Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 650 Ft EUR 394.01 Ft USD 368.32 Ft CHF 402.41 Ft GBP 458.93 Ft

Fórum

Becenév: hhwigor
Csatlakozott: 2015-07-19 19:52:24
Utolsó belépés: 2021-07-11 12:18:49
Fórum hozzászólás: 35

Fórumhozzászólásai

Egész véletlenül ninvcs valakinek elfekvőben eladó Európa/Cosmos/Corsar-hoz való hasza hajtó rúdja? (770530 a cikkszáma)

Az ukrán boltban kifogyott, a lengyelek pedig ideiglenesen(?) nem postáznak külföldre...

Köszi!

Előzmény: Sanyee #1170 hozzászólása



A biztosítást alapból alvázszámra kell kötni, mert akkor még nincs rendszám. Szerintem hiába egy rendszámot használsz, biztosítás minden járműre külön kell. Nekem a kis kombájnomra ~9E az éves díj.

Előzmény: sandorbirtok #1400 hozzászólása



Köszi!

Ránéztem én is, igazából a rázóasztalt hajtó ékszíjról van szó. Csapágy-szíjfeszesség kizárva, vagy egy ékszíjtárcsám nincs jó helyre felrakva, vagy... valami más.

Előzmény: sandorbirtok #1387 hozzászólása



No, akkor jó.
Menet közben én soha nem ürítettem, mert nekem az ékszíj üresen se lazul le teljesen és kicsit forgatja a csigát... ezért minden ürítésnél gép állj, cséplő állj, cső be (általában ekkor porolom le a hűtőt is), aztán mehet tovább.

A tartály magasítást nem javaslom!!! Én jártam már pórul. Első cirok aratás: gyerünk, fér még! Egyszer csak visít a cséplő szíj. Megállok, no, hát bedugult a popója. Kitakarít, indít, ugyanez. Eldugultak a ládák is... Ekkor már kezdtem gyanakodni és végignéztem a rendszert hátulról előre. Gyakorlatilag az egész gép bedugult! Hogy a viharba...??? Időbe telt, mire rájöttem: a cirok nem folyik úgy, mint a gabona, a magtartályban a csiga nem tudta eltolni a cuccot és a tartálytól visszafelé megfogta az egész rendszert. Kicsit félő, hogy a tartály magasítása Nálad hasonlót eredményez, ha csak egy kicsit is nem ideálisak a körülmények.

Más: a gép jobb oldalán a leghosszabb ékszíj ugye meg van csavarva és egy helyen keresztezi magát. Nemrég vettem észre, hogy itt a két oldala tényleg összeér és dörzsöli egymást. A Tiédnél ez hogy van? Nem tudom, hogy csak nálam van valami rosszul összerakva, vagy tényleg ilyen a rendszer.

Előzmény: sandorbirtok #1384 hozzászólása



A csövet toldani elég macerás. Felső végállásban sem elég magas? Mert talán az megoldás lehet, ha a kitámasztó kart cseréled le/fúrod át, hogy a forgás felső csúcsán álljon meg. Ezeket a kis gépeket sajnos nem a mai nagy pótkocsikhoz tervezték...

A Tiédre hogy van fölapplikálva a fülke? Évek óta gondolkozok én is rajta, de mindig elrettentett, hogy a kezelőszervek elérését hogyan tudom majd megoldani.
Esetleg tennél fel róla képet?

Előzmény: jani22 #1381 hozzászólása



Üdv!

Merre található az országban?

Előzmény: Józsika #1379 hozzászólása



Gyárit szerintem nem nagyon fogsz találni, én egy évig kerestem hasonlót.
Aztán vettem egy ún. agyas lánckereket a helyi csapágy-mindenes boltban és egy esztergályos kifúrta-készre munkálta nekem. Ezt a szezont azzal vágtam végig, tökéletesen működik.

Előzmény: vénkabi #1367 hozzászólása



Elsőre ugyanígy jártam.
Variátor felújítás után vadiúj drága szíj, hogy biztos legyen. Kifelé menet az úton szállt el. Régi Claas szíj vissza, napokig elment, aztán kifordult.
Nem a szíj volt rossz, hanem a variátor alá rossz helyre került az egyik alátét... A régi szíj keményebb volt, tovább bírta, de ennyi. Miután rendesen összeraktuk, egy noname új szíj évek óta hibátlanul bírja!

Szerintem nézzétek meg, hogy a két tárcsa egy síkban fut-e, mert sanszos, hogy nem.

Előzmény: vénkabi #1354 hozzászólása



Upsz.
Mi tavaly egy Cosmos váltóját szedtük le-szét (a szerelőmmel...). Gyakorlatilag le kellett bontani az egész elejét, rázóasztalt, mindkét nagykereket, lehúzni az agyakat, aztán jöttek ki a tengelyek. Ezután zsiráffal tudtuk kiemelni a váltót, de akkor sem volt könnyebb, amikor már az asztalon láttam a cuccot. Nyeles tengely, fogaskerék, csapágy és szimering csere, utána összerakni... A profi kolléga is órákat játszott vele, mire sikerült beállítani, hogy minden sebességben rendesen járjon a szerkezet. Volt rendes gyári rajzuk mindenhez, de akkor is elég nagy meló és sok varázslat van benne.

Talán a Columbus kicsit könnyebben hozzáférhető. Bátor ember vagy!!!

Előzmény: denkolevente #1320 hozzászólása



Ment a link.
Nem tudom, hogy milyen kosarat lehet hozzá gyártatni, azt még szerencsére nem kellett. A szerelőmnek volt Mencur-ja anno. Vágott vele mindent, de saját állítása szerint a dobkosarat soha nem cserélte benne.
A kukorica asztalt hol szerezteted? Tegyél fel róla képet léci! Eléggé izgatja a fantáziámat, hogy hogyan van megoldva. (Majd egyszer én is szeretnék az enyémre.)

Előzmény: denkolevente #1318 hozzászólása



Nekem van használati útmutatóm elektronikusan német nyelven, ha érdekel, írj mailt a hhwigor@gmail.com-ra és elküldöm.
Honnan szereztél hozzá asztalt? Gyárilag két soros volt hozzá. Egyébként jól mondod: asztal csere, dobfordulat le 650-re és kukorica dobkosár be. Azt viszont csak hátulról lehet cserélni, ami szívás... Ezen kívül a cséplődobot érdemes lelemezelni.

Előzmény: rocska64 #1190 hozzászólása



A Garant a Corsar motor nélküli verziója, egy csomó minden megegyezik vele. Ha van cikkszámod hozzá, lényegesen egyszerűbb lesz találni!
Egyes boltoknál (pl. Agrodoctor) tudsz típus alapján is böngészni, ami elég jó dolog.

Előzmény: Fe ró #1051 hozzászólása



Kb. 12E volt, ami szerintem reális. Az egyetlen gond, hogy lengyel boltból... Onnan pedig egy tízes körül van a postaköltség. Én együtt rendeltem a váltó alkatrészeivel és pár aprósággal, úgy (a magyar árakhoz képest) egész jól megérte. Idehaza 77-ért adták volna (smile scared), ami horror.

Előzmény: Welger AP 52 #1030 hozzászólása



Csak "elkeserítés" végett: én úgy vettem a gépet, hogy "Működik rendesen, egyesben van egy kis hangja, de nem vészes..."
Ezzel szemben amióta nálam van, ez történt:
- variátor felújítás (köpködte az olajat)
- sebváltó felújítás, nyeles tengely, fogaskerék, csapágy (kidobta az egyest és minden fokozatban igen csúnya hangja volt)
- hátsó gumik csere
- szíjak 80%-a +variátor szíj csere
- hátsó lámpák, első indexek komplett csere
- magtartály tömítés csere
- utóverő javítás (lötyögött a tengelyén...)
- bedobóujj vezérlő pálya csere
- motolla hegesztés 2x
- kaszahajtás tengelyének javítása (repedve volt)
- index kapcsoló csere (lötyögött, kihagyott)
- rázóasztal felújítás (kissé össze rozsdásodott)
- belső gumiszőnyegek pótlása, cseréje (fele hiányzott, a másik fele darabokban lógott)
- kaszni foltozás (egykoron kilépett az egyik szalmaláda és kivágta a lemezt)

Tudom, 46 év, de azért sok minden rosszul esett. Sajnos ha az ember ilyen gépet vesz (főleg kezdőként, mint én) föl kell készülni hasonlókra.

Ami tényleg "luxusberuházás" volt, az az ülés alatti doboz átépítése. Szétvágtam, kiszélesítettem, belülről körberagasztottam polifoammal, így tudok magammal vinni enni-innivalót aránylag pormentes helyen.smile lol

Előzmény: Fe ró #1031 hozzászólása



Claas Cosmos 1970:
Cosmos2Cosmos1

A nemrég emlegetett bálázás problémáját én úgy oldottam meg, hogy a kis hörcsög popójára építettem egy surrantót:


A szalmát a menetirány szerinti bal oldalra dobja, a lábon álló gabona mellé. Igaz, hogy jobbra-balra kell forogni és a komolyabb szalmáknál ügyelni kell a betömődésre, de így egy körbálázó gond nélkül fel tudja szedni az egymás melletti két kis rendet.

Előzmény: Welger AP 52 #1016 hozzászólása



Én is hasonló cipőben jártam.
Aztán tavaly tavasszal lett egy kis pénzem és vettem egy kis Claas Cosmost. Az első szezont végig szívtam vele, a karbantartás évtizedes elhanyagolása és a saját tapasztalatlanságom miatt. Az idei szezonra összeállt minden! Sokan mondanak sokmindent, de szerintem megéri belevágni, ha van merszed szerelni. Egy ilyen kis géppel max. 3 ha/nap a reális teljesítmény, de nekem 12 ha a teljes terület (kicsi, max 2 hektáros táblákban). Nálam fontos szempont volt, hogy a gépem beférjen a kapun is! Szerintem Neked 9 hektárra teljesen megfelelhet ez a kategória is. Javítani biztos kell, de ez minden kombájnban benne van. Öreg kis Claas-okhoz sokmindent lehet kapni utángyártva, igaz külföldi boltból, de pár nap alatt ideér.
HAJRÁ!!!smile thumbupcool

Előzmény: Fe ró #967 hozzászólása



Ezt a videót már láttam régebben, el is gondolkodtam rajta. Hogy a fenyőbe bírja el a Comet a három soros csőtörő adaptert??? Lóerőre -elvileg- az már sok neki. Nomeg súlyra is, ahogy látszik. A fordulóknál küzd vele a fickó, emeli a farát intenzíven.

Előzmény: A.Gergő #949 hozzászólása



Talált, be is linkelte a képek fölöttsmile wink
Lengyel bolt, de ha Chrome-ot használsz, az tudja fordítani neked az egész oldalt magyarra. Nemrég rendeltem tőlük én is; a banki utalás után három nappal itt volt a cucc. Leginkább utángyártott alkatrészeket forgalmaznak, de nekem tökéletesen passzolt minden (váltóba fogaskerék+nyeles tengely, bedobóujjak vezérlőpályája). Egyedüli gáz a postaköltség; célszerű több/nagyobb tételt rendelni, különben több a szállítás, mint az alkatrész.

A keresett cuccot konkréten itt találod: http://agro-serwis24.pl/pl/p/Oslona-gumowa-wariatora-jazdy-Massey-Ferguson-187-440-621821M1/314

Előzmény: A.Gergő #934 hozzászólása



Milyen géphez nem találsz alkatrészt? Ha írsz típust, talán tudunk mondani lelőhelyet.

Előzmény: hhwigor #907 hozzászólása



Bocs, 240-es volt a nagyobb! Mercur-hoz volt 260-as és 300-as vágóasztal.

Előzmény: megelhetoeg #898 hozzászólása



Tudtommal Europára 210-es és 230-as asztalt gyártottak. A három métereshez már nagyon kicsi lenne a gép.

A kis Claas kombájnokon milyen belső szerkezetű az utóverő? Az enyém elég vacak állapotban van, ráadásul az egyik oldalon mintha levált volna a dob a tengelyről. Azt tervezem, hogy valahol kivágom és rögzítés után visszafoltozom, mert lebontani már nem merem a szezon előtt. Ehhez jó lenne tudni, mi lehet a belsejében.

Előzmény: Richard. #886 hozzászólása



A kihalással személy szerint nem értek egyet.
Öreg gépek, az biztos. Bármikor lehet rájuk költeni, az is igaz. Ha viszont valaki (mint én is) csak 10-20 hektáron gazdálkodik, ráadásul kis, 1-2 hektáros táblákon, akkor nincs jobb megoldás. Bérmunkában a nagy gépek csak nyűgösen foglalkoznak ekkora tétellel, saját részre pedig nincs értelme nagyobbat venni.
Az, hogy még gyártanak hozzá cikkszám szerint, raktárra alkatrészt, azt mutatja, hogy igenis sokan tartanak még üzemben ilyen masinákat.
Én igazán azt sajnálom, hogy a 80-as évek óta nem gyártanak ebben a kategóriában új gépet.

Előzmény: csoppika #884 hozzászólása



A lengyelekhez jóval több ilyen kis gép került át,mint hozzánk. Éppen ezért alkatrészt gyártanak hozzájuk, mert van igény. Nagyobb szerkezeti elemeket viszont csak bontva lehet találni, ha szerencséd van (rázóasztalt még nem láttam külön hirdetve).
A Mercur egyébként is rázós, mert a Columbus-Europa és az azt fölváltó Comet-Cosmos-Corsar vonallal ellentétben ezekből aránylag keveset gyártottak. A lengyel OLX-en most is árulnak öt darabot, de leginkább egyben.

Előzmény: Richard. #882 hozzászólása



Én intéztem magamnak, a lengyel cég honlapja: http://agro-serwis24.pl/
A postaköltségük kicsit húzós, de mivel uniós ország, semmi mást nem kell fizetni. Én a Google chrome fordítóját használtam, mert a honlap csak lengyelül tud smile wink A rendeléstől a nemzetközi banki utalással együtt kevesebb, mint egy hét alatt ideért a cucc.
A használt alkatrésszel az a gond, hogy az is kb. ugyanannyit mehetett, mint a Tiéd. Ha jól emlékszem, a tengely és a fogaskerék 60 körül volt. A szerelőm csak erre csak annyit mondott, hogy "No, akkor ne gondolkozz rajta sokat!" Szerinte ennyiért idehaza nem gyártják le. (Ő tavaly gyártatott a saját gépébe fogaskereket, egy darabot majdnem ennyiért...)

Előzmény: Richard. #876 hozzászólása



Én a Cosmoson ugyanezt játszottam végig éppen. Alkatrészt Lengyelországból sikerült rendelnem újan. Nem olcsó, de van raktáron sokmindenük. Tudtommal az Europa és a Cosmos váltója ugyanaz. Az én gépem még fiatal, csak 46 évessmile biggrin

Előzmény: Zola__79 #835 hozzászólása



Milyen kiskonbájnod van?
Nekem Cosmos, ezen a szérián (Comet-Cosmos-Corsar) már a saját tengelye körül kifordítható cső van, annak a max. magassága 2,5 m. Nekem eddig még elég volt. Szerintem Columbus-ra különösebb gond nélkül át lehet szerkeszteni, ha találsz egyet bontottan.

Előzmény: bakter979 #833 hozzászólása



Akkor viszont célszerűbb szecskázót használni. Az én gépemen az van, elég egyszerűen kiiktatható, ha nem kell. Mondjuk a két méteres vágóasztal előnye/hátránya, hogy vékony rend szalmát hagy. Ha betárcsázod: előny. Ha rendről bálázod: hátrány. Ha szecskázod: mindegy...smile smile

Előzmény: bakter979 #822 hozzászólása



Ez a kérdés engem is foglalkoztatott, de nem találtam még olyan embert,aki tényleg használta volna.
Amit a szagirodalmakból és a régi videókból sikerült kideríteni: Ezek a gépek ún. kisnyomású bálákat készítenek. A ma használt nagynyomású báláknak 150-300 kg/m3 a térfogattömege, szemben a kisnyomású 60-120 kg/m3-ével. Vagyis szélsőséges esetben akár ötszörös(!) különbség is lehet a tömörségben. Így talán érthető, hogy miért nem terjedtek el széles körben ezek a kombájnra szerelt bálázók...

Előzmény: Fe ró #729 hozzászólása



Cosmoson:
18 fog= 1480
20 fog= 1330 (ezt használom gabonához)
23 fog= 1150
28 fog= 950
41 fog= 650

Előzmény: Czanik Sanyi #698 hozzászólása



Jártam hasonlóképpen és is, nekem a fölső variátor tárcsa nem volt rendesen a helyére rakva, így nem futottak egy síkban. A zsír új Optibelt szíj kb. egy órát ment, aztán az ős öreg Claas szíj két napot. Az egyik fele megnyúlt, kifordult és csúszott... Nálam a szíj cseréhez ki kell venni egy váztartó elemet a motor alól, az került rossz oldalra az összerakásnál. Azóta egy noname szíjjal hibátlanul működik!

Előzmény: gogo16 #702 hozzászólása


Köszi!
Majd lehet, hogy kérdezek...
Kidobálja az egyest és már hármasban is van hangja rendesen. Idén vettem a gépet, eddig is sokat szívtam vele, de amit eddig megcsináltunk, az jó! Neki akarok állni a váltót is fölújítani,nehogy jövő szezonban érjen meglepetés.

Előzmény: gogo16 #708 hozzászólása


Üdv!
Nekem is Cosmosom van, ha érdekel a katalógusa, írj mailt (hhwigor kukac gmail.com)
Az első tengely 773240.1, a hátsó 773245.2
Tudtommal Magyarországon nem lehet kapni, de Ukrajnában és Lengyelországban van olyan olnine bolt, ahonnan rendelhető (pl:agrodoctor.com.ua)

Cikkszám alapján megegyezik az Europa tengelyével, azt bontottan lehet találni itthon is.

Üdv!
Kis Claas kombájn váltót javított már valaki? Cosmos-t kellene, de ahogy elnéztem, az Europának ugyanaz a váltója. Merről lehet hozzáférni, mennyire nehéz szétszedni? A szerelőm egy hónapig nem ér rá, úgyhogy idehaza kellene megoldani, csak kicsit barna hozzá a nadrágom... Ha valakinek van vele tapasztalata, nagyon szívesen venném.

Előzmény: gogo16 #655 hozzászólása



Nekem is Cosmosom van, igaz, csak nemrég vettem. Van pár leírásom hozzá, ha még aktuális, írj egy mailt a hhwigor kukac gmail.com-ra!

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Mire figyeljen a gazda, aki ősszel búzát vagy árpát vetett? + VIDEÓ
Mire figyeljen a gazda, aki ősszel búzát vagy árpát vetett? + VIDEÓ
Összefoglaló és videó a Kalászos növények – aktuális munkálatok webináriumról.
Főzzük meg a gyomokat a szántóföldön!
Főzzük meg a gyomokat a szántóföldön!
Az eljárás forradalmasíthatja az egész, peszticidek nélküli gyomirtást.
4x10 féltető,  garázs,  tároló,  gépszín
4x10 féltető, garázs, tároló, gépszín

400.000 Ft

Renault Master kisteherautók (tejszállításra,  tejkiadagolásra alkalmas)
Renault Master kisteherautók...

1.000 Ft

M10-es rekesz eladó
M10-es rekesz eladó

450 Ft

KSMK 6 Soros sorközművelő kultivátor eladó
KSMK 6 Soros sorközművelő kultivátor...

650.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]