4964 adatlapja

Becenév:4964

Csatlakozott:2010-11-21 21:19:51

Utolsó belépés:2017-02-01 08:49:41

Fórum hozzászólás:4125

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » 4964 | 2019-09-24 12:16:11

    Válasz J.D. Borda #36156. hozzászólására

    Állítólag megfordult az uralkodó áramlás iránya, és az eső vagy leesik a Bakonyban és a Balaton felett, vagy elfordul Pest fele.
    Ha netalán nyugat-északnyugat irányból jönne valami akkor az meg az egykori hany és a mosoni duna felett esik le. Úgy hogy cumi az egész.
    A Rábában 20-30 centis mélység a jellemző nyáron, az összes kanális kiszáradva.
    Fenékküszöb kellene a Rábára és tavasztól őszig az összes árkot, holtágat meg kanálist teleengedni vízzel.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2019-05-28 22:35:40

    Válasz szanberg #7224. hozzászólására
    Mi is leépítettük a bérmunkákat. A mostani gép árakon nem érdemes cserélgetni a vasakat azért hogy 8-10 évvel ezelőtti pénzekért szolgáltassak.
    Majd akkor cserélek gépeket ha lesz olyan ami önállóan dolgozik, a köztes lépcsőfokokat úgy érzem hogy inkább kihagyjuk.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2019-05-22 17:22:29

    Válasz Mézga #5994. hozzászólására
    Azt a másfél órát simán be lehet hozni egy akkora táblában. Nem 10-el mész hanem 13-al.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-12-07 17:56:21

    Válasz kodacso #390. hozzászólására
    Mi csináltunk 2 vastag csőből és u vasból 2 bakot amivel oldalt alá lehet támasztani. Utána uszóba lehet tenni a hidraulikát. csőstiftet és csapokat ki lehet venni, állványt lecsavarozni.
    Utána szerelhető a kerék. A kerékagyat 2 kalapáccsal kell szemből megütögetni ha össze van gyógyulva. Ha egy keréken kiment a csapágy akkor a többit is érdemes cserélni, vagy legalább emelve megforgatni és meghallgatni hogy nyikorog-e.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-11-20 16:36:42

    Válasz bandigh #1401. hozzászólására

    cx 6090 közúton 0,7-0,75liter/km

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-11-20 16:14:05

    Válasz Sk Laci #1019. hozzászólására

    Az ng3 szériás és az utána következő monosemek már lényegesen stabilabbak mint a korábbiak.
    Nekem egy 2006 évjárat van. kerékcsapágyak és kerékagyak voltak cserélve.3000 hektár felett van benne. Még egy ennyit el akarok vetni vele.
    A függesztés volt még gyenge pontja de azt megerősítettük.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-10-24 11:08:09

    Válasz PatóPálÚr #375. hozzászólására
    Az atrások töltötték fel. Viszont így nehezebb lesz a kerék jóval amit nehezebben tart a rugó.
    A megoldás az hogy megfelelő láncot kell átfűzni a kerék karja alatt. A lánc egyik felét ráhegeszteni felette, a lánc másik felének meg egy 10-es anyát hegeszteni amibe hosszabb 8-as csavarral fogatod a lánc másik felét.
    Lényeg hogy ne engedje ugrálni a kereket föl-le.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-08-05 21:52:53

    Válasz lac* #1370. hozzászólására

    A mienken a varifeed sem egy formán tol ki, a jobb fele 4-5 centivel kintebb van.
    Ennek még nem tudom az okát, vagy az asztalon levő mágnesszelep vagy az egyik munkahenger.
    A 6 ládás gépeknél a ferdében van középen egy csapágy ami nem zsírozható. Ez is szereti megadni magát, mi is most akarjuk megnézni napra előtt. + ezeken kívül egy sor szerelési trehányság amit nem írok le mert ez nem típus hanem egyedi gép függő.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-08-05 15:37:01

    Válasz lac* #1366. hozzászólására
    A kaszahajtás a miénken nem zsírozható.Vigyázni kell a gumi porvédőre mert ha az kilyukad akkor hamarosan tönkremegy a szilent. Ki kell markolni a töreket mellőle naponta 1x 2x akkor nem szakad ki a gumi.
    A bedobóujjaknál ha fehér a műanyag persely akkor hamarosan csattogni fog az asztal.A fekete színű perselyek erősítettek azok sokkal többet bírnak. Még a ferdét hajtó 3-as szíj közé belepotyog a mag és a tárcsa beledolgozza a magokat a szíjba ami előbb utóbb elszakad.
    A magtartályon levő nyílás jól le legyen tömítve mert a repce ráhullik a variátor szíjra és a tárcsára és elkezd csúszni.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-08-05 15:11:12

    Válasz lac* #1366. hozzászólására
    Nekünk 6090 van. A szegecses láncról 750 cséplőóránál leszakadt 3 lapát ami miatt megszorult a magfelhordó. Kicserélték a láncot csavarosra. 2 nap múlva eltört a magcsiga tengelye. Valószínű megrepedt mikor beszorultak a lapátok. Ez tipushiba, szomszéd faluban is így járt egy gép csak ott még több probléma lett belőle.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-08-05 12:59:07

    Válasz lac* #1363. hozzászólására
    Milyen géped van? A magfelhordó láncon a lapátok csavarral vagy szegeccsel vannak rögzítve?
    Ha szegeccsel akkor jobb ha cserélteted azt is csavarosra mert lehullanak a lapátok és ha szerencséd van akkor csak alul szorul meg. ha viszont felviszi a magtartályba akkor elintézi a csigákat vagy az ürítő hajtóműveket.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-07-29 20:36:27

    Válasz Ká01 #365. hozzászólására
    Ki lehet vele vinni a magot, nem szakad szét.
    Sáros földúton be tud kötni a keréksor, de olyankor amúgy sem lehet vetni. Nedves körülmények között ügyelni kell hogy a tárcsák közti sárkaparók ne legyenek kopottak. A gyári elég drága de egyszerűen gyártható laposvasból keményfémmel felhegesztve.
    Mi az első kerekeit feltöltettük. Napra tarlón gyakran kaptak defektet és nehéz szerelni.
    Kb 3500 hektárt ment és tárcsa csapágyat nem cseréltünk egyet sem.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-07-28 20:19:19

    Válasz borda77 (Joe) #3303. hozzászólására
    10 évvel ezelőtt ennyiért 160 lovas traktort lehetett venni ha forintban nézzük az árakat.
    Ráadásul akkor volt 25-35% támogatás gépekre.
    Ha a jelenlegi helyzet változatlan marad akkor szerintem hamarosan át kell gondolni a bérmunka tarifákat.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-07-27 20:40:15

    Válasz Ká01 #360. hozzászólására
    10 éve használunk ilyet. Pár dolog át lett alakítva de nem cserélném másra.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-03-09 19:31:04

    Ehhez hasonló eszközt ki forgalmaz itthon?http://http://www.brix-scheibeneggen.de/strohstriegel/strawmax-pro

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-03-03 16:01:37

    Válasz lac* #562. hozzászólására
    Nem sokkal drágább a sűrűbb olajcsere ha cI-4 olajat használ valaki. Előbb számoltam ki hogy kb 16500 ft/500 üzemóra a többlete a sűrübb olajcserének. Kérdés hogy mennyivel bírhat többet a motor ez miatt.
    Az autóiparban is problémák voltak több konszern motorjainál a túl hosszú intervallum miatt.
    A csereperiódus egy jó eszköz arra hogy belőjék a motor élettartamát egy 7-8000 üzemóra környékére. Általában ilyenkor már a második tulajnál lesz a gép.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-02-26 21:00:58

    Válasz szanberg #10474. hozzászólására
    A 4 méteresnél 72,6cm a sortáv. Azt még nyugodtan lehet 75 cm adapterrel szedni.
    Nálunk ez elé kellene egy 260 lovas traktor és még az se szaladna vele.
    A 3m verziónál csak 66,6 cm a sortáv. Ott az aratással lenne a gond.


  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-02-26 20:19:34

    Válasz szanberg #10464. hozzászólására
    Szerintem is előbb utóbb el fog terjedni ez a technológia. Hektáronként 150 kiló npk műtrágyával és 130-150 kg vetőmaggal csinálnak 8-10 tonnás búzát és 5 tonna feletti repcét.
    Ha megoldják hogy 75-76 centire lehessen vele kukoricát és naprát is vetni akkor vinni fogják mint a cukrot hiszen 2 vetőgép egyben.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-02-23 13:41:53

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-02-23 13:33:24

    Egész innovatívnak tűnik ez a művelési rendszer:http://https://www.youtube.com/watch?v=Kj8a_n0bmKg

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-02-19 17:45:55

    Válasz szanberg #568. hozzászólására

    Kb duplájára nő vele a kombájn áteresztő képessége. Kérdés hogy mennyi lehet az asztal veszteség.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-02-19 14:08:26

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-02-16 22:13:05

    Válasz szanberg #554. hozzászólására

    Kamera van betéve a rostákhoz vagy mindig megállítod ha látni akarod hogy melyik oldalra dolgozik?

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-02-15 17:09:49

    Válasz szanberg #536. hozzászólására
    Szinte minden beállítási adat rossz az nh kombájn könyvében. A pio napraforgót a javasolt minimális szelelő fordulat 70-80%-án szedi normálisan. Az előrostát szinte teljesen kinyitva. A felső és az alsó rostát is 12 ill 10 milliméterre nyitva.
    Még így is 96-97% a tisztaság.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-02-14 19:08:38

    Válasz Pippó89 #526. hozzászólására
    Valószínű rá lehet faragni egy zsírozhatót.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-02-14 19:03:16

    Válasz Pippó89 #525. hozzászólására
    Nekem is kb. az a tapasztalatom hogy 110-120 mázsásban 9-el lehet neki tolni. Valószínű még tudna többet de nem akarom a szíjakat feszegetni.
    Lehet dob lassítót kapni hozzá, egy ékszíj meg egy tárcsa az egész szett. Néha nem is ártana rá mert ha túl száraz a kukorica akkor valamelyik fajtákat töri. Viszont a lexik jobban törik a magot azt tapasztaltam. Azt nem tudom hogy a jóval kisebb dobfordulattal csökkenne-e a teljesítmény.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-02-14 18:55:04

    Válasz Pippó89 #522. hozzászólására

    2014 évjárat a gépünk, 6,2 varifeed asztal de nem zsírozható a kaszafej. Az a gond hogy a zsírozhatót bele sem lehet tenni.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-02-14 08:44:15

    Válasz Pippó89 #512. hozzászólására
    Nálam is ennyi óra van benne. A kaszafej a tiéteken zsírozható? Ha nem zsírozható akkor figyelgessed hogy a porvédője ép-e mert pár óra alatt tönkre tud menni.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-02-14 08:41:00

    Válasz szanberg #510. hozzászólására
    Ha sok lesz vele a probléma akkor el lesz adva.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-02-13 18:36:34

    Válasz lac* #498. hozzászólására
    A tankban egy műanyag sorja eldugította a nyílást és letiltott néha fél óránként néha egy hétig is elment. 3x voltak kint mire rájöttek.
    Nincs benne egy nyamvadt búvárcső.
    A szelelő variátor csapágya kiment de az saját hülyeség volt. Az asztal hajtó ékszíjnál kiment a feszítő csapágya. Valamilyen programhiba miatt ürítéskor elsötétült a monitor. A visszaverődő csutkák eltéptek egy kábelt a ládák fölött.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-02-13 18:16:58

    Válasz szanberg #494. hozzászólására
    Szerencsére csak az első éven voltak gondok vele. Tavalyelőtt és tavaly kb 1200 hektárt ment és csak egy kaszafej kezdett el lötyögni.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2018-02-12 17:35:19

    Válasz ermike #480. hozzászólására
    Nekünk cx 6090 van. Mi érdekel vele kapcsolatban?

  • Ugrás a témához » 4964 | 2017-06-12 09:54:30

    Válasz endypapa #476. hozzászólására
    ősszel meg kell állítani glifozáttal a takarónövényt, főleg ha nagy a szárazság,
    akkor nincsenek gondok a tavaszi gyomosodással és művelhetőséggel kapcsolatban
    Idén tarlóba tervezem vetni a zt keveréket. Az első gyomosodást kiütöm egy 3 l glifozáttal. Utána lesz elvetve a zt a tarlóba.
    Ősszel meg lesz glifóval állítva és egy vágótárcsás ferdekéses lazítóval tervezem alapművelni. A vályog és agyagos táblákon tervezek később még egy grubbert járatni henger nélkül. A tavaszi felmelegedés elősegítése és a letömörödés miatt.
    A tavaszi magágy készítés majd a talajnedvesség és hőmérséklet függvényében lesz valahogy megoldva.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2017-04-13 21:30:18

    Válasz Mf-es? #1354. hozzászólására
    nekem 11 éves ng3 van, most 3000 hektár lehet benne és még jelentősen nem kellett rá költeni,
    Még kb 2-3 év mire generálozni kell vagy kicserélni.Attól függ mennyi munka lesz rá.
    4,4 millió volt akkor egy ilyen masina.
    3-4000 hektár után még el lehet adni 2 milláért.
    Ez nem rossz egyáltalán.
    Egy új kombájnnal az értékvesztést és a fenntartást szinte lehetetlen megkeresni.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2017-04-08 09:00:13

    Válasz borda77 (Joe) #380. hozzászólására

    leforgatás 5 perc alatt megvan.
    6 zsák vagy doboz a csoroszlyák alá és 1/100 vagy 1/50 hektárt leforgatsz egy általánosan használt fokozaton.
    A többi állás már a fogszámok alapján aránypárral számolható.
    A por miatt nem árt egy félnaponta csavarhúzóval belekotorni a csigákhoz mikor nagyjából üres.
    A guminyomásra figyelni kell mert ha több van benne akkor 5-7%-al is kevesebbet tud vetni mint kellene és a monitor jó értékeket mutat.
    Gps-el megmért szabályos táblánál meg kell nézni hogy mennyit mér a vetőgép hektármérője.
    Eszerint lehet korrigálni a kerékjelet ha muszáj. Napránál menet közben fordulaton kell kiemelni rajt hagyva a gázt. Az ablakokban így nézd meg hányat vesz fel a furatokra.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2017-03-26 21:05:54

    Válasz szanberg #5686. hozzászólására

    Az agyontaposott forgóban nem az a gond hogy nem kel ki a búza hanem az hogy nem tudja beszívni a talaj a vizet és csapadékos viszonyok között kirohad a csíra. Ha utólag forgózol akkor a felvágott talajba könnyebben elnyeli a vizet.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2017-03-20 18:05:34

    Válasz borda77 (Joe) #11864. hozzászólására
    Permetezés után nyomassál ki legalább egy fél tartály vizet mert kirakódhat a csövek belsejére. Ha utána mást fújsz az is jó csak ne keserűsós munka után tedd le hetekre a gépet mert utána gyakran fognak dugulni a szórófejek.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2017-03-18 21:51:00

    Válasz GREVEN #11914. hozzászólására
    Mais star az adapter.
    Még december közepén is vetettünk amikor csak 1-2 centis fagy volt.
    2 hete kelt ki de olyan 90% tőszám meg van.
    A tavaszi árpánál így is jobb lesz.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2017-03-18 19:41:31

    Válasz GREVEN #11904. hozzászólására

    Ez tavaszi művelés?
    Nem úgy tűnik hogy nagyon széjjel lenne fagyva.
    Nincs ezen sok kóró. Vetek tuméval olyanokat amiken 5x ennyi hosszú kóró van felül.
    Szárzúzó nélküli kiskombájn után 100 lovas traktor könnyűtárcsával 1x járva. 120 mázsás magas kukorica után. 60-70 mázsás búzákat aratnak utánam legtöbbször komplex műtrágya nélkül.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2017-03-18 19:34:42

    Válasz GREVEN #11886. hozzászólására
    Ha csak a felső 1-2 cm van megpirkadva akkor a legjobb ha semmit sem csinálsz vele.
    Mi duplafogassal szoktuk lehúzni ha egyenetlen a terület és dobálná a permetezőt. Illetve a lezárás miatt. Geri adapter után nincsen gond. Épp hogy csak rá vannak engedve a fogasok így elhagyja a szárat. A 60-70 kötöttségű földeket nem szántjuk kukorica után sem.50-70 ha terület miatt nem veszünk nz-t vagy multiva kombinátort hogy 2 napot használjam évente.
    A gyomosodást ez a fogas módszer nem oldja meg az biztos. Le kell nyomni glifóval az a biztos.
    Az a véleményem hogy az ilyen kórós történeteket érdemesebb ősszel vagy télen bevetni búzával ha van vetőgép.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2017-02-23 07:37:44

    Válasz Milou #16548. hozzászólására

    Az agrárkamara miért nem küld ki ilyen kérdőíveket? Utána pedig nyilvánosságra hozhatnák a felmérés eredményét.
    A továbbiakban pedig szembesülnénk vele hogy mit valósítottak meg a többségi akaratból.
    Azért nem vonzó a fiataloknak és lassan senkinek sem mert a termelő érdeke huszadrendű. Nem a gazdálkodás vonzó hanem a földtulajdon és a tőke hozadéka.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2017-02-22 17:05:47

    Válasz Bárány #3266. hozzászólására
    Én is szórtam az idén elég nagy ködben de a gps rendesen működött.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2017-02-20 19:03:34

    Válasz tajbor89 #11868. hozzászólására
    Mi le szoktuk az ilyeneket húzni tárcsával mikor még nincs annyira lefagyva. A -20fokok szépen megművelték volna.
    A műveletlen tarlóval meg lehet szívni tavasszal, minden az időjáráson múlik.
    Ha művelhetővé válik és biztosan sok esőt jeleznek akkor érdemes nekiállni egy grubberral. Viszont ha szárazság lesz akkor csak a sekély magágykészítés jöhet szóba.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2017-02-19 20:11:13

    Válasz Vadmalac #17963. hozzászólására
    Van egy 390-es nh csuklós az egyik cégnek.
    Szimpla ballonos gumikkal van de a 6m terrano előtt látni hogy szabályosan sokkal gyorsabban forognak a kerekek mint ahogy halad. A kezelő szerint homokban szinte ássa el magát, a kötöttben meg pattog.
    A domboldalaknál meg csúszik le.
    Előtte duplakerekes volt de azzal nem lehetett elférni.
    Többek között kitapostak egy fénysorompót.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2017-02-19 20:06:35

    Válasz szanberg #17961. hozzászólására
    Elvileg ezek a csuklós gépek hatékonyabbak és gazdaságosabbak ha nagyok a táblaméretek.
    Van 3 nagy hátrányuk. Az egyik a vonulás.
    A másik az hogy nem lehet vele magot hordani míg egy univerzálissal akár naponta 200 tonnákat is be lehet vinni. Míg ez otthon áll mert általában aratáskor a pilótája arat és nincs rá ember. A legfőbb hátrány hogy a csuklós és hevederes gépek eszközei nagyon drágák. Ráadásl ezeken a nagy eszközökön kismillió kerék van és amikor jön a sár akkor megáll az élet. Amikor a 200 lovas traktor a 4-es függesztett ekével még szánt vagy a henger nélküli lazítóval szikkasztó lazítást végez vagy grubberol akkor a törzscsuklós masina általában a telephelyen parkol a jobb időket várva.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2017-02-14 22:07:22

    Válasz tibi16 #3141. hozzászólására
    Simán lehet rajta közepes termés ami még ezután kel ki.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2017-02-13 07:43:41

    Tavalyi vetőmag garázsban volt tárolva.
    A csíraképességét nem csökkenti a nagyon hideg tél? Normál években nem volt soha gond de ilyen hidegekre nem emlékszek.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2017-02-02 18:02:47

    Válasz mtz1221 #2110. hozzászólására
    Attól függ kinek.
    A gyártónak, kereskedőnek/szervíznek, banknak,biztosítónak és az államnak biztos a legjobb autó az eladott új autó.
    Egy egy éves hiluxnak 55000 a kötelezője, 110000 a cascoja évente és bruttó 60000 volt a motorolajcseréje.
    Szerencsére a vállalkozást nem viselik meg ezek a költségek de azért ha azt nézem hogy a magyar nettó átlagbér 170000 forint körül van akkor azért érthető hogy a magán vásárlók miért ennyire visszafogottak az újautó piacon.
    Egy mostani új kocsinak kategóriától függően 40-70%-a adó és árrés.
    Ugyanakkor egyre drágább a fenntartás.
    Egy mai modern dpf-es dízelt harmada futásteljesítménynél selejtezni kell mint pl egy régi vw tdi-t. Mármint motorikusan.
    A futóműveknél ugyanez a helyzet. A régi típusokhoz van cserélhető szilent 1000-2000 forintért, az újabbaknál komplett lengőkart cserélsz 100000-ért.
    A kedvencem a főtengely anyagából kimunkált lánckerék. Nem hiába csökken vissza egy felső vagy prémium kategóriás kocsinak az értéke 10% körülre 10 éves korára.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2017-02-02 17:40:23

    Válasz Praetor #4727. hozzászólására
    Nem is lenne ezzel az elővásárlási sorrenddel semmi gond. De! Az a probléma hogy nem ér semmit! Elfogadná az ember azt hogy egy földhiányos állattartó telep így szerezzen némi területet de felénk azok viszik el így a bérleteket és a vételeket akiknek így is már a legtöbb van. Nagyon egyszerű a képlet: El vannak osztva családon belül a földek is és a disznók is. Van olyan családtag akinek a nevén kevés terület és sok állat van, így ő mint a piros hetes visz mindent. Az hogy a többi családtagnak 500 vagy 1000 hektárja van az nem számít, senki nem nézi. A 300 hektáros tulajdoni és az 1200 hektáros használati maximumot családi érdekeltségenként kellene nézni és kőkeményen szankcionálni a túllépést. Nem igaz hogy valakinek nem elég ennyi.

  • Ugrás a témához » 4964 | 2017-02-01 09:11:26

    Válasz szanberg #4705. hozzászólására
    Ez a módszer már régen nem működik.
    Simán perelhető elővásárlási sorrend kijátszása miatt.
    Ha egy már régen bentlevő tulaj beperli azt aki ilyen módon bekerült, akkor a vételár letétele után a helyére léphet. Ráadásul még jól meg is büntetik.
    Valamikor még ment ez a dolog de manapság egy tájékozott ügyvéd nem vállalja be, nagyon helyesen.

[bezárás x]