Gázolaj árak 647 Ft Benzin árak 650 Ft EUR 394.32 Ft USD 370.51 Ft CHF 406.01 Ft GBP 460.62 Ft

Fórum

Becenév: fabia63
Csatlakozott: 2015-06-30 14:51:30
Utolsó belépés: 2022-04-25 11:56:45
Fórum hozzászólás: 99

Fórumhozzászólásai

Előzmény: fabia63 #1020 hozzászólása



Azt hiszem ez volt az olaj márkája: CLAAS AGRIMOT SDX 15W40.

Előzmény: atisgyulai #1011 hozzászólása


Sok évig hajtottam Claas Dominator 108SL Maxit.Merci OM366/LA motorral szerelt. Claas motorolajból a 15w40-est kapta. ( az olaj nevére sajnos már nem emlékszem, azt hiszem Axiálnál beszerezhető) Légszűrőből is a gyárit venném bele. Ezeken nem érdemes spórolni mert a motor élettartamát nagyban befolyásolják. A gépkönyvben van egy olyan kitétel: ha gyárilag jóvá hagyott olajat, légszűrőt,stb használsz akkor az olajcsere (szerviz) periódus 250üó. Amennyiben nem a gyárilag jóváhagyott olajakat, szűrőket használod,akkor a szerviz intervallum 100üó. Tehát nem biztos,hogy olcsóbb az olcsóbb ha betartod a gyári ajánlást.

Előzmény: gcastle #5300 hozzászólása

smile thumbupsmile thumbup

Előzmény: kajszi_71823 #5296 hozzászólása



Hello!

Mint írták itt a magfelhordóra van szerelve és az üzemanyag csövet (szívó oldali) követve ellehet jutni hozzá. Szürkés fehér színű ház üveg ülepítővel, tetején egy "T" alakú szorító csavar van.A tankból egyenesen arra megy rá az üzemanyagcső.

Előzmény: Kombájnos27 #5283 hozzászólása


Hello!

Sűrűn tankoltok "kannából"? Ha igen meg van a hiba oka. Csak a tank kimosása segít, de azt alaposan kell elvégezni. OM 366 Merci motoros 108SL Maxi ugyan így szívatott. A kombájn jobb oldalán levő előszűrő milyen? Ülepítőben mennyi trutymó van? ( a miénkben fekete színű szmötyi volt amikor előjött a hiba) Mindig az a szűrő tellett meg. A hiba jelenség ugyan ez amit leírtál, motor fordulat esik terhelés alatt. Én ezt az előszűrőt hetente vagy 3-4-5 naponta takarítottam, így sikerül kiküszöbölni a napközbeni teljesítmény vesztést megelőzni. De mint artam a tankot le kell szedni és nagyon alaposan ki kell mosni!!

Sziasztok!

Költői kérdés. Jonhsered 2138C vagy McCulloch 835 a jobb gép? Melyikre érdemes beruházni?

Előzmény: fabia63 #382 hozzászólása



Bár a Megának már APS cséplő rendszere van.Másabb mint a 106 és 108-é. Akkor lehet,hogy kell lennie még valaminek.(nem biztos, de előfordulhat) Majd jön olyan aki ilyet hajt az mondja a tutit.

Előzmény: Pavló István #381 hozzászólása


Sok minden nincs az átszerelő készletben. 3db kosár szegmens, dobtakaró lemezek. A kőfogó vályút takaró lemez, be van építve.(108-asnál így volt legalább is) A ferde felvonó alá bebújsz (miután biztosítottad, nehogy rád essen) szemben van egy ajtó két füllel. Azt az ajtót le kell venni, a kőfogó vályút kitakarítani, és ott kell lennie a lemeznek amivel a vályút letakarod. ha ott van, akkor fel kell hajtani, és 3db kitámasztóval rögzíteni. Ajtó vissza rá aztán hajrá. vagy esetleg ez az ajtó hiányzik alulról?

Előzmény: medikus #379 hozzászólása



Vagy kopott a dob variátor szíj. Össze kéne hasonlítani egy új szíjjal, vagy legalább is megmérni a fent lévőt és egy újat. Vagy tüzetesen körül nézni a variátor környékén,hogy nincs-e valami hiba.

Boldog Újévet kívánok mindenkinek!!

Előzmény: jambo #8044 hozzászólása


Hello! Ott valami bibi van. (szimering, esetleg csapágy lóg benne,stb.) Nem mehet bele ennyi ha aratás alatt ennyi por.

Előzmény: Bandita29 #4298 hozzászólása


Hello!
Más működik rajt? (kormány, ürítőcsiga nyitás,motolla előre-hátra)? A vezértömbnél levő mágnes kapcsolóknál meg kéne nézni,hogy megy-e áram oda.Megmozgatni az érintkezés miatt, esetleg kontakt sprével megfújni őket. Esetleg nem zártad le véletlenül a hidraulikát?

Előzmény: bobo77 #706 hozzászólása


Én a 310-es Medionnal anno 510-es asztallal, 7t/ha tritikáléban 12-13ha/nap teljesítményt értem el. Ha gyengébb volt a tritikálé, akkor elérte a 15ha/nap teljesítményt is. Csak tritikáléban dolgoztam vele, ezért csak erről tudok nyilatkozni.

Előzmény: Vinkó75 #4245 hozzászólása



Mit mondjak, így kell ezt csinálni! smile thumbupsmile thumbup

Előzmény: .Feco. #4239 hozzászólása


Hello!Domcsi 108 SL Maxi a jobb oldali oldalszelet bírta a legjobban. De amúgy teljes mértékben egyetértek veled minden szempontból. A felső hűtésről: "A felső hűtős lexion más, ott tényleg kibírja a szezont takarítás nélkül". Épen tegnap beszéltünk erről a témáról egy ismerősömmel.( barátja kapott új Lexit és Ő ennek az ellenkezőjét állítja amit írsz). Konkrétan,azt,hogy minden nap kell takarítani, mert minden tele megy porral.smile scared

Előzmény: kis traktoros #249 hozzászólása


Nézd meg a vész leállító kapcsolókat. lehet,hogy azok közül szórakozik valamelyik. Egy van a hátsó létránál ahogy fellépsz a légszűrőhöz és egy van a vezetőfülke jobb oldalánál annál a kis nyitható ajtónál aminél a dobra vissza menő anyagot (kalász visszahordó) tudod ellenőrizni. A fülkében van infra érzékelő ami érzékeli amikor kiszállsz a vezetőülésből? Ha van benne akkor szerintem annak a meghibásodása is okozhatja ezt.

Előzmény: bandigh #4157 hozzászólása


"Szerintem egy pár év múlva nagyon letisztul ez a szakma, lesznek a maguknak learatók, meg a nagyban bérmunkázók, valahogy ez lesz a vége"
Én is így látom!

Előzmény: .Feco. #4153 hozzászólása


Hello! Bocs,hogy bele vau-vau. Írod, hogy "alkalmazottra azonban nem szívesen bíznám a kombájnt". Szerintem van olyan alkalmazott aki tud is és akar is vigyázni a gépre ne adj isten ért is hozzá és szereti is kombájnos melót arról nehezen hiszem el,hogy miliós kárt okozna. Oda figyel mindenre, már a gép apró rezdülését is észre veszi ami esetleg előtte nem volt tapasztalható. Szeretni kell ezt a szakmát nagyon! De azért a gazdák is megérik a pénzüket. Némely esetben az alkalmazott normálisabb mint némely gazda. Természetesen mindenki maga dönti el,hogy hogyan, kivel takarít be.(sőt ismerek olyan gazdát is aki hosszú éveken át kombájnozott E516-al, de Claas 108-ba be sem akart, mert ülni. Most kénytelen.)És ismerek olyan gazdát aki a saját gépére úgy vett alkatrészt mintha nem is az ő gépe lett volna. Magyarul mintha az "alkalmazotté" lenne a kombájn. Ez a két gazda egy faluban van! Hmm. Akkor ez,hogy van?
Amelyik alkalmazott "vezérgépész" este kiszáll és azt mondja,hogy holnaptól nem jövök annak szerintem meg is van az oka,hogy ezt meglépte. Erre felénk nem nagyon szeretnek fizetni a kombájnosnak, de a hetedik réteg bőrt is lehúznák róla ilyenkor szezonban.

Anno 108SL Maxiban is bedobta a törölközőt a kuplung harangban a csapágy. Szerintem attól,hogy a Hardy tárcsa megreped, elszakad és az ezáltal keletkezett rezonancia okozza a csapágy halálát. Mert nem vonalban fut a tengely. A szíjak is feszítik, stb. Úgy kezdődött,hogy a Linde olajtartályának a szorító bilincse eltört, leszakadt a menetes rész. vissza hegesztés, másnapra ugyan ez. Nem tudtuk mitől van ez. Végül a Linde tartója is a fülke alatt eltört. Hegesztés, majd még egyszer eltört, és nagyon rezonált már minden. Na ekkor gondoltunk arra,hogy a kuplung harangban van valami gond. Levettük, és bizony a Hardy volt szét szakadva, de nem teljesen még. De elég volt ahhoz,hogy a csapágyat haza vágja és a harangban is kárt tett. De egy jó esztergályos megoldotta.(harang és a csapágy közé egy persely lett készítve, az beragasztva és ennyi+ új eredeti Hardy meg eredeti CLAAS csapágy) Ma is így megy a gép. Csere óta kb ez a 6. vagy 7. szezonja. Na szóval egy a lényeg ha nagy a rezonancia akkor lehet a csapágy illetve a Hardy hibájára gyanakodni.

Előzmény: Agronomus #9013 hozzászólása



Hello!
Én első körben tennék számozott órát amin lehet látni az éppen optimális olajnyomást. Főleg kombájnnál aminek a motorja szinte állandóan "nyél" fordulaton jár. Vagy esetleg egy sűrűbb olajjal próbálkoznék. Pl.: 15W50. Aztán ha a sűrűbb olajjal is gyengusz az olajnyomás akkor lehetne gondolkodni a motor megbontásán. De az olajok sem egyformák. Tapasztaltam Do 108-nál. Meg személyautónál is. Vannak gyenge minőségűek sajnos.

Előzmény: csuti0 #3933 hozzászólása


Hello!
Szerintem beállítási gond lesz.
A bedobó ujjak szerintem nem jól vannak állítva. Mennyire állítottad a csigát a padlólemeztől? A ferdében a "lengődob" nem maradt véletlenül a kukoricára állítva? Anno 108-assal kb az első 15-20m-en belül megszűnt minden anyag vissza hordás a vágóasztalra. Nem volt olajozva, festve semmi. Csak a kasza lett télire olajozva.

Előzmény: sörhas #22 hozzászólása


Hello!
Én anno csüngő hasú disznó hússal kevertem a kecskehúsát össze tölteléknek. Szuper jó lett.

Sziasztok!

Érdeklődöm,hogy az "alföldi toros káposztát" hogyan kell készíteni? Tudna valaki egy jó receptet adni? Köszönöm.

Előzmény: weendel #754 hozzászólása


Hello!

Látom a képen,hogy V6-os. Nem hiszem,hogy lenne baja a motornak, de az ördög nem alszik. Esetleg olajbeöntő sapkát is leveheted, aztán ott is látszik ha nagy a kartergáz. A vízhűtőt nézd meg, mennyire van elkoszolódva. Illetve milyen tiszta. Gabona asztal mekkora van hozzá, 510-es? Hogy jó vétel lenne-e azt neked kell eldöntened. Mindent átnézni rajt a legapróbb porcikájáig. Amúgy egy nagyon eltalált konstrukció a 108-as. Tehát alaposan átnézni mindent, ha kell vigyél magaddal még egy hozzáértő embert, olyant aki ismeri a Claasokat. Ez a legtisztább úgy gondolom.

Előzmény: weendel #752 hozzászólása


Hello!
Ezen motoron nem látszik,hogy extrém hőhatás érte volna. Viszont ha nem bele való olaj van használva azt eheti anélkül is,hogy meglenne főzve. A motor szellőző csövét (kartergáz cső) kellene megnézni, ha belül baj van akkor szerintem ott mutatkozik.
Itt ami van a faluban Claas Dominator 108SL abban nem ilyen motor van. Sima soros 6 hengeres Merci motor. OM366LA.

Előzmény: medikus #138 hozzászólása



Hali!
Ott pont nálad Medi! A Claas szereti törni a szemet.A Dominátornak hiányzik a dobfordulat csökkentő a kukoricában. 600-650ford/perc alá nem lehet levinni a dobfordulatot. Ez a legnagyobb baj.

Előzmény: Claassic #3472 hozzászólása



Szia Misi!
Köszönöm a választ. Klímaszerelőt hív.
Üdv: Gyula

Előzmény: sebi01 #1972 hozzászólása



Hello!
Szembetűnő a különbség. Kevesebb papír kisebb szűrő felület.

Szép napot!

Ismerős furcsa hibát tapasztalt a 108-as Dominátor klímájánál. Az aratás előtt töltette fel a rendszert gázzal. Olyan hiba,hogy nem tud bekapcsolni a klíma kompresszor, olyan hangod mint amikor egy relé nem tud behúzni. Kerregés szerű hangot ad. Ha a motor le van állítva akkor lehet hallani,hogy kattan. De az első kikapcsolás után amikor újra kéne bekapcsolni a kompresszornak akkor kezdi ezt a kerregés szerű hangot adni. Találkozott már valaki ilyen jellegű hibával? Ha igen, mi volt a hiba oka?

Előzmény: sebi01 #1943 hozzászólása



Szia.
Én hetente szoktam a traktornál fújatni. (Zetor 10541 Proxima Plus) Rá is fért.Viszont Amikor tisztítani szoktam, fújatás előtt óvatosan kiszoktam "ütögetni" a port légszűrőből (kombájnnál, traktornál csak fújatni szoktam). Ott látszik,hogy mennyi és milyen por van benne.
Egy szűrőket gyártó cég oldalán olvastam,hogy ha jelez az eltömődés jelző akkor kell szűrőt cserélni.Ott fújatásról szó sincs, mindjárt csere. A cég nevét itt nem írom ki.

Előzmény: sebi01 #1939 hozzászólása


Igen, szecskázva van a szalma és ha olyan a szélirány akkor tud csodát művelni a légszűrő körül. Én még nem olvastam ilyent. De szerintem kell fúvatni,mert képes annyira eltömődni,hogy a motor füstöl, melegszik és az olajat is képes a karterből kiszippantani, na nem az egészet, de csökken az olajszint.Főleg amikor 38-39 Celsius fokban kell aratni, eleve nagy a meleg is, és egy eltömődött légszűrő erre még rátesz egy lapáttal. Én, és minden kombájnos kolléga bizony minden nap fújatta a légszűrőt anno. Viszont dolgoztam olyan helyen, ahol mondták ki ne merjem fújatni mert nem szabad, én csak lestem mint a luki nyúl,hogy mi van? Na itt van, (volt), az amit te is írsz,hogy a gyártók szerint többet ártunk egy fújatással,mint használunk. Most nem tudom ki,hogy csinálja, de én biztosan takarítanám mindennap. Nem tudnám elnézni,hogy tele van porral. Amúgy az E516-nál volt egy "ülepítő" is ami elég jól megfogta a port, azt is minden reggel leszedtem aztán a port kiborítottam belőle.

Előzmény: sebi01 #1934 hozzászólása


Hello!

Én ugyan ezt a jelenséget figyeltem meg a CLAAS Domintator légszűrőjénél, mint Te az E516-nál. Az utángyártott légszűrőben kevesebb a papír mint az eredeti gyáriban.

Szép napot!
Érdeklődöm,hogy a Claas 108sl Maxin a hűtőnél levő porelszívóban található lapátokat a tengellyel együtt lehet kapni valahol? Ha igen, kb mennyibe fáj?

Előzmény: Hogel #4048 hozzászólása


Hello!
Nagyot szól abban biztos lehetsz. Közúton vonuláskor a 106-os Dominátoron a hátsó keréken volt durr defektem anno és bizony befordította a kombájnt az út közepe felé és fél km távolságban is kiszaladtak az utcára a durranás miatt.Szerencsére nem jött az úton semmi szembe. Ugyan ezen a gépen felni repedés miatt szállt el a jobb első gumi lassú sebességnél egy hídon, nagyot szólt és "csak" oldalra dőlt amíg a felni engedte. De mondom ez kb 5-6km/h sebességnél történt.Azt is hallották a faluban. Én nem reckíroznék az biztos. Nem tudom mennyi egy ilyen gumi az E512-re, én gondolkodnék egy esetleges gumi cseréről. Tudod a biztonság az első.


Előzmény: stocklattila #3103 hozzászólása



Hello!
Én dolgoztam ilyennel pár napot gabonában. (tritikálé) 5 ládás gép.Tisztán dolgozik, de C510-es asztal volt hozzá, de az véleményem szerint sok neki. Bőven elég neki egy 3,90-es esetleg 4,30-as asztal. Nem lehet haladni vele. Max 14ha volt a legtöbb amit lelehetett vele vágni rendre aratásnál gyengébb anyagban.Ha erősebb az anyag akkor még ennyit sem tud véleményem szerint az 510-es asztallal 7,5t/ha termésben megállt a 10-11ha-nál szintén rendre aratásnál. ( mennyit tudhat akkor ha megy a Bóra rajt)Motorja 185LE, Merci OM 906. Kezelése egyszerű, nincs elektronikával túl variálva. Szinte ugyan az az elektronikája és a kezelő szervei mint a Dominátor 108SL Maxi. Bár némi újítás van azért. Nem tudom,hogy a 6 soros kukorica adapterrel mennyit tudna. De lehet,hogy megelégedne egy 5 sorossal is.Vezető fülkéje jobb komfort érzetet nyújtott mint anno a 108-asé. Tágasabb, van benne pótülés (padocska) a jobb és baloldali oszlopokban alul is fűt, hűt, nem csak felül a kabin felső részen. van némi eltérés a cséplő rendszerben is mivel a 310-ben "lapátos" szelelő van (anno E512-ben láttam ilyent), nem olyan mint a 106-108-ban. Röviden ennyi lenne, de biztosan adnak több infót főleg akinek ilyen gépe van.

Boldog Új Évet kívánok mindenkinek!

Üdv mindenkinek!

Gábor! Ajánlani tudom a bronz pasztát az ilyen nehezen szerelhető alkatrészek össze rakásához. Igaz picit húzós az ára de megéri.

Előzmény: Norbi6330 #309 hozzászólása



Hello!
Van hozzá egy táblázat ( kemény műanyag lap)amin minden le van írva. Vagy neked nincs ilyen a géphez? A 108SL Maxihoz van ilyen táblázat. Az szerint van állítva, aztán a többi kinn a földön úgy ahogy termény megkívánja.

Előzmény: Büresz #2163 hozzászólása



Hello!
Adnál egy teloszámot amin elérlek?

Előzmény: Büresz #2163 hozzászólása



Hello! Tolmácsolom a havernak amit írtál. Köszi.

Előzmény: Claaastra #2156 hozzászólása



Hello! Villamossági szerelő szerint a kapcsolók jók.

Előzmény: Ares 826 #2154 hozzászólása



Hello! Nem tarja meg az asztalt, a motollát. 2 percenként kell neki emelgetni mindent. Sőt ha a motollát előre kinyomatja pár percen belül vissza megy az alap helyzetbe.
Kis golyó benne és a rugó is ép a pici tolórúddal együtt. 95-ös évjáratú gép és eredeti benne ez az alkatrész.

Szép estét!
A barátom keres 95-ös évjáratú Claas Dominator 108 SL Maxi kombájnhoz jó állapotú elektro-hidraulikus vezérlőtömböt. A vezetőfülke alatt található, az adapter emelést- süllyesztést, motollát le-fel és motollát előre-hátra működteti. Ha van valakinek kérem jelezze itt a fórumon.

Előzmény: sebi01 #1717 hozzászólása



Hello!
Nagyon szépen dolgozik a géped! Gratula hozzá.smile thumbup

Jó reggelt!
Néhány gondolat a kasza,kasza ujj beállításáról.
A kaszának ujj középtől- ujj középig kell járnia. Ha nem így van akkor be kell állítani, mert nem vág rendesen a kasza.( bagózik, csattog és előbb -utóbb törik valami) A kasza és ellen pengék állapotát megnézni.(kopás szempontjából)
A kaszaujjak hézagolása. Hosszú zsineg lesúlyozva mindkét végén a vágó szerkezetre ahol a kaszaujjak vannak. Ez megmutatja,hogy melyik kaszaujj áll jól és melyik nem. Anno sk szalagból vágott darabkákkal lettek a kaszaujjak kihézagolva. A leszorító csavar elé vagy mögé kellett helyezni a szalagot attól függően,hogy milyen irányban nem állt jól a kaszaujj.
Most ennyi jutott hirtelen eszembe. talán mások is hozzá fűznek még dolgokat és leírják a tapasztalataikat.

Előzmény: Mf-es? #7624 hozzászólása



Ha "üresen" jár a cséplő (pl.: fordulásnál) biztosan kerül szemét a tartályba.
Viszont a kombájnosnak látni kell,hogy milyen "erős" a termény és az szerint megválasztani a haladási sebességet és az által a cséplőmű "terhelését". Barátom szerint törekedni kell a cséplő állandó "leterhelésére".

Előzmény: jegenye #7612 hozzászólása



Hello!
Barátom elmondása szerint ( kombájnos) a 108 Sl Maxinál a beállítás a következő:
Dobfordulat: 1000-1100ford/ perc
A szelelő 1150-1200ford/ perc.
Felső zsalus rosta: 6-7mm
Alsó zsalus rosta: 2-3 között. ( az állító rudazaton néze)
Dobkosár állító kar a 4-5. "lyukban"
Sebesség kb 3km/h (kb:8-900 linde fordulat)
6,5-8t/ha búzában
De szerinte ez a szalma a magtartályban téma a búza fajtájától is függhet. Esetleg a szél irányon változtatni, lehet,hogy nem megfelelő helyre megy a rostára.

Szép napot!
A John Deere WTS szériájú kombájnokról infóra lenne szükségem. Kezelhetőség, megbízhatóság,stb.Szóval üzemeltetési tapasztalatok kellenének. Minden infót szívesen fogadok róla, jót, rosszat.Köszönöm.

Előzmény: fabia63 #2977 hozzászólása



Esetleg ha van 3-as körmös lehúzó az jól jöhet még.

Előzmény: Zetor6340 #2975 hozzászólása



Hello!
Ékkihúzó kell 8-10-es kazán lemezből, francia kulcs amivel a kihúzót megfogatod,kalapács, csiszoló vászon, a tengelyt tisztítani,hogy ha kijött az orros ék, akkor a szíjtárcsa könnyen mozogjon tengelyen. Kb ennyi lenne. Aztán szerencse,hogy a szíjtárcsa ne pattanjon el. Szóval óvatosan bánni vele és le fog az jönni.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Hogyan változtatta meg a digitális átállás a gazdálkodást az Aranykalász Kft.-nél? +VIDEÓ
Sajtóközlemény
Az innováció élvonalába kerültek speciális mikrobiológiai talajoltó készítményeikkel
Az innováció élvonalába kerültek speciális mikrobiológiai talajoltó készítményeikkel
2024-ben az Agrova Kft. nyerte el „A Magyar Növénytermesztésért Termék...
MENGELE Doppel-Trumpf S520 VR trágyaszóró
MENGELE Doppel-Trumpf S520 VR...

1.650.000 Ft

Rétborona / rét borona 5 m hydro
Rétborona / rét borona 5 m hydro

370.000 Ft

Rétborona / rét borona 4 m
Rétborona / rét borona 4 m

270.000 Ft

Ziegler Frontkasza / front kasza
Ziegler Frontkasza / front kasza

140.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]