Hirdetés
Fórum
- Agrártámogatások kifizetése új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Búza gyomirtása új
- Füge termesztés új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Elektronikus Permetezési Napló új
- Milyen pótkocsit vegyek? új
- NAK szavazás új
Cikkajánló
Hirdetés
62 hozzászólás
Válasz #61. hozzászólásra
Nem feltétlen, kivétel a kipufogócsonk és a turbófeltöltő környéke.
A motorblokk max. 100-130 C fok.
Válasz #60. hozzászólásra
Igen az áramtalanító az nagyon hasznos dolog! Ami videókat belinkeltem azok is gondolom menet közben gyulladtak ki! Ugye még a gázolajszivárgásra kell nagyon figyelni,főleg úgy motortájékon!
Válasz #58. hozzászólásra
Először áramtalanító (nem azért mert lemerül az akksi), sajnos a mai gépeken nem mindegyiken van, érdemes utólag is felszerelni!
Tavasszal (első elindulás előtt) a fékek működtető mechanizmus, rudazat ellenőrzése (traktor és kombájn is) 500méter után képes 200C fok fölé melegedni ahol az olaj már ég.
A gumi is ugyanolyan veszélyes legalább mint a gázolaj. Sokan azt hiszik, hogy a teli tank, vagy a teli gázpalack veszélyesebb mint az üres, de ez nem így igaz, hisz robbani nem a folyadék, hanem a gáza, gőze robban. Halt már úgy meg egy ember, hogy egy üres hordónak a tetejét, amibe benzin volt előtte, le akarta vágni flexel.
Nézzétek meg ezta kisfilmet, mi történik, ha fél liter forró olajra 2 dl víz kerül:
http://www.langlovagok.hu/cgi-bin/lang/index.cgi?view=film_keres&ID=81
Válasz #57. hozzászólásra
Igen akkor van a legnagyobb baj ha a gázolaj vagy az olaj beindul! Akkor a gépnek annyi! Ha annyit leírnál,hogy mikre kell nagyon odafigyelni?
Válasz #55. hozzászólásra
Folytatva a tegnapit: mikor a tűzoltók elmentek a motorháztetőbe szerelt tankból 80 litert engedtem le. A hordót amibe leengedtem nem állta el a kezem. Ha ez elindul, a gépből kohótöltelék lesz.
Válasz #52. hozzászólásra
Ha van növénybiztosításod, a biztosító a másnak (szomszéd) okozott kárt is megtéríti. "felelősségbiztosítás"
http://www.youtube.com/watch?v=LBiQVJawdkc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Z1o3PbFUyHs&feature=related
Szar helyzetek! :-((
Ez kigyulladhat, valószínűleg elektromos hibái, gázolajátfolyás, olajos motortér.....
http://www.fawcett.cc/Salvage/salvage-home.htm Egy a témához való képek!
Füzeti a másnak okozott kárt a biztosító?Kombájt,ha van rá biztosítás,na meg a tűzoltás feltételei megvoltak,a gépet tűzszemlén atvizsgálták kifizetik.De mi van a leégett buzával?285
Gépkezelőnek.A turbónál k kipufogóönvényen jól megül a por.Főképp a kombájnál!A turbo meg meggypirosan izzik egész nap.Nem kell trehánynak lenni,napi 12-14ora munka után,de már délbe is van ott por rendesen.a Mercedes V6-os motornál főleg!Én minden nap lefujatom a motoroka,nem fojok sehol az olaj,mégis begyulladt.
Nekem kétszer gyulladt meg a kombájn.Nem nyilt lángal,hanem felizzott a por,mindkét esetben a turbó környékén keletkezett.Alattomos,mert szépen végigizzik mindenhol,a hűtőventillátor átfujja a parazsat mindenhová.A gépkezelő végzetes hibát követ el,ha a poroltóval próbálja megfékezni,ugyanis akkor már a tarlón is lesz parázs.Tapasztalatom az legjobb a víz vagy a haboltó.Nekem kimustrált szódásbalon is van a kombájnon,azzal betudom jüttatni a vízet,ahova kell.
Igy igaz víz legyen nálad,pláne szalmában!!Mert a hitelesitett poroltó is be dögölhet,volt már rá példa nem 1szer!
Aki ilyen trehány az meg érdemli csak másnak ne csináljon kárt.
tisztán tartott gép rendszeres karbantartás,és odafigyelésel sok baj megelőzhető
45#! A turbó környéke? Miért? A forró kipuffantógáz és a turbóban az olaj közötti összefüggésekre gondolsz?
Szerintem az a legnagyobb gond,és sok traktoros nem is tulajdonít nagy jelentőséget a biztosíték cserére.Ami van,azt teszi be a kiolvadt helyett.Ha az is lefüstöl,betesz mégnagyobbat,aztán alátétet vagy ötforintost.(Mtz-esete)Kell hozzá egy kis olajjal megitatott por,ami az Orosz gépen mindenhol van,aztán jó messze kell állni,hogy a PVC bőrkabát rá ne olvadjon a traktorosra.Új technikánál meg a turbó környéke a kritikus.Szerintem!632
Szerintem Gyula legyen egy közepes nagyságu porral oltó nálad de a legjobb ha van egy kanna viz is.Az biztosabb nekem már segitett.
Ennél a 590-esnél hiába nézek hátra nem látni semmit. Remélem nem hagy cserben a szezonban.
Szerintetek mekkora és milyen poroltó legyen a traktoron mikor bálázni megyek???
Most vettem egy jonh deere 590-es bálázót,kérdezném hogy van e valakinek tapasztalta erről a bálázóról?
Hát nem vígasztaltál meg. Azt hiszem hátrafele többet fogok nézni mint előre.
GYula nem kell vélned csak vigyázz nagyon.!
Minden gép kigyulladhat,pláne a kombáj-bálázó,oda kell figyelni a gépre.Bálázó szalmában főleg tűzveszélyes!
A nyáron égett le egyik ismerősöm KRONE nagybálázója 1 éves volt, a6930 jd alig menekült meg elötte. Német mérnökök vizsgálják az ügyet. A tarlón forróságban minden megtörténhet!
Sziasztok Most vettem egy KRONE körbálázót. Ennél a gépnél is hallotatok arról hogy kigyulladt??? Most félnem kell???
H5580al sokat dolgoztam én is,+ még az is van a mai napig,igy még nem jártam sz.. dolog lehetett!1ébként valamelyik ablakot mindid kinyitom,és eddig még +hallottam ha valamelyik csapágy"nyikantott",de haverét már oltottam.Ő se sokra figyelt szembe jött nekem én vettem észre,h füstöl,de komoly baj nem lett.
Azis szép dolog lehetett,Nálam meg egyszer a Hestonál leszakadt a renfelszedö hátsó 12 csavarja a mi magában tarja a felszdőt elég komoly kárlett
Igen a H5580 már csak ilyen,de 2-3éve lehetett az is a környéken,Claas Rollantot húzott a csávó 120körüli Jonival,ugye légkondi-zeneüvölt-még két"ricni"neki, had vigye,aztán azt vette már csak észre,mikor kondenz csíkot húzott,abban is csak 1 csapágy állt +.2.5mill kára lett.
Robi is merös a téma ilyet énis szoktam csinálni.De azért a hestonál vanak már jobbak is de ott is elöfordulhat a dolog
én a kombájnon azokat a csapágyakat amiket nemlehet zsirozni,meg szoktam fúrni a porvédőnél és injekcióstűvel nyomok bele zsírt,persze így sem tudom az összeset de ez is több a semminél
Nem vagyok hülye csak kihagytam pár betűt!
:-)))))
És az a legszarabb javítani mert szét kell sórni érte az egészet ha a belső két hengerhez hozzá akarsz férni! Én napközben többször kiékelen a bölcsőt és lelazítom a hevedereket hogy végig tudja tapogatni a hengerek végét hog nem melegszenek-e!
Örülök,hogy ilyen jó témát nyitottam! Érdekeseket írtatok már idáig is! Köszöntem szépen!
Az biztos hogy van bent párszar helyföleg a bölcsörésze ami szar mert az ember észre se veszi hogy csapágyas mert a sok szijaktol hozásem fér az ember
jd! 2-éve bezenyén
Robi az akkor egy valódi balfa.. volt!
Sanyi ez amiről beszéltem agy szolnoki M 1300, vagy nevezhetjük H 5580-nak is , vagy csak simán magyar hesston -nak! Ezekre nagyon jellemző a gyúlékonyság a sok szar kenhetetlen csapágy miadt!
aznagyon nagy baj ha valaki saját csapdájába beszorul
szántáskor meggyújtották a dögbálákat,így akarták leszántani de beszorult a traktor alá,le is égett a 180-90-es,úgyhogy van mikor a traktoros a balfasz
Nyárigyakorlaton (2001-ben) egy 106-os kezdett füstölni a cégnél ahol volta a poroltó ott is kevés volt 4- et nyomtak bele, a mák az volt hogy közel volt a telephely ahol kapott egy zuhanyt az már eloltotta.
Énszerintem is a bálázó a legtűzveszélyesebb! Elég ha szorul egy csapágy ami felforrósodik és meggyújtja a száraz szalmát! Ez ugyanúgy igaz a kombájnokra is!
Igazad van anyival elörébb vagy a tüz megakkadályozása szempontjábol!Milyen bálázod van?
Nállam a kombájn tetején van 200 liter
Nekem mindíg lóg a bálázó oldalán 30 liter víz! Mert amikor a lemezek közt begyullad a por és törek a poroltó semmit sem ér! Meg ha nagyon betüzesedett a fém hiába oltod el újra gyújt! Nyakon vágom vizzel az legalább le is hűti!!
Az igaz hogy a bálázok a legveszélyesebek mert nálamis a heestonon egy csapágy megszorult és elég szépen füstölt is az volt jó hogy időben meglátam!!
Még most is azok a legtűzveszélyesebbek! Oltottam már énis párszor az m1300- as szolnokit mikor nekiállt füstölni! Tele van olyan csapággyal amit nem lehet zsírozni!
A régi 4-es szériás johnykon nincs kézifék. De amit írtál elgondolkodtató. Felénk az öregebbek a bálazókat tartották a legtűzveszélyessebbnek.
Üdv!4-5éve a szomszéd faluban tüzeltek el 1új mtzét ugy,h a koma behuzott kézifékkel dolgozott,és annyira felforrosodott a dob,h kiégett az üzemanyag cső ami a tankból jön aztán begyulladt.Nemcsak elektromos tűz lehet.
A lényeg a villamos rendszerbe nem szabad belekoklerkedni. Volt nekem is egy olyan JD-ém ami az elöző tulajnál kiégett mert belebarmoltak a kábelekbe.