Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak647 FtBenzin árak650 FtEUR394.32 FtUSD369.96 FtCHF406.34 FtGBP457.67 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
ez mind rendben is van, de eleve van neki 35 fok egyik síkon, arra merőlegesen nemtudni hány fok vagy mettől meddig, igazából az volna korrekt ha kiháromszögelné az ember pontosan térben hány fokról beszélünk. és minnél nagyobb a szög, annál inkább párhuzamosnak kén lenni a két tengelynek ahhoz hogy ne rázkódjon (annyira) azt ha majd kicsit kopik a kereszt akkor meg határozottan kalapál.
láttam a rajzot, jóféle kis masina lesz, nincsen evvel semmi gond.
és ahogy írtam 45 fokig nincsen is baj.
azt írtam le mi az amire nagyon kell figyelni ekkora hajtás szögnél. meg hogy mér.
Ez paralelelogramma. A függőleges mozgatásban igazad van, csak nem életszerű, hogy bekapcsolt hajtással emelgeti, leengedett állásban meg be lehet állítani a 3.pont kitámasztójával. Az a mozgás amit a terepszint követése okoz, belefér a megengedett eltérésbe. A hidraulikával kitérő oldalazó talajmarókon is sima kardánt használnak gond nélkül, pedig ott is hasonló az elrendezés.
ebben nem volnék olyan biztos. nem paralelogramma sem függőlegesen sem viszintesen a 3 pontos. ezért van pl. ha ekét emelsz fel a vége sokkal feljebb van mint a traki felőli része. viszintes irányban is ugyanez van ha csak az eszközön a vonokarok távolsága nem egyezik a traktor felőli oldaléval. vagy mondhatjuk úgy is ha nem párhuzamosan állnak a karok.
az meg hogy hotrod masinán vagy t-25 ösön van e a kardán az mindegy, a tengelycsok pozíciók érdekesek, a többi nem.
A második linked hotrod építőknek szól, gépjármű kardánról.
Miért lenne nehéz elérni egy szárzúzónál, hogy párhuzamos legyen a szöghajtás a tlt-vel ? Mozgathatod le-fel, tolhatod jobbra-balra, ettől nem fog el_fordulni_ a szöghajtás tengelye.
Egy vontatott permetezőnél van az, hogy elfordul a két tengely egymáshoz képest mert ott a vonórúd csuklik.
Hogy oldják meg a gyári eszközöknél ezt a szögeltérési problémát? Ha mindent pontosan csinálok, -párhuzam, derékszög- akkor csak a felfüggesztés beállításánál kell nagyon odafigyelni. Ez meg a gyári eszköznél is igaz, nem?
katt.
45 fok a maximum.
nem az lesz a baj neked. hanem az hogy nehéz lesz elérni hogy a hajtó tengely, tehát a traki tlt csonk egysíkú legyen a hajtott, tehát a munkagépen levő csonkkal.
ekkora törés szögnél egy kis hibától is rázni fog mint az állat.
ide is katt
mit látsz a képen:
legfelső : egy kevés eltérés van szögekben de a tnegelyek majdnem egysíkúak. a kardánkereszt nem mindíg egy pontot koptat, ez jó. tolerancián belül vagyunk.
második kép felülről: minden egyvonalban, ez nem jó mert a kereszt mindíg ugyanott van, nem lesz kenése hamar elkopik.
harmadik:
a hajtó és a hajtott tengely szöge eltér. rázkódás a vége.
legalsó: katasztrófális, ez ráz a legjobban.
tehát se vízszintesen, se függőlegesen nem lehet nagy a szögeltérés sosem. (0.5 től ekkora hajlásszögnél 2 fokig bezárólag lehet)
s akkor nincsen baj.
kereszteket 8 óránként minnél sűrűbb zsírral kenned kell.
Ha valaki tudna segíteni kardán maximális szög kérdésben az légyszíves nézzen át az egyedi munkaeszközök fórumba. Ide off topic lenne a kérdés, de szükségem lenne az infóra.
nézd. akármelyik MOL os trubós diesel olajnak örül. 15wtökmindegymi egész évben mehet, ha nagyon durván legmelegebb időben is rommá akarod hajtani, 40 fokban kánikulában délben nehézmunkát nyomatni akkor 20wakármi turbós.
aztán ettől többet nem kér, evvel tökjól elvan.
250 órára szokták tartani, nem hiba 200 nál cserélni.
ha nagyon hamar elfeketedik akkor megérhet olyat (mittomén 50 üzemóra) hogy akkor lecseréled mégegyszer. többet fölös vele foglalkozni.
ugyanez, 15wtökmindegy mi turbos olaj mehet hidraulikába is. szereti. az való bele. kamionoknál sem ritka hogy eleve motorolajat ajánl bele a gyártó.
aztán hogy mol, agip, mobil stb.. az szinte mindegy, ha bármi kicsit is "nevesebb" és nem hamisított meg újra centrifugázott vacak akkor mehet bele.
ez nem egy ferrari. meghálálja a törődést de túlsokat nem kell babusgatni.
Az eredetileg ajánlott nyári egyfokozatú olaj
M-10G₂ (М-10Г₂)
- link
A mol oldalán szoktam nézegetni az olajokat, mert elég összeszedett és részletes a leírásuk.
ez mol SEA30-as egyfokozatú olajai
- MOL Standard S 30
- MOL Turbo S 30
Persze a többfokozatú is jó, csak a hideg és meleg viszkozitása ne legyen rosszabb.
Meg vannak API szabványok, azokat is átlehet nyálazni, mert van olyan olaj ami nem bírja a kénes üzemanyagot, kevés kormot tud "megkötni" ...ect
Már régen olvastam, de pont egy ilyen téma volt terítéken egy cikkben miszerint az egyik olaj csak tea színű míg a másik full fekete volt(shell) arra következtetésre jutottak, hogy a fekete az nem engedi lerakódni a kormot/szulfáthamut hanem viszi magával, ami jó dolog csak ha sok a hamu akkor hamarább telítődik és csere.
Amúgy egyrészt a dízel olaj pont ebben különbözik a benzinestől, hogy sok hamut kell tudnia megkötnie.
Ugyan itt tárgyalták azt is, hogy a teljesen friss,új olajhoz képest a réginek a jobb a kenőképessége a hamu miatt, de ez csak pár üzemóráig állt fent.
Ami a motornak igazán árt, az a kokszosodás.
A verseny sportban pl: az olajszivattyú elektromos és mielőtt indítanák az autót felkapcsolják és így még az álló motornál kialakul az olajnyomás.
Egyes trakiknál hidegindításkor, ellehet ezt játszani, hogy visszanyomott gázkarral és ha van dekompreszorral megtekertetjük pár fordulatot, majd toljuk fel a gázkart.
Léteznek motor előmelegítők, nemcsak a vízre hanem az motorolajra is.
Pár évvel ez előtt (mikor az öcsém az OMV-nél, "elég fent" dolgozott) kaptam ajándékba 10 liter 0w30 -as olajat. Ha jól emlékszem 10 litert.
Én nagyon büszkén mentem a szakszervízbe olajat cseréltetni és "mutogattam" a kincsem.
"...én ezt kérem bele..."
Erre ők azt mondták, hogy ha nagyon ragaszkodom hozzá, beleteszik, de nem vállalnak garit' és ne is csodálkozzak ha melegszik, besül a motorom.
Erre én: :(
Miért?
Azt mondták, ez a teljesen szintetikus olaj a "feltenyésztett" (nagy teljesítményű) pörgős motorokba való nem az én jó pár éves dízelembe.
Indoklásképen próbálták magyarázni, hogy mivel túl híg ugyan gyorsan felkenődik a helyére de ugyan olyan gyorsan le is folyik, ezért az én lassú motorom sokat mozogna kenés nélkül.
Hát, én az óta nem használok hígabb olajat a kívánatosnál.
A 0-ásat részben elajándékoztam, részben "utántöltéshez" pocsékoltam el...
.
Nem vitatkozni akarok, nekem ez az "élményem" volt. :)
rendben. akkor nézz meg egy idei traktor kezelési útmutatót, látatlanba írom:
ha -18 fok alatt nem kívánod indítani akkor 15w tökindegy mit írnak majd bele. és ahogy egyre melegebb klímáról beszélünk egyre sűrűbbet.
írni fogja a 0w olajokat is, a teljes hőmérséklet tartományban.
az meg hogy léghűtésesbe csak turbós olaj, az alap. mert nagy a hőterhelés.
még a sportos 750 es kawasakimnál is úgy írja hogy 15w40 vagy 20w50 ha nagyon meleg környezetben használja az ember...aztán az 100+ lovacska..
van amibe eleve csak 0w-s olajakat írnak, lamborghini sportkocsik, ferrarik, ilyesmi.
de azok nagyon pörgős, szorosan illesztett rövid löketű motorok.
az a helyzet hogy ott ahol szoros az illesztés nincsen nagy kitöltendő felület, és nagy a hőterhelés (köbcentihez képpest sok lóerő, nagy fordulatszám) ott inkább a nagy keringetési mennyiség az ami fontos.
ezért alacsony viszkozitású olajat keringetnek és nem kell nekik nagy nyomás sem.
a traki motor meg hosszúlöketű, inkább a nyomaték nagy, az illesztések közelsem olyan szorosak. ezért inkább vastagabb olajunk van, mert a lazább illesztés és a nagy lökethossz miatt valami kell oda ami kitölti a hézagot úgymond. nagy az 1 hengerre jutó lökettérfogat is, nagyot "rug", ezt a hajtókarnál valaminek fel kell venni. és a traktorok nem éppen a könnyített dugattyúról meg hajtókarról híresek, van hozzá meddő tömeg is bőséggel. ebben az esetben egy vékony olaj egyszerűen kipréselődik. persze marad olajfilm, de jobban bízok egy vaskosabb rétegben. ráadásul azért a gyűrűk is másabbak, meg a kormolás. főleg egy öregebb dieselben. ahol a füst, ott az erő, ismerős dolog gondolom. namost egy sűrűb olaj jobban le fogja mosni a kormot.
éppenséggel ezért baromság amikor azért tartanak egy olajat jónak mert sokáig nem feketedik be. csak ugye felmerül a kérdés, akkor hol a korom??? hát ráégve mindenre, remekül szigetel amúgy (hőt) és remekül csiszatol (végülis a gyémánt is csak szén, okés?) evvel lokális melegpontokat jól lehet előidézni, a hőkülönbségből adó anyagfáradás meg nem játék. ugyan itt akkora terhelés nem éri, nem lesz különös baja de jót sem tesz.
nem hiba a 0w olaj ebbe a gépbe sem, nem lesz tőle baja. amúgyis igénytelen jószág. de főleg nyáron meghálálja ha egy vaskosabb turbós olajat kap.
namost azt hozzá kell tenni hogy ugyan szűkös keretek közt dolgozott aki ezeket a motorokat tervezte, de sokkal átgondoltabb mint az mtz motor mondjuk. itt jön képbe a dekompresszor, ha már hideg indításról beszélünk. ahhoz nem kell hidegnek lenni.
a helyzet az hogy azt illenék nyáron is, meg meleg motornál is használni. mivel feltámasztja a kipuffogó szelepeket, nincsen kompresszió, ez végett nincsen nyomás, és alig van terhelés a hajtókar csapágyakon meg a dugattyúcsapszegen. meg a főtengelyen. van szépen ideje felnyomni az olajat a szivattyúnak, és megleszen a kenés mire visszanyomod a dekompresszort és akkor nagyon jó hosszú ideig tartós motorról beszélünk. (azt meg sem említem hogy elégsok modern motort rettenetesen gyalázatosan felülmúl takarékosság terén)
a tévedés jogát fenntartom, felőlem vizet is önthetsz bele ha neked az jobban fekszik.
szóval azt mondom mondjuk nézz meg egy idei john deere traki kezelési könyvet hogy milyen olajat ír a motorba. jó a szintetikus, de nem ennek/nem ebbe való. megvan a maga helye.
(bocs a hosszú hsz ért.. épp uncsiztam)
Nemrég mondta egy szerelő ismerősöm hogy a léghűtéses traktorokba kifejezetten turbo dízel olajat ajánl, mivel az jobban bírja a hőt, magasabb hőfokon is megvan az optimális kenés. Na legközelebb olyat veszek bele, meglátjuk mi lesz! :D
A gyártó megadja a kezelési kézikönyvben az olaj típusát: nyárra SAE30, télre SAE20 (egyfokozatú).
Aki a gyártóval vitába száll, azt valahogy nem tudom komolyan venni...
Az orosz nyelvű könyben szó szerint : orosz (?) szabvány szerinti М-10Г2 vagy (250 órás periódussal) М-10В2 - ez a SAE30-nak felel meg (ma is lehet kapni).
Én nem értek hozzá, de gondolom ettől az 5w-40 még távolabb van, mint a 15- vagy a 20w.
senki nem mondta hogy használd.
azt írjuk amit a legjobnak tartunk.
a totálkáros cikkes embert meg megkérdezném hogy lassan félévszázados trakimotorra is igaz e amit ír. személyautó más tészta.
node, felteszem neked a millio dolláros kérdést.
tegyük fel hogy a 0-30 as olaj a legtutibb választás a világon.
miért csinálnak másfélét is, és a gyártók, főleg a garancia végett, ha ez annyival jobb a motornak mé nem csak ezt ajángassák?
na pont azért.
van amibe vastagabb köll, van amibe véknyabb.
azé, me az köll bele.
Mondjuk nekem kereken két éve volt lecserélve az olaj, és ezalatt kb 1 litert töltöttem utána, asszem három részletben. És mondom a motor a gyár óta villáskulcsot még nem látott, a dugattyú gyűrűk mind eredetiek, és a 10-es olajhoz képest nem mondanám radikális olajfogyasztásnak ezt az egy litert 2 év alatt.
Itt személyautókról van szó, normális illesztéssel.
Neked meg egy orosz 40-50 éves konstrukciójú motorod van.
Tegyél nyugodtan bele 10w olajat, ha megnyugtatja a lelked. De felesleges.
Ez a hidegindításos dolog meg túl van lihegve.
A pajeromba 500ekm van, világ életébe 15w40es olajjal járt, mégis még mindig megy a hengerenek minimális kopása van, olaj max 1l kell bele cserétől-cseréig.
Valahogy mindenütt szinte ugyanazt írják amit én is, nem értem, hát biztos tévednek, hiszen itt a fórumon 10 emberből 9-nek van igaza, a többség szent ugyebár...
Egy idézet a cikkből, ennél érthetőbben nem lehet elmondani, aki még így sem képes felfogni az inkább ne is üljön többet traktorba!
...térjünk rá, "a 0w-30-as olaj túl híg az autóm motorjába, mert a kezelési könyv 10w-30-at javasol" TÉVES meggyőződések tisztázására. A kettő közül a 0w-30 mindig jobb választás! Mindig! A 0w-30-as motorolaj nem hígabb, mint a 10w-30-as. Működési hőmérsékleten (=bemelegedett motor), mindkét olaj megegyező sűrűségű (viszkozitású). A különbség akkor jön elő amikor este leállítjuk az autónkat. Az éjszaka folyamán mindkét olaj sűrűbbé válik. Mindkettő, a 10w-30 és a 0w-30 egyaránt 10-es viszkozitású (vastagság) volt, mielőtt leállítottuk a motort. (Mint már korábban írtuk, ez a tökéletes vastagság a motor működése közben.) Reggel újra el kell indulnunk, de ilyen körülmények között a reggeli indításnál egy 10w-30-as olaj sokkal távolabb áll az ideális sűrűségtől, mint egy 0w-30-as. Már mindkét olaj túl vastag a motorunk tökéletes kenéséhez. Az egyik olaj 90-es viszkozitásra sűrűsödött vissza, a másik 40-re. Mindkettő túl vastag az indításhoz, de a 40 cSt sokkal jobb, mint a 90"...
Komolyan nem értem miért féltek annyira a vékonyabb olajtól? Ha egy traki bőszen eszi az olajat, akkor a 30w60-ast is ugyanúgy elfogyasztja mint a 10w40-est, ha meg nem eszi tölthetsz bele 5w30-ast is, akkor se fogja elkezdni enni ezután!
Normál működési hőmérsékleten szinte minden olaj egyforma vastagságú, csak az adott külső hőmérsékletre visszahűlt olajok viszkozitása között vannak lényeges különbségek!
Ameddig egy lassan 24 éves 4300 motorórás traktorral, amibe kb 20 éve legtöbbször csak 10w-s olaj volt töltve, és ezidáig a motorhoz hozzá nem volt nyúlva, tavasszal felszántok 17 cm mélyen egy hektár közép kötött talajt 16,5 liter gázolajból, úgy hogy a 80 fokot nem haladja meg az olajhőmérséklet, és 1,8 alá nem csökken az olajnyomás, addig reklámozhatod itt nekem a 20w-s olajokat, attól még nem fogom használni!
Szóval akkor ha valaki könyvekből igyekszik tájékozódni az nagyon csúcsa és szégyenletes dolog?
Annak idején nagyon sokáig az emberek azt hitték hogy a föld lapos, aztán jött valaki aki leírta egy könyvbe hogy márpedig a föld gömbölyű. Mindenki (legalább is a többség) hülyének nézte, ettől függetlenül mégis csak neki volt igaza!
Hiába mondja itt azt 10-ből 9 ember, hogy a 10-es olaj túl vékony a traktornak, nem azt jelenti, hogy igazuk is van, csupán azt, hogy a megfelelő tájékozottság hiányában erős tévhitben élik az életüket.
Itt egy szép és átfogó cikk a témáról, aki nem szégyell utánaolvasni, és nem csak a saját feje után menni, az olvassa el.
Nyugodj meg ismerem az olajakat,vizsgáztam is belőlük. Nagyon amatőr vagy a gépészetben ,javításban. Könyvekből próbálsz javítani,csak vigyázz nehogy a motor is úgy járjon mint az üzemanyag szűrőház. Nem baj mindez,csak te itt mindenkivel szembe mész.És jobban tudod másoknál.PL az én gépembe ez van:AGIP SIGMA MULTI AGRO 20W-50 Télen ritkán megy.És üzemóra is csak 900 van benne. Ha télen is dolgozna akkor 15w40-re változna. De ez csak az én ,és a hozzám hasonlók véleménye. Ja és nem véletlen áruljál 200L hordós kiszerelésben is. A füst meg tényleg ,biztosan azért fekete mert nem megfelelő a motor olaj .
jam, azt kevesen kérdezik meg hogy hova lesz a korom amit nem köt meg az olaj.
holott a kenés/távolságtartás mellett ez is a feladata, ha nem veszi fel a kormot akkor az egy szar olaj.
a hidegindítás meg.. igazából a gond az hogy sokáig tart ameddig felszívja az olajat a szivattyú és mindenhova elér. leállításnál is a gond az, hogy már olajnyomás nincsen, de az alkatrészek még mozognak. segíteni ugyan lehet a dolgon, de drága és komplikált. vellanymotorral hajtott olajszivattyú. indítózás előtt már volna olajnyomás, leállításkor pedig már régen állna minden alkatrész mire elmenne az olajnyomás.
hujujuj Nem azért de az ő megoldását a megjelölésre több helyen alkalmazzák Én pl a hajtóművek szerelésénél, de te csináld ahogy akarod de ne írd majd hogy összekevertél valamit
Ugyan olyan vagy mint fater. Ha fekete az olaj, akkor az szar. Szerintem meg nem. Ha fekete összeszedi a kormot, ha nem...
Másik dolog.
Értsd meg, ezek a motorok nem ezredre vannak hézagolva mint egy személyautó motorja. Hiába a személyautó 450ekm futott, a fél herémet ráteszem, hogy sehol nem lesz akkora hézag az olajkörbe, mint egy vadi új T25 motorjába.
Fogadd meg a többiek tanácsát, inkább 20w50 tegyél bele mint 10w30at.
Harmadik
Én azt aláírom hogy a hidegindítás odabasz neki, de egy traktor az élete 95% üzemi hőfokon dolgozik.
Szerinted egy ilyen motornál a hideg vagy a melegoldali viszkozitást kell inkább figyelemebe venni?
Szerintem főleg hogy a T25 léghűtésű én inkább az 50 végű olajat favorizálzálnám.
Negyedik
A motoromba is pont ezért van 20w50 olaj, mert piszok keveset van hidegindítva -tavasztól őszig használom, gyakorlatilag nincs hidegindítás a szó szorosan vett értelmében. 10 fok alatt szerintem olyan nincs-
De ezt amit írtam ne szószerint vedd, csak ezt józan paraszti ésszel így gondolom.
De NB hátha ügyes és belinkeli hogy plussz tíz fokon mennyi különbség van a 10w30 meg a 20w50 közt, de vakra mondom, egy láda sörbe hogy semennyi
Nem értelek. Akkor szedd le manikűrcsipesszel. Kalapàcs,nem őrdögtől valò dolog. Ùgy gondolod,Kalapàcsot a blfaszok hasznàlnak? Nagyot ilyen helyen azok. Nem èrtem,a fekete füst,mièrt olajfüggő? Mindegy,milyen az olaj,füst a sok anyagtól van,ami nem ég el.
Hát nem tudom, de nekem általában szép világos szürke a kipufogó gázom, max hirtelen elindulásnál jön ki egy kis fekete felhő, viszont látok a környéken egy két mtz-t ami irgalmatlan fekete füst bűvöletében dolgozik, gyakorlatilag folyamatosan, na az milyen olajat töltött bele?
Azt kérded nem híg-e? Én meg erre azt kérdem milyen hőmérsékleten? Az olajokat úgy kalkulálják általában, hogy a 100 fokos működési hőmérsékleten nagyjából mindegyik 10-es vastagságú legyen mivel ez a legoptimálisabb viszkozitás bármilyen motor megfelelő kenéséhez. Na már most annyi a különbség hogy az alapból vékonyabb olaj pl 5w30 szobahőmérsékletre visszahűlve nem lesz olyan sűrű mint a 20w/50. Ergó a hideg indításnál könnyebb lesz a motor dolga.
Köztudott hogy a motorkopások 70-90 százaléka hidegindításnál következik be. Nos, még a 0W-s olajok viszkozitása is túl "nagy" hidegindításnál ahhoz, hogy a motor azonnal, és megfelelően kenve legyen, nem hogy a 15 vagy 20W-s olajoké. Nem a meleg oldali viszkozitást kell nézni, hanem a hideg oldalit ha jót akarsz a motornak!
Pontozd össze a fedelét a karral,mielőtt leszereled.összejelölès. Egyes henger egy pont,fedèlen,meg a karon,egy oldalról. Így nem tèveszted össze,mikor rakódik össze. Kettes,kèt pont. Lehajtod az anyàkat,azt alsó holtponti helyen,kiskalapàccsal oldalról,ahol a csavar van,kopogtatva leszeded. Ha elkenődött a csap,akkor szorul,de feszegetve le jön. Maximum,a hasitéknàl vèkony csavarhuzòval,megfeszited lefelé. A fèlszint olajban,hova tünt a korom?àsvànyi is a koromtól fekete,nem az olajszivattyù keringetèsètől.
Ha kicsit utána olvasnál az olajoknak, rájönnél, hogy a szintetikus olajokat nem azért találták ki hogy ártsanak vele a motornak. Az ásványi olajok legrosszabb tulajdonsága hogy túl sűrűek hidegen, és túl ritkák melegen. Na pont ezért vannak az adalék anyagok, hogy ezt a különbséget csökkentsék. Azt mondod az én olajam személyautóba való, áruld már el nekem mi a különbség, egy tegyük fel 20 éves, 450.000 km-t futott dízel személyautó és egy 23 éves 4000 motorórás T25 traktor motorja között? Azt akarod mondani hogy az autó motorja nincs elkopva? Mehet bele nyugodtan az 5w30-as olaj is akár?
Én egyszer használtam ásványi olajat kb egy évig, és utoljára. Mikor leengedtem olyan fekete volt mint a kátrány. Ehhez képest egy ugyanennyit használt félszintetikus fáradt "autós olaj" leengedéskor kb olyan színű, mint egy erősebb tea, ami sokáig ázik a csészében.
És mint mondtam olajnyomás és hőmérséklet ingadozás terén ég és föld a kettő.
Az már biztos hogy a hajtókar csapágy/betét darabkái úsztak az olajba, már csak kérdés mennyire sérült, és hogy kellesz e csiszolni a főtengelyt miatta.
Nem bírom leszedni a hajtókar alját, nem akarom szétbarmolni a menetet a két csavaron, de hogy miként lehet kíméletesen leszedni azt nem tudom. Mert ha a csapágy nincs megfordulva, csak "hiányzik belőle" egy kicsi, akkor a hajtókarnak és a főtengelynek sincs komoly baja, nem kell daraboka szedni a motort.
Érdeklődnék hogy a kettes hengerfejnél kifúj a traki és le szeretném szedni elég ha csak felső holtpontra állítóm a dugattyút vagy jelre kell tekerni a motort?
A hit kevés. A nagy hőfokot alufedèl nem csinàlja. Ami a szűrőben,az a csapàgyban,onnan àt az olajfuraton a hajtòkarhoz. Ha egyet elkent,visszaszivja az olajjal a törmelèket,,mert ilyen geci ,sajàt magànak okoz infarktust,utánna a tulajnak. . Aztán minden csapàgyat kifektet.
Ne haragudj meg,de kaptál kielégítő választ itt 1-2 olyan embertől aki látott is már, és jár is a javítás folyamatában.De azt kívánom neked,hogy az alu forgács a vezérmű fedélről kerüljön a centrifugál szűrődbe,és akkor neked lesz igazad.Bár nem értem akkor miért szorult meg? Az az olaj amit te használsz az személyautóba való,nem egy kopott orosz erőgépbe.De használd továbbra is nyugodtan,mert te úgyis tudod,hogy mi a jó.Csak akkor miért kérdezgeted itt.
Üdv!
Neked is megköszönöm, írtam már a többieknek is választ (gondolod le görgeted).Szóval semmi adat nincs a gyertyán sem, sem a dobozon.De T-25 re adták(Habi)Alább irtam már elképzelést..
Köszönöm!
Üdv!
Dobtam már fel képet egy más hozzászólohoz, és látszik hogy ezek csak párhuzamba köthetőek.A régi mtz-50 és az Rs traki mentek sorba, mivel a kábelokat porcelán, szigetelés választotta el.Ezek a gyertyák viszont pár másodperc izzításst igényelnek. Meg val szeg kell bele ellenörző szál is(műszerfalba)
Köszi a tippet!!(meghalgatok mindent)
25312 hozzászólás
Válasz Bubi_ #21614. hozzászólására
ez mind rendben is van, de eleve van neki 35 fok egyik síkon, arra merőlegesen nemtudni hány fok vagy mettől meddig, igazából az volna korrekt ha kiháromszögelné az ember pontosan térben hány fokról beszélünk. és minnél nagyobb a szög, annál inkább párhuzamosnak kén lenni a két tengelynek ahhoz hogy ne rázkódjon (annyira) azt ha majd kicsit kopik a kereszt akkor meg határozottan kalapál.
láttam a rajzot, jóféle kis masina lesz, nincsen evvel semmi gond.
és ahogy írtam 45 fokig nincsen is baj.
azt írtam le mi az amire nagyon kell figyelni ekkora hajtás szögnél. meg hogy mér.
Válasz sanislo90 #21613. hozzászólására
Mi van bele ütve? Ha még bontatlan akkor N betűt keress bár szerintem ez évjárat függő
Válasz a2457 #21612. hozzászólására
Nem ekéről van szó hanem arról a konkrét szárzúzó tervről amit a kolléga készített :
Kép
Ez paralelelogramma. A függőleges mozgatásban igazad van, csak nem életszerű, hogy bekapcsolt hajtással emelgeti, leengedett állásban meg be lehet állítani a 3.pont kitámasztójával. Az a mozgás amit a terepszint követése okoz, belefér a megengedett eltérésbe. A hidraulikával kitérő oldalazó talajmarókon is sima kardánt használnak gond nélkül, pedig ott is hasonló az elrendezés.
Meg tudnátok mondani a méretét a főtengely csapágynak? A tengely M14-es lendkerék felfogató csavaros. A csapágy szimering 20x40-1 méretű.
Válasz Bubi_ #21610. hozzászólására
ebben nem volnék olyan biztos. nem paralelogramma sem függőlegesen sem viszintesen a 3 pontos. ezért van pl. ha ekét emelsz fel a vége sokkal feljebb van mint a traki felőli része. viszintes irányban is ugyanez van ha csak az eszközön a vonokarok távolsága nem egyezik a traktor felőli oldaléval. vagy mondhatjuk úgy is ha nem párhuzamosan állnak a karok.
az meg hogy hotrod masinán vagy t-25 ösön van e a kardán az mindegy, a tengelycsok pozíciók érdekesek, a többi nem.
540es fordulattal nagyon nem ràz az. Sőt,sehogy...
Válasz a2457 #21608. hozzászólására
A második linked hotrod építőknek szól, gépjármű kardánról.
Miért lenne nehéz elérni egy szárzúzónál, hogy párhuzamos legyen a szöghajtás a tlt-vel ? Mozgathatod le-fel, tolhatod jobbra-balra, ettől nem fog el_fordulni_ a szöghajtás tengelye.
Egy vontatott permetezőnél van az, hogy elfordul a két tengely egymáshoz képest mert ott a vonórúd csuklik.
Válasz a2457 #21608. hozzászólására
Köszi!
Hogy oldják meg a gyári eszközöknél ezt a szögeltérési problémát? Ha mindent pontosan csinálok, -párhuzam, derékszög- akkor csak a felfüggesztés beállításánál kell nagyon odafigyelni. Ez meg a gyári eszköznél is igaz, nem?
Válasz bs80.td #21607. hozzászólására
katt.
45 fok a maximum.
nem az lesz a baj neked. hanem az hogy nehéz lesz elérni hogy a hajtó tengely, tehát a traki tlt csonk egysíkú legyen a hajtott, tehát a munkagépen levő csonkkal.
ekkora törés szögnél egy kis hibától is rázni fog mint az állat.
ide is katt
mit látsz a képen:
legfelső : egy kevés eltérés van szögekben de a tnegelyek majdnem egysíkúak. a kardánkereszt nem mindíg egy pontot koptat, ez jó. tolerancián belül vagyunk.
második kép felülről: minden egyvonalban, ez nem jó mert a kereszt mindíg ugyanott van, nem lesz kenése hamar elkopik.
harmadik:
a hajtó és a hajtott tengely szöge eltér. rázkódás a vége.
legalsó: katasztrófális, ez ráz a legjobban.
tehát se vízszintesen, se függőlegesen nem lehet nagy a szögeltérés sosem. (0.5 től ekkora hajlásszögnél 2 fokig bezárólag lehet)
s akkor nincsen baj.
kereszteket 8 óránként minnél sűrűbb zsírral kenned kell.
Helló!
Ha valaki tudna segíteni kardán maximális szög kérdésben az légyszíves nézzen át az egyedi munkaeszközök fórumba. Ide off topic lenne a kérdés, de szükségem lenne az infóra.
https://www.agroinform.hu/forum/Egyedi-munkaeszkozok-hazilag/t3146
Köszönöm!!
Válasz sanislo90 #21603. hozzászólására
nézd. akármelyik MOL os trubós diesel olajnak örül. 15wtökmindegymi egész évben mehet, ha nagyon durván legmelegebb időben is rommá akarod hajtani, 40 fokban kánikulában délben nehézmunkát nyomatni akkor 20wakármi turbós.
aztán ettől többet nem kér, evvel tökjól elvan.
250 órára szokták tartani, nem hiba 200 nál cserélni.
ha nagyon hamar elfeketedik akkor megérhet olyat (mittomén 50 üzemóra) hogy akkor lecseréled mégegyszer. többet fölös vele foglalkozni.
ugyanez, 15wtökmindegy mi turbos olaj mehet hidraulikába is. szereti. az való bele. kamionoknál sem ritka hogy eleve motorolajat ajánl bele a gyártó.
aztán hogy mol, agip, mobil stb.. az szinte mindegy, ha bármi kicsit is "nevesebb" és nem hamisított meg újra centrifugázott vacak akkor mehet bele.
ez nem egy ferrari. meghálálja a törődést de túlsokat nem kell babusgatni.
Az eredetileg ajánlott nyári egyfokozatú olaj
M-10G₂ (М-10Г₂)
- link
A mol oldalán szoktam nézegetni az olajokat, mert elég összeszedett és részletes a leírásuk.
ez mol SEA30-as egyfokozatú olajai
- MOL Standard S 30
- MOL Turbo S 30
Persze a többfokozatú is jó, csak a hideg és meleg viszkozitása ne legyen rosszabb.
Meg vannak API szabványok, azokat is átlehet nyálazni, mert van olyan olaj ami nem bírja a kénes üzemanyagot, kevés kormot tud "megkötni" ...ect
Már régen olvastam, de pont egy ilyen téma volt terítéken egy cikkben miszerint az egyik olaj csak tea színű míg a másik full fekete volt(shell) arra következtetésre jutottak, hogy a fekete az nem engedi lerakódni a kormot/szulfáthamut hanem viszi magával, ami jó dolog csak ha sok a hamu akkor hamarább telítődik és csere.
Amúgy egyrészt a dízel olaj pont ebben különbözik a benzinestől, hogy sok hamut kell tudnia megkötnie.
Ugyan itt tárgyalták azt is, hogy a teljesen friss,új olajhoz képest a réginek a jobb a kenőképessége a hamu miatt, de ez csak pár üzemóráig állt fent.
Ami a motornak igazán árt, az a kokszosodás.
- egy cikk
- egy másik cikk
- egy prezentáció
- egy harmadik cikk
- meg egy a ráadás(ez 6 részes, baloldalt alul van a többi rész)
A verseny sportban pl: az olajszivattyú elektromos és mielőtt indítanák az autót felkapcsolják és így még az álló motornál kialakul az olajnyomás.
Egyes trakiknál hidegindításkor, ellehet ezt játszani, hogy visszanyomott gázkarral és ha van dekompreszorral megtekertetjük pár fordulatot, majd toljuk fel a gázkart.
Léteznek motor előmelegítők, nemcsak a vízre hanem az motorolajra is.
Sziasztok! Nektek hogy van a kompresszor felrögzítve?? Kaphatok róla fotót?
Válasz a2457 #21601. hozzászólására
És a turbós olajokból melyik márkát tudnád ajánlani? Mert tuti itt is mellé lehet ám nyúlni, mivel nem feltétlenül a drágább a jobb.
Válasz a2457 #21601. hozzászólására
Pár évvel ez előtt (mikor az öcsém az OMV-nél, "elég fent" dolgozott) kaptam ajándékba 10 liter 0w30 -as olajat. Ha jól emlékszem 10 litert.
Én nagyon büszkén mentem a szakszervízbe olajat cseréltetni és "mutogattam" a kincsem.
"...én ezt kérem bele..."
Erre ők azt mondták, hogy ha nagyon ragaszkodom hozzá, beleteszik, de nem vállalnak garit' és ne is csodálkozzak ha melegszik, besül a motorom.
Erre én: :(
Miért?
Azt mondták, ez a teljesen szintetikus olaj a "feltenyésztett" (nagy teljesítményű) pörgős motorokba való nem az én jó pár éves dízelembe.
Indoklásképen próbálták magyarázni, hogy mivel túl híg ugyan gyorsan felkenődik a helyére de ugyan olyan gyorsan le is folyik, ezért az én lassú motorom sokat mozogna kenés nélkül.
Hát, én az óta nem használok hígabb olajat a kívánatosnál.
A 0-ásat részben elajándékoztam, részben "utántöltéshez" pocsékoltam el...
.
Nem vitatkozni akarok, nekem ez az "élményem" volt. :)
Válasz sanislo90 #21598. hozzászólására
rendben. akkor nézz meg egy idei traktor kezelési útmutatót, látatlanba írom:
ha -18 fok alatt nem kívánod indítani akkor 15w tökindegy mit írnak majd bele. és ahogy egyre melegebb klímáról beszélünk egyre sűrűbbet.
írni fogja a 0w olajokat is, a teljes hőmérséklet tartományban.
az meg hogy léghűtésesbe csak turbós olaj, az alap. mert nagy a hőterhelés.
még a sportos 750 es kawasakimnál is úgy írja hogy 15w40 vagy 20w50 ha nagyon meleg környezetben használja az ember...aztán az 100+ lovacska..
van amibe eleve csak 0w-s olajakat írnak, lamborghini sportkocsik, ferrarik, ilyesmi.
de azok nagyon pörgős, szorosan illesztett rövid löketű motorok.
az a helyzet hogy ott ahol szoros az illesztés nincsen nagy kitöltendő felület, és nagy a hőterhelés (köbcentihez képpest sok lóerő, nagy fordulatszám) ott inkább a nagy keringetési mennyiség az ami fontos.
ezért alacsony viszkozitású olajat keringetnek és nem kell nekik nagy nyomás sem.
a traki motor meg hosszúlöketű, inkább a nyomaték nagy, az illesztések közelsem olyan szorosak. ezért inkább vastagabb olajunk van, mert a lazább illesztés és a nagy lökethossz miatt valami kell oda ami kitölti a hézagot úgymond. nagy az 1 hengerre jutó lökettérfogat is, nagyot "rug", ezt a hajtókarnál valaminek fel kell venni. és a traktorok nem éppen a könnyített dugattyúról meg hajtókarról híresek, van hozzá meddő tömeg is bőséggel. ebben az esetben egy vékony olaj egyszerűen kipréselődik. persze marad olajfilm, de jobban bízok egy vaskosabb rétegben. ráadásul azért a gyűrűk is másabbak, meg a kormolás. főleg egy öregebb dieselben. ahol a füst, ott az erő, ismerős dolog gondolom. namost egy sűrűb olaj jobban le fogja mosni a kormot.
éppenséggel ezért baromság amikor azért tartanak egy olajat jónak mert sokáig nem feketedik be. csak ugye felmerül a kérdés, akkor hol a korom??? hát ráégve mindenre, remekül szigetel amúgy (hőt) és remekül csiszatol (végülis a gyémánt is csak szén, okés?) evvel lokális melegpontokat jól lehet előidézni, a hőkülönbségből adó anyagfáradás meg nem játék. ugyan itt akkora terhelés nem éri, nem lesz különös baja de jót sem tesz.
nem hiba a 0w olaj ebbe a gépbe sem, nem lesz tőle baja. amúgyis igénytelen jószág. de főleg nyáron meghálálja ha egy vaskosabb turbós olajat kap.
namost azt hozzá kell tenni hogy ugyan szűkös keretek közt dolgozott aki ezeket a motorokat tervezte, de sokkal átgondoltabb mint az mtz motor mondjuk. itt jön képbe a dekompresszor, ha már hideg indításról beszélünk. ahhoz nem kell hidegnek lenni.
a helyzet az hogy azt illenék nyáron is, meg meleg motornál is használni. mivel feltámasztja a kipuffogó szelepeket, nincsen kompresszió, ez végett nincsen nyomás, és alig van terhelés a hajtókar csapágyakon meg a dugattyúcsapszegen. meg a főtengelyen. van szépen ideje felnyomni az olajat a szivattyúnak, és megleszen a kenés mire visszanyomod a dekompresszort és akkor nagyon jó hosszú ideig tartós motorról beszélünk. (azt meg sem említem hogy elégsok modern motort rettenetesen gyalázatosan felülmúl takarékosság terén)
a tévedés jogát fenntartom, felőlem vizet is önthetsz bele ha neked az jobban fekszik.
szóval azt mondom mondjuk nézz meg egy idei john deere traki kezelési könyvet hogy milyen olajat ír a motorba. jó a szintetikus, de nem ennek/nem ebbe való. megvan a maga helye.
(bocs a hosszú hsz ért.. épp uncsiztam)
Válasz Gepi #21599. hozzászólására
Hát nem tudom, majd utána nézek, hogy kapható-e még valahol.
Válasz sanislo90 #21598. hozzászólására
Azt régi hajtóműolajat is lehet még kapni ott?
Válasz Bubi_ #21594. hozzászólására
Nyilván 25 évvel ezelőtt az akkori legjobb olajtípust ajánlotta bele, azóta sokat fejlődött a világ, sokat javult a technológia.
Bejáratáshoz én is ilyet teszek bele, kb egy hónapig, aztán jön a finomabb.
Ungváron kb 250-270 hrivnya (2800-2900 Ft) belőle 8 liter.
Nemrég mondta egy szerelő ismerősöm hogy a léghűtéses traktorokba kifejezetten turbo dízel olajat ajánl, mivel az jobban bírja a hőt, magasabb hőfokon is megvan az optimális kenés. Na legközelebb olyat veszek bele, meglátjuk mi lesz! :D
Válasz a2457 #21593. hozzászólására
Válasz Bubi_ #21594. hozzászólására
katt.
A gyártó megadja a kezelési kézikönyvben az olaj típusát: nyárra SAE30, télre SAE20 (egyfokozatú).
Aki a gyártóval vitába száll, azt valahogy nem tudom komolyan venni...
Az orosz nyelvű könyben szó szerint : orosz (?) szabvány szerinti М-10Г2 vagy (250 órás periódussal) М-10В2 - ez a SAE30-nak felel meg (ma is lehet kapni).
Én nem értek hozzá, de gondolom ettől az 5w-40 még távolabb van, mint a 15- vagy a 20w.
Válasz sanislo90 #21587. hozzászólására
senki nem mondta hogy használd.
azt írjuk amit a legjobnak tartunk.
a totálkáros cikkes embert meg megkérdezném hogy lassan félévszázados trakimotorra is igaz e amit ír. személyautó más tészta.
node, felteszem neked a millio dolláros kérdést.
tegyük fel hogy a 0-30 as olaj a legtutibb választás a világon.
miért csinálnak másfélét is, és a gyártók, főleg a garancia végett, ha ez annyival jobb a motornak mé nem csak ezt ajángassák?
na pont azért.
van amibe vastagabb köll, van amibe véknyabb.
azé, me az köll bele.
Válasz Tomi81 #21591. hozzászólására
Mondjuk nekem kereken két éve volt lecserélve az olaj, és ezalatt kb 1 litert töltöttem utána, asszem három részletben. És mondom a motor a gyár óta villáskulcsot még nem látott, a dugattyú gyűrűk mind eredetiek, és a 10-es olajhoz képest nem mondanám radikális olajfogyasztásnak ezt az egy litert 2 év alatt.
Egy dolgon nagyon átlépsz.
Itt személyautókról van szó, normális illesztéssel.
Neked meg egy orosz 40-50 éves konstrukciójú motorod van.
Tegyél nyugodtan bele 10w olajat, ha megnyugtatja a lelked. De felesleges.
Ez a hidegindításos dolog meg túl van lihegve.
A pajeromba 500ekm van, világ életébe 15w40es olajjal járt, mégis még mindig megy a hengerenek minimális kopása van, olaj max 1l kell bele cserétől-cseréig.
Valahogy mindenütt szinte ugyanazt írják amit én is, nem értem, hát biztos tévednek, hiszen itt a fórumon 10 emberből 9-nek van igaza, a többség szent ugyebár...
http://www.olajinfo.hu/motorolajok/17-olajfogyasztas-tenyek-es-tevhitek-1-resz
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/061130b/
Egy idézet a cikkből, ennél érthetőbben nem lehet elmondani, aki még így sem képes felfogni az inkább ne is üljön többet traktorba!
...térjünk rá, "a 0w-30-as olaj túl híg az autóm motorjába, mert a kezelési könyv 10w-30-at javasol" TÉVES meggyőződések tisztázására. A kettő közül a 0w-30 mindig jobb választás! Mindig! A 0w-30-as motorolaj nem hígabb, mint a 10w-30-as. Működési hőmérsékleten (=bemelegedett motor), mindkét olaj megegyező sűrűségű (viszkozitású). A különbség akkor jön elő amikor este leállítjuk az autónkat. Az éjszaka folyamán mindkét olaj sűrűbbé válik. Mindkettő, a 10w-30 és a 0w-30 egyaránt 10-es viszkozitású (vastagság) volt, mielőtt leállítottuk a motort. (Mint már korábban írtuk, ez a tökéletes vastagság a motor működése közben.) Reggel újra el kell indulnunk, de ilyen körülmények között a reggeli indításnál egy 10w-30-as olaj sokkal távolabb áll az ideális sűrűségtől, mint egy 0w-30-as. Már mindkét olaj túl vastag a motorunk tökéletes kenéséhez. Az egyik olaj 90-es viszkozitásra sűrűsödött vissza, a másik 40-re. Mindkettő túl vastag az indításhoz, de a 40 cSt sokkal jobb, mint a 90"...
Komolyan nem értem miért féltek annyira a vékonyabb olajtól? Ha egy traki bőszen eszi az olajat, akkor a 30w60-ast is ugyanúgy elfogyasztja mint a 10w40-est, ha meg nem eszi tölthetsz bele 5w30-ast is, akkor se fogja elkezdni enni ezután!
Normál működési hőmérsékleten szinte minden olaj egyforma vastagságú, csak az adott külső hőmérsékletre visszahűlt olajok viszkozitása között vannak lényeges különbségek!
http://www.geree.hu/a-motor-kenese/3-szamszerusitsunk/
Válasz stefi69 #21582. hozzászólására
Ameddig egy lassan 24 éves 4300 motorórás traktorral, amibe kb 20 éve legtöbbször csak 10w-s olaj volt töltve, és ezidáig a motorhoz hozzá nem volt nyúlva, tavasszal felszántok 17 cm mélyen egy hektár közép kötött talajt 16,5 liter gázolajból, úgy hogy a 80 fokot nem haladja meg az olajhőmérséklet, és 1,8 alá nem csökken az olajnyomás, addig reklámozhatod itt nekem a 20w-s olajokat, attól még nem fogom használni!
http://www.geree.hu/a-motor-kenese/2-nyomas-kenes-nem/
http://www.geree.hu/a-motor-kenese/4-szintetikus-vs-asvanyi-olajok/
Válasz stefi69 #21582. hozzászólására
Szóval akkor ha valaki könyvekből igyekszik tájékozódni az nagyon csúcsa és szégyenletes dolog?
Annak idején nagyon sokáig az emberek azt hitték hogy a föld lapos, aztán jött valaki aki leírta egy könyvbe hogy márpedig a föld gömbölyű. Mindenki (legalább is a többség) hülyének nézte, ettől függetlenül mégis csak neki volt igaza!
Hiába mondja itt azt 10-ből 9 ember, hogy a 10-es olaj túl vékony a traktornak, nem azt jelenti, hogy igazuk is van, csupán azt, hogy a megfelelő tájékozottság hiányában erős tévhitben élik az életüket.
Itt egy szép és átfogó cikk a témáról, aki nem szégyell utánaolvasni, és nem csak a saját feje után menni, az olvassa el.
Válasz stefi69 #21582. hozzászólására
:D:D:D
attól függ mennyi olajat zabál, meg hova önti az ember
:D:D:D
Válasz Sánta Olivér #21571. hozzászólására
Bármilyen állásnál leveheted. De próbáltál már utána húzni? Lehet,hogy megoldódik azzal is a hiba.
Válasz sanislo90 #21573. hozzászólására
Nyugodj meg ismerem az olajakat,vizsgáztam is belőlük. Nagyon amatőr vagy a gépészetben ,javításban. Könyvekből próbálsz javítani,csak vigyázz nehogy a motor is úgy járjon mint az üzemanyag szűrőház. Nem baj mindez,csak te itt mindenkivel szembe mész.És jobban tudod másoknál.PL az én gépembe ez van:AGIP SIGMA MULTI AGRO 20W-50 Télen ritkán megy.És üzemóra is csak 900 van benne. Ha télen is dolgozna akkor 15w40-re változna. De ez csak az én ,és a hozzám hasonlók véleménye. Ja és nem véletlen áruljál 200L hordós kiszerelésben is. A füst meg tényleg ,biztosan azért fekete mert nem megfelelő a motor olaj .
Üdv!
10 nap múlva jön egy 16M javításra. Nézzetek be a T-16M oldalra teszek fel képet meg szerintem kérdéseket. Motor felújítása!!
Válasz Tomi81 #21578. hozzászólására
jam, azt kevesen kérdezik meg hogy hova lesz a korom amit nem köt meg az olaj.
holott a kenés/távolságtartás mellett ez is a feladata, ha nem veszi fel a kormot akkor az egy szar olaj.
a hidegindítás meg.. igazából a gond az hogy sokáig tart ameddig felszívja az olajat a szivattyú és mindenhova elér. leállításnál is a gond az, hogy már olajnyomás nincsen, de az alkatrészek még mozognak. segíteni ugyan lehet a dolgon, de drága és komplikált. vellanymotorral hajtott olajszivattyú. indítózás előtt már volna olajnyomás, leállításkor pedig már régen állna minden alkatrész mire elmenne az olajnyomás.
Válasz sanislo90 #21576. hozzászólására
hujujuj Nem azért de az ő megoldását a megjelölésre több helyen alkalmazzák Én pl a hajtóművek szerelésénél, de te csináld ahogy akarod de ne írd majd hogy összekevertél valamit
Válasz sanislo90 #21575. hozzászólására
Ugyan olyan vagy mint fater. Ha fekete az olaj, akkor az szar. Szerintem meg nem. Ha fekete összeszedi a kormot, ha nem...
Másik dolog.
Értsd meg, ezek a motorok nem ezredre vannak hézagolva mint egy személyautó motorja. Hiába a személyautó 450ekm futott, a fél herémet ráteszem, hogy sehol nem lesz akkora hézag az olajkörbe, mint egy vadi új T25 motorjába.
Fogadd meg a többiek tanácsát, inkább 20w50 tegyél bele mint 10w30at.
Harmadik
Én azt aláírom hogy a hidegindítás odabasz neki, de egy traktor az élete 95% üzemi hőfokon dolgozik.
Szerinted egy ilyen motornál a hideg vagy a melegoldali viszkozitást kell inkább figyelemebe venni?
Szerintem főleg hogy a T25 léghűtésű én inkább az 50 végű olajat favorizálzálnám.
Negyedik
A motoromba is pont ezért van 20w50 olaj, mert piszok keveset van hidegindítva -tavasztól őszig használom, gyakorlatilag nincs hidegindítás a szó szorosan vett értelmében. 10 fok alatt szerintem olyan nincs-
De ezt amit írtam ne szószerint vedd, csak ezt józan paraszti ésszel így gondolom.
De NB hátha ügyes és belinkeli hogy plussz tíz fokon mennyi különbség van a 10w30 meg a 20w50 közt, de vakra mondom, egy láda sörbe hogy semennyi
Válasz sanislo90 #21576. hozzászólására
Nem értelek. Akkor szedd le manikűrcsipesszel. Kalapàcs,nem őrdögtől valò dolog. Ùgy gondolod,Kalapàcsot a blfaszok hasznàlnak? Nagyot ilyen helyen azok. Nem èrtem,a fekete füst,mièrt olajfüggő? Mindegy,milyen az olaj,füst a sok anyagtól van,ami nem ég el.
Válasz .Richard. #21574. hozzászólására
Értem, orosz megoldás = hidegvágó + kalapács :D
Hát nem tudom, de nekem általában szép világos szürke a kipufogó gázom, max hirtelen elindulásnál jön ki egy kis fekete felhő, viszont látok a környéken egy két mtz-t ami irgalmatlan fekete füst bűvöletében dolgozik, gyakorlatilag folyamatosan, na az milyen olajat töltött bele?
Válasz tiboca69 #21556. hozzászólására
Azt kérded nem híg-e? Én meg erre azt kérdem milyen hőmérsékleten? Az olajokat úgy kalkulálják általában, hogy a 100 fokos működési hőmérsékleten nagyjából mindegyik 10-es vastagságú legyen mivel ez a legoptimálisabb viszkozitás bármilyen motor megfelelő kenéséhez. Na már most annyi a különbség hogy az alapból vékonyabb olaj pl 5w30 szobahőmérsékletre visszahűlve nem lesz olyan sűrű mint a 20w/50. Ergó a hideg indításnál könnyebb lesz a motor dolga.
Köztudott hogy a motorkopások 70-90 százaléka hidegindításnál következik be. Nos, még a 0W-s olajok viszkozitása is túl "nagy" hidegindításnál ahhoz, hogy a motor azonnal, és megfelelően kenve legyen, nem hogy a 15 vagy 20W-s olajoké. Nem a meleg oldali viszkozitást kell nézni, hanem a hideg oldalit ha jót akarsz a motornak!
Válasz sanislo90 #21572. hozzászólására
Pontozd össze a fedelét a karral,mielőtt leszereled.összejelölès. Egyes henger egy pont,fedèlen,meg a karon,egy oldalról. Így nem tèveszted össze,mikor rakódik össze. Kettes,kèt pont. Lehajtod az anyàkat,azt alsó holtponti helyen,kiskalapàccsal oldalról,ahol a csavar van,kopogtatva leszeded. Ha elkenődött a csap,akkor szorul,de feszegetve le jön. Maximum,a hasitéknàl vèkony csavarhuzòval,megfeszited lefelé. A fèlszint olajban,hova tünt a korom?àsvànyi is a koromtól fekete,nem az olajszivattyù keringetèsètől.
Válasz stefi69 #21569. hozzászólására
Ha kicsit utána olvasnál az olajoknak, rájönnél, hogy a szintetikus olajokat nem azért találták ki hogy ártsanak vele a motornak. Az ásványi olajok legrosszabb tulajdonsága hogy túl sűrűek hidegen, és túl ritkák melegen. Na pont ezért vannak az adalék anyagok, hogy ezt a különbséget csökkentsék. Azt mondod az én olajam személyautóba való, áruld már el nekem mi a különbség, egy tegyük fel 20 éves, 450.000 km-t futott dízel személyautó és egy 23 éves 4000 motorórás T25 traktor motorja között? Azt akarod mondani hogy az autó motorja nincs elkopva? Mehet bele nyugodtan az 5w30-as olaj is akár?
Én egyszer használtam ásványi olajat kb egy évig, és utoljára. Mikor leengedtem olyan fekete volt mint a kátrány. Ehhez képest egy ugyanennyit használt félszintetikus fáradt "autós olaj" leengedéskor kb olyan színű, mint egy erősebb tea, ami sokáig ázik a csészében.
És mint mondtam olajnyomás és hőmérséklet ingadozás terén ég és föld a kettő.
Az már biztos hogy a hajtókar csapágy/betét darabkái úsztak az olajba, már csak kérdés mennyire sérült, és hogy kellesz e csiszolni a főtengelyt miatta.
Nem bírom leszedni a hajtókar alját, nem akarom szétbarmolni a menetet a két csavaron, de hogy miként lehet kíméletesen leszedni azt nem tudom. Mert ha a csapágy nincs megfordulva, csak "hiányzik belőle" egy kicsi, akkor a hajtókarnak és a főtengelynek sincs komoly baja, nem kell daraboka szedni a motort.
Érdeklődnék hogy a kettes hengerfejnél kifúj a traki és le szeretném szedni elég ha csak felső holtpontra állítóm a dugattyút vagy jelre kell tekerni a motort?
Válasz sanislo90 #21558. hozzászólására
A hit kevés. A nagy hőfokot alufedèl nem csinàlja. Ami a szűrőben,az a csapàgyban,onnan àt az olajfuraton a hajtòkarhoz. Ha egyet elkent,visszaszivja az olajjal a törmelèket,,mert ilyen geci ,sajàt magànak okoz infarktust,utánna a tulajnak. . Aztán minden csapàgyat kifektet.
Válasz sanislo90 #21558. hozzászólására
Ne haragudj meg,de kaptál kielégítő választ itt 1-2 olyan embertől aki látott is már, és jár is a javítás folyamatában.De azt kívánom neked,hogy az alu forgács a vezérmű fedélről kerüljön a centrifugál szűrődbe,és akkor neked lesz igazad.Bár nem értem akkor miért szorult meg? Az az olaj amit te használsz az személyautóba való,nem egy kopott orosz erőgépbe.De használd továbbra is nyugodtan,mert te úgyis tudod,hogy mi a jó.Csak akkor miért kérdezgeted itt.
Válasz a2457 #21538. hozzászólására
Üdv!
Neked is megköszönöm, írtam már a többieknek is választ (gondolod le görgeted).Szóval semmi adat nincs a gyertyán sem, sem a dobozon.De T-25 re adták(Habi)Alább irtam már elképzelést..
Köszönöm!
Válasz tiboca69 #21537. hozzászólására
Üdv!
Dobtam már fel képet egy más hozzászólohoz, és látszik hogy ezek csak párhuzamba köthetőek.A régi mtz-50 és az Rs traki mentek sorba, mivel a kábelokat porcelán, szigetelés választotta el.Ezek a gyertyák viszont pár másodperc izzításst igényelnek. Meg val szeg kell bele ellenörző szál is(műszerfalba)
Köszi a tippet!!(meghalgatok mindent)