küldené az olajat bele tovább.. De ez csak az én elképzelésem mert fogalmam nincs mi van egy orbitban, szerencsémre nem láttam még a belét de nem is akarom.
Nekem gyári a traki és ígyvan megoldva., lesz időm majd lövök fotót
Válasz Myrrdin #5135. hozzászólására
Van ötletem, csak sajna időm az kevés...
Válasz Magister #5130. hozzászólására
Majd amikor elkészül az átalakítás akkor kérlek írhatnál róla hogy sikerült egy két képpel. Munkahengerről milyen elképzelésed van?
Válasz Maszek Zs #5129. hozzászólására
fel van készítve szezonra
Válasz Gyoszor #5132. hozzászólására
de.. orbit rendszerű az? elvileg ott nincsen visszahatás, nem olyan mint a szervó.
2 szivattyúnak akkor van értelme ha 3 pontost használod kanyarodás közben.
Válasz a2457 #5131. hozzászólására
Miért ne mehetne a gyári szivattyúval a gyári tartályból?
Ott a szűrő a szivattyú. Nekem gyárilag orbitos és úgy van. A gyári szivattyú tekeri nem dupla szivattyú meg semmi csoda, sima NS10 mtz kormányszivattyú.
Ne felejtsétek a nyomáshatároló szelepet ki a körből anélkül szerintem csúnyán felszökik a nyomás ha kitekeritek a kormányt végállásba.
Nekem a markoló a legrégebbi fajta T-16 amin nem lehet állítani a kormány dőlésszögét, csak egy sima kupfogaskerék pár van az idraulika tartályban mint kormánymű. ha átmegy egy kövön a traki vagy nyomba megy a kerék akkor viszontlátásra van az ujjaimnak ha lazán fogom a kormányt. Ha erősen akkor meg beb@szom a könyököm az ajtónál a fülke szélébe. Mondjuk 'B'oszlop :) Na ez a halálom ez a kormány, hegyesre rakott plató ganéjjal nem boldogulnék az biztos.
nemtudom mennyibe kerülhet egy mtz kormányszivattyú, egy munkahenger, egy orbit, meg a tömlők..
de lehetséges hogy utánnajárnék.
tartályt meg nem ügy csinálni, 5-8 liter ennek bőven elég...
Válasz Maszek Zs #5129. hozzászólására
ma néztem Bócsán E512-ét....felújított 80.000 pezeta...az új 120.000..elgondolkodtató..
Válasz Myrrdin #5127. hozzászólására
Add neki a kombinodból az orbitot!!!
Válasz Myrrdin #5127. hozzászólására
Rajta vagyok az ügyön...:-)) most egy orbit kellene..
Válasz Magister #5123. hozzászólására
Természetesen utólag is megoldható rá csak pénztárca függő a dolog. Zöld rendszámnál nem kötnek bele
Válasz Magister #5125. hozzászólására
Ami MTZ ét átalakítottunk az ebből állt.
Válasz Maszek Zs #5124. hozzászólására
Jól gondolom, hogy a szervó kormány a következőelemekből áll?
szivattyú, hidraulika munkahenger, orbit, olajtartály szűrővel, csővezeték..
Válasz Magister #5123. hozzászólására
Biztos meg lehet csinálni. Csak,ha már orbitot keresel akkor azt hiszem 512-es jobb lenne! Valamivel megbízhatóbb.
Szép napot mindenkinek!!
Lenne egy kérdésem...ha kormányszervót szeretnék a trakira, és gyárilag nem volt rajta akkor rá lehet építeni???
Műszakin nem kötnek bele?
Kinek mi a tapasztalat?
Válasz Myrrdin #5121. hozzászólására
Kedves Myrrdin,
Igen, neten rendelném. Köszönöm a választ, megnézem a traktorkert, hátha nekik van T16-hoz is.
Válasz Kiss_19456 #5120. hozzászólására
Meg kell próbálni. Viszed magaddal a régi golyót+rugót és összehasonlítod. Csak újra olvasva te most neten rendeled? Ott van még a traktorker náluk biztos van
Kedves Fórumozók,
Ismét segítséget szeretnék kérni T 16 szereléssel kapcsolatban. Kulisszarögzítő rugót és golyót kellene rendelnem hozzá, viszont felmerült egy kérdés: Nekik készleten csak T 25-höz való rugó és golyó van. A T 25-ben ugyanolyan van, mint a T16-ban vagy teljesen más ez az alkatrész a két traktorban?
Köszönöm előre is a válaszokat.
Mikor elővettem a markolónak valót 10 év után küllőre indított de egy deja fogyasztó nem működött. Mindeen kapcsoló kapott wd40et és ekezdtek működni. Pár nap használat óta minden van. Egy vezetéket kellett kicserélni ami hátra megy, mert az már akkor durván nézett ki mikor megvettük.
Azóta a generátor töltőkábelén cseréltem egy eemjeire hullott csokit, egy szétpállott csúszosarut ami pirosra izzott a refiknek mert lötyögött eleve a kapcsolón és nem 45/45w R2 izzókat adtak a boltban hanem 75/75w hella :-)) nem semmi áramot harap ki a drótból azóta a pilács és semi baja. Pedig ha látnátok azokat a kapcsolókat, nagyrésze ezeréves magyar kisipari hulladék.
Relézni akartam én is de fölösleges. Elvben egyetértek vele, hogy jó de amíg ez így megy addig hozzá nm nyúlok.
Válasz Tomi81 #5114. hozzászólására
Értem én hogy mi az de azért milyen bóvli kapcsolod van neked
Azért hidd el jó az a orosz kapcsoló és az indító relé benne van