Hirdetés
Fórum
Becenév: | hokuszpok96 |
---|---|
Csatlakozott: | 2015-07-29 13:26:58 |
Utolsó belépés: | 2017-09-18 08:37:24 |
Fórum hozzászólás: | 21 |
Fórumhozzászólásai
- Szója termesztése új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- SPC-6 vetőgépek új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Bodza ára új
- GPS működése új
- Kukorica vetési idők ki mit, mikor? új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
Előzmény: pasztortaska74 #432 hozzászólása
Szia! Nekem az eredeti 2T motor van a gépen. Csak elbírna egy nagyobb asztalt! Vagy?
Sziasztok! "Sikeres" tavaszi/nyári szezonon vagyok túl az MF70-emmel, a ZTR61 pedig beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A következő évben azonban fejlesztenem kell. Egyrészt azért, mert az MF70 2. sebesség fokozatához szétfutom magam, másrészt pedig azért, mert a vágásszélesség miatt lassú a munka. A kérdésem az lenne, hogy miként lehetne ez utóbbit növelni? Úgy érzem, hogy az MF70 elbírja erővel, 2-3 hétnél tovább soha nem hagyom a gyepet nyíratlanul, szóval valahogyan megoldást kellene találnom. Dupla kés? 2 ZTR61 összekapcsolása? Lehetséges?
Előzmény: velaro407 #340 hozzászólása
Szerintem, aki látott, visított a röhögéstől. Igen, szerintem 6-8km-t simán futottam a gép után. Kell csinálni hozzá egy kis felülős izét...
Sziasztok. Tegnap közel 3500 m2-t toltam le a ZTR61gyel. A kérdésem az lenne, hogy szabad-e 2. sebességben is használni, ugyanis 2 óra után meguntam, hogy még sehol nem tartok, így feltoltam és pikk-pakk ment a munka. (Igaz, hogy szinte futni kellett utána, de ezt majd megoldom, ha szabad így használni.)
Szia! Köszönöm szépen a gratulációt. A hétvégén feltettem az új kést, valamint kicsit megtisztítottam az adaptert. Több kérdés is felmerült bennem, ezeket leírom ide, kérlek szépen válaszoljál rájuk!
1. Az MF70 irányából nézve a ZTR61 bal oldalán (kb. a kés tengelyétől) a ház oldallemeze le van vágva. Gondolom oldalkidobós verzióvá próbálták átalakítani. Ebből adódhatnak problémáim, vagy vigyem el egy jó lakatoshoz és hegesztessek rá valami lemezt?
2. Szépen működik (bár fűben még nem teszteltem), de látszik, hogy még az eredeti ékszíj van rajta. Kell-e rá vennem újat? Amennyiben igen, mekkorát és milyent? Érdemes gyárit keresni?
3. A ZTR61 oldalain vannak ezek a csúszótalpak, amelyek "magassága" 4 szintben variálható. Tegnap átszereltem alulról a másodikba őket. Te mit javasolsz? Úgy általában, miként állítsam be a bolygókerekeket és ezeket a csúszótalpakat?
4. Mekkora a maximális fűmagasság, amibe az eredeti 2T motorral még belemehetek úgy, hogy hátul nincsenek fent a fésűk, illetve figyelembe véve az 1. pontban már említett kivágást.
Köszönettel:
Bandi
Sziasztok! A múlt hét végén sikerült vásárolnom egy ZTR61 adaptert az MF70emhez. A kés elég lehasznált állapotban volt, így hétfőn gyorsan rendeltem egy újat, ami tegnap megérkezett. A kérdésem csak annyi lenne, hogy az újat milyen irányban kell feltenni? A kés vízszintes felületének felfelé, vagy lefelé kell lennie a talajhoz viszonyítva?
Sziasztok! Még mindig nem sikerült szárzúzó adaptert találnom a gépemhez. Kérlek szépen benneteket, segítsetek, amennyiben tudtok!
Előzmény: nagy0szilard #297 hozzászólása
Szia! Én viszonylag meredek domboldalon is használom, minden irányban. Az én 2T motoromnak semmi gondja nincs a dőlésszöggel sem, kivéve, amikor már fizikailag kezdene bukfencezni... :D
Előzmény: o.zoli #294 hozzászólása
Szia! Zala megyében nem tudok senkit, viszont Tatán van egy valóban jó szakember. Az én "berohadt" motoromat ő újította fel (igaz ehhez hengert, dugattyút és főtengelyt is cserélni kellett.). Ha gondolod, jelezd és megadom az elérhetőségét. ;)
Előzmény: velaro407 #279 hozzászólása
Mennyi az ára? Milyen állapotban van. Amúgy egy jó esztergályossal lehet csináltatni rá rendes mulcsozó kést? Valami ilyesmit, csak természetesen megfelelő méretben:
http://agroserwis.com.pl/9246-large_default/amk-048-mulching-kit.jpg
Előzmény: Magister #276 hozzászólása
És reális érte ez az általánosan található 60.000 HUF?
Sziasztok! Egyszerűen nem találok Szombathely vonzáskörzetében szárzúzó adaptert az MF70-emhez. Nincs véletlenül valami ötletetek? :(
Előzmény: pasztortaska74 #234 hozzászólása
Frankón le van írva ez tény! Olvastam is, viszont! 3 csavar van, melyik, melyik? Aztán! A tank és a porlasztó közötti benzincsőbe a múlt hétvégén iktattam be az általad javasolt benzinszűrőt. Valóban fontos volt, hiszen nem gondoltam volna, hogy ennyi apró fém-rozsda és egyéb törmelék áll meg a csőben... Korábban ebből valószínűleg került a "régi" porlasztóba is...
Előzmény: Magister #231 hozzászólása
Te hol vettél rá adaptert?
Illetve ami még kérdés lenne részemről, hogy érdemes-e dobkasza adaptert szerezni az alternáló helyett, hogy a nyesedékkel ne kelljen foglalkozni!?
Előzmény: Magister #225 hozzászólása
Bár szerintem jól van beállítva a karburátorom, azért örömmel venném, ha részletesen, lépésről-lépésre átbeszélnénk (talán fotón illusztrálva is) a pontos menetét is a mutatványnak.
Előzmény: pasztortaska74 #226 hozzászólása
Köszönöm!
Előzmény: Magister #225 hozzászólása
Köszönöm!
Előzmény: pasztortaska74 #222 hozzászólása
Köszönöm, megpróbálom majd! Azt megtudod mondani esetleg, hogy a champion l86c és a sima l86 között mi a különbség? Van értelme vadászni az utóbbira?
Szervusztok!
Hosszú ideje olvasom a fórumokat, több embert megkerestem már, eddig szerencsére mindig megoldódtak a gondjaim, problémáim. Most úgy döntöttem, megosztom veletek az én 1974-es évjáratú MF70-em történetét.
Minden az Őrség egy csodálatos kis falujában kezdődött. Drága jó anyai nagyapámék Nagyrákoson éltek. Ott töltöttem gyerekkorom és ifjú éveim csodálatos nyarait. A rengeteg kaland mellet részese voltam az igazi falusi életnek is. Nagyszüleim állatokat (szarvasmarhákat, sertéseket, tyúkokat) tartottak, viszonylag nagy földeken gazdálkodtak. A takarmányozásához szükséges füvet nagypapám ezen írásom tárgyát képező MF70 kistraktorral kaszálta. Soha nem felejtem el, 5-6 hetente mindig kaszálás volt és nekem egy gráblával kellett nagypapám és a gép mögött sétálnom. Feladatom az volt, hogy félrehúzzam a lekaszált füvet (a sor könnyebb tartása céljából), valamint, hogy a kasza adapter alól eltávolítsam a vágást gátló nyesedéket. Nem volt egyszerű mutatvány. Csodáltam nagyapámat, mert láttam, nem kis erőre volt szükség a gép berántásához. Sokszor megmakacsolta magát a gép és nem volt hajlandó elindulni, olyankor úgy kellett hazatolni. Nem kívánom senkinek… Ugyanakkor lenyűgöző volt a gép ereje, élveztem a munkát, holott a gépet nem használtam, csak segítettem vele a munkában. A történet aztán hosszú évekig ennyiben maradt. Nagyszüleim idővel felszámolták a gazdaság nagy részét a traktor nyugovóra tért. A csodálatos évek 5 évvel ezelőtt fájdalmasan végleg lezárultak. Nagypapám meghalt, nagymamám pedig Szombathelyre került.
Úgy döntöttem, elhozom a gépet Gencsapátiba és az időközben vett régi parasztházikómhoz tartozó közel egy hektáros terület kaszálására, a konyhakert rotálásra fogom használni. Találtam a közelben egy helyi szakit, aki rendbe tette a vasat. Nagy örömmel vetettem magam a munkába, ami viszonylag rendben ment is. 1-1,5 óra használat az MF70 azonban iszonyatos felpörgéssel adta tudtomra, hogy valami nem stimmel. Nehéz leállítást követő kihűlést újabb 1-1,5 óra munka követett. Ez azonban egy idő után idegőrlővé vált. Nem volt pénzem a probléma feltárására, inkább felfogadtam egy személyt, aki kézzel lekaszálta a területet (közel 4 nap alatt, évente két alkalommal). A traktor pedig pihent az udvaron, ponyva által letakarva.
2 évvel ezelőtt elvesztettem Jerryt, hű kutyámat. Fájdalmam csillapítására márciusban megérkezett Nixon, az új társ, a sarplaninai juhászkutya. Jerry nem bántotta a traktort és az azt védő ponyvát, Nixon azonban 2-3 hét alatt elrendezte. Trehányságom miatt a traktor közel egy évet töltött a szabad ég alatt, hóban, fagyban, esőben, forróságban. Egy évvel ezelőtt tavasszal (miután anyagilag is jobb helyzetbe kerültem) úgy döntöttem, rendbe rakatom a vasat. Szombathelyről elvittem Tatára az MF70et, egy hozzáértő emberhez, akitől azonban rossz híreket kaptam: az időjárás viszontagságai miatt berohadt a főtengely, a forgattyús házban áll a rozsdás víz, magyarul menthetetlen a blokk környékén szinte minden. A szerelő javaslatára cserére került a forgattyús ház, a főtengely és a henger is. (Ekkor derült ki, hogy a korábbi felpörgést nem csak a szimeringek rossz minősége, hanem azok illeszkedési pontjának repedése-törése is okozta. Valószínűleg egy korábbi csere alkalmával csorbult ki a spiáter öntvény, amely felforrósodás után fals levegőt engedett a forgattyús házba.) Azonban nem volt elég az imént említett probléma. Kiderült, hogy a kaszát mozgató rázófej is komoly felújításra szorul. Megcsináltattam. Közel 150.000 forintot költöttem rá, de úgy gondoltam megérte, mert egy erős géppel könnyen megy majd a munka.
Sajnos nem így történt. Tatáról hazaérvén, örömömben el akartam indítani a gépet. Berántáskor azonban borzasztó kerepelő, csiszoló hang hallatszott. Levettem a berántót, majd a berántó csészét, s akkor szembesültem azzal, hogy a lendkerék szabadon elforgott a főtengelyen. Meglepő módon lehúzó egység nélkül lejött, s kiderült, hogy - valószínűleg - a csavar nem kellő meghúzása okán eldarálta az ékeket. Innen a szörnyű hang. A gyújtás sem volt jó helyen, már ha volt. Vettem és csináltattam új ékeket, összeszereltem a vasat és lám: bámulatosan üzemelt.
Örömöm nem tartott azonban sokáig! Az eredeti, bing gyártmányú karburátor (szívócsonk nélküli, azaz ezt úgy kell rácsúsztatni a hengerre rögzített csonkra) érezhetően vacakolt. Gondoltam nem baj, veszek egy újat. Most azonban már csak jikov gyártmányú kapható, amely ugyebár a csonkkal egybeöntött. Az új karburátor felszerelésekor nem figyeltem eléggé (a hely is borzasztóan kevés hozzá) és a vadonatúj darab rögzítése közben túlhúztam az anyát és a szívó csonk megadta magát, tőből eltörött. Kapkodásom és munkavágyam miatt nem vettem egy újat, hanem egy professzionális esztergályossal a törött karburátorra esztergályoztattam egy csonkot. Annyit fizettem érte majdnem, mint egy új karburátorért, de azt mondtam, ez jobb lesz, mint a spiáter öntvény vacak gyári. Jó is volt egészen az idei második kaszálásig. Akkor ugyanis eltörött az esztergált résznél, így nem úsztam meg az új beszerzését.
Mindezeket leszámítva vettem a gépemre egy új berántó egységet és egy új indító csészét, ugyanis a régi szerkezet folyamatosan kiakadt, illetve a körmök sem akadtak meg rendesen.
A gép most nagyon szépen, megbízhatóan működik. A gyertya egy érdekes kérdés, mert szinte mindennel elmegy. Most champion l86c van benne, de működött az isolator IFA-ba való brutális gyertyájával is. Igazából nem tudom, melyik a legjobb bele, illetve, hogy mi a különbség a champion l86c és a sima l86 között.
Amivel gondom van, illetve lesz még, az a váltó. Nem is a váltó, hanem a kiemelő szerkezet. Ugyanis egyszerűen nem tudom fixálni a kuplung bowdenen a csavart annyira, hogy egy idő után ne lazuljon valamennyit és emiatt ne emeljen ki a kuplung. Ilyenkor mindig újra be kell állítanom, szóval most erre keresek megoldást.
Minden nehézséget leszámítva egy nagyszerű gép, amelyet immáron utánfutóval együtt rengeteg dologra tudok használni. Nekem tökéletes.
Előzmény: pritt02 #132 hozzászólása
Szia!
Gépkönyvet örömmel küldök neked, a rotaadapteremet viszont nem adom, de, ha továbbra sem lesz működőképes a gépem, akkor mindentől megválok lassan... :P