Fórum

Mitől gyulladhat ki egy traktor? 

Létrehozta: Vendég, 2008-02-05 22:19:45

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #62 Málna | 2008-03-08 20:34:59

    Válasz #61. hozzászólásra

    Nem feltétlen, kivétel a kipufogócsonk és a turbófeltöltő környéke.
    A motorblokk max. 100-130 C fok.

  • Válasz » #61 Gépkezelő | 2008-03-08 20:16:21

    Válasz #60. hozzászólásra

    Igen az áramtalanító az nagyon hasznos dolog! Ami videókat belinkeltem azok is gondolom menet közben gyulladtak ki! Ugye még a gázolajszivárgásra kell nagyon figyelni,főleg úgy motortájékon!

  • Válasz » #60 Málna | 2008-03-08 19:24:57

    Válasz #58. hozzászólásra

    Először áramtalanító (nem azért mert lemerül az akksi), sajnos a mai gépeken nem mindegyiken van, érdemes utólag is felszerelni!
    Tavasszal (első elindulás előtt) a fékek működtető mechanizmus, rudazat ellenőrzése (traktor és kombájn is) 500méter után képes 200C fok fölé melegedni ahol az olaj már ég.

  • Válasz » #59 VMisi | 2008-03-08 15:31:35

    A gumi is ugyanolyan veszélyes legalább mint a gázolaj. Sokan azt hiszik, hogy a teli tank, vagy a teli gázpalack veszélyesebb mint az üres, de ez nem így igaz, hisz robbani nem a folyadék, hanem a gáza, gőze robban. Halt már úgy meg egy ember, hogy egy üres hordónak a tetejét, amibe benzin volt előtte, le akarta vágni flexel.
    Nézzétek meg ezta kisfilmet, mi történik, ha fél liter forró olajra 2 dl víz kerül:
    http://www.langlovagok.hu/cgi-bin/lang/index.cgi?view=film_keres&ID=81

  • Válasz » #58 Gépkezelő | 2008-03-08 15:14:27

    Válasz #57. hozzászólásra

    Igen akkor van a legnagyobb baj ha a gázolaj vagy az olaj beindul! Akkor a gépnek annyi! Ha annyit leírnál,hogy mikre kell nagyon odafigyelni?

  • Válasz » #57 Málna | 2008-03-08 14:13:33

    Válasz #55. hozzászólásra

    Folytatva a tegnapit: mikor a tűzoltók elmentek a motorháztetőbe szerelt tankból 80 litert engedtem le. A hordót amibe leengedtem nem állta el a kezem. Ha ez elindul, a gépből kohótöltelék lesz.

  • Válasz » #56 Málna | 2008-03-08 14:06:49

    Válasz #52. hozzászólásra

    Ha van növénybiztosításod, a biztosító a másnak (szomszéd) okozott kárt is megtéríti. "felelősségbiztosítás"

  • Válasz » #55 Gépkezelő | 2008-03-07 19:58:44

    http://www.youtube.com/watch?v=LBiQVJawdkc&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=Z1o3PbFUyHs&feature=related

    Szar helyzetek! :-((

  • Válasz » #54 alesi007 | 2008-02-18 23:17:39

    Ez kigyulladhat, valószínűleg elektromos hibái, gázolajátfolyás, olajos motortér.....

  • Válasz » #53 hzu | 2008-02-13 08:53:41

    http://www.fawcett.cc/Salvage/salvage-home.htm Egy a témához való képek!

  • Válasz » #52 Kisdobos | 2008-02-06 22:22:35

    Füzeti a másnak okozott kárt a biztosító?Kombájt,ha van rá biztosítás,na meg a tűzoltás feltételei megvoltak,a gépet tűzszemlén atvizsgálták kifizetik.De mi van a leégett buzával?285

  • Válasz » #51 Kisdobos | 2008-02-06 22:18:00

    Gépkezelőnek.A turbónál k kipufogóönvényen jól megül a por.Főképp a kombájnál!A turbo meg meggypirosan izzik egész nap.Nem kell trehánynak lenni,napi 12-14ora munka után,de már délbe is van ott por rendesen.a Mercedes V6-os motornál főleg!Én minden nap lefujatom a motoroka,nem fojok sehol az olaj,mégis begyulladt.

  • Válasz » #50 Kisdobos | 2008-02-06 22:09:55

    Nekem kétszer gyulladt meg a kombájn.Nem nyilt lángal,hanem felizzott a por,mindkét esetben a turbó környékén keletkezett.Alattomos,mert szépen végigizzik mindenhol,a hűtőventillátor átfujja a parazsat mindenhová.A gépkezelő végzetes hibát követ el,ha a poroltóval próbálja megfékezni,ugyanis akkor már a tarlón is lesz parázs.Tapasztalatom az legjobb a víz vagy a haboltó.Nekem kimustrált szódásbalon is van a kombájnon,azzal betudom jüttatni a vízet,ahova kell.

  • Válasz » #49 Jopek | 2008-02-06 22:06:13

    Igy igaz víz legyen nálad,pláne szalmában!!Mert a hitelesitett poroltó is be dögölhet,volt már rá példa nem 1szer!

  • Válasz » #48 gabi | 2008-02-06 22:04:36

    Aki ilyen trehány az meg érdemli csak másnak ne csináljon kárt.

  • Válasz » #47 robi | 2008-02-06 22:04:17

    tisztán tartott gép rendszeres karbantartás,és odafigyelésel sok baj megelőzhető

  • Válasz » #46 Gépkezelő | 2008-02-06 22:02:54

    45#! A turbó környéke? Miért? A forró kipuffantógáz és a turbóban az olaj közötti összefüggésekre gondolsz?

  • Válasz » #45 KIsdobos | 2008-02-06 21:59:41

    Szerintem az a legnagyobb gond,és sok traktoros nem is tulajdonít nagy jelentőséget a biztosíték cserére.Ami van,azt teszi be a kiolvadt helyett.Ha az is lefüstöl,betesz mégnagyobbat,aztán alátétet vagy ötforintost.(Mtz-esete)Kell hozzá egy kis olajjal megitatott por,ami az Orosz gépen mindenhol van,aztán jó messze kell állni,hogy a PVC bőrkabát rá ne olvadjon a traktorosra.Új technikánál meg a turbó környéke a kritikus.Szerintem!632

  • Válasz » #44 gabi | 2008-02-06 21:53:47

    Szerintem Gyula legyen egy közepes nagyságu porral oltó nálad de a legjobb ha van egy kanna viz is.Az biztosabb nekem már segitett.

  • Válasz » #43 gabi | 2008-02-06 21:45:03

    Ennél a 590-esnél hiába nézek hátra nem látni semmit. Remélem nem hagy cserben a szezonban.

  • Válasz » #42 Gyula | 2008-02-06 21:41:02

    Szerintetek mekkora és milyen poroltó legyen a traktoron mikor bálázni megyek???

  • Válasz » #41 gabi | 2008-02-06 21:40:51

    Most vettem egy jonh deere 590-es bálázót,kérdezném hogy van e valakinek tapasztalta erről a bálázóról?

  • Válasz » #40 Gyula | 2008-02-06 21:36:07

    Hát nem vígasztaltál meg. Azt hiszem hátrafele többet fogok nézni mint előre.

  • Válasz » #39 Sanyi | 2008-02-06 21:36:00

    GYula nem kell vélned csak vigyázz nagyon.!

  • Válasz » #38 Jopek | 2008-02-06 21:34:27

    Minden gép kigyulladhat,pláne a kombáj-bálázó,oda kell figyelni a gépre.Bálázó szalmában főleg tűzveszélyes!

  • Válasz » #37 Feri | 2008-02-06 21:33:55

    A nyáron égett le egyik ismerősöm KRONE nagybálázója 1 éves volt, a6930 jd alig menekült meg elötte. Német mérnökök vizsgálják az ügyet. A tarlón forróságban minden megtörténhet!

  • Válasz » #36 Gyula | 2008-02-06 21:27:54

    Sziasztok Most vettem egy KRONE körbálázót. Ennél a gépnél is hallotatok arról hogy kigyulladt??? Most félnem kell???

  • Válasz » #35 Jopek | 2008-02-06 21:26:27

    H5580al sokat dolgoztam én is,+ még az is van a mai napig,igy még nem jártam sz.. dolog lehetett!1ébként valamelyik ablakot mindid kinyitom,és eddig még +hallottam ha valamelyik csapágy"nyikantott",de haverét már oltottam.Ő se sokra figyelt szembe jött nekem én vettem észre,h füstöl,de komoly baj nem lett.

  • Válasz » #34 Sanyi  | 2008-02-06 21:13:56

    Azis szép dolog lehetett,Nálam meg egyszer a Hestonál leszakadt a renfelszedö hátsó 12 csavarja a mi magában tarja a felszdőt elég komoly kárlett

  • Válasz » #33 Jopek | 2008-02-06 21:09:56

    Igen a H5580 már csak ilyen,de 2-3éve lehetett az is a környéken,Claas Rollantot húzott a csávó 120körüli Jonival,ugye légkondi-zeneüvölt-még két"ricni"neki, had vigye,aztán azt vette már csak észre,mikor kondenz csíkot húzott,abban is csak 1 csapágy állt +.2.5mill kára lett.

  • Válasz » #32 Sanyi | 2008-02-06 21:09:11

    Robi is merös a téma ilyet énis szoktam csinálni.De azért a hestonál vanak már jobbak is de ott is elöfordulhat a dolog

  • Válasz » #31 robi | 2008-02-06 21:04:59

    én a kombájnon azokat a csapágyakat amiket nemlehet zsirozni,meg szoktam fúrni a porvédőnél és injekcióstűvel nyomok bele zsírt,persze így sem tudom az összeset de ez is több a semminél

  • Válasz » #30 JD | 2008-02-06 21:04:19

    Nem vagyok hülye csak kihagytam pár betűt!
    :-)))))

  • Válasz » #29 JD | 2008-02-06 21:02:28

    És az a legszarabb javítani mert szét kell sórni érte az egészet ha a belső két hengerhez hozzá akarsz férni! Én napközben többször kiékelen a bölcsőt és lelazítom a hevedereket hogy végig tudja tapogatni a hengerek végét hog nem melegszenek-e!

  • Válasz » #28 hzu | 2008-02-06 20:59:55

    Örülök,hogy ilyen jó témát nyitottam! Érdekeseket írtatok már idáig is! Köszöntem szépen!

  • Válasz » #27 Sanyi  | 2008-02-06 20:57:39

    Az biztos hogy van bent párszar helyföleg a bölcsörésze ami szar mert az ember észre se veszi hogy csapágyas mert a sok szijaktol hozásem fér az ember

  • Válasz » #26 robi | 2008-02-06 20:55:05

    jd! 2-éve bezenyén

  • Válasz » #25 JD | 2008-02-06 20:53:02

    Robi az akkor egy valódi balfa.. volt!
    Sanyi ez amiről beszéltem agy szolnoki M 1300, vagy nevezhetjük H 5580-nak is , vagy csak simán magyar hesston -nak! Ezekre nagyon jellemző a gyúlékonyság a sok szar kenhetetlen csapágy miadt!

  • Válasz » #24 Sanyi | 2008-02-06 20:49:25

    aznagyon nagy baj ha valaki saját csapdájába beszorul

  • Válasz » #23 robi | 2008-02-06 20:45:30

    szántáskor meggyújtották a dögbálákat,így akarták leszántani de beszorult a traktor alá,le is égett a 180-90-es,úgyhogy van mikor a traktoros a balfasz

  • Válasz » #22 JD 4630 | 2008-02-06 20:43:47

    Nyárigyakorlaton (2001-ben) egy 106-os kezdett füstölni a cégnél ahol volta a poroltó ott is kevés volt 4- et nyomtak bele, a mák az volt hogy közel volt a telephely ahol kapott egy zuhanyt az már eloltotta.

  • Válasz » #21 Gépkezelő | 2008-02-06 20:42:11

    Énszerintem is a bálázó a legtűzveszélyesebb! Elég ha szorul egy csapágy ami felforrósodik és meggyújtja a száraz szalmát! Ez ugyanúgy igaz a kombájnokra is!

  • Válasz » #20 Sanyi | 2008-02-06 20:42:10

    Igazad van anyival elörébb vagy a tüz megakkadályozása szempontjábol!Milyen bálázod van?

  • Válasz » #19 nóném | 2008-02-06 20:41:49

    Nállam a kombájn tetején van 200 liter

  • Válasz » #18 JD | 2008-02-06 20:39:22

    Nekem mindíg lóg a bálázó oldalán 30 liter víz! Mert amikor a lemezek közt begyullad a por és törek a poroltó semmit sem ér! Meg ha nagyon betüzesedett a fém hiába oltod el újra gyújt! Nyakon vágom vizzel az legalább le is hűti!!

  • Válasz » #17 Sanyi | 2008-02-06 20:36:06

    Az igaz hogy a bálázok a legveszélyesebek mert nálamis a heestonon egy csapágy megszorult és elég szépen füstölt is az volt jó hogy időben meglátam!!

  • Válasz » #16 JD | 2008-02-06 20:36:04

    Még most is azok a legtűzveszélyesebbek! Oltottam már énis párszor az m1300- as szolnokit mikor nekiállt füstölni! Tele van olyan csapággyal amit nem lehet zsírozni!

  • Válasz » #15 JD 4630 | 2008-02-06 20:32:38

    A régi 4-es szériás johnykon nincs kézifék. De amit írtál elgondolkodtató. Felénk az öregebbek a bálazókat tartották a legtűzveszélyessebbnek.

  • Válasz » #14 Jopek | 2008-02-06 20:26:57

    Üdv!4-5éve a szomszéd faluban tüzeltek el 1új mtzét ugy,h a koma behuzott kézifékkel dolgozott,és annyira felforrosodott a dob,h kiégett az üzemanyag cső ami a tankból jön aztán begyulladt.Nemcsak elektromos tűz lehet.

  • Válasz » #13 JD 4630 | 2008-02-06 20:14:17

    A lényeg a villamos rendszerbe nem szabad belekoklerkedni. Volt nekem is egy olyan JD-ém ami az elöző tulajnál kiégett mert belebarmoltak a kábelekbe.

[bezárás x]